Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
orange cablu f.o. - internet fara...

Robinet care comuta traseul

A fost lansata Fedora 40

Samsung S24 plus
 Imi iau un Dell? (Vostro vs others)

Abonati Qobuz?

transport -tren

Platforma electronica de eviden&#...
 Cot cu talpa montat stramb in per...

Sfat achizitie sistem audio pentr...

tavan fals rigips

Ce preferați: produse mai scumpe ...
 Demagnetizare (minimala) ori ba?

Cum pot sa vad pe un proiector pr...

Joc Drone

Dropshipping
 

Cam cât consumă un motor de vapor

- - - - -
  • Please log in to reply
37 replies to this topic

#19
floryyn

floryyn

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,663
  • Înscris: 30.07.2005

 diasul, on 18th September 2010, 16:01, said:

...Cred ca cel care era comandant pe vaporul care le-a transportat e cu perfuzii in spital  :confuzzled:  . Nu prea am gasit nimic pe internet despre incident dar stiu cazul de la cateva persoane care lucreaza acolo.

Probabil că respectivul și-a făcut deja sepuku...


E interesant de pus problema consumului motoarelor de vapor, în contextul isteriei încălzirii globale și al draconicelor (și imbecilelor) norme EURO 333 pentru automobile... :naughty:

#20
diasul

diasul

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,314
  • Înscris: 06.03.2006

 floryyn, on 19th September 2010, 15:03, said:

...
E interesant de pus problema consumului motoarelor de vapor, în contextul isteriei încălzirii globale și al draconicelor (și imbecilelor) norme EURO 333 pentru automobile... :naughty:
Legat de problema emisiilor nocive in atmosfera deja se au inceput a se face ceva pasi in principal spre a se folosi gazul natural ca si combustibil. Vedeti aici si aici. Coca pentru nava apartinand Olympic Shipping va fi construita la Tulcea. Iar pe de alta parte LNG-urile folosesc in principiu o parte din gazul natural pe care-l transporta ca si combustibil pentru deplasarea navei cu ajutorul unor caldari si turbine de abur. Deci va vine sa credeti sau nu sunt cateva sute de nave si in acest moment care folosesc combustibil ecologic.

#21
Materium

Materium

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,148
  • Înscris: 23.02.2005
Sunt vapoare si vapoare. Pe ultimul aveam un consum de 2x8t/zi de pacura. Penultimul undeva la 31 iar recordul il detin cu 360t/zi. Vitezele medii intre 8 si 29 noduri.

#22
albucatalin

albucatalin

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 574
  • Înscris: 19.11.2009
Precis ala cu 29 noduri lua alea 360t/zi ,minim 2 motoare principale si era containier ! Sa duci un animal ca ala cu 50km/h,normal ca papa tare

Edited by albucatalin, 03 October 2010 - 15:57.


#23
lawrence38

lawrence38

    GAME......OVER

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,009
  • Înscris: 05.02.2008

 diasul, on 18th September 2010, 16:01, said:

Si ca o picanterie apropo de motoarele navale, acum cateva zile in Italia 6 motoare principale pentru un pasager care se construieste la Fincantieri langa Venetia s-au pierdut in apa la 4-5 mile de tarm. Erau transportate pe apa de la Trieste unde Wartsila are fabrica la santier, probabil nu le-au amarat bine sau deloc si marea fiind putin mai agitata le-au scapat in apa. Paguba e undeva la 50 de milioane de euro. Cred ca cel care era comandant pe vaporul care le-a transportat e cu perfuzii in spital :confuzzled:  . Nu prea am gasit nimic pe internet despre incident dar stiu cazul de la cateva persoane care lucreaza acolo.
Cat de adanca e apa pe acolo ? Nu le puteau pescui cumva ?  :naughty:
Lasand gluma la o parte, crezi ca nu aveau asigurare ? :huh:

Oare cat o fi consumat Seawise Giant in zilele sale de glorie ? :)

#24
diasul

diasul

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,314
  • Înscris: 06.03.2006

 lawrence38, on 12th October 2010, 23:26, said:

Cat de adanca e apa pe acolo ? Nu le puteau pescui cumva ?  :naughty:
Lasand gluma la o parte, crezi ca nu aveau asigurare ? :huh:

Oare cat o fi consumat Seawise Giant in zilele sale de glorie ? :)
Mai conteaza cat de adanca e. Ideea este ca si motoarele navale de generatie noua sunt pline de electronica (injectia e controlata electronic fara axa cu came). Chiar daca le recupereaza trebuiesc duse la fabrica pentru reconditionare totala, iar asta inseamna o gramada de timp pierdut. Motoarele de nava se  comanda cu ani de zile inainte, nu bati din palme si ai motorul. S-a si pus problema inchiderii santierului pentru ca se decala absolut totul. Proprietarul navei (de pasageri) vinde locurile cu mult inainte ca nava sa iasa din santier asa ca termenele trebuie respectate cu strictele, nava trebuie sa iasa exact in ziua cand e programata, nu se discuta altfel.

Asigurate sunt toate. Dar pana la urma ce poate face asigurarea? O magie?

Si legat de Seawise Giant am impresia ca navele din clasa E de la Maersk consuma mult mai mult la viteza maxima decat a consumat Seawise Giant vreodata. Cu toate ca a fost mult mai mare, a fost tanc asadar viteza nu era mare. Navele portcontainer sunt proiectate sa atinga viteze destul de mari asa ca si motorul/consumul e pe masura.

#25
Dominator_rlz

Dominator_rlz

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 282
  • Înscris: 13.10.2010
ce ulei de motor se foloseste la vapoare? :)

#26
albucatalin

albucatalin

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 574
  • Înscris: 19.11.2009
Pentru motoarele auxiliare se foloseste ulei monograd. Majoritatea navelor folosesc Castrol grupa 40 (MLC40) sau Shell (Gadinia40). Motoarele lente folosesc pt. ungere arbore tot monograd, dar mai subtire (grupa 30). Camasile se ung cu un ulei special,gros,de sacrificiu ( se arde la detonatie),grupa 65.

#27
lawrence38

lawrence38

    GAME......OVER

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,009
  • Înscris: 05.02.2008
Intrebarea e si CAT ulei foloseste un "vaporas" de-asta....nici nu vreau sa ma gandesc..

#28
albucatalin

albucatalin

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 574
  • Înscris: 19.11.2009
Depinde de marimea motoarelor. Daca un motor auxiliar poate folosi intre 200-600 litri--repet,marimea conteaza-- ,la motoarele principale (de propulsie) se poate folosi si 20 t. Evident,cand se cumpara cantitati din astea--la butoi sau vrac--preturile sunt cam cu 80% mai mici fata de ce vedem noi in magazine. La vapor, se fac sonde la tancurile(rezervoarele) de ulei ale motoarelor in fiecare zi ,iar daca seful mecanic considera ca mai trebuie completat ,spune ofiterului : Du-te si mai baga 2 tone !...Cam asa merge treaba, se lucreaza numai cu cifre mari ! :)

#29
BlueKing-69

BlueKing-69

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,745
  • Înscris: 26.08.2008
Am o rugaminte: unde gasesc [daca exista] pe acest forum aria dedicata ambarcatiunilor de agrement.... ??? M-ar interesa cele de 4 - 6 persoane de exemplu.....
Nu am reusit sa gasesc asa ceva..... dar am dat de acest topic!

#30
albucatalin

albucatalin

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 574
  • Înscris: 19.11.2009
http://www.barcaholi...rmisul-de-barca         ==sau                   http://vaporase.forumotion.net/

#31
lawrence38

lawrence38

    GAME......OVER

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,009
  • Înscris: 05.02.2008

 BlueKing-69, on 14th October 2010, 21:01, said:

Am o rugaminte: unde gasesc [daca exista] pe acest forum aria dedicata ambarcatiunilor de agrement.... ??? M-ar interesa cele de 4 - 6 persoane de exemplu.....
Nu am reusit sa gasesc asa ceva..... dar am dat de acest topic!
Poate e timpul sa deschizi tu o sectiune....cu ajutorul Moderatorilor ;)

L.E. exista discutii aici http://forum.softped...howtopic=328983

Edited by lawrence38, 15 October 2010 - 17:32.


#32
Dragon Warrior

Dragon Warrior

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,636
  • Înscris: 23.09.2006

 vladut_v, on 13th September 2010, 22:42, said:

Acum deja exista vapoare, mai ales militare care folosesc energia nucleara, procesata direct la bord.

Pardon? Unde altundeva ar putea fi procesata  produsa energia nucleara pentru a alimenta un vapor?

#33
BlueKing-69

BlueKing-69

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,745
  • Înscris: 26.08.2008
@lawrence38: Multumesc frumos!     :peacefingers:

#34
SuperDuper

SuperDuper

    Crushed

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,295
  • Înscris: 25.04.2006
Energia atomica a fost folosita in scopuri civile/comerciale de americani (o nava) si de rusi (mai multe, vreo 90, in special spargatoare de gheata).
Vasul american, Sturgis (fosta Savannah), este in "conservare" asteptand dezafectarea.
Spargatoarele de gheata rusesti au inceput sa aiba curse comerciale. Insa au probleme cu deseurile radioactive colectate din anii '50 pana in prezent. O nava care era incarcata cu containere deseu (Lepse) a fost afectata de o furtuna si multe din containerele radioactiva s-au "spart" in cala navei (prin '87). Si acum se scarpina ce sa faca cu nava aia:
Bellona despre Lepse. Flota rusa nordica.

Edited by SuperDuper, 18 October 2010 - 19:47.


#35
SuperDuper

SuperDuper

    Crushed

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,295
  • Înscris: 25.04.2006
My bad, Sturgis a fost diferita de Savannah, era o centrala nucleara plutitoare/mobila.

#36
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,299
  • Înscris: 23.02.2017

 floryyn, on 19 septembrie 2010 - 14:03, said:

E interesant de pus problema consumului motoarelor de vapor, în contextul isteriei încălzirii globale şi al draconicelor (şi imbecilelor) norme EURO 333 pentru automobile... Posted Image
Poate ar fi interesant de resuscitat topicul asta in contextul mentionat de tine.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate