Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Platforma electronica de eviden&#...

Cot cu talpa montat stramb in per...

Sfat achizitie sistem audio pentr...

tavan fals rigips
 Ce preferați: produse mai scumpe ...

Demagnetizare (minimala) ori ba?

Cum pot sa vad pe un proiector pr...

Joc Drone
 Dropshipping

Sfat achizitie AC Gree Fairy vs P...

MONITOR LG fara sonor !

Batalia pentru Bucuresti - ND, Fi...
 Identificare font

problema ping in jocuri online

Problema calculator

Samsung Galaxy A35
 

Sursa tensiune 1.7-2.2V pentru electroliza

- - - - -
  • Please log in to reply
62 replies to this topic

#19
kenterprise

kenterprise

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 349
  • Înscris: 03.05.2007
@mihaicozac - nu sunt lamurit nici eu asupra frecventeleor. prea multe variabile. PWM -ul mai degraba stabilizeza celula dpdv termic dar nu face minuni.  electroliza se realizeza in CC,  voltaj de 1.7 la amperaj cat de mult poate duce electrolitul = mult gaz. 120 watti pot fi mai bine utilizati asa.

#20
Whiteboy2010

Whiteboy2010

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 685
  • Înscris: 27.05.2010
La tensiunea de 1,7V, pentru a trece un curent de 10A prin electrolit, acest electrolit ar trebui sa aiba o rezistivitate specifica de 0,17 ohmi...electrolitul acela ar trebui sa fie al naibii de concentrat, sa nu mai vorbim de polarizarea electrozilor, daca se aseaza bule de hidrogen pe electrozi, fara depolarizant, cum va mai functiona baia electrolitica? :rolleyes:

#21
SuperDuper

SuperDuper

    Crushed

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,295
  • Înscris: 25.04.2006
Multa teorie pentru nimic. Ce se incerca a obtine este un fel de perpetuum mobile - exista credinta urbana ca daca faci hidroliza apei pe masina si gazul rezultat (hidrogen si oxigen amestecat) il bagi in cilindri, cumva vei obtine mai multa energie decat ai consumat cu electroliza. In special daca ai ceva frecvente "magice" ale curentului de electroliza.
Ca surse de "documentare" am vazut intotdeauna filmulete pe youtube facute de diversi farsori.
Degeaba realitatea si teoria stiintifica ii arata ca visele alea nu functioneaza, cei care cred religios in asta vor da vina pe scheme, "liste de materiale" si frecvente magice... Eventual se supara ca un transformator nu poate face o forma de unda perfect dreptunghiulara la iesire  :ciocan:

Edited by SuperDuper, 09 November 2010 - 03:55.


#22
kenterprise

kenterprise

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 349
  • Înscris: 03.05.2007
@Whiteboy, conductivitatea electrolitului, suprafata expusa, distanta intre electrozi, de-gazarea sunt rezolvate....cum arata o asa sursa sper sa aflu.
@ SuperDuper, e mai mult ca mit urban. sunt studii serioase pe acasta tema, eu am ceva rezultate practice...you tube nu este sungura sursa de informare.
este off topic sa discutam cum se explica  o asemenea teorie, subiectul este dezbatut pe acest forum ...

#23
kenterprise

kenterprise

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 349
  • Înscris: 03.05.2007
Inchid topicul, ma multumesc cu putinul aflat aici, si mai mult din alte surse: un asa transformator se poate realiza, trebuie un miez magnetic suficient de mare ca sa nu se satureze, cu un profil inchis ( nu merge o tija cum speram eu :) )  firul are grosime diferita dar in limite normale, trebuie sa precizez plaja de  frecvente ale  sursei de alimentare, tensiunea de alimentare a acesteia , curentul dorit la iesire si in linii mari pot obtine un mastodont de traf ...:)  care sa imi converteasca puterea de 120-150 watti in curent MAAARE!!
Important este ca se poate!
Inca odata : multumesc!

Edited by kenterprise, 12 November 2010 - 01:21.


#24
asterix1

asterix1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,357
  • Înscris: 21.09.2010
Nu fac decat sa subscriu la cele de  mai sus.
Prin electroliza apei o sa obtina hidrogen cu un randament de cel mult 70%(in instalatii industriale).
Daca mai pui si pierderile din sursa de reglare a tensiunii nu cred ca scoate global un randament mai mare de 60%.
Chiar daca hidrogenul introdus in cilindru mareste putin randamentul arderii,global randamentul masinii este mai mic.
Singurele metode cu adevarat utile la cresterea randamentului unui motor termic pot fi:
-Marirea raportului de compresie(cu cresterea randamentului) deci si a cifrei octanice.
-Reducerea pierderilor termice prin folosirea materialelor ceramice.
-Folosirea unor schimbatoare de caldura pe evacuare cu reciclarea caldurii in motor.
-Fabricarea unor motoare cu amestec combustilbil stratificat deci cu pierderi pe evacuare mai reduse.
-Folosirea unor amestecuri sarace de combustibil cu aprindere catalitica.
Daca vrea sa obtina niste substante chimice atunci este utila electroliza astfel e joaca in laboratorul de chimie.

Edited by mister_rf, 12 November 2010 - 02:13.
quote inutil!!


#25
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,595
  • Înscris: 05.12.2005
daca foloseste instalatia exclusiv pe perioada coborarii unor pante, ajuta franarea si recupereaza din energia cinetica, nu consuma din puterea motorului, treaba s-ar putea rezolva cu pornirea instalatiei doar la apasarea pedalei de frana, prin comutatorul luminilor de stop. Insa cei 120W teoretici sunt putina putere recuperata, cat inseamna asta, 0,18 cai putere?

#26
kenterprise

kenterprise

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 349
  • Înscris: 03.05.2007
@astertix1 si ceilalti care nici nu au incercat un asemenea sistem
Atasez un document iar pentru cei care vor mai multe dovezi putem deschide o corespondenta.
Pot trimite fise de observatie de la firme unde am instalat asemenea dispozitive, o prezentare a modelelor actuale...
Acum lucrez la un sistem mai mic si mai performant, de aceea am deschis acest topic.
Aveti dreptate sa calculati randamente de productie a gazului ...se poate ca pentru anume instalari sau sisteme balanta energetica sa fie negativa.
Coeficientul de performanta al ansamblului motor-alternator- baterie, genearatorul de gaz, instalatia in sine ( degazarea si temperatura ), modul in care motorul se poate adapta, modul in care se converteste cresterea cuplului ( este primul element care se observa plus reducerea unora din gazele de esapament) modul incare este utilizata de catre sofer aceasta putere, sunt factori importanti.
Dar odata ce exista cateva molecule de gaz in camera de ardere aprinderea se face in mod diferit si asta poate  influenta consumul.
Si aerul curat - nepoluat -  poate face diferenta stiti bine asta!

Attached Files



#27
binox

binox

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,260
  • Înscris: 17.02.2008
Cred ca o sursa buna de inspiratie ar fi studierea unui aparat de sudura cu invertor.  Din cate stiu eu cele mai smechere folosesc frecvente foarte mari si infasurari realizate din teava de cupru nu din conductor masiv. (la frecvente mari curentul circula mai mult la suprafata conductorului)

#28
mister_rf

mister_rf

    freelancer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,889
  • Înscris: 22.10.2002
Apropo de teava de cupru, utilizarea in acele aplicatii este impusa de racirea cu lichid pe interior, asa ca aici nu e aplicabila, ramane la varianta clasica cu  utilizarea unei folii de cupru, care  creste suprafata si cel mai important, se poate folosi cu usurinta la bobinarea transformatorului... B)

#29
kenterprise

kenterprise

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 349
  • Înscris: 03.05.2007
@binox - e o idee, din putinele care au aparut! o sa ma apuc de studiat sa vedem ce iese dintr-un invertor de sudura ( asta se pare ca avea si Dingle - tipul din Manila care in 1968 construise un asemenea sistem si mergea ( aporape) pe apa - ceea ce nu este indicat fara alte modificari dar interesant ca atare - chiar si pentru BMW care i-a facut o vizita!  Aviz celor care fac abuz de stiinta sa demonstraze ca nu functioneaza in loc sa faca uz de stiinta lor sa incerce macar! Ce pacat!

@mister_rf - interesant ...chestia cu aplicatia pe teava de cupru este perfect valabila si aici daca nu trebuie sa am un miez toroidal si se pot infasura bobinele pe o teava de inox - cu camasa de cupru daca se cere - de 200-250 mm lungime utila si approx. 25-35 mm diametru. si electrolitul asigura racirea ..e cam acelasi lucru....
multumesc de pont! ( cat si lui  binox :) )

Edited by kenterprise, 12 November 2010 - 13:15.


#30
mister_rf

mister_rf

    freelancer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,889
  • Înscris: 22.10.2002
Ce spunem noi si ce intelegi tu... :rolleyes:

Parerea mea este ca daca tot vrei sa faci un device  pentru a scoate un profit, angajeaza pe cineva capabil sa-ti produca un prototip. Lasa culegerea de informatii de pe forumuri ''la  gramada'', pentru ca acum sa fim sinceri, tu nu ai pregatirea necesara sa utilizezi  impreuna aceste fragmente.
De exemplu, nu ai inteles cum functioneaza un transformator, ce inseamna o spira, rolul miezului magnetic, propietatile materialelor magnetice, etcaetera.

#31
kenterprise

kenterprise

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 349
  • Înscris: 03.05.2007
"Ce spunem noi si ce intelegi tu..."

Deh, nu le putem sti pe toate! :)
am recitit postarile, si banuieasc ca este vorba de teava de cupru in loc de fir pentru a circula un agent de racire si a exploata conductivitatea pe suprafata conductorului si nu in masa sa ...sa inteleg ca asta se produce cand se lucreaza cu frecvente inalte asa cum se presupune ca ar functiona acest transformator.
De retinut! multumesc!

Nu stiu inca sa calculez inductanta si profilul miezului,  numarul de infasurari necesare dar nu-i o problema..am timp sa invat!
Mai ales ca nu trebuie decat sa cunosc atat cat sa imi dau seama daca o varianta sau alta ar fi buna in aplicatia mea - de mit urban! Hehehe!
Pe Energie Libera.com s-a lansat o propunere de colaborare pentru realizarea unui astfel de generator..daca s-ar pune mana de la mana cu ceva idei s-ar scurta timpul necesar si s-ar obtine un sistem bun.

ca fapt divers cam toate realizarile pe  HHO, HHOi, oxyhidrogen, hidrogen etc. care dau rezultate interesante  au un roman in echipa, sau la baza un brevet la care au participat romani.
ca fapt concret acasa ne luam peste picior sau vrem cota parte din orice probabil va aduce un profit doar pentru ca am participat cu o idee sau am facut o estimare nici macar o calculatie pe care un altul nu stie a o face!

ce vreau eu sa fac este deosebit si nu de dragul deosebitului sau a unui brevet de inventie ...am 4 sau 5 brevete aplicate in tara si le vedeti la televizpor din cand in cand .... ci este o experienta de cativa ani in domeniul din care ultimul cu norma intreaga!

Nu stiu multe si intreb si eu, daca stiti sa faceti un asa dispozitiv am rugat participare pe privat, lista de materiale si proiect, executie prototip...
ce am primit:  doua vorbe bune ( multumesc ) si restul din prea-plinul de potential de care pot da dovada nu au reusit decat sa faca comentarii sarcarstice asupra aplicatiei in loc sa se concentreze asupra cazului particular!  

Rog moderatorul sa  inchida  topicul asta ca nu iese mai nimic ... ca de obicei ...ne irosim pe vorbe si pareri ... Oricum este a doua experienta nereusita si ma las pagubas.. fac cum am mai facut : invat de unul singur!
Multumesc!

#32
asterix1

asterix1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,357
  • Înscris: 21.09.2010
Nu te supara pe mine. Dar nu crezi ca ceea ce vrei tu sa faci marile firme cu fonduri uriase de cercetare puteau face de mult.
Chiar crezi ca obtii vreun avantaj folosind o celula de electroliza?
Am sa-ti mai spun o metoda de reducere a consumului de combustibil incercata in trecut.
Asta ar consta in introducerea in motor a unei emulsii de benzina si apa in proportie de cel mult 50% apa.
Aceasta ar duce la reducerea temperaturii deci si a pierderilor prin sistemul de racire.
Toata dificultatea consta in obtinerea unei emulsii stabile,a problemelor de coroziune si a riscului de inghet iarna.

Edited by asterix1, 12 November 2010 - 18:51.


#33
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,595
  • Înscris: 05.12.2005
ca sa vezi...  inseamna ca benzinariile din Romania aplica aceasta metoda pe scara larga

scuze de off-topic

#34
kenterprise

kenterprise

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 349
  • Înscris: 03.05.2007
@asterix1 Nu ma mai supar demult ca nu sunteti primul si cu siguranta nici ultimul care are asemenea pareri.Adica nu opinii ci doar pareri caci majoritatea nu au incercat niciodata aceaste sisteme. dar e pacat de cunoastere daca nu se manifesta in practic si util! Emulsiile sunt solutii deja aplicate si anume motorina in Europa era pe cale sa fie pusa in vanzare... e undeva prin calculatorul asta salvat ceva despre...
Eu vorbeam de o sursa de alimentare a unui generator de oxihidrogen care sa respecte toate legile fizicii si sa optimizeze acel generator.
Iar logica este corecta 1.7-2.2 volti la cat de mult pot sa traga electrozii si electrolitul sa ai randament bun.
iar in frecvente nu mai contam pe Faraday - dupa care se tot calculeaza, nu?
Ca nu e H2 so O2 e clar, ca nu e nici HHO ( ?) ci HHOi ( de la ionizat) adica apa expandata electric ( Wiessman) e alta teorie. Eu instalez asa "mituri urbane" in Manila, Filipine de cava timp...toti au rezultate pozitive ...ca nu la valorile care se vehiculeaza pe you tube dar conform celor observate in studii serioase.
Iar unii ca mine - in ignoranta lor nu au stiut ca nu se  poate si au tot experimentat pana cand s-a ajuns la sisteme auto demne de atentie. Vezi brevet Rokura privind implementarea pe motoare Otto print- un modul tip LPG sau multe altele printre borcane si sarme  "la murat" - CARE au dat tonul!
Realizarea unui asa sistem cere o expertiza multidisciplinara - nu e usor, asa este dar nu academic sa se citeze doar "dovezile" teoretice ca nu se poate "iaca'sa" ci  sa se 'demonteze" studiile adevarate si mai ales se se infirme rezultele acolo unde apar nu sa se dea exemplu daor acolo unde ele se lasa asteptate.
Asta in afara laboratorului care este sub comanda si le va scoate cand trebuie! Nu este timpul din punct de vedere financiar si nu se "baga" nimeni inca dar din "scapari " mai mult sau mai putin voite se poate observa ca solutia tehnica e valabila dar mai trebuiesc rezolvate mici chestii ca sa fie lansata ( exceptii supre car-ul Scorpion ) si proababil unii mai au nevoie de alte solutii ca sa se alinieze standardelor auto ca nu risca nimeni sa se verse solutie de KOH 30% la 80 C in caz de accident de exemplu......
Iar trendul e electric ...vanzare de masini noi,  cash flow-ul de la priza... nici eu nu vad bine o societate deconectata de la sistem ....sa umble omu' cu paparuda dupa ploaie ca tre' sa plece in concediu ? :)

Si pentru ca se poate  - intr-o alta lume  - ar fi frumos sa se puna cap la cap o echipa care sa faca un sistem valabil si accesibil financiar... in suficient timp  de promovare tehnologia devine standard ...dupa cum stiti numai de curand in mintea consumatorului american dieselul este acceptat ca o optiune ! Adica ce nu era automotiv eficient si destul de eco un Euro 3 pe langa un hemi?

Sper sa va fi scos din cutie putin ...aditivarea cu un gaz obtinut la bordul vehiculului poate avea rezultate pozitive asupra consumului.
heeheh... se poate si mai bine decat reducerea dar apar probleme de ungere, de temperaturi,  de oxidare...

Aveti cunostintele sa faceti asa o sursa? Stiu eu sa fac gaz cu ea, mai gasim pe cineva care stie unde sa-l administreze, pe cineva care sa-l intaleze conform instructiunilor si gata! QED !

Edited by kenterprise, 12 November 2010 - 21:32.
Invatati sa folositi corect un forum. Exista acolo un buton care evita citarea inutila a textului anterior!


#35
asterix1

asterix1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,357
  • Înscris: 21.09.2010
Aia este emulsie?
Ca sa faci un motor cu emulsie apa-benzina trebuie sa reduci proportia de aer(sa o micsorezi) din amestec.
Ce vand benzinariile sunt niste hotii si oricum apa se va separa de benzina.
Nu este chiar asa de simplu cum pare sa faci un motor care sa mearga cu emulsie apa-benzina.
Asta au incercat chiar si germanii in WW2.

[Nu stiu daca ai inteles.
Problema nu este folosirea in amestec a unei cantitati de hidrogen.El are un oarecare rol util.
Necazul vine de la generarea hidrogenului prin electroliza la bordul masinii.
In industrie hidrogenul nu se obtine prin electroliza apei pentru ca nu este eficient.
Hidrogenul industrial in toate domeniile se obtine prin reformarea termica a metanului cu un randament global mult mai mare.
------------------

Invatati sa folositi corect un forum. Exista acolo un buton care evita citarea inutila a textului anterior!

Edited by mister_rf, 12 November 2010 - 22:10.
QUOTE INUTIL!!!!!!


#36
kenterprise

kenterprise

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 349
  • Înscris: 03.05.2007
Apa din benzina la PECO nu este emulsie in termenii precizati, asa este...

Iar eu am inteles foarte bine, stiu ca oxihidrogenul face bine si mai stiu si ca e nevoie de marirea randamentului instalaltiilor pe care le am acum, de aceea sunt aici!

Din multe puncte de vedere electroliza apei este de dorit altor metode de producere a hidrogenului, ca reformarea metanului de exemplu care mai da si o galeata de alte gaze ...
iar cu electrozi si electrolit moderne, nanotechnologie, membrane etc. hidroliza este solutia tehnica cea mai de viitor!

La bord nu avem necazuri prea mari dar poate avem mai multe bucurii daca ne batem capul!
cititi PDF-ul atasat mai inainte ....

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate