Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
ULBS INFORMATICA

Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata

Am nevoie de poze cu un curcubeu
 Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay

Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3
 Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...

De ce sunt oamenii nostalgici

Cum vand casa fara factura Hidroe...
 Scor FICO minim

Tonometru compensat CAS?

polita RCA ONLINE

Termostat frigider - verificare
 

intreprindere individuala

- - - - -
  • Please log in to reply
51 replies to this topic

#1
alin 105

alin 105

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 80
  • Înscris: 07.05.2007
Buna ziua.
Doresc sa infiintez o intreprindere individuala in care sa am ca obiect de activitate proiectarea de mobilier si productie de mobilier .Am intocmit un dosar cu care m-am prezentat la Oficiul Registrului Comertului .Dosarul a fost refuzat pe motiv ca titularul nu a facut dovada calificarii pt activitatea de productie de mobilier.Mentionz ca voi angaja tamplari (nu neparat calificati prin nu stiu ce inutila de  diploma).Intrebari:
1. Ce cod caen ar fi avantajos pentru mine de declarat, avand in vedere ce voi face precum precum si refuzul de la ORG.Mentionez ca in mare e vorba doar de ansambarea placilor in corpuri de mobilier.Adica placile de PAL vin debitate/gaurite de la colaborator (SRL) dupa care se ansambleaza.Pentru bagarea suruburilor in gauri nu vad de ce calificare ar fi nevoie.Treaba se invata din mers.In Cluj-Napoca sunt cel putin 100 de producatori de mobilier (in general SRL-uri) care au zeci de angajati cu carte de munca.Nu cred ca procentul de tamplari care sunt calificati printr-un curs/scoala profesionala si care sunt angajati la respectivle firme sa treaca de 5%.
2.II poate fi inregistrata doar la un obiect de activitate+activitati conexe.Cum pot sa inregistrez aceste activitati conexe si care sa fie obiectul principal-proiectarea sau productia?Ar fi o varianta ca sa cer infiintarea pt activitatea de proiectare (nu am identificat codul caen potrivit pt asta)si sa produc mobilier ca activitate secundara?
3.Cum declar activitatea principala si secundara la infiintare?II are asociat doar un singur cod Caen.
Multumesc anticipat pentru raspunsuri.

#2
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,596
  • Înscris: 30.07.2003
Toate detaliile sunt aici: http://static.anaf.r...OUG_44_2008.htm

#3
alin 105

alin 105

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 80
  • Înscris: 07.05.2007
Mi-am listat ordonanta si am citit-o deocamdata in mare.Cum nu sunt specialist, am mai departe nedumeriri, pe care mi le exprim in speranta unor sfaturi pertinente.Ce fac eu ca sa-mi rezolv problema?Ce variante as avea?Varianta in care sa urmez niste cursuri de calificare de 2 bani as lasa-o ca ultima varianta.De SRL is satul, am avut  unul timp de 5 ani si avantajele pe care le prezinta un SRL fata de II nu ma intereseaza, cel putin in momentul de fata.Am depins intodeauna de un contabil, am schimbat vreo 3  si sincer cu toti am avut probleme (poate si ca nu mi-am permis sa angajez serviciile celor mai buni, sau mai seriosi....dar asta e o alta poveste).Ce variante as avea?merci again.
PS. Unde scrie in textul de lege negru pe alb ca la activitatea productie mobilier e nevoie de calificare profesioanala?Este chestie care depinde de cheful (sau mai degraba lipsa lui)  functionarului de la ghiseu?

#4
alin 105

alin 105

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 80
  • Înscris: 07.05.2007
:confuzzled:

#5
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,596
  • Înscris: 30.07.2003
- eu nu stiu pe cineva care a obtinut autorizatia de II/PFA fara sa nu prezinte la dosar acte privind pregatirea profesionala ! Da' nu lucrez la Registrul Comertului ca sa stiu prea multe. Legea e si clara si interpretabila. Dar daca te uiti atent cum dovedesti gasesti o solutie.
- la inregistrare, pe formular poti trece mai multe coduri CAEN inrudite. Daca vrei activitati care nu au legaura una cu alta mai faci o alta II, e permis.
- contabilitate tot trebuie sa tii, e adevarat ca in partida simpla si daca stii ce e aia o poti tine tu, nu e obligatoriu de cineva profesionist ca la SRL. Da' tot trebuie.

#6
alin 105

alin 105

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 80
  • Înscris: 07.05.2007
Stiu ca se tine contabilitate, dar in partida simpla, adica cu un mic programel reusesc sa-mi tin singur evidentele contabile, adica nu mai trebuie  sa il angajez pe Bursucul de la financiar.
Am cateva intrebari:
1. Unde si in ce moment ma declar platitor de TVA (intrucat vreau sa fiu platitor).
2. Cand se plateste TVA-ul?lunar, trimestrial -am de ales sau sunt niste intervale prestabilite?
3.Ce impozite se platesc la II?iarasi aici  am de optat intre o forma de impozit sau alta?
Multumesc anticipat

#7
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,596
  • Înscris: 30.07.2003
1. La infiintare, pe formularele de la Registrul Comertului. Daca nu te declari acolo atunci la ANAF in momentul cand doresti sau obligatoriu la depasirea plafonului de 35000 E cifra afaceri.
2. De regula lunar. Dar sunt si exceptii, vezi http://static.anaf.r...m#_Toc244063885
3. 16% impozit profit;
Daca titularul II nu e angajat:
- CAS 31,3% din suma contractuala;
- CASS 5,5% din profit;
Pentru angajati vezi procentele angajat/angajator din programelul gratis. Taxele salariale nu difera de la o forma la alta de organizare.

Edited by neagu_laurentiu, 23 November 2010 - 19:45.


#8
alin 105

alin 105

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 80
  • Înscris: 07.05.2007
multumesc pentru raspunsuri.
A.Daca titularul unei II este pensionar, raman valabile taxele mentionate?Adica: CAS 31,3% din suma contractuala;+ CASS 5,5% din profit?
B.Dintro anume ratiune (neimportanta pentru subiectul deschis) II o voi deschide la Sighetu Marmatiei iar punctul de lucru va fi in Cluj-Napoca (unde si domiciliez) unde am incheiat un contract de inchiriere pe un spatiu de productie.Ca urmare a complicatiei aparute, unde trebuie sa depun actele lunare (TVA, impozit, CAS , CASS si habar n-am ce mai trebuie pt II) si cum se face aceasta?Am inteles ca se pot trimite si in format electronic ceea ce  mi-ar fi de un folos urias (n-as vrea sa fac 12 drumuri /an la Sighet pe macadamul numit cu generozitate Drum National)
Multumesc anticipat si imi cer scuze pentru intrebari, practic incep sa mai inteleg cate ceva dar tot in ceata raman, nici nu stiu exact ce ar trebui sa mai intreb /sa stiu.Incerc sa evit pe cat posibil greselile (facute in necunostinta de cauza) facute cu fostul SRL, de aceea sunt recunoscator pentru orice sfaturi, propuneri de la cei care cunosc problema.Mentionez ca am citit pe forum cam tot ce era valabil la II si PFA.

#9
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,596
  • Înscris: 30.07.2003
A. Legea 19 cu pensiile (CAS) spune ca se plateste. Vezi si ce cea de la sanatate.
B. Art. 10 OUG nr. 44/2008
(1) Cererea de înregistrare în registrul comerțului și de autorizare a funcționării se depune la registrul comerțului de pe lângă tribunalul din județul în care solicitantul își stabilește sediul profesional.

Edited by neagu_laurentiu, 25 November 2010 - 14:44.


#10
alin 105

alin 105

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 80
  • Înscris: 07.05.2007
Scuze de intrebarea stupida."Sediu profesional" ...a acelasi lucru cu sediul social? Sau e vorba de punctul de lucru?

#11
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,596
  • Înscris: 30.07.2003
Da. Locatia/domiciliul firmei. Punctul de lucru e altceva.
http://static.anaf.r...OUG_44_2008.htm

Edited by neagu_laurentiu, 25 November 2010 - 19:09.


#12
edbica2000

edbica2000

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 782
  • Înscris: 20.08.2005
(3) În cazul în care, potrivit unor prevederi legale speciale, pentru anumite activități economice este necesară îndeplinirea unor condiții de pregătire profesională și/sau de atestare a pregătirii profesionale, persoanele prevăzute la art. 4 trebuie să facă dovada îndeplinirii acestora.

Nu am gasit pana acum (google it) prevederi speciale pentru activitatea de mobilier/tamplarie/etc (vezi CAEN). So.... poti depunde din nou dosarul si daca-l respinge faci plangere (15 zile ai termen) sau mai simplu te duci frumusel cu o adresa la secretariatul Reg Com prin care ceri sa ti se detalieze prevederile speciale pt activitatea CAEN care ai trecut-o in asa fel incat sa-i fortezi pe ei sa-ti dea raspuns.

#13
aria_cluj

aria_cluj

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 996
  • Înscris: 01.08.2010
buna tuturor,am nevoie si eu de niste informatii cat mai urgent!

vreau sa deschid in mediu rural un magazin alimentar,si un cafe bar de zi...
pentru astea am fost sfatuita sa imi fac Intreprindere individuala,si nu SRL sau Pfa
Din urmatoarele motive: nu tb contabil,nu te costa mult sa o deschizi
nu te costa mult sa inchizi in cazul in care nu functioneaza
poti sa angajezi si terte persoane
nu stiu insa dezavantajele,dupa cat timp pot sa o inchid
platesc impozit forfetar
pot sa fiu platitor de tva sau nu...
si ce alte dezavantaje ar mai fi.
multumesc anticipat de raspunsuri!!

#14
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,596
  • Înscris: 30.07.2003
- nu mai exista impozit forfetar demult;
- poti fi platitor de TVA (dupa o cifra de afaceri de 35000 Euro devii obligatoriu);
- nu pot fi si alte persoane "actionari"/titulari ai II;
- nu esti persoana juridica (cand unele legi fac referire strict la acest aspect II nu intra - dar nu e mare pierdere asta)

Edited by neagu_laurentiu, 11 October 2011 - 13:32.


#15
aria_cluj

aria_cluj

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 996
  • Înscris: 01.08.2010

View Postneagu_laurentiu, on 11th October 2011, 01:30, said:

- nu mai exista impozit forfetar demult;
- poti fi platitor de TVA (dupa o cifra de afaceri de 35000 Euro devii obligatoriu);
- nu pot fi si alte persoane "actionari"/titulari ai II;
eu de ex,vreau sa fac aceasta intreprindere cu sotul meu
ma gandesc ca nu o sa avem o cifra de afaceri de 35000 eur pe an
nu avem cum :) nu ca nu am vrea asta
neplatitor de tva-dar nu stiu ce inseamna asta....e bine,e rau?habar n-am


cat timp tb sa functioneze aceasta intreprindere
care sunt codurile caen acceptate?
exista limitta de angajati pentru aceasta societate?
am inteles.ca nu tb contabil pt asemenea intreprindere,e adevarat?e asa de usor incat poti sa iti tii tu singur evidenta incasarilor si platilor?

#16
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,596
  • Înscris: 30.07.2003
http://static.anaf.r...OUG_44_2008.htm

#17
aria_cluj

aria_cluj

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 996
  • Înscris: 01.08.2010
inca ceva,ce nu am inteles
cheltuielile cu intreprinderea individuala,gen masina,mobilier,utilitati,etc
se pot scadea din profitul intreprinderii?sau exista ceva secrete ascunse?

#18
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,596
  • Înscris: 30.07.2003
Se pot in conformitate cu art. 21 codul fiscal: http://static.anaf.r...m#_Toc304299669

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate