Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

Unde se pot testa cu XRF metale p...

BlackBerry Bold 9900 - Error 513 ...

INES Live TV
 Monitorizare consum energie elect...

Container in curte pe post de mag...

Garnitura termopan

Android 13 - lansare oficiala
 Recomandare saltea cu arcuri 160x...

Sfat achiziție family car SH 11.0...

Audi A4 B9 - Scarțait metali...

Aventuri cu Distrigaz (la bloc)
 Deschidere canale TV cu VLC, gen ...

Muzeul National Tehnic „Dim...

Olive Villas , Sozopol

retragere USD de la ATM in Romania
 

Noi reguli pentru declaratia de impozit in 2011 (PFA)

- - - - -
  • Please log in to reply
38 replies to this topic

#1
Skoopman

Skoopman

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 531
  • Înscris: 21.11.2008
Persoanele fizice autorizate (PFA) vor fi nevoite, din 2011, să-și calculeze singure impozitul pe venitul net anual, în locul angajaților ANAF.

De anul viitor, persoanele care au venituri din activități independente, însemnând activități co merciale, profesii libere, drepturi de proprietate intelectuală, chirii, arendă, transferul titlurilor de valoare sau activități agricole, vor fi obligate să-și calculeze singure impozitul pe venitul net anual.
Până în 2010 inclusiv, calculele au fost făcute de angajații Agenției de Administrare Fiscală în baza declarațiilor anuale de venit, scrie revista "Capital".

Potrivit modificărilor aduse Codului Fiscal prin OUG nr. 109 din 2009, va fi introdus, din 2011, un sistem de autodeterminare a impozitului net. Declarația anuală de venit va fi înlocuită cu declarația de impunere, iar decizia de impunere, prin care funcționarii comunicau impozitul net, precum și sumele pe care contribuabilii le datorau sau, dimpotrivă, le aveau de primit, va fi desființată.

Avantajele Fiscului

Odată cu dispariția deciziei de impunere, va trebui ca plățile să se facă pe loc. Astfel, data de depunere a declarației va deveni și termen de plată. De anul viitor, termenul-limită nu va mai fi 15 mai, așa cum a fost până anul acesta inclusiv, ci 25 mai.

"Această modificare atrage o responsabilizare individuală mai mare, nemaiexistând confortul dat anterior de verificarea efectuată de autoritățile fiscale și corectarea prin decizia de impunere a unor eventuale erori de calcul. Trebuie să se mai aibă în vedere și faptul că, în primăvara 2010, s-au elaborat și publicat formularele ce urmează să fie folosite în cazul inspecțiilor fiscale la persoane fizice“, spune Claudia Sofianu, tax manager Ernst&Young. Persoanele care au optat în 2010 pentru impunere finală la sursă vor scăpa de calvarul calculelor și declarațiilor. "
Nu trebuie să uităm că majoritatea contribuabililor nu au cunoștințe de fiscalitate.",
CLAUDIA SOFIANU, tax manager Ernst&Young


Sursa: EVZ

Mi se pare un cadou foarte frumos acuma de craciun, ma pun sa strang banii pentru impozit, de craciun imi cumpar... aer, poate o sa platim impozit si pe ala.

Am incercat sa dau de cineva din finante, dar nu am reusit. Vreau sa stiu daca se mai plateste impozitul trimestrial sau odata cum am depus declaratia 200 trebuie sa achit tota suma. Stie cineva?

Edited by Skoopman, 23 December 2010 - 20:32.


#2
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,613
  • Înscris: 30.07.2003

View PostSkoopman, on 23rd December 2010, 20:31, said:

Persoanele fizice autorizate (PFA) vor fi nevoite, din 2011, să-și calculeze singure impozitul pe venitul net anual, în locul angajaților ANAF.
O mica precizare: PFA-urile impozitate pe baza normei de venit nu au obligatia de a depunde declaratia 200.

#3
Pitzifelnic

Pitzifelnic

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,409
  • Înscris: 06.03.2009

View PostSkoopman, on 23rd December 2010, 20:31, said:

Mi se pare un cadou foarte frumos acuma de craciun, ma pun sa strang banii pentru impozit, de craciun imi cumpar... aer, poate o sa platim impozit si pe ala.

Am incercat sa dau de cineva din finante, dar nu am reusit. Vreau sa stiu daca se mai plateste impozitul trimestrial sau odata cum am depus declaratia 200 trebuie sa achit tota suma. Stie cineva?
Cauta si tu Codul Fiscal pe net si incearca sa intelegi ce scrie acolo. Uita-te la art. 83 si 84 si o sa intelegi. Crezi ca ala de la Fisc e mai doxat ca tine, de vrei sa-l suni sa-l intrebi? Aia pana prin mai la anul oricum n-o sa stie cum se aplica diversele modificari.
Ideea este urmatoarea:
- raman transele de impozit anticipat, exact cum erau
- dupa ce se incheie anul, ai timp pana pe 25 mai inclusiv al anului urmator sa declari ce venituri impozabile ai avut (declaratia anuala finala care se depunea si pana acum)
- diferenta este ca intr-adevar tu, ca si contribuabil, calculezi frumos, prin aplicarea cotei de 16% la venitul pe care-l declari, cat impozit datorezi pe anul anterior.
- dupa aceea scazi din acel impozit total calculat de tine valoarea platilor anticipate pe care le-ai efectuat in anul fiscal anterior (cele 4 transe).
- dupa ce faci treaba asta iti da o suma cu plus, adica mai ai de platit ceva catre fisc, sau cu minus, adica ai platit prea mult anticipat si au ei sa-ti dea niste bani inapoi.
- este adevarat ca data de 25.05 este concomitent si termen de declarare, cat si termen de plata a diferentei pe care o datorezi, dupa ce ai procedat la cele de mai sus. Bine-nteles ca fiscul nu este obligat sa-ti dea banii tot pana pe 25.05, ei sunt mai "speciali" decat noi, contribuabilii, ca de obicei.

Eu nu vad de ce ti-ar afecta modificarile astea Craciunul. Fiind vorba de venituri realizate in anul anterior, esti constient ca ai de plata 16% si poti sa-ti pui suma deoparte.

#4
Skoopman

Skoopman

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 531
  • Înscris: 21.11.2008

View PostPitzifelnic, on 24th December 2010, 10:47, said:

Cauta si tu Codul Fiscal pe net si incearca sa intelegi ce scrie acolo. Uita-te la art. 83 si 84 si o sa intelegi. Crezi ca ala de la Fisc e mai doxat ca tine, de vrei sa-l suni sa-l intrebi? Aia pana prin mai la anul oricum n-o sa stie cum se aplica diversele modificari.
Ideea este urmatoarea:
- raman transele de impozit anticipat, exact cum erau
- dupa ce se incheie anul, ai timp pana pe 25 mai inclusiv al anului urmator sa declari ce venituri impozabile ai avut (declaratia anuala finala care se depunea si pana acum)
- diferenta este ca intr-adevar tu, ca si contribuabil, calculezi frumos, prin aplicarea cotei de 16% la venitul pe care-l declari, cat impozit datorezi pe anul anterior.
- dupa aceea scazi din acel impozit total calculat de tine valoarea platilor anticipate pe care le-ai efectuat in anul fiscal anterior (cele 4 transe).
- dupa ce faci treaba asta iti da o suma cu plus, adica mai ai de platit ceva catre fisc, sau cu minus, adica ai platit prea mult anticipat si au ei sa-ti dea niste bani inapoi.
- este adevarat ca data de 25.05 este concomitent si termen de declarare, cat si termen de plata a diferentei pe care o datorezi, dupa ce ai procedat la cele de mai sus. Bine-nteles ca fiscul nu este obligat sa-ti dea banii tot pana pe 25.05, ei sunt mai "speciali" decat noi, contribuabilii, ca de obicei.

Eu nu vad de ce ti-ar afecta modificarile astea Craciunul. Fiind vorba de venituri realizate in anul anterior, esti constient ca ai de plata 16% si poti sa-ti pui suma deoparte.

Pai imi afecteaza craciunul. Eu am vrut sa cumpar un calculator nou cu gandul ca mai am timp sa platesc impoztil in 4 rate, daca trebui sa-l platesc pana in mai numai pot sa cumpar calculatorul, trebuie sa mai astept cateva luni pana strang mai multi bani. Plus ca m-am grabit anu asta sa cumpar o masina avand in vedere ca de la anu vine o taxa noua.

Edited by Skoopman, 24 December 2010 - 11:19.


#5
Pitzifelnic

Pitzifelnic

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,409
  • Înscris: 06.03.2009

View PostSkoopman, on 24th December 2010, 11:18, said:

Pai imi afecteaza craciunul. Eu am vrut sa cumpar un calculator nou cu gandul ca mai am timp sa platesc impoztil in 4 rate, daca trebui sa-l platesc pana in mai numai pot sa cumpar calculatorul, trebuie sa mai astept cateva luni pana strang mai multi bani. Plus ca m-am grabit anu asta sa cumpar o masina avand in vedere ca de la anu vine o taxa noua.
Ori n-ai citit ce-am scris, ori ai citit si n-ai inteles oricum. Inclin spre prima varianta. :)

#6
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,145
  • Înscris: 24.02.2006
o sa fie amuzant pt cei cu intarzieri. vor trebui sa-si calculeze singur penalizarile :)

#7
Shocker

Shocker

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 638
  • Înscris: 27.02.2006

View PostPitzifelnic, on 24th December 2010, 10:47, said:

Cauta si tu Codul Fiscal pe net si incearca sa intelegi ce scrie acolo. Uita-te la art. 83 si 84 si o sa intelegi. Crezi ca ala de la Fisc e mai doxat ca tine, de vrei sa-l suni sa-l intrebi? Aia pana prin mai la anul oricum n-o sa stie cum se aplica diversele modificari.
Ideea este urmatoarea:
- raman transele de impozit anticipat, exact cum erau
- dupa ce se incheie anul, ai timp pana pe 25 mai inclusiv al anului urmator sa declari ce venituri impozabile ai avut (declaratia anuala finala care se depunea si pana acum)
- diferenta este ca intr-adevar tu, ca si contribuabil, calculezi frumos, prin aplicarea cotei de 16% la venitul pe care-l declari, cat impozit datorezi pe anul anterior.
- dupa aceea scazi din acel impozit total calculat de tine valoarea platilor anticipate pe care le-ai efectuat in anul fiscal anterior (cele 4 transe).
- dupa ce faci treaba asta iti da o suma cu plus, adica mai ai de platit ceva catre fisc, sau cu minus, adica ai platit prea mult anticipat si au ei sa-ti dea niste bani inapoi.
- este adevarat ca data de 25.05 este concomitent si termen de declarare, cat si termen de plata a diferentei pe care o datorezi, dupa ce ai procedat la cele de mai sus. Bine-nteles ca fiscul nu este obligat sa-ti dea banii tot pana pe 25.05, ei sunt mai "speciali" decat noi, contribuabilii, ca de obicei.

Eu nu vad de ce ti-ar afecta modificarile astea Craciunul. Fiind vorba de venituri realizate in anul anterior, esti constient ca ai de plata 16% si poti sa-ti pui suma deoparte.
Daca PFA-ul a fost infiintat in 2011 cum e? Mi-am anticipat deja veniturile, am depus la finante, now what? Pana in 25 mai trebuie sa platesc cei 16% din cat am anticipat pentru tot anul 2011?

#8
Shocker

Shocker

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 638
  • Înscris: 27.02.2006
Ca nota suplimentara, cineva mentioneaza

Quote

Nu ati extras prevederea actualizata din Codul fiscal. Aceasta prevedere nici nu a apucat sa fie aplicata, veti primi decizia de impunere dupa depunerea declaratiei 220.
In consecinta inca nu e valabil ce scrie acolo?

#9
Shocker

Shocker

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 638
  • Înscris: 27.02.2006

David said:

Prevederea respectiva numai exista a fost modificata de OUG nr. 117/2010.

Edited by Shocker, 08 March 2011 - 17:03.


#10
wittman

wittman

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 91
  • Înscris: 17.04.2006
se poate depune o rectificare (declaratia 200) pentru anul 2009? si care ar fi eventualele consecinte ale unei asemenea intarzieri?
multumesc.

#11
contabilul12

contabilul12

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 15
  • Înscris: 28.10.2011
de ce va incurcati cu pfa-uri cand srl-urile ofera mult mai multe alternative...

#12
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,145
  • Înscris: 24.02.2006
pentru ca srl-urile vin si cu cheltuieli mai mari, nu numai cu alternative...

#13
contabilul12

contabilul12

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 15
  • Înscris: 28.10.2011

View Post_Smiley_, on 7th November 2011, 16:45, said:

pentru ca srl-urile vin si cu cheltuieli mai mari, nu numai cu alternative...
ce cheltuieli? te rog sa argumentezi.
Lucrez in domeniu...stiu ce vorbesc... faci un srl (capital minim/unic asociat) - neplatitor de tva ca sa nu te complici (desi recomand cu putere platitor de tva pt a iti putea deduce din achizitii) - iti faci CIM cu minim pe economie (chiar si timp redus) si achiti taxe mult mai mici decat un PFA/sau stai fara angajati (deci 0 contributii) si astepti dividendele ca si unic asociat/sau inchei periodic conventii civile...si daca ai pierdere impozitul pe profit este 0...cand iti dezvolti activitatea nu e nevoie sa faci alta firma/alte acte/alta birocratie...
Alte avantaje SRL:
- contabilitatea in dubla partida prin care poti obtine informatii vitale privind "sanatatea" afacerii
- posibilitatea accesare fonduri europene
- posibilitatea de a angaja salariati

PFA-ul sau II-ul sunt forme juridice COMPLEMENTARE activitatilor economice, exista multe persoane care nu isi tin evidenta (fiind in partida simpla) astfel fiscalitatea va creste pe acest segment si inspectiile se vor inmulti....sa vedem cum isi vor calcula toate PFA-urile impozitele anticipate si etc...pt un calcul corect trebuie sa ai cunostinte solide de contabilitate/fiscalitate/salarizare....ANAF-ul asta asteapta sa gaseasca greselile  :peacefingers:
Nu mai credeti toate sfaturile citite pe forumuri...de la persoane fara studii in domeniu sau antreprenori de weekend...mai bine platesti un contabil dar ai informatiile complete si corecte, fiind in cunostinta de cauza fi sigur ca iei deciziile potrivite.

Edited by contabilul12, 08 November 2011 - 09:47.


#14
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,613
  • Înscris: 30.07.2003
Impozitul pe dividende nu mai e la PFA. Tot la PFA faci contract cu CAS pe minim. Pt. anumite meserii ai norma ce e mult mai avantajoasa.
Angajati poti avea la II iar mai nou si la PFA.
Contabilitatea in partida dubla o pot tine si la PFA/II, pt. mine.
PS. Si eu stiu ce vorbesc, am atit SRL cat si PFA.

Edited by neagu_laurentiu, 08 November 2011 - 09:50.


#15
contabilul12

contabilul12

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 15
  • Înscris: 28.10.2011

View Postneagu_laurentiu, on 8th November 2011, 09:43, said:

Impozitul pe dividende nu mai e la PFA. Tot la PFA faci contract cu CAS pe minim. Pt. anumite meserii ai norma ce e mult mai avantajoasa.
Angajati poti avea la II iar mai nou si la PFA.
Contabilitatea in partida dubla o pot tine si la PFA/II, pt. mine.
PS. Si eu stiu ce vorbesc, am atit SRL cat si PFA.

Singurul argument pro PFA la tine este lipsa impozitului pe dividende.
"Contabilitatea in partida dubla o pot tine si la PFA/II, pt. mine."- deci practic tu consideri bine sa platesti un contabil de PFA cat pt un SRL...multumim  :kisstogether:
"Pt. anumite meserii ai norma ce e mult mai avantajoasa." - depinde de zona/activitate/garantia contractelor pe care le ai...daca ramai fara client/deci fara venit dar tot platesti norma ce ai rezolvat ?si din practica, oricat de bun ai tu contractul de prestari/etc daca clientul vrea sa plece...iti pleaca...
"Angajati poti avea la II iar mai nou si la PFA." - este o facilitate provizorie, pt colectarea taxelor la buget...nu garantez ca la anul va fi tot asa
"Tot la PFA faci contract cu CAS pe minim" - adica 222 lei/luna; uite simulare prin care imi argumentez raspunsul:
La un SRL daca iti faci CIM
* pt studii superioare (1204 min brut 8ore/zi) ai CAS salariat  126 ron+250 CAS soc (total 376>222 min PFA)...insa faci CIM-ul cu 4ore/zi => CAS total SRL (63+125)=188<222 min PFA...ti-am zis SRL ofera mai multe posibilitati de a "dribla"  :thumbup: iar un contabil bun le foloseste ca tu/voi sa nu imbogatiti degeaba statul
* fara studii sup (700 min brut 8ore/zi) ai CAS salariat 74 ron+146 CAS soc (total 220<222 min PFA)

Si mai sunt multe alte "variante"...succes oricum in afaceri, eu am terminat consultanta aici
Cine este interesat de o colaborare contabila, am o promotie aici

Edited by contabilul12, 08 November 2011 - 10:29.


#16
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,145
  • Înscris: 24.02.2006

View Postcontabilul12, on 8th November 2011, 09:39, said:

........Alte avantaje SRL:...........

alt avantaj al SRL-ului e obligativitatea angajarii unui contabil.
de fapt stai, ca asta nu e un avantaj pentru agentul economic, ci pentru contabil. mai ales ca in multe cazuri contabilul costa destul de mult (comparativ cu cifra de afaceri). oare cum de nu ai mentionat treaba asta? o fi din cauza ca esti chiar tu contabil si alergi disperat dupa clienti ?

#17
contabilul12

contabilul12

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 15
  • Înscris: 28.10.2011

View Post_Smiley_, on 8th November 2011, 11:10, said:

alt avantaj al SRL-ului e obligativitatea angajarii unui contabil.
de fapt stai, ca asta nu e un avantaj pentru agentul economic, ci pentru contabil. mai ales ca in multe cazuri contabilul costa destul de mult (comparativ cu cifra de afaceri). oare cum de nu ai mentionat treaba asta? o fi din cauza ca esti chiar tu contabil si alergi disperat dupa clienti ?
Smiley...si la PFA chiar crezi ca poti asigura tu singur contabilitatea (fie ea in partida simpla)...fara sa ai nevoie de contabil?
Este o meteahna romaneasca, la reparat dacii, calculatoare si fotbal toata lumea se pricepe...se pare ca incepe si contabilitatea sa para activitatea "salahorilor" iar tu te incadrezi in profilul ideal
Si da, caut clienti, nu fur/nu mint/nu dau in cap....am apitutidini si experienta intr-un domeniu si incerc sa le valorific, dar nu asta e tema subiectului

Edited by contabilul12, 08 November 2011 - 11:46.


#18
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,613
  • Înscris: 30.07.2003

View Postcontabilul12, on 8th November 2011, 10:10, said:

Singurul argument pro PFA la tine este lipsa impozitului pe dividende.
Si nu e destul 16% ?!

View Postcontabilul12, on 8th November 2011, 10:10, said:

"Contabilitatea in partida dubla o pot tine si la PFA/II, pt. mine."- deci practic tu consideri bine sa platesti un contabil de PFA cat pt un SRL...multumim  :kisstogether:
Eu stiu contabilitate. Era valabil pt. mine. Sunt de acord ca multi din II/PFA au nevoie de specialist. Dar legea le permite sa rezolve si singuri problema, unii chiar o fac.

View Postcontabilul12, on 8th November 2011, 10:10, said:

"Pt. anumite meserii ai norma ce e mult mai avantajoasa." - depinde de zona/activitate/garantia contractelor pe care le ai...daca ramai fara client/deci fara venit dar tot platesti norma ce ai rezolvat ?si din practica, oricat de bun ai tu contractul de prestari/etc daca clientul vrea sa plece...iti pleaca...
Poti intrerupe oricand activitatea daca nu mai merge. Nu platesti obligatoriu tot anul, ci perioada activa.

View Postcontabilul12, on 8th November 2011, 10:10, said:

"Angajati poti avea la II iar mai nou si la PFA." - este o facilitate provizorie, pt colectarea taxelor la buget...nu garantez ca la anul va fi tot asa
II are prin definitie voie sa angajeze. Temporar e la PFA.

View Postcontabilul12, on 8th November 2011, 10:10, said:

"Tot la PFA faci contract cu CAS pe minim" - adica 222 lei/luna; uite simulare prin care imi argumentez raspunsul:
Irelevanta salarizarea.
Lipsa dividendelor (16%) si disponibilitatea imediata a banilor (fara cheltuieli fictive si alte "inginerii") e argumentrul hotarator pentru PFA/II(cand esti unicul "actionar").

Edited by neagu_laurentiu, 08 November 2011 - 12:03.


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate