Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Recomandare kit automat acces usa

[email][nvidia] Your GeForce NOW ...

Site nesigur

Baghetele ornamentale intre foile...
 O recomandare pentru o camera ful...

Pareri magazin online quickmobile?

Unde gasesc banane albastre?

Despre compania de aministrare Sq...
 Durere taietura deget dupa 2 luni

Dalți gravare lemn

Didgeridoo

Motorola Edge 50 Ultra
 Gaura perete apartament cu evitar...

Orientare antena prime focus

Problema conectare mail yahoo

comisioane asociatie proprietari
 

De ce sa spunem NU filtrului de particule (DPF)

- - - - -
  • Please log in to reply
182 replies to this topic

#37
mario_bril

mario_bril

    Hermetic member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 52,421
  • Înscris: 13.05.2010

View PostEvergreen, on 18th June 2010, 11:34, said:

dpf e dpf, indiferent de solutia constructiva, nu are a face marca auto (cel putin in gama VAG), atita timp cit sint motorizari comune
Nu stiu daca e chiar asa. Eu din cate am vazut pe forumuri se spunea de solutia Audi pentru curatarea DPF si nu de solutia VAG. Motorizarile sunt comune dar exista si particularitati.

#38
kr0k0dilu

kr0k0dilu

    tăran ofuscat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,513
  • Înscris: 12.06.2007
Nu stiu cat e de relevant daca versiunea Audi este implementata la intreg grupul VAG, sau invers. :)

Relevant este ca exista si solutii care nu-ti creeaza probleme. Asa ca in loc sa blamam ideea de DPF ar trebui sa blamam producatorii care au ales solutii de implementare defectuoase.

#39
Alice

Alice

    Big Boobs

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,140
  • Înscris: 05.12.2002

Quote

Si la Audi exista persoane care se plang de DPF, dar din observatiile mele acestia exploateaza necorespunzator masina, fie intentionat (din ignoranta) [b]fie datorita unor conditii defavorabile[/b.
Ce inseamna conditii defavorabile? Nu cumva mers in oras, in aglomeratie? Si, in cazul acesta, nu este de blamat ideea de DPF?

#40
kr0k0dilu

kr0k0dilu

    tăran ofuscat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,513
  • Înscris: 12.06.2007
@Alice

Nu neaparat.
Prin traseul pe care-l urmez, eu ajung mai mereu prin aglomeratii criminale, iar asa cum am declarat deja, n-am avut niciodata probleme cu martorul respectiv (in 10 luni). Ideea e ca orice aglomeratie are si partile ei bune. Intotdeauna un tronson blocat va fi urmat de un tronson mai liber, deoarece fluxul de masini este sugrumat in respectivul blocaj. Deci ai prilejul de a-ti curata filtrul. Apoi pe drumul de intoarcere, seara, se presupune ca nu mai ai aceeasi aglomeratie, iarasi prilej de curatare. Apoi vine weekend-ul, etc etc.

LE: Totusi, in cazul in care ai parte de un traseu care prin natura lui iti infunda mai mereu filtrul, ar trebui sa incepi sa te gandesti daca mai merita sa folosesti masina pe respectivul traseu, deoarece destul de sigur asta va avea multe alte urmari neplacute asupra masinii, pe langa acel filtru: turbina, consum, uzura, etc.

Recapitulare: pe un traseu pe care masina se simte bine pe ansablu, n-ar trebui sa ai probleme cu filtrul. Daca totusi ai, inseamna ca producatorul a ales o solutie nefericita de implementare. :P

Edited by kr0k0dilu, 18 June 2010 - 11:43.


#41
Alice

Alice

    Big Boobs

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,140
  • Înscris: 05.12.2002
Lasa martorul :)
Ala se aprinde daca nu reuseste sa faca curatarea in 3-4 drumuri; daca macar unul dintre acele drumuri a durat mai mult de 30-45 min (indiferent de lungimea traseului) filtrul se curata, si martorul nu se aprinde.

Lasa prespunerile cu partile bune ale aglomeratiei, incearca sa ajungi de pe Socului la Sala Palatului, si retur. Iti garantez ca prinzi zile in care nu poti sa-i dai a 2-a.
Eu nu mai am tangente cu acest traseu, dar am ramas cu sechele :D

#42
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007

View PostAlice, on 18th June 2010, 11:24, said:

Ce inseamna conditii defavorabile? Nu cumva mers in oras, in aglomeratie? Si, in cazul acesta, nu este de blamat ideea de DPF?
Nu, nu este de blamat pentru ca in oras masina, pe langa faptul ca nu poate fi exploatata "corespunzator", mai si polueaza foarte mult. Acum sincer, tie-ti convine cand ala din fata ta scoate un nor de fum negru la plecarea de la semafor ? Gandeste-te ca de deranjeaza si un Logan de 65 de cai cand scoate fum, daramite un ditamai 2 litri si 1xx cai putere. Eu cred ca masina cu filtru de particule este un pas inainte, dar merita sa te documentezi inainte de achizitie despre procedura de curatare, respectiv experientele altora care si-au mai luat masina respectiva. Iar faptul ca ar consuma cu 2 litri mai mult in timpul curatarii iarasi e nesemnificativ in contextul in care acele impuritati adunate sunt arse pur si simplu si se elimina marea problema a dieselului care e negreala, particulele in suspensie. Ca la CO2 stim ca sta mai bine decat benzinarul. Problema e ca in oras nu prea ai ce face cu 2 litri si 150 de cai. Prea multa putere nefolosita.

Iar ca o concluzie, eu zic ca ai o masina foarte buna, dar pe care o exploatezi foarte prost. Din ce-am citit la tine, adica asta:

Quote

It is advised to avoid early gear up-changes and late down-changes.
vin si te intreb: La cat schimbi vitezele ? Care e regimul de turatie in care tii motorul in oras ?

Edited by cristi.r, 18 June 2010 - 17:56.


#43
half-life

half-life

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 226
  • Înscris: 16.02.2006
Filtrul de particule e un lucru foarte bun dar omiteti un lucru: cenusa se creeaza mai multa fie cand motorul e rece si se accelereaza brusc fie cand motorul e subturat si se accelereaza brusc.
eu am o alta nelamurire: daca faceti 5000 (cinci mii) de kilometri pe an din care mai bine de jumatate sunt urban de ce v-ati cumparat motoare diesel (motorina nu e la jumatate din pretul benzinei ca in urma cu 5-6 ani)

#44
Alice

Alice

    Big Boobs

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,140
  • Înscris: 05.12.2002
cristi.r: de schimbat schimb la 3-4000, si in general o tin pe la 2300-2500. Din 50 de porniri, la 49 ajunge la temperatura de regim inainte de oprire.
Bineinteles ca nu o calc cand este motorul rece, si in nici un caz nu o calc cand este subturata.

Am luat diesel pentru ca era cel mai puternic motor disponibil pe masina asta, nu pentru consum. Este irelevant cat si unde merg cu ea.
Ba, din contra, diferenta intre diesel si benzina este mai mare in oras decat afara.

Da, trebuia sa ma documentez. D-asta am deschis acest thread, sa stie si altii ce face acest filtru, si cum functioneaza.

#45
dsorinn

dsorinn

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,286
  • Înscris: 14.11.2012
Si eu credeam ca sunt singurul care injura DPF-ul...:))

De prin 2008 am si eu un Passat 3bg (b5.5) din 2004/2005, 2.0 TDI cu DPF. L-am luat la 120 000 km, deci cand trebuia sa-i schimb si DPF-ul si aditivul si distributia..chetuieli multe per total, asa ca am renuntat la DPF in detrimentul aditivului (care mi se aprinsese la bord) si distributiei. Toate buna si frumoase, cu exceptia consumului (9-10 in oras, 7-8 afara), pana acum 1 luna (dupa 70 000 km)  cand mi-a picat DPF-ul de tot. Masina avea accelaratia unei biciclete (fara sa exagerez !). Si o dacie 1310 ma "facea", si in cazul acesta, nu exagerez ! Oricum, inainte sa-mi pice DPF-ul, mi-a picat si racordul flexibil de la catalizator, pe care l-am reparat "romaneste". Am taiat portiunea cu racordul si am pus un alt racord flexibil, dar datorita maiestriei, tipul a taiat un pic prost si a trebuit sa bage 2 tevi ca sa poata suda noul racord. Asadar mi-a opturat cam 1 cm din evacuare. Nu tocmai cea mai buna solutie, nu ? In fine. Eu acuma mi-am schimbat cam tot din punctul asta de vedere. Am pus catalizator nou, am pus DPF nou si am umplut si rezervorul de aditiv, care spre surprinderea mea nu era asa gol. In 70 000 km imi mancase doar 1 litru jumatate.

Acuma masina se misca mai bine, si chiar si consumul este cu vreo 2 litri mai mic. Adica, am consumul de 8.5-9 maxim in oras si 7-7.5 maxim afara, dar masina este resoftata la aprox. 175 CP. Cu celalalt soft (de aprox. 160 CP) masina are un consum de 8 in oras si 6 afara.

Singura problema ce o mai am acuma cu masina este fumul.. A inceput sa-mi scoata fum negru dupa 3 000 rpm. De la ce poate fi ? La intercooler am verificat toate conductele si niciuna nu este sparta, din cauza softului nu este, pentru ca si cu softul original imi scoate fum, chit ca nu scoate la fel de mult. Din ce alte motive mi-ar mai putea scoate ? Poate fi din cauza motorinei ? Problema asta mi-a aparut in urma cu maxim 2 saptamani si nu-mi pot da seama de ce...mai ales ca inainte nu aveam probleme de genu, chit ca DPF-ul era uzat/stricat...

Sper totusi sa fie din cauza motorinei. Plinul urmator il voi face de la o alta benzinarie..si sper sa-si revina :)


P.S.: La mine regenerarea si-o face aleatoriu (cand considera) combinand motorina cu aditiv si tine cam 5-10 minute.

#46
Marius3k

Marius3k

    Rechin de stepă, "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,677
  • Înscris: 14.03.2006
La tine fumul e mult datorita softului "de aur". Sunt convins ca la 160PS nu aveai probleme de genul asta. ;)

#47
dsorinn

dsorinn

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,286
  • Înscris: 14.11.2012
Marius, softul l-am avut pus si cand era pe duca DPF-ul si nu-mi scotea fum deloc. Acuma, am pus si softul original si tot imi scoate fum negru cand o calc, dar nu la fel de mult.. Chiar aseara am pus soft-ul original si am mers cu ea km buni si tot imi scotea fum..deci nu prea vad legatura cu softul, mai ales ca inainte nu-mi scotea deloc..

#48
FlorinC

FlorinC

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 297
  • Înscris: 03.01.2006
Cu consumul de ulei cum stai?
E posibil sa fie pe duca turbina...

#49
dsorinn

dsorinn

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,286
  • Înscris: 14.11.2012

View PostFlorinC, on 23rd June 2010, 17:21, said:

Cu consumul de ulei cum stai?
E posibil sa fie pe duca turbina...

Sincer nu m-am mai uitat la ulei de o saptamana. O sa ma uit acuma sa vad, dar eu sper sa fie la nivel..ca am avut probleme si cu el (era mult peste nivel) si a trebuit sa schimb injectoarele..ma rog, doar unu era ok, dar le-am schimbat pe toate cu unele de Touareg R5.

#50
f300

f300

    30k si ma duc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,000
  • Înscris: 27.09.2008
Nu uitati ca in EU cel putin Germania si Italia (si posibil alte state) au limitari privind accesul masinilor poluante. E drept deocamdata Euro 4 la Diesel cred ca e suficient peste tot dar la limita (spre exemplu in Berlin si Hanovra si nu vorbim de zonele centrale ci de o suprafata foarte mare unde e interzisa intrarea daca esti sub norma respectiva). Si normele devin tot mai stringente de la an la an. Nu zic ca ar fi multi romani afectati de treaba asta dar oricum e bine de stiut.

#51
End-L-user

End-L-user

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,757
  • Înscris: 30.01.2008
Parerea mea sincera e ca daca vreti diesel nou (cu DPF), lasati-o balta cu resoftarea. Sistemul de control al noxelor e gandit pentru un anumit volum de compusi. Resoftarea creste volumul asta, si la un moment dat e foarte posibil ca sistemul anti-poluare sa dea chix.

#52
dsorinn

dsorinn

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,286
  • Înscris: 14.11.2012
End-L-user: Daca resoftezi masina, DPF-ul o sa-si faca mai des curatirea, dar nimic mai mult. Eu nu merg cu masina la liniute, n-am obiceiuri de genu. Resoftarea o am pentru depasiri mai lejere. Oricum, fumul nu-mi pot da seama din ce cauza apare, mai ales ca DPF-ul este nou. Saptamana viitoare o sa bag si motorina de la OMV..poate poate o sa vad vreo schimbare in bine.

M-am uitat si la ulei. Ii la nivel, exact cum l-am lasat :)

#53
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007

View PostAlice, on 23rd June 2010, 12:06, said:

Am luat diesel pentru ca era cel mai puternic motor disponibil pe masina asta, nu pentru consum. Este irelevant cat si unde merg cu ea.
Ba, din contra, diferenta intre diesel si benzina este mai mare in oras decat afara.
Daca tu consideri ca este irelevant, atunci ... ce sa mai zic. Iti meriti soarta cu masina asta. Pe langa problema mersului subturat (pe care vad ca ai rezolvat-o), mai ramane o alta problema: in oras motorul si anexele sale sufera foarte mult din cauza regimului tranzitoriu la care il supui foarte des. Adica accelerari si decelerari. Chiar daca tii motorul turat corespunzator, nu-l poti tine constant o lunga perioada de timp, deoarece urmeaza o intersectie/semafor/zebra/etc, dupa care iarasi accelerezi si tot asa. Si faptul ca motorul ala are 150 de cai este in stransa legatura cu fenomenul, dar ma opresc aici cu explicatiile, caci se pare ca esti prea pornit impotriva filtrului de particule si nu prea ai chef sau nu esti destul de "inginer" sa intelegi de ce se intampla curatarile alea asa dese.

Edited by cristi.r, 26 June 2010 - 11:30.


#54
Alice

Alice

    Big Boobs

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,140
  • Înscris: 05.12.2002
De ce sa-mi merit soarta? Cumva scrie pe toate drumurile cum functioneaza DPF-ul?
Este interzis sa-ti iei diesel pentru oras?
Benzina nu trece prin acelasi regim tranzitoriu?
Scrie undeva ca, daca mergi in oras, la fiecare 250km tre' sa stai dupa ea sa-si curete filtrul, ca sa nu f*ti altele pe la ea?

Repet: eu NU prind aglomeratie.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate