![]() |
Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Black Swan (2010)

#19
Posted 08 March 2011 - 16:58

O sa fiu sistematic pentru a ma face inteles de orice vizitator al acestui forum care a vazut filmul Black Swan. Prin urmare o sa enumer principalele puncte tari si puncte slabe ale acestui film.
Puncte slabe: - nejustificarea zbuciumului interior al Ninei (nu era nici pe departe o situatie de viata si de moarte incat sa ai trairi de o asemenea profunzime) - subiectul filmului poate fi incadrat fara nici un fel de ezitare in lumea baletului, acolo se desfasoara; in pofida acestui fapt aflam prea putine lucruri spre deloc despre acest tip de dans, despre ce inseamna cu adevarat sa fii balerin sau balerina, practic filmul este privat de partea frumoasa, constructiva a lucrurilor - prea multa violenta si elemente de horor care in contextul dat nu prea au ce cauta Puncte tari (si un punct slab): - Natalie Portman are un acting bun, dar nu perfect - constructie buna a filmului, dar fara fundatie; stiti ce se intampla cu o casa fara fundatie spre exemplu ... cam asa ceva se intampla si cu productia asta, iar M0n0 imi/ne spune ca "E un film foarte bun, spre perfect" |
#20
Posted 08 March 2011 - 21:09

Frederic, on 8th March 2011, 16:58, said: Puncte slabe: - nejustificarea zbuciumului interior al Ninei (nu era nici pe departe o situatie de viata si de moarte incat sa ai trairi de o asemenea profunzime) Frederic, on 8th March 2011, 16:58, said: - subiectul filmului poate fi incadrat fara nici un fel de ezitare in lumea baletului, acolo se desfasoara; in pofida acestui fapt aflam prea putine lucruri spre deloc despre acest tip de dans, despre ce inseamna cu adevarat sa fii balerin sau balerina, practic filmul este privat de partea frumoasa, constructiva a lucrurilor Frederic, on 8th March 2011, 16:58, said: - prea multa violenta si elemente de horor care in contextul dat nu prea au ce cauta Frederic, on 8th March 2011, 16:58, said: - constructie buna a filmului, dar fara fundatie; stiti ce se intampla cu o casa fara fundatie spre exemplu ... cam asa ceva se intampla si cu productia asta, iar M0n0 imi/ne spune ca "E un film foarte bun, spre perfect" |
#21
Posted 09 March 2011 - 00:39

M0n0, on 8th March 2011, 22:09, said: A vrut sa atinga perfectiunea. Acel rol o cerea. Un artist, asa cum era Nina, a trait acest zbucium pana cand a devenit viata ei, halucinatie ori ba, a trait in intregime acest haos de emotii duplicitare. Un artist ajunge sa se sacrifice pentru arta, metaforic vorbind, in general. Stiind ca in ziua urmatoare are un spectacol de sustinut, nu unul oarecare, ci unul foarte important pentru ea, Nina isi petrece o parte din noapte in oras alaturi de cea pe care o considera dusmanul ei nr 1, Lilly. Mai mult, se lasa atrasa in capcanele intinse de Lilly, e drept, cu ezitari, dar se lasa. Unde e sacrificiul pentru arta, perfectiunea pe care dorea s-o atinga, ratiunea? Nu mai era adolescenta! Prea se bat lucrurile cap in cap! M0n0, on 8th March 2011, 22:09, said: Sunt sigur ca daca intra prea mult in partile tehnice ale acestui dans publicul masculin ajungea plictisit si neinteresat. Nu asta a contat. Original, scenariul era pentru lumea teatrului. Darren a ales sa fie balet si scenariul s-a modificat intocmai. Nu conteaza backgroundul, conteaza ce se povesteste. Nu am spus ca trebuia sa intre prea mult in detalii de caracterizare a baletului, dar atata cat ni s-a prezentat eu zic ca e insuficient, sunt convins ca sunt destui, atat barbati cat si femei, aproape complet nefamiliarizati cu lumea asta, si care macar din curiozitate daca nu din alte motive, ar fi vrut sa vada ceva mai mult (nu prea mult), era o ocazie buna. M0n0, on 8th March 2011, 22:09, said: Un conflict interior de magnitudinea asta nu se manifesta frumos pentru cel ce o pateste, Nina in acest caz. Am tratit ce a trait si ea. Si inca destul de cuminte, zic eu. Acuma sa presupunem ca starea de angoasa de care suferea Nina este justificata (desi nu e). In mod logic aceasta stare nu se poate manifesta frumos, sunt de acord cu tine, dar nici nu se manifesta in felul in care am vazut, doar daca Nina e bolnava psihic (dar regia ori scenariul nu ne spun nimic de asa ceva) sau e satanista (nici de asa ceva nu stim nimic). Deci? Despre ce e vb? Eroare zic eu. M0n0, on 8th March 2011, 22:09, said: Nimic nu poate atinge perfectiunea dar nu imi spune ca nu are fundatie fara sa imi spui de ce nu are fundatie. Pentru mine, elementele ce erau necesare au existat. Nu a lipsit nimic din caracterizarea personajului principal, principala atractie a filmului. Daca te-ai uitat in alta parta si nu ai gasit ceva inseamna ca intentionat nu trebuia pus acolo. Nu are fundatament pentru ca se bazeaza prea putin pe realitate, deci nu are credibilitate, iar backgroundul e in mare parte absent, iar in opinia mea conteaza destul de mult aceste aspecte. Edited by Frederic, 09 March 2011 - 00:46. |
#22
Posted 09 March 2011 - 01:10

Frederic, on 9th March 2011, 00:39, said: Stiind ca in ziua urmatoare are un spectacol de sustinut, nu unul oarecare, ci unul foarte important pentru ea, Nina isi petrece o parte din noapte in oras alaturi de cea pe care o considera dusmanul ei nr 1, Lilly. Mai mult, se lasa atrasa in capcanele intinse de Lilly, e drept, cu ezitari, dar se lasa. Unde e sacrificiul pentru arta, perfectiunea pe care dorea s-o atinga, ratiunea? Nu mai era adolescenta! Prea se bat lucrurile cap in cap! Frederic, on 9th March 2011, 00:39, said: Nu am spus ca trebuia sa intre prea mult in detalii de caracterizare a baletului, dar atata cat ni s-a prezentat eu zic ca e insuficient, sunt convins ca sunt destui, atat barbati cat si femei, aproape complet nefamiliarizati cu lumea asta, si care macar din curiozitate daca nu din alte motive, ar fi vrut sa vada ceva mai mult (nu prea mult), era o ocazie buna. Frederic, on 9th March 2011, 00:39, said: Acuma sa presupunem ca starea de angoasa de care suferea Nina este justificata (desi nu e). In mod logic aceasta stare nu se poate manifesta frumos, sunt de acord cu tine, dar nici nu se manifesta in felul in care am vazut, doar daca Nina e bolnava psihic (dar regia ori scenariul nu ne spun nimic de asa ceva) sau e satanista (nici de asa ceva nu stim nimic). Deci? Despre ce e vb? Eroare zic eu. Frederic, on 9th March 2011, 00:39, said: Nu are fundatament pentru ca se bazeaza prea putin pe realitate, deci nu are credibilitate, iar backgroundul e in mare parte absent, iar in opinia mea conteaza destul de mult aceste aspecte. |
#23
Posted 09 March 2011 - 01:31

Vroia sa-si infrunte mama, am inteles, dar chiar nu era acela momentul potrivit, ea stia f bine lucrul acesta, mai putin regizorul. In continuare ai spus ca vroia sa studieze
partea intunecata a lui Lilly, asta e adevarat si nu prea. Partea cu familiarizatul, e doar pct tau dvd, il respect. Hai sa spunem ca da, s-a incercat sublinierea unei idei de baza. E ok, sunt de acord, dar modul in care s-a facut sublinierea, cu putin efort putea fi unul mai credibil, nu era chiar asa o filozofie. Ideea e ca mie nu mi-a placut filmul, in orice caz nu asa arata un film care care tinde spre perfectiune. Iti strang mana si-ti zic noapte buna, mi-a facut placere. |
#24
Posted 09 March 2011 - 10:07

Quote Natalie Portman are un acting bun, dar nu perfect a jucat bine in prima parte a filmului. apoi, cand rolul i se schimba si trebuia sa devina mai dura... nu prea i-a iesit. |
#25
Posted 10 March 2011 - 21:16

Un "film bun", dar nu m-a dat pe spate. Nu l-am vazut degeaba totusi, m-a facut sa citesc care e intriga in "Lacul lebedelor", nu o stiam pana acum, spre rusinea mea, desi e vorba totusi de cel mai celebru spectacol de balet al lumii. Si m-a facut sa ascult cu mai multa atentie cateva arii faimoase (si intr-adevar frumoase) ale muzicii lui.
Ca sa dau o nota filmului, 7,5/10. |
#26
Posted 24 March 2011 - 10:47

#27
Posted 03 April 2011 - 22:39

vladc, on 9th March 2011, 11:07, said: a jucat bine in prima parte a filmului. apoi, cand rolul i se schimba si trebuia sa devina mai dura... nu prea i-a iesit. mie mi-a placut natalie, a facut un rol excelent, ceea ce a salvat in mare masura filmul dpmdv, desi as fi vrut sa o vad mai "evil" atunci cand era cazul. nu i-a iesit ptr ca nu cred ca e in stare, in schimb i-a iesit de minune scena intima cu dom'soara kunis ![]() cred ca filmul asta e genul de film care starneste emotii puternice antagonice |
#28
Posted 04 April 2011 - 02:54

Dupa parerea mea,daca se foloseau tehnici de filmare mai "neortodoxe",era un film de nota 10.Asa,pot spune ca m-a impresionat doar prin poveste si rolul eroinei principale.
![]() |
#29
Posted 04 April 2011 - 07:59

dansta, on 3rd April 2011, 23:39, said: mie mi-a placut natalie, a facut un rol excelent, ceea ce a salvat in mare masura filmul dpmdv, desi as fi vrut sa o vad mai "evil" atunci cand era cazul. nu i-a iesit ptr ca nu cred ca e in stare, in schimb i-a iesit de minune scena intima cu dom'soara kunis ![]() scena cu kunis e in plus, e aiurea, e de umplutura, doar ca sa se mai vanda filmul. se putea foarte bine si fara acea scena. si era chiar mai de bun simt. |
|
#30
Posted 25 April 2011 - 14:23

Frederic, on 9th March 2011, 01:39, said: In mod logic aceasta stare nu se poate manifesta frumos, sunt de acord cu tine, dar nici nu se manifesta in felul in care am vazut, doar daca Nina e bolnava psihic (dar regia ori scenariul nu ne spun nimic de asa ceva) Cred ca glumesti. Pai fata aia sufera de halucinatii, personalitate multipla si obsesiva, paranoia si ajunge sa isi infiga un ciob in stomac fara sa isi dea seama ca se ataca pe ea insasi si tu zici ca scenariu nu spune nimic despre Nina ca e bolnava psihic? Cate manifestari de om nebun vrei sa mai aiba ca sa iti dai seama ca sufera de niste tulburari psihice serioase? Frederic, on 9th March 2011, 02:31, said: Vroia sa-si infrunte mama, am inteles, dar chiar nu era acela momentul potrivit, ea stia f bine lucrul acesta, mai putin regizorul. Ce sa-ti mai spun. Tot filmul se concentreaza asupra faptului ca fata este seriously fucked up, ca are o relatie absolut dubioasa cu maica-sa, cu baletul, cu profesorul si chiar cu ea insasi si tu ai pretentia ca ea sa fie rationala si sa stie ca nu era momentul potrivit sau sa asculte de aceasta ratiune? Mie mi-a placut foarte mult filmul, mai ales ca l-am vazut fara sa stiu mare lucru despre el si jumatate din timp m-am intrebat daca Nina e nebuna, daca Lily si/sau profesorul incearca sa o faca sa o ia razna sau daca ma uit la un film cu elemente supranaturale. Iar Natalie a fost impecabila ca intotdeauna. |
#31
Posted 11 May 2011 - 16:23

black_dizzy, on 25th April 2011, 15:23, said: Cred ca glumesti. Pai fata aia sufera de halucinatii, personalitate multipla si obsesiva, paranoia si ajunge sa isi infiga un ciob in stomac fara sa isi dea seama ca se ataca pe ea insasi si tu zici ca scenariu nu spune nimic despre Nina ca e bolnava psihic? Cate manifestari de om nebun vrei sa mai aiba ca sa iti dai seama ca sufera de niste tulburari psihice serioase? Era totusi ora 1:39 cand am facut precizarea la care te referi..., evident ca se poate deduce usor ca Nina are tulburari psihice, dar unde anume in scenariu gasim cauzele precize ale acestor tulburari? Sau trebuie sa deducem si cauzele? As putea sa-mi imaginez, nu? Acuma sa nu crezi ca eu vreau totul de-a gata, nici vorba, dar sunt totusi anumite lucruri care trebuie spuse (intr-un film bun, se spun astfel de lucruri), altfel pot sa-mi imaginez multe si chiar fara sa ma uit la un film! black_dizzy, on 25th April 2011, 15:23, said: Ce sa-ti mai spun. Tot filmul se concentreaza asupra faptului ca fata este seriously fucked up, ca are o relatie absolut dubioasa cu maica-sa, cu baletul, cu profesorul si chiar cu ea insasi si tu ai pretentia ca ea sa fie rationala si sa stie ca nu era momentul potrivit sau sa asculte de aceasta ratiune? Poi tocmai asta spuneam, ca e foarte simplu sa fabulezi (aproape tot filmul a fost asa, a fost o vrajeala continua), adica vii cu tot felul de imaginatii, prostesti pana la urma (stiu ca pe asta se bazeaza in general un film, pe imaginatie, dar si imaginatia trebuie sa fie cu gust), si ai pretentia ca ai realizat un film excelent, sau poate ca regizorul, scenaristii si restul, nu au avut si nu au pretentia asta sau sunt constienti de calitatea filmului si stiu foarte bine ca asta este un film de duzina (o duzina mai moderna sa spunem), un film comercial, sa iasa banul ca doar sunt destui care gusta astfel de filme. Edited by Frederic, 11 May 2011 - 16:28. |
#32
Posted 02 June 2011 - 22:04

Pe mine nu m-a dat deloc pe spate, ba chiar m-a plictisit pe alocuri. Acuma poate conteaza si faptul ca l-am vazut pe un ecran foarte mic.
|
#33
Posted 29 July 2011 - 17:00

M-am uitat la acest film doar din marea curiozitate starnita la auzul multor pareri pozitive, eu nefiind fanul acestor filme. Ce pot spune... m-a impresionat actrita, chiar daca o mai vazusem intr-un rol exceptional acu ceva ani (un film cu inchizitia...etc) si in mod normal stiam ce-i poate pielea. La final recunosc faptul ca mi-a placut. Un film bun.
|
#34
Posted 03 September 2011 - 13:28

Filmul a fost sublim si elegant - povestea are un deznodamânt, un parcurs meticulos si fluid !
![]() Îmi place secventa de la început când Nina se trezeste si apoi povesteste mamei visul pe care l-a avut, pornind linia de demarcatie între real si ireal. Mai departe, e rândul spectatorului sa decida unde se sfârseste realul si începe halucinatia. Felicitari lui Aronofsky! ![]() |
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users