Masini in Romania in anii '80
Last Updated: Nov 01 2023 13:26, Started by
Bogdans09
, Mar 20 2010 20:56
·
0
#235
Posted 03 August 2018 - 10:21
djl, on 14 noiembrie 2010 - 01:31, said:
De ce au fost casate maşini interbelice în anii '70? ÎN BUCUREŞTI A)R.A.T.B. are: RESTAURATE: 1) Un tramvai V09 produs în 1929; 2) Un tramvai V56 produs "produs" în anii '50 (defapt erau luate tramvaie vechi, recarosate şi remotorizate); 3) Un tramvai "Rathgeber" P3.17 ("gras") - vagon motor, transformat în cofetărie; 4) O remorcă veche, "decapotată", cu copertină; http://forum.softped...t...4666&st=162 NERESTURATE: 1) Tramvaie "Rathegber": M 5.65 (motoare) folosite pe post de "măgăruşi", cel puţin o remorcă m 5.65, şi un cuplu M 4.65 + m 4.65 (4.65 sunt cele cu uşi glisante) transofrmat în stropitoare. Niciunul nu mai are boghiul original. 2) Un EP/V3A + 2 remorci V12/V3A (remorci EP/V3A nu au mai păstrat) şi ceva EP/V3A transformate; 3) Un tramvai "Loher" pe 2 axe Autobuzele româneşti vechi care mai erau în curtea Autobazei Alexandria au fost casate Din păcate stăteau şi rugineau de ani. Au casat şi ultimul trmvai V2A (simplu articulat). Nici troleibuze mai vechi de "Astra"-"Ikarus" 415T şi "Rocar de Simon" 412E nu se mai păstrează Rectific: mai există autobuzele de la Autobaza Alexandria, dar vor fi vândute la fier vechi. Deci adios restaurare. Şi vor casa şi restul de autobuze vechi (inclusiv "D.A.F."-urle) şi remorcile "Rathgeber" m5.65 (aia m4.65 rămâne cuplată la un M4.65 că-i stropitoare; 4.65 sunt cele cu uşi glisante). Vor casa şi remorca pentru tramvai EP/V3A (mai rămăseseră 2 remorci V12/V3A, dar ulterior a rămas doar una), că să vadă lumea că tramvaiele EP/V3A nu aveau remorcă. Şi culmea culmilor, evenimentele cu tramvaie de epocă atrag oamenii. Mai au un V2A bidirecţional. Unidirecţional nu mai există pe nicăieri, idem V3A original. B )"Castel Film" deţine autobuzul "M.A.N." care a fost a lui Ceauşescu C) "Retromobil" deţine un autobuz "S.A.V.I.E.M." SC10U, ex R.A.T.P. (Paris), ex R.A.T.B. (folosit pe liniile expres). PLOIEŞTI (Oraşul Republicii) 1) Deşi tramvaiele au fost introduse în Ploieşti în nov. 1987, R.A.T.P. a primit ceva tramvaie din anii '20-'30. 2) Au în dotare nişte troliebuze articoolate "F.B.W." (elveţiene) produse în 1975 Idioţii de la Ploieşti, pentru că nu au găsit cui să vândă troleibuzele Elveţiene le-au casat, în loc să mai aştepte, că erau în stare bună! Dar aşa e când fac după capul lor! BRĂILA "Braicar". 1) Tramvaie "M.A.N." (produse 1958-1966) 2) Tramvaie "SGP" aduse de la Viena (cred că-s din anii '70) Nu ştiu dacă mai circulă vreun "M.A.N." GALAŢI Cele mai vechi tramvaie ale S.C. "Transurb" S.A. sunt nişte "Duewag" L + l (T4 + B4) - din astea au fost şi în Bucureşti, produse în 1956 (2) şi restul în 1957. Cu toate lucrările alea de la linii stau de vreo 2 ani în depou. Boghiurile sunt luate de pe tramvaie <<Timiş>> 2 casate. Nu mai circulă. Seamănă la aspect cu cele "M.A.N." ÎN IAŞI: A) R.A.T.C. - tramvaiele sunt pe ecartament metric (1.000 mm = 1 m) RESTURATE: 1) Un tramvai "A.E.G." din 1901 (defapt numai saşiul mai e original, restul a fost reconstruit) 2) Un tramvai V56 3) Un tramvai "Tatra" T4R NERESTAURATE: 1) Tramvaiele elveţiene Be 4/4 - folosite în uz curent - ne dau elveţienii bani şi piese pentru întreţinerea lor! 2) Diverse tramvaie nemeţeşti din anii '50 şi '60 - folosite în uz curent. Au şi ceva mai noi (inclusiv nişte Be 8/8 elveţiene) Be 4/4 Elveţiene (retrase din 2016) sunt din 1961-1962, cu excepţia a 3 remorci care sunt din 1951-1952. Mai exista la cineva un autobuz "T.V." 20 remotorizat diesel (iniţial avea motor benzinar V8), dar nu ştiu care este situaţia lui LUPENI (cel de Harghita) Au nişte 3 autobuze "F.B.W." B71U, produse în 1965, aduse de la Berna în 1990. Autobuzele au circulat până anul trecut sau anul ăsta la Mirecurea Ciuc. Erau cele mai veche autobuze aflate în circulaţie în România şi printre cele mai vechi păstarte (mai vechi decât ele nu erau decât 2 sau 3). Nu ştiu dacă mai există... unul dintre ele era folosit ca depozit la Miercurcea Ciuc. VA URMA Până la următorul episod aruncă un ochi pe: http://www.forum.transira.ro http://www.tramclub.org La Timişoara există multe tramvaie de epocă. Dintr-un tramvai şi o remorcă EP/V3A au refăcut ceva "Electroputere" original. Bine, nu ştiu cât 100% de original. De asemenea au un troleibuz "Saurer" 4TIILM (ex-Luassane) produs în 1960. Au fost 4, doar unul a mai rămas. A fost recondiţionat, dar nu ştiu dacă e apt să circule. Cei de la Timişoara vor păstra 2 troleibuze 'Dac' articulate (mai găseşti şi pe Cluj - modificate, Târgu Jiu şi Piatra Neamţ - ultime 2 oraşe au de producţie nouzecistă; să sperăm că la Piatra Neamţ şi la Cluj vor păstra unul). Dar cireaşa de pe tort vine de la Nord de Timişoara. V8 motor design [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/gzB4mtZAH_w?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/G2qzemhwDKE?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/XQb3XiQf1UU?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/RVXGaHXVBug?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/sI8P4T-Nqw0?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by djl, 03 August 2018 - 10:27. |
#236
Posted 07 December 2020 - 16:02
La Timișoara se pare că le-au pus gând rău unor vehicule păstrate
O interbelică care a reușit să supraviețuiască până în anii '80. Se pare că mai există mașina. Dodge D8 1938 in Bucuresti.jpg 635.12K 41 downloads Dodge D8 1938 in Bucuresti (1985).jpg 254.72K 48 downloads |
#237
Posted 07 April 2021 - 11:43
Anii '70.
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/xlq31wsvYRY?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/eQia5yT8k4s?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/5Pdm7lByt4g?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#238
Posted 07 April 2021 - 15:39
#239
Posted 05 September 2022 - 13:30
Dar autocarul din spatele troleibuzului, ce o fi fost?
|
#240
Posted 05 September 2022 - 14:47
E posibil să fie un Setra S 12, pe el parcă scrie Turist Transport. ONT-ul avea așa ceva!
|
#241
Posted 19 September 2022 - 10:12
Căutam azi noapte ceva legat de Bd. Carol I din București. Dau de poza asta mai tristă - tristă că se vede Calea Moșilor înainte de demolare (doar de la Bd. Carol, adică din stânga pozei până spre Sf. Gheorghe a mai rămas vechea stradă - în fine, grupul de clădiri din stânga imaginii mai există, aia din drepta nu ) și văd o mașină pe acolo - aia străină. Doar nu o fi "Opel"-ul Rekord care e parcat și azi pe acolo. Ba să vezi, tocmai ăla e! Eu credeam că mașina ai a fost adusă second-hand în anii '90, dar e acolo de cel puțin 40 de ani! Asta da parte a istoriei!
Bd. Republicii (Carol I) cu Mantuleasa si Cal. Mosilor 257541976_543839f70b_k.jpg 1.25MB 102 downloads https://www.google.r...!7i16384!8i8192 |
#242
Posted 17 October 2022 - 10:44
În filmul "Concurs" din 1982 (cred că eram în burta mamei la data realizării lui) de Dan Piţa se vede un "Mercedes" O6600 sau O320.
La min 3:41: https://www.dailymot...m/video/x2k6w8v Ţinând cont că a fost produs doar până în 1961, avea cel puţin 21 de ani la data realizării filmului, adică era unul dintre cele mai vechi autobuze din ţară. Şi arăta încă bine! Probabil a fost distrus, precum alte chestii. În "Revanşa" a distrus Sergio Nicolaesco unul cu motor în faţă, probabil şi mai vechi. Se vedea în funcţiune în Acţiunea "Autobuzul". Edited by djl, 17 October 2022 - 10:45. |
#243
Posted 21 October 2022 - 11:56
Diverse ale Televiziunii/Radioteleviziunii. Ăla cu formă mai pătrăţoasă şi mai ciudată era făcut pe şasiu de aşa ceva (a existat şi în versiunea Poloneză): https://cs.wikipedia...
https://cs.wikipedia...iki/Äč koda_706 Celălalt pătrăţos, am uitat ce e. O să întreb. Se vede şi unul din carele de producţie S.U.A. în poza 3 306925731_532967151968863_1476113825333441022_n.jpg 173.05K 11 downloads 306980171_532978181967760_8604537835567104296_n.jpg 162.7K 11 downloads 307036093_3309575032660173_7239146343317643331_n.jpg 181.08K 11 downloads 307561850_3309573825993627_7909208357152758230_n.jpg 48.61K 10 downloads Cu ocazia căutării ceva pe wikiepedia Cehească am aflat că au existat 2 firme LIAZ: LI.A.Z. Cehească care producea camioane, şi cea sovietică de produce autobuze. Deci camioanele nu erau de la ruşşi, aşa precum credeam. https://en.wikipedia... https://en.wikipedia...ki/LiAZ_(Russia) O firmă care a dat ulterior licenţa pentru celebra rusească 'Lada' (ca f.d. divers în rusă lada e o barcă medievală; sigla "Rover" tot o cu barcă sau corabie e), "F.I.A.T.", cu un model din 1919, care mai circula la parade în anii '80 - vezi ultimele 2 poze de la Obor. Nu ştiu dacă mai e în România. Erau aşa de halzii maşinile astea vechi. Maşina are volan pe dreapta că până în 1922 s-a circulat pe stânga în Italia. Mult timp însă au produs maşini cu volanul pe dreapta, iar camioane, autobuze, troleibuze cu volanul pe dreapta, până în anii '60. 311611458_5533175686764681_2252611125024465843_n.jpg 122.53K 13 downloads Rămând la Obor, ce maşină e cea care ieşea din pasaj, în direcţia Mihai Bravu. Pasajul Bucur Obor 311598611_449186633982219_1384049006600472808_n.jpg 67.02K 18 downloads Şi tot ceva interbelic, un "Moriss" din anii '20-'30, care de asemenea participa la evenimente. Poza e făcută pe Str. Dr. Grigore Cobălcesu, pe unde era Garajul celor de la Taxi "Cobălcescu". În fundal e Str. Berzei. Deci aici e: https://www.google.r...!7i16384!8i8192 Edited by djl, 21 October 2022 - 11:57. |
#244
Posted 21 October 2022 - 18:03
djl, on 21 octombrie 2022 - 11:56, said:
Rămând la Obor, ce maşină e cea care ieşea din pasaj, în direcţia Mihai Bravu. Pasajul Bucur Obor 311598611_449186633982219_1384049006600472808_n.jpg wild guess?… Talbot. |
|
#245
Posted 05 November 2022 - 12:53
"Dodge"-ul dintr-un post de mai sus cică rugineşte acuma într-un muzeu entografic din Bihor (La Fluturi se numeşte muzeul).
Mai sunt ceva epave pe acolo, care habar nu am dacă mai circulau în anii '70-'80. Păcat de maşinile clasice. |
#246
Posted 24 November 2022 - 13:55
#247
Posted 17 December 2022 - 12:10
Ţinând cont că era în demolare pe Calea Moşilor "nouă" (adică de la Mântuleasa/Bd. Republicii (Carol I) spre Obor), cam 1981-1982.
Poza e făcută de Dan Vartanian. |
#248
Posted 05 June 2023 - 13:35
Retroparadă 1972
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/YKnCGFbL3gU?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#249
Posted 01 November 2023 - 13:26
Calea Victoriei, cu Palatul Poştelor (azi M.N.I.A.R. - Muzeul Naţional de Istorie şi Artă al României), pe la 1970. Maşinile
1) "G.A.Z." M21 Volga din seria 2; 2) "F.I.A.T." 124 sau 125 sau "V.A.Z." Lada 3) Nu ştiu ce în spatele celor 2; Pe strada laterală, 4) un "F.I.A.T." 850 şi 5) probabil un 'Trabi' qaf, on 09 martie 2014 - 19:11, said:
salutare, de curiozitate , stiti cumva ce marca este aceasta masina ? am tot cautat pe net , dar nu am reusit sa o identific....:-( mersi "Rover" P6: https://en.wikipedia.org/wiki/Rover_P6 Dar cea din faţa "Reanult" 16 (apropos, e unul parcat pe Str. C.A. Rosetti între Pitar Moş şi Dionisie Lupu) de la P-ţa Kogălniceanu, ce să fie? [ https://3.bp.blogspot.com/-ZffFOtMArfY/UWGVLjxfgNI/AAAAAAAAFW4/BMH2saFKnxo/s1600/Piata+M+Kogalniceanu.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by djl, 01 November 2023 - 13:35. |
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users