Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

personal cloud? Cum si ce?

Efect advers brahiterapie

Recomandare laptop gaming
 One plus 9 Pro sau Realme GT2 Pro

Cum scap de buruieni ?

Router HG8143A5 limiteaza viteza ...

Cine a fost primul?
 Curatenia si violenta la parnaie

Pareri ryzen 5 2600 second hand c...

[Ce] material as putea folosi

Combina frigorifica stricata dupa...
 Considerati muzica de dj muzica?

Unde gasesc Word Viewer 2003 Serv...

Radiere masina care nu a fost inm...

Poate un motor acționa ca sa...
 

Experienta legata de constructia si locuirea intr-o casa din lemn ?

- - - - -
  • Please log in to reply
126 replies to this topic

#73
buleala

buleala

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 6,481
  • Înscris: 02.03.2007
am doua care masoara umiditatea la suta- unul clasic de colectie asa zis mecanic si altul electronic; amandoua arata la fel.

un avantaj ar fi incalzirea rapida a casei...peretii nu absorb multa caldura(energie) insa nici nu degaja.
vara se resimte totusi-am constatat ca nu-i racoare in casa...si nici n-are de unde sa vina-pardoseal-i izolata termic singurul loc de unde ar mai putea veni racoare este pamantul si presupun ca si peretii din zidarie in cazul unei constructii clasice.
ma gandesc ca n-ar fi rau ca unele zone in casa,la parter,sa nu fie izolate termic-ar ajuta vara.

#74
fastcojo

fastcojo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,381
  • Înscris: 12.05.2006
Experiente legate de locuire in casa mea de lemn nu am, dar cu toate ca nu este incalzita inca, am fost niste zile sin in decembrie si in ianuarie anul acesta si am lucrat acolo, la temperaturi de cca 7 grade IN CASA. chiar si cind au fost -15 afara, nu a inghetat apa lasata in casa prin diferite locuri ( special pentru a verifica)
Nici geamurile , si sint 3 de 0.9 si 4 de 1.15 latime cu 2.35 INALTIME , nu au avut gheata si nici condens.De fapt, chiar ma bazez pe ele pentru Soare gratis ( sint spre S orientate), Soare care incalzeste o sapa usoara ( perlitica) de 19 cm grosime.
Umezeala este ceva, dar nu aerisesc si nici sapa nu este uscata inca, asta in conditiile de deal, unde oricum afara este umiditate din belsug.
Si nu ma tem, pt ca am bariera de vapori.
Scirtieli nu exista.
Soareci (din aceia mici si prosti de cimp, pica imediat in curse) am in beciul de beton, dar nu in casa din lemn ( deocamdata cel putin).

Experienta legata de construitul ei am infinit mai multa, pentru ca totul ( de la calcul la taierea si montajul elementelor) a trecut pe la mine.

Si nimic nu este mai placut decit acel sentiment de satisfactie.

In plus, spre deosebire de o casa clasica( beton, etc), la lemn poti sa pui in aplicare orice "fantezie" ce apare pe parcurs.
Rapiditatea executiei este comparabila cu a uneia clasica cu standard  comparabil: chiar daca peretii pot fi prefabricati, finisajele tot in situ se fac.

Pretul, tot la case comparabile, nu cred ca este mai mic la lemn.

In cazul meu, facind-o in regie proprie, am economist partea de zidarie/finisaje umede, pe care nu le-as fi facut singur.

Si tot in cazul meu, prin dificulTatea accesului la casa, varianta clasica era practic exclusa ( datorita masei de materiale).

In concluzie, daca as putea da timpul inapoi, tot din lemn as construi si in aceeasi varianta constructiva.

Edited by fastcojo, 24 January 2011 - 21:21.


#75
bricolator

bricolator

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 732
  • Înscris: 09.10.2009

View Postfastcojo, on 24th January 2011, 21:20, said:

Experiente legate de locuire in casa mea de lemn nu am, dar cu toate ca nu este incalzita inca, am fost niste zile sin in decembrie si in ianuarie anul acesta si am lucrat acolo, la temperaturi de cca 7 grade IN CASA. chiar si cind au fost -15 afara, nu a inghetat apa lasata in casa prin diferite locuri ( special pentru a verifica)
Nici geamurile , si sint 3 de 0.9 si 4 de 1.15 latime cu 2.35 INALTIME , nu au avut gheata si nici condens.De fapt, chiar ma bazez pe ele pentru Soare gratis ( sint spre S orientate), Soare care incalzeste o sapa usoara ( perlitica) de 19 cm grosime.
Umezeala este ceva, dar nu aerisesc si nici sapa nu este uscata inca, asta in conditiile de deal, unde oricum afara este umiditate din belsug.
Si nu ma tem, pt ca am bariera de vapori.
Scirtieli nu exista.
Soareci (din aceia mici si prosti de cimp, pica imediat in curse) am in beciul de beton, dar nu in casa din lemn ( deocamdata cel putin).

Experienta legata de construitul ei am infinit mai multa, pentru ca totul ( de la calcul la taierea si montajul elementelor) a trecut pe la mine.

Si nimic nu este mai placut decit acel sentiment de satisfactie.

In plus, spre deosebire de o casa clasica( beton, etc), la lemn poti sa pui in aplicare orice "fantezie" ce apare pe parcurs.
Rapiditatea executiei este comparabila cu a uneia clasica cu standard  comparabil: chiar daca peretii pot fi prefabricati, finisajele tot in situ se fac.

Pretul, tot la case comparabile, nu cred ca este mai mic la lemn.

In cazul meu, facind-o in regie proprie, am economist partea de zidarie/finisaje umede, pe care nu le-as fi facut singur.

Si tot in cazul meu, prin dificulTatea accesului la casa, varianta clasica era practic exclusa ( datorita masei de materiale).

In concluzie, daca as putea da timpul inapoi, tot din lemn as construi si in aceeasi varianta constructiva.
Risc sa fiu offtopic dar nu prea mult...
Mi-au placut 2 citate di Dilema veche de saptamana trecuta,rostite ca preambul si concluzie....
...nostalgia pietrei nu trebuie sa alimenteze dispretul fata de virtutiile lemnului"
si..."nostalgia lemnului nu trebuie sa alimenteze dispretul fata de tentatia pietrei "
de Vintila Mihailescu, merita citit tot articolul

#76
dilimach3

dilimach3

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 142
  • Înscris: 07.06.2008
un alt avantaj este ca poti face personal diverse operatiuni ale constructiei, reducand costurile, cat despre locuit, pareri mai bune iti pot spune unii forumisti care locuiesc prin anglia , canada, etc.

#77
klimm01

klimm01

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 83
  • Înscris: 02.10.2010

View Postflopardu, on 24th January 2011, 09:49, said:

eee... vezi unde-i explicatia... eu cred ca vapori se duc in pereti, migreaza spre exterior, nu raman in interior neavand folie, ca sa mentina umiditatea la cote inalte.
odata ca nu ai umiditate in casa si a doua oara ca vata de prin pereti isi poate pierde propietatile imbibandu-se cu vapori.
in principiu ar trebui ca umiditatea, pe timpul rece sa fie ridicata si aerisind sa scapi de ea, sa o reglezi astfel.
intreaba-l pe fastcojo ca stie cu foliile astea de n-ai pomenit. :)
cu umiditatea treaba sta cam asa: aerul in functie de temperatura lui are o anume capacitate de a accepta vapori (in general vorbim de umiditatea relativa pe asta o arata si higrometrele ) Daca afara am 80% la -5 -10 grade, in casa prin incalzire, pot avea 30% pt ca aerul de afara, pe care l-am adus odata cu deschiderea unei  ferestrede ex., se incalzeste si implicit ii creste capacitatea de a accepta vapori sau altfel;  prin incalzire ii scade umiditatea relativa.
In aceste conditii chiar si o casa tencuita pe interior daca nu mai este in primul an de locuire si este suficient de uscata, va avea tot aer uscat in aceleasi conditii de clima.

#78
fastcojo

fastcojo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,381
  • Înscris: 12.05.2006

View Postklimm01, on 28th January 2011, 12:48, said:

se incalzeste si implicit ii creste capacitatea de a accepta vapori sau altfel;  prin incalzire ii scade umiditatea relativa.
In aceste conditii chiar si o casa tencuita pe interior daca nu mai este in primul an de locuire si este suficient de uscata, va avea tot aer uscat in aceleasi conditii de clima.


absolut corect!

Doar ca la o casa cu pereti masivi ( gen caramida, bca,paianta, etc) acestia actioneaza ca un higroregulator, "taind" virfurile ( maxime si minime) de umiditate.

#79
klimm01

klimm01

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 83
  • Înscris: 02.10.2010

View Postfastcojo, on 28th January 2011, 16:24, said:

absolut corect!

Doar ca la o casa cu pereti masivi ( gen caramida, bca,paianta, etc) acestia actioneaza ca un higroregulator, "taind" virfurile ( maxime si minime) de umiditate.


din ce am citit pe thread, baietii dedusesera ca fiind mare umiditatea relativa afara, urma ca inauntru sa fie la fel ceea ce nu prea este cazul.
reguleaza si peretii pana la o limita, depinde cat tine " seceta"(frigul acum ca e de sezon :rolleyes: ) oricum, topicul fiind pe case de lemn voiam sa fac clar ca nu casa de lemn face ca aerul sa fie uscat ci ...iarna .

Eu traiesc intr-o casa de lemn

#80
buleala

buleala

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 6,481
  • Înscris: 02.03.2007

View Postklimm01, on 28th January 2011, 16:44, said:

din ce am citit pe thread, baietii dedusesera ca fiind mare umiditatea relativa afara, urma ca inauntru sa fie la fel ceea ce nu prea este cazul.
reguleaza si peretii pana la o limita, depinde cat tine " seceta"(frigul acum ca e de sezon :rolleyes: ) oricum, topicul fiind pe case de lemn voiam sa fac clar ca nu casa de lemn face ca aerul sa fie uscat ci ...iarna .

Eu traiesc intr-o casa de lemn
comparativ, pe timpul iernii, am cu 20 de procente mai mica umezeala decat o casa din zidarie.

#81
klimm01

klimm01

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 83
  • Înscris: 02.10.2010

View Postbuleala, on 28th January 2011, 16:47, said:

comparativ, pe timpul iernii, am cu 20 de procente mai mica umezeala decat o casa din zidarie.
De cata vreme este casa de zidarie data in functiune?
asa o fi de vreme ce asta vezi, trebuie sa fie o diferenta , asa cum spunea si fastcojo, zidul din materiale poroase si higroscopice taie varfurile, nu am facut studii comparative pe tema asta dar asa ar fi de bun simt. 20% poate fi cam mult.pt ca ar insemna ca daca esti la limita inf a confortului ,40% respectiv,  unul care are o casa de lemn , sa fie condamnat la uscaciune. La mine sesizez cam 10% intre parter care este doar lemn, si mansarda care este structura, placata cu gips dublu pereti si tavan inclusiv. Nu am calorifere nicaieri fiind integral pe incalzire in pardoseala si respectiv la mansarda, in pereti si tavan
Pe durata insa, (ger timp de o saptamana), ar trebui sa se reduca diferenta

Esential in ceea ce spuneam este ca nu ar trebui ca umiditatea relativa diferita sa  fie un factor decisiv care sa dicteze ce fel de casa faci

Edited by klimm01, 28 January 2011 - 17:19.


#82
klimm01

klimm01

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 83
  • Înscris: 02.10.2010
Nu ar fi in topic casa mea de busteni dar las parterul si  va pot povesti despre mansarda care are 100 mp.
Mansarda este facuta din stalpi  care sustin panele (diam 25-30 cm) si care stalpi, se incadereaza in pereti cu grosimea de 15 cm (profile de 150X50 mm) fiind cu suprainaltare de 1,25 cm pe laturi, pot folosi intreg spatiul, daca nu faceam suprainaltarea, ramanea dupa standard 60% parca. Ma bucur ca ma facut casa asa, pentru cheltuiala suplimantara, am putut sa fac o baie fiecarui dormitor. Cum spunea unul dintre colegii de pe thread, nu am economisit holzsuruburi,(200X6, 250X6, 200X8  sau 200X8, 150X8) nici  scoabe la contrafisari. Pe exterior am pus OSB3 folosit la doua cofrari, pentru rigidizare si protectie la soareci , dihori si nevastuici care misuna pe aici. OSB-ul l-am prins cu suruburi si cuie de 100 di n15 in 15 cm pe toate liniile de profile.  
Acoperisul este facut din capriori de 200X50 la echidistanta de 600mm pe care am batut tot la distante mici, OSB3#10mm  Trebuia sa pun de 15 sau 12 minimum dar mi-am permis sa pun de 10 pentru ca am contravantuit acoperisul cu banda de contravantuire pe interior peste am pus folie de difuzie de la Fakro apoi rasterul de profile 50X50 pentru ventilare respectiv prindere invelitoare. Aici am facut un compromis pt ca se cam terminasera banii si nu am pus Gerard shingles  ci onduline, cu gandul ca in 10 ani pot sa schimb. intre straturile mai sus enumerate am folosit benzi de mocheta si respectiv geotextil gros , ramase de la demisol. Pot sa va spun ca si fara gipsul montat nu auzeam ploaia torential prea tare. La interior, am pus folia antivapori(polietilena de sera 0,2 mm ca nu am gasit mai groasa. Am pus intr-una din camere un raster de lemn pentru montaj gips. La tavan am suspendat des un raster de 400X400 din profile knauf de tavan , intre capirori am 200 mm vata de 40 kg/mc iar deasupra rasterului tavanului mai am 200 mm vata cu la rola #2X 100 Pe raster logic a venit un stratde gips, peste care, am prins teava de 10mm de la rehau si am tencuit cu 20 mm tencuiala cu fibre.  In celelalte doua ramase, am sa folosesc schelet metalic, scopul este sa vad diferenta de deplasari a gipsului intre cele doua metode. in afara de tavan si peretii care au incalzire integrata(nu toti) care au grosimea de 3 cm , peste tot am pus ghips de 12,5 dublu. ideea este de a castiga masa termica pentru reglare a umezelii si temperaturii.

Pe placa de deasupra parterului, realizata prin lipire si insurubare din doua straturi de OSB3 #10  , am pus un polistiren de 20mm special pentru antifonare si deasupra acestuia, am facut o placa de OSB Solidara de 40mm din doua straturi decalate. Nu am putut pune sapa avand deschideri largi pana la 6m cu echidistanta de 92 cm. Osb-ul l-am lacuit , daca as pune parchet cu folie de antifonare cred ca ar fi deja prea bine

In aceste conditii, nu mai aud ploaia in mansarda, se aud zgomotele mai puternice de pe strada(10m) de ex trecerea unei masini sau strigatele copiilor.  Cred ca punctul slab  al antifonarii se afla la baza peretilor mansardei unde acestia se sprijina pe  bustenii parterului.
La parter aud slab zgomotele de impact de la mansarda. Cum cei ce construiesc stiu, zgomotul circula mai degraba pe scari daca nu ai o casa a scarii inchisa.

Traim aici din Aprilie doar , deocamdata am doua crapaturi  in gips(fir de par) datorita tasarii bustenilor din parter insa, cred ca va fi ceva mai grav in timp. Parterul s-a lasat deja 3-4 cm.

Concluzie: chiar la o casa de zidarie , mansarda se face de obicei sub un acoperis de lemn , depinde deci de masurile de izolare termica si fonica luate, gradul de confort ce-l obtii.
Casa nu a iesit mi ieftina decat una clasica, mai degraba mai scumpa

Sper sa-i ajute pe cei care construiesc acum

#83
buleala

buleala

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 6,481
  • Înscris: 02.03.2007

View Postklimm01, on 28th January 2011, 17:12, said:

De cata vreme este casa de zidarie data in functiune?
asa o fi de vreme ce asta vezi, trebuie sa fie o diferenta , asa cum spunea si fastcojo, zidul din materiale poroase si higroscopice taie varfurile, nu am facut studii comparative pe tema asta dar asa ar fi de bun simt. 20% poate fi cam mult.pt ca ar insemna ca daca esti la limita inf a confortului ,40% respectiv,  unul care are o casa de lemn , sa fie condamnat la uscaciune. La mine sesizez cam 10% intre parter care este doar lemn, si mansarda care este structura, placata cu gips dublu pereti si tavan inclusiv. Nu am calorifere nicaieri fiind integral pe incalzire in pardoseala si respectiv la mansarda, in pereti si tavan
Pe durata insa, (ger timp de o saptamana), ar trebui sa se reduca diferenta

Esential in ceea ce spuneam este ca nu ar trebui ca umiditatea relativa diferita sa  fie un factor decisiv care sa dicteze ce fel de casa faci
casa din zidarie apartine fratelui meu (cred ca are vreo 5 ani decand este facuta)...ne sunam des si de multe ori, mai in gluma mai in serios intrebam ce temperatura ai in casa, umiditate ( ai dat zapada, ti-a luat vantul casa s.a :D )
am cu 20 de procente mai putina umiditate in casa-el cand are 40-45%, eu am 20-25%...limita inferioara este, am citit acum, de 30 -35% la suta (eu stiam de 40%)
insa sunt zile cand, daca nu reglez umiditatea, am si sub 20% adica 16-18...nu stiu cat este de sanatoasa o asemenea umiditate; si asta cand este foarte frig afara.

#84
minimalistix80

minimalistix80

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1
  • Înscris: 20.01.2011

View Postdilimach3, on 21st January 2011, 12:46, said:

Deja ma atacat, lemnul este cumparat de la o firma, nu dau nume, care m-au "asigurat" ca este uscat si tratat. Ei bine eu il mai las putin la uscat si l-am bagat intr-o baie de solutie protectiva, sa fiu mai sigur. dezavantajul este ca se mai curbeaza putin, deci nu era bine uscat, nu mai are mirosul acela induiosator.
Cat despre calitatea lemnului, in romania avem niste preturi nesimtit de mari pentru calitatea oferita. oameni cu dorinta imbogatirii rapide. Vroia sa imi vanda grinzi "lamelare",le fac acasa bine eu decat ei, la 2500lei mc, lemn pt exterior,verde, la 1800 lei mc...

Eu am luat cu 450 ron mc. Mi se pare cam mult.

#85
dilimach3

dilimach3

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 142
  • Înscris: 07.06.2008

View Postminimalistix80, on 30th January 2011, 00:10, said:

Eu am luat cu 450 ron mc. Mi se pare cam mult.
intradevar 450mc cel verde, sau uscat in curte la ei.  un domn dorea sa imi vanda grinzi lamerare la 2500lei/mc, 1800lei/mc de cires pentru placare exterioara, acestea sunt preturile nesimtite care mi leau cerut unele firme... de cumparat am cumparat mult mai ieftin...ok dar deja sunt offtopic

#86
klimm01

klimm01

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 83
  • Înscris: 02.10.2010

View Postbuleala, on 28th January 2011, 22:11, said:

casa din zidarie apartine fratelui meu (cred ca are vreo 5 ani decand este facuta)...ne sunam des si de multe ori, mai in gluma mai in serios intrebam ce temperatura ai in casa, umiditate ( ai dat zapada, ti-a luat vantul casa s.a :D )
am cu 20 de procente mai putina umiditate in casa-el cand are 40-45%, eu am 20-25%...limita inferioara este, am citit acum, de 30 -35% la suta (eu stiam de 40%)
insa sunt zile cand, daca nu reglez umiditatea, am si sub 20% adica 16-18...nu stiu cat este de sanatoasa o asemenea umiditate; si asta cand este foarte frig afara.

Multumesc pentru raspuns, cu ocazia asta, am constatat ca mi s-a bulit higrometrul  :rolleyes:  Am vrut sa compar umiditatea de afara cu cea din casa. In casa aveam 37-40% , afara 70-80 % la -10. L-am uitat afara o vreme  si de cand l-am adus arata max 20% inauntru.   :naughty: cumpar cat de curand  un higro si verific din nou. Cel vechi era mecanic si cam batranel(16-17 ani)  acum naiba mai stie ce citeam.
Nu cred ca sub 30 poate fi ok cata vreme standardul este 30-35%
Raman la opinia ca, ceea ce am invatat la scoala ar trebui sa fie adevarat,
Banuiesc ca trebuie sa aerisesti destul de des pt ca aerul de afara sa aiba efectul asta. Cum ar fi sa incerci o citire dimineata in dormitor inainte de a deschide ferestrele. Se stie ca in 24 de ore fiecare din noi, eliberam ca 1,5 L vapori prin respiratie. Ar trebui  ca higro sa arate mai mult dimineata decat seara. daca asta nu se intampla, am o singura explicatie: ai pierderi de aer undeva si implicit aflux de aer din exterior. Restul explicatiei este ceea ce spuneam in primul post.  Cum nu stiu cum este construita casa, nu dau cu presupusul mai departe.
Poate vezi alta explicatie. ma duc sa mai citesc ceva teorie poate gasesc altceva

#87
klimm01

klimm01

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 83
  • Înscris: 02.10.2010
Buleala,  am scormonit pt ca m-a deranjat concluzia pe care am tras-o, respectiv daca la tine ar putea fi un draft cauza uscaciunii, asta ar fi valabil si pt mine. Am cercetat si uite ce concluzii am tras :
Umiditatea absoluta se exprima in kg/mc in SI, pt ca valorile sunt mici, exprimam in g/mc fiind mai clar.

La 80% umiditate relativa afara la -10C , avem 1,86g/mc . daca duc acest aer intr-o camera la 22C, vom avea tot 1,86g/mc umiditate absoluta dar vom avea o umiditate relativa de 9-10% (cu erorile decalcul de rigoare) cu ceva umezeala din respiratia persoanelor , prezente, plante, etc,  putem ajunge la 30% (3,9g/mc) si mai mult dar prin deschideri ale usilor are loc un schimb de aer si implicit se schimba umiditatea relativa.
Presupunem ca ai aerisit seara inainte de culcare  si ca ai un dormitor inchis ermetic(ceea ce nu e cazul) O persoana elimina cam 100grame apa / ora, la 8 ore avem 800 grame. camera este de 4x5x2,5 m= 50 mc rezulta dimineata vom avea   800/50 =16 g/mc ceea ce corespunde la 80% umiditate in casa. daca prin ventilare reusesc sa schimbjumatate din volumul de aer din dormitor cu aer de afara vom obtine o umiditate relativa de aprox 40-45%
(socotelile sunt facute grosier, stiind  ca in calcul intervine  Ps presiunea de saturatie a vaporilor care nu poate lua orice valoare  si se poate lua din diagrama punct de roua la 100%  umiditate /  g/mc.)
Ce este relevant este ca cu cat ai peretii si ferestrele mai etanse cu atat te vei apropia dimineata de valoarea umiditatii relative prognozata de mine, adica 80%   inainte  de a deschide usa si de a ventila.
Daca umiditatea relativa este mai scazuta sa zicem 60, este inca  bine(etans) daca insa ajungi la 20 (dimineata , dupa somn  si neaerisind ) este groasa si trebuie sa cauti neetanseitatile.
Daca dormiti doi in dormitorul respectiv si ai aceeasi valoare, 20 , cu siguranta ai si cheluieli f mari cu incalzirea si ar trebui sa cauti locurile unde pierzi aer odata in plus
Nu am citit threadul dar presupun ca ai folie antivapori(vorbesc de folie etansa la interior , nu de cea de difuzie sau anticondens la exterior)

Edited by klimm01, 30 January 2011 - 21:00.


#88
slynder80

slynder80

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 10
  • Înscris: 26.07.2009
care este umiditatea optima  intr-o casa ?

#89
klimm01

klimm01

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 83
  • Înscris: 02.10.2010

View Postslynder80, on 30th January 2011, 21:40, said:

care este umiditatea optima  intr-o casa ?
Este acceptat ca intre 40-60% sunt limitele de confort, buleala spunea ca a citit ca limita inferioara este la 30%
vorbim de umiditatea relativa. Oricum conteaza si temperatura. La 20 C vei avea la acelasi aer din incapere o umiditate relativa mai mare decat la 24 C.

#90
fastcojo

fastcojo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,381
  • Înscris: 12.05.2006

View Postklimm01, on 30th January 2011, 20:52, said:

Ce este relevant este ca cu cat ai peretii si ferestrele mai etanse cu atat te vei apropia dimineata de valoarea umiditatii relative prognozata de mine, adica 80%   inainte  de a deschide usa si de a ventila.

Rationamentul este corect.

Stau la bloc, dar unul bine facut, izolat si etansat.
Temperatura iarna : 24 Celsius.
Umiditate dimineata: 75-90%.

Si totusi, chiar si astazi, pe gerul si uscaciunea din Bucuresti, timp de 8 ore cit am fost plecati de acasa am lasat geamurile deschise pe oscilant ( asta este, noroc ca nu este contorizat), si nu a scazut umiditatea mai mult de 40%, ca de obicei de altfel.
Pentru ca nu doar aerul din casa se raceste, dar si cel de afara se incalzeste cind intra.

Diferenta intre o casa de lemn si cea "clasica" consta in inertia termica a peretilor dar si higroscopicitatea lor.
Cred ca se poate face o teza de doctorat si tot nu se gaseste reteta "fericirii".

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate