Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...
 teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN
 Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.
 Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android

Recomandare bicicleta e-bike 20&#...
 

VX2100E vs HDR-FX1

- - - - -
  • Please log in to reply
183 replies to this topic

#19
kpk1

kpk1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,485
  • Înscris: 18.05.2004
FX1 asta suna ca un film frumos cu final tragic .. si stai si plangi .. si plangi .. ca nu se termina altfel.

#20
1XF

1XF

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 105
  • Înscris: 30.06.2005
interesante chestiile despre fx1, singura optiune valabila cred ca e numai varianta profi z1 care poate face crop de la 16:9 la 4:3 din hdv in timp real si care are o calitate mai buna in SD la acest mod de conversie fata de fx1 cu conversie numai 16:9 in mod SD, imaginea fiind pe tot ecranul tv (4:3). ma refer la cine doreste sa difuzeze materialul filmat in standardul actual (DVD)

#21
kpk1

kpk1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,485
  • Înscris: 18.05.2004
da .. dar la bani te-ai uitat ? cu peste 2-3000 $$$ in plus fata de un vx2100.
ti se cam taie daca asta e pretul compromisului :(

#22
1XF

1XF

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 105
  • Înscris: 30.06.2005
e cum zici dar odata ce ai filmat si vazut imaginile in HDV nu o sa mai poti dormi linistit cu rezolutia de la vx. plus ca conversia A/D pe 14 biti face minuni,poti regla inclusiv color phase sa nu mai zic de white balans shift si gamma corection,sau color corection de la z1u.

Edited by 1XF, 01 July 2005 - 22:49.


#23
GunX

GunX

    Moderator

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,291
  • Înscris: 18.01.2002
Ca sa beneficiezi de intreaga rezolutie, iti trebuie un echipament de afisare HD, lucru care lipseste cu desavarsire din casele romanilor. La ce ajuta cele 1080 de linii, daca trebuie sa le vizionezi numai de pe un HDD stand cocosat in fata unui monitor de 15-17"  (cum au majoritatea) ?

In rest toate functiile de care vorbesti, era interesante acum 15 ani cand un utilizator normal nu avea altfel acces la ele dintr-un soft de post-procesare.

#24
kpk1

kpk1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,485
  • Înscris: 18.05.2004
Uitandu-ma pe capturile facute de tine pe balcon am observat ca FX1 are culori vivide, superfain fata de VX. Ai zis ca se poate face din setari. Poti sa mai faci o captura cu VX cu setari ajustate a.i. culorile sa fie macar pe aproape de vivide

#25
GunX

GunX

    Moderator

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,291
  • Înscris: 18.01.2002
Te inseli. In general, camerele pentru amatori atat video cat si foto, pe langa trucurile de rigoare adresate ochilor neantrenati (gen unsharp care ii pacaleste pe nestiutori, dandu-le o falsa impresie de mai multe detalii), sunt si foarte saturate artificial. Se creeaza impresia unei imagini extrordinare, pe care numai o anumita categorie de utilizatori musca momeala si traiesc cu impresia ca asta este ceva de dorit. La celalalt pol, sta pelicula din cinematografie cu care se vizeaza de multe ori o informatie de culoare minima si cam peste tot in domeniul profesional, "aprinderea" culorilor in post-procesare este considerata o tehnica asemanatoare cu cea a folosirii de tranzitii cu efecte 3D la fiecare cut sau a fotografierii cu capul subiectului incadrat in centru : dovada de amatorism ieftin.

Atat FX1 cat si VX2100 sunt din gama prosumer, iar variantele lor pro (HVR Z1U si DSR 170) sunt setate default mai subtire la partea de "vividizare".

Daca tot vorbeai de capturile mele de pe balcon, uite doua mostre, in care culorile de la VX2100 pot fi facute sa fie chiar mai calde si mai vii decat la FX1, dar daca te uiti atent si compari textura acoperisului blocului din stanga sus, vei vedea de ce e bine sa ai sensibilitate si dinamica mai buna, inainte de culori sau rezolutie, la o camera video.

Prima (cea in care se vad mai pregnant zonele supraexpuse) este de la FX1, a doua este cea de la VX2100.

Attached Files


Edited by GunX, 03 July 2005 - 09:16.


#26
1XF

1XF

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 105
  • Înscris: 30.06.2005
tot stau de ceva timp pe net si ma tot uit la cele scrise de voi...
pe undeva scria cineva ca lentilele de fa fx1 sunt slabe si ca nu mai sunt fabricate de sony,(laudandu-le pe cele de la vx2100).il intreb pe respectivul daca a luat in consideratie faptul ca la rezolutie mare apar mult mai clar deficientele lentilelor mai slabe si ca poate de aceea le-au schimbat cei de la sony cu  carl zeiss. si vorbeste de dinamica (raportul semnal zgomot ) mult mai bun al vx-ului fata de fx sau Z1, insa uita poate ca fx si Z1 nu sunt camere facute sa filmezi cu ele pe "auto".iar in mod manual treburile stau altcumva. Unul din lucrurile care mi-au placut de prima data la fx1 a fost tocmai ca imaginile nu erau supraexpuse ca la vx (fx la setare de ag shift pe high), insa observ ca sunt prezentate imagini din care reiese faptul ca ar fi fx-ul deficient la asa ceva. Raman la parerea ca cea mai importanta deficienta la fx sunt cei 3 (6 in japonia)  lucsi fata de 1 (3 in japonia) lux, in rest e peste vx2100, inclusiv la ergonomie, finetea detaliilor,reglaje, optica plus stabilizare ,chiar si CCD, evident e tehnologia anului 2005 nu 2000( vx2100 ). in plus nu sunt aplicate "trucuri" la fx de nici un fel , gen culori suprasaturate sau hyper-gain etc.
iar faptul ca dispune de reglaje manuale avansate te scuteste de multe neplaceri care uneori nu pot fi remediate "software".eu credeam ca cine se da drept profesionist intelege acest lucru si nu apeleaza la post productie pentru a corecta deficientele de prima data, in plus sunt situatii de filmari multi-cam in care esti mort fara posibilitatea de a stapani pana in cel mai mic detaliu imaginea( de reprosat la fx1 zoom-ul numai grafic nu si numeric,dar astept in continuare versiunea de bios "lucrata" care sa faca si crop la 16:9).
referitor la benzi toata lumea discuta dar nimeni nu vine cu date concrete. am filmat destul de mult HDV pe benzi Panasonic DVC DVM80 si se comporta excelent , nu apar drop-out sau blocari.asa ca nu e problema mare cu casetele cum inclina unii sa creada, trebuie doar sa foloseasca acelasi tip de banda de la acelasi fabricant si se poate filma astfel in HDV cel putin de 5 ori pe aceeasi banda.

Edited by 1XF, 05 July 2005 - 16:43.


#27
GunX

GunX

    Moderator

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,291
  • Înscris: 18.01.2002
1XF ia uite-te tu te rog ce fel de lentile (intitulate pompos Carl Zeiss desi probabil valoreaza 50$) gasim pe camerele de jucarie de la Sony de cateva sute de dolari, si ce fel de obiective (exclusiv brandul propriu, nici pomeneala de CZ) se gasesc pe modelele profesionale mult peste VX sau FX : baga un ochi pe la un DSR 400 sau DSR 570WSL, adica echipamente pro de TV de cel putin zece ori mai scumpe, nu camere de filmat nunti... ia cauta tu aici cuvintele Carl-Zeiss si vezi la care camera le gasesti !

Evident ca rezolutia HDV este mult mai pretentioasa si sigur ca am tinut cont de asta, doar de aia am si spus ca avem o camera comparabila ca pret (ceea ce inseamna ca pentru a oferi o calitate reala identica cu vechiul model, ar trebui sa coste de cel putin 4 ori mai mult, acesta fiind si raportul teoretic intre rezolutia SD si HD). Si in domeniul foto, daca ai o camera cu un senzor de 4MegaPixeli la costul de ~1000$, alta de 16MegaPixeli de ~1200$ e imposibil sa ofere aceeasi performanta pura multiplicata de 4 ori, mai ales la lentile, calitate imagine si sensibilitate senzori. De fapt, un fotograf profesionist daca va fi pus sa ghiceasca orbeste intre aceste doua modele (o camera de 4MP la 1000$ sau una de 16MP la 1200$), va spuna ca prima camera foto e ceva pro, a doua fiind mai degraba ceva mai aproape de segmentul amatoricesc cu un truc de marketing pentru necunoscatori.

Linia tehnologica de fabricatie de CCD-uri de la Sony a fost upgradata anul trecut, acesta fiind si motivul pentru care VX2000 a fost transformata in VX2100 (care trezirea, nu a aparut in 2000, buna dimineata). Senzorii la ambele camere sunt la acelasi nivel de pret si performante, dimensiunea lor fiind identica (1/3"), dar raportul semnal zgomot fiind inferior datorita aglomerarii de 1MP fata de numai 400K in aceeasi suprafat. Eu nu stiu de ce isi dau cu parerea "cei care se dau de profesionisti" si incearca sa combata cu vorbe si impresii, rezultate reale. A mai avut cineva curiozitatea si posibilitatea sa testeze camere side by side ? Mai ales ca am tot zis, comparatia DV PAL si HDV e cel putin aiurea, mai sus am vorbit doar de DV de pe VX2100 fata de DV de pe FX1.

Sunt foarte bine venite reglajele manuale de pe FX1 si sunt un pas in fata (am zis si ca reprezinta un upgrade de la vechiul model). Atacarea modalitatilor existente in plus de post-procesare insa ma duce cu gandul la cei care tragau cu Panasonic M-uri acum 15 ani si apreciau efectele din camera, pentru ca odata ajunsi acasa saracii ei trageau direct prin cabluri pe VHS si daca era gresit punctul de alb, se facea de kko ca nu mai era nici naiba in stare sa corecteze asa ceva. Industria cinematografica si cea TV actuala sunt de fapt niste varzari pentru ca apeleaza la solutii software de prelucrare exorbitante ca niste prostii, in loc sa faca totul "din camera" ca smecherii.....

Despre exprimari ca " dinamica (raportul semnal zgomot)" ce sa mai zic, daca dupa ce am explicat atat de clar ce e una si ce e alta, lumea inca le mai confunda si isi inchipuie ca ele sunt o rezultanta a setarilor automate...e ca si cand as discuta despre auto cu cineva care in capul lui puterea si cuplul unui motor sunt cam acelasi lucru, dar isi inchipuie ca acestea depind de culoarea masinii....

Edited by GunX, 05 July 2005 - 18:30.


#28
1XF

1XF

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 105
  • Înscris: 30.06.2005
orice ai spune tu vx2100 e vx2000 cu imbunatatiri, singura tehnologie noua e LCD-ul si vx2000 a aparut in 2000 pe piata, in rest desfa un vx2000 si un vx2100 si o sa vezi despre ce vorbesc, poate te pricepi la electronica sau optica ,cred. oricum vx2100 e o camera super ca si imagine in SD nimic de contestat( ca si vx2000 de altfel), doar ca seria SD se va opri aici cu vx2100, oricum la anul sigur o sa cumperi un fx1 sau poate z1, pentru ca o fx1 e inca in teste, dupa cum o recunosc cei de la Sony,apropo am uitat o virgula la dinamica(raport semnal, zgomot).referitor la dinamica se poate regla din soft la z1 (zone umbroase ).
cu lentilele mai gandeste-te sau te bazezi pe date tehnice , nu pe mira?
oricum carl zeiss produce lentile mai ieftine ca sony la rezolutie mare,de aceea sunt inglobate in camera.
de comparat imagini am comparat pd170 cu fx1 si in SD per total PD-ul arata mai curat, dar un pic lucrata imaginea electronic, fx e mai aproape de realitate.dar e chestie de gust, e drept ca uneori prefer Pd-ul pentru Audio si low light.
poate o sa am timp sa fac si eu niste teste comparative.
nu sunt de acord insa cu tine referitor la faptul ca fx1 nu e o camera de filmat in SD cu ea,oare au fost asa de prosti cei de la Sony, incat au pus SD numai de dragul facilitatilor?eu credeam ca ajuta la trecerea de la filmare SD la HDV, chiar si la noi care ne plangem ca filmam tot in VHS inca destul de mult.
din ce am mai citi pe forum am vazut ca incercai pe unii reticenti sa ii convingi sa treaca de la VHS la DV, iar acuma incerci sa ma convingi ca nu merita inca sa trecem la HDV, pai asa nu o sa trecem niciodata, ia si tu o plasma si arata la clienti ce poti sa faci , da-le hdv pe mini-dv si prelucrare in SD sa se uite acuma si o sa vezi ca se vinde si asa ceva, sunt multi care prefera sa aiba calitate maxima disponibila pentru anii care vin, la acelasi pret, am inteles ca esti din bucuresti unde tehnologia bate la usa mai repede... . un lucru cu care ma mandresc e faptul ca i-am convins pe multi de facilitatile filmarii in panoramic fata de 4:3, e si asta un lucru interesant, cand majoritatea au tv-uri 4:3
spune-mi te rog pe o scara de la 1 la 10 cam pe unde se situeaza fx in sd si vx(pd-ul170).
referitor la reglajele manuale nu inteleg nimic. atata stiu. cand aveam o camera aproape full auto de amatori imi doream sa pot regla cate ceva la ea, iar cand am o camera aproape full manuala tu imi spui ca la ce bun! si faci referiri la efecte digitale si alte chestii de prost gust gen cele de pe Mxxxx. esti singurul care spune asa ceva , si  mai spui ca faci si review-uri la camere video, acolo unde se listeaza si testeaza si capabilitatile de reglare manuala a imaginilor captate si asta nu ca sa se afle cineva in treaba, ci pentru a ii evalua performantele.poate tu filmezi full auto si apoi lucrezi saptamani ca sa repari din soft, care de multe ori e facut pentru altceva, nu ma intelege gresit dar niciodata nu ai simtit nevoia sa ajustezi un balans de culoare, o sub-expunere sau mai rau supraexpunere(care apare frecvent la vx si mai putin la fx)?
iar referitor la pretul de 4 ori mai scump care trebuia sa il aiba fx1 fata de vx, nu uita te rog ca sony sprijina tehnologia HDV si au preturi mult mai mici fata de cat ar merita la fx1, asta insemnand ca fx ar trebuie sa coste undeva la 6000 de dolari real, insa mecanismul e mai ieftin ca la vx

Edited by 1XF, 05 July 2005 - 19:49.


#29
Ankh

Ankh

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,976
  • Înscris: 04.08.2004
.....eu am o dilema.....de cand te face camera profesionist?...daca ai o masina de formula 1 inseamna ca esti Ayrton Sena?....stai linistit si nu dispretui partea de postproductie ca poate ai ramane surprins sa vezi o filmare pe DV care bate HD... :angry:

  Enjoy!

#30
kpk1

kpk1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,485
  • Înscris: 18.05.2004
Si cum ramane pana la urma .. FX1 papa casete sau e ok ? :nonobad:

#31
1XF

1XF

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 105
  • Înscris: 30.06.2005
e ok in hdv cu casete panasonic, bafta la munca la "profesionisti"

#32
GunX

GunX

    Moderator

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,291
  • Înscris: 18.01.2002
Ai rabdare, ca nici o camera nu da dropuri de noua. Stai sa treci de prima tinerete si sa-si spuna putin cuvantul si uzura ....

De curiozitate, pentru cei care totusi nu-si folosesc porsche-ul in loc de tractor (adica chiar folosesc camera FX1 pentru ce a fost ea facuta), pe ce livrati materialul HDV clientului ? va suna el sa veniti cu camera de ori de cate ori vrea sa-si vizioneze amintirea, sau blocheaza un HDD si se uita la ele doar cocosat pe un monitor/TFT ?

Edited by GunX, 08 July 2005 - 17:02.


#33
1XF

1XF

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 105
  • Înscris: 30.06.2005
hai sa lamurim treburile.
am spus ca se uita pe materialul convertit in SD, si pastreaza casetele in HDV, bineinteles ca cine e interesat de asa rezolutie tine sa aiba si originalele.(contra-cost,ehehe...), ca de,  casetele de acum 10 ani care erau la ultimul racnet in materie de calitate(*pentru home), se vad taaaare prost ( cum vor vedea si ochii formati ai clientilor peste 10 ani de acum incolo cand vor viziona material SD).
bineinteles ca acuma nu toti vor asa ceva, dar exista piata.(chiar si institutii oficiale pentru arhiva).
si intradevar in SD trebuie munca in plus fata de vx2100.(lumini , cheltuiala in plus)etc.
din ce stiu eu uzura apare la camere sony pro si semi-pro destul de tarziu, dupa ore bune de rec si play (un pd170 la 970 de ore de rec avea ceva probleme la audio), si poate ca nu asteptam pana atunci si o schimbam (2-3 ani)...
si care e problema daca avem camera , am luat-o s-o folosim la maxim...( cu remarca ca are doar 3 lucsi si ne impacam cu ideea).
Si e doar printre primele camere HDV, poate in viitorul apropiat se va ajunge la aceeasi sensibilitate (1 lux) dupa cum evolueaza tehnica, si atunci sigur se schimba situatia, in plus apar LCD-uri HDV ready  tot mai des si la un pret acceptabil.

#34
GunX

GunX

    Moderator

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,291
  • Înscris: 18.01.2002
Eu cred ca nu am fost suficient de clar.

Ce daca apar LCD-uri HDV ready. Pe ce ii dai materialul omului sa se uite la el ? Uitati, asta e HDD-ul Dvs, v-am facut si coperti la el ?  :lol:
Adica nu filmezi si ii dai clientului sa vada a doua zi ce a iesit. Nu, el plateste azi o filmare HD (care de fapt la el ajunge SD) si o pui la "arhiva" ca peste nu stiu cati ani, poate o sa aiba norocul sa vada saracu si pe ce a dat banii ?   :deadtongue:

Edited by GunX, 08 July 2005 - 18:25.


#35
1XF

1XF

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 105
  • Înscris: 30.06.2005
respect punctul tau de vedere ,dar nu uita ca acum 5 ani chiar era aceeasi problema cu DV-urile, cand erau clienti care nu aveau pe ce sa vada material DV,iar azi..., si totusi cumparau si casete si erau scumpe...
repet nu toata lumea stie ce e HDV si poate nici DV( ma refer la clienti), dar e treba noastra sa ii convingem de avantaje, iar materialul filmat il vad in studio la calitate maxima( cel HDV, si nu pe CRT-uri sau tft de PC.).
nu te-ai intrebat de ce prefera acum multi filmarea DV fata de VHS, ca era mai simplu cu VHS-ul ?
dar sa stii ca nu uit totusi ca DV va mai "merge" inca vreo 2 ani la noi, dar in paralel cu HVD-ul.dar topicul parca era daca se merita vx2100 fata de FX1, eu zic acuma ca nici una (DA insa pentru cine nu vrea sa investeasca prea mult si vrea rezultate pe termen scurt), sa asteptam sa vedem ce mai apare in domeniul HDV, am lansat si topicul cu GY-D100 de la JVC care se vrea un raspuns fata de ce au scos sony(Z1), insa ca de obicei o sensibilitate mai scazuta la lumina fata de camerele sony (prosumer).

Edited by 1XF, 08 July 2005 - 19:01.


#36
GunX

GunX

    Moderator

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,291
  • Înscris: 18.01.2002
>nu te-ai intrebat de ce prefera acum multi filmarea DV fata de VHS, ca era mai simplu cu VHS-ul ?

nu, pentru ca stiu perfect. daca tu te-ai intrebat, iti spun eu intr-un singur cuvant raspunsul : DVD :)

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate