Igienizare aer conditionat AUTO
Last Updated: Apr 08 2019 00:01, Started by
florinrmn1
, Jul 10 2010 13:20
·
0
#1
Posted 10 July 2010 - 13:20
== ADM Edit ===
Exista cel putin doua tipuri de spray pentru curatarea AC. 1. Spray cu aerosoli. (de obicei mai ieftin) Se porneste motorul, se porneste AC pe: - viteza ventilatie maxima - temperatura minima posibil (16-18 grade) - recirculare Se pune spray-ul si se declanseaza undeva in mijlocul masinii, exemplu pe cotiera. Unele spray-uri spun sa le puneti la gurile de aspiratie; acestea sunt de obicei la picioarele pasagerului, sub bord. Se lasa sa mearga masina, cu usile/geamurile inchise timp de 10-15 minute. 2. Spray cu spuma si furtun (de obicei mai scump). Se foloseste atunci cand spray-ul de la pct 1 nu da rezultatele dorite; insemna ca aveai o "productie mare de ciuperci & Co". - Se introduce spuma cat mai adanc, cu ajutorul furtunului, pe gurile de aerisire din bord. - se scoate filtrul de polen si se umple cavitatea cu spuma. Vedeti instructiunile din poza atasata. airco.jpg 220.8K 609 downloads 3. Curatarea cu Ozon. Aceasta metoda poate fi facuta si la unele nenzinarii OMV, problema este ca ozonul este foarte alergenic. Chiar si dupa o bun aerisire, daca esti sensibil, o sa ai simptome. ===== Am luat in dimineata asta un spray pt instalatia de A/C pt ca mirosea urat. Numai ca am o nelamurire; cel de la magazin mi-a spus ca sa bag din interior pe la gurile de ventilatie si pe la picioare, sau mai exact pe unde e gaura sa bag. Dar pe solutie scrie ca se baga pe unde trage ac-ul aer. Mentionez ca masina este un Mercedes clasa C din 1998 As vrea sa imi spuneti si mie cum sa bag si cum e mai bine. |
#2
Posted 10 July 2010 - 13:23
In mod normal se scoate filtrul de polen si se pulverizeaza in locul lui. Apoi se lasa aerul la maxim pe recirculare cateva minute cu usile inchise. Dupa 10-15 minute se aeriseste masina si ar trebui sa fie ca noua
|
#3
Posted 10 July 2010 - 13:44
se da si pe unde e filtrul de polen sa ajunga pe schimbator cit si pe grile cit mai inauntru pe unde sint coturile ca si pe acolo se face condens si cresc ciuperci si eczeme
|
#4
Posted 10 July 2010 - 16:46
bre, nu te-ai prins ca e la misto partea cu eczema? ia cere la restaurant ceva cu ciuperci si eczeme sa vezi ce fatza face chelnerul
|
#6
Posted 21 July 2010 - 07:18
Sau poti sa ai Bentley cu interiorul imbracat in piele. Iti dai seama cum e sa spui ca ai luat o eczema de la plansa de bord, mama ei de putoare
|
#7
Posted 23 July 2010 - 11:27
@florinrmn1:da drumul la aer(eventual seteaza pe conditionat), da pe recirculare. Daca nu identifici pe unde "trage" pune o tigara aprinsa si vezi pe unde intra fumul.
Daca ai su un furtun prelungitor, da drumul la tot acolo, pe unde se face recircularea. Lasa pe maxim ventilatorul cam 10 min(de preferat cu ac on). |
#8
Posted 23 July 2010 - 11:36
pe un tub am citit ca se inchid geamurile si usile, se da aerul pe recirculare la viteza maxima si temperatura minima, se da tot tubul de spray in masina, iesiti din masina si o lasati 10-15 minute sa actioneze, se recircula solutia din spray.
de unde ati luat spray-ul si cat a costat ? Edited by cubbusiness, 23 July 2010 - 11:37. |
#9
Posted 24 July 2010 - 11:33
eu am luat asa ceva: AIRCO CLEANER. Inca nu l-am folosit. L-am luat de la un magazin de piese auto. A costat 43 RON
Mod de utilizare (citez de pe eticheta): Se scoate filtrul de aer (probabil se refera la cel de polen), alte sisteme de filtrare daca exista, pentru deschiderea completa a circuitului de aspiratie al AC. Se verifica daca sistemul de evacuare a condensului nu este infundat (nu stiu cum sa verific asta, dar vad ca sub masina picura apa). Se porneste motorul in gol, iar AC trebuie sa fie deconectat (probabil compresorul de AC). Se pulverizeaza solutia in orificiul de admisie al AC. Solutia se foloseste treptat pentru a preintampina patrunderea spumei in circuitul electric (de ex. in radio) Se opreste motorul si se lasa 15 min. Se porneste din nou motorul si se lasa sa functioneze in gol 10-20 minute (cam mult?!) Se conecteaza sistemul de inclazire si ventilarea la putere maxima. Pe durata procesului de curatire pana la evaporarea completa se vor tine geamurile, usile si capota automobilului deschise. Edited by pstdgt, 24 June 2014 - 20:18. |
#11
Posted 05 August 2010 - 22:15
Eu am luat din Auchan asa ceva la 32 lei.
Am procedat asa: - impins scaunul soferului / sau din dreapta la maxim in fatza cu spatarul rabatat la maxim in fata la 90 grade - inchis toate geamurile - pornit AC si RECIRCULAREA (adica sa nu mai "suga" aer din afara ci doar sa-l plimbe pe cel din masina) - dat AC la maxim (treapta 5 la mine) - sprayul se pune pe o carpa in spatele scaunului rabatat la maxim (mai se scurge din el) - se apasa pe pulverizator si acesta se blocheaza in pozitia ON (atentie la ochi) - se lasa in masina cu usile inchise pana ce acesta se goleste complet (cca 15min) - dupa 15min sprayul se consuma, se opreste motorul si se sterge cu o carpa "picaturile" rezultate pe scaune (din spary mai curge si lichid, dar NU pateaza). Si cu asta basta. Miroase altfel acum in masina. Nu am dat pe nici o gura de ventilatie sau filtru. Trage sistemul aerul din masina si-l recircula, e destul de puternic. Edited by cosminlive, 05 August 2010 - 22:19. |
#12
Posted 30 August 2010 - 12:00
Vorbesc de Kia Sorento 2,5 TDI 2003.
Climatizarea este tip climatronic nu AC manual. De ceva timp când pornesc climatizarea chiar fără Ac(doar ventilatorul) se produce un miros urât(de stătul-apă clocită ceva de genul ăsta) în habitaclu care dispare abia dupa câteva minute. Specific că am schimbat recent filltrul de polen. Ce pot face pt. a scăpa de acest neplăcut miros ? |
#13
Posted 30 August 2010 - 12:05
Ori inainte de oprire seara cand ajungi acasa dai pe incalzire si ventilatie la maxim vreo 5 minute, ori folosesti spray-uri/solutii pentru tratament gen Aircon Cleaner, Wurt, etc.
|
#14
Posted 30 August 2010 - 12:20
Sunt firme specializate in detailing auto care pe langa polisare, tapiterie, etc., fac si "curatenie" prin tubulatura de aer conditionat. Eu am facut treaba asta la Expert Detailing din Bucuresti (zona 13 Septembrie) si sunt multumit. Nu-ti pot spune cat costa pentru ca operatiunea a fost un bonus la o lucrare mai mare. Cred ca mai gasesti pe net si alte firme.
|
#15
Posted 30 August 2010 - 15:31
Acum poti incerca niste solutii de curatat climatizarea (gasesti in orice supermarket) sau niste firme de detailing daca nu da rezultate solutia de la supermarket.
Pe viitor sa ai in vedere sa dai drumu' la climatizare macar o data la 2 saptamani cate 15 min chiar daca nu e nevoie. |
|
#16
Posted 31 August 2010 - 12:26
Mi-am curatat si eu instalatia de A/C si am gasit 2 tipuri de produse.
Unule sunt spray-uri cu un furtun de plastic si cu care injectezi solutia direct in tubulatura (bagi acel furtun in fantele de aerisire cat mai adanc). Pretul acestora variaza de la 25-30ron pana pe la 80ron. Nu am cumparat pentru ca la un magazin am gasit cu 80ron si mi s-a parut scump, la altul am gasit cu 25ron dar mi s-a parut ieftin (era made in China, scria numai in chinezeste si avea o poza cu un A/C de casa nu de masina, am evitat). Mai sunt sparyuri pe care le pui jos la sofer, ele lasa substanta in aer si este recilculata de A/C (am dat vreo 35ron pe un spray made in Germany). Am dat drumul la A/C pe viteza maxima si recilculare, am pornit sprayul (butonul se blocheaza pe deschis si ramane asa), l-am lasat jos langa pedalele de frana/acceleratie si am iesit din masina. Spray-ul s-a golit in cca 3 minute si am lasat inca 7 minute (10 minute in total) sa mai functioneze A/C-ul. Bun, acum pot spune ca a elminat mirosul, ba chiar o perioada mirosea usor a parfum de la spray-ul ala (are un usor parfum, discret, nu iti muta nasul). Ideea este ca la mine A/C-ul este tot timpul pornit si astfel evit mirosurile neplacute (care apar la oprirea A/C-ului). |
#17
Posted 31 August 2010 - 22:01
parfumul ala o sa dispara dupa o saptamina doua
ala cu furtun e ok |
#18
Posted 06 September 2010 - 15:20
Multumesc
injectezi solutia direct in tubulatura (bagi acel furtun in fantele de aerisire cat mai adanc). la care fante de aerisire te referei ? Cele din interiorul masinii sau cele din exterior de la stergatoare ? |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users