Averea B.O.R.
#163
Posted 26 July 2010 - 10:07
Pollux, on 26th July 2010, 11:04, said: 90 de milioane sunt veniturile totale! |
#164
Posted 26 July 2010 - 10:24
Selam, on 26th July 2010, 11:05, said: Da, chiar foarte mult... 4. Numărul beneficiarilor proiectelor sociale dezvoltate la nivelul eparhiilor a fost de peste 629.459 de persoane și familii, din care: a) 152.270 copii din așezămintele sociale ale Bisericii, ale statului, dar mai ales din familii sărace și fără posibilități de întreținere, sau cu părinții aflați la muncă în alte țări; 26.324 persoane cu dizabilități, cu deficiențe de vorbire, vedere și auz, consumatori de droguri sau alte tipuri de dependențe, persoane infectate cu HIV/SIDA, victime ale traficului, delincvenți, etc; c) 333.882 persoane vârstnice din așezămintele de protecție socială bisericești, din centrele sociale de tranzit și adăposturi de noapte, bătrâni singuri, nedeplasabili, abandonați de familie și care prezentau grave probleme de sănătate; d) 116.979 familii sărace, fără posibilități materiale sau adăpost, tineri, studenți, șomeri, deținuți eliberați sau victime ale inundațiilor. 5. Sumele de bani cheltuite la nivelul Patriarhiei Române pentru susținerea activităților social-filantropice, în anul 2009, s-au ridicat la cifra de 44.949.833,29 lei, acestea prezentându-se analitic astfel: a) 16.170.221,78 lei pentru întreținerea și administrarea așezămintelor sociale; 8.685.090,7 lei cheltuieli organizatorice, de personal și pentru dezvoltarea programelor; c) 4.303.957,6 lei pentru ajutoare financiare; d) 9.612.398,61 lei pentru ajutoare materiale; e) 815.614,5 lei pentru sprijinirea unor persoane și instituții aflate în situații de urgență; Cine se incumeta sa faca o impartire ? Eu am facut-o, dar nu ma credeti. da, mon cher, mi-ai dat niste cifre, dar da-mi si un termen de comparatie. eu de unde sa imi dau seama daca este putin sau mult? inteleg ca tu sugerezi ca se cheltuie prea putin cu prea multi oameni. veniturile sunt fixe, deci altrenativa ar fi sa diminueze numarul de beneficiari pentru ca raportul sa fie mai bun, sau cum? eu stiu ca din punct de vedere economic sa donezi 18% din venituri este foarte mult. am ca terment de comparatie performantele realizate de alte societati filantropice. lucifer76, on 26th July 2010, 11:07, said: Nu , nu sunt totale . Sunt doar cele cu chitanta . Si se cunoaste cum da biserica chitante pentru serviciile prestate . Investitii , intretinere , parca am vazut prin oras preoti care strangeau bani pentru diverse manastiri si biserici , nu am vazut sa se omoare nici ei cu chitantele . da, este o problema cu veniturile astea "fara chitanta". dar ce solutie propui? sa demonizezi Biserica in integralitatea ei pentru o treaba de-asta nu este o solutie... la fel cum nu este o solutie negarea existentei unei stiinte pentru ca niste oameni fura. Edited by Pollux, 26 July 2010 - 10:21. |
#165
Posted 26 July 2010 - 10:24
Pollux, on 26th July 2010, 11:09, said: da, mon cher, mi-ar dat niste cifre, dar da-mi si un termen de comparatie. eu de unde sa imi dau seama daca este putin sau mult? inteleg ca tu sugerezi ca se cheltuie prea putin cu prea multi oameni. veniturile sunt fixe, deci altrenativa ar fi sa diminueze numarul de beneficiari pentru ca raportul sa fie mai bun, sau cum? eu stiu ca din punct de vedere economic sa donezi 18% din venituri este foarte mult. am ca terment de comparatie performantele realizate de alte societati filantropice. Si e cel putin hilar sa strangi bani de la 90% din populatie plus donatii de la firme plus din bugetul de stat sa iti asiguri anumite cheltuieli, si sa donezi doar 18%. Alternativa sugerata de mine ar fi eficientizarea investitiilor, daca nu se pot mari. De la becuri economice in biserici la diminuarea cheltuielilor cu angajatii non-clerici. Adica sa instruiasca maicile si calugarii sa tina contabilitatea, sa instruiasca sa fie psihologi, asistenti sociali, consilieri, etc. In tabelele de mai sus vedeti ca au dat o gramada de bani pe cheltuieli cu angajatii. Apoi, sa directioneze banii in primul rand spre investitii pe termen mediu si lung, si nu pe faina si malai la sinistrati. Sa intre in colaborare cu primaria si guvernul si alte ONG-uri, sa faca Biserica 20 de case, un ONG 3 case, guvernul 5, Becali 2 si primaria 2. De exemplu. Sa faca scoli si licee pentru copii defavorizati, apoi sa-i stranga si sa-i integreze in societate. Ar fi o alta idee. In ritmul asta, cu banii cheltuiti pe faina si haine si altele, nu mai scoate pe nimeni din saracie. O lalaie pana la pastele cailor. |
#166
Posted 26 July 2010 - 10:27
Selam, on 26th July 2010, 11:24, said: 18% nu e mult, cand in crestinism se dadea inainte dijma (decimea) adica 10% din recolta pentru aceste scopuri filantropice, in trecut. Se mai practica si pe la diverse culte, penticostali inclusiv. Habar n-ai ce vorbesti. 10%, dijma [mai corect "galeata" - de la unitatea de masura a cerealelor] se platea boierului sau manastirii si nu avea scop caritabil. Edited by Mount_Yermom, 26 July 2010 - 10:27. |
#167
Posted 26 July 2010 - 10:31
Selam, on 26th July 2010, 11:24, said: ... Alternativa sugerata de mine ar fi eficientizarea investitiilor, daca nu se pot mari. De la becuri economice in biserici la diminuarea cheltuielilor cu angajatii non-clerici. Adica sa instruiasca maicile si calugarii sa tina contabilitatea, sa instruiasca sa fie psihologi, asistenti sociali, consilieri, etc. In tabelele de mai sus vedeti ca au dat o gramada de bani pe cheltuieli cu angajatii. ... Da, ideea este că BOR este una din cauzele încălzirii globale... Și nesimțiții ăștia de călugări să pună mâna să citească Freud, Jung, Steiner, Darwin, The Complete Idiot's Guide to Microsoft Windows 7 și eventual Kama Sutra. |
#168
Posted 26 July 2010 - 10:46
Selam, on 26th July 2010, 11:24, said: 18% nu e mult, cand in crestinism se dadea inainte dijma (decimea) adica 10% din recolta pentru aceste scopuri filantropice, in trecut. Se mai practica si pe la diverse culte, penticostali inclusiv. stiu ca dijma se practica la cultele neoprotestante. BOR este impotriva acestei practici. Selam, on 26th July 2010, 11:24, said: Si e cel putin hilar sa strangi bani de la 90% din populatie plus donatii de la firme plus din bugetul de stat sa iti asiguri anumite cheltuieli, si sa donezi doar 18%. nu inteleg logica asta. Selam, on 26th July 2010, 11:24, said: Alternativa sugerata de mine ar fi eficientizarea investitiilor, daca nu se pot mari. De la becuri economice in biserici la diminuarea cheltuielilor cu angajatii non-clerici. Adica sa instruiasca maicile si calugarii sa tina contabilitatea, sa instruiasca sa fie psihologi, asistenti sociali, consilieri, etc. In tabelele de mai sus vedeti ca au dat o gramada de bani pe cheltuieli cu angajatii. eficientizarea investitiilor n-ar fi rea, in masura in care este posibila...te de bun simt. in cazul calugarilor si maicutelor, multi fac facultati de asistenta sociala, litere etc, dar activitatea asta nu trebuie sa interfereze cu scopul lor principal. Selam, on 26th July 2010, 11:24, said: Apoi, sa directioneze banii in primul rand spre investitii pe termen mediu si lung, si nu pe faina si malai la sinistrati. Sa intre in colaborare cu primaria si guvernul si alte ONG-uri, sa faca Biserica 20 de case, un ONG 3 case, guvernul 5, Becali 2 si primaria 2. De exemplu. Sa faca scoli si licee pentru copii defavorizati, apoi sa-i stranga si sa-i integreze in societate. Ar fi o alta idee. In ritmul asta, cu banii cheltuiti pe faina si haine si altele, nu mai scoate pe nimeni din saracie. O lalaie pana la pastele cailor. asta este greu de judecat asa din afara. in ce masura sunt necesare ajutoarele de urgenta (haine, alimente) sau investitii pe termen lung... |
#169
Posted 26 July 2010 - 10:54
Mount_Yermom, on 26th July 2010, 11:27, said: Habar n-ai ce vorbesti. 10%, dijma [mai corect "galeata" - de la unitatea de masura a cerealelor] se platea boierului sau manastirii si nu avea scop caritabil. Scuze, trebuia sa spun "zeciuiala" si nu dijma. Eu vorbesc de o practica crestina care zice sa dai a 10-a parte din venit, Bisericii, iar Biserica sa se ingrijeasca de nevoile comunitatii, a preotilor si bisericilor. Matei 23: 23. Vai vouă, cărturarilor și fariseilor fățarnici! Că dați zeciuială din izmă, din mărar și din chimen, dar ați lăsat părțile mai grele ale Legii: judecata, mila și credința; pe acestea trebuia să le faceți și pe acelea să nu le lăsați. Prezbiterii care cârmuiesc bine, să fie învredniciți de îndoită cinste, mai ales cei ce se ostenesc cu propovăduirea și cu învățătura, pe care o dau altora. Căci Scriptura zice: „Să nu legi gura boului când treieră bucate”; și: „Vrednic este lucrătorul de plata lui.” (1 Timotei 5:17-18) Apoi am zis ca nu se practica la toti crestinii, ci de exemplu la penticostali. |
#170
Posted 26 July 2010 - 11:17
Selam, on 26th July 2010, 11:54, said: Apoi am zis ca nu se practica la toti crestinii, ci de exemplu la penticostali. Penticostalii nu sunt crestini dupa definitia din cartile mele. Vezi? Asta e cusurul tau, habar n-ai despre ce vorbesti. Si este intristator sa vezi un musulman sunnit ca nu poate sa priceapa ce-i aia Traditie crestina de parc-ar fi penticostal... Edited by Mount_Yermom, 26 July 2010 - 11:19. |
#171
Posted 26 July 2010 - 11:44
#172
Posted 26 July 2010 - 11:46
Da, eu sunt cel care nu are habar despre ce vorbeste. El are, penticostalii nu sunt crestini pentru el.
|
|
#173
Posted 26 July 2010 - 11:51
#174
Posted 26 July 2010 - 12:06
#175
Posted 26 July 2010 - 12:23
#176
Posted 26 July 2010 - 12:26
#177
Posted 26 July 2010 - 12:27
|
#178
Posted 26 July 2010 - 12:59
Biserica nu este altceva decat o masinarie de facut bani. Stiti cati bani s'au bagat de-a lungul timpului in Biserica? daca pt o inmormantare la sat se cer vreo 10 mil pt popa, daca sa zicem ca in fiecare zi au loc 5 inmormantari in RO, fara sa calculam nuntile, botezurile, salariile, donatiile de mil de euro pe care le face statul bisericii.. unde sunt acesti bani? probabil in contul firmelor ce construiesc vile cu 3 etaje, firmelor de masini Masserati, Ferrari si a altor firme ce produc obiecte de cult indispensabile preacuviosilor...
oricum nu prea conteaza. cati dintre tinerii din ziua de azi se mai lasa pacaliti? pot sa numar pe degetele de la jumatate de mana persoanele credincioase pe care le cunosc. ironic este faptul ca timp de sute de ani oameni de stiinta, intelepti, si-au pierdut viata incercand sa elimine Biserica, iar acum, aceasta v-a disparea de la sine. Edited by Navigatorul, 26 July 2010 - 13:04. |
#179
Posted 26 July 2010 - 13:12
Navigatorul, on 26th July 2010, 13:59, said: Biserica nu este altceva decat o masinarie de facut bani. Stiti cati bani s'au bagat de-a lungul timpului in Biserica? daca pt o inmormantare la sat se cer vreo 10 mil pt popa, daca sa zicem ca in fiecare zi au loc 5 inmormantari in RO, fara sa calculam nuntile, botezurile, salariile, donatiile de mil de euro pe care le face statul bisericii.. unde sunt acesti bani? probabil in contul firmelor de constructii, Masserati, Ferrari si a altor firme ce produc obiecte de cult indispensabile preacuviosilor. multumim pentru lamuriri. ne sunt de un real ajutor. Selam, on 26th July 2010, 12:46, said: Da, eu sunt cel care nu are habar despre ce vorbeste. El are, penticostalii nu sunt crestini pentru el. stii care e culmea? fiind cult recunoscut de stat si ei primesc o suma de la stat proportionala cu numarul de adepti declarati. deci vreau sa te vad ca le faci si lor inventarul. de dragul politicaly corectness-ului. ca altfel o sa ma simt persecutat si pornesc o cruciada. Edited by Pollux, 26 July 2010 - 13:19. |
#180
Posted 26 July 2010 - 13:26
Ce tot aveti voi cu penticostailii , si la catolici e la fel . In Germania se plateste taxa pe culte care e 9% din taxa pe venit . Cititi articolul , suna cunoscut ? Alta biserica care se considera saraca desi are active de 50 miliarde
Quote Episcopii germani își îndeamnă enoriașii să facă donații și să economisească, însă cheltuie sume mari pentru a-și construi adevărate palate. Câteva recente scandaluri de delapidare au relevat opacitatea finanțelor diocezelor. Biserica din Germania deține berării, crame și companii listate la bursă. Peste 131.000 de euro au fost găsite în locuința unui pastor din Franconia care a fost arestat, sub acuzația de delapidare a 1,5 milioane de euro din donații și alte fonduri bisericești. Și în dioceza din Magdeburg au fost sustrase peste 40 de milioane de euro iar din cea din Limburg 5 milioane de euro. Mai mult, s-a descoperit că un înalt prelat din dioceza din Munster avea 30 de conturi bancare secrete, dezvăluie cotidianul „Der Spiegel". În timp ce parohiile reduc cheltuielile sociale, iar măsurile de austeritate ale guvernului afectează șomeri, familii, comunități, afaceri și armata, înalții oficiali ai bisericii germane - de la Trier și până în sud-estul Bavariei la Passau - se lăfăie în lux. Bugetele diocezelor, finanțate din taxa pentru biserică, sunt singurele făcute publice. Pe lângă conturile secrete aflate la discreția episcopilor, Biserica nu este numai cruțată de tăieri, ci este și susținută cu fonduri generoase de către stat. „Biserica Catolică pretinde că este săracă, dar adevărul este că ascunde active de aproape 50 de miliarde de euro", spune Carsten Frerk, un politolog care după ani de cercetare a publicat „Cartea violet a finanțelor bisericești". Venituri inclusiv de la berării Aceste active, adunate de-a lungul mai multor secole, sunt reprezentate de investiții în domenii variate precum cel imobiliar, în bănci ale bisericii, academii, berării, crame, companii media și spitale. Mai mult, unele dioceze câștigă și prin înființarea unor corporații care sunt listate la bursă. Active secrete Doar episcopii și apropiații lor au acces la conturile secrete asupra cărora se păstrează o liniște de mormânt. Nici măcar cei responsabili cu supervizarea financiară a unor dioceze nu pot pătrunde dincolo de acest zid al tăcerii. „Am fost surprins de bugetul mic și am întrebat dacă acesta este tot. Mi s-a răspuns că mai sunt banii episcopului, dar acestea nu sunt informații publice și că nu pot avea acces la ele", spune Herbert Steffen, membru al Consiliului diocezei din Trier. Aceeași dioceză plănuiește să cheltuiască un milion de euro pentru renovarea pieței din spatele catedralei, să suspende subvențiile acordate pentru organizații comunitare, să închidă centrele de educare pentru adulți catolici și asociațiile catolice de studenți din împrejurimi. Pe același principiu, al păstrării banilor doar pentru înaltele fețe bisericești, dar nu și pentru lăcașurile de cult, în Köln s-au închis biserici și a fost redus numărul de preoți pentru a se face economie. Aceasta, în timp ce arhidioceza are un buget de nu mai puțin de 863 de milioane de euro, plus active estimate la câteva miliarde de euro. Relația vicioasă cu statul Statul federal german și landurile continuă totuși să verse cu generozitate sume mari de bani Bisericilor Catolică și Protestantă și chiar să plătească salarii uriașe unor înalți clerici. În ciuda separării între biserică și stat, subvenții substanțiale sunt plătite pentru conferințele și librăriile bisericilor, pentru întreținerea și renovarea catedralelor și a celorlalte edificii ale Bisericii. Mai mult, unele dioceze precum cea din Regensburg condiționează finanțarea unor proiecte de renovare a unor grădinițe și adăposturi din subordinea proprie de cofinanțarea cu două treimi de la stat. În alte părți, spitale, școli și azile sunt finanțate complet de stat. Scutită de taxe În plus, biserica nu plătește taxe pe proprietăți, pe corporații înființate și pe câștigurile realizate. Toate activitățile sale sunt considerate caritabile și sunt scutite de taxe. Una dintre principalele misiuni ale episcopului este să apere „dreptul înnăscut al Bisericii Catolice de a dobândi, administra și de a vinde activele pentru îndeplinirea scopurilor sale". Statul nu are astfel niciun control asupra tranzacțiilor financiare realizate de biserici. Unul dintre puținele momente în care au ieșit la iveală informații despre activele secrete ale Bisericii Catolice a fost cel când a izbucnit un scandal de furt din fondurile unei dioceze. Ultimul astfel de episod este legat de delapidarea a 5 milioane de euro în dioceza Limburg de către administratorul finanțelor, care avea, la fel ca și apropiații episcopului, acces nelimitat la fondurile bisericii. Detaliile au ieșit la lumină după ce dioceza a introdus un nou sistem de contabilitate. Viață de prinți Episcopul din Limburg, care își îndemna enoriașii să trăiască în cumpătare și să strângă donații pentru întreținerea bisericilor, își construiește o reședință nouă pe un munte, pe locul unui fost domeniu aristocratic. Pe lângă viața somptuoasă a înalților prelați care le conduc, unele dioceze precum cea din Magdeburg încearcă să își asigure un viitor la fel de îndestulat: își înființează corporații listate la bursă și investesc în imobiliare, biogaz și în cercetarea OMG-urilor (organisme modificate genetic). Presa germană a scris însă că această dioceză a avut pierderi de 100 de milioane de euro. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users