Cam cât consumă un motor de vapor
Last Updated: Nov 27 2017 19:34, Started by
djl
, Sep 13 2010 20:15
·
0
#19
Posted 19 September 2010 - 14:03
diasul, on 18th September 2010, 16:01, said: ...Cred ca cel care era comandant pe vaporul care le-a transportat e cu perfuzii in spital . Nu prea am gasit nimic pe internet despre incident dar stiu cazul de la cateva persoane care lucreaza acolo. Probabil că respectivul și-a făcut deja sepuku... E interesant de pus problema consumului motoarelor de vapor, în contextul isteriei încălzirii globale și al draconicelor (și imbecilelor) norme EURO 333 pentru automobile... |
#20
Posted 20 September 2010 - 13:38
floryyn, on 19th September 2010, 15:03, said: ... E interesant de pus problema consumului motoarelor de vapor, în contextul isteriei încălzirii globale și al draconicelor (și imbecilelor) norme EURO 333 pentru automobile... |
#21
Posted 02 October 2010 - 19:50
Sunt vapoare si vapoare. Pe ultimul aveam un consum de 2x8t/zi de pacura. Penultimul undeva la 31 iar recordul il detin cu 360t/zi. Vitezele medii intre 8 si 29 noduri.
|
#22
Posted 03 October 2010 - 15:52
Precis ala cu 29 noduri lua alea 360t/zi ,minim 2 motoare principale si era containier ! Sa duci un animal ca ala cu 50km/h,normal ca papa tare
Edited by albucatalin, 03 October 2010 - 15:57. |
#23
Posted 12 October 2010 - 22:26
diasul, on 18th September 2010, 16:01, said: Si ca o picanterie apropo de motoarele navale, acum cateva zile in Italia 6 motoare principale pentru un pasager care se construieste la Fincantieri langa Venetia s-au pierdut in apa la 4-5 mile de tarm. Erau transportate pe apa de la Trieste unde Wartsila are fabrica la santier, probabil nu le-au amarat bine sau deloc si marea fiind putin mai agitata le-au scapat in apa. Paguba e undeva la 50 de milioane de euro. Cred ca cel care era comandant pe vaporul care le-a transportat e cu perfuzii in spital . Nu prea am gasit nimic pe internet despre incident dar stiu cazul de la cateva persoane care lucreaza acolo. Lasand gluma la o parte, crezi ca nu aveau asigurare ? Oare cat o fi consumat Seawise Giant in zilele sale de glorie ? |
#24
Posted 13 October 2010 - 13:21
lawrence38, on 12th October 2010, 23:26, said: Cat de adanca e apa pe acolo ? Nu le puteau pescui cumva ? Lasand gluma la o parte, crezi ca nu aveau asigurare ? Oare cat o fi consumat Seawise Giant in zilele sale de glorie ? Asigurate sunt toate. Dar pana la urma ce poate face asigurarea? O magie? Si legat de Seawise Giant am impresia ca navele din clasa E de la Maersk consuma mult mai mult la viteza maxima decat a consumat Seawise Giant vreodata. Cu toate ca a fost mult mai mare, a fost tanc asadar viteza nu era mare. Navele portcontainer sunt proiectate sa atinga viteze destul de mari asa ca si motorul/consumul e pe masura. |
#26
Posted 13 October 2010 - 17:54
Pentru motoarele auxiliare se foloseste ulei monograd. Majoritatea navelor folosesc Castrol grupa 40 (MLC40) sau Shell (Gadinia40). Motoarele lente folosesc pt. ungere arbore tot monograd, dar mai subtire (grupa 30). Camasile se ung cu un ulei special,gros,de sacrificiu ( se arde la detonatie),grupa 65.
|
#27
Posted 14 October 2010 - 13:10
Intrebarea e si CAT ulei foloseste un "vaporas" de-asta....nici nu vreau sa ma gandesc..
|
#28
Posted 14 October 2010 - 18:21
Depinde de marimea motoarelor. Daca un motor auxiliar poate folosi intre 200-600 litri--repet,marimea conteaza-- ,la motoarele principale (de propulsie) se poate folosi si 20 t. Evident,cand se cumpara cantitati din astea--la butoi sau vrac--preturile sunt cam cu 80% mai mici fata de ce vedem noi in magazine. La vapor, se fac sonde la tancurile(rezervoarele) de ulei ale motoarelor in fiecare zi ,iar daca seful mecanic considera ca mai trebuie completat ,spune ofiterului : Du-te si mai baga 2 tone !...Cam asa merge treaba, se lucreaza numai cu cifre mari !
|
|
#29
Posted 14 October 2010 - 20:01
Am o rugaminte: unde gasesc [daca exista] pe acest forum aria dedicata ambarcatiunilor de agrement.... ??? M-ar interesa cele de 4 - 6 persoane de exemplu.....
Nu am reusit sa gasesc asa ceva..... dar am dat de acest topic! |
#30
Posted 15 October 2010 - 14:20
#31
Posted 15 October 2010 - 17:27
BlueKing-69, on 14th October 2010, 21:01, said: Am o rugaminte: unde gasesc [daca exista] pe acest forum aria dedicata ambarcatiunilor de agrement.... ??? M-ar interesa cele de 4 - 6 persoane de exemplu..... Nu am reusit sa gasesc asa ceva..... dar am dat de acest topic! L.E. exista discutii aici http://forum.softped...howtopic=328983 Edited by lawrence38, 15 October 2010 - 17:32. |
#32
Posted 15 October 2010 - 17:33
#34
Posted 18 October 2010 - 19:17
Energia atomica a fost folosita in scopuri civile/comerciale de americani (o nava) si de rusi (mai multe, vreo 90, in special spargatoare de gheata).
Vasul american, Sturgis (fosta Savannah), este in "conservare" asteptand dezafectarea. Spargatoarele de gheata rusesti au inceput sa aiba curse comerciale. Insa au probleme cu deseurile radioactive colectate din anii '50 pana in prezent. O nava care era incarcata cu containere deseu (Lepse) a fost afectata de o furtuna si multe din containerele radioactiva s-au "spart" in cala navei (prin '87). Si acum se scarpina ce sa faca cu nava aia: Bellona despre Lepse. Flota rusa nordica. Edited by SuperDuper, 18 October 2010 - 19:47. |
#35
Posted 18 October 2010 - 19:51
My bad, Sturgis a fost diferita de Savannah, era o centrala nucleara plutitoare/mobila.
|
#36
Posted 21 November 2017 - 21:53
floryyn, on 19 septembrie 2010 - 14:03, said:
E interesant de pus problema consumului motoarelor de vapor, în contextul isteriei încălzirii globale şi al draconicelor (şi imbecilelor) norme EURO 333 pentru automobile... |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users