Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Intrebari srl nou

Amenintat cu moartea de un numar ...

La multi ani @AndReW99!

Alegere masina £15000 uk
 TVR vrea sa lanseze o platforma d...

Strategie investie pe termen lung...

Modulator FM ptr auto alimentat p...

orange cablu f.o. - internet fara...
 Robinet care comuta traseul

A fost lansata Fedora 40

Samsung S24 plus

Imi iau un Dell? (Vostro vs others)
 Abonati Qobuz?

transport -tren

Platforma electronica de eviden&#...

Cot cu talpa montat stramb in per...
 

DE CE AU BMW SI MERCEDES TRACTIUNE SPATE?

- - - - -
  • Please log in to reply
201 replies to this topic

#181
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003

 Mihai_mb, on 11 mai 2017 - 11:47, said:

Tocmai asta e problema daca dai drumul la acceleratie, adica cresti aderenta pe rotile fata cand tu fugi de spate => te invarti in cerc mai strans => pierzi controlul traiectoriei (derapajului) => te faci zob in contrasens. Ce zici tu poate fi valabil daca aluneci nu stiu, pe o bucata de gheata ca un paralelogram, dar in situatii reale cel mai des masina fuge de spate.
Dar teoria e una, pune mana pe un teren viran si incearca tu sa redresezi derapajul doar din volan si ai sa vezi ca-ti iese o data din 5 si doar la unghiuri usoare... pe urma spriteaza si vezi. De acord, nu iese nici doar din acceleratie. Trebuie o combinatie de ambele.

Tu faci exact greselile pustanilor cu BMW, iti inchipui ca stii cum sa controlezi o masina in situatii limita, daca ai facut cateva exercitii intr-o parcare parasita.

Derapajul subit, necontrolat si neanticipat nu poate fi corectat printr-o manevra care diminueaza si mai mult tractiunea laterala a pneului. Iar accelerarea tocmai asta face, face ca aderenta laterala care este mica si insuficienta in momentul aparitiei derapajului sa se diminueze si mai mult, iar masina sa capete o miscare de rotatie si mai rapida. (pentru ca aderenta laterala a pneului este depasita de forta centrifuga).
Filmele, jocurile video, etc, care iti prezinta masini RWD care supravireaza in curbe sunt facute cu piloti care produc supravirarea respectiva intentionat, si mentin aderenta pneurilor exact in locul in care aceasta este pe cale sa fie depasita de forta centrifuga. Abordarea lor se poate compara cu mersul pe o sarma. Da, poti s-o faci daca esti bun, te astepti la curba si o abordezi corect. La fel si mersul pe sarma. Cu antrenament, este realizabil. Dar asta nu inseamna ca mersul pe sarma este mai sigur decat cel pe pamant.
Insa daca esti pe un drum si abordezi o curba cu viteza prea mare, poti sa fii si mama pilotilor ca nu te va salva o supravirare accentuata de catre tine prin accelerare de iesirea inevitabila in decor.

Pe scurt: supravirarea unei masini RWD NU te va ajuta sa recontrolezi o masina scapata de sub control. Este o naivitate sa crezi asta. Nu confunda asta cu abordarea voita (intentionata) a curbelor prin supravirare de catre pilotii sportivi.
Singura metoda de a recontrola o masina intrata in derapaj este cea a ESP-ului. Acesta franeaza roata din interior spate, pentru pendularea spre interior a masinii, precum si roata din exterior fata, pentru stabilizarea directiei.
Niciodata ESP-ul nu va frana roata din exterior spate, pentru ca daca face asta, diminueaza dramatic tractiunea laterala a pneului spate, adica exact a pneului care derapeaza. Ar fi similar cu ceea ce pretinzi tu ca trebuie facut, adica accelerarea in curba cu scopul de a derapa controlat.
Nonsens logic, impotriva fizicii. Te sfatuiesc sa cauti informatii despre cercul lui Kamm, sau cercul tractiunii, sa intelegi corect ce inseamna tractiunea intr-o curba...

#182
Mihai_mb

Mihai_mb

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,570
  • Înscris: 23.09.2016
Eu am facut si niste scurte cursuri practice de specialitate in domeniu, pe masini dotate cu un material compozit peste cauciucurile spate care accentuau supravirarea, nu m-am distrat doar in parcari, dar revenind. Perfect de-acord, exista un grad de iresponsabilitate / viteza / neadaptare la conditii de drum peste care nu mai poti corecta nimic. In rest, cu frana pe care o aplici tu de picior faci mai rau, ca nu esti ESP sa poti frana roti independent, iar cu acceleratia ai o sansa sa dai un impuls masinii sa urmeze puntea fata atata timp cat ghidezi si cu rotile virajul corect ( catre derapaj) .

O sa caut sa ma informez si despre ce zici tu.

Edited by Mihai_mb, 11 May 2017 - 15:24.


#183
fotbal5

fotbal5

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,119
  • Înscris: 04.12.2015
O alta problema care apare este aceea ca: multi au impresia ca dupa ce au facut ceva antrenamente (mult spus) sau ceva cursuri de specialitate, ei pot sa o faca ca deja au invata, IN REALITATE E COMPLET FALS. Vezi cati piloti de curse au murit in accidente si ei nu aveau circulatie pe 2 sensuri sau alte caracteristici ale unui drum normal (care sa distraga atentia).
O alta problema este ca multi intra odata tare in curba si le merge, a doua oara le fuge umpic dar au impresia ca daca au reusit sa o redreseze merge si a treia oara si tot asa, te inveti sa fortezi curba... pana " se forteaza curba " si in cel mai bun caz scapi doar cu masina praf....

#184
ionut_ionut

ionut_ionut

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,780
  • Înscris: 01.12.2007
Masina mea are 700Nm,  este rwd, va spun sincer ca nici pe carosabil perfect nu pot pune cand am chef toata puterea jos, asta in ciuda faptului ca am anvelope de top cu dimensiunea 275 35R19.

#185
fotbal5

fotbal5

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,119
  • Înscris: 04.12.2015
Cand ai bolid ca tine, daca vrei sa pui toata puterea te duci pe un circuit si faci un test....:).
La noi prin hartoape e cam greu ..:P

#186
boggy_by

boggy_by

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 3
  • Înscris: 12.08.2010

 JurasikMan, on 19 martie 2017 - 09:49, said:


Sa nu uitam ca masinile de Formula 1 au si motorul pe spate . Asta cu greutatea spre spate cand accelerezi (la masini de serie )   este pentru aia care vor neaparat sa creada ceva si nu stiu cum sa argumenteze. Este incomparabila aderenta  pe puntea tractoare la o masina cu motor fata si tractune fata ,comparativ  cu motor fata si tractiune spate. Greutatea motorului si a cutiei fac ca aderenta pe fata sa fie mult mai mare . Situatia nu sta la fel la masinile ( putine..si in general sport  ) care au motor pe spate si tractiune pe spate .
In conditii de aderente redusa cu tractiune spate sta cam rau . Mult mai rau decat cu tractiune fata fara anvelope adecvate. Eu locuiesc pe un deal . Acum vreo 20 de ani aveam un Passat iar tatal meu un Mercedes. Eu sunt sofer amator ...el profesionist ..Amandoi aveam anvelope de vara si iarna pentru ca nu erau prea populare si cunoscute acum multi ani . eu ajungeam acasa , de el impingeau toti vecinii. Asa ca sa ma scuteasca de tampeni vreun plod care sta la bloc in Bucuresti  si imi explica cum merge el cu BMW-ul din dotare prin nameti  Si in prezent ,cand folosesc Rangerul iarna , tin in bena vreo 250 de kg ca sa nu tot cuplez fata . Daca le dau jos , nu ajung in conditii de zapada proaspata  acasa . Trebuie sa cuplez fata . Dar eu am ce cupla , un Mercedes sau un BMW clasic , fara 4x4, nu are . In fiecare an , cand vine zapada in Brasov , vezi cate un prost ( sau mai multi prosti )  cu tractune pe spate care pune masina de-a curmezisul drumului .
Tractiunea spate nu-i de iarna . Punct . Care sustineti altceva va mintiti singuri . Spatele fara motor este usor.
Principalul avantaj al tractiuni spate este .faptul ca poate vira mai strans   Masina cu tractiune pe spate nu s-a facut pentru ca era mai buna , s-a facut pentru a nu exista posibilitatea tehnica  la aparitia automobilului sa faca planetare/ articulatii fiabile  .Primele masini nu aveau nici grup diferential pe puntea spate . Se angrena puntea ca la bicicleta .
Masinile supersport au  ,cele mai multe, motorul si cutia  pe spate. Este vorba despre sute de kg pe care le pui pe rotile tractoare. Nu sufera comparate cu masina de serie .
Firmele de renume care au mers pe tractiune spate au reglat situatia venind cu tractuni integrale optional. Masina cu tractune spate este masina de vara . Este OK in conditii ideale ,  in tari unde nu apuca sa se puna pe sosele si autostrazi  2 cm de zapada.merg si iarna. Dar daca au uitat sa iasa la deszapezit , nu mai ai masna  . Mergi cu Taxiul ( Logan , ca la ala trage fata ..lasi acasa Mercedesul de 100.000 euro ) .

Un comentariu mai cretin decat ce prostii ai scris tu n am auzit in viata mea. Vii si scrii niaate baliverne bazate pe nimic. Ai condus si tu 2-3 modele si gata poti sa ti dai cu parerea. Daca ar fi dupa mine as șterge acel comentariu sa nu l mai citeasca nimeni. Sunt curios cum explicii ca unii n au avut niciodată probleme cu tracțiune spate? Ar trebui sa fie masina perfecta si totusi are si ea dezavantajele ei. Practic, ca sa rezum, probleme cu propulsia spate o au doar soferii ca tine si din cate se pare, sunteți mulți. Si stiu...toti sunteți mati soferi. Sau ești un geniu nedescoperit si toti inginerii de la bmw Mercedes etc si vai de capul lor.

Edited by boggy_by, 09 December 2018 - 23:35.


#187
filipxxx

filipxxx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,920
  • Înscris: 25.04.2006
Bine colegu, ai inviat un topic mort si ingropat de ani de zile. :) In fine un topic care poate fi facut doar de cineva care nu a condus niciodata masina de minim 200 de cai, pentru restul e evident de ce nu poate fi tractiunea pe rotile cu care iei si curba. :) Pe vremuri inainte de multa electronica limita asta era mult mai jos.

#188
boggy_by

boggy_by

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 3
  • Înscris: 12.08.2010

 boggy_by, on 09 decembrie 2018 - 23:32, said:

Un comentariu mai cretin decat ce prostii ai scris tu n am auzit in viata mea. Vii si scrii niste baliverne bazate pe nimic. Ai condus si tu 2-3 modele si gata poti sa ti dai cu parerea. Daca ar fi dupa mine as șterge acel comentariu sa nu l mai citeasca nimeni. Sunt curios cum explicii ca unii n au avut niciodată probleme cu tracțiune spate? Ar trebui sa fie masina perfecta si totusi are si ea dezavantajele ei. Practic, ca sa rezum, probleme cu propulsia spate o au doar soferii ca tine si din cate se pare, sunteți mulți. Si stiu...toti sunteți mati soferi. Sau ești un geniu nedescoperit si toti inginerii de la BMW Mercedes etc sunt praf. niste oameni care nu inteleg niste lucruri "elementare" (glumesc).


#189
SiAlPe

SiAlPe

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 32
  • Înscris: 12.09.2006
Este o diferenta intre BMW si Mercedes, din punct de vedere al controlului atunci cand vorbim de tractiunea spate.

BMW are 50/50 distributia greutatii punte fata/spate, pe cand Mercedes, nu. Mai exact, pe zapada veti simti diferente, semnificative. BMW are un control mai bun in situatiile limita. In Mercedes, simti in unele momente ca pe capota cari un cadavru de facocer.

De aceea BMW are motorul mai in spate atunci cand deschizi capota si mai putin loc pe bancheta din spate. Lasand gluma la o parte, avand in vedere ca Mercedes a inventat ESP-ul si ca tehnologia este foarte avansata nowadays, nu veti intampina probleme serioase la nici una dintre marci.

Marcile au ales RWD din multe motive, unul fiind senzatia de impins vs tras.

Dar, noi romanii, ne cumparam toti BMW sedan negru 320d sau 520d neaparat xdrive pentru ca avem impresia ca iarna nu o sa putem merge cu el.

Cat despre posibilitatea de a pune toata puterea jos, chiar si la 3.0 (cel de 258 de cai) nu sunt probleme. Da, pe ploaie sunt, pe zapada, pe gheata, pe macadam, dar doar in anumite conditii ... daca esti psihopat. Problemele apar la plecarea de pe loc cu 'scartz' sau la un kickdown intr-o curba la 20km/h. Instant iti da esp-ul peste piciorus si nu reusesti decat sa o arunci de spate 5-10 cm.

Dar, na, romanii sunt obisnuiti cu dubele si daciile papuc din '98 de se intorceau. Aaaa, si LADA avea tractiune spate.

Ai dreacu nemtii aia, fraieri mai sunt sa-si ia 80% tractiune spate la 'benveuri', cred ca iarna e gol p-acolo. Clar, la aia sunt milioane de negrii mititei care curata fulgii de nea si nu se pun pe carosabil. Aaaa, da, mai au si incalzire in podea. NOT!!

La fel, o alta temere absolut cretina, temerea de urcat pe zapada cu RWD! Nimic mai fals. Este mai usor sa urci cu tractiune spate deoarece greutatea se duce in spate, unde ai tractiunea, deci puterea. Povestilea alea cu Mercedes-uri si bmw-uri care nu urca la cota 1400 la Sinaia sunt cu cauciucuri de vara.

'Calcaiul lui Ahile' al tractiunii spate, este atunci cand ramai intr-un morman de zapada cu rotile din spate. Avand in vedere ca nu le poti coti, singura sansa este sa iesi de acolo scotand esp-ul sau sa comuti DSC-ul ala partial care iti permite putin derapaj. Insa, cu anvelope premium, noi, pe toate 4 rotile, fara a tura masina ca o femeie, vei iesi, calm.

Si inca ceva, ESP-ul te scapa din situatille in care faci mici greseli, dar niciodata nu va bate forta fizicii. Asa ca, inclusiv cu tractiune integrala, daca abordezi un viraj ca un pustan de 18 ani care a luat carnetul ieri, te duci frumos in decor.

Edited by SiAlPe, 12 December 2018 - 10:14.


#190
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Problema principala e fix distributia maselor punti. Chiar si 50/50 e mai putin decat 60/40 sau chiar 65/35. Daca ai greutate pe puntea tractoare, indiferent ca e fata sau spate, esti in avantaj.

Legat de duma cu greutate 50-50 la BMW, chiar e asa? Pe aceeasi caroserie poti avea motor pe benzina sub 2L sau diesel de 3.

#191
SiAlPe

SiAlPe

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 32
  • Înscris: 12.09.2006
http://www.bmw.com.k...ht_distribution

Da, 50/50

Edited by SiAlPe, 12 December 2018 - 11:05.


#192
freaka-da-disk

freaka-da-disk

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,106
  • Înscris: 12.12.2018
Mercedes si Bamve au tractiune spate pentru ca aia au crezut ei ca inseamna masina sport. Dupa care au vazut ca niste indivizi mici si orezari au reusit sa produca niste chestii 4x4 care, desi pun intre 300 si 600 de cai la roata, nu o iau brusc nici la stanga si nici la dreapta, in treapta I, acceleratia la podea. Prea tarziu insa, astfel incat au ramas cu tractiunea aia, de-i zic ei “sport”...

#193
filipxxx

filipxxx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,920
  • Înscris: 25.04.2006
Mercedes si BMW puneau mai multa putere decat media pe masinile lor, asta inseamna traditie la care japonezii nu puteau visa la vremea aia. Nu mai zic ca vederea asta simplista cu BMW si MB ignora faptul ca americanii au avut zeci de ani 90% din masini RWD ca doar nu crezi ca poti cupla un V8 de 5 litri la rotile din fata si sa mai iei si curbe cu el. Posted Image Pe vremuri 4x4 era pentru mers prin noroaie nu ca sa te dai sport. Intre timp au ajuns cu 4x4 departe si cu ultima versiune de xdrive poti face si drift decupland fata.
P.S. Sa spui ca urci mai usor la deal cu tractiune spate decat fata, demonstreaza ca nu ai urcat in viata ta o rampa inzapezita cu tractiune spate ci ti-ai imaginat tu ca plecand la deal te infingi in rotile din spate Posted Image In realitate drumurile au o inclinatie spre lateral sa curga apa asta, sau e drumul construit in unghi ca sa ajute un pic la curbe asta daca nu e chiar curba adevarata sau ai zapada pe margine data de lama si brusc ti se complica viata chiar daca ai cauciucuri de iarna, dar afli prima data cand conduci tractiune spate la deal si te vei astepta sa zbori pe langa aia cu tractiune fata. Posted Image

Edited by filipxxx, 13 December 2018 - 00:10.


#194
freaka-da-disk

freaka-da-disk

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,106
  • Înscris: 12.12.2018
Orezarii cu "petardele" lor 4x4 care puneau herghelii de CP la roata a fost o capcana nesimtita. Imi cer scuze... Deci: Honda Integra Type-R, 1996, 1.8 litri aspirat, 200CP, FWD. Intrebare: care motor MB sau BMW, aspirat, sa zicem 1.8litri x 3 = 5,4 litri, scotea, in 1996, 200CP x 3 = 600CP?
Pentru connaisseurs: se pot pune 450CP pe puntea fata, fara probleme, daca esti gata sa dai 3K USD pe un diferential pe masura, precum unul fabricat de orezarii de la SPOON pentru ceilalti orezari... Daca nu, nu...
Si la ultima versiune de xdrive poti decupla fata?!? Asta e o gluma? Deci un Haldex devine brusc tractiune integrala? Si cu diferential central pilotabil, nu? Ce departe au ajuns blonzii astia, dom'le...

Edited by freaka-da-disk, 13 December 2018 - 19:01.


#195
ionut_ionut

ionut_ionut

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,780
  • Înscris: 01.12.2007
Colegule, incearca sa vb cand mai si conduci, lasa teoria !

#196
freaka-da-disk

freaka-da-disk

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,106
  • Înscris: 12.12.2018
Integra aia nu e teorie, este o bucata de fier pe 4 roti. Hai, argumente tehnice, ca de condus conducem toti. In virtual.

#197
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015

 SiAlPe, on 12 decembrie 2018 - 11:05, said:

Cum realizezi treaba asta cand poti avea o variatie de 100kg pe puntea fata la acelasi model in fc de motorizare, cutie si alte dotari? Mai pui niste balast pe spate?
Dar pe spate cum e calculat? Cu rezervorul plin sau gol?

#198
filipxxx

filipxxx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,920
  • Înscris: 25.04.2006

 freaka-da-disk, on 13 decembrie 2018 - 18:57, said:

Orezarii cu "petardele" lor 4x4 care puneau herghelii de CP la roata a fost o capcana nesimtita. Imi cer scuze... Deci: Honda Integra Type-R, 1996, 1.8 litri aspirat, 200CP, FWD. Intrebare: care motor MB sau BMW, aspirat, sa zicem 1.8litri x 3 = 5,4 litri, scotea, in 1996, 200CP x 3 = 600CP?
Pentru connaisseurs: se pot pune 450CP pe puntea fata, fara probleme, daca esti gata sa dai 3K USD pe un diferential pe masura, precum unul fabricat de orezarii de la SPOON pentru ceilalti orezari... Daca nu, nu...
Si la ultima versiune de xdrive poti decupla fata?!? Asta e o gluma? Deci un Haldex devine brusc tractiune integrala? Si cu diferential central pilotabil, nu? Ce departe au ajuns blonzii astia, dom'le...
Nu mai scrie Haldex si xdrive in aceeasi fraza ca te faci de ras. :) Nimeni nu e interesat de Honda din 96 cand topicul e despre ce au pus unii tractiune spate si altii fata.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate