Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Mersul Trenurilor si alte chestiuni feroviare
Last Updated: Sep 06 2012 00:06, Started by
BlueSky2009
, Dec 07 2010 02:26
·
0
#37
Posted 23 March 2011 - 00:33
BlueSky2009, on 22nd March 2011, 18:44, said: Am mers in '96 cu un R si a facut fix 37 min ( Buc Nord - Pl Sud ). Am mers in februarie 2011 cu A1930, Ploiesti Vest - Bucuresti Nord (cel care ia vagoane de la Galati), 25 de minute calatoria,... era in intarziere si a ajuns la timp. Nu vreau sa ma laud aici, dar daca ne referim la calitatea vagoanelor, serviciilor oferite, eu unul nu as mai vrea sa ma intorc la ce era in anii 90...prefer ce gasesc acum. |
#38
Posted 23 March 2011 - 00:57
Pacat ca a ramas doar un tren personal pe zi pe ruta Bucuresti - Brasov si retur.
|
#39
Posted 23 March 2011 - 01:36
LunaCrystal, on 23rd March 2011, 00:57, said: Pacat ca a ramas doar un tren personal pe zi pe ruta Bucuresti - Brasov si retur. A 1742 opreste in toate statiile si haltele pe distanta Sinaia - Ploiesti Vest. A 1644, R 826, A 1930 si A 1622 opresc in toate statiile pe distanta Predeal - Sinaia. A 1632 opreste in toate statiile si haltele, cu exceptia Poiana Tapului hc, pe distanta Predeal - Campina. |
#40
Posted 23 March 2011 - 08:00
Apropo de noile denumiri, care va fi denumirea Rapidului si Acceleratului, ca vad ca in link:
Intercity (IC) - care la rândul lor se clasifică în Eurocity IC, Euronight IC, Intercity IC şi Intercity Night - , InterRegio (IR) - Interregio IR şi Interregio Night -, exista mai multe feluri de IC si IR? Nu cred ca odata cu schimbarea denumirilor, de ex. trenurile Iasi-Timisoara vor face mai putin decat in prezent, 16h30min. Oare vor fi reintroduse dupa ani de absenta IC pe Constanta-Bucuresti? |
#41
Posted 23 March 2011 - 11:57
Schimbarea denumirilor evident ca n-o sa aduca nici o imbunatatire. Se vrea doar o armonizare a denumirilor pe parcursul UE, ca neamtul sa nu mai stea sa se intrebe ce inseamna la noi "Accelerat" si daca este sau nu mai bun decat "Rapid". In unele cazuri chiar nu este, nici mai confortabil nici mai rapid, dar asta-i alta discutie.
Referitor la IC-urile de Constanta, acum vreo 2 ani au retrogradat toate IC-urile la Rapid, ca se intreba retoric lumea de ce pastele ma-sii mai plateste IC daca opreste in fix aceleasi statii ca Rapidul, are fix aceleasi vagoane si face tot atata timp (~5h pe 200 si putin de Km). Deci singura ratiune sa le introduca ar fi daca n-ar opri in nici o statie, altfel pur si simplu ar lua mai multi bani pe acelasi serviciu. Insa experienta ne arata ca IC-urile opresc in absolut toate statiile in care opreau Rapidele si uneori Acceleratele. Uite un IC cu mers de accelerat: IC 593 "Timisoara 89" Bucuresti-Timisoara Bucuresti Videle Rosiori Caracal Craiova Filiasi Balota Dr.Tr.Severin Orsova Baile Herculane Caransebes Lugoj Timisoara Nord Total: 12 statii pt. 530 Km. Toate ca toate, inteleg, ceferistii care coboara in Rosiori, Videle, Filiasi, Orsova nu pot merge decat cu IC-ul. Altcineva oricum nu urca/coboara din garile alea in IC. Dar sa opreasca IC in Balota??? Decat sa bage IC de genul asta, mai bine s-o lase balta, sa desfiinteze toate IC-urile si sa bage accelerate. O alta observatie, toate IC-urile din anii '90 aveau vagon restaurant. In 2011 cred ca maxim 50% au vagon restaurant. Pentru mine era un punct foarte important, poti sa mananci o friptura si sa bei o bere/vin in timp ce te uiti pe geam, trece timpul mai usor. |
#42
Posted 23 March 2011 - 16:38
Ai dreptate, de aia zic si eu ca totusi mi se pare bataie de joc, adica exista IC de la Bucuresti la Suceava sau la Timisoara sau spre Galati, dar nu exista si pana la Constanta, al cincilea oras al tarii ca numar de locuitori! Plus ca mai e si litoralul!
Oricum, IC care pleaca din Bucuresti sunt si-asa foarte putine acum, ma intreb cate vor ramane pe conditiile actuale din 11 decembrie, cand ar trebui sa li se schimbe denumirile! La mintea lor pot sa bage vagoane mai jerpelite, o sa ne facem naibii de ras in fata strainilor, de parca nu era infrastructura deja la pamant + jeful lui Necolaiciuc etc. Mai bine sa privatizeze acum, sa vanda nemtilor pana nu se distruge si ce a mai ramas, si stim o treaba ca aia o sa-si dea interesul. |
#43
Posted 26 March 2011 - 02:10
BlueSky2009, on 23rd March 2011, 01:36, said: A 1742 opreste in toate statiile si haltele pe distanta Sinaia - Ploiesti Vest. A 1644, R 826, A 1930 si A 1622 opresc in toate statiile pe distanta Predeal - Sinaia. A 1632 opreste in toate statiile si haltele, cu exceptia Poiana Tapului hc, pe distanta Predeal - Campina. |
#44
Posted 26 March 2011 - 12:10
LunaCrystal, on 26th March 2011, 02:10, said: Dar pretul nici intr-un caz nu e de personal, ci dublu. Da, dar macar, opresc. alexxxxx, on 23rd March 2011, 11:57, said: Schimbarea denumirilor evident ca n-o sa aduca nici o imbunatatire. Se vrea doar o armonizare a denumirilor pe parcursul UE, ca neamtul sa nu mai stea sa se intrebe ce inseamna la noi "Accelerat" si daca este sau nu mai bun decat "Rapid". In unele cazuri chiar nu este, nici mai confortabil nici mai rapid, dar asta-i alta discutie. Referitor la IC-urile de Constanta, acum vreo 2 ani au retrogradat toate IC-urile la Rapid, ca se intreba retoric lumea de ce pastele ma-sii mai plateste IC daca opreste in fix aceleasi statii ca Rapidul, are fix aceleasi vagoane si face tot atata timp (~5h pe 200 si putin de Km). Deci singura ratiune sa le introduca ar fi daca n-ar opri in nici o statie, altfel pur si simplu ar lua mai multi bani pe acelasi serviciu. Insa experienta ne arata ca IC-urile opresc in absolut toate statiile in care opreau Rapidele si uneori Acceleratele. Uite un IC cu mers de accelerat: IC 593 "Timisoara 89" Bucuresti-Timisoara Bucuresti Videle Rosiori Caracal Craiova Filiasi Balota Dr.Tr.Severin Orsova Baile Herculane Caransebes Lugoj Timisoara Nord Total: 12 statii pt. 530 Km. Toate ca toate, inteleg, ceferistii care coboara in Rosiori, Videle, Filiasi, Orsova nu pot merge decat cu IC-ul. Altcineva oricum nu urca/coboara din garile alea in IC. Dar sa opreasca IC in Balota??? Decat sa bage IC de genul asta, mai bine s-o lase balta, sa desfiinteze toate IC-urile si sa bage accelerate. O alta observatie, toate IC-urile din anii '90 aveau vagon restaurant. In 2011 cred ca maxim 50% au vagon restaurant. Pentru mine era un punct foarte important, poti sa mananci o friptura si sa bei o bere/vin in timp ce te uiti pe geam, trece timpul mai usor. In Balota opreau de mult timp. Insa, in anii trecuti si : A 1621, 1622, 1745, 1746, 1523, 1524 aveau in compunere vagoane restaurant. |
#45
Posted 26 March 2011 - 20:31
Ce tare ar fi daca s-ar putea cumpara bilete cu oferta ,,cartea de calatorie" si pe mai putin de 6 luni, pe o luna sau 3 luni, si de ce nu chiar si pe o saptamana.
|
#46
Posted 28 April 2011 - 11:42
Apropo, am gasit in mersul trenurilor '88/'89 si litera C, care arata la index ca inseamna "cursa". Ce insemna aceasta "cursa"? Adica mai cara si colete sau altceva? Mi-aduc aminte din copilarie ca trenurile care opreau aici pe litoral aveau in componenta si astfel de vagoane.
Asa, si ce inseamna de ex. ca un tren circula cu ordin special? De ce are nevoie de astfel de ordin si cu ce se diferentiaza de trenurile obisnuite? Observ de asemenea ca acceleratele erau numite inainte cu trei cifre, iar rapidurile cu doua. Ma gandeam ca odata cu schimbarea denumirilor in acest an s-ar putea schimba si numerotarea trenurilor, dupa acelasi principiu, sua macar dupa al magistralelor, adica pe magistrala 800 sa avem trenul 80, 81, etc. sau 8000, 8100 etc. Inclin spre prima varianta, cu doar doua numere, deoarece ar fi mai usor de retinut numarul trenului. |
|
#47
Posted 02 May 2011 - 13:43
#48
Posted 04 May 2011 - 22:45
duculeana, on 28th April 2011, 12:42, said: Apropo, am gasit in mersul trenurilor '88/'89 si litera C, care arata la index ca inseamna "cursa". Ce insemna aceasta "cursa"? Adica mai cara si colete sau altceva? Mi-aduc aminte din copilarie ca trenurile care opreau aici pe litoral aveau in componenta si astfel de vagoane. Asa, si ce inseamna de ex. ca un tren circula cu ordin special? De ce are nevoie de astfel de ordin si cu ce se diferentiaza de trenurile obisnuite? Observ de asemenea ca acceleratele erau numite inainte cu trei cifre, iar rapidurile cu doua. Ma gandeam ca odata cu schimbarea denumirilor in acest an s-ar putea schimba si numerotarea trenurilor, dupa acelasi principiu, sua macar dupa al magistralelor, adica pe magistrala 800 sa avem trenul 80, 81, etc. sau 8000, 8100 etc. Inclin spre prima varianta, cu doar doua numere, deoarece ar fi mai usor de retinut numarul trenului. Trenurile Cursa erau si pe distante mai lungi, precursoarele Personalelor de azi. |
#49
Posted 06 May 2011 - 23:31
Iar acum incet incet, dar sigur dispar si personalele. Rangul minim va ramane probabil echivalentul aceleratelor.
|
#50
Posted 07 May 2011 - 01:11
LunaCrystal, on 7th May 2011, 00:31, said: Iar acum incet incet, dar sigur dispar si personalele. Rangul minim va ramane probabil echivalentul aceleratelor. Nu cred ca vor dispare Personalele. Ce vor face cei din haltele deservite de P ? Dar ce am observat, au introdus la P vagoane modernizate, care odinioara circulau numai in compunerea trenurilor R, IC, E sau internationale. Attached Files |
#52
Posted 07 May 2011 - 01:16
#53
Posted 07 May 2011 - 06:00
LunaCrystal, on 7th May 2011, 00:31, said: Iar acum incet incet, dar sigur dispar si personalele. Rangul minim va ramane probabil echivalentul aceleratelor. |
#54
Posted 07 May 2011 - 15:02
Nu dispare, dar sunt din ce in ce mai putine personale si de distanta tot mai scurta. Candva a Existat si Personal Simeria - Bucuresti Basarab, acum nici Petrosani - Bucuresti nu mai e.
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users