motor masina spalat
Last Updated: Jul 20 2016 23:37, Started by
iepurache2004
, Jul 01 2010 19:32
·
0
#73
Posted 21 March 2012 - 22:26
Buna Seara,
Si eu as avea nevoie de ceva sfaturi legate de acest Motor a carei provenienta NU o cunosc Ce scrie pe eticheta: -"SOLE" type 20571.262 - 4.2 220/2800rpm - 2.2 75/300rpm - si un sir de cifre care sunt pe verticala etichetei 5727291 - firele au culorile urmatoare GRI,NEGRU,ROSU,ALBASTRU,MARO plus 2 x ALB-ROSU !. Masuratorile au urmatoarele valori: - GRI-ROSU=67uF - MARO-ROSU=67uF - MARO-ALBASTRU=49uF - ALBASTRU-GRI=49uF - MARO-NEGRU=39uF - ALBASTRU-ROSU=39uF - NEGRU-GRI=39uF - MARO-GRI=54uF - NEGRU-ROSU=29u - ALBASTRU-NEGRU=11uF, Avand aceste date vreau sa pornesc acest motor dar nu am idee care ar fii ordinea de legare. Ma poate ajuta cineva?. MULTUMESC MULT P.S am si poze dar NU ma descurc cu trimiterea lor pe site-uri specializate!. Edited by profesorul001, 21 March 2012 - 22:29. |
#74
Posted 22 March 2012 - 17:44
Am citit acest Topic de la cap la coada dar NU m-am lamurit de aceia am pus toate datele la dispozitia celor care pot da un raspuns.
MULTUMESC anticipat. |
#75
Posted 22 March 2012 - 20:46
Am uitat sa mentionez ca motorul este cu Rotorul Nebobinat si NU are Perii(carbuni).
Indiferent cat am cautat pe net alte metode de a identifica care este firul comun NU am aflat!. Indiferent de varianta de conectare a firelor motorul are nevoie de Inertie,iar sensul il pot hotari eu cu mana!. La turatia Mica se opreste F usor cu mana,iar la cea mare Mai Greu. Mai mult de atat Nu stiu ce sa-i fac!!!. Astept.... AHA am VAZUT cum se pun Poze asadar: IMG_0018.JPG 3.02MB 205 downloads 0019_15_.jpg 103.15K 177 downloads |
#76
Posted 23 March 2012 - 16:44
#77
Posted 25 March 2012 - 17:24
OK ,
NU te mai lua de nimicuri e vorba de OHMI normal (eram obosit dupa o zi munca),si cine a urmarit topicul a inteles despre ce e vorba. Daca ai ceva de spus constructiv... |
#78
Posted 28 March 2012 - 15:02
SALUT,
Da NU va grabiti asa cu Totii sa-mi raspundeti!!!. Mai astept... :) |
#79
Posted 30 March 2012 - 16:37
Astept si eu alcelasi raspuns , Am un motor sole Tip 20571.506 ...Firele aceleasi sunt.... un raspuns a rog !
|
#81
Posted 01 April 2012 - 18:24
MAMA ce de raspunsuri!!!.
In alta ordine de idei: -daca fac rost de instalatia electrica completa si cu acel Vestit Programator al Unei masini de spalat Oarecare pot sa modific intr-o maniera SIMPLA-fara nu stiu ce sofisticarii de programe de calculator sau mai stiu eu ce nazbatii-acel programator sa faca ceva atat de simplu ca:INAINTE/viteza Mica;INAITE/Viteza MARE (prin INAINTE intelegand in Sensul Acelor de ceasornic) si INAPOI Viteza/Viteza Mica;INAPOI/Viteza MARE(si INAPOI in sens Invers Acelor de ceasornic)?. Daca DA CUM?. Astept cu Speranta dar NU prea MULT TIMP, MARIUS |
#82
Posted 02 April 2012 - 17:20
Se vede treaba ca NU prezinta interes subiectul dar eu nu-mi pierd inca speranta,deci:
-am facut ceva poze dupa ce am desfacut motorul sa vad daca e cu perii sau NU (cu toate ce stiam sigur ca NU!),dar sa mai reduc din necunoscut: Visit My Website, Sper sa capat pana la urma ceva raspunsuri!. MARIUS |
|
#83
Posted 02 April 2012 - 22:17
profesorul001, on 22nd March 2012, 18:44, said: Am citit acest Topic de la cap la coada dar NU m-am lamurit ... E clasic, asincron cu rotorul in scurt, turatiile sunt date de nr de poli. Respecta val. cond. notate pe placa de timbru. |
#84
Posted 05 April 2012 - 22:00
Am rezolvat intr-un fel problema.Acum e prea tarziu si NU mai am timp.Va promit ca imediat ce am timp va povestesc si pun si poze.
MARIUS |
#85
Posted 06 April 2012 - 21:35
Am revenit asa cum am promis.
Ca sa pot face o legatura concreta cu ce am facut trebuie sa va spun si cum am inceput: -pt ca NICI UNA din incercarile de a afla firul comun la motorul "SOLE" NU a dat rezultat m-am ambitionat si am abordat altfel problema.Am cautat pe net un alt Motor si spre Norocul Meu am gasit un motor Identic doar ca alta marca(producator).Persoana care il avea de vanzare a fost extrem de cooperanta si chiar la doua zile dupa ce am luat primul contact mi l-a livrat,contra Cost Desigur,impreuna si cu 2 condensatori (unul de 16uF,celalat Nu se vede bine). -a doua zi am printat la munca TOATE schemele Dlui. EMIL si am trecut la studiu. Vreau sa va spun ca in mai putin de ora de tatonari si incercari am REUSIT sa-i dau de cap,adica sa gasesc cele 2 turatii si cele doua sensuri pt AMBELE turatii. Am Reusit datorita uneia din schemele Dlui EMIL. OBSERVATII: -Stim cu totii ca la masinile de spalat Motoarele FUNCTIONEAZA la Turatie MICA doar cate 30 sec-1min pe sens dupa care au PAUZA de cateva secunde si trec la sensul celalalt. EU am facut probe cam 10min de functionare pe fiecare sens la TURATIE MICA-420rpm-si Motorul se incalzeste FOARTE FOARTE TARE -am masurat Temp si ajunsese la 40 Grade Celsius!!!,si atunci l-am oprit. Cam tot atata l-am lasat sa functioneze si pe Turatia Mare in ambele sensuri,iar aici am iarasi o recomdare legata de Timpul de functionare:in timpul operatiei de stoarcere ORICE masina de spalat face mai intai cateva Ture Mai rapide stanga/dr si TREPTAT ajunge la turatia Maxima Selectata DAR NUMAI INTR-UN SINGUR SENS. Am mentionat asta pt ca in timpul probelor am constatat ca;daca sensul de Rotatie este cel CORECT al masinii ORIGINALE Motorul NU se Incalzeste decat PUTIN.....daca sensul este GRESIT se incalzeste Mai mult dar NU la fel de tare ca atunci cand functioneaza la acea turatie mica. Am vrut sa spun toate acestea pt ca pana acum nimeni NU a mentionat lucrurile astea dar mai ales pt cei care vor sa utilizeze acest tip de motor pt diverse aplicatii in gospodarie. Ei bine NU POATE FII FOLOSIT la ORICE,avand in vedere regimul de turatie/sensul de rotire/temperatura. Si acum pozele cu legaturile: IMG_0029.JPG 3.03MB 155 downloads IMG_0030.JPG 3.51MB 149 downloads IMG_0032.JPG 3.16MB 163 downloads In poza din Stanga: NEGRU legat la NUL si totodata firul COMUN (cel care ne da Mereu Batai de Cap) ALBASTRU la un sens de rotatie ROSU la celalalt sens Sensul se poate schimba foarte usor prin inversarea celor 2 legaturi ALBASTRU-ROSU La mijloc o poza cu Tipul de motor pe care am facut probele finale Chiar Asta Seara, in poza din dreapta: NEGRU legat la NUL GALBEN la un sens de rotatie VERDE la celalalt sens pt schimbarea de sens aceiasi poveste, ATEMTIE: aceasta schema de legaturi-ca si CULORI-a functionat la MINE!. NU ESTE OBLIGATORIU ca la celelalte motoare sa fie aceleasi culori dar aceasta schema: mms4.png 4.62K 166 downloads ESTE VALABILA pt VITEZE si Sens de Rotatie,dupa ea am facut TOATE probele. Si inca ceva:sensul de rotatie l-am schimbat cu ajutorul unei Chei tip "PACO" cu 2 etaje(modelul acela vechi Romanesc) care are pozita 1-0-2. Daca cineva are intrebari referitoare la acest subiect il ajut cu mare placere. totodata am o intrebare:ce este si cum se numeste ce am marcat cu Rosu in poza- ce_este_aceasta.jpg 57.22K 161 downloads O Seara Buna Tuturor. MARIUS |
#86
Posted 07 April 2012 - 16:01
Elementul din chenarul rosu este un comutator DPDT, sau, mai pe romaneste, comutator cu 2 pozitii cu 2 contacte comutator care actioneaza simultan. Poate fi un comutator cu came. Nu e nevoie sa aiba zero in mijloc (deci, are 2, nu 3 pozitii) cata vreme pt sch sensul avem asa ceva (celalalt comutator din schema). Deci din acest comutator, avand marcate pozitiile SLOW(incet) si FAST(rapid) se selecteaza cele 2 turatii, inainte de a porni motorul. Dupa ce s-a pus pe turatia dorita, nu se mai umbla la el si se porneste cu celalalt comutator in sensul dorit LEFT(stanga) / RIGHT(dreapta). Acesta din urma are zero in mijloc (deci e cu 3 pozitii), pentru a nu suprasolicita motorul cu schimbari bruste de sens cata vreme nu avem franare.
Succes, Emil. Edited by em2006, 07 April 2012 - 16:03. |
#87
Posted 07 April 2012 - 19:39
MULTUMESC pt Ajutor Dle EMIL :thumbup: .Fara schemele Dvs NU-i dadeam de cap prea curand.
Si inca o precizare: -in poza din stanga sunt legaturile pt Viteza MARE =ALBASTRU/ROSU -in poza din Dreapta sunt legaturile pt Viteza MICA = GALBEN/VERDE. SPOR tuturor. MARIUS |
|
#88
Posted 07 April 2012 - 20:28
Dle EMIL as vrea sa va cer sfatul cu privire la un "Speed Controller" pt aceste tipuri de motoare.
Tot cautand pe net am dat de un baiat din UK care a postat ceva pe Youtube .http://www.youtube.com/watch?v=BZolEeqbWz0&feature=g-user-c&context=G2b91380UCGXQYbcTJ33YD8iAURrud7YCbhkfO1VqL30YXQvK1Sy8 (linkul asta NU pot sa-l adaug in varianta BUNA-ROG Moderatorul sa-l puna Corect,Multumesc=daca NU luati-l cu "copy/paste") Urmarind ce a facut m-am aratat interesat si l-am rugat daca se poate sa-mi trimita si mie schemele si informatiile pe care le detine(daca NU sunt patentate si mi le poate da). A fost Super de treaba si mi le-a trimis.As vrea sa postez aici toate datele si daca se poate sa ne sfatuiti daca se pot face si ce implica acest lucru. http://www.calenterp...o.uk/speed.html si http://www.onsemi.co.../TDA1085C-D.PDF, iar acestea sunt niste poze pe care tot de la el le am: DSCN0650.JPG 2.07MB 193 downloads TDA1085C_SCM1.JPG 71.01K 207 downloads TDA1085C_SCM2.JPG 51.54K 175 downloads. MULTUMESC si astept nerabdator Rezultatele studiului Dvs. O Seara Buna, MARIUS |
#89
Posted 07 April 2012 - 23:06
controlerul prezentat de dvs. nu este pt tipul de motor discutat mai sus ci pt. motoare cu rotorul bobinat.
|
#90
Posted 08 April 2012 - 19:06
NU stiu f multe despre electronica si astfel am fost indus in eroare.Sa inteleg ca NU poate fi folosit la acest tip de motoare?.Daca ne poti ajuta ar fi grozav!.
MARIUS |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users