Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD
 Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android

Recomandare bicicleta e-bike 20&#...
 Bing-Content removal tool

Nu pot accesa monitorulsv.ro de l...

Cum sa elimini urmele de acnee?

Wc Geberit
 Routere detinute in trecut si in ...

Teii din fața casei

E-Mail in serie prin Excel si Out...

Modul alimentare rulou/jaluzea ex...
 

Primul avion supersonic romanesc si ARCA

- - - - -
  • Please log in to reply
429 replies to this topic

#19
Ixtl

Ixtl

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,442
  • Înscris: 27.04.2006
Oamenii cica au inceput sa finiseze ceea ce numesc ei matrite...
Ciudat ca desi arata o activitate privind construirea unui tunel aerodinamic, nu arata testele si rezultatele lor obtinute cu un model la scara - cum se face de-obicei - dupa care sa urmeze realizarea unui prototip, dupa eventualele modificari.
Sunt io prea carcotas?

#20
asterix1

asterix1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,357
  • Înscris: 21.09.2010
Isi fac de lucru ca sa-si justifice banii.
Ma intreb cati bani ar costa numai curentul la un tunel aerodinamic 3M.
NASA la un tunel aerodinamic de viteze subsonice consuma 100 MW/h

#21
asterix1

asterix1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,357
  • Înscris: 21.09.2010
Mi-a scapat pana acum faptul ca ARCA si-a redenumit hidroavionul supersonic IAR-111.Dar cine le-a dat voie?
Sarbatoresc evenimentul:[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/l9rUjWj_x1s?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ].
Si acum urmeaza matritele la fuzelaj:[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/03qYlc6KJL4?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Incepe sa semene a avion.Nu-i asa?

Edited by asterix1, 12 June 2011 - 02:01.


#22
theMisuser

theMisuser

    Cetatean European.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,104
  • Înscris: 25.02.2007

 asterix1, on 12th June 2011, 03:00, said:

Mi-a scapat pana acum faptul ca ARCA si-a redenumit hidroavionul supersonic IAR-111.Dar cine le-a dat voie?
Poate tot cine le-a dat voie sa se numeasca "Asociatia Romana pentru Cosmonautica si Aeronautica".
Ma mira ca nu au ales Boeing-111. Ar fi fost un nume mult mai cu rezonanta. Fraieri.


Intrebare pe site-ul lor :

Quote

Credeti ca statul ar trebui sa se implice in sprijinirea proiectelor de cercetare private?
Odata cu denumirea I.A.R. poate se lipesc si ei la o mica finantare de la stat. Apoi, coloreaza avionul in portocaliu si plimba banere electorale cu el. Si toata lumea e fericita. Cu Boeing n-ar fi mers teapa asa ca a ramas IAR.

#23
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,629
  • Înscris: 29.03.2006
Deocamdata vad doar reclama pe fata la Makita.
Chestie care nu ma supara deloc, ba chiar din contra :P

Pe de alta parte, considerand ce se stie pana acum, o sa cam faca de rusine atat numele de Makita, cat si pe cel de IAR.

In prezent sunt foarte ocupat, asa ca nu prea am timp sa-mi bat capul cu aerospatiale.
Am insa o inventie personala mai veche, respectiv un motor repulsor cu randament cuantic slab, generatia I, cu o constructie accesibila atat d.p.d.v. al costurilor cat si al complexitatii.

Randamentul cuantic atins de aceasta clasa de motoare, este extrem de slab, aproape infinitezimal, insa chiar si asa dezvolta o forta cu peste un ordin de magnitudine mai mare decat motorul teoretic vizat in prezent de ARCA (construit la un gabarit si o masa comparabila)

Cum spuneam, am foarte mult de lucru, si chiar daca sunt obisnuit zilnic sa contactez oameni pt. relatii business, din lipsa timpului, deocamdata nu intentionez sa contactez ARCA.
Pe de alta parte, daca responsabilii ARCA sunt interesati sa faca ceva serios, ma pot contacta in vederea colaborarii, si in acest caz ma voi simtii obligat sa raspund pozitiv.

Edited by loock, 12 June 2011 - 21:57.


#24
asterix1

asterix1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,357
  • Înscris: 21.09.2010

 theMisuser, on 12th June 2011, 14:06, said:

.....................................
Odata cu denumirea I.A.R. poate se lipesc si ei la o mica finantare de la stat. Apoi, coloreaza avionul in portocaliu si plimba banere electorale cu el. Si toata lumea e fericita. Cu Boeing n-ar fi mers teapa asa ca a ramas IAR.
Cred ca oarece finantare de la stat au luat in trecut.
Acum cu portocalii nu se stie.Poate le da Boc si lor de-o bere,pardon de-o racheta.
Ia uite ce zic unii pe un blog,cica este Pentagonul pe urmele lor:
"Informatii confidentiale ale serviciilor militare ne indreptatesc sa spunem ca primul avion suspersonic romanesc a intrat in atentia Pentagonului, care doreste sa afle cat mai multe date despre proiectul ARCA, ce va fi finalizat ca IAR - 111. Serviciile speciale ale Armatei incearca sa obtina cat mai multe date despre acest proiect secret, la cererea partenerilor NATO. Pentagonul a fost sesizat de proiect datorita Google, iar performantele la care poate ajunge avionul sunt promitatoare, mai ales ca sunt destinate lansarii rachetei Haas II.

Avionul supersonic de transport al rachetei spațiale Haas, pe care Asociația Română pentru Cosmonautică și Aeronautică (ARCA) îl construiește pentru Competiția Google Lunar X Prize, a primit oficial numele I.A.R.-111 "Realizarea unui aparat din seria I.A.R. este o șansă de care orice constructor de aeronave din lume ar fi mândru. I.A.R.-111 va trebui nu numai să contribuie la continuarea tradiției numelui I.A.R. (Industria Aeronautică Română, n.r.), ci și să reprezinte aeronava care să zboare mai sus și mai repede decât predecesoarele sale, ajutând astfel la progresul României. ", spune Dumitru Popescu, președinte ARCA."-Iarta-l ........pe parinte ca nu stie ce spune.

Edited by asterix1, 13 June 2011 - 00:14.


#25
Rosebud09

Rosebud09

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,546
  • Înscris: 02.10.2009

 asterix1, on 13th June 2011, 01:04, said:

Cred ca oarece finantare de la stat au luat in trecut.
Acum cu portocalii nu se stie.Poate le da Boc si lor de-o bere,pardon de-o racheta.
Ia uite ce zic unii pe un blog,cica este Pentagonul pe urmele lor:
"Informatii confidentiale ale serviciilor militare ne indreptatesc sa spunem ca primul avion suspersonic romanesc a intrat in atentia Pentagonului, care doreste sa afle cat mai multe date despre proiectul ARCA, ce va fi finalizat ca IAR - 111. Serviciile speciale ale Armatei incearca sa obtina cat mai multe date despre acest proiect secret, la cererea partenerilor NATO. Pentagonul a fost sesizat de proiect datorita Google, iar performantele la care poate ajunge avionul sunt promitatoare, mai ales ca sunt destinate lansarii rachetei Haas II.

Avionul supersonic de transport al rachetei spațiale Haas, pe care Asociația Română pentru Cosmonautică și Aeronautică (ARCA) îl construiește pentru Competiția Google Lunar X Prize, a primit oficial numele I.A.R.-111 "Realizarea unui aparat din seria I.A.R. este o șansă de care orice constructor de aeronave din lume ar fi mândru. I.A.R.-111 va trebui nu numai să contribuie la continuarea tradiției numelui I.A.R. (Industria Aeronautică Română, n.r.), ci și să reprezinte aeronava care să zboare mai sus și mai repede decât predecesoarele sale, ajutând astfel la progresul României. ", spune Dumitru Popescu, președinte ARCA."-Iarta-l ........pe parinte ca nu stie ce spune.


Nu mai dati citate din viata si opera maritului parinte ca faceti forumul de ras. Lasa-l pe ala sa se faca singur.
Pentagonul se interseaza de ei! Ce onoare, ce mandrie, sa nu mai dormi noaptea!
Chiar asa, e normal sa se intereseze de orice program posibil militar sau care la un anumit moment dat poate capata astfel de destinatii, mai ales dintr-o zona atat de corupta , fara mama, fara tata, gata sa schimbe aliatul la primul avantaj intrevazut, asa cum s-a intamplat de cateva ori in istorie.
Se monitorizeaza fiecare convorbire telefonica, dar grupuri de amatori necunoscuti care fac ci-ca avioane supersonice amfibii. O traznaie din aia lansata la intamplare asa cum s-a incercat cu balonul poate crea probleme. Cu toate astea pesemne ca Pentagonul :lol: nu a urmarit filmultele date de ARCA pe Youtube. Se lamureau imediat cu cine au de a face. Sau probail ca s-au lamurit deja si i-au lasat in plata Domnului?

#26
Highlander91

Highlander91

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,015
  • Înscris: 05.09.2007
Pentru a proiecta un avion de la 0 ai nevoie de o industrie pe verticala. Romania nu are asemenea capacitati de inginerie. Nici poduri nu poate proiecta, si basarabul si ala de la Calafat sunt "importate" ca si proiect. Avioane nici atat... totusi cand esti rupt in fund e usor sa vorbesti de avioane.

#27
edy_wheazel

edy_wheazel

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 50,989
  • Înscris: 31.07.2007

 asterix1, on 13th June 2011, 01:04, said:

"Informatii confidentiale ale serviciilor militare ne indreptatesc sa spunem ca primul avion suspersonic romanesc a intrat in atentia Pentagonului

Holly shit!! Oare ii larga aratura pe care a luat-o? Deci aia cu Boeing si Lokheed Martin is interesati de primul avion supersonic romanesc?
Acuma sa fim seriosi. Pemtru a realiza un avion supersonic pana in stadiul de testare ai nevoie de un buget probabil egal cu bugetul destinat ministerului apararii.

#28
theMisuser

theMisuser

    Cetatean European.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,104
  • Înscris: 25.02.2007

 edy_wheazel, on 15th June 2011, 04:30, said:

Holly shit!! Oare ii larga aratura pe care a luat-o? Deci aia cu Boeing si Lokheed Martin is interesati de primul avion supersonic romanesc?
Acuma sa fim seriosi. Pemtru a realiza un avion supersonic pana in stadiul de testare ai nevoie de un buget probabil egal cu bugetul destinat ministerului apararii.
Aiasta-i racheta cu aripi. Avionul se mai incarca-n zbor, face viraje cu 10G si altele.
Probabil au pus cabina pt. pilot ca nu se pricep la sisteme automate de control al traiectoriei.
Sunt curios cine-si risca viata-n carcasa lor de fibra de sticla.

#29
softpedistul

softpedistul

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,515
  • Înscris: 25.01.2011
Văd că pleacă de pe apă.

Să nu se ducă ca fierul de călcat la fund.

Tare animația. Lipsesc diagolurile reale de genul:

„Duoăi uăpt unu, sânt uă sută unșpie, piermiteți dioecolaria”

#30
asterix1

asterix1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,357
  • Înscris: 21.09.2010

 theMisuser, on 16th June 2011, 13:59, said:

Aiasta-i racheta cu aripi. Avionul se mai incarca-n zbor, face viraje cu 10G si altele.
Racheta cu aripi da.Dar ce mi se pare aberant in simularea lor este faptul ca hidroavionul IAR-111 nu prea se afunda in apa.La cata apa oxigenata(5...10 tone)+greutatea proprie in gol+sarcina utila cara ar trebui sa se afunde mult mai mult in apa.Dar cine stie poate ca baietii au inventat un dispozitiv antigravitational(si noi nu stim) si astfel aeronava de abia atinge apa.Ce zici de filmul lor:[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/qRG7OlS1nCg?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Quote

Probabil au pus cabina pt. pilot ca nu se pricep la sisteme automate de control al traiectoriei.
Sunt curios cine-si risca viata-n carcasa lor de fibra de sticla.
Nu-si va risca nimeni viata,stai linistit.O fi aviatia romana militara varza,dar nimeni nu va fi atat de nebun sa incerce jucaria ARCA.Probabil ca vor veni in premiera cu un sistem de pilotaj prin telecomanda.
In felul asta va face presa sa exulte iar problemele evidente(gen distrugerea aparatului) vor fi ingropate.
Va urma un nou proiect si tot asa pana membrii ARCA vor iesi la pensie.

#31
Rosebud09

Rosebud09

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,546
  • Înscris: 02.10.2009
Jucaria, daca va fi pusa vreodata pe apa in configuratie "de zbor" cu siguranta ca se va afunda semnificativ, nu este prea mult loc de intors dat fiind greutatea specifica a combustibilului rachetei (sa presupunem ca tot apa oxigenata va fi, ca si oxidant macar).
Toate incercarile de avioane militare amfibii, realizate acum vreo 40-50 ani si abandonate rapid au folosit flotoare si elemente de stabilizare laterale pe apa. Rezistenta la inaintare pe apa este extrem de mare comparativ cu cea cu aerul si frictiunea de rostogolire in roti. Intotdeauna s-a incercat tinerea aripilor, a suprafetelor de comanda si a intrarii aerului la distanta fata de stropii de apa. De aici ceva probleme cu stabilitatea.
Ca sa pluteasca si sa fie stabil, orice corp trebuie sa aiba centrul de greutate situat cat mai jos dar daca forta de tractiune actioneaza mai sus de acel CG, exista intotdeauna un moment de rasturnare, sau de infundare cu botul in apa. La vasele cu panze forta de tractiune sau impingere este mica in raport cu masa obiectului si efectul momentului poate fi compensat mai usor. In cazul unui avion cu foc in fund si unde tractiunea trebuie sa fie foarte mare, apar probleme serioase de stabilizare, altfel urmeaza o scufundare rapida head-on.
Ceea ce se vede in filme sunt inca in majoritate faze preliminare, se discuta exclusiv despre "matrite", pe care urmeaza a se mula invelisul propriu zis, probabil de aceea se observa mai putina grije fata de calitatea structurii.
Pesemne nu va fi vorba niciodata de mai mult de o macheta din fibre.
Chestia cu iesitul la pensie, adica avut o ocupatie, un serviciu este probabil unul din principalele scopuri ale unora din membrii grupului. Cei tineri nu au cum sa gaseasca (poate doar ca papagali in Media) iar cei mai in varsta nu au motive sa fie din cale afara de interesati de rezultate ci mai mult de lungit pelteaua pana la varsta corespunzatoare.

#32
theMisuser

theMisuser

    Cetatean European.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,104
  • Înscris: 25.02.2007

 asterix1, on 16th June 2011, 18:23, said:

Ce zici de filmul lor:[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/qRG7OlS1nCg?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Impresionant. Din pacate, intre filmuletele si realitatile lor, e o cale-atat de lunga, ca mii de ani i-ar trebui echipei s-o parcurga.
Noroc ca le vine pensia intre timp :)

#33
asterix1

asterix1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,357
  • Înscris: 21.09.2010
M-am uitat si eu de curand pe wikipedia(varianta in engleza) si am aflat cateva lucruri interesante.
Hidroavionul supersonic IAR 111 Excelsior are ca sarcina utila racheta HAAS II.Numai ca vechea HAAS are o masa de 23 tone,17 metri lungime si un diametru de 3,6 metri.Uite aici:http://en.wikipedia....i/Haas_(rocket).Cum naiba reusesc sa o ataseze la amaratul ala de hidroavion ca este mai mare decat el.Dar asa cum au obiceiul o vor modifica si pe asta.Vor veni cu o varianta mai mica HASS II care sa se adapteze la hidroavion.Le doresc succesuri in munca de cercetare si atingerea de noi culmi de progres si civilizatie.

#34
edy_wheazel

edy_wheazel

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 50,989
  • Înscris: 31.07.2007
Io n-am inteles, la un moment dat intr-un video faceau ceva matrite, parca din ceva fibre. Care-i rostu'? Matrita aia o invelesc in duraluminiu/titaniu/shit, sau cum?
Pe de alta parte, io nu-s rocket scientist da' mi se pare extraordinar de periculoasa racheta aia sub avion. Ca sa nu mai vorbesc de problema flotabilitatii. Oricum, animatiile alea is chiar faine, cred ca astia de la Hollywood pun mai degraba ochiu' pe ei decat Pentagonu'.

#35
Rosebud09

Rosebud09

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,546
  • Înscris: 02.10.2009

 edy_wheazel, on 18th June 2011, 04:05, said:

Io n-am inteles, la un moment dat intr-un video faceau ceva matrite, parca din ceva fibre. Care-i rostu'? Matrita aia o invelesc in duraluminiu/titaniu/shit, sau cum?
Pe de alta parte, io nu-s rocket scientist da' mi se pare extraordinar de periculoasa racheta aia sub avion. Ca sa nu mai vorbesc de problema flotabilitatii. Oricum, animatiile alea is chiar faine, cred ca astia de la Hollywood pun mai degraba ochiu' pe ei decat Pentagonu'.

E o tehnologie cunoscuta si aplicata in multe situatii cand e nevoie de o matrita "negativa" in care sa se toarne sau - in cazul de fata- pune fibra care va constitui invelisul real al avionului. E greu de scobit o matrita, de aceea se face mai intai una din lemn sau alt material (noi folosim spuma de polistiren foarte densa) adica pozitiva/convexa, mult mai usor de prelucrat. Normal ca dimensiunea interioara a matritei este egala cu dimensiunea exterioara a viitorului invelis. Daca insa se urmareste o constructie oarecare, ca de exemplu macheta de prezentare, nu mai e nevoie de alta turnare, asa zisa matrita negativa poate fi folosita direct. Tot asa se poate face de la inceput matrita din lermn mai mica, astfel ca invelisul ei se fie si invelisul final. Cum se vede, s-a adoptat una din aceste metode, ramane de vazut daca se va "turna" alt invelis in carcasele existente sau acestea din urma vor fi folosite direct peste structura de rezistenta a machetei de reclama.
Deocamdata nu am vazut structura de rezistenta, trebuie sa fie pe undeva.
In schimb cabina, sau ceea ce ar vrea sa fie conul acela cu gauri pare a fi 99% structura finala. Materialul este mult mai gros, mai ales in zona hublourilor rezultand o structura autoportanta, aproape similara cu cea folosita si la SS1.
Acum vreo doi ani, intr-o vizita facuta aici de Burt Ruthan s-a ridicat la un moment dat problema tehnologiei folosite de el si era vorba chiar de asemenea structuri autoportante, foarte simplificate si nu cu mult mai grele decat o structura clasica foarte sofisticata. A fost doar o frantura de discutie, ocazional, printre alte vorbe "mari" care se spun cu astfel de vizite si conferinte.
Diferenta fundamentala era ca acel SpaceShip1 era destinat unui numar foarte redus de lansari, cateva doar, toate in regim de monitorizare foarte complex, spre deosebire de un avion militar sau civil care trebuie sa reziste mult mai mult timp si la solicitari diverse. De aceea pentru modele unicat se pot adopta si unele tehnologii mai simple, in aparenta "de garaj", dar controlate foarte strict.
Cu iguranta ca DP a avut ocazia sa afle mai multe detalii si incearca aplicarea lor.
Problema nu este modul de lucru si bajbaiala penibila la aranjat, taiat, cautatul piulitei care se potriveste mai bine, e oarecum normal datorita experientei anterioare foare reduse.
Ca in toate celelelte cazuri ideea generala si metoda de aplicare sunt discutabile.

#36
Ixtl

Ixtl

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,442
  • Înscris: 27.04.2006

 asterix1, on 16th June 2011, 18:23, said:

,dar nimeni nu va fi atat de nebun sa incerce jucaria ARCA
Urmatorul test, Misiunea n, se va ocupa de 'cabina' si de comportamentul ei (probabil) in cadere libera, fiind probabil largata dintr-un balon ;)
Cel putin asta am inteles eu din comunicatele lor.

Si eu sunt curios sa vad urme ale muncii la o structura de rezistenta a aeronavei. E nevoie de o structura serioasa care sa sustina un motor racheta (BTW, care nu are o plaja de control al puterii foarte mare, mai degraba spre deloc), rezervoarele de combustibil si pilonul pentru sarcina de 2 tone a rachetei.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate