scuturi pentru masini 4x4
#1
Posted 04 June 2010 - 10:42
Salut,
M-ar interesa daca stiti detalii despre locuri unde se pot confectiona/monta scuturi integrale (care sa acopere tot dedesuptul masinii) mai groase (8mm). De asemenea astept parerile voastre legate de acest tip de scuturi, eventualele avantaje/dezavantaje si eventualele probleme care pot aparea la RAR (ITP) M-ar interesa sa montez un astfel de scut pe un Duster 4x4 1.5 DCI. De asemenea daca stie cineva exact cu ce scuturi vine Duster-ul, din ce materiale sunt facute si ce dimensiuni au ele pls post here Multumesc |
#2
Posted 04 June 2010 - 10:46
Faci offroad cu el?
I mean...OFFROAD Edited by richelieu, 04 June 2010 - 10:47. |
#3
Posted 04 June 2010 - 12:46
#4
Posted 04 June 2010 - 13:59
vladpopescu, on 4th June 2010, 11:42, said: Salut, M-ar interesa daca stiti detalii despre locuri unde se pot confectiona/monta scuturi integrale (care sa acopere tot dedesuptul masinii) mai groase (8mm). De asemenea astept parerile voastre legate de acest tip de scuturi, eventualele avantaje/dezavantaje si eventualele probleme care pot aparea la RAR (ITP) M-ar interesa sa montez un astfel de scut pe un Duster 4x4 1.5 DCI. De asemenea daca stie cineva exact cu ce scuturi vine Duster-ul, din ce materiale sunt facute si ce dimensiuni au ele pls post here Multumesc sper ca realizezi ca un scut complet pe sub intreaga masina cu o grosime de 8mm inseamna o greutate aditionala de cel putin 150kg. Chiar esti sigur ca vrei sa transporti tot timpul aceasta extragreutate cu tot ceea ce inseamna asta (consum sporit, demaraj redus, stres suplimentar in articulatii si transmisie datorat greutatii suplimentare...). Solutia ptr off-road (USOR, ca altceva nu poti face cu Dusterul) este sa eviti bolovanii si obstacolele nu sa nivelezi terenul pe sub masina. Edited by l_stoian79, 04 June 2010 - 14:03. |
#5
Posted 04 June 2010 - 14:19
In general pui scut nu numai sub motor ci si sub rezervor, de asemenea se pune scut la diferentiale, pentru ca sunt unele din cele mai joase puncte ale masinii. La diferential scutul se pune pe jumatatea de jos si se prinde cu un soi de bratara de jur imprejur.
Scutul de sub motor, cel pe care il vede toata lumea, se face din tabla de aluminiu (8 mm) sau tabla de otel (5-6mm), nu are rost sa faci de 8 ca nu e tanc. Poti sa realizezi acele orificii rotunde. Avantaje : scut mai usor si racire la baia de ulei. Dezavantaj: daca mergi prin nomoale pana la praguri, scutul se umple cu noroi si daca nu-l speli imedia se usuca acolo si greu il mai dai jos. Scut integral nu am vazut pana acum, nici macar la Defender. Nu ti-l face nimeni si e extrem de greu. Cred chiar ca s-ar smulge din suruburi, tabla caroseriei e destul de subtire. A... ba exista o masina de serie cu scut (aproape) integral: VW 1500-1600, cred ca si Broasca, nu-mi mai aduc aminte. Scutul de serie e din tabla la Duster. Poti sa-l demontezi si sa faci unul dupa el. Nu trebuie sa fie identic ci doar sa semene, sa copiezi intocmai doar gaurile de prindere. Sau daca ai timp si spatiu, poti face machete din carton cu ceea ce vrei si sa cauti un atelier de tinichigerie care sa te ajute. |
#6
Posted 05 June 2010 - 13:48
vladpopescu, on 4th June 2010, 11:42, said: Salut, M-ar interesa daca stiti detalii despre locuri unde se pot confectiona/monta scuturi integrale (care sa acopere tot dedesuptul masinii) mai groase (8mm). De asemenea astept parerile voastre legate de acest tip de scuturi, eventualele avantaje/dezavantaje si eventualele probleme care pot aparea la RAR (ITP) M-ar interesa sa montez un astfel de scut pe un Duster 4x4 1.5 DCI. De asemenea daca stie cineva exact cu ce scuturi vine Duster-ul, din ce materiale sunt facute si ce dimensiuni au ele pls post here Multumesc Unde ai mai vazut scut de 8 mm grosime?! Ai idee ce inseamna aceste grosimi, de 8mmm, de 6 mm puse pe suprafete asa de mari? De exemplu daca pui pe o lungime totala de 4 m si pe o latime de doar 1,6m (desi poate ai o masina lata de vreo 1,8) rezulta greutatea suplimentara de 400 kg. In final n-ai sa fii in stare sa urci nici macar o bordura cu Dusteru. Si la 6 mm e foarte mult, rezulta 300 de kg scutul pe sub toata masina. In general scuturile se fac de maxim 2 - 3 mm (si asa groase vezi doar pe la camioane). Ca sa capete rezistenta, tabla se profileaza, se indoaie, pliaza, ramforseaza in diverse moduri si forme in functie de "relieful" subansamblelor de dedesubtul masinii si nu mai e nevoie de grosimi asa de mari ca doar nu trebuie sa fie blindata, antiglont si antimine. Vezi de exemplu aici: http://www.tuningmal...rod_250754.html Edited by Alex167, 05 June 2010 - 13:57. |
#7
Posted 05 June 2010 - 14:28
Mor de ras, unii isi inchipuie ca isi iau Dusteru' si gata, or sa fie Dirt Warrior, merga prin bolovani cat omul de inalti... Ce motor, transmisie, diferential, axe... scut sa aiba, sa nu treaca AKM-ul prin el.
|
#8
Posted 05 June 2010 - 21:06
La raliul Dakar au scuturi integrale, da' aia le distrug acolo ca n-au toate tiglele pe casa !
Attached FilesEdited by albucatalin, 05 June 2010 - 21:08. |
#9
Posted 05 June 2010 - 21:29
albucatalin, on 5th June 2010, 22:06, said: La raliul Dakar au scuturi integrale, da' aia le distrug acolo ca n-au toate tiglele pe casa ! Misto poza. Judecand dupa persistenta norilor de praf masina aia nu a coborat in frana de motor ci in viteza mare. As vrea sa incerc si eu o asemenea senzatie.... Cred ca ar fi ca intr-un super montagne russe. cu parul maciuca si cu urlete disperate. Chiar ca n-au toate tiglele pe casa! Edited by Alex167, 05 June 2010 - 21:32. |
#11
Posted 05 June 2010 - 22:08
Alex167, on 5th June 2010, 22:29, said: Misto poza. Judecand dupa persistenta norilor de praf masina aia nu a coborat in frana de motor ci in viteza mare. As vrea sa incerc si eu o asemenea senzatie.... Cred ca ar fi ca intr-un super montagne russe. cu parul maciuca si cu urlete disperate. Chiar ca n-au toate tiglele pe casa! O astfel de coborare, nu ai cum s-o faci in frana de motor, ci doar in viteza. In frana de motor de dai peste cap instant. Daca te gandesti ca oamenii sunt si setati pe modul raliu.....iti dai seama ca viteza e deja un must Edited by richelieu, 05 June 2010 - 22:10. |
#12
Posted 14 June 2010 - 09:51
vladpopescu, on 4th June 2010, 11:42, said: M-ar interesa sa montez un astfel de scut pe un Duster 4x4 1.5 DCI. De asemenea daca stie cineva exact cu ce scuturi vine Duster-ul, din ce materiale sunt facute si ce dimensiuni au ele pls post here In cel mai fericit caz are ceva de plastic. |
#13
Posted 14 June 2010 - 10:32
Daca pana si loganul normal are de tabla/otel/ceva metalic e clar ca si dusterul are.
|
#15
Posted 14 June 2010 - 19:59
Uite oarece scuturi. Se vad clar ca au cate doua telescoape la fiecare roata,altfel n-ar rezista
Attached FilesEdited by albucatalin, 14 June 2010 - 20:01. |
|
#17
Posted 15 June 2010 - 07:10
#18
Posted 16 June 2010 - 06:11
albucatalin, on 5th June 2010, 22:06, said: La raliul Dakar au scuturi integrale, da' aia le distrug acolo ca n-au toate tiglele pe casa ! Attached FilesEdited by dan84, 16 June 2010 - 06:12. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users