De ce sa spunem NU filtrului de particule (DPF)
Last Updated: Apr 22 2017 21:16, Started by
Alice
, Jun 16 2010 16:06
·
0
#37
Posted 18 June 2010 - 11:11
Evergreen, on 18th June 2010, 11:34, said: dpf e dpf, indiferent de solutia constructiva, nu are a face marca auto (cel putin in gama VAG), atita timp cit sint motorizari comune |
#38
Posted 18 June 2010 - 11:21
Nu stiu cat e de relevant daca versiunea Audi este implementata la intreg grupul VAG, sau invers.
Relevant este ca exista si solutii care nu-ti creeaza probleme. Asa ca in loc sa blamam ideea de DPF ar trebui sa blamam producatorii care au ales solutii de implementare defectuoase. |
#39
Posted 18 June 2010 - 11:24
Quote Si la Audi exista persoane care se plang de DPF, dar din observatiile mele acestia exploateaza necorespunzator masina, fie intentionat (din ignoranta) [b]fie datorita unor conditii defavorabile[/b. |
#40
Posted 18 June 2010 - 11:33
@Alice
Nu neaparat. Prin traseul pe care-l urmez, eu ajung mai mereu prin aglomeratii criminale, iar asa cum am declarat deja, n-am avut niciodata probleme cu martorul respectiv (in 10 luni). Ideea e ca orice aglomeratie are si partile ei bune. Intotdeauna un tronson blocat va fi urmat de un tronson mai liber, deoarece fluxul de masini este sugrumat in respectivul blocaj. Deci ai prilejul de a-ti curata filtrul. Apoi pe drumul de intoarcere, seara, se presupune ca nu mai ai aceeasi aglomeratie, iarasi prilej de curatare. Apoi vine weekend-ul, etc etc. LE: Totusi, in cazul in care ai parte de un traseu care prin natura lui iti infunda mai mereu filtrul, ar trebui sa incepi sa te gandesti daca mai merita sa folosesti masina pe respectivul traseu, deoarece destul de sigur asta va avea multe alte urmari neplacute asupra masinii, pe langa acel filtru: turbina, consum, uzura, etc. Recapitulare: pe un traseu pe care masina se simte bine pe ansablu, n-ar trebui sa ai probleme cu filtrul. Daca totusi ai, inseamna ca producatorul a ales o solutie nefericita de implementare. Edited by kr0k0dilu, 18 June 2010 - 11:43. |
#41
Posted 18 June 2010 - 11:53
Lasa martorul
Ala se aprinde daca nu reuseste sa faca curatarea in 3-4 drumuri; daca macar unul dintre acele drumuri a durat mai mult de 30-45 min (indiferent de lungimea traseului) filtrul se curata, si martorul nu se aprinde. Lasa prespunerile cu partile bune ale aglomeratiei, incearca sa ajungi de pe Socului la Sala Palatului, si retur. Iti garantez ca prinzi zile in care nu poti sa-i dai a 2-a. Eu nu mai am tangente cu acest traseu, dar am ramas cu sechele |
#42
Posted 18 June 2010 - 17:43
Alice, on 18th June 2010, 11:24, said: Ce inseamna conditii defavorabile? Nu cumva mers in oras, in aglomeratie? Si, in cazul acesta, nu este de blamat ideea de DPF? Iar ca o concluzie, eu zic ca ai o masina foarte buna, dar pe care o exploatezi foarte prost. Din ce-am citit la tine, adica asta: Quote It is advised to avoid early gear up-changes and late down-changes. Edited by cristi.r, 18 June 2010 - 17:56. |
#43
Posted 23 June 2010 - 11:57
Filtrul de particule e un lucru foarte bun dar omiteti un lucru: cenusa se creeaza mai multa fie cand motorul e rece si se accelereaza brusc fie cand motorul e subturat si se accelereaza brusc.
eu am o alta nelamurire: daca faceti 5000 (cinci mii) de kilometri pe an din care mai bine de jumatate sunt urban de ce v-ati cumparat motoare diesel (motorina nu e la jumatate din pretul benzinei ca in urma cu 5-6 ani) |
#44
Posted 23 June 2010 - 12:06
cristi.r: de schimbat schimb la 3-4000, si in general o tin pe la 2300-2500. Din 50 de porniri, la 49 ajunge la temperatura de regim inainte de oprire.
Bineinteles ca nu o calc cand este motorul rece, si in nici un caz nu o calc cand este subturata. Am luat diesel pentru ca era cel mai puternic motor disponibil pe masina asta, nu pentru consum. Este irelevant cat si unde merg cu ea. Ba, din contra, diferenta intre diesel si benzina este mai mare in oras decat afara. Da, trebuia sa ma documentez. D-asta am deschis acest thread, sa stie si altii ce face acest filtru, si cum functioneaza. |
#45
Posted 23 June 2010 - 16:43
Si eu credeam ca sunt singurul care injura DPF-ul...)
De prin 2008 am si eu un Passat 3bg (b5.5) din 2004/2005, 2.0 TDI cu DPF. L-am luat la 120 000 km, deci cand trebuia sa-i schimb si DPF-ul si aditivul si distributia..chetuieli multe per total, asa ca am renuntat la DPF in detrimentul aditivului (care mi se aprinsese la bord) si distributiei. Toate buna si frumoase, cu exceptia consumului (9-10 in oras, 7-8 afara), pana acum 1 luna (dupa 70 000 km) cand mi-a picat DPF-ul de tot. Masina avea accelaratia unei biciclete (fara sa exagerez !). Si o dacie 1310 ma "facea", si in cazul acesta, nu exagerez ! Oricum, inainte sa-mi pice DPF-ul, mi-a picat si racordul flexibil de la catalizator, pe care l-am reparat "romaneste". Am taiat portiunea cu racordul si am pus un alt racord flexibil, dar datorita maiestriei, tipul a taiat un pic prost si a trebuit sa bage 2 tevi ca sa poata suda noul racord. Asadar mi-a opturat cam 1 cm din evacuare. Nu tocmai cea mai buna solutie, nu ? In fine. Eu acuma mi-am schimbat cam tot din punctul asta de vedere. Am pus catalizator nou, am pus DPF nou si am umplut si rezervorul de aditiv, care spre surprinderea mea nu era asa gol. In 70 000 km imi mancase doar 1 litru jumatate. Acuma masina se misca mai bine, si chiar si consumul este cu vreo 2 litri mai mic. Adica, am consumul de 8.5-9 maxim in oras si 7-7.5 maxim afara, dar masina este resoftata la aprox. 175 CP. Cu celalalt soft (de aprox. 160 CP) masina are un consum de 8 in oras si 6 afara. Singura problema ce o mai am acuma cu masina este fumul.. A inceput sa-mi scoata fum negru dupa 3 000 rpm. De la ce poate fi ? La intercooler am verificat toate conductele si niciuna nu este sparta, din cauza softului nu este, pentru ca si cu softul original imi scoate fum, chit ca nu scoate la fel de mult. Din ce alte motive mi-ar mai putea scoate ? Poate fi din cauza motorinei ? Problema asta mi-a aparut in urma cu maxim 2 saptamani si nu-mi pot da seama de ce...mai ales ca inainte nu aveam probleme de genu, chit ca DPF-ul era uzat/stricat... Sper totusi sa fie din cauza motorinei. Plinul urmator il voi face de la o alta benzinarie..si sper sa-si revina P.S.: La mine regenerarea si-o face aleatoriu (cand considera) combinand motorina cu aditiv si tine cam 5-10 minute. |
#46
Posted 23 June 2010 - 16:46
La tine fumul e mult datorita softului "de aur". Sunt convins ca la 160PS nu aveai probleme de genul asta.
|
|
#47
Posted 23 June 2010 - 17:12
Marius, softul l-am avut pus si cand era pe duca DPF-ul si nu-mi scotea fum deloc. Acuma, am pus si softul original si tot imi scoate fum negru cand o calc, dar nu la fel de mult.. Chiar aseara am pus soft-ul original si am mers cu ea km buni si tot imi scotea fum..deci nu prea vad legatura cu softul, mai ales ca inainte nu-mi scotea deloc..
|
#48
Posted 23 June 2010 - 17:21
Cu consumul de ulei cum stai?
E posibil sa fie pe duca turbina... |
#49
Posted 23 June 2010 - 17:24
FlorinC, on 23rd June 2010, 17:21, said: Cu consumul de ulei cum stai? E posibil sa fie pe duca turbina... Sincer nu m-am mai uitat la ulei de o saptamana. O sa ma uit acuma sa vad, dar eu sper sa fie la nivel..ca am avut probleme si cu el (era mult peste nivel) si a trebuit sa schimb injectoarele..ma rog, doar unu era ok, dar le-am schimbat pe toate cu unele de Touareg R5. |
#50
Posted 24 June 2010 - 13:06
Nu uitati ca in EU cel putin Germania si Italia (si posibil alte state) au limitari privind accesul masinilor poluante. E drept deocamdata Euro 4 la Diesel cred ca e suficient peste tot dar la limita (spre exemplu in Berlin si Hanovra si nu vorbim de zonele centrale ci de o suprafata foarte mare unde e interzisa intrarea daca esti sub norma respectiva). Si normele devin tot mai stringente de la an la an. Nu zic ca ar fi multi romani afectati de treaba asta dar oricum e bine de stiut.
|
#51
Posted 24 June 2010 - 20:51
Parerea mea sincera e ca daca vreti diesel nou (cu DPF), lasati-o balta cu resoftarea. Sistemul de control al noxelor e gandit pentru un anumit volum de compusi. Resoftarea creste volumul asta, si la un moment dat e foarte posibil ca sistemul anti-poluare sa dea chix.
|
|
#52
Posted 24 June 2010 - 23:58
End-L-user: Daca resoftezi masina, DPF-ul o sa-si faca mai des curatirea, dar nimic mai mult. Eu nu merg cu masina la liniute, n-am obiceiuri de genu. Resoftarea o am pentru depasiri mai lejere. Oricum, fumul nu-mi pot da seama din ce cauza apare, mai ales ca DPF-ul este nou. Saptamana viitoare o sa bag si motorina de la OMV..poate poate o sa vad vreo schimbare in bine.
M-am uitat si la ulei. Ii la nivel, exact cum l-am lasat |
#53
Posted 26 June 2010 - 11:11
Alice, on 23rd June 2010, 12:06, said: Am luat diesel pentru ca era cel mai puternic motor disponibil pe masina asta, nu pentru consum. Este irelevant cat si unde merg cu ea. Ba, din contra, diferenta intre diesel si benzina este mai mare in oras decat afara. Edited by cristi.r, 26 June 2010 - 11:30. |
#54
Posted 26 June 2010 - 12:05
De ce sa-mi merit soarta? Cumva scrie pe toate drumurile cum functioneaza DPF-ul?
Este interzis sa-ti iei diesel pentru oras? Benzina nu trece prin acelasi regim tranzitoriu? Scrie undeva ca, daca mergi in oras, la fiecare 250km tre' sa stai dupa ea sa-si curete filtrul, ca sa nu f*ti altele pe la ea? Repet: eu NU prind aglomeratie. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users