Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11

securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...
 

(stvaly) Casa pasiva in Constanta - 2011

- - - - -
  • Please log in to reply
317 replies to this topic

#1
stvaly

stvaly

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 82
  • Înscris: 14.10.2008
Salutare!

Cum vine caldura in 2011 ma apuc sa construiesc casa pentru familia mea: eu, sotia, fetita(2 ani), baietelul(1 an).
Am studiat anul acesta vreo 6 luni pe internet conceptul de casa pasiva si voi face totul sa ma apropii cat mai mult de acest standard. Proiectul l-am facut impreuna cu un prieten arhitect si am bagat in el cateva idei care vor ajuta casa sa fie (cat mai) pasiva.

Standardul de casa pasiva din germania(passivhaus institut - www.passiv.de) spune :
1. Necasarul anual de energie pentru incalzire sa fie mai mic de 15kWh/mp dar nu obtinut prin cresterea consumului de energie in alte scopuri(de exemplu consum mare de energie electrica).
2. In plus consumul anual total de energie primara nu trebuie sa depaseasca 120kWh/mp pentru incalzire, apa calda, electricitate casnica.

Se mai spun unele lucruri pe site dar nu are sens sa le scriu acum aici.

Lucrurile astea s-au mai discutat pe forum (am citit foate mult pe acest forum) iar in acest jurnal probabil ca se vor mai discuta dar strict la obiect adica proiectul de fata.

Pentru a incepe discutia voi posta proiectul de arhitectura si mai vedem. Am totul pe calculatorul meu pe partea de proiect si pe parcurs voi veni cu diverse vederi, sectiuni etc...

Attached Files



#2
e_bulu

e_bulu

    parabulum

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,352
  • Înscris: 29.12.2009
Felicitări pentru proiect!!! Recunosc faptul că sunt un pic subiectiv pentru că am făcut casa asemănătoare. Diferența e că am inversat atelierul cu bucătăria pentru a avea atât livingul cât și bucătăria pe partea cu terasa. Greul abia începe. N-ar fi rău să dai o raită și pe la "casa verde"

Felicitări si succes!

#3
reluportocaliu

reluportocaliu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 756
  • Înscris: 13.04.2009
Poti spune in ce consta, efectiv, pasivitatea casei? Ce materiale, tehnici, surse de energie vei folosi?

#4
bricolator

bricolator

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 732
  • Înscris: 09.10.2009

View Poststvaly, on 7th December 2010, 12:59, said:

Salutare!

Cum vine caldura in 2011 ma apuc sa construiesc casa pentru familia mea: eu, sotia, fetita(2 ani), baietelul(1 an).
Am studiat anul acesta vreo 6 luni pe internet conceptul de casa pasiva si voi face totul sa ma apropii cat mai mult de acest standard. Proiectul l-am facut impreuna cu un prieten arhitect si am bagat in el cateva idei care vor ajuta casa sa fie (cat mai) pasiva.

Standardul de casa pasiva din germania(passivhaus institut - www.passiv.de) spune :
1. Necasarul anual de energie pentru incalzire sa fie mai mic de 15kWh/mp dar nu obtinut prin cresterea consumului de energie in alte scopuri(de exemplu consum mare de energie electrica).
2. In plus consumul anual total de energie primara nu trebuie sa depaseasca 120kWh/mp pentru incalzire, apa calda, electricitate casnica.

Se mai spun unele lucruri pe site dar nu are sens sa le scriu acum aici.

Lucrurile astea s-au mai discutat pe forum (am citit foate mult pe acest forum) iar in acest jurnal probabil ca se vor mai discuta dar strict la obiect adica proiectul de fata.

Pentru a incepe discutia voi posta proiectul de arhitectura si mai vedem. Am totul pe calculatorul meu pe partea de proiect si pe parcurs voi veni cu diverse vederi, sectiuni etc...
Nu ar ajuta oare daca ai avea sufrafete vitrate mai mari pe orientarea Sud?

#5
instinct

instinct

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 701
  • Înscris: 29.09.2006
Eu sunt curios cum o sa ai 40cm de vata la acoperis :). Ma refer la structura de rezistenta. Aduci ceva grinzi laminate din afara, cu inaltime de 40cm sau apelezi la diverse "incrucisari" de lemne si lemnisoare ?

Inteleg ca nu te bazezi prea mult pe soare. Ori ai gandit totul in jurul unei f. bune izolari, ori in Ct e de preferat sa fugi de soare si sa economisesti vara. Nu stiu, urmeaza sa ne luminezi tu.

De asemenea subscriu intrebarilor referitoare la materiale (asa trebuia inceput ;) ).

#6
bricolator

bricolator

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 732
  • Înscris: 09.10.2009

View Postinstinct, on 7th December 2010, 18:55, said:

Eu sunt curios cum o sa ai 40cm de vata la acoperis :). Ma refer la structura de rezistenta. Aduci ceva grinzi laminate din afara, cu inaltime de 40cm sau apelezi la diverse "incrucisari" de lemne si lemnisoare ?

Inteleg ca nu te bazezi prea mult pe soare. Ori ai gandit totul in jurul unei f. bune izolari, ori in Ct e de preferat sa fugi de soare si sa economisesti vara. Nu stiu, urmeaza sa ne luminezi tu.

De asemenea subscriu intrebarilor referitoare la materiale (asa trebuia inceput ;) ).
In zona noastra unde zilele cu soare totusi nu sunt foarte multe si iarna dureaza mai mult de 4 luni ca sa ajungi la dezideratul de casa pasiva este indicat ca sa profiti de soare atat cat este,inclusiv de soarele cu unghi de incidenta mic pe timp de iarna.Pentru vara pot fi diferite modalitati de umbrire a vitrajelor.
Inca ceva,in afara de o izolatie foarte buna,este indicat ca pe interior sa se foloseasca materiale de constructii sau de placare cu inertie termica mare,care sa acumuleze caldura si s-o redea ca aport la incalzire.Materiale cum ar fi piatra,argila.plus sistemele de ventilare ultra-performante prin care sa nu pierzi caldura.Merita timpul pierdut pentru cautari de solutii,pentru ca odata construita casa,nu se mai pot face decat carpeli....

#7
stvaly

stvaly

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 82
  • Înscris: 14.10.2008

View Postbricolator, on 8th December 2010, 09:10, said:

In zona noastra unde zilele cu soare totusi nu sunt foarte multe si iarna dureaza mai mult de 4 luni ca sa ajungi la dezideratul de casa pasiva este indicat ca sa profiti de soare atat cat este,inclusiv de soarele cu unghi de incidenta mic pe timp de iarna.Pentru vara pot fi diferite modalitati de umbrire a vitrajelor.
Inca ceva,in afara de o izolatie foarte buna,este indicat ca pe interior sa se foloseasca materiale de constructii sau de placare cu inertie termica mare,care sa acumuleze caldura si s-o redea ca aport la incalzire.Materiale cum ar fi piatra,argila.plus sistemele de ventilare ultra-performante prin care sa nu pierzi caldura.Merita timpul pierdut pentru cautari de solutii,pentru ca odata construita casa,nu se mai pot face decat carpeli....

Nu am avut timp sa dau toate detaliile in primul post deci sa mai scriu acum din ele. Am pierdut (la figurat) foarte mult timp inainte de a incepe proiectul pentru documentare pe net - aproximativ 6 luni. Sigur nu am citit tot dar sper sa nu-mi scape vreo informatie importanta.

Casa va folosi ventilatia cu recuperare de caldura, un sistem central de ventilatie de 150mc/ora asa numitele HRV. Inca nu m-am hotarat la centrala de ventilatie, o varianta este Vitovent 300 de la Viessmann dar are 300mc/ora si nu am nevoie de volumul asta.
Intentionez 0,3 schimburi de aer / ora si casa are maxim 450mc volum interior(am calculat doar aproximand..) deci 150mc/ora este numai bun. Am sa mai caut variante, posibil sa aduc de afara centrala.

In plus voi instala in curte la adancimea de 2 metri un tub de 200mm diametru cu lungimea de aprox 40m prin care voi aduce aerul de afara la centrala. asa numitul "ground heat exchanger" sau schimbator de caldura cu pamantul(o teava de canalizare ingropata,nimic deosebit). In acest fel iarna aerul va ajunge in centrala cu temperatura peste 0 grade chiar daca afara sunt -20C ceea ce aduce un important castig. Vara aerul la 40C de afara va ajunge in centrala la 20-25C din nou castig de energie. Toamna si primavara voi lua aerul direct de afara fara sa-l mai trec prin pamant.

Principala sursa de caldura alternativa este soarele (desi nu pare la prima vedere).
Acoperisul are acele pante (30% pe nord si 300% pe sud) din doua motive.
Un motiv este ca am mansarda (sau semi, nu stiu exact definitia) si am vrut sa nu fie prea jos tavanul in partea de nord.
Motivul principal insa este ca panoul de pe sud va fi obisnuit pana la nivelul hidroizolatiei iar apoi spatiu de aer de 8-10 cm si policarbonat transparent si totul va fi etans. In interiorul acestui panou se va acumula caldura (voi pune tabla vopsita in culoare inchisa sau hidroizolez cu membrana bituminoasa) si voi trece acest aer prin schimbatorul de caldura al centralei si apoi afara castigand inca ceva energie(nu bag acest aer in casa ca pot aparea mirosuri de la bitum). Nu am calculat aceasta energie dar in zilele insorite de iarna soarele va bate perpendicular pe el pentru ca are 70 de grade inclinatie spre sud. Tot in acest panou va fi si registrul pentru incalzirea apei menajere. Chiar daca vara soarele nu bate perpendicular asta nu ma deranjeaza pentru ca oricum vara e prea mult soare pe aici si va fi suficient sa incalzeasca apa. Oricum voi deschide in partea superioara si inferioara pentru a se ventila natural vara.

Continui in postul urmator.

View Postinstinct, on 7th December 2010, 18:55, said:

Eu sunt curios cum o sa ai 40cm de vata la acoperis :). Ma refer la structura de rezistenta. Aduci ceva grinzi laminate din afara, cu inaltime de 40cm sau apelezi la diverse "incrucisari" de lemne si lemnisoare ?

Inteleg ca nu te bazezi prea mult pe soare. Ori ai gandit totul in jurul unei f. bune izolari, ori in Ct e de preferat sa fugi de soare si sa economisesti vara. Nu stiu, urmeaza sa ne luminezi tu.

De asemenea subscriu intrebarilor referitoare la materiale (asa trebuia inceput ;) ).

Corect, trebuie sa spun si despre materiale desi nu e nimic deosebit ci doar "putin exagerat" sa zicem.

Izolatia fundatiei va fi cu polistiren extrudat de 20cm perimetral de la baza(talpa) pana la soclu inclusiv unde se va "lega" cu polistirenul de pe casa.
Fundatia va fi izolata si la partea interioara adica va fi turnata efectiv intr-un cofraj(sper ca asa se scrie) de polistiren facut in groapa fundatiei.
Sub talpa fundatiei inca ma gandesc cum sa fac... Fundatia va avea 60cm latime si 1,3m adancime (cel putin din studiul geo pentru ca pamantul este loess).
Ma gandesc sa pun polistiren si sub talpa (intre betonul de egalizare si fundatia propriuzisa) dar cu "pauze" in locurile unde sunt stalpii. Voi disctua asta cu structuristul.

Casa nu are subsol iar sub placa de la parter va fi pietris compactat hidroizolatie iar apoi polistiren extrudat tot de 20cm + o folie de protectie, peste care se toarna placa.

Casa o fac din BCA si o izolez la exterior cu polistiren expandat tot de 20cm pe care il voi lipi cu spuma pentru polistiren si fixat cu dibluri de 30cm (am avut de cautat dupa ele).

Acoperisul izolat cu 40 vata bazaltica + minerala sau doar bazaltica, voi mai vedea. Capriorii sunt de 20cm, obisnuiti si spatiul dintre ei va fi umplut cu "cuburi" de vata bazaltica. Astereala va fi de 10cm interior si exterior si intre lemnele de astereala va fi iar vata deci in total 40cm. Se vor fixa cu sarma plus ca voi mai folosi probabil niste sipci pentru fixare si crearea spatiului de ventilatie la partea superioara peste care vine folia de control vapori apoi OSB de 12mm, hidroizolatie si invelitoare tip tegola (pe panta de 15 grade a acoperisului).

Ferestrele vor fi toate cu 3 folii de geam termopan si rama bine izolata (sa vad unde gasesc la noi asa ceva la preturi ne-astronomice)

Cam asta ar fi cu materialele.

Voi reveni.

Edited by stvaly, 08 December 2010 - 11:01.


#8
pivnitarul

pivnitarul

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 658
  • Înscris: 11.09.2010

View Poststvaly, on 8th December 2010, 10:33, said:

Astereala va fi de 10cm interior si exterior si intre lemnele de astereala va fi iar vata deci in total 40cm.
poti sa mai explici inca odata/mai exact,  cum e cu astereala asta de 10 cm ?
bafta !

cat te ajunge un sistem/unitate din asta  de ventilatie cu recuperare de caldura , cu echipamentul complet ?

Edited by pivnitarul, 08 December 2010 - 12:26.


#9
instinct

instinct

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 701
  • Înscris: 29.09.2006

View Postpivnitarul, on 8th December 2010, 13:07, said:

cat te ajunge un sistem/unitate din asta  de ventilatie cu recuperare de caldura , cu echipamentul complet ?

In jur de 2000 de euro este unitatea propriu-zisa. Tubulatura izolata, etc, nu e inclusa.

Bun, revenind la casa, 3 observatii:

1. Teava ingropata nu e una obisnuita de instalatii. Daca aerul respectiv ajunge in casa, teava trebuie sa fie cu strat permanent antibacterian. Are rehau asa ceva, insa pretul e pe masura. O sa coste cateva mii numai teava respectiva (probabil incluzand unitatea de inox pentru admisie cu filtre etc).

2. La astereala nici eu nu prea am inteles. Oricum trebuie grija. Daca ai structura propriuzisa de 20, ca sa "caroiezi" sus si jos cu 10cm, e destul de tricky, dar in fine, nu imposibil. Ceea ce vroiam sa spun, e sa ai grija ca spatiul de ventilatie sa fie peste folia de difuzie si sub OSB. Nu inteleg exact din exprimare daca asa e au ba...

3. Nu stiu daca are rost complicatia cu policarbonatul. Mai bine mergi pe panouri clasice (nu tuburi vidate) pentru apa, si folosesti apoi agentul cum consideri de cuvinta (de obicei vei ajuta centrala, sau piscina, sau...). E mult mai clar si mai usor de evaluat in cifre aportul, etc. Poti trimite la ventiloconvectoare agentul daca vrei incalzire rapida, ai multe variante. Asa esti cam limitat la aer si atat...

Oricum, ca parere personala o casa bazata pe ventilare centralizata se percepe "nasol", sincer, am vizitat si nu mi-a placut deloc atmosfera. Eu as alege mai curand unitati locale, in cateva camere, sa nu am problemele legate de vietati crescute in zecile de metri de conducte. Uite cum arata o mica parte din camera tehnica aferenta unui huf...

Attached File  vent1.jpg   515.88K   853 downloads

Edited by instinct, 08 December 2010 - 13:04.


#10
stvaly

stvaly

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 82
  • Înscris: 14.10.2008

View Postpivnitarul, on 8th December 2010, 12:07, said:

poti sa mai explici inca odata/mai exact,  cum e cu astereala asta de 10 cm ?
bafta !

cat te ajunge un sistem/unitate din asta  de ventilatie cu recuperare de caldura , cu echipamentul complet ?


Nu stiu daca se numeste astereala, dar se vede la sectiuni(sectiune transversala 2.pdf) ca de o parte si de alta a capriorilor vin orizontal niste scanduri cu profil de 10cm/5cm asezate orizontal si prinse de capriori (un rand la exterior si un rand la interior) si distantate la 55cm una de alta. latura de 5 cm vine spre caprior si cea de 10 da grosime acoperisului iar intre ele voi pune vata.

Cat despre pret... difera in functie de gradul de automatizare si calitatea schimbatorului de caldura intre 1000 si 2000 de euro. N-am luat oferte inca asa ca voi veni cu detalii pe parcurs.

Oricum voi scrie in detaliu toata povestea cu preturi pe materiale, poze din timpul executiei, instalatii etc. Deocamdata n-am inceput nici sapaturile.

#11
reluportocaliu

reluportocaliu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 756
  • Înscris: 13.04.2009

View Postinstinct, on 8th December 2010, 12:50, said:

1. Teava ingropata nu e una obisnuita de instalatii. Daca aerul respectiv ajunge in casa, teava trebuie sa fie cu strat permanent antibacterian. Are rehau asa ceva, insa pretul e pe masura. O sa coste cateva mii numai teava respectiva (probabil incluzand unitatea de inox pentru admisie cu filtre etc).


Din cate am inteles eu, este vorba de aerul necesar arderii centralei. Chiar se justifica o asa investitie, cam cat creste randamentul centralei??

Cu astereala cred ca vrea sa spuna ca nu o v-a bate direct pe capriori ci probabil ca o ridica 10 cm. Cred.

#12
pivnitarul

pivnitarul

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 658
  • Înscris: 11.09.2010
bine , uite am sa enumar eu mai exact cum sta treaba cu acoperisul (adica enumerat cum trebuie si cu logica   ;) ) pe baza celor relatate de tine :
1. sindrila bituminoasa tip tegola
2. membrana hidroizolanta
3. astereala - osb 12 (15)
4. rigle 5x5 dispuse transversal (pe directia capriorilor si cu prindere de riglele de la pct. 6)  , cu rol de asigurare strat de aer
5. folie anticondens (posibil sa lipseasca la o asa dimensiune a termoizolatiei + prezenta membranei hidroizolante....repet : posibil ! )
6. rigle 50x100 dipuse peste capriori , pe directie transversala (pe directia inversa capriorilor) la interval de 55 interax
7. izolatie vata minerala bazaltica 100 dispusa intre riglele de la pct 6
8. capriori (60-80) x 200  
9. izolatie vata minerala bazaltica 200 (100+100) dispusa intre capriori
10. rigle 50x100 dipuse sub capriori , pe directie transversala (pe directia inversa capriorilor) la interval de 55 interax
11. izolatie vata minerala  100 dispusa intre riglele de la pct 10
12. folie antivapori / control de vapori
13. placa gips-carton 9 /12.5 mm

e corecta enumerarea ?
insa am mici indoieli ca vei pune in practica aceasta varianta.  nu stiu , am eu o presimtire :)

Edited by pivnitarul, 08 December 2010 - 13:51.


#13
stvaly

stvaly

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 82
  • Înscris: 14.10.2008

View Postinstinct, on 8th December 2010, 12:50, said:

In jur de 2000 de euro este unitatea propriu-zisa. Tubulatura izolata, etc, nu e inclusa.

Bun, revenind la casa, 3 observatii:

1. Teava ingropata nu e una obisnuita de instalatii. Daca aerul respectiv ajunge in casa, teava trebuie sa fie cu strat permanent antibacterian. Are rehau asa ceva, insa pretul e pe masura. O sa coste cateva mii numai teava respectiva (probabil incluzand unitatea de inox pentru admisie cu filtre etc).

2. La astereala nici eu nu prea am inteles. Oricum trebuie grija. Daca ai structura propriuzisa de 20, ca sa "caroiezi" sus si jos cu 10cm, e destul de tricky, dar in fine, nu imposibil. Ceea ce vroiam sa spun, e sa ai grija ca spatiul de ventilatie sa fie peste folia de difuzie si sub OSB. Nu inteleg exact din exprimare daca asa e au ba...

3. Nu stiu daca are rost complicatia cu policarbonatul. Mai bine mergi pe panouri clasice (nu tuburi vidate) pentru apa, si folosesti apoi agentul cum consideri de cuvinta (de obicei vei ajuta centrala, sau piscina, sau...). E mult mai clar si mai usor de evaluat in cifre aportul, etc. Poti trimite la ventiloconvectoare agentul daca vrei incalzire rapida, ai multe variante. Asa esti cam limitat la aer si atat...

Oricum, ca parere personala o casa bazata pe ventilare centralizata se percepe "nasol", sincer, am vizitat si nu mi-a placut deloc atmosfera. Eu as alege mai curand unitati locale, in cateva camere, sa nu am problemele legate de vietati crescute in zecile de metri de conducte. Uite cum arata o mica parte din camera tehnica aferenta unui huf...

Attachment vent1.jpg

1. Da stiu ca teava este recomandabil sa fie una cu strat de argint(sau altceva) pentru prevenirea dezvoltarii bacteriilor si am vazut si studiat aceste conducte. Totusi in timp cred ca se dezvolta si pe acele conducte pentru ca e suficient sa se formeze un mic strat suport din particule de praf si apoi tot se vor dezvolta bacteriile. Eu am de gand sa curat aceasta teava o data sau de doua ori pe an cu un burete cilindric de diametrul tevii. Ma mai documentez dar stiu ca oricum trebuiesc curatate si cele cu strat antibacterian. La intrare in teava (afara) voi folosi oricum filtru de aer si va fi limitata patrunderea prafului. Nu e hotararea definitiva, pana la primavara mai studiez si ma mai gandesc.

2. Spatiul de ventilatie va fi intre folia de difuzie si OSB, exact cum se monteaza tegola sau similar cu spatiu de ventilatie. De ce este tricky sa montezi caroiaj de 10x5cm? trebuiesc elemente de fixare prea lungi, sau de ce? Spune-mi ca sa imi iau masuri pentru ca nu am mai facut case pana acum ;)

3. Pentru ca am ventilatie cred ca e mai simplu sa folosesc direct aerul cald din acel spatiu. Nu folosesc ventiloconvectoare iar incalzirea propriuzisa nu o fac cu aerul din ventilatie si prin pardoseala electric(asta am uitat sa mentionez). Ventilatia mea trebuie doar sa imi recupereze caldura din aerul evacuat, eventual cu ajutorul panoului sa-mi aduca aerul la aceeasi temperatura cu care l-a luat. Voi folosi un registru de captare a caldurii doar pentru apa calda menajera, va fi manufacturat sau cumparat, mai vad. Iar vasul de expansiune va fi in ramasita de pod pe care o am.

Am lucrat la Sicomed(actual Zentiva) si am avut in grija si instalatiile de climatizare de acolo. Acelea aratau intr-adevar ca unitatea din poza cu conducte de apa calda si rece pentru ca faceau si dezumidificare, etc. la casa mea nu este deloc cazul pentru asa ceva. Va fi doar o centrala de ventilatie cu un schimbator de caldura aer-aer cu eficienta de peste 90%. Nu voi incalzi cu centrala.

Sunt interesat de ce ai perceput "nasol" casa aceea vizitata.
Trimitea aerul cald(sau rece) prin grile? Aerul avea miros? Se auzea zgomotul aerului? Cate schimburi de aer/h facea?
Cat de buna era izolatia?

La un schimb de 0,3/h (poate va fi si mai mic in anumite momente) n-ar trebui sa se auda si nici sa simti aerul mai ales daca nu are temperatura mai mare sau mai mica decat cel din camera. Nu stiu cate schimburi de aer ar trebui sa asigure o fereastra termopan cu grila de ventilatie (asa cum ar fi trebuit sa fie si nici unul dintre noi nu avem la bloc). Banuiesc ca e comparabil pentru ca e un standard vizavi de mc/ora pe persoana. Avand in vedere ca in casa vor locui 4 persoane pot sa dau si la 120mc/h centrala atunci chiar nu se va mai simti aerul care intra in camera.

View Postpivnitarul, on 8th December 2010, 13:44, said:

bine , uite am sa enumar eu mai exact cum sta treaba cu acoperisul (adica enumerat cum trebuie si cu logica   ;) ) pe baza celor relatate de tine :
1. sindrila bituminoasa tip tegola
2. membrana hidroizolanta
3. astereala - osb 12 (15)
4. rigle 5x5 dispuse transversal (pe directia capriorilor si cu prindere de riglele de la pct. 6)  , cu rol de asigurare strat de aer
5. folie anticondens (posibil sa lipseasca la o asa dimensiune a termoizolatiei + prezenta membranei hidroizolante....repet : posibil ! )
6. rigle 50x100 dipuse peste capriori , pe directie transversala (pe directia inversa capriorilor) la interval de 55 interax
7. izolatie vata minerala bazaltica 100 dispusa intre riglele de la pct 6
8. capriori (60-80) x 200  
9. izolatie vata minerala bazaltica 200 (100+100) dispusa intre capriori
10. rigle 50x100 dipuse sub capriori , pe directie transversala (pe directia inversa capriorilor) la interval de 55 interax
11. izolatie vata minerala  100 dispusa intre riglele de la pct 10
12. folie antivapori / control de vapori
13. placa gips-carton 9 /12.5 mm

e corecta enumerarea ?
insa am mici indoieli ca vei pune in practica aceasta varianta.  nu stiu , am eu o presimtire :)


Exact cum ai scris, multumesc ca ai trasat clar problema acoperisului. Se vede ca stii ce vorbesti. Sa nu ai indoieli ;) pentru ca n-am de gand sa fac treaba de mantuiala. Micile scapari nu economisesc mare lucru si aduc pierderi mari pe termen lung, nu?
Dupa cum am zis voi pune poze din timpul lucrarilor, pe fiecare faza.

View Postreluportocaliu, on 8th December 2010, 13:11, said:

Din cate am inteles eu, este vorba de aerul necesar arderii centralei. Chiar se justifica o asa investitie, cam cat creste randamentul centralei??

Cu astereala cred ca vrea sa spuna ca nu o v-a bate direct pe capriori ci probabil ca o ridica 10 cm. Cred.

Este aerul care intra in casa. Este centrala de ventilatie adica 2 ventilatoare si un schimbator de caldura aer-aer + ceva automatizare. Aceasta centrala nu arde nimic. Si nu imi voi trage gaze. Necesarul de energie pentru incalzire este sub 2000 kWh pentru tot anul. Asa mi-a iesit din programul de calcul de la passivhaus institut si nu am pus in calcul aportul panoului de la sud pentru ca nu stiu cat va fi. La acest nivel de energie necesara voi folosi incalzire electrica in pardoseala.
Pe viitor ma gandesc si la o eoliana (ca tot bate vantul pe la noi) care sa fie conectata direct la incalzirea in pardoseala fara sa mai am nevoie de acumulatori pentru inmagazinare. Dar asta e discutie pentru viitor si n-as vrea sa poluez acest subiect cu ea.

La astereala da, este cum spui, inaltata 10cm cu niste scanduri de 5x10 cm. A scris foarte clar pivnitarul.

Edited by stvaly, 08 December 2010 - 14:16.


#14
instinct

instinct

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 701
  • Înscris: 29.09.2006
Mi s-a parut ca aerul era inchis, statut, cu toate ca echipamentele isi faceau treaba. S-ar putea sa se datoreze faptului ca acel schimb de aer este volumic corect, insa nu inseamna ca schimba tot aerul casei conform formulei ;). Asta daca nu cumva concepi casa precum un tunel cu admisia si evacuarea la capete opuse. De aceea am vaga impresie ca exista "pungi" de aer care nu le ventileaza nimeni daca nu cumva joaca juniorul fotbal prin casa si mai misca masele de aer. Pana la urma o aerisire cu fereastra de perete e sfanta !

Dificultatea la acoperis mi se pare in prinderea tuturor elementelor acelea de 5spam.spam. Or sa aiba tendinta de rasturnare, or sa necesite cuie lungi, in final o sa fie greu, daca nu imposibil sa scoti la drept un asemenea acoperis, mai ales cu lemn autohton, drept precum trestia in bataia vantului. Eu zic sa te gandesti la a importa niste grinzi laminate de 30 si sa aplici 5+5cm fata spate, cu sipca unica de 5x5, nu numai pentru a creste stratul izolant (puteai pune 40 direct, eventual cu separatie intre capriori ca si suport vata) ci si pentru a rupe puntile termice. De asemenea nu as merge pe sindrila, nu iti ofera nici un avantaj, nici macar pretul nu mai e atat de bun zilele astea, mergi pe tigla ceramica.

Ultimul punct, incalzirea electrica. Iarasi te bazezi pe faptul ca o sa necesiti un consum f. mic, insa electricul e mai greu de suplinit : eoliana, fotovoltaic + baterii + inverter, e bataie mare de cap si sunt bani multi la mijloc, fata de un panou amarat solar si un puffer de cateva sute de l. Eu zic sa mai cantaresti aspectul asta, ai prea multe "tehnologii" in casa : aer, acm cum faci, IP electric, cine stie - gaz pentru plita, nu mai spun de racirea pe timp de vara...

#15
stvaly

stvaly

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 82
  • Înscris: 14.10.2008

View Postinstinct, on 8th December 2010, 23:30, said:

Mi s-a parut ca aerul era inchis, statut, cu toate ca echipamentele isi faceau treaba. S-ar putea sa se datoreze faptului ca acel schimb de aer este volumic corect, insa nu inseamna ca schimba tot aerul casei conform formulei ;). Asta daca nu cumva concepi casa precum un tunel cu admisia si evacuarea la capete opuse. De aceea am vaga impresie ca exista "pungi" de aer care nu le ventileaza nimeni daca nu cumva joaca juniorul fotbal prin casa si mai misca masele de aer. Pana la urma o aerisire cu fereastra de perete e sfanta !

Dificultatea la acoperis mi se pare in prinderea tuturor elementelor acelea de 5spam.spam. Or sa aiba tendinta de rasturnare, or sa necesite cuie lungi, in final o sa fie greu, daca nu imposibil sa scoti la drept un asemenea acoperis, mai ales cu lemn autohton, drept precum trestia in bataia vantului. Eu zic sa te gandesti la a importa niste grinzi laminate de 30 si sa aplici 5+5cm fata spate, cu sipca unica de 5x5, nu numai pentru a creste stratul izolant (puteai pune 40 direct, eventual cu separatie intre capriori ca si suport vata) ci si pentru a rupe puntile termice. De asemenea nu as merge pe sindrila, nu iti ofera nici un avantaj, nici macar pretul nu mai e atat de bun zilele astea, mergi pe tigla ceramica.

Ultimul punct, incalzirea electrica. Iarasi te bazezi pe faptul ca o sa necesiti un consum f. mic, insa electricul e mai greu de suplinit : eoliana, fotovoltaic + baterii + inverter, e bataie mare de cap si sunt bani multi la mijloc, fata de un panou amarat solar si un puffer de cateva sute de l. Eu zic sa mai cantaresti aspectul asta, ai prea multe "tehnologii" in casa : aer, acm cum faci, IP electric, cine stie - gaz pentru plita, nu mai spun de racirea pe timp de vara...

Ar trebui cateva detalii ale sistemului din casa respectiva pentru ca sigur a scapat ceva acolo.
De obicei in instalatiile de ventilatie clasice se improspateaza aprox 15% pentru ca nu au recuperare de energie si ce improspatezi pierzi. Apoi mai e problema ventiloconvectoarelor care daca sunt pe racire fac condens si de aici poate fi mirosul de statut. In fine, sunt si alte greseli ce se pot face.

In cazul HRV casa este intr-adevar ca un tunel sa zicem. Adica se "baga" aerul in camelere de locuit si se scoate din bai si bucatarie deci se creaza o miscare a aerului prin toata casa. Aerisirea cu fereastra e drept ca iti schimba tot aerul din camera dar arunci pe fereastra si banii dati pe incalzirea lui si ar trebui sa aerisesti la fiecare 3 ore. Noaptea e imposibil si de aceea dimineata aerul in camera e asa cum e (de cand cu termopanele) si te poti trezi uneori "obosit" pentru ca nu e oxigen.

Vizavi de invelitoare aleg varianta tip tegola pentru ca se instaleaza etans (la cald) iar la panta de 15 grade orice tigla ceramica va permite infiltratii. Lindab sau echivalent poate sa rugineasca si face si zgomot infernal la ploaie(sa nu mai zic de grindina). Voi face tot posibilul sa instalez bine acoperisul ca sa nu fuga caroiajul de 5spam.spam. Pana atunci ma mai gandesc dar sa import grinzi laminate cred ca e prea scump pt cantitatea necesara unui acoperis.

La electric nu renunt iar plita va fi cu butelie, nu sunt gaze in zona si nici nu vor fi prea curand. Electricul este de  vreo 3 ori mai scump decat gazul pentru un kWh dar am posibilitatea ca pe viitor sa folosesc surse alternative. Necesarul termic e foarte mic pt casa si nu merita sa fac o instalatie pt incalzire cu agent termic.

Revin.

#16
stvaly

stvaly

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 82
  • Înscris: 14.10.2008
Apa calda va fi cu un panou solar construit de mine introdus in panoul de pe sud in spatele policarbonatului cu flux de aer exhaustat din casa. Sper in acest fel sa previn necesitatea de a goli sistemul pe timp de iarna pentru ca il fac fara schimbator de caldura adica apa de la robinet trece direct prin tevile de cupru din panoul solar. Va avea exact forma unui panou cu tuburi vidate dar va fi din tevi de cupru cu acumulare intr-un vas de expasniune din pod. Sistemul va fi sub presiunea de la reteaua oraseneasca. Suplimentar pentru zilele cand nu este soare voi incalzi electric apa cu un instant sau ceva de genul asta.
Eoliana e de viitor, nu acum, am zis ca nu as vrea sa intru in detalii acum pentru ca nu-s pregatite detaliile, dar in principiu vreau sa folosesc energia de la eoliana atunci cand este produsa prin directionarea spre incalzirea in pardoseala sau la rezervorul de apa calda din pod.

Racirea pe timp de vara o voi avea din schimbatorul prin pamant. Am calculat umbrirea ferestrelor de pe sud, de aceea este etajul iesit in afara ca sa umbreasca eficient vara ferestrele de pe sud. Nu doar racirea ci si dezumidificarea aerului este importanta pentru confortul termic si asta se va intampla (dezumidificarea) tot in teava din pamant. Nu vreau sa obtin 18 grade in casa pe timp de vara, nici nu cred ca e util. Vreau doar un aer proaspat pe la 26-27 de grade suficient de uscat sa fie confort. Voi vedea performantele in exploatare. Deocamdata sunt doar calcule si supozitii..

Voi face tot posibilul sa pastrez lucrurile cat mai simple si usor de implementat si sper sa arat ca se poate si fara a investi zeci de mii de euro sa ai o casa cu consum foarte mic de energie.

Parerea mea este ca nu sunt multe tehnologii in casa, ventilatie centrala cu recuperare de caldura, panou solar pentru apa calda, izolatie foarte buna si incalzire in pardoseala electrica (mult mai simpla decat cea cu agent termic).

Edited by stvaly, 09 December 2010 - 09:23.


#17
cipaul

cipaul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,169
  • Înscris: 15.10.2006

View Poststvaly, on 9th December 2010, 09:16, said:

Racirea pe timp de vara o voi avea din schimbatorul prin pamant. Am calculat umbrirea ferestrelor de pe sud, de aceea este etajul iesit in afara ca sa umbreasca eficient vara ferestrele de pe sud. Nu doar racirea ci si dezumidificarea aerului este importanta pentru confortul termic si asta se va intampla (dezumidificarea) tot in teava din pamant. Nu vreau sa obtin 18 grade in casa pe timp de vara, nici nu cred ca e util. Vreau doar un aer proaspat pe la 26-27 de grade suficient de uscat sa fie confort. Voi vedea performantele in exploatare. Deocamdata sunt doar calcule si supozitii..

Racirea pe timp de vara nu prea cred ca ai vreo sansa sa o realizezi asa cum crezi.
E foarte posibil sa ajungi la 35....40 de grade in interior daca nu ai cumva in plan o ventilarea a aerului calda de sub acoperisul din Sud.

Nu prea cred ca orientarea si marimea geamurilor e corespunzatoare.
Ai ceva calcule care au dus la rezultatul ca casa ar fi pasiva?

#18
stvaly

stvaly

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 82
  • Înscris: 14.10.2008

View Postcipaul, on 9th December 2010, 23:07, said:

Racirea pe timp de vara nu prea cred ca ai vreo sansa sa o realizezi asa cum crezi.
E foarte posibil sa ajungi la 35....40 de grade in interior daca nu ai cumva in plan o ventilarea a aerului calda de sub acoperisul din Sud.

Nu prea cred ca orientarea si marimea geamurilor e corespunzatoare.
Ai ceva calcule care au dus la rezultatul ca casa ar fi pasiva?

Vara panoul de pe sud se va ventila natural si poate il voi folosi chiar sa ajute exhaustarea din casa (conducta de exhaustare principala va intra la baza panoului) Daca dintr-un anume motiv asta nu va functiona atunci deschid pur si simplu panoul si la partea inferioara. Inca nu e gandit complet sistemul asta cu panoul dar nu are cum sa ma incurce. De vazut "solar chimney" pe net.

Am introdus datele cu suprafete, valori R, orientare si tot ce trebuie in PHVP si au iesit aprox 1800 kWh / an pentru incalzire deci "passiv" la suprafata locuibila a casei mele.

PHVP = Passivhaus Vorprojektierung si se gaseste aici:
http://www.passiv.de...re/Software.htm

Edited by stvaly, 10 December 2010 - 01:30.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate