Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Transferuri instant intre bancile...

player video

Carefur Act for good

Parcare gratis in Bucuresti pentr...
 Rovinieta prin SMS pentru masina ...

Viteza mica Usb 3.2 gen.1 header

Cerificat atestare fiscala pentru...

Schimbare destinatie imobil din l...
 Dorsalgie

Recomandare brand cheie dinamomet...

Divorț la notar

Vechime vs km reali
 Android 12 : "Yahoo Mail s-a ...

Bloc Favorit cu RS2

Ce extractor audio (analogic) pen...

Cine suporta cheltuielile de jude...
 

Retro R.A.T.B.

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
437 replies to this topic

#1
djl

djl

    Resursele sunt făcute pt. a fi consumate

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 111,862
  • Înscris: 13.06.2004
Aici găsiți poze vechi cu vehicule R.A.T.B.
http://www.ratb.ro/gallery.php
ACHTUNG! S-au strecurat ceva erori pe acolo:
- Prima linie de troliebuz din București a fost deschisă în nov. 1949, nu în 1954!
Era linia 81 și a circulat între P-ța Victoriei și Hipdromul Băneasa (unde e acum ROMEXPO). În 1952 linia a fost prelunigtă până la Aerop. Băneasa, apoi până la Palatul Cotroceni, iar la un momentad a circulat până în Militari (unde se intersectau Bd. Iuliu Maniu și Bd. Uverturii). În cele din urmă a fost scurtată până la Gara de Nord. În anii '80 linia și-a modificat total traseul, circulând pe ruta P-ța Presei Libere, Bd. Expoziției..., Cal. Griviței și apoi în comun cu linia 97 până la P-ța Sf. Voievozi.
Troleibuzele folosite erau "M.T.B."-82D (s-au importat în total 8 troleibuze). Erau de provenineță sovetică și funcționau inițial la 550 V (rețeaua de tramvaie funționa la 750 V)
- Troleibuzul care zic ei că era construit dintr-un autobuz "Renault" era defapt construit pe șasiu de autobuz "Renault" (autobuzele "Renault", "Henschel,   Chevrolet" erau carosate la noi în țară), și a fost realizat în 1955, nu în 1950.
Folosea un motor de tramvai. La realizarea lui a participat și Sergiu Cunescu (ală de la P.S.D.R.). A fost folosit pe a doua linie de troleibuz deschisă în București în anul 1956 și numerotată "84". Linia a funcționat pe traseul școala Iancului-Palatul Cotroceni, fiind prelunigită apoi până la strada care vine de la Depoul "Vatra Luminoasă"
- Tramvaiul de mare capacitate "Fetival (V-951)" a fost realizat în anul 1951, nu 1954. A fost folosit pe linia 14 (linia 14 a fost și prima linie de tramvai din București). A circulat pt. prima dată pe 21 dec. 1951 (așa zisa zi de naștere a lui Stalin, Stalin era născut în altă zi). Se numea "V-951" de la vagon 1951, iar "Festival" venea de la Festivalul tineretului ce a avut loc în 1953 (când s-a încheiat producția de "Festival"). Au fost fabricate în total 37 de tramvaie.
În 1953 documentația și unul din tramvaie au fost preluate de către "Electroputere" Craiova, care a început fabricarea de tramvaie "EP (V-54)".
Mai țineți minte tramvaiele alea galbene (vagon motor + remorcă)? Erau tramaviele fabricate între 1954 și 1960 la Craiova, dar modernizate și redenumite "EP/V3A". Diferența dintre "Festival" și "EP" era că la "Festival" erau indocate și capetele linei (numărul liniei era între ele), pe când la "EP" era afișată doar lnumărul liniei
Alte chestii
- "MTD" venea de la "Mao Tzedun" (denumirea dată prin anii '50 Uzinelor "Vulcan").
Respctivul autobuz era inspirat de autobuzul sovietic "ZIS (ZIL)"-120, și mergea, desigur pe benzină!
- Autobuzul "Skoda" Cazan care circula pe linia 31 (P-ța Presei Libere-P-ța Charles du Gaule-P-ța Victorei-P-ța Romană-Universitate-Pța Uniri-Timpuri Noi-Cal. Văcărești (~lor)-P-ța Sudului) e surprins în timp ce traversa P-ța Generalisimul Stalin (azi Charels du Gaule). În spate se poate zăril statuia lui Stalin (care s-a aflat acolo până în 1960)
- Poza cu tramvaiul 14 cred că e făcută pe șos. Inacului (da, 14 circula pe Iancului!)
- Depul "Bonaparte" e unul și același cu Dep. "Iliie Pintilie" (azi "Victoria")
- Poza cu autobuzul "MTD"  e făcută la lângă interescția Bd. G-ral Magheru cu Str. George Enescu (se poate zări vechiul bloc "Casata" distrul de cumtremulrul din 4 martie 1977)
- Poza cu plugul din 1926 cred că e făcută pe Str. Traian
- UGZ cred că e pe Bd. Bucureștii Noi
- "Racheta balistică" articulată (cu buruduf) cred că e în Drumul Taberei (pe acolo circula 118).
Din nefericire, nici unul dintre vehicolele despre care am vorbit mai sus nu se mai păstrează (înafară de tramvaiele "EP/V3A"  :crying:    :crybaby: )
Bonus poze cu trolee "M.T..B."-82D (deh, alții le păstrează-riscați să vedeți unul la Chișinău) și o ciudățenie de troleu nemțesc cu etaj

OFF-TOPIC: s-a plimbat careva cu o RACHETÃ BALISITICÃ? (atobuzul ală cu gaz metan, care avea rezervoarele alea deasupra)?

Attached Files


Edited by djl, 23 June 2005 - 18:29.


#2
aztec

aztec

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 830
  • Înscris: 23.10.2003
i-mi aduc aminte ca autobuzele cu "gpl" ereau pe 368, aratau ca draku... asa lungi si articulate, cu manometre la sofer..
todeauna m-am intrebat daca buteliile alea ereau cu ceva in ele sau goale tot timpul, ca nu-mi imaginam cum un autobuz gol poate sa ia viraj fara sa se rastoarne...
acum am vazut pozele cu "buteliile"..
care e deosebirea intre "gaz metan" si " diesel gaz" ?

http://www.ratb.ro/i...uto_20_full.jpg

http://www.ratb.ro/i...uto_21_full.jpg

http://www.ratb.ro/i...uto_23_full.jpg

Edited by aztec, 24 June 2005 - 09:07.


#3
rusu

rusu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 39
  • Înscris: 20.06.2005
Oare cine avea curajul sa mearga cu asta http://www.ratb.ro/s...php?cat=0&id=22?  :D

#4
djl

djl

    Resursele sunt făcute pt. a fi consumate

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 111,862
  • Înscris: 13.06.2004
Cica rezrvoarele alea erau doar ca chestie, ca sa-i arate lu' Ceasca ca s-a pus gaz metan pe autobuze.
Microbuzele "International" erau "Mercedes"-uri fabricate in Iran pana la caderea Sahului si erau chiar bune.
@aztec: si eu sunt curios care e diferenta dintre "diesel gaz" si "gaz metan"  :confuzzled:

Edited by djl, 24 June 2005 - 15:08.


#5
k-nin

k-nin

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 26
  • Înscris: 18.03.2004
Rezervoarele nu erau de kestie  chiar aveau gaz in ele iar la sofer exista un robinet / regulator actionat de acesta cu mina stinga ( probabil in sarcina nu mai aveau putere si marea debitul de gaz ).......  de altfel rezervoarele au creat multe probleme datorita greutatii mari - uzura mare la suspensii , amortizoare rupte .....

#6
Johnnywal

Johnnywal

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 479
  • Înscris: 20.05.2004

djl, on Jun 24 2005, 15:07, said:

Microbuzele "International" erau "Mercedes"-uri fabricate in Iran pana la caderea Sahului si erau chiar bune.
Mercedesurile facute in Iran se chemau Irannational (suna mai dubios decat International, dar asa era). Am mai fost cu asa ceva prin 1989 si mergea bine (a facut Deva-Arad cu 70-80km/h constant pe valea Muresului  :D )

Cat despre gaz: Sunt curios ce motoare aveau "rachetele"... Banuiesc ca MAS (cu aprindere prin scanteie) la alea cu "gaz metan". Despre "Diesel gaz"... nici nu stiu ce poate fi ala  :huh:

#7
gtk

gtk

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,868
  • Înscris: 18.09.2004
interesant troleul ala alb... din cate imi amintesc parca erau si taxiuri(dacii) cu gaz metan deasupra ...  :D

#8
Arpi

Arpi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,950
  • Înscris: 23.06.2003
Din pozele postat de djl imi place si mie ultima! troleul ala alb!

Super! Oare mai exista pe undeva expuse?

#9
djl

djl

    Resursele sunt făcute pt. a fi consumate

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 111,862
  • Înscris: 13.06.2004
Cica si pe la Barcelona existau trolee cu etaj
http://dewi.ca/train...n/pix/c0838.jpg
Sigur la Londra mai au asa ceva printr-un muzeu
Sau pe la Standford
http://freespace.vir...ngton/troll.htm
Pai si cu mergea motoru' diesel cu gaz metan, ca alea cu burduf sigur nu aveau motor pe benzina.
In Ro a exista un autobuz cu etaj care incepand cu '54 sau '55 a mers pe ruta Bucuresti-Amara. Desigur, ca in Romania, autubuzul nu s-a pastrat...

#10
RedGuy

RedGuy

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 499
  • Înscris: 10.09.2002
Genial troleul alb... Question: ma lasa pe mine sinapsele, sau a existat un autobuz/troleibuz DAC dublu articulat? Ma urmareste imaginea asta, a unui monstru cu doua burdufuri care nu se mai termina... :eek:

#11
k-nin

k-nin

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 26
  • Înscris: 18.03.2004
troleul dublu articulat a existat  !!!!!!!!! prin 93 - 95 circula pe liniile de troleu ce treceau prin Kogalniceanu ( Bucuresti ) .Probabil era greu manevrabil si au renuntat .

#12
djl

djl

    Resursele sunt făcute pt. a fi consumate

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 111,862
  • Înscris: 13.06.2004
Erau 2. Da' le-au casat. Idioții.  :angry:  Să......   :cursing: Puteau să păstereze măcar unul. Cred că erau unicat în România!
și troleul ăla alb cred că are troleele alea curbate și podeau joasă ca să poată funcționa la o înălțime normală a liniei de contact (așa cum avem și noi în București). Ca să le faci pe alea englezești să circule ar trebui să înațli fierele, să pui stâlpi mai înalți... și ce te faci cu pasajale?

Edited by djl, 27 June 2005 - 08:59.


#13
aztec

aztec

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 830
  • Înscris: 23.10.2003
cel mai tare in autobuzele si troleele articulate(burduf) erea in spate la gropi, ca stateam mereu acolo si ma tineam de bara din spate sa nu dau cu capul de tavan, si daca se mai gaseau cativa colegi  sa mai si facem balans, nu se mai oprea decat daca zbiera la noi soferul....

#14
driverx

driverx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,083
  • Înscris: 22.07.2002
DAC articulat? La gramada am vazut prin Oradea si prin CJ inca circula si se tin bine. Of course, nu au confortul autobuzelor noi, dar se tin destul de bine.

#15
djl

djl

    Resursele sunt făcute pt. a fi consumate

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 111,862
  • Înscris: 13.06.2004
Da' ai văzut cu 2 burdufuri?
By the way, și tramvaiele alea pe 4 roți puteu fi zgâlțâite. Te răzbunai pe ele!  :lol:

Edited by djl, 27 June 2005 - 15:23.


#16
djl

djl

    Resursele sunt făcute pt. a fi consumate

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 111,862
  • Înscris: 13.06.2004
Iar autibuzul ală care zic ei că un "Renault" din 1925, e defapt un Chevy din anii '30.

#17
djl

djl

    Resursele sunt făcute pt. a fi consumate

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 111,862
  • Înscris: 13.06.2004
Gata am aflat secretul autubuzelor pe gaz. Motoarele diesel (cu aprindere prin compresie) au fost modificate in motoare cu aprindere prin scanteie.
Cica s-a renuntat la ele din cauza ca presiunea la care imbuteliat gazul era doar de 6-7 atm si trebuiau reumplute butelile foarte des.

Edited by djl, 09 July 2005 - 22:25.


#18
djl

djl

    Resursele sunt făcute pt. a fi consumate

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 111,862
  • Înscris: 13.06.2004
Si aici am mai gasit ceva autobuze "Skoda"

Attached Files



Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate