Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...
 probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National
 Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...
 Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...
 

Masini in Romania in anii '80

- - - - -
  • Please log in to reply
248 replies to this topic

#37
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,880
  • Înscris: 14.11.2004

View Postdjl, on 27th April 2010, 20:59, said:

Eu am văzut "pe viu" o "Dacia" 2000. Era parcată pe Barbu Văcărescu, în zona Dinamo.

O stiu Dacia 2000, practic era un Reno, rebrandat in Dacia si cu o vopsea speciala, in rest, the same car as Renault 20.

[ http://www.feeder.ro/dacia_2000_23543534.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Este o masina care merita conservata, datorita raritatii si a istoriei ei.

Edited by connectorxp, 27 April 2010 - 20:12.


#38
Evergreen

Evergreen

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,893
  • Înscris: 09.12.2004
Cu dacie d-asta il mai vedeam din fata liceului pe to'arsu' cind mergea acasa...
Totusi eu imi amintesc cu placere de:
-un mustang '65 argintiu/gri metalizat ce era condus de un tip intolit cu Levi's d-ala classic ce se tot invirtea dupa o tanti de pe strada mea...
-un Mercedes bot de cal cu care a circulat muuulta vreme si dupa '90 (tipul venea la maica-sa cu masina desi statea la 2 strazi mai incolo - circulatul cu diesel era rentabil si atunci :lol: )
-prin '88 un vecin a scos din magazie motocicleta bunicului, nu mai stiu ce marca era, dar avea prins de rezervor o placuta ce atesta cistigarea unei curse prin '20-'30; nu stiu unde a dus-o impreuna cu multe alte traznai scoase la vedere atunci, pt ca PCR-ul i-a mutat la bloc...
- tot pe atunci era prin Dorobanti un motociclist de o virsta (sau mai batrin chiar) cu Zundappul ce il calarea; casca din piele si mantaua, evident din piele ce le purta mi-au atras atentia, mantaua fiind teapana ca si sorturile de sudor.

mai erau unicate pe strada: Ford Taunus, Fiat 124, Mosk 412, o broscuta iar prietenii mei cei mai buni aveau o americana interbelica defecta in care ne jucam de-a nemtii si americanii si alte inventii in urma filmelor vazute :)

bineinteles, sa nu uit de Willis Jeepul meu, doar ca la alta scara si fiind fara motor trebuia sa dau la pedale :lol:

#39
dan84

dan84

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,028
  • Înscris: 25.09.2006
Da' tu unde ai copilarit? In Primaverii ?

#40
Evergreen

Evergreen

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,893
  • Înscris: 09.12.2004

View PostEvergreen, on 27th April 2010, 21:49, said:

-prin '88 un vecin a scos din magazie motocicleta bunicului, nu mai stiu ce marca era, dar avea prins de rezervor o placuta ce atesta cistigarea unei curse prin '20-'30; nu stiu unde a dus-o impreuna cu multe alte traznai scoase la vedere atunci, pt ca PCR-ul i-a mutat la bloc...
..prin demolare, bineinteles

View Postdan84, on 28th April 2010, 04:11, said:

Da' tu unde ai copilarit? In Primaverii ?
nu, vezi completarea de mai sus.

sau intrebarea ta e din cauza ca aveam GIP d-ala ??? :lol: oricum si ala a fost SH

Edited by Evergreen, 28 April 2010 - 08:09.


#41
jadcomp

jadcomp

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,935
  • Înscris: 27.09.2006

View Postcristiantel, on 26th April 2010, 12:30, said:

Măi băieți, nu-și mai amintește nimeni de Dacia 2000? O ediție limitată pentru nomenclaturiști, o copie, se pare, a Renault 20... Îmi amintesc și acum ce lung m-am uitat la ea când am văzut-o!  :coolspeak:

Da, erau Renault 20 asamblate doar pentru nomenclaturisti. Pentru cei de rang mai mic erau Renault 18. Dar au fost cateva mii de masini, in total. Asamblate cred prin 1981. Daca are cineva date exacte este rugat sa posteze.

#42
albucatalin

albucatalin

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 574
  • Înscris: 19.11.2009
Ce s-a fabricat la Pitesti:- Dacia 1100
Seria Dacia 1300 (Berlina, Break, Pick-Up)
o Dacia 1300 – Standard
o Dacia 1300 – Super
o Dacia 1300 - Lux
o Dacia 1300 - Lux Super
o Dacia 1210 - au fost fabricate cateva modele care aveau capacitate cilindrica 1196 cm ,48 cp,in general se castigau la cecuri de 5000 lei
o Dacia 1301
o Dacia 1310 - aceleasi denumiri ca si pentru 1300
o Dacia 1325
o Dacia 1400
o Dacia 1410
* Dacia 500 (Lastun)
* Dacia 2000 (avea la baza modelul Renault 20, conceput special pentru regimul comunist),cu aer conditionat,incalzire in scaune,geamuri electrice---nu s-a comercializat
* Dacia Sport-Brasovia (Prototip)
* Dacia Estafette. Dar pentru că și Bucureștiul producea în uzinele T.V. (Tudor Vladimirescu) o dubă similară, producția Dacia D6 a fost limitată pentru a nu creea concurență
* Dacia Nova
* Dacia SupeRNova
* Dacia Solenza ---La Dacia Solenza este de remarcat un fapt curios : in 2005 se astepta de catre cumparator ,aproximativ 2 luni pana la intrarea in posesie ,in timp ce parcurile de stocare erau pline de Loganuri ce asteptau sa fie vandute. De altfel s-a si oprit productia Solenzei in 2005,cele aprox. 4600 de inscrieri pentru Solenza fiind re-directionate catre Logan
* Dacia Pick-Up (perioada 1975 - 8 decembrie 2006)
* Dacia Logan

Edited by albucatalin, 28 April 2010 - 17:32.


#43
gusteru

gusteru

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 240
  • Înscris: 24.11.2005

View Postalbucatalin, on 28th April 2010, 17:06, said:

Ce s-a fabricat la Pitesti:- Dacia 1100
Seria Dacia 1300 (Berlina, Break, Pick-Up)
o Dacia 1300 – Standard
o Dacia 1300 – Super
o Dacia 1300 - Lux
o Dacia 1300 - Lux Super
o Dacia 1210 - au fost fabricate cateva modele care aveau capacitate cilindrica 1196 cm ,48 cp,in general se castigau la cecuri de 5000 lei
o Dacia 1301
o Dacia 1310 - aceleasi denumiri ca si pentru 1300
o Dacia 1325
o Dacia 1400
o Dacia 1410
* Dacia 500 (Lastun)
* Dacia 2000 (avea la baza modelul Renault 20, conceput special pentru regimul comunist),cu aer conditionat,incalzire in scaune,geamuri electrice---nu s-a comercializat
* Dacia Sport-Brasovia (Prototip)
* Dacia Estafette. Dar pentru că și Bucureștiul producea în uzinele T.V. (Tudor Vladimirescu) o dubă similară, producția Dacia D6 a fost limitată pentru a nu creea concurență
* Dacia Nova
* Dacia SupeRNova
* Dacia Solenza ---La Dacia Solenza este de remarcat un fapt curios : in 2005 se astepta de catre cumparator ,aproximativ 2 luni pana la intrarea in posesie ,in timp ce parcurile de stocare erau pline de Loganuri ce asteptau sa fie vandute. De altfel s-a si oprit productia Solenzei in 2005,cele aprox. 4600 de inscrieri pentru Solenza fiind re-directionate catre Logan
* Dacia Pick-Up (perioada 1975 - 8 decembrie 2006)
* Dacia Logan
  ai uitat de CN1 - de la ceausescu nicolaie care arata ca R16 si avea un bord mare si patratos si de CN 2 supranumita liberta cam la fel cu prima dar mai eleganta. bordurile alea mi-au mincat zilele, tocmai ma angajasem la iatsa dacia servive in pitesti cind au aparut

#44
Alex167

Alex167

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 559
  • Înscris: 03.03.2008

View Postalbucatalin, on 28th April 2010, 18:06, said:

Ce s-a fabricat la Pitesti:- Dacia 1100
Seria Dacia 1300 (Berlina, Break, Pick-Up)
o Dacia 1300 – Standard
o Dacia 1300 – Super
o Dacia 1300 - Lux
o Dacia 1300 - Lux Super
o Dacia 1210 - au fost fabricate cateva modele care aveau capacitate cilindrica 1196 cm ,48 cp,in general se castigau la cecuri de 5000 lei
o Dacia 1301
o Dacia 1310 - aceleasi denumiri ca si pentru 1300
o Dacia 1325
o Dacia 1400
o Dacia 1410
* Dacia 500 (Lastun)
* Dacia 2000 (avea la baza modelul Renault 20, conceput special pentru regimul comunist),cu aer conditionat,incalzire in scaune,geamuri electrice---nu s-a comercializat
* Dacia Sport-Brasovia (Prototip)
* Dacia Estafette. Dar pentru că și Bucureștiul producea în uzinele T.V. (Tudor Vladimirescu) o dubă similară, producția Dacia D6 a fost limitată pentru a nu creea concurență
* Dacia Nova
* Dacia SupeRNova
* Dacia Solenza ---La Dacia Solenza este de remarcat un fapt curios : in 2005 se astepta de catre cumparator ,aproximativ 2 luni pana la intrarea in posesie ,in timp ce parcurile de stocare erau pline de Loganuri ce asteptau sa fie vandute. De altfel s-a si oprit productia Solenzei in 2005,cele aprox. 4600 de inscrieri pentru Solenza fiind re-directionate catre Logan
* Dacia Pick-Up (perioada 1975 - 8 decembrie 2006)
* Dacia Logan

Dacia 500 "Lastun" s-a fabricat in Timisoara

#45
albucatalin

albucatalin

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 574
  • Înscris: 19.11.2009

View PostAlex167, on 28th April 2010, 19:06, said:

Dacia 500 "Lastun" s-a fabricat in Timisoara
Da ,da ,ai dreptate,am gresit eu !





View Postgusteru, on 28th April 2010, 18:44, said:

ai uitat de CN1 - de la ceausescu nicolaie care arata ca R16 si avea un bord mare si patratos si de CN 2 supranumita liberta cam la fel cu prima dar mai eleganta. bordurile alea mi-au mincat zilele, tocmai ma angajasem la iatsa Dacia servive in pitesti cind au aparut
Pai 1325 era Liberta

Edited by albucatalin, 28 April 2010 - 19:42.


#46
jadcomp

jadcomp

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,935
  • Înscris: 27.09.2006

View Postgusteru, on 28th April 2010, 18:44, said:

ai uitat de CN1 - de la ceausescu nicolaie care arata ca R16 si avea un bord mare si patratos si de CN 2 supranumita liberta cam la fel cu prima dar mai eleganta. bordurile alea mi-au mincat zilele, tocmai ma angajasem la iatsa Dacia servive in pitesti cind au aparut
CN insemna "Conceptie Nationala" nu Ceausescu Nicolae. CN1 era Dacia 1320; din ea a derivat (prin scurtare) Dacia 1325 numita ulterior Liberta. Primul model a aparut in 1988 si s-a facut doar in perioada 1988-1989. Am un vecin in bloc care are un astfel de CN1 Dacia 1320 luata noua in 1989 si cu care circula si in ziua de azi. Masina este destul de obosita dar inca merge. Ar fi vrut ea sa semene cu R16, de fapt este un hatchback extrem de lung. Dacia 1325 a intrat in productie in 1990, numele de Liberta fiind ales dupa o consultare publica. S-a fabricat doar vreo 5 ani si nu a avut prea mare succes. Borduri derivate din cele CN1 s-au folosit masiv la majoritatea Daciilor produse din anii 90 pana la sistarea productiei modelului 1310 in vara lui 2004.
CN2 este alt concept care s-a nascut cu greu dupa vreo 10 ani, abia in 1995. Primul model s-a numit  Nova R523 (cea cu hayonul drept si luneta lunga, produsa in serie destul de scurta prin 1995-1996). Ulterior a aparut Nova R524 (cea cu hayon in unghi si luneta mica), caroserie care s-a produs pana in 2003 cu variantele Nova, Supernova si Solenza.


View Postalbucatalin, on 28th April 2010, 18:06, said:

La Dacia Solenza este de remarcat un fapt curios : in 2005 se astepta de catre cumparator ,aproximativ 2 luni pana la intrarea in posesie ,in timp ce parcurile de stocare erau pline de Loganuri ce asteptau sa fie vandute. De altfel s-a si oprit productia Solenzei in 2005,cele aprox. 4600 de inscrieri pentru Solenza fiind re-directionate catre Logan
Linia de productie pentru Nova pe care s-a asamblat atat Supernova cat si Solenza avea o capacitate maxima de 60.000 buc/an cifra care n-a fost niciodata atinsa pana la sistarea productiei Daciei 1310 (1310 se vindea, paradoxal, mult mai bine). Dupa sistarea productiei de 1310 si lansarea Logan cererea a crescut brusc cand Renault a anuntat sistarea productiei de Solenza la 31.03.2005. Desi s-a renuntat la fabricarea Solenzei in versiunile mai bine echipate pentru a orienta cererea spre Logan chiar si asa au fost mai multe cereri decat capacitatea de productie.
Si nu, parcurile de stocare nu erau pline cu Loganuri nevandute ci cu Loganuri COMANDATE care asteptau sa fie livrate. Timpul de asteptare in acea perioada era undeva la 1.5-2 luni. Am un Logan luat la primul program "Rabla" in 2005 (am casat o Dacie 1310 din 1985) si am asteptat fix 2 luni sa-mi vina masina.

#47
valecris16

valecris16

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,677
  • Înscris: 26.11.2007
......intre anii 1988 si 2008,fix 20 de ani, am avut in posesie un Ford Taunus 1600GL.....masina foarte trainica,dar si foarte rapida,care nu m-a lasat NICIODATA.....
mai am ceva poze cu ea.....asta inainte sa o vand....
nu cred ca apelam la solutia cu vanzarea,daca nu apareau aceste sicane din partea RAR...dar si a altor foruri...prin care aceste oldtimere,sunt eliminate sistematic de pe soselele noastre....chiar daca ele inca mai corespund din toate punctele de vedere.....
....doar traim in TZIGANIA.....nu????

#48
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,222
  • Înscris: 13.06.2004
Ce frumoase erau astea. Era și una la mine prin zonă. Pare mi-se că nu mai e acuma. Sper că nu a ajuns la fiare vechi :(
R.A.R. & comp. vor să-i ajute pe diverși dilări hauto să ne bage joarsele lor pe gât (că astea sunt mașinile noi).

#49
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,222
  • Înscris: 13.06.2004
"B.M.W." "Rechin".

#50
Adrian_pt

Adrian_pt

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 4
  • Înscris: 31.01.2007
Raspuns scurt - 80% Dacia 1300.

Raspuns lung: in afara de comunistele mentionate mai sus, masinile in Romania anilor 80 erau de mai multe feluri...

Intre 78 si 80, multe masini interesante vestice cumparate de stat in anii 60 si 70 au fost scoase la licitatie. Unele s-au casat, altele s-au vandut in afara tarii (de exemplu o flata de Jaguaruri detinuta de militie si ministerul de interne), altele au fost cumparate de persoane particulare, din pacate de obicei noii proprietari au schimbat motoarele pentru cele de ARO sau tractor, deoarece consumau mai putin.

In perioada 65-72 s-au importat ff multe masini din vest, si oficial si neoficial, de fapt am toate datele oficiale in perioada pana in 1970. Deci erau multe Ford Taunus, Opel Rekord, Opel Olympia, VW Broscuta si  VW 1500/1600, precum si celebrele Fiat si Renault pe care oricine le putea cumpara.

In plus, cei cu pile isi aduceau masini mai speciale. Cetateni straini isi puteau aduce orice, si asa au ajuns niste masini FOARTE tari prin tara, unele chiar inmatriculate pe 12B. Un prieten al familiei, englez, avea o cunostinta tot din Anglia stabilit la Focsani cu un E-type rosu nr 12-B-xxxx, alt E-type avea numere 17-B si inca exista in tara. Alte masini tari erau un Ferrari pe litoral detinut de un italian, un RR in Bucuresti pe langa Ateneu, un Maserati care inca exista in stare jalnica in periferia Bucurestiului (o legenda spune ca in anii 80, cara cartofi la tara), si niste Jaguar, Mercedes, BMW, Cadillac, Audi, Lancia etc. Pentru cei cu pile mari.... Poze de epoca arata alte masini moderne dar mai modeste din vest, desi putine la numar, unele inmatriculate in RO si altele in transit. Nicu Ceasuescu avea un Ford Sierra... In plus, multe masini de la ambasade sau abandonate de straini au fost revandute la licitatie de catre stat, si au ajuns la persoane fizice.

In anii 80 probabil 95% din masini care circulau in Romania erau de origine autohtona sau comunista sau erau modele din Vest importate oficial - adica Fiat (600, 850, 1100, 1100 Break, 1300, 1500, 124, 125 si doua 2300) si Renault (Dauphine zis Gordini, R10, R16). In plus, inca circulau cateva sute de masini antebelice, majoritatea fiind abandonate sau casate in anii 70. Practic erau precum masinile din anii 60 in ziua de astazi: inca mai vezi cate una, dar foarte rar, si de obicei abandonata.

In anii 70, mai ales in Bucuresti, erau mult mai multe masini interesante, fiind mai multi turisti si mai multa deschidere spre vest. Poza de jos arata cam ce exista...

Ca fapt divers, inca au supravietuit destule masini interesante din vest care si-au trait viata sub comunism. Repere de masini comuniste (stopuri de tractor, semnale de Dacia) pe o masina din Vest de multe ori indica faptul ca masina respectiva a existat in Romania comunista, nu intotdeauna bineinteles - traforarile se intamplau si mai recent. Alt indiciu sunt numerele vechi (din nou, nu intotdeauna - nr vechi au fost emise pana in iulie 1993).

Attached Files


Edited by Adrian_pt, 01 July 2010 - 14:53.


#51
akai_fan68

akai_fan68

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 28
  • Înscris: 28.02.2010
am si eu o intrebare, nu va suparati ca incarc forumul cu o asemenea prostie... Stie cineva prin Bucuresti sau prin tara locuri unde sa fie depozitate autobuze, troleibuze, tramvaie vechi? Ceva ce circula ca ITB prin Romania anilor 70-80-90? Vreau sa fac un documentar despre asa ceva. Daca cineva zareste o asa antichitate va rog mult sa-mi spuna si mie locul. Va multumesc anticipat, cu stima

#52
dan_1072

dan_1072

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 644
  • Înscris: 24.01.2007
Parca mai era si o varianta de Dacie cu 2 usi.

#53
akai_fan68

akai_fan68

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 28
  • Înscris: 28.02.2010

View Postdan_1072, on 24th October 2010, 20:08, said:

Parca mai era si o varianta de Dacie cu 2 usi.


dacia sport sau Dacia 1410

#54
calinkgb

calinkgb

    "United Gashka" mobile team

  • Grup: Moderators
  • Posts: 75,843
  • Înscris: 15.08.2008
Intr-una din calatoriile cu scop de vanatoare de epave, am gasit un Pontiac Astre, prima inmatriculare in .RO - 1988, cu numere normale. Masina a circulat pe 12B din 1985.

Edited by calinkgb, 26 October 2010 - 16:56.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate