Transport maxim fara tahograf
Last Updated: May 06 2016 07:40, Started by
ucigasamarmota
, Nov 09 2010 02:34
·
0

#19
Posted 12 November 2010 - 21:38

astratc, on 12th November 2010, 21:02, said: am srl, si ma gandeam la cat de complicat ar fi de luat licenta in interes propriu pentru 7.5 tone. in orasele din germania este permis in general accesul camioanelor de 7.5 tone? Eu era cat pe ce sa ma incurc cu un Iveco de 7,5 tone, dar cand m-am informat cam ce costuri sunt am renuntat imediat, incepand cu licenta, rovigneta, asigurare,fel de fel de taxe, te costa cam de 3 ori mai mult decat un 3,5 to. Daca esti la inceput de drum cauta un LT de 4,6 tone detarat la 3,5 sau un Sprinter clasic de vreo 8-9 mii de euro si apuca-te de treaba. Peste ceva timp o sa vezi singur daca ai nevoie de un 7,5 tone sau de un 20 de tone. Daca insa ai deja masina atunci nu mai ai ce face, dar e foarte multa umblatura pentru licente, autorizatii, etc si in plus este greoaie, te face sa pierzi o groaza de timp pe drum. Astept sa ne spui ce hotarari ai luat, oricum iti admir curajul si iti urez multa bafta. Edited by aiulian75, 12 November 2010 - 21:39. |
#20
Posted 13 November 2010 - 09:27

Despre ce diagrama este vorba in germania pentru 3.5t? AI un link ca eu n-am gasit nimic?
|
#21
Posted 13 November 2010 - 11:23

Am zis mai sus ca am un prieten care face acelasi lucru si l-a oprit cei de la customs in Germania si la pus pe cantar a avut in total 4 tone dubita plus remorca si nu i-a cerut nici o hartie absolut nimic referitor la tahograf (zicea cineva pe topic ca daca treci de 3,5 tone trebuie tahograf,se pare ca nu e adevarat) sau asigurare ori scrisoare de transport.In masina a avut cu 60 de kg mai mult decat scria in certificatul masinii dar a avut mai putin in remorca si la lasat in pace.A fost oprit si in Romania si aceiasi poveste nu i-a cerut hartii.A dat o spaga pt ca nu-i aredea un bec la remorca si cand a dat sa-l schimbe o facut garcea infarct cu mana pe pistol.Omu e din bulgaria si masina de NL,ma rog si chiar am vb ieri cu el si referitor la tahograf ma intreaba "daca ai Jeep de 2 tone si rulota de 2 tone iti trebuie tahograf?
Sunt foarte incurcat.La o duba normala de 3,5 tone ce remorca poti sa pui dupa ea? Ma refer la greutate,fara sa-ti trebuiasca tahograf etc. Am mai trimis niste marfa cu o firma de curierat din Bacau cu sediu si in Bruxelle si am vb chiar cu patronu vreo doua ore ca el a venit sa ridice marfa si avea omu licenta pe firma dar isi desfasura activitatea cu sprintere 8+1 locuri si restu marfa si remorci intarite dupa ele de punea aproape dublu si nu avea tahografe sau acte gen scrisoare de transport.In cazul meu i-am dat factura marfii (doi paleti) fara semnatura stampila etc. Ideea mea ar fi sa-mi iau o duba si apoi daca e sa-i agat si o remorca...dar inca nu sunt sigur daca trebuie tahograf si atestate (masina pe persoana fizica) sau se cer doar pe teritoriul Romaniei ca noi suntem mult mai precauti ca cei din vest ca in Olanda nu trebuie atestat pana in 7,5 tone in Italia am auzit ca nu ai nevoie decat de permis cu C" si poti sa conduci si TIR-u,nu stiu sigur.Deci cum sa fie? Merci. |
#22
Posted 13 November 2010 - 21:18

ucigasamarmota, on 13th November 2010, 11:23, said: Am zis mai sus ca am un prieten care face acelasi lucru si l-a oprit cei de la customs in Germania si la pus pe cantar a avut in total 4 tone dubita plus remorca si nu i-a cerut nici o hartie absolut nimic referitor la tahograf (zicea cineva pe topic ca daca treci de 3,5 tone trebuie tahograf,se pare ca nu e adevarat) sau asigurare ori scrisoare de transport.In masina a avut cu 60 de kg mai mult decat scria in certificatul masinii dar a avut mai putin in remorca si la lasat in pace.A fost oprit si in Romania si aceiasi poveste nu i-a cerut hartii.A dat o spaga pt ca nu-i aredea un bec la remorca si cand a dat sa-l schimbe o facut garcea infarct cu mana pe pistol.Omu e din bulgaria si masina de NL,ma rog si chiar am vb ieri cu el si referitor la tahograf ma intreaba "daca ai Jeep de 2 tone si rulota de 2 tone iti trebuie tahograf? Sunt foarte incurcat.La o duba normala de 3,5 tone ce remorca poti sa pui dupa ea? Ma refer la greutate,fara sa-ti trebuiasca tahograf etc. Am mai trimis niste marfa cu o firma de curierat din Bacau cu sediu si in Bruxelle si am vb chiar cu patronu vreo doua ore ca el a venit sa ridice marfa si avea omu licenta pe firma dar isi desfasura activitatea cu sprintere 8+1 locuri si restu marfa si remorci intarite dupa ele de punea aproape dublu si nu avea tahografe sau acte gen scrisoare de transport.In cazul meu i-am dat factura marfii (doi paleti) fara semnatura stampila etc. Ideea mea ar fi sa-mi iau o duba si apoi daca e sa-i agat si o remorca...dar inca nu sunt sigur daca trebuie tahograf si atestate (masina pe persoana fizica) sau se cer doar pe teritoriul Romaniei ca noi suntem mult mai precauti ca cei din vest ca in Olanda nu trebuie atestat pana in 7,5 tone in Italia am auzit ca nu ai nevoie decat de permis cu C" si poti sa conduci si TIR-u,nu stiu sigur.Deci cum sa fie? Merci. Tahograf trebuie la toate autovehiculele care depasesc 3,5 tone, colegul tau daca era cu 3,5 si remorca nu avea nevoie de tahograf, insa avea nevoie cu siguranta de licenta de transport. Daca lui i-a mers cu spaga a fost norocul lui, eu personal nu as incerca niciodata pentru ca am fost "ars" si de unguri si de austrieci si de nemti cu sute si sute de euro pentru chestii mult mai marunte, de exemplu in Germania am platit 1300 de euro pentru ca se rasturnase un palet in masina si marfa impinsese prelata cu vreo 15 cm in partea dreapta, in Austria pentru doua cauciucuri uzate pe fata 800 de euro, in Ungaria pentru 180 de kg peste 3,5 tone am platit alti 800 de euro, deci e mai convenabil sa fii corect. Despre actele de transport ce sa-ti spun, daca tu ai dat marfa fara sa ti se dea nimic la mana e treaba ta, dar nu stiu daca cineva cu o minima experienta in transporturi ar face la fel, daca ala disparea cu marfa, sau nu o livra la timp, sau o deteriora in timpul transportului, sau ajungea la destinatie cu un singur palet, tu ce ai fi putut face fara nici o dovada ca ai predat cei doi paleti???? Conditiile alea INCOTERMS 2000 de care intrebai mai sus la asta se refera, la transferul responsabilitatii asupra marfii de la expeditor la transportator in momentul incarcarii. Tahograf si atestate ai nevoie indiferent daca masina este pe persoana fizica sau pe SRL. din moment ce are MTMA mai mare de 3,5 tone, Iar daca ai un furgon si remorca nu ai nevoie de tahograf insa daca depasesti 3,5 tone iti trebuie cat. C pe permis si atestat de transport daca remorca este pana in 750 de kg, daca depaseste 750 de kg iti trebuie si E pe permis si bineinteles atestat de transport marfuri. In Italia sigur ai nevoie de atestat, se cheama CQC (carta qualificazione conducente) pentru tot ce depaseste 3,5 tone, nu stiu in Olanda dar nu as crede ca nu ai nevoie de atestat pentru ca acestea sunt legi la nivel european. In concluzie, daca vrei sa faci transporturi ocazionale prin Germania, unul la doua-trei luni, poti merge si fara sa fii totalmente in regula, dar daca vrei sa ai o activitate curenta cu curse regulate ar fi bine sa te pui bine de tot la punct cu toate documentele pentru ca amenzile sunt enorme prin Germania si Austria, si cu siguranta nu merge cu spaga la ei. |
#23
Posted 14 November 2010 - 09:01

tocana de post
cam asa arata topicul nu trebuie tahograf la masina de 3,5+remorca nu trebuie nici licenta nu trebuie decat categoria C de unde naiba luati informatii ? cat de greu e sa cauti informatii corecte? aveti si aici pe forum discutii destule despre toate astea daca nu ajung se poate cauta pe site la ARR |
#24
Posted 14 November 2010 - 10:32

pimi, on 14th November 2010, 09:01, said: tocana de post cam asa arata topicul nu trebuie tahograf la masina de 3,5+remorca nu trebuie nici licenta nu trebuie decat categoria C de unde naiba luati informatii ? cat de greu e sa cauti informatii corecte? aveti si aici pe forum discutii destule despre toate astea daca nu ajung se poate cauta pe site la ARR |
#25
Posted 14 November 2010 - 12:17

Sigur trebuie tahograf daca ansamblul depaseste 3.5 tone?
Eu stiam ca trebuie doar E. Daca masina depaseste 3.5 tone, este necesar atat tahograf cat si categoria C + alte atestate. Ma insel? |
#26
Posted 14 November 2010 - 12:51

#27
Posted 14 November 2010 - 19:19

Eu am zis ca a dat spaga la romani ca nu-i ardea un bec la remorca...
Dar iata ce scrie aici http://forum.softped...a...t&id=476639 REGULAMENTUL (CE) NR. 561/2006 AL PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI AL CONSILIULUI din 15 martie 2006 Articolul 3 Prezentul regulament nu se aplică transporturilor rutiere efectuate de: (h) vehicule sau un ansamblu de vehicule cu o masă maximă autorizată care să nu depășească 7,5 tone utilizate pentru transporturi de mărfuri în scopuri necomerciale; Deci eu daca duc mobila la mine acasa sunt ok,nu? ![]() Am auzit la mai multi ca pana in 7,5 tone si permis CE nu ai nevoie de tahograf sau alte hartii mentiuni asigurari etc daca masina este proprietate personala si transporti in scop privat adica te muti din Olanda in Romania (de 2-3 ori pe luna ![]() ![]() Tocana,cum zicea cineva mai sus dar se pare ca adevarul e undeva la mijloc,se pare ca trebuie incercat mai intai. Eu zic doar ce am auzit de la altii.Pentru "atotstiutori" lasati-o mai moale ca nu v-am gresit cu nimic sa pastram discutia in limitele bunului simt va rog frumos. Pe mine ma intereseaza daca pot sa conduc o duba pana in 3,5 tone plus remorca de 2 tone sa zicem,fara tahograf si fara atestate in interes personal cu masina proprie. Oricum daca trebuie atestate nu e problema ma intereseaza cealalta problema in special. Va rog nu va simtiti ofensati de intrebari,Merci! |
#28
Posted 14 November 2010 - 20:08

Care sunt transporturile rutiere exceptate de la activitatea de transport conform prevederilor O.U.G. nr..109/2005 privind transporturile rutiere, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 102/2006, cu modificările și completările ulterioare?
Conform art. 2 din actul normativ menționat anterior, prevederile prezentei ordonanțe de urgență privind accesul la activitatea de transport rutier nu se aplică transporturilor rutiere efectuate cu: 1.vehicule rutiere destinate transportului de mărfuri, a căror masă totală maximă autorizată, inclusiv remorca sau semiremorca, nu depășește 3,5 tone; 2.autovehicule rutiere destinate transportului de persoane, care, prin construcție și echipare, sunt destinate să transporte maximum 9 persoane, inclusiv conducătorul auto; 3.vehicule rutiere aparținând instituțiilor din sistemul național de apărare; 4.vehicule rutiere utilizate pentru transporturi poștale care sunt efectuate în cadrul unui serviciu public; 5.vehicule rutiere care care transportă medicamente, produse și echipamente medicale necesare intervențiilor în caz de catrastofe și calamități; 6.vehicule rutiere speciale destinate serviciilor medicale de urgență; 7.vehicule rutiere special amenajate care le fac improprii pentru transportul mărfurilor; 8.vehicule rutiere care transportă vehicule avariate sau defecte; 9.vehicule rutiere supuse testelor rutiere în vederea perfecționării tehnice; 10.vehicule rutiere specializate utilizate pentru servicii funerare; 11.tractoare utilizate exclusiv pentru lucrări agricole și forestiere; 12.vehicule istorice. in limitele bunului simt depasind 3,5 t impreuna cu remorca o sa cam ai nevoie ce ai auzit de la unii si de la altii ca nu ai avea nevoie |
|
#29
Posted 16 November 2010 - 02:28

Se considera cabotaj urmatorul traseu: Romania Germania, Germania Franta, Franta Germania, Germania Franta, Franta Germania .... ?
|
#30
Posted 16 November 2010 - 09:12

astratc, on 16th November 2010, 02:28, said: Se considera cabotaj urmatorul traseu: Romania Germania, Germania Franta, Franta Germania, Germania Franta, Franta Germania .... ? Cabotajul, in termeni de transport rutier, este operatiunea de transport efectuata intre 2 puncte de incarcare-descarcare aflate pe teritoriul aceleiasi tari de catre un operator de transport din alta tara. Deci nu, in cazul prezentat de tine nu se aplica cabotajul fiindca se efectueaza transport intre 2 tari. Referitor la discutia despre necesitatea licentei de transport sau a tahografului, @ucigasamarmota mai reciteste ce am scris in postul #3. Pentru situatia de care te interesezi, utilitara de 3.5 + remorca de 2 ai nevoie de tahograf fara a fi nevoit insa sa detii licenta pentru ca oricum nu ai cum - licenta se acorda daca ai vehivule care depasesc MTMA de 3.5 to. Nu se acorda pe ansambluri - exemplul camioanelor care merg in ansamblu cap tractor + semiremorca. In ceea ce priveste tahograful, care repet, este obligatoriu si daca masina e a te plimbi prin Europa si daca e pe o societate si efectuezi transport, exista 2 discutii: masina mai veche de 2008 => tahograf analog sau masina mai noua de 2008 => tahograf digital, deci implicit card. Nu stiu daca acesta il poti obtine si fara a avea atestat profesional! Bineinteles pe langa toate acestea ai nevoie de permis categoria C+E. Daca mergi cu remorca de maxim 750 kg poti doar cu B+E. |
#31
Posted 16 November 2010 - 14:21

poti obtine cardul si fara atestat....eu mi-am facut cardul si dupa atestatul...
|
#32
Posted 16 November 2010 - 20:27

ucigasamarmota, on 11th November 2010, 01:02, said: Merci fain de toate informatiile primite.Chiar mi-am facut o idee mai bune despre aceasta problema. Am uitat sa zic in deschderea topicului ca vreau sa aduc regulat ceva mobila SH din Olanda spre Romania dar asta ar fi ca un part time job ca nu prea ma plang de bani dar ma cam roade ca na cand nu are omu ce face se apuca de traznai ![]() Ideea mea coincide cu a lui "astratc" ca si eu m-am gandit la problema depozitului care e destul de costisitoare in cazul meu.Asa ca buna intrebare camion 7 tone sau depozit pus dubita ![]() Un alt aspect pe care nu-l cunosc ar fi acela ca eu nu am ce hartii sa am la marfa SH si lui prietenul asta al meu i-a luat politia spaga pt ca nu avea acte pentru marfa pe care o ducea. Asadar trebuie neaparat hartii la marfa SH? Ca nu o cumpar de la magazin... Merci inca odata ! |
#33
Posted 17 November 2010 - 01:23

Ok,deci in concluzie ar trebui sa ma incadrez in 3,5 tone duba si atata tot chiar daca am CE si nu vreau tahograf.
Se zicea mai sus pe topic ca autoturismele destinate transportului de persoane si marfuri sunt scutite de tahograf (e cu dus intors ca daca ai persoane+marfa poti sa conduci cat poti daca ai numai marfa nu se poate,ca doar nu te asteapta calatorii pe tine 4 ore ca sa dormi ![]() ![]() Nu o luati in nume de rau,sa nu credeti ca sunt incapatanat doar continui discutia pe topic.Daca asta e legea nu ma deranjeaza sa o respect. Am citit tot pe topic ca de aia l-am deschis numai ca nu pot raspunde la fiecare in parte...Scuze pentru incoveniente. Edited by ucigasamarmota, 17 November 2010 - 01:30. |
|
#34
Posted 18 November 2010 - 09:13

m-am hotarat pe 3.5 tone, prea multe autorizatii si limitari daca sari de tonajul asta.
ce parere aveti de Nissan CabStar sau Mitsubishi CANTER? par sa ofere destul volum si se incadreaza in 3.5 tone. |
#35
Posted 18 November 2010 - 11:23

Depinde pt. ce iti trebuie. Tot in categoria asta (cu cabina deasupra motorului) si care merita luate in seama mai intra si Renault Maxity si Toyota Dyna (varianta lunga de platforma). Partea mai putin buna este ca dupa ce pui prelata si te urci la volan mai ai maxim 1 tona util, daca e tip box ramai cu mult mai putin. Daca iti trebuie pt. volum sau pe intern sunt o optiune.
|
#36
Posted 18 November 2010 - 12:34

Modelele acestea, derivate din camioane usoare, merg bine in Romania unde riscul de a fi prins la cantar nu este asa mare(asta datorita ca esti nativ si cunosti limba ceea ce te ajuta sa te feresti de controale). Cum zice si @saxx, sarcina utila a acestora este destul de mica - un Canter carosat cu platforma si suprastructura prelata, lung de 5 metri are undeva pe la 950 kg sarcina utila. Poti merge insa cu 2.5 to. pe ele ca nu tuseste - sasiu de otel + motor de cilindree mare(2977 cmc) si nici nu consuma la aceasta utilizare 14-15% ca si un Daily sau Transit. Ce trebuie sa tii cont insa este ca o astfel de masina nu este la fel de sprintena ca si celelalte 2 modele mentionate anterior, fiind mai aproape de camion decat de utilitara usoara.
Eu sincer daca ar fi vorba de utilizarea masinii pe distante lungi(drumuri mai mari de 300 km) as alege, in conditiile in care bugetul mi-ar permite, in ordine Master sasiu RJ 2.3dCi 125 cp, 6+1 viteze, Euro 5 sau Daily sasiu 35C13 126cp, 6+1 viteze, Euro 5. Sunt modele noi(restilizat si imbunatatin in cazul lui Iveco), cu motoare moderne care au intervaluri de service lungi(25.000 km) iar Masterul are si un pret bun(undeva la 19500 euro + TVA). In afara oricum, nu are rost sa te bagi cu utilitare cu dublu pe spate pentru ca aceasta solutie le scade extrem de mult sarcina utila. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users