Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Resoftare camera supraveghere

Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...

Mi-au disparut amigdalitele ?
 Exista vreun plan de terorizare p...

Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024
 Suprasolicitare sistem electric

CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...
 Magnet in loc de clește pent...

Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over
 

4 MOTION-QUATTRO

- - - - -
  • Please log in to reply
30 replies to this topic

#1
maryan22

maryan22

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 22
  • Înscris: 10.08.2010
Salut,as avea si eu o nelamurire in legatura cu tractiunule integrale de la Audi si wv.
Care este diferenta intre ele?
Care ar fii cel mai bun?
consumul la motoarele diesel?,,si ce ma puteti sfatuii in achizitia unui 4motion sau quattro?...
Eu am un wv Passat TDI 110 cai si imi ia c,am 6,2 oras si 5,2 afara,,dar as vrea un acelasi model dar 4motion..sau un A6 tdi quatto.'''pe zapada sa merg mai linistit'''....ce ma puteti sfatui,,sunt rezistente, consuma mult,,,etc???
l


Va multumesc anticipat pentru ajutor :notangel:

Edited by maryan22, 09 September 2010 - 20:55.


#2
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,661
  • Înscris: 26.11.2001
Exista mai multe implementari atat la 4Motion, cat si la Quattro, depinde de masina.

4Motion de pe Golf si Passat nu e acelasi cu cel de pe Touareg.
Candva, parca Audi TT avea o versiune mai simpla de Quattro.

Pe scurt, teoretic Quattro este mai performant, dar situatiile cand un sofer obisnuit si-ar da seama de diferente, cred ca sunt f. rare.

In general 4x4 pe sedan e un lucru bun, daca iti permiti.
Totusi sa nu crezi ca masina devine SUV cu reductor; 4x4 ajuta atat in dinamica, cat si pe portiuni mai dificile.

Sistemele 4x4 sunt foarte fiabile, diferenta de consum/costuri este insesizabila.

Daca intrebarea e simplu pusa, e de preferat Quattro ;)

P.S. Me love X- Drive pt dinamica.

#3
Nicu90

Nicu90

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,130
  • Înscris: 14.09.2007
Consuma mai mult cu ~2-3 litri % decat o masina cu 2wd .

#4
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,661
  • Înscris: 26.11.2001
Pe asta cu consumul de unde ai scos-o?
Consumul in mod normal este cu 1-2% mai mare, maxim.

Sedanurile sunt oricum preponderent cu tractiune fata (exceptie BMW).

#5
Nicu90

Nicu90

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,130
  • Înscris: 14.09.2007
Pai am un coleg cu un Passat din 2003  si ii ia 10 % prin CT la un mers dinamic, si aceeasi masina de la munca cu tractiune pe fata imi ia ~8.
Si Mercedesul are tractiune spate(defapt propulsie :) )

Edited by Nicu90, 09 September 2010 - 21:37.


#6
vladut_v

vladut_v

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,714
  • Înscris: 11.01.2005
Sunt cateva topicuri care dezbat subiectul asta, mai in profunzime:

http://vwforum.vwfor...showtopic=12787
http://forum.softped...howtopic=630758
http://forum.softped...howtopic=630758
http://forum.softped...t...t&p=1066448  :P

#7
maryan22

maryan22

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 22
  • Înscris: 10.08.2010

 Courage, on 9th September 2010, 19:15, said:

Exista mai multe implementari atat la 4Motion, cat si la Quattro, depinde de masina.

4Motion de pe Golf si Passat nu e acelasi cu cel de pe Touareg.
Candva, parca Audi TT avea o versiune mai simpla de Quattro.

Pe scurt, teoretic Quattro este mai performant, dar situatiile cand un sofer obisnuit si-ar da seama de diferente, cred ca sunt f. rare.

In general 4x4 pe sedan e un lucru bun, daca iti permiti.
Totusi sa nu crezi ca masina devine SUV cu reductor; 4x4 ajuta atat in dinamica, cat si pe portiuni mai dificile.

Sistemele 4x4 sunt foarte fiabile, diferenta de consum/costuri este insesizabila.

Daca intrebarea e simplu pusa, e de preferat Quattro ;)

P.S. Me love X- Drive pt dinamica.
Din cate am auzit X drive ar fii mai bun ca quattro sau 4 motion dar eu obtez pentru audi sau wv..oricum mersi pentru informatii

Edited by maryan22, 10 September 2010 - 08:26.


#8
abunea

abunea

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,723
  • Înscris: 23.11.2007
In principiu sunt 2 sisteme diferite. Quattro foloseste un sistem cu diferential central Torsen, pe cand 4motion are haldex. Dezavantajul sistemului haldex este ca e un sistem reactiv, adica el trimite puterea la roata dupa ce roata deja a inceput sa patineze. Sistemul quattro foloseste electronica pentru a controla diferentialul central si a repartiza puterea ceva mai rapid.

http://en.wikipedia......drive_system)

#9
maryan22

maryan22

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 22
  • Înscris: 10.08.2010

 Nicu90, on 9th September 2010, 19:36, said:

Pai am un coleg cu un Passat din 2003  si ii ia 10 % prin CT la un mers dinamic, si aceeasi masina de la munca cu tractiune pe fata imi ia ~8.
Si Mercedesul are tractiune spate(defapt propulsie :) )

Da nicu,dar el e mai sigur c,a tine pe zapada iarna cu aceiasi masinaeu prefer si un pic de siguranta chiar daca consumu e mai mare,,,
iarna trecuta am venit in romania cu pejeout 406 HDI tractiune fata,am pus cauciucuri de iarna pe ea si in unele locuri tot m,am chinuit prin zapada mare,altceva erea daca ajuta un pic si spatele,,si atunci nu te,ai mai uita la consumu ala de 2 litri in plus.Un SUV in oras poate consuma si 15,fata de 10 la passat(sedan).

Edited by maryan22, 10 September 2010 - 08:54.


#10
paul_s

paul_s

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 698
  • Înscris: 20.01.2007
4000 km prin europa , mers 110-130 ( autostrazi in general ) media 5.8  4 motion pe Passat ( daca te dai la el evident creste consumul dar nu spectaculos ), in oras e irelevant, depinde de la oras la oras , de la sofer la sofer . eu zic ca merita litrul ala de motoriuna in plus  pt situatiile cand ai nevoie de toate 4 rotile
cat despre fiabilitatem sa dus un semering la platnetara spate pe la 80k km in rest nimic de raportat.

#11
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
cred ca o sa schimbi 2 masini pana sa mai fie zapada ca asta iarna.

#12
maryan22

maryan22

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 22
  • Înscris: 10.08.2010

 paul_s, on 10th September 2010, 10:17, said:

4000 km prin europa , mers 110-130 ( autostrazi in general ) media 5.8  4 motion pe Passat ( daca te dai la el evident creste consumul dar nu spectaculos ), in oras e irelevant, depinde de la oras la oras , de la sofer la sofer . eu zic ca merita litrul ala de motoriuna in plus  pt situatiile cand ai nevoie de toate 4 rotile
cat despre fiabilitatem sa dus un semering la platnetara spate pe la 80k km in rest nimic de raportat.



Si eu cand am venit luna trecuta din spania cu un passat fara 4motion,tot c,am 4000 de km si numai autostrazi, am avut consum 4,9-5,2.....110--130 km

#13
Nicu90

Nicu90

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,130
  • Înscris: 14.09.2007

 maryan22, on 10th September 2010, 09:51, said:

Da nicu,dar el e mai sigur c,a tine pe zapada iarna cu aceiasi masinaeu prefer si un pic de siguranta chiar daca consumu e mai mare,,,
iarna trecuta am venit in romania cu pejeout 406 HDI tractiune fata,am pus cauciucuri de iarna pe ea si in unele locuri tot m,am chinuit prin zapada mare,altceva erea daca ajuta un pic si spatele,,si atunci nu te,ai mai uita la consumu ala de 2 litri in plus.Un SUV in oras poate consuma si 15,fata de 10 la passat(sedan).
In anumite situatii , dar cel mai important e soferul .
In iarna in apropiere de Br , erau deoparte si de alta a drumului in sant sariti de la polei o gramada de masini cu esp , si alte cele nu am putut sa ma uit prea mult ca se mergea greu .
Nu zic ca nu sunt bune masinile cu 4wd in conditii grele , dar acum depinde si de sofer .

#14
ionut_ionut

ionut_ionut

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,780
  • Înscris: 01.12.2007
am avut VW golf V 4 motion,audi a4 quattro;iarna vw-ul s-a descurcat mai bine (jante 15 vs 18,ambele cu roti iarna),cu nici una nu am av pb iarna aceasta

pb cu sist 4x4 nu au existat;legat de consum cam 1-1,5L in oras si max 0,5L afara fata de un fwd

daca iti permiti merita din plin

#15
maryan22

maryan22

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 22
  • Înscris: 10.08.2010

 Nicu90, on 10th September 2010, 13:57, said:

In anumite situatii , dar cel mai important e soferul .
In iarna in apropiere de Br , erau deoparte si de alta a drumului in sant sariti de la polei o gramada de masini cu esp , si alte cele nu am putut sa ma uit prea mult ca se mergea greu .
Nu zic ca nu sunt bune masinile cu 4wd in conditii grele , dar acum depinde si de sofer .


Stiu ce vreau sa zici da 'nu am intrat prin sant' da in anumite zile am intampinat probleme pe zapada mare da nu am ramas sa ma scoata altii am pus lanturi,,,,pe 20 decembrie am plekat din craiova la suceava si pe 17 a fost viscolu ala mare prin buzau da am trecut cu succes,mai dificil dar cu cauciucuri de iarna si indemanare am ajuns la destinatie...suceava-chisinau si dupaia craiova...si cand am plekat in spania pe 20 ianuarie pana in italia toate atustrazile ereau paralizate de zapada am mers numai cu 70 km,,prin ungaria si austria,,cu 2wd pe pejeout 406,,,,dar eu zic ca daca un 2wd poate cu cauciucuri bune si un 4wd poate mai bine cu cauciucuri bune in conditii dificile,,si ESP e foarte prost,,,''il am si eu pe Passat.

#16
Nicu90

Nicu90

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,130
  • Înscris: 14.09.2007
Eu nu am zis de tine ca ai intrat in sant , am zis si eu ce am vazut pe drum , multe masini scapate la sant .

#17
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
4x4 te ajuta doar la plecarea de pe loc sau cand accelerezi.
cand mergi constant dar mai ales cand franezi, indiferent ca e usor sau mai tare, 4x4 e DEGEABA.
ma indoiesc ca sunt prea multi care accelereaza in curba, iarna, sa incarce spatele.

#18
gtk

gtk

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,868
  • Înscris: 18.09.2004
quattro si 4motion sunt doi termeni de marketing, care nu sunt neaprat "lipiti" de o tehnologie anume... insa ideea este cam urmatoarea:

4motion de pe VW golf, Passat nou, si alte vw cu exceptia Touareg si phaeton; skoda 4x4; cat si Audi "quattro" a3, tt si altele mai mici de a4 - dispun de un sistem haldex (ne-permanent sau "pseudo-permanent" cu 5% cuplu pe puntea spate vs. 95% fata)

audi a4, a6, allroad, a8 - (toate quattro), vw Phaeton, touareg (4motion), passat syncro (o versiune mai veche) - utilizeaza un sistem torsen permanent (ala de pe touareg e usor modificat)

audi q7 quattro - tot permanent, borg warner

Edited by gtk, 11 September 2010 - 17:46.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate