Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

Legea Interoperabilitații, pentru...

Ma poate ajuta si pe mine cineva ...

pentru cine a mai facut visinata
 Ax hidrofor invarte greu

Problema recepție

Credit nou,refinanțare,etc...

Incalzire procesor.
 Plecari Grecia 2022

Problema recuperare parola yahoo ...

Parere Ultrabook Asus Vivobook 14...

Problema AC Ford Focus MK3
 Recomandare firma vanzare si inst...

Bolt sau Uber

Temperatura vara in casa

Modem-stick care nu mai merge
 

intreprindere individuala

- - - - -
  • Please log in to reply
51 replies to this topic

#19
aria_cluj

aria_cluj

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 996
  • Înscris: 01.08.2010

View Postneagu_laurentiu, on 12th October 2011, 00:20, said:

Se pot in conformitate cu art. 21 codul fiscal: http://static.anaf.r...m#_Toc304299669
ms mult!
tu esti contabil?

#20
rugaby

rugaby

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 12
  • Înscris: 03.08.2009
Pot sa deschid o vulcanizare (interprindere individuala) avand o diploma de mecanic auto si nu una de vulcanizator ?Cred ca diploma se cere si in functie de ce coduri CAEN are interprinderea , codul Caen ar fi 5020 -Intretinerea si repararea autovehiculelor ,Comert cu piese si accesorii pentru autovehicule .

#21
aria_cluj

aria_cluj

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 996
  • Înscris: 01.08.2010
eu lucrez de 6 ani la banca,credeti ca pot deschide intreprindere individuala pentru un magazin alimentar si un cafe bar ?

#22
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,018
  • Înscris: 24.02.2006
ce legatura crezi ca exista intre munca la banca si magazinul alimentar+cafe bar?

#23
aria_cluj

aria_cluj

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 996
  • Înscris: 01.08.2010

View Post_Smiley_, on 23rd October 2011, 19:09, said:

ce legatura crezi ca exista intre munca la banca si magazinul alimentar+cafe bar?
vanzarea de produse!!!
ce zici exista?

#24
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,390
  • Înscris: 30.07.2003
Mergi la Registrul Comertului si ei te lamuresc. Legea e neclara.

#25
aria_cluj

aria_cluj

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 996
  • Înscris: 01.08.2010

View Postneagu_laurentiu, on 24th October 2011, 00:04, said:

Mergi la Registrul Comertului si ei te lamuresc. Legea e neclara.
o sa incerc sa merg cat mai curand!
dar timpul putin pe care il am la dispozitie ma omoara!

cat dureaza infiintarea unei intreprinderi individuale?

#26
ASIGURATORUL

ASIGURATORUL

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 731
  • Înscris: 27.12.2010

View Postaria_cluj, on 25th October 2011, 07:26, said:

o sa incerc sa merg cat mai curand!
dar timpul putin pe care il am la dispozitie ma omoara!

cat dureaza infiintarea unei intreprinderi individuale?
Aproximativ 4-5 zile lucratoare.Procedura este aproximativ aceeasi ca la celelalte SRL-uri

#27
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,018
  • Înscris: 24.02.2006

View Postaria_cluj, on 24th October 2011, 13:02, said:

vanzarea de produse!!!
ce zici exista?

in primul rand n-ai spus exact ce anume faci sau ai facut la banca aia. majoritatea activitatilor desfasurate intr-o banca nu sunt similare cu vanzarea de produse alimentare sau cu ce se intampla intr-un cafe-bar.

in al doilea rand, pentru magazin alimentar cred ca-ti trebuie un curs de Comerciant-vanzator marfuri alimentare (gasesti destule oferte pe internet, ar trebui sa te coste 5-600 lei si sa dureze 2-3 luni). nu cred ca activitatea dintr-o banca e considerata similara (asta daca nu cumva ai invatat la banca chestii despre depozitarea/pastrarea marfurilor alimentare, receptia marfurilor alimentare, operatii legate de depozitarea marfurilor etc)

#28
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,390
  • Înscris: 30.07.2003
Cheia povestii e in acele "prevederi legale speciale". Daca stiti care sunt ele ar fi bine sa le publicati.

OUG 44/2008 said:

Art. 8. -
(3) În cazul în care, potrivit unor prevederi legale speciale, pentru anumite activități economice este necesară îndeplinirea unor condiții de pregătire profesională și/sau de atestare a pregătirii profesionale, persoanele prevăzute la art. 4 trebuie să facă dovada îndeplinirii acestora.

ANEXA
2. Documentația de susținere a cererii de înregistrare în registrul comerțului și de autorizare a funcționării întreprinderii individuale
   2.4. Fotocopii certificate olograf de pe documentele care atestă pregătirea profesională, dacă aceasta este cerută, potrivit unor prevederi legale speciale
   2.5. Fotocopii certificate olograf de pe documentele care atestă experiența profesională, dacă este cazul


#29
aria_cluj

aria_cluj

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 996
  • Înscris: 01.08.2010

View Postneagu_laurentiu, on 25th October 2011, 02:09, said:

Cheia povestii e in acele "prevederi legale speciale". Daca stiti care sunt ele ar fi bine sa le publicati.
am lucrat cu produse financiare,e tot comert,nu?

#30
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,018
  • Înscris: 24.02.2006

View Postneagu_laurentiu, on 25th October 2011, 15:09, said:

Cheia povestii e in acele "prevederi legale speciale". Daca stiti care sunt ele ar fi bine sa le publicati.
parerea mea e ca se refera la activitati care sunt reglementate prin legi speciale. Legea notarilor publici, de  exemplu (36/1995). Sau legea 333/2003, in caz ca vrei ceva legat de paza.

ar mai fi niste hotarari de guvern (635/2008, 844/2002) care indica ce forma de invatamant trebuie absolvita pentru anumite ocupatii.


View Postaria_cluj, on 25th October 2011, 18:09, said:

am lucrat cu produse financiare,e tot comert,nu?
comertul se refera in general la marfuri (fizice).

#31
florin_19

florin_19

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 6
  • Înscris: 01.02.2010
Salutare.Eu vreau sa infiintez o inteprindere individuala pe servicii (service it)Recunosc ca la contabilitate sunt cam varza stiu foarte putin.Intrebarile mele sunt:
1.daca eu sunt titularul II pot sa figurez ca angajat,daca nu eu cum figurez(de ex vreau sa fac un imprumut la banca ce venit declar?)
2.trebuie sa-mi fac contract cu CAS
3.contabilitatea cum se tine?in partida simpla ca am mai citit dar mai exact  
Multumesc.

#32
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,390
  • Înscris: 30.07.2003
1. Nu poti fi angajat ca si titular de II tot la tine. Dar la alta firma poti. La banca te duci cu veniturile obtinute.
2. Da, daca nu esti angajat altundeva. Altfel e optional contracul cu CAS (pensii). CASS (sanatate) se plateste indiferent ca mai esti sau nu angajat.
3. In partida simpla si o poti tine tu.

Edited by neagu_laurentiu, 04 January 2012 - 23:37.


#33
tzarov

tzarov

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1
  • Înscris: 07.01.2012
Buna ziua.

Am o situatie complicata.
Am avut un PFA cu norma de venit pe care l-am depus la primaria Cluj Napoca pentru suspendare in 2007 deoarece m-am angajat si nu mai vroiam sa platesc impozit degeaba.
De atunci, nu m-am mai interesat de el pana anul trecut cand am vrut sa-l reactivez.
Am aflat insa ca mi-a fost radiat din oficiu de registrul comertului in 2010 odata cu modificarea codurilor CAEN.
Mi-au eliberat un certificat constatator cu care sa ma prezint la finante ca sa ma radieze si de acolo si abia apoi as putea sa-mi deschid un alt PFA.
La finante apaream ca suspendat si mi-au cerut o hartie de la primarie cu perioada de suspendare.
Cei de la primarie mi-au dat un raspuns ca nu recunosc ca PFA-ul meu a fost suspendat si ca trebuie sa platesc impozit pe perioada pe care eu credeam ca sunt suspendat. Asta deoarece ei mi-au trimis in 2008 si in 2010 adrese in care mentionau sa ma prezint la primarie sa prezint motive intemeiate ptr care am cerut suspendarea si sa fac o cerere de incetare a suspendarii.
Problema e ca eu ma mutasem si nu am primit acele adrese (care defapt au fost trimise la o adresa gresita, ce nu exista!).
Cei de la finante, vazand acest raspuns, mi-au zis sa le duc un alt raspuns, in caz contrar, ma pun sa platesc, cu tot cu penalizari.
M-am intors la primarie, am fost in 2 audiente, printre care si la viceprimar, care parea un om de treaba si mi-a zis ca vor incerca sa imi dea un alt raspuns, avantajos. Au trecut de atunci aproape 5 luni, cand ei trebuiau sa-mi dea raspunsul in 30-45 de zile.

Nu stiu ce sa mai fac ca sa ii determin sa imi raspunda odata! Credeti ca as putea sa ii dau in judecata si sa ii fortez sa imi dea un raspuns?

Si mai am o intrebare. As putea sa imi infiintez o intreprindere individuala in conditiile in care eu sunt radiat de la Registrul Comertului dar de la Finante nu?
Costa cam 300 de lei infiintarea si nu as vrea sa dau banii degeaba, ca ei sa-mi raspunda sa-mi rezolv mai intai problemele cu finantele. La finante nu apar ca as avea datorii in momentul de fata. Dar ma ingrijorez ptr ce ar putea sa apara in cazierul fiscal.

Eu am nevoie urgent de un certificat de inregistrare ca sa pot factura si nu pot astepta la infinit pana primesc un raspuns de la primarie.

Multumesc ca ati avut rabdare sa cititi pana la final si multumesc anticipat ptr raspunsuri.

#34
marius001

marius001

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 119
  • Înscris: 17.01.2009

View Posttzarov, on 7th January 2012, 00:32, said:

M-am intors la primarie, am fost in 2 audiente, printre care si la viceprimar, care parea un om de treaba si mi-a zis ca vor incerca sa imi dea un alt raspuns, avantajos. Au trecut de atunci aproape 5 luni, cand ei trebuiau sa-mi dea raspunsul in 30-45 de zile.

1. Eu as zice sa mai mergi inca o data in audienta la acel viceprimar si sa il rogi sa iti dea raspunsul in timp util.  
Daca tot nu iti raspund ...  va trebui sa ii dai in judecata.
2. Mergi la finante si intreaba

Edited by marius001, 16 January 2012 - 18:47.


#35
asoltanei

asoltanei

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 11
  • Înscris: 10.12.2009
Fratilor I need help. Sunt PFA cu venit in sistem real, incasari mici < 35000 euro si sunt si angajat cu norma intreaga la alta firma. Rog pe cineva cunoscator in domeniu sa ma lamureasca punctual sau sa imi confirme:
1. In decursul unui an inafara de declaratiile 200, 220 si 392B, mai se depun si alte declaratii. Daca da care ar fi ele si termenul maxim de depunere
2. Stiu ca de fiecare data cand imi venea decizia de impunere ma duceam la Sanatate si plateam contributia aferenta....am inteles ca de anul acesta s-a scos asta....deoarece mai sunt angajat si in alta parte. Rog lamuriri
3. Vizavi de pensii si somaj...eu daca mai sunt angajat si in alta parte trebuie sa le platesc ?
4. este impetuos sa se depuna declaratia estimativa....pentru ca in alt an..am uitat sa o fac si mi-a venit la fel ca in anul anterior.?



Va multumesc respectuos,

DAN

#36
asoltanei

asoltanei

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 11
  • Înscris: 10.12.2009
si apropo....in jurnalul de cumparari trebuie trecute toate cheltuielile...adica atunci cand cumpar ceva sau si atunci cand platesc impozite sau contributii CASS etc.

Deci cu alte cuvinte...jurnalul de incasari si plati trebuie sa bata ca si valori cu sumele din jurnalul pentru vanzari si cel pentru cumparari. Asa e?....si diferenta lor reprezinta venit .

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate