Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 

Transport maxim fara tahograf

- - - - -
  • Please log in to reply
104 replies to this topic

#1
ucigasamarmota

ucigasamarmota

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 89
  • Înscris: 27.03.2008
Asadar vreau sa achizitionez o duba cu "lada" pana in 3,5 tone pentru mobila in special canapele si am cateva nelamuriri.As vrea sa stiu care ar fi cea mai buna alegere avand in vedere ca vreau sa transport cat mai multa mobila in limita legala desigur dar fara tahograf.Cineva mi-a zis ca pana in 7.5 tone nu ai nevoie de tahograf,este adevarat? Ma gandeam la o "lada" cu remorca dar dupa cate stiu o duba din aia are cam 2,3 tone goala si remorca..ma rog depinde.
Sau mai bine ar fi o duba normala lunga si inalta si o remorca pe 2-3 osii dar iarasi care imi ofera un spatiu mai mare si cum sa fac sa-mi intre cat mai multa mobila pentru ca se stie este destul de voluminoasa.
Eu am CE si stiu ca pot transporta cu camionul direct dar nu vreau tahograf ca muncesc in afara si nu am timp de pirdut.
Am pus niste poze mai jos poate ma ajuta cineva cu cateva informatii REALE nu din auzite.Poate stie careva care ar fi cea mai buna alegere pentru o masina consum,durabilitate etc.Ma gandesc tot mai mult la un Iveco Daily dar tot nu stiu cata greutate poate sa traga dupa ea,ma refer la remorca.
Duba normala are motor 2300 cc,1185 Kg Payload
Duba cu lada are 2800 cc,8-900 kg payload...
Merci fain.

Attached Files

  • Attached File  400.jpg   16.84K   117 downloads
  • Attached File  van.jpg   15.34K   97 downloads

Edited by ucigasamarmota, 09 November 2010 - 02:37.


#2
masni

masni

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 765
  • Înscris: 25.10.2010

 ucigasamarmota, on 9th November 2010, 02:34, said:

Asadar vreau sa achizitionez o duba cu "lada" pana in 3,5 tone pentru mobila in special canapele si am cateva nelamuriri.As vrea sa stiu care ar fi cea mai buna alegere avand in vedere ca vreau sa transport cat mai multa mobila in limita legala desigur dar fara tahograf.Cineva mi-a zis ca pana in 7.5 tone nu ai nevoie de tahograf,este adevarat? Ma gandeam la o "lada" cu remorca dar dupa cate stiu o duba din aia are cam 2,3 tone goala si remorca..ma rog depinde.
Sau mai bine ar fi o duba normala lunga si inalta si o remorca pe 2-3 osii dar iarasi care imi ofera un spatiu mai mare si cum sa fac sa-mi intre cat mai multa mobila pentru ca se stie este destul de voluminoasa.
Eu am CE si stiu ca pot transporta cu camionul direct dar nu vreau tahograf ca muncesc in afara si nu am timp de pirdut.
Am pus niste poze mai jos poate ma ajuta cineva cu cateva informatii REALE nu din auzite.Poate stie careva care ar fi cea mai buna alegere pentru o masina consum,durabilitate etc.Ma gandesc tot mai mult la un Iveco Daily dar tot nu stiu cata greutate poate sa traga dupa ea,ma refer la remorca.
Duba normala are motor 2300 cc,1185 Kg Payload
Duba cu lada are 2800 cc,8-900 kg payload...
Merci fain.
alege duba normala.are spatiu destul de suficient,consum de combustibil relativ bun,si poti face o gramada de lucruri cu ea in caz ca afacerea cu canapelele nu mai merge.ca si cunoscator ,am remarcat totusi de-a lungul timpului ca motoarele Iveco nu exceleaza la capitolul fiabilitate.un alt aspect e faptul ca si costurile de intretinere sunt f mari daca nu uriase.cel mai fiabil s-a dovedit motorul Peugeot,dar au dubele relativ mici.Recomandarea mea este un model mai nou de Wv ,cu punte dubla spate.Au cel mai bun raport fiabilitate si costuri de intretinere.succes

#3
teRRa

teRRa

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 484
  • Înscris: 31.05.2006
Sa o luam cronologic...

Poti conduce "fara thograf" - vorba ta pana la maxim 3.5 to. MTMA a vehiculului sau ansamblului(tragator+ remorca). Deci si daca iei o utilitara usaora de 3.5 to. si ii pui remorca(poti trage conform specificatiilor-talonului maxim 2 to. MTMA a remorcii) tot ai nevoie de tahograf insa foarte important nu ai nevoie de licenta de transport deoarece nu ai un vehicul de peste 3.5 to ci doar ansamblul depaseste aceasta valoare.

Acum in functie de unde vrei sa folosesti masina poti proceda in mai multe moduri. Spre exemplu:
1. Folosesti masina in Romania = iti iei dupa caz un Daily C, Transit FT350, Canter 3C, Maxity sau Master, toate fiind (si) cu punte dubla spate insa incadrate ca si autoutilitare usoare(sub 3.5 to.) pe care le carosezi cu box sau platforma cu suprastructura prelata, asta din urma fiind mai usoara. Ce obtii: un vehicul care conform datelor tehnice poate duce 900 - 1300 kg insa in practica poate 2000 - 3000 kg si o capacitate de transport din punct de vedere al cubajului de 20 - 25 mc. Lungimea carosabila pleaca de la un standard de 4-4.5 m si poate ajunge pentru unele dintre modelele pomenite la 5.5 m(Canter si Maxity). Ca si idee de pret, asa ceva poate ajunge si la peste 30k euro, fara TVA insa in acest moment exista la Ford o promotie pentru Transit - cam 14-15k euro fara TVA cu platforma cu obloane inclusa(masinile au si AC + motorul 2.4TDCI de 100 cp) insa sunt EIV si taxa ajunge la 2k si ceva de euro. Masterul e undeva pe la 18-19k euro insa e varianta de sasiu si te mai costa inca undeva la 2.5-3k euro carosarea - asta este insa EV, fara taxa deocamdata, si vine cu un motor nou in gama Renault, de 2.3 litri si 125 cp. Exemplele pot continua.
Eventual achizitionezi si o remorca si mergi in ansamblu. Daca esti atent cred ca poti face treaba in Romania desi trebuie sa realizezi ca esti in ilegalitate. In modul asta ai posibilitatea sa duci un maxim de 4 to.(valoare realista care se poate realiza fara sa rupi masina la 50k km - daca mergi pe rupere poti sa ajungi la 5-6 to.) si 35-40 mc volum util.
2. In afara granitelor poti sa faci acelasi lucru insa din punctul meu de vedere riscul ce trebuie asumat este mult prea mare ca sa renteze aceasta schema - ajunge sa te prinda odata si te-ai ars definitiv.
Acolo merge ceva de genul duba model maxi, cat mai usoara posibil la care eventual sa ii pui ca supliment la suspensie pe puntea spate niste perne de aer. Aici eu recomand Ducato Maxi L5H3 la care in teorie ai sarcina utila de 1.3-1.4 to. si 17 mc volum util, 4 m lungime(de fapt poti sa iei 3.9 pentru ca 4 ai doar la nivelul podelei) si 2.1 inaltime(nu sunt foarte sigur pe valoarea aceasta insa pe acolo se situeaza). Modelul acesta vine din fabrica cu suspensie pneumatica pe puntea spate care se poate regla manual. In mod practic pe asa ceva poti sa incarci undeva la 2 to. hai 2.1-2.2 in situatii exceptionale. Cu suspensiile alea pneumatice prcatic poti sa ridici spatele la un nivel normal astfel incat sa eviti a fi oprit in trafic si urcat pe cantar.

Ca sa lamuresc si ce s-a postat de catre @masni:
La o masina noua costurile de intretinere sunt aproximativ aceleasi. Adica daca te socotesti la un 100k km diferentele sunt de maxim 15% intre ceam mai proasta si cea mai buna din acest punct de vedere.
Si un al doilea lucru: VW si Mercedes nu ofera modele cu punte spate dubla pentru categoria utilitarelor usoare(sub 3.5 to.). E drept la modelele Sprinter(pana in 2007) si LT(predecesorul Crafterului) intalnim o multime de astfel de modele la 3.5 insa astea sunt detarate(transformate) de la 4.2. A fost o practiva des intalnita si infloritoare pentru cei care s-au ocupat de asa ceva acum 1-2 ani.

#4
aiulian75

aiulian75

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 27
  • Înscris: 09.11.2010
Colegule, eu am facut timp de 4 ani acest tip de munca si iti spun cu toata sinceritatea ca in acest moment NU renteaza.Ideea e urmatoarea: motorina e foarte scumpa,preturile de transport sunt mici iar concurenta e ucigatoare. Sunt sute de furgoane si camioane care se deplaseaza sub costuri, cu preturi de 0,9-1 ron/km,daca nu ma crezi cauta un pic pe la mica publicitate. Vorbesc de 1 ron/km la o masina ce consuma cel putin 9-10 l motorina/100 km,in momentul in care taxiurile se deplaseaza cu un pret dublu (aprox 2 ron/km) la un consum de jumatate din cel al unui furgon. De ce se merge cu preturile astea? Probabil din cauza sinucigasilor care ar face orice ca sa prinda o cursa,cat de mica,poate isi salveaza leasingul sau, cei care nu au leasing ,e si mai usor de inteles. Castigul este asadar atat de mic incat la sfarsit de luna deabia aduni cat sa iti intretii masina, asta in cazul fericit in care ai deja clienti, pentru ca daca mai trebuie sa-ti formezi si clientela...e jale.
Regula este valabila atat la transportul intern cat si la extern.
Pentru cursele externe e relativ complicat, ai nevoie de firma,stampila, cmr-uri, card de motorina (care presupune o garantie in bani care de  multe ori depaseste valoarea masinii), facturi externe, recuperari TVA motorina, etc,etc,etc, deci cu siguranta daca esti la inceput de drum, nu iti recomand sa incepi cu curse externe, chiar daca tentatia e mare (se platesc un pic mai bine cursele externe decat cele interne, insa si investitia e mai mare, pana in Olanda de exemplu ai nevoie de 7-800 de euro motorina, mancare, telefoane,iar la sfarsitul cursei poti factura pana in 1200-1300 de euro, insa cu plata la 21-30 chiar 45 de zile).
Iar la intern cum spuneam, se plateste atat de prost incat deabia reusesti sa platesti motorina si cheltuiala masinii, munca ta nu se mai calculeaza,de eventuale amenzi,reparatii pe la masina si alte neprevazute nici nu poate fi vorba.
Pentru a vedea ca nu vorbesc prostii, intra pe Bursa de Transport, plateste un cont pe 30 de zile (10 euro),si vezi ce curse sunt acolo si cam cum se platesc.
Nu vreau sa te descurajez, nu te cunosc si nici tu pe mine,dar nu iti pune prea mari sperante iar daca vrei mai multe detalii ti le ofer gratis, mail [email protected].  Bafta multa.

#5
cucur

cucur

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,480
  • Înscris: 15.07.2008
De unde 7-800 de euro pana in olanda. Sunt 2000 km pana acolo asa ca daca socotesti dus-intors ai 4000 de km (asta din Bucuresti ca daca pleci din ARAD vorbim de sub 3000 km). La un consum de 8-9% vorbim de 220-400 de litrii DUS-INTORS (in functie de punctul de plecare-sosire)....
Inmulteste asta cu 1.05 eur/litru (asta daca n-ai o sursa mai ieftina de motorina si faci plinul la pompa in RO/Austria/Belgia)

Daca ai client si la dus si la intors poti sa ceri 850 eur*2 adica 1700 eur. Scazi motorina (sa zicem 350 de euro), intretinerea (sa zicem 30-50 euro) si devalorizarea masinii (sa zicem inca 150 de euro) si tot ramai cu 1150 euro profit....

Daca ai client numai pe dus sau numai pe retur tot iti raman 300 de euro pentru maximum 4 zile de munca. Eu zic ca merita....

Edited by cucur, 09 November 2010 - 12:43.


#6
teRRa

teRRa

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 484
  • Înscris: 31.05.2006
@cucur in parte @aiulian75 are dreptate in ce spune.
Nu merg transporturile! E cu dus si intors. Depinde de ce clienti ai, si in cazul asta de small-business de cat esti de serios si ce pofta de munca ai.
Daca analizam exemplul lui ii dau in mare parte dreptate. Odata la utilitarele usoare merge ca sa fii profitabil doar marfa de grupaj, asta in 90% din situatii. Adica pleci spre Olanda cu 1.8-2 to. de marfa si 4-6 descarcari. Asta se traduce ca poate o descarcare o ai la Praga, 2 in germania in codul 2 si 2 la destinatie, sa zicem Eindhoven. Pentru asta iti ia cam asa: 1 zi incarci din .ro, a doua zi descarci in .ch si eventual si 1 descarcare in .de si a treia zi esti descarcat in .nl si eventual incepi sa incarci penntru .ro - la fel, incarci din mai multe locuri. In felul asta poti sa aduni dus-intors un maxim 1600 euro netto. Pentru asta faci cam 5000-5500 km daca iei ca punct de plecare Bucurestiul ceea ce inseamna la un consum de 10.5-11%(asta e realul daca ai duba - la carosata mai adaugi un minim 2% insa acolo poate faci cu 1-200 euro mai mult) 650 euro. Mai cheltui pe drum intr-o saptamana inca minim 100 euro(2 dusuri, ceva de mancare, niste telefoane, ...) plus ca trebuie pus deoparte pentru intretinere si reparatii(intretnere periodica, anvelope, reparatii) minim 100 euro la 5000 km efectuati. Tragi linie si vezi ca ai cheltuieli de 850 euro la venituri de 1600. Ramai cu 750 euro pe cursa iar in ritmul asta faci maxim 3 curse pe luna. Asta vine lunar 2250 din care trebuie sa platesti rata la masina sau sa deduci banii investiti initial, sa platesti CASCO-ul, RCA-ul, impozitul, vinietele si taxele de drum. Insa ce am detaliat eu mai sus e un caz foarte fericit, in care relatiile cu cei care au marfa de transportat sunt sudate bine si au ceva vechime si chiar si in acest caz nu faci in mod repetat curse de 1600 euro pentru ca mai intervine si cate una de 1000 de euro ca de, mai trebuie sa il servesti pe unul altul care are vreo urgenta sau se intampla ca nu ai intotdeauna marfa dupa acelasi tipar, ... . Oricum daca ramai lunar cu 1200-1300 euro banii tai poti sa te declari foarte multumit - insa intervine reversul medaliei: lipsa de acasa si o oboseala care se va acutiza de la o zi la alta.

#7
coracao

coracao

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 782
  • Înscris: 25.04.2008
daca esti incuiat nu prea merg. la firma unde lucreaza taica-meu se mai tot cumpara ba un camion, ba un vagon...asta inseamna ca merg treburile si e chiar rentabil daca te tzi de treaba...

#8
cucur

cucur

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,480
  • Înscris: 15.07.2008
terra, chiar daca socotesti ca tine eu zic ca un venit de 1200 eur/luna este mai mult decat profitabil.
Acum daca pe vremurile astea un sofer cu o duba vrea sa castige mai mult ce sa mai zic.

#9
pimi

pimi

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,771
  • Înscris: 15.01.2007
avem un coleg care si-a luat un iveco de 3,5
poate are vreme si ne povesteste cum merge afacerea

#10
astratc

astratc

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 18
  • Înscris: 09.09.2009
Ca sa nu mai deschid un topic nou, cam cat de greu ar fi de obtinut licenta de transport in interes propriu pentru un camion pana in 7.5 tone?
As vrea sa aduc mobila din Germania si ma gandesc la 2 alternative.
1 ) Strang mobila intr-un depozit acolo, si incerc sa gasesc transport tir pana acasa.
Aici as avea cheltuieli cu chiria pentru depozit + plata transportului.
2 ) Cumpar un camion pana in 7.5 tone, sau o utilitara gen Sprinter Maxi + remorca tot maxi si incerc sa le aduc eu.
In cazul 2 scap de chirie depozit si de plata transport tir, dar platesc taxe masina + cost initial achizitie + vignete + eventual licenta.
Voi ce credeti, 1 sau 2?

#11
aiulian75

aiulian75

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 27
  • Înscris: 09.11.2010

 teRRa, on 9th November 2010, 13:55, said:

@cucur in parte @aiulian75 are dreptate in ce spune.
Nu merg transporturile! E cu dus si intors. Depinde de ce clienti ai, si in cazul asta de small-business de cat esti de serios si ce pofta de munca ai.
Daca analizam exemplul lui ii dau in mare parte dreptate. Odata la utilitarele usoare merge ca sa fii profitabil doar marfa de grupaj, asta in 90% din situatii. Adica pleci spre Olanda cu 1.8-2 to. de marfa si 4-6 descarcari. Asta se traduce ca poate o descarcare o ai la Praga, 2 in germania in codul 2 si 2 la destinatie, sa zicem Eindhoven. Pentru asta iti ia cam asa: 1 zi incarci din .ro, a doua zi descarci in .ch si eventual si 1 descarcare in .de si a treia zi esti descarcat in .nl si eventual incepi sa incarci penntru .ro - la fel, incarci din mai multe locuri. In felul asta poti sa aduni dus-intors un maxim 1600 euro netto. Pentru asta faci cam 5000-5500 km daca iei ca punct de plecare Bucurestiul ceea ce inseamna la un consum de 10.5-11%(asta e realul daca ai duba - la carosata mai adaugi un minim 2% insa acolo poate faci cu 1-200 euro mai mult) 650 euro. Mai cheltui pe drum intr-o saptamana inca minim 100 euro(2 dusuri, ceva de mancare, niste telefoane, ...) plus ca trebuie pus deoparte pentru intretinere si reparatii(intretnere periodica, anvelope, reparatii) minim 100 euro la 5000 km efectuati. Tragi linie si vezi ca ai cheltuieli de 850 euro la venituri de 1600. Ramai cu 750 euro pe cursa iar in ritmul asta faci maxim 3 curse pe luna. Asta vine lunar 2250 din care trebuie sa platesti rata la masina sau sa deduci banii investiti initial, sa platesti CASCO-ul, RCA-ul, impozitul, vinietele si taxele de drum. Insa ce am detaliat eu mai sus e un caz foarte fericit, in care relatiile cu cei care au marfa de transportat sunt sudate bine si au ceva vechime si chiar si in acest caz nu faci in mod repetat curse de 1600 euro pentru ca mai intervine si cate una de 1000 de euro ca de, mai trebuie sa il servesti pe unul altul care are vreo urgenta sau se intampla ca nu ai intotdeauna marfa dupa acelasi tipar, ... . Oricum daca ramai lunar cu 1200-1300 euro banii tai poti sa te declari foarte multumit - insa intervine reversul medaliei: lipsa de acasa si o oboseala care se va acutiza de la o zi la alta.
Terra, esti cumva d-nul Pavel de la Pro Terra Botosani?

#12
teRRa

teRRa

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 484
  • Înscris: 31.05.2006
Nu.

#13
ucigasamarmota

ucigasamarmota

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 89
  • Înscris: 27.03.2008
Merci fain de toate informatiile primite.Chiar mi-am facut o idee mai bune despre aceasta problema.
Am uitat sa zic in deschderea topicului ca vreau sa aduc regulat ceva mobila SH din Olanda spre Romania dar asta ar fi ca un part time job ca nu prea ma plang de bani dar ma cam roade ca na cand nu are omu ce face se apuca de traznai :) . Stiu pe cineva care face acelasi lucru dar cu un Ford tranzit de ala mic de prin 95 de stai in genunchi in duba.Icape o canapea si doua fotolii si mai are si o remorca unde baga cam o tona si face cam o mie de euro la transport bani in buzunar deci destul de rentabil zic eu.
Ideea mea coincide cu a lui "astratc" ca si eu m-am gandit la problema depozitului care e destul de costisitoare in cazul meu.Asa ca buna intrebare camion 7 tone sau depozit pus dubita :)
Un alt aspect pe care nu-l cunosc ar fi acela ca eu nu am ce hartii sa am la marfa SH si lui prietenul asta al meu i-a luat politia spaga pt ca nu avea acte pentru marfa pe care o ducea.
Asadar trebuie neaparat hartii la marfa SH? Ca nu o cumpar de la magazin...
Merci inca odata !

#14
aiulian75

aiulian75

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 27
  • Înscris: 09.11.2010

 ucigasamarmota, on 11th November 2010, 01:02, said:

Merci fain de toate informatiile primite.Chiar mi-am facut o idee mai bune despre aceasta problema.
Am uitat sa zic in deschderea topicului ca vreau sa aduc regulat ceva mobila SH din Olanda spre Romania dar asta ar fi ca un part time job ca nu prea ma plang de bani dar ma cam roade ca na cand nu are omu ce face se apuca de traznai :) . Stiu pe cineva care face acelasi lucru dar cu un Ford tranzit de ala mic de prin 95 de stai in genunchi in duba.Icape o canapea si doua fotolii si mai are si o remorca unde baga cam o tona si face cam o mie de euro la transport bani in buzunar deci destul de rentabil zic eu.
Ideea mea coincide cu a lui "astratc" ca si eu m-am gandit la problema depozitului care e destul de costisitoare in cazul meu.Asa ca buna intrebare camion 7 tone sau depozit pus dubita :)
Un alt aspect pe care nu-l cunosc ar fi acela ca eu nu am ce hartii sa am la marfa SH si lui prietenul asta al meu i-a luat politia spaga pt ca nu avea acte pentru marfa pe care o ducea.
Asadar trebuie neaparat hartii la marfa SH? Ca nu o cumpar de la magazin...
Merci inca odata !
In trafic international ai neaparata nevoie de CMR-ul aferent marfii transportate, completat corespunzator si fara greseli. Este singurul document care iti este cerut de orice autoritate rutiera pentru ceea ce priveste marfa transportata. Despre provenienta marfii nu trebuie sa dai explicatii autoritatilor rutiere daca CMR-ul iti este completat corespunzator.
Oricum, chiar si pentru marfuri sh,ceva documente de provenienta iti trebuiesc, nu neaparat pe drum cat mai ales la controalele financiare din Romania, trebuie sa justifici cumva marfa pe care o vinzi.

#15
ucigasamarmota

ucigasamarmota

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 89
  • Înscris: 27.03.2008

 aiulian75, on 11th November 2010, 08:54, said:

In trafic international ai neaparata nevoie de CMR-ul aferent marfii transportate, completat corespunzator si fara greseli. Este singurul document care iti este cerut de orice autoritate rutiera pentru ceea ce priveste marfa transportata. Despre provenienta marfii nu trebuie sa dai explicatii autoritatilor rutiere daca CMR-ul iti este completat corespunzator.
Oricum, chiar si pentru marfuri sh,ceva documente de provenienta iti trebuiesc, nu neaparat pe drum cat mai ales la controalele financiare din Romania, trebuie sa justifici cumva marfa pe care o vinzi.

  Scrisoarea de transport pentru transportul marfurilor in trafic international(CMR)

Scrisoare de trasura rutiera de tip CMR constituie dovada materiala a conditiilor de incheiere a contractului de transport in trafic rutier international de marfuri, precum si dovada primirii marfii de catre transportator.

Acest document contine:
    - locul si data intocmirii
    - numele si adresa expeditorului
    - numele si adresa destinatarului
    - numele si adresa transportatorului
    - locul si data incarcarii marfii
    - locul si data livrarii marfii
    - denumirea curenta a marfii si felul ambalajului, iar pentru marfurile periculoase denumirea lor in general recunoscuta
    - numarul coletelor, marcajele speciale si numerele (inscriptiile) lor
    - greutatea bruta a marfii sau cantitatea totala a acesteia altfel exprimata
    - conditia de livrare INCOTERMS 2000
    - cheltuieli aferente transportului (pret de transport, accesorii, taxe vamale, cheltuieli survenite de la incheierea contractului si pana la eliberarea marfii)
    - instructiuni pentru formalitati vamale si altele
    - mentiunea ca transportul este supus regimului stabilit prin CMR
    - Semnatura si stampila expeditorului
    - Semnatura si stampila operatorului de transport
    - Semnatura si stampila destinatarului

conditia de livrare INCOTERMS 2000?-asta ce inseamna?
Semnatura si stampila destinatarului-daca nu sunt firma si transport in interes propriu,cum fac?

Si un pic off topic...Stie cineva la marfa SH adusa din afara se plateste TVA? Ca in alte tari nu se factureaza cu TVA la produse SH.
Inca ceva,la un transport de pana in 7,5 tone trebuie atestate?

Merci

#16
cucur

cucur

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,480
  • Înscris: 15.07.2008
trebuie asa ceva si pentru dubite de pana in 3,5 tone (12-17m3)?

#17
aiulian75

aiulian75

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 27
  • Înscris: 09.11.2010

 ucigasamarmota, on 12th November 2010, 11:40, said:

Scrisoarea de transport pentru transportul marfurilor in trafic international(CMR)

Scrisoare de trasura rutiera de tip CMR constituie dovada materiala a conditiilor de incheiere a contractului de transport in trafic rutier international de marfuri, precum si dovada primirii marfii de catre transportator.

Acest document contine:
    - locul si data intocmirii
    - numele si adresa expeditorului
    - numele si adresa destinatarului
    - numele si adresa transportatorului
    - locul si data incarcarii marfii
    - locul si data livrarii marfii
    - denumirea curenta a marfii si felul ambalajului, iar pentru marfurile periculoase denumirea lor in general recunoscuta
    - numarul coletelor, marcajele speciale si numerele (inscriptiile) lor
    - greutatea bruta a marfii sau cantitatea totala a acesteia altfel exprimata
    - conditia de livrare INCOTERMS 2000
    - cheltuieli aferente transportului (pret de transport, accesorii, taxe vamale, cheltuieli survenite de la incheierea contractului si pana la eliberarea marfii)
    - instructiuni pentru formalitati vamale si altele
    - mentiunea ca transportul este supus regimului stabilit prin CMR
    - Semnatura si stampila expeditorului
    - Semnatura si stampila operatorului de transport
    - Semnatura si stampila destinatarului

conditia de livrare INCOTERMS 2000?-asta ce inseamna?
Semnatura si stampila destinatarului-daca nu sunt firma si transport in interes propriu,cum fac?

Si un pic off topic...Stie cineva la marfa SH adusa din afara se plateste TVA? Ca in alte tari nu se factureaza cu TVA la produse SH.
Inca ceva,la un transport de pana in 7,5 tone trebuie atestate?

Merci
In primul rand daca nu esti societate comerciala iti va fi greu sa cumperi si sa vinzi marfurile de care vorbesti. Codul Fiscal spune ca se pot confisca atat marfa cat si mijloacele folosite si toate veniturile realizate in perioada in care ai avut activitate comerciala fara sa fii inregistrat,adica iti pot confisca chiar si masina  fapta se numeste evaziune fiscala si este caz penal. Poti in cel mai fericit caz sa faci unul-doua transporturi de mobila pentru casa ta ,dar nu sa ai o activitate curenta care genereaza venituri pentru care nu platesti nimic statului. Iar la foamea de bani a statului poti fi sigur ca nu ajungi sa vinzi prea multa mobila,ca imediat te ia cineva la intrebari.
Daca ai o societate si tu esti si expeditor, transportator si destinatar trebuie completat pe CMR la rubricile corespunzatoare. Atentie, la rubrica Expeditor,se cere semnatura SAU stampila expeditorului, deci acolo nu ai neaparata nevoie de stampila, insa la transportator ai nevoie cu siguranta. La destinatar de asemenea nu ai nevoie de stampila,se presupune ca iti va stampila CMR-ul cand vei ajunge la destinatie deci daca esti cu marfa in masina inseamna ca inca nu ai ajuns.
Referitor la TVA daca nu ai societate nu poti plati TVA, dar daca ai trebuie platit. Cand cumperi marfa din Olanda se factureaza fara TVA, insa tu cand vinzi in Romania facturezi cu TVA de 24%, pe care ii dai statului odata cu celelalte obligatii fiscale.
Iar la transportul de 7,5 tone ai nevoie de toate atestatele, mult mai multe decat la 3,5 tone dar la asta nu ma pricep eu am condus numai 3,5 to colegii care conduc 7,5 tone sa-ti dea informatiile de care ai nevoie.

#18
astratc

astratc

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 18
  • Înscris: 09.09.2009
am srl, si ma gandeam la cat de complicat ar fi de luat licenta in interes propriu pentru 7.5 tone.
in orasele din germania este permis in general accesul camioanelor de 7.5 tone?

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate