Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii
 Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...
 Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor
 Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android
 

Clasificare motociclete

- - - - -
  • Please log in to reply
57 replies to this topic

#1
adris1919

adris1919

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,114
  • Înscris: 10.10.2006
Salutare tuturor!
Sunt in cautarea unei motociclete pentru deplasari in afara strazii. Am cautat o zi intreaga pe net sa vad in ce categorie se incadreaza nevoile mele. N-am facut decat sa ma-ncurc mai rau.
Din foto si putinele date tehnice date date pe diverse site-uri de vanzari, n-am reusit sa ma dumiresc ce diferente sunt intre cross, naked si enduro. Probabil si cei care au postat anunturile au facut-o (si) dupa ureche.

Ca sa fiu mai bine inteles, eu am nevoie (cred) de un motoras de 125-250 cmc, pe care sa-mi pot lua nevastuica si ceva bagajele si s-o intindem spre varful dealului, in conditii de ceva confort daca s-o putea (ma refer aici la pozitia din sa).
Nu-s disperat al vitezei, dar scuterul pe care am mers putea cam prea putin pentru nevoia mea. E nevoie de ceva putere, mai ales ca va circula si cu pasager, uneori. Spre exemplu mi-au cazut ochii pe asta sau asta.
Am putin peste 30 de ani, asta asa, ca sa va lamuriti cu privire la nivelul hormonal, coroborat cu cel al necesarului de adrenalina.
Ca nivel de investitie, nu cred sa-mi fie necesar peste 1000E, deocamdata, mai ales ca sigur voi ma "scapa" jucaria pe jos, deci...

Recunoscator profund le voi fi bikerilor cu "state vechi" care-mi face putina lumina.
Cu multumiri anticipate!
Adi.

#2
loveatv

loveatv

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 432
  • Înscris: 10.05.2009
http://ro.wikipedia...._de_motociclete
un touring ar merge

Edited by loveatv, 21 March 2010 - 20:22.


#3
tchoara

tchoara

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,465
  • Înscris: 05.02.2007
Touring-ul n-are nicio treaba. Si Hayabusa e touring, nu super sport cum zic multi, si nu ma vad urcand dealu' cu ea pe aratura. La fel si cu K-ul de la BMW si cu restul mobrelor de touring - sunt bune la drum lung, nu la urcat dealuri.

Diferenta dintre cross, naked si enduro... Pai naked-ul se refera strict la cum arata motoreta, nu la destinatia ei. Naked inseamna ca nu are carene (plasticele care acopera lateralele motoretei). Desi teoretic naked sunt orice motorete fara carena, cand spui "naked" de obicei te referi la mobre de strada, adica sport, gen (google) Honda Hornet, Suzuki Bandit, Ducati Monster etc. Motoreta de cross este o mobra cu care te duci la concurs prin namol. In principiu nu are far, are toba de competitie (nu street-legal) etc. Enduro inseamna o motoreta facuta pentru offroad. In principiu, enduro este o motoreta de cross, adaptata ca sa poti sa mergi cu ea pe strada legal (faruri, stopuri, tobe etc). Si enduro asta se imparte in soft enduro si hard enduro, dupa niste criterii gen marimea rotilor, inaltimea in sa etc. Hard enduro nu-ti recomand ca e prea agresiva, adica e strict pentru blanareala prin padure.

@adris - pentru ce vrei tu, iti recomand, ca marci/model, in ordine:

1) BMW F 650 GS

2) KTM - mai multe modele, iti alegi tu ce iti place;

3) Honda Transalp

4) Honda Africa Twin

BMW-ul este cel mai scump, dar si cel mai bun dintre astea. Raport calitate/pret/performante. Chiar ma uitam la un documentar pe discovery zilele trecute, era un nene care calarea mobre inca de prin anii 70, zicea ca are 4 motorete la momentul asta si daca ar fi sa-si aleaga doar una cu care sa ramana, ar alege f650gs-ul, ca e buna la toate - si pe strada, si la deal, si la tot.

KTM-ul fac mobre bune, dar sunt putin cam spre hard-enduro, arata de parca vii cu ea direct din padure.

La bugetul ala eu as lua Transalp sau Africa Twin. Sunt ieftine si bune. Mult mai ieftine decat KTM sau BMW. BMW nu gasesti oricum la 1000 de euro, iar KTM, daca gasesti, eu unul nu as lua; un pret corect pentru KTM este undeva pe la 2500-3000, la 1000 de euro are probleme serioase mobra.

Mai arate-ne ce mai gasesti, sa ne dam cu parerea. Sper ca te-ai lamurit cat de cat!

#4
madcox

madcox

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 341
  • Înscris: 05.03.2009
bmw f650 este ok, dar... este monocilindru, si vibratiile sunt deranjante in timp.
transalp este ok ca motoreta. 2 in v, suporta drumuri proaste, racirea o are pe apa.
daca nu vrei sa urci pe drumuri neamenajate tot timpul, o sa iti placa si Honda cb 500. este o motoreta docila, suspensia este ok ptr drumuri proaste, dar sa nu se confunde cu enduro. problema este ca depaseste 1000 euro, mai ales varianta mai noua de 96 parca, care are frana pe disc pe spate.

Pana acum recomand transalp, date fiind cererile tale.

Africa twin este prea greoaie, si nu o recomand ca motoreta de zi cu zi ptr un incepator. banuiesc ca se vrea sa se mearga ocazional si prin oras de colo colo, prin aglomeratie, si sa consume si decent.

#5
Astor

Astor

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,044
  • Înscris: 17.01.2003
La 1000 Euro nu cred ca vei gasi ceva ce sa te multumeasca mai multi ani, poate pe la 3000. Iar F650 GS Dakar chiar e cea mai buna alegere pentru ce vrei tu.

View Postmadcox, on 23rd March 2010, 11:12, said:

bmw f650 este ok, dar... este monocilindru, si vibratiile sunt deranjante in timp.

Corect. Si atunci ramane ca cea mai buna varianta: F800GS. Doar ca porneste de la ~ 6000E.  :lol:

#6
adris1919

adris1919

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,114
  • Înscris: 10.10.2006
Ce parere aveti de versusul [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/dreoYlnlVQw?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] ?

#7
adris1919

adris1919

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,114
  • Înscris: 10.10.2006
Am studiat cate ceva si am ajuns la un fel de finala mi-e greu sa ma decid intre urmatoarele doua modele: Honda Innova 125 (7kw) si Yamaha YZF R125 (11kw). Preturile gasite pe mobile.de sunt destul de apropiate (cca 2-300 euro mai mult pt Yamaha).
Honda are aspect mai mult de scuter, dar si consum mai mic, in schimb Yamaha pare a fi mai aproape de ceea ce-mi doresc legat de accesul off-road (e posibil sa ma insel, d-aia va rog sa ma corectati daca gresesc).
N-as vrea sa schimb foarte repede motorul, asa ca suplimentul de putere de la Yamaha iarasi pare a inclina balanta in favoarea ei. Fiind insa primul, mi-e sa nu fie prea naravasa pentru lipsa mea de experienta.
N-am date foarte multe despre manevrabilitatea celor doua modele, sprint, viteza optima de croaziera, confort in sa, etc.
Va rog tare mult, daca aveti sau prietenii vostri au vreunul dintre aceste modele, ajutati-ma cu sfaturi si pareri.
Multumesc anticipat!
Doamne-ajuta!

#8
madcox

madcox

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 341
  • Înscris: 05.03.2009
"yzf 125 ptr teren? nici o sansa. este varianta "sport" pentru copii. este pentru copiii care doresc sa conduca motociclete de la 16 ani. concurent direct este Honda cb 125.  ia-ti gandul de la ea. prea anemica pentru un adult care ocazional mai ia si pasager. daa vorbim de mers numai in oras, cu consum mic samd...poate s-ar renta, desi ai arata caraghios pe una de genul. mai degraba un scuter. gandeste-te la un 250 cm macar. crede-ma ca 125 nu-ti ajung.

gandeste-te la o stradala care sa te duca si pe un drum forestier. nu o sa urci tu pe munti. multi au gandit ca tine, si daca ii intrebi...au ajuns unde ajunge si o stradala. deja de la o varsta nu prea iti mai arde de urcat pe pietre, de dat cu motorul de pamant, de trantit nevasta in balta, samd... :D

uite aici: http://suchen.mobile...mp;drivingMode=

o recomand cu caldura unui incepator. nu este mare. este usoara, motorul este liniar si fiabil, suspensia perfecta pentru Romania, consum mic. problema la motociclete este ca daca iti iei de cilindree mica ai consum mic, dar cand ai pasager sau iesi din oras devii trist. stai in spate la camioane, nu iti permiti o depasire adecvata, si vei fi la cheremul tuturor.
daca iti iei de o cilindree mai mare( 500 cmc ....) ai consum mai maricel, dar esti altfel la depasiri, viteza de croaziera, vei putea sa mergi in rand cu masinile chiar si incarcat, samd...

Cazul perfect este urmatorul:
un scuter de maxim 125 cmc pentru oras, si o motocicleta de minim 500 cmc, dar stradala. adica nu sport, enduro & shit. am motoreta, deci vorbesc din experienta.

Edited by madcox, 29 March 2010 - 22:47.


#9
tchoara

tchoara

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,465
  • Înscris: 05.02.2007
@adris nu stiu ce sa zic, la inceput ai spus ca vrei sa te dai pe deal cu ea, acum iti face cu ochiul YZF-125R. Pai aia e mobra carenata, joasa, de alergat, nu de mers prin boscheti. Si nici cu alergatu' nu sta bine, vorba colegului de mai sus. Ah, daca ai 16 ani, ai alegeri limitate, si in cazul asta e buna, da' in rest, pentru ce vrei tu, nu cred ca are nicio legatura.

Daca tot esti indecis, atunci mergi pe recomandarea colegului, cu CB500, e o mobra excelenta pentru de toate. Dar subscriu la parerea ca 125 nu e de tine, mai ales carenata. Nu fi vrajit de consum, ca si p-asta mica daca o urci in ture nu mai consuma 4.

#10
adris1919

adris1919

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,114
  • Înscris: 10.10.2006
Adanci multamiri, fratilor, ca-n mare ratacire ma aflam. Ma luai dupa consum (pe spritmonitor) si poza (aspect). Acum, ca am inceput sa fac altfel de "calcule", ajung exact la primele tale recomandari tale, tchoara, cu niste nelamuriri:
1. BMW - cam scump, peste 2500 euro. Merita sa dau dublu fata de "concurente", in calitatea mea de novice de 17(x2) ani?
2. intre Honda Africa Twin si Transalp nu prea vad (cu ochiul meu complet neexperimentat) diferentele, in afara de pret, care e cu 7-800 euro mai mare la A.Twin. La fel si daca introduc in ecuatie CB 500. Daca e sa ma iau totusi dupa pret/putere/varsta, atunci CB 500 pare a fi cea mai buna alegere. Insa consumul se apropie de cel al masinii pe care o conduc (cand n-am permisul la domnii cu bascheta :cursing: ). Un 500 cu 3l/100km nu gasesc? :naughty:
4. KTM nu prea apar oferte si cele pe care le-am gasit par mai mult de cross, de morfolit in noroaie, ori destinatia asta in cazul meu va fi mai mult intamplatoare. Prioritate este comfortul, consumul si capacitatea de transport. Voi merge pe drumuri forestiere, nu pe poteci sau pe trasee speciale.
3. Are rost sa-mi pierd vremea cautand si alte marci decat cele recomandate? Adica Yamaha, Suzuki, Kawasaki, Aprilia etc?
Sau raportul optim pret/calitate il regasesc la Honda, pentru cazul meu, acela de novice. La masini stiu exact scara valorilor brandurilor, insa la moto sunt in plop complet, d-aia pun asemenea intrebari tampite. Insa mi-ar lua luni bune ca sa fac o documentare minutioasa. Asadar, rogu-va, lamuriti-ma!
4. Sa zicem ca ma decid asupra unui model. La ce ma uit cand fac selectia: an (cam care ar fi varsta maxima la care  motorul  sa merite bagat in seama?), kilometri (idem, care e limita maxima care sa asigure o exploatabilitate rezonabila in timp, sau o eventuala revanzare?), nr de proprietari anteriori si la ce alte aspecte considerati ca ar sa fiu atent?

Cu multumiri,
Adi.

Edited by adris1919, 30 March 2010 - 21:47.


#11
tchoara

tchoara

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,465
  • Înscris: 05.02.2007
In legatura cu alte marci... Eu zic ca Honda ar fi cea mai buna alegere. Eu as alege intre CB500 si Transalp. Strict din punctul de vedere al unui incepator, as lua CB500. Transalpul e mai versatil, poti sa faci mai multe cu el, dar o sa te bucuri pe el doar pe termen lung, la inceput, dintre cele doua, ti-ar placea mai mult CB-ul.

Cu consumul... Trebuie sa iei in calcul si factorul "timp". Avantajul mobrelor nu este neaparat consumul, ci faptul ca te deplasezi usor. Adica n-apuci sa consumi. La drum lung, o motoreta cu consum mediu 5 o sa consume la fel precum o masina cu consum mediu 5. In oras e cu totul alta treaba. Masina sta in trafic si consuma 11, iar tu te strecori si consumi tot 5-6. Si ajungi in 20 de minute unde vrei. Mobra de 500 care sa consume 3 n-am auzit, consumul ala e mai degraba pentru scuter, si cu 125-ul e greu sa scoti 3. Dar tine cont ca ala e consumul PUNCT, nu compara cu o masina ca nu are legatura, una e cand stai bara la bara cu masina si alta e cand treci printre ele cu mobra.

Nu merita sa dai dublu pe BMW, mai ales ca incepator cand o sa mai dai si cu ea de pamant. Nu neaparat ca o sa cazi, sper sa te tii bine pe ea, da' sunt sigur ca o sa-i pui cricul prost cel putin odata, sau o sa pui piciorul intr-o groapa, sau in panta etc. Si una este sa scapi Transalp sau CB500 si alta e sa scapi bijuterie de BMW. La bugetul si experienta ta nu merita sa dai dublu pe BMW.

Cu privire la alegerea mobrei - pe forumul de profil exista un GHID de cumparare a motocicletelor SH, ai multe informatii acolo. I-am dat si un quote mai jos.

Quote

Acte
In primul rind te sfatuiesc sa faci o foarte atenta verificare a actelor si a corespondentei intre seria cadrului/motorului cu cele inscrise pe certificat si pe cartea de identitate.

Atentie la anul real al modelului,se intimpla des ca vinzatorul sa iti spuna de ex.ca este un model '91 si sa descoperi dupa cumparare ca e iscrisa ca model'89.

Starea generala
Dupa aceea poti trece la verificarea starii generale a motocicletei;curatenie,zgirieturi,lovituri.

Semne de cazaturi
Primele semne de cazaturi pot fi reperate la
-pedale
-capete ghidon
-leviere
-interior carenaj "aranjat"(daca e cazul)etc.

Nr real de km
Incearca sa-ti dai seama de corespondenta dintre numarul pretins de chilometri si anumite amanunte care pot demasca o eventula minimalizare a acestei valori:
-rosaturi exagerate a cauciucului de pe pedale
-a minerelor de ghidon
-a vopselei de pe leviere
-in general a tuturor locurilor care intra in contact frecvent cu motociclistul in cadrul unei utilizari normale.

Daca unele din aceste elemente sunt noi,intreaba de ce.

Urme de maltratare
Vei verifica atent deasemenea eventualele urme de maltratare cm ar fi
-leviere rupte
-leviere indoite
-cauciuc topit in pasajul rotii de tractiune
-discuri de frina albastrite(semn de supraincalzire),etc.

Daca pina aici nu sunt probleme,poti trece la verificarea cadrului.

Cadrul
Se verifica aspectul general,aliniamentele. Atentie la
-vopsea sarita(daca e cazul),
-suduri neoriginale,
-urme de soc!

Acestea de obicei indica un accident.

Se verifica atent cadrul in jurul coloanei de directie,unde trebuie sa lipseasca orice fel de torsiuni,umflaturi,suduri,sarituri de vopsea sau vopsea proaspata.

Daca cadrul a fost revopsit,(de ce?)se poate vedea usor pt.ca de obicei cadrele la motocicletele mai moderne intii se vopsesc si apoi se stanteaza,deci seria trebuie sa fie vizibila in culoarea metalului,acolo unde nu sunt placute cu seria.

Se verifica atent prinderile motorului si a cutiei pe cadru!

Se verifica starea bratului oscilant spate,in special lipsa jocului rulmentilor de ghidaj.

Atentie la urmele de prindere a cadrului cu menghine sau alte instalatii posibila indreptare!

Aliniamentul rotilor
Se incearca verificarea aliniamentului rotilor prin ingenuncherea in spatele motorului,cineva trebuind sa tina motorul drept si roata fata dreapta.

Metoda este empirice,dar permite depistarea unor dezaliniamente grave.

Carenajul
Se verifica punctele de prindere ale carenajului pe cadru(daca e cazul)si eventualele perforatii.

Carenajul nu trebuie sa stea tensionat pe prinderi(posibila torsionare a cadrului): se desfac 2-3 prinderi din puncte vitale si se remonteaza pt. verificare.

Alte semne posibile de accidente serioase pot fi un radiator de apa strimbat (atentie!) sau un suport de instrumente de bord deformat/rupt/sudat(!).

Coloana de directie
Se verifica atent rulmentii coloanei de directie,cu roata din fata ridicata; se depisteaza eventualul joc in coloana sau eventualele puncte dure la invirtire.

Coloana nu trebuie sa aiba joc sau zgomote si ghidonul trebuie sa se invirta usor sub efectul propriei greutati a trenului fata.

In final se face un test de tinuta de drum si se incearca depistarea comportamentelor "curioase" cum ar fi instabilitate pe linii drepte bine asfaltate fara vint lateral sau tendinta motocicletei de a "trage" intr-o parte sau alta.

Motorul
Motorul de preferinta,acesta trebuie sa fie curat,dar nu sters chiar atunci,pe loc,ca tu sa poti verifica eventuale scurgeri de ulei la rece.

Daca s-a sters nu-i bai,vei putea verifica la cald,dupa o testare mai prelungita aceste scurgeri.

Pornirea la rece
Este obligatoriu sa asisti la prima pornire a motorului la rece(verifica cu mina!). Aici vei vedea in cazul demarorului electric starea bateriei, electromotorului de pornire, a dispozitivului de roata libera care scoate demarorul din tractiune dupa pornirea motorului.

Vei asculta la relanti si la acceleratie usoara eventualele batai sau clantanituri la rece(cele mai evidente)ale: cuzinetilor de biela si palier, bolturilor de piston(nasol!), si in cazul motoarelor de 4 timpi, zgomotul supapelor(posibil reglaj incorect al supapelor) si al lantului de distributie (daca nu cumva distr. este cu tren de pinioane). Acesta din urma in caz de uzura emite un zgomot metalic de fierarie asemanator cu un suierat.

Fum
Exista motoare de 4 timpi ca de ex.multicilindricele japoneze in stare perfecta,care nu au voie sa scoata fum chiar din prima secunda.

Altele precum boxerele mari BMW au voie in primele secunde sa emita o cantitate minuscula de fum pina la refacerea jocurilor normale intre piesele componente.

In orice caz(bineinteles regula nu se aplica la 2 timpi), la foarte putin timp dupa demaraj, fumul trebuie sa dispara.

Daca nu:
- Aburul e normal pe timp rece si umed, a nu se confunda!
- Fumul albastru = consum de ulei(segmenti sau ghiduri de supapa uzate);
- Fum alb = posibila prezenta a lichidului de racire (daca e cazul racirii cu lichid) in camerele de combustie, adica garnitura de chilasa terminata,sau,mai rau,bloc motor fisurat.

Cu motorul cald,dupa 2 minute de relanti se accelereaza brusc intii in punctul mort,dupa care dupa ale 2 min.se repeta procedeul in sarcina.(se evita totusi expunerea exagerata la relanti mai ales in cazul motoarelor racite cu aer).

- Fum albastru=motor uzat
- Fum negru=amestec prea bogat in benzina(posibile probleme de calamina)

Toate acestea (repet)referitoare la fum =numai pt. 4 timpi.

Se verifica buloneria motorului:un motor bun nu are nevoie de demontare profunda!

Uleiul
Tot pt.4 timpi:Se verifica cantitatea si calitatea uleiului(culoare,consistenta), se intreaba de filtru, frecventa schimbului de ulei si filtre.

In anumite cazuri (motoare de mare performanta cu uleiuri inalt aditivate) culoarea aproape neagra este normala.

Se verifica numai consistenta si "grasimea acestuia. Se poate scurge putin ulei la cald si se verifica dupa "asezare"prezenta de eventuale particole metalice:a se evita!

Se verifica functionarea corecta a cablurilor de acceleratie si de soc (integritate, tensiune corecta, ungere). Acceleratia trebuie sa revina singura!

Transmisia secundara
Cardan
Daca totul e bine; transmisia secundara:in cazul cardanului se verifica eventualele zgomote, puncte dure de invirtire, starea buna a cardanului, daca e vizibil (axialitate, lipsa de lovituri,marcaje,starea amortizorului de transmisie,daca exista)si prezenta uleiului in cantitate si consistenta corecte.

De asemenea se poate verifica prezenta de particol metalice in ulei(dupa o minima invirtire).

Curea
Daca ar fi fost cazul curelei(Harley):starea curelei si a coroanelor de transmisie.

Lant
In cazul lantului:vezi aspectul general, lipsa de rugina, ungerea corecta (un lant poate ascunde rugina si sub un strat nou de ulei), curatenia, prezenta tuturor rolelor, lipsa totala a jocurilor de orice natura.

Atentie la elemente gripate: ele se demasca prin "sarituri" ale lantului la invirtirea in relanti cu roata din spate libera, pe cricul central.

Zgomotele de tip "clac" indica de asemenea de obicei un lant uzat.

Vezi tensiunea corecta a lantului (un lant incorect tensionat se uzeaza f. repede, ca si coroana si pinionul).

Verifici starea pinionului primar si a coroanei de transmisie: uzuri, prezenta tuturor dintilor, fixare, lipsa de batai laterale.

La pinion, daca poti, vezi sa nu curga ulei pe linga simeringul axului acestuia.

Daca exista amortizor de transmisie de cauciuc in roata din spate, verifica lipsa jocului, sau macar acesta sa fie foarte mic: invirte coroana fate de roata din spate si vezi ce se intimpla.

Cutia de viteze
Acum, cutia de viteze: aceasta trabuie sa nu prezinte zgomote anormale, trebuie sa fie cit mai precisa si rapida, mai ales la motoarele sport.

Punctele moarte trebuie sa fie usor de gasit si cele false trebuie sa lipseasca.

Atentie la sariturile din viteza, mai ales prima si a 2-a (pinioane uzate sau furci de ghidaj torsionate) :se accelereaza puternic in toate treptele corect cuplate si se verifica de citeva ori acest lucru.

Daca cutia este unsa separat, aceeasi verificare a uleiului.

Suspensiile
Suspensiile fata-spate:se verifica lipsa zgomotelor de culisare, infundarea trebuie sa fie progresiva si revenirea libera si neta, dupa un mic recul.

La spate:starea amortizorului, scurgeri, functionarea reglajelor (daca e cazul), aspect general.

La fata: aspect general, curatenie, urme de ulei, lovituri.

Tuburile trebuie sa nu prezinte nici o zgirietura sau alte marcaje.

Se verifica paralelismul prin compararea la ochi a reflectiilor tuburilor de furca.

Se fac pompaje repetate si se verifica daca a aparut ulei pe tuburi (simeringuri terminate).

Vezi starea simeringurilor de praf, daca sunt terminate, nici cele de ulei nu mai duc mult!

Vezi comportamentul furcii la revenire, nu trebuie sa faca zgomote.

Daca tuburile sunt curate dar nu amortizeaza de loc (oscilatii repetate) atunci s-ar putea sa nu ai decit putin ulei in tuburi sau chiar deloc! Intrebi daca s-a schimbat uleiul in tuburi si cind anume (maximum pt. Romania este de 10-12.000 km)

Reglaje, daca sunt: functionarea corecta.

Franele
Eficienta la apasare: daca sunt cu tamburi se verifica lipsa ovalizarii fata si spate separat (frineaza neregulat la o apasare constanta a levierului sau pedalei.)

Uzura tamburului, reglaj incorect.

Daca sunt actionate prin cablu se verifica integritatea, lipsa griparii, ungerea corecta, starea camelor de actionare.

Daca sunt hidraulice: Lichidul trebuie sa fie proaspat, transparent si la nivelul corect. Daca este brun, oxidat este vechi si are o posibila prezenta de apa (se schimba la max.2 ani-20.000 km)

Verifica etanºeitatea garniturilor de pompa centrala, etriere conductele (stare generala)

Cursa comenzilor trebuie sa fie ferma si sa nu atinga capetele(ex.minerul dreapta al ghidonului):aer in instalaþie!

Se verifica funcþionarea becului de stop fata si spate.

In cazul discurilor se verifica starea si tipul plãcutelor.

Starea generala a discurilor: Lipsa adanciturilor in sensul pistei exagerate (max.0,2-0,3 mm), grosimea minima de siguranþa (de obicei inscrisa pe disc) se mãsoarã mãcar cu un ºubler.

Se verifica cu rotile suspendate foarte atent lipsa absoluta a oricarei batai laterale a discurilor. Culoarea albãstrita a acestora este un semn de supraincalzire si posibila deformare a pistei.

Uzura discurilor in functie de nr.total de km.sau de nr.de km de cind au fost schimbate este un indiciu asupra felului de utilizare la care a fost supusa motocicleta. Ex.disc de sub 20.000 km. cu plãcute standard si grosimea minima atinsa = utilizare supersportiva intensiva. Exista plãcute de mare perf. care uzeaza mai rapid discurile, ex. metal sinterizat. Intreabã!

Ambreiaj
Se verifica lipsa patinarii la acceleratii f. puternice in treapta a 2-a-a 3-a (depinde de putere, poate chiar a 4-a in cazul motoarelor de mare putere): daca cauciucul nu patineazã, dar turaþia motorului creste fara ca viteza sa faca acelasi lucru in mod proporþional, ambreiajul trebuie refãcut.

O cursa activa exagerat de mica, chiar fãrã patinare inseamnã ca ambreiajul va trebui refacut curand.

Hidraulica ambreiajului se verificã exact la fel ca la capitolul frine anterior.(lichid,etanseitate,etc.)

Roti, jenþi, pneuri
Se Ⲵe fiecare roata pe liber pt. verificarea axialitatii si a lipsei jocului din rulmenþi.

In cazul franelor disc e posibil ca rotile sa fe foarte uºor franate din Ⲵirea lor libera(nu prea mult!): e normal.

Daca exista suspiciuni cu privire la starea rulmenþilor, se demonteazã plãcutele si se invirt rotile pe liber.

Se examineazã jantele: urme ºocuri, etanºeitate la tubeless (modul de schimbare a cauciucului).

Se verifica valvele.

Se verifica starea cauciucurilor.

Se inreabã acum citi km. au fost schimbate pneurile si in functie de raspuns(sincer!?) si de tipul cauciucurilor se poate evalua din nou modul de utilizare a motocicletei.

Eºapamente
Stare generala, lovituri, zgirieturi, rugina ascunsa; la motoarele in 4 timpi: culoarea interna trebuie sa fie apropiata de cea a betonului; se baga un deget in evacuai: urmele grase, negre+ motor cu carburatia dereglata sau uzat.

Se verifica starea galeriilor: etanºare (zgomote ascuþite rapide "ps-ps-ps-ps" tip compresor de aer, sau motor care "ticaie" la frine de motor puternice), oxidare, integritate generala, etc.

Instalaþia electrica
Instalaþia electrica trebuie sa fie ne-"facuta", integra, fara urme de arsuri, topituri, dezizolari, etc.

Se verifica funcþionarea tuturor echipamentelor electrice si a bordului (ex.aprinderea becului roºu de ulei la punerea contactului, si, apropo, stingerea lui imediat dupa pornirea motorului, adicã presiune corecta la ulei!!)

Bateria
Se verifica starea bateriei si,daca e posibil incarcarea corecta(alternator!).

Contacte baterie oxidate = intreþinere necorespunzãtoare.

Test de drum
Acestea fiind fãcute, faci un test de drum cu proprietarul la ghidon: vei vedea cum se poarta acesta cu motocicleta, daca respecta timpii de incalzire a motorului, daca manuieºte corect cutia, etc.

Daca totul e bine, ai cumpãrat-o si drum bun. Poþi avea incredere in ea!!

Printeaza chestia asta si cind te duci sa cumperi motoru', du-te numai cu cineva care se pricepe si pe care il pui sa verifice pas cu pas dupa lista asta: eu am fãcut-o dupã mai multe informatii de la mai multi specialisti si am folosit-o cu succes.


#12
gabigowriel

gabigowriel

    Active Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 1,254
  • Înscris: 07.12.2009

View Postadris1919, on 30th March 2010, 22:44, said:

Adanci multamiri, fratilor, ca-n mare ratacire ma aflam. Ma luai dupa consum (pe spritmonitor) si poza (aspect). Acum, ca am inceput sa fac altfel de "calcule", ajung exact la primele tale recomandari tale, tchoara, cu niste nelamuriri:
1. BMW - cam scump, peste 2500 euro. Merita sa dau dublu fata de "concurente", in calitatea mea de novice de 17(x2) ani?
2. intre Honda Africa Twin si Transalp nu prea vad (cu ochiul meu complet neexperimentat) diferentele, in afara de pret, care e cu 7-800 euro mai mare la A.Twin. La fel si daca introduc in ecuatie CB 500. Daca e sa ma iau totusi dupa pret/putere/varsta, atunci CB 500 pare a fi cea mai buna alegere. Insa consumul se apropie de cel al masinii pe care o conduc (cand n-am permisul la domnii cu bascheta :cursing: ). Un 500 cu 3l/100km nu gasesc? :naughty:
4. KTM nu prea apar oferte si cele pe care le-am gasit par mai mult de cross, de morfolit in noroaie, ori destinatia asta in cazul meu va fi mai mult intamplatoare. Prioritate este comfortul, consumul si capacitatea de transport. Voi merge pe drumuri forestiere, nu pe poteci sau pe trasee speciale.
3. Are rost sa-mi pierd vremea cautand si alte marci decat cele recomandate? Adica Yamaha, Suzuki, Kawasaki, Aprilia etc?
Sau raportul optim pret/calitate il regasesc la Honda, pentru cazul meu, acela de novice. La masini stiu exact scara valorilor brandurilor, insa la moto sunt in plop complet, d-aia pun asemenea intrebari tampite. Insa mi-ar lua luni bune ca sa fac o documentare minutioasa. Asadar, rogu-va, lamuriti-ma!
4. Sa zicem ca ma decid asupra unui model. La ce ma uit cand fac selectia: an (cam care ar fi varsta maxima la care  motorul  sa merite bagat in seama?), kilometri (idem, care e limita maxima care sa asigure o exploatabilitate rezonabila in timp, sau o eventuala revanzare?), nr de proprietari anteriori si la ce alte aspecte considerati ca ar sa fiu atent?

Cu multumiri,
Adi.
NIci nu stii ce vrei... ba Innova 125 , ba YZF 125 ...  ba CB 500... ce naiba?! ai zis ca VREI sa-ti iei nevasta SI BAGAJELE apoi directia coclau/deal/padure!  IN caz de nu stiai motociclismul este un LUX , un hobby foarte scump pentru un roman de rand , si care pe deasupra mai este si periculos RAU DE TOT!  Singura motocicleta ce poate sa-ti implineasca dorintele este BMW F650GS DAKAR , ce POATE consuma 3,4 litri la suta de km la o viteza constanta de 90 km/h!
Restul sunt "barbi" , prostii , aberatii! NICI O motocicleta de enduro real nu va consuma in vecii vecilor amin 3 litri la suta de km! Cam atat consuma un scuter in conditii de sosea libera si viteza constanta de 80 km/h ...
  Vezi si citeste si aventura unui roman in Mongolia pe un BMW F650GS DAKAR ce aproape de 50000 km fiind consuma vreo 3-4 la 100 de km incarcat fiind  cu bagaje CAT CUPRINDE...   http://mongolia.ro/
hai pa si succes!  sa nu zic "succesuri" ...


#13
adris1919

adris1919

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,114
  • Înscris: 10.10.2006
Gabriel, linisteste-te te rog, nu te mai enerva, ca n-are rost. E pacat de stomacul tau! Daca tu esti unul din fericitii care te-ai nascut gata invatat, eu unul a trebuit s-o iau cu "munca de jos" si sa invat pas cu pas tot ce stiu pana acum. Si cu siguranta asa se mi se va desfasura viata pana la final. De asta aduc de fiecare data multumiri "colegilor" de forum, pentru ca sfaturile lor, uneori chiar rastite, imi sunt de mare ajutor. Cred ca asta e unul din scopurile acestui tip de comunicare.
Nu, intr-adevar nu stiam ca motociclismul e un hobby de lux si nu cred ca eu il voi putea considera astfel. Eu am nevoie de un mijloc rapid de deplasare din punctul A in punctul B, altul decat masina. Ce il face atat de scump? Daca e sa ma iau dupa tine, raman la masina. In afara de costul de achizitie si echipamente de protectie, sunt oare costurile de intretinere atat de mari, "de lux"? Cu banii pe un BMW F650 pot lua o Honda CB 500 si un Transalp. Asadar ramane sa caut intre aceste doua modele.
Legat de consum, eu am pus acolo un smiley care trebuia sa dea de inteles ca a fost un apropo "glumet" din partea unui "nou-nascut" in ale motociclismului. Am vazut si eu ca la clasa asta nu exista (cel putin pe spritmonitor) nici una care sa consume sub 4,5l/100km. Chiar nu pun accentul in mod deosebit pe consum, dar niciodata nu strica sa cauti solutia optima. Exact asta incerc eu sa fac.
Tchoara, inca odata iti multumesc tere mult pentru noile lamuriri. Cu certitudine ma astept la ceva cazaturi si alte incidente ca cel descris de tine, caci sunt constient ca nu se poate fara, si asa e si normal.
Foarte util ghidul pentru "receptia" fizica a "tilajului". Insa intrebarea mea era deocamdata pentru faza de prospectie. Adica ce sa caut pe net: km, an de fabricatie, etc.? In sensul ca are rost sa ma uit la cele din '80, sau cele cu peste 50-60000km? cat inseamna spre exemplu 50k km in viata unui motor?
Numai bine!

#14
x86

x86

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 8
  • Înscris: 19.07.2007
Din ce-am citit, ai nevoie de un dual-sport. Daca vrei sa iei mai mult decat o sticla de apa si 2 sandwich-uri pe motor in iesiri, gandeste-te la unul de 350-650cc, in 4 timpi. Cu bagaje si nevasta pe motor, mai mult decat drumuri neasfaltate, pietruite sau cu putin noroi pe ele nu ai cum sa faci, indiferent de ce motor/cauciucuri ai. Ai noroc, in zona asta gasesti destul de multe motociclete.

Daca vrei mai mult offroad (50% off-50% on), maxim 200-250km/zi fara dureri posterioare:
* Yamaha XT de 350cc, XT de 600cc sau XT 660R-ul.
* Suzuki DR de 350, modelul mai nou de 400 (nu stiu exact cum ii spune), DR de 600RE, 650RE
* Honda XL de 600-650
* Kawasaki KLR de 600 si ceva

Pentru 70% on - 30% off, ture pe asfalt de 4-500km/zi, loc de bagaje mai mult si sa poata si un forestier:
* Yamaha Tenere (XTZ-urile de 600cc, sau, mai noi, de 660cc)
* Suzuki DR 650 RSE (modelul cu carene), DR de 750-800cc, Freewind (de 650cc, nu stiu sigur, parca are motor de DR)
* Honda Dominator/SLR (650cc)
* BMW, seriile F si GS de 650cc - pe astea nu le stiu
* Aprilia Pegaso, de 600/650cc - motoare Rotax, la fel ca si BMW-urile
* KTM Adventure (monocilindru de 600 si ceva...)

Pentru 85% on - 15% off, ture lungi pe asfalt, forestiere cuminti (ocazional)
* Honda Transalp, AfricaTwin, Varadero
* Suzuki V-Strom
* Yamaha SuperTenere, TDM
* altele
(Stiu ca se pot face multe pe AfricaTwin/SuperTenere daca te stii, dar pe mana unui incepator nu se pune problema de offroad cu ele)

Nu este o lista completa, dar in mare, cele mai comune prin Romania sunt in lista.

Alta clasificare ar fi dupa motor:
* monocilindru - vibratii mai mari ca la alte motoare (dar in limite suportabile), cuplu liniar dar scurt, trage ca apucatu', intretinere mai putin costisitoare
* bi-cilindru - in V (Transalp, V-Strom, AfricaTwin) sau paralel-twin (SuperTenere, TDM), vibreaza mai putin - mai comod la drum lung, mai elastic, trage mai sustinut decat un mono

Si la intretinere trebuie sa te gandesti. O japoneza, intretinuta cum trebuie, ajungi pe la minim 300 euro anual. Un kit de lant te tine 3 ani, un set de cauciucuri 1-2-3 (in functie de profil, de strada mai mult, cramponate mai putin), 2 schimburi de ulei/an, filtru de aer la 2-3 ani (chiar si 1 an daca faci off mai serios). Sigur il vei da pe jos, mai ai nevoie de vreo piesa second, plastice, etc. Aici cel mai bine iesi cu XT, DR, Dominator, Transalp-uri - astea-s cele mai multe prin ro. La polul opus, KLR-ul ii cel mai putin gasit prin ro.

Alta chestie de luat in calcul, modul in care duci bagajele. Nu te arunca la o motocicleta care are top-case si genti laterale de plastic/aluminiu. Alea merg doar pe asfalt. Daca vrei sa-l scoti pe offroad, gentile se pot crapa/rupe de la cazaturi sau cedeaza cadrul de la vibratii. Daca vrei bagaje, ia in calcul genti laterale textile (de calitate, nu chinezarii) si un rucsac prins cu corzi pe codita.

Kilometrii depind de la motor la motor. In ideea ca este intretinut corect, mers decent si fara abuzuri, un monocilindru rezista in medie pana la 80-100mii km, dupa trebuie schimbat pistonul/segmentii macar. Un bicilindru, la 100mii nici nu se prea vede uzura prin motor. In schimb, daca a fost forjat, cum ti-e norocul.
In principiu, sa dai km inapoi la un motor cu km mecanic, dureaza maxim o ora. Nu ii relevant sa te orientezi dupa ei, daca nu stii ce cumperi. Ideal ii sa mergi cu cineva care cunoaste modelul. De exemplu, Tenere-ul meu de 660cc ii cam gata, ajunge spre 80-90mii km. L-am si forjat :rolleyes:. I-am pus ghidon nou, mansoane noi d'alea cool, oglinzi noi, cauciucurile de pe scarite in stare buna, cauciucuri bune, saua retapitata, un ulei mineral mai gros sa nu-l arda si sa nu troncane asa tare, cateva suruburi noi sa para ingrijit, pun 35mii km si il pot da cu 1500-1600 euro, cand el nu face decat 1000 maxim.

Legat de marci, cu riscul de a porni un flame: toate sunt fiabile daca sunt intretinute corect. Japoneze, italiene sau nemtesti, ce-or fi, toate-s bune.

Recomandarea mea este sa-ti iei pentru inceput un XT, DR de 600-650cc, generatie 90-95, cu pornire la buton, intretinut corect. Asa ceva te costa, in stare buna 1000-1400euro (in functie de starea consumabilelor). Din prima oricum nu stii ce motor vrei si nu ai cum sa faci alegerea corecta. Daca iei teapa, ii plina tara de motoare de astea, la dezmembrat. Imediat gasesti un motor de schimb si te-ai scos. Valabil si in cazul in care il faci praf, fiind icepator. Mai pune 100-200 euro, ii schimbi uleiul, filtru de ulei nou, ce-i mai trebuie, ii pui un set de Heidenau K76/K60 sau ceva cu profil asemanator si te dai pe asfalt si drumuri forestiere lejere sezonul asta, pana te obisnuiesti cu el. Am zis Heidenau, pt ca sunt ieftine si bune, poti sa pui orice altceva :). Dupa un sezon, iti intrii in mana cat de cat sa-ti faci curaj pt trasee mai serioase, ori iti dai seama ca vrei sa schimbi categoria.

#15
gabigowriel

gabigowriel

    Active Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 1,254
  • Înscris: 07.12.2009

View Postadris1919, on 31st March 2010, 13:57, said:

Gabriel, linisteste-te te rog, nu te mai enerva, ca n-are rost. E pacat de stomacul tau! Daca tu esti unul din fericitii care te-ai nascut gata invatat, eu unul a trebuit s-o iau cu "munca de jos" si sa invat pas cu pas tot ce stiu pana acum. Si cu siguranta asa se mi se va desfasura viata pana la final. De asta aduc de fiecare data multumiri "colegilor" de forum, pentru ca sfaturile lor, uneori chiar rastite, imi sunt de mare ajutor. Cred ca asta e unul din scopurile acestui tip de comunicare.
Nu, intr-adevar nu stiam ca motociclismul e un hobby de lux si nu cred ca eu il voi putea considera astfel. Eu am nevoie de un mijloc rapid de deplasare din punctul A in punctul B, altul decat masina. Ce il face atat de scump? Daca e sa ma iau dupa tine, raman la masina. In afara de costul de achizitie si echipamente de protectie, sunt oare costurile de intretinere atat de mari, "de lux"? Cu banii pe un BMW F650 pot lua o Honda CB 500 si un Transalp. Asadar ramane sa caut intre aceste doua modele.
Legat de consum, eu am pus acolo un smiley care trebuia sa dea de inteles ca a fost un apropo "glumet" din partea unui "nou-nascut" in ale motociclismului. Am vazut si eu ca la clasa asta nu exista (cel putin pe spritmonitor) nici una care sa consume sub 4,5l/100km. Chiar nu pun accentul in mod deosebit pe consum, dar niciodata nu strica sa cauti solutia optima. Exact asta incerc eu sa fac.
Tchoara, inca odata iti multumesc tere mult pentru noile lamuriri. Cu certitudine ma astept la ceva cazaturi si alte incidente ca cel descris de tine, caci sunt constient ca nu se poate fara, si asa e si normal.
Foarte util ghidul pentru "receptia" fizica a "tilajului". Insa intrebarea mea era deocamdata pentru faza de prospectie. Adica ce sa caut pe net: km, an de fabricatie, etc.? In sensul ca are rost sa ma uit la cele din '80, sau cele cu peste 50-60000km? cat inseamna spre exemplu 50k km in viata unui motor?
Numai bine!
:console:  IO , M-AM ENERVAT?! Nicidecum! Da' ai inceput cu o IDEE si ai sarit la alte 5 in acelasi timp...
EU zic sa citesti intai DE TOATE pe forumuri , review-uri , site-uri dedicate moto si pe urma sa intrebi ceva... EU pana sa dau de permis "A" si sa-mi iau motor intai am invatat putina mecanica , am studiat modul in care functioneaza o motocicleta , CUM se intretine una , pe langa TOT CE TINE DE CONDUSUL uneia ...
A DURAT VREO 2 ANI aceasta perioada...
BMW-ul e ceea ce iti trebuie daca vrei ceva enduro , CB500 e stradala toata ziua, mai mult pentru "naveta" intre 2 orase PE ASFALT...
Honda Transalp e GREA rau de tot , motorul nu chiar asa de performant(cam n-are "zvac" in depasiri la viteza daca esti si cu pasager si cu bagaje... dar fiabil...
BMW-ul  le are pe toate...  :thumbup:
50000 km la o motocicleta de calitate si bine intretinuta n-ar trebui sa fie o problema...(vezi HONDA VFR750/800 ca te tine si 150 mii de km ,si e motor de "12 MII DE TURE"... dar NU STII ce cumperi la SH...)
Pana la urma e alegerea ta...
  :rolleyes:

View Postx86, on 31st March 2010, 14:29, said:

Din ce-am citit, ai nevoie de un dual-sport. Daca vrei sa iei mai mult decat o sticla de apa si 2 sandwich-uri pe motor in iesiri, gandeste-te la unul de 350-650cc, in 4 timpi. Cu bagaje si nevasta pe motor, mai mult decat drumuri neasfaltate, pietruite sau cu putin noroi pe ele nu ai cum sa faci, indiferent de ce motor/cauciucuri ai. Ai noroc, in zona asta gasesti destul de multe motociclete.
nici nu CRED ca mai exista motor de "dual-sport" in 2 timpi... a apus de mult timp perioada de glorie a motorului in 2 timpi...
Daca vrei mai mult offroad (50% off-50% on), maxim 200-250km/zi fara dureri posterioare:
* Yamaha XT de 350cc, XT de 600cc sau XT 660R-ul.
* Suzuki DR de 350, modelul mai nou de 400 (nu stiu exact cum ii spune)   , DR de 600RE, 650RE
* Honda XL de 600-650
* Kawasaki KLR de 600 si ceva
DRZ-400 , nu se mai fabrica, nu este nici pe departe ce-i trebuie omului...vb prostii
Pentru 70% on - 30% off, ture pe asfalt de 4-500km/zi, loc de bagaje mai mult si sa poata si un forestier:
* Yamaha Tenere (XTZ-urile de 600cc, sau, mai noi, de 660cc)
* Suzuki DR 650 RSE (modelul cu carene), DR de 750-800cc, Freewind (de 650cc, nu stiu sigur, parca are motor de DR)
* Honda Dominator/SLR (650cc)
* BMW, seriile F si GS de 650cc - pe astea nu le stiu
* Aprilia Pegaso, de 600/650cc - motoare Rotax, la fel ca si BMW-urile
* KTM Adventure (monocilindru de 600 si ceva...)

Pentru 85% on - 15% off, ture lungi pe asfalt, forestiere cuminti (ocazional)
* Honda Transalp, AfricaTwin, Varadero
* Suzuki V-Strom
* Yamaha SuperTenere, TDM
* altele
(Stiu ca se pot face multe pe AfricaTwin/SuperTenere daca te stii, dar pe mana unui incepator nu se pune problema de offroad cu ele)

Nu este o lista completa, dar in mare, cele mai comune prin Romania sunt in lista.

Alta clasificare ar fi dupa motor:
* monocilindru - vibratii mai mari ca la alte motoare (dar in limite suportabile), cuplu liniar dar scurt, trage ca apucatu', intretinere mai putin costisitoare
* bi-cilindru - in V (Transalp, V-Strom, AfricaTwin) sau paralel-twin (SuperTenere, TDM), vibreaza mai putin - mai comod la drum lung, mai elastic, trage mai sustinut decat un mono
MONOCILINDRU putin costisitor?! Mai intereseaza-te de ce preturi la intretinere au KTM-urile 520 , 450 , sau mai nou 530 sau 690 ...
Si la intretinere trebuie sa te gandesti. O japoneza, intretinuta cum trebuie, ajungi pe la minim 300 euro anual. Un kit de lant te tine 3 ani, un set de cauciucuri 1-2-3 (in functie de profil, de strada mai mult, cramponate mai putin), 2 schimburi de ulei/an, filtru de aer la 2-3 ani (chiar si 1 an daca faci off mai serios).   Sigur il vei da pe jos, mai ai nevoie de vreo piesa second, plastice, etc. Aici cel mai bine iesi cu XT, DR, Dominator, Transalp-uri - astea-s cele mai multe prin ro. La polul opus, KLR-ul ii cel mai putin gasit prin ro.
Un kit de lant te tine 3 ani FIX?! cum ai ajuns tu la concluzia asta? Un kit de lant te tine EXACT atat cat il intretii si MAI ALES  in functie de cati km faci intr-un an! Daca faci 40000 de km intr-un an si il ungi/cureti cand iti aduci aminte nu treci de 10 mii de km cu el!  se unge lantul la fiecare 300 km , si se curata la vreo 1000 de km sau mai repede daca este foarte murdar! depinde si cum/pe unde ai mers cu motorul! Daca mergi pe coclau o sa-l cureti/ungi dupa fiecare tura!
Alta chestie de luat in calcul, modul in care duci bagajele. Nu te arunca la o motocicleta care are top-case si genti laterale de plastic/aluminiu. Alea merg doar pe asfalt. Daca vrei sa-l scoti pe offroad, gentile se pot crapa/rupe de la cazaturi sau cedeaza cadrul de la vibratii. Daca vrei bagaje, ia in calcul genti laterale textile (de calitate, nu chinezarii) si un rucsac prins cu corzi pe codita.

Kilometrii depind de la motor la motor. In ideea ca este intretinut corect, mers decent si fara abuzuri, un monocilindru rezista in medie pana la 80-100mii km, dupa trebuie schimbat pistonul/segmentii macar. Un bicilindru, la 100mii nici nu se prea vede uzura prin motor. In schimb, daca a fost forjat, cum ti-e norocul.
In principiu, sa dai km inapoi la un motor cu km mecanic, dureaza maxim o ora. Nu ii relevant sa te orientezi dupa ei, daca nu stii ce cumperi. Ideal ii sa mergi cu cineva care cunoaste modelul. De exemplu, Tenere-ul meu de 660cc ii cam gata, ajunge spre 80-90mii km. L-am si forjat :rolleyes:. I-am pus ghidon nou, mansoane noi d'alea cool, oglinzi noi, cauciucurile de pe scarite in stare buna, cauciucuri bune, saua retapitata, un ulei mineral mai gros sa nu-l arda si sa nu troncane asa tare, cateva suruburi noi sa para ingrijit, pun 35mii km si il pot da cu 1500-1600 euro, cand el nu face decat 1000 maxim.

Legat de marci, cu riscul de a porni un flame: toate sunt fiabile daca sunt intretinute corect. Japoneze, italiene sau nemtesti, ce-or fi, toate-s bune.

Recomandarea mea este sa-ti iei pentru inceput un XT, DR de 600-650cc, generatie 90-95, cu pornire la buton, intretinut corect. Asa ceva te costa, in stare buna 1000-1400euro (in functie de starea consumabilelor). Din prima oricum nu stii ce motor vrei si nu ai cum sa faci alegerea corecta. Daca iei teapa, ii plina tara de motoare de astea, la dezmembrat. Imediat gasesti un motor de schimb si te-ai scos. Valabil si in cazul in care il faci praf, fiind icepator. Mai pune 100-200 euro, ii schimbi uleiul, filtru de ulei nou, ce-i mai trebuie, ii pui un set de Heidenau K76/K60 sau ceva cu profil asemanator si te dai pe asfalt si drumuri forestiere lejere sezonul asta, pana te obisnuiesti cu el. Am zis Heidenau, pt ca sunt ieftine si bune, poti sa pui orice altceva :). Dupa un sezon, iti intrii in mana cat de cat sa-ti faci curaj pt trasee mai serioase, ori iti dai seama ca vrei sa schimbi categoria.
"Draga" X86  , nici nu am mai citit restul postului tau pentru ca e cat se poate de clar ca habar n-ai ce vorbesti , NU ai avut motocicleta niciodata in viata ta , dar te trezesti dand sfaturi de-an p..lea!
Mai bine te-ai abtine ca "te mai citeste" si altul ce-i satul de motoare si , cine stie , rade si cu couru de tine...
Ca sa nu zic ca esti penibil pe alocuri!
  :console:

Edited by gabigowriel, 31 March 2010 - 14:00.


#16
x86

x86

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 8
  • Înscris: 19.07.2007
nici nu CRED ca mai exista motor de "dual-sport" in 2 timpi... a apus de mult timp perioada de glorie a motorului in 2 timpi... - OK, exprimare vaga din partea mea. Am incercat sa fiu cat mai explicit, sa inteleaga omu' despre ce vb, ca el vede si o sportiva de 125 ca potential motor de offroad.

DRZ-400 , nu se mai fabrica, nu este nici pe departe ce-i trebuie omului...vb prostii - nu stiu daca se mai fabrica sau nu, dar ma lamuresti si pe mine de ce nu-i bun, ca sunt mai greu de cap...

MONOCILINDRU putin costisitor?! Mai intereseaza-te de ce preturi la intretinere au KTM-urile 520 , 450 , sau mai nou 530 sau 690 ...  - ai vazut ca nu am zis de KTM-uri prea multe, mai ales de alea 2T. nici nu se incadreaza sub nici o forma in bugetul omului sau ce vrea sa faca el.

Un kit de lant te tine 3 ani FIX?! cum ai ajuns tu la concluzia asta? Un kit de lant te tine EXACT atat cat il intretii si MAI ALES in functie de cati km faci intr-un an! Daca faci 40000 de km intr-un an si il ungi/cureti cand iti aduci aminte nu treci de 10 mii de km cu el! se unge lantul la fiecare 300 km , si se curata la vreo 1000 de km sau mai repede daca este foarte murdar! depinde si cum/pe unde ai mers cu motorul! Daca mergi pe coclau o sa-l cureti/ungi dupa fiecare tura!  - In medie, un kit de lant te duce in jur de 3 ani, pe o mobra cuploasa care-o exploatezi pe drumuri prafuite. Depinde cat de mult timp si chef ai sa-l cureti si sa-l ungi. 3 ani eu zic ca-i ok in medie, vreo 25mii-35mii km. Depinde cati km faci pe an.

View Postgabigowriel, on 31st March 2010, 14:58, said:

"Draga" X86  , nici nu am mai citit restul postului tau pentru ca e cat se poate de clar ca habar n-ai ce vorbesti , NU ai avut motocicleta niciodata in viata ta , dar te trezesti dand sfaturi de-an p..lea!
Mai bine te-ai abtine ca "te mai citeste" si altul ce-i satul de motoare si , cine stie , rade si cu couru de tine...
Ca sa nu zic ca esti penibil pe alocuri! :console:

Iti recomand sa fii mai calculat in exprimari, imi pare rau ca nu-ti impartasesc parerile de mare motociclist, care a stat 2 ani sa-si caute motorul potrivit. Se vede clar ca esti un pustan puber care merge pe principiul Honda e Honda, ii cea mai fiabila si GS-ul ii cel mai cool adventure bike pentru ca a fost Mihai Barbu cu el pana in Mongolia.

#17
gabigowriel

gabigowriel

    Active Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 1,254
  • Înscris: 07.12.2009

View Postx86, on 31st March 2010, 15:28, said:

nici nu CRED ca mai exista motor de "dual-sport" in 2 timpi... a apus de mult timp perioada de glorie a motorului in 2 timpi... - OK, exprimare vaga din partea mea. Am incercat sa fiu cat mai explicit, sa inteleaga omu' despre ce vb, ca el vede si o sportiva de 125 ca potential motor de offroad.
ATUNCI are o problema si mai mare daca NU face diferenta intre SPORTIVA SI ENDURO!
DRZ-400 , nu se mai fabrica, nu este nici pe departe ce-i trebuie omului...vb prostii - nu stiu daca se mai fabrica sau nu, dar ma lamuresti si pe mine de ce nu-i bun, ca sunt mai greu de cap...
CLAR , esti si greu de cap si nici nu stii ce vorbesti! La 350-400cmc daca se suie un om de 80-100 kg+ nevasta de vreo 70 kg+ "cateva" bagaje , pai l-ai omorat pe "mititelul monmociclindru"! NU are cuplu pentru a cara atata , NU are putere decat la  turatie mai mare , deci il ia naiba in scurt timp!

MONOCILINDRU putin costisitor?! Mai intereseaza-te de ce preturi la intretinere au KTM-urile 520 , 450 , sau mai nou 530 sau 690 ...  - ai vazut ca nu am zis de KTM-uri prea multe, mai ales de alea 2T. nici nu se incadreaza sub nici o forma in bugetul omului sau ce vrea sa faca el.
esti o varza la capitolul INFORMATII , nici una din motocicletele de mai sus NU este cu motor in 2 timpi! TOATE sunt 4 timpi!

Un kit de lant te tine 3 ani FIX?! cum ai ajuns tu la concluzia asta? Un kit de lant te tine EXACT atat cat il intretii si MAI ALES in functie de cati km faci intr-un an! Daca faci 40000 de km intr-un an si il ungi/cureti cand iti aduci aminte nu treci de 10 mii de km cu el! se unge lantul la fiecare 300 km , si se curata la vreo 1000 de km sau mai repede daca este foarte murdar! depinde si cum/pe unde ai mers cu motorul! Daca mergi pe coclau o sa-l cureti/ungi dupa fiecare tura!  - In medie, un kit de lant te duce in jur de 3 ani, pe o mobra cuploasa care-o exploatezi pe drumuri prafuite. Depinde cat de mult timp si chef ai sa-l cureti si sa-l ungi. 3 ani eu zic ca-i ok in medie, vreo 25mii-35mii km. Depinde cati km faci pe an.



Iti recomand sa fii mai calculat in exprimari, imi pare rau ca nu-ti impartasesc parerile de mare motociclist, care a stat 2 ani sa-si caute motorul potrivit.  Se vede clar ca esti un pustan puber care merge pe principiul Honda e Honda, ii cea mai fiabila si GS-ul ii cel mai cool adventure bike pentru ca a fost Mihai Barbu cu el pana in Mongolia.
AHA , "pustan puber" , sa moara bibi daca nu "m-ai nimerit"...   :console:
da' tu cati ai "mestere"? cate motoare ai avut pana acum ? cati km ai facut pe fiecare din acele motoare?  Daca si la 10 ani peste varsta majoratului esti "PUBER" , atunci ala la 18 ani cum se cheama? PUTZOI?  am vorbit cat se poate de direct si frumos; ca nu iti place tie asta e altceva!
Atunci fiecare ar trebui sa-si ia motor a doua zi dupa ce a vazut un R1 "bengos" si o sa ajunga FIX ca "motociclistul" de 17 ani din pasaj ce a ajuns cu capul zdrobit si picioarele si  mainile dezarticulate , sau ca HarleyX si prietenul ei MORTI DIN CAUZA UNEI GROPI...
Te-a "ains" unde te doare mai tare. si anume ca HABAR N-AI DE MOTOARE da' dai sfaturi ca marele "profesionist moto " ce esti!
Hai pa si "succesuri" ca-mi pierd timpul cu "WANNABE" ca tine... <_<

Edited by gabigowriel, 31 March 2010 - 18:33.


#18
madcox

madcox

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 341
  • Înscris: 05.03.2009
contrazic in mare parte ultimii 2 useri, dar nu asta este ideea.
pentru sfaturi o sa contactez pe privat initiatorul. topicul asta o ia razna dpdv al parerilor. Nu de alta, dar am condus cam tot ce se poate conduce pe 2 roti, detin si eu o motoreta, si ideile referitoare la transalp, africa twin, cb 500 si alte cele sunt contrar parerilor mele ca utilizator. detin tdm 850 si este sub transalp cu mult pe teren accidentat, si enorm de mult sub africa twin si f650. insa pe strada si per total este extraordinara. nu sufera la gropi, la pamant, la pietroaie. este un fel de cb 500, dar mai mare cu vreo 60 kg...

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate