Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Abonati Qobuz?

transport -tren

Platforma electronica de eviden&#...

Cot cu talpa montat stramb in per...
 Sfat achizitie sistem audio pentr...

tavan fals rigips

Ce preferați: produse mai scumpe ...

Demagnetizare (minimala) ori ba?
 Cum pot sa vad pe un proiector pr...

Joc Drone

Dropshipping

Sfat achizitie AC Gree Fairy vs P...
 MONITOR LG fara sonor !

Batalia pentru Bucuresti - ND, Fi...

Identificare font

problema ping in jocuri online
 

Mașini în România în anii '30-'60

- - - - -
  • Please log in to reply
246 replies to this topic

#37
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,540
  • Înscris: 13.06.2004
Îndrăznesc să întreb și despre otobele. Știe cineva ce otobele sunt cele din anii '30-'40 care apar în postul 3, poza 4 ("ZIS 155 - Craiova") din următorul link: http://forum.transir...topic.php?t=896

#38
blackvolga

blackvolga

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 48
  • Înscris: 23.11.2010
Am poze mai clare cu asa ceva.

Se pare ca autobuzele sunt din Bucuresti. Probabil au fost modificate dupa razboi, parbrizul din sticla curbata fiind inlocuit samd. Cred ca sunt carosate la atelierele Leonida (sau posibil Peleanu), dar nu stiu pe ce baza - de obicei erau Renault, Berliet sau Henschel.

 calinkgb, on 15th October 2011, 18:01, said:

De asta din Timis, stii ceva? Nu am mai gasit decat caroseria.... :(
04112010.jpg 04112010_001_.jpg

Oho, nu staim deloc! Mare pacat de ea. Oare o fi fostul 1 BH 101?

Attached Files


Edited by blackvolga, 16 October 2011 - 11:56.


#39
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,540
  • Înscris: 13.06.2004
Leonida carosa și automobile. Garajul "Leonida" mai există și azi - e al Guvernului. E la începutul Bd. Aviatorilor. Și am mai văzut unul între Kiseleff și Aviatorilor, cam pe Str. Cantacuzino.

#40
calinkgb

calinkgb

    "United Gashka" mobile team

  • Grup: Moderators
  • Posts: 75,844
  • Înscris: 15.08.2008

 blackvolga, on 16th October 2011, 12:58, said:

Oho, nu staim deloc! Mare pacat de ea. Oare o fi fostul 1 BH 101?

Cand am ajuns eu, nu mai avea numere de inmatriculare. Din ceea ce am aflat de la om, inainte de a ajunge la el, pe vremea cand masina mai circula avea adaptat un motor de ARO, diesel.
Caroseria a fost curatata, vopsita, pusa pe roti, iar momentan, din cate stiu, e in fata unei case de vacanta de la Poiana Marului, ca exponat.

#41
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,540
  • Înscris: 13.06.2004
Ceva tare! :surprise: http://volganeagra.b...rch/label/1960s

#42
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,540
  • Înscris: 13.06.2004
"Leonida & Co." a avut și firmă de transport cu otobele în București. În 1935 însă S.T.B. (Societatea comunală a Tramvaielor București) capătă exclusivitatea transportului cu tramvaie și autobuze în București (troleibuzele au apărut în București în nov. 1949, deci 14 ani mai târziu) din cauza faptului că majoritatea operatorilor privația se comportau ca dubarii din ziua de azi. Pentru mai multe detalii legate de transportul în comun de sufprafață din București intrați pe topicul "Retro R.A.T.B.": http://forum.softped...topic=64666&hl=
Nu știu dacă vreunul din modele automobile din următoarele 2 reclame au circulat vreodată în România, dar pun reclamele, că-s interesante. Sursa reclamelor: revista "Plaisir de France" nr. din 8 iunie 1939 (dacă ar fi știut oamenii ce urmează), coperta 2 și jumătate din pagina XII.
Apropos de "Peugeot" 202: http://en.wikipedia....iki/Peugeot_202
Attached File  Pliasir_de_France_nr._8_iunie_1939_coperta_2_reclama_Reanult.jpg   231.87K   91 downloads Attached File  Pliasir_de_France_nr._8_iunie_1939_pg._XII_reclama_Peugeot_202.jpg   140.46K   138 downloads

Dar mașina care apare aici ce e? O "G.A.Z." M20 <<Pobeda>>? :huh:

Dar americanca asta :w00t: care apare în "Locuința Urbană 1959-1961" "Realizări din capitală", Ed. Tehnică, București (1962), bloc de locuințe de pe Cal. Victoriei nr. 142-146 (colț cu Str. Bis. Amzei) ce e?

Edited by djl, 22 January 2012 - 17:28.


#43
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,540
  • Înscris: 13.06.2004
http://armyuser.blog...-bucuresti.html

#44
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,540
  • Înscris: 13.06.2004
O imagine din anii '60 (nu prea cred că e de la începutul anilor '70) în care apar 2 camioane "S.R. (Stegaul Roșu)"-101 și 2 automobile "Moskvici". Inițial imaginea era color, dar s-a decolorat diapozitivul (în poză nu sunt rude de-ale mele - acest dia face parte din niște diapozitive de familie cumpărate din talcioc; b.t.w., diapozitivul cred că era un "A.G.F.A.")

Attached Files

  • Attached File  151.jpg   176.7K   164 downloads


#45
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,540
  • Înscris: 13.06.2004
Din albumul "Imagini din România" apărut la Ed. "Meridiane" în 1960 o poză de pe la 1957-1959 cu un Magazin "Rom.arta. (cred că cel de la Universitate). Se pot observa 3 motorete/moticiclete est-germane (R.D.G.-iste) "Simpson" (restul de chestii sunt descrise aici).
Attached File  Mag._Romarta_cca_1957_59.jpg   468.62K   111 downloads

Și din aceiași carte, la poza cu locuințe individuale din Petroșani apare motocicelta asta
Attached File  Imagini_din_Romania__1960____locuinta_individuala_Petrosani__1960_.jpg   793.07K   110 downloads

#46
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,540
  • Înscris: 13.06.2004
În 1966 (româneşti şi străineze)

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/oalnJt7u_LE?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#47
blackvolga

blackvolga

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 48
  • Înscris: 23.11.2010
Americanca e superba! Nu stiu ce e dar e de prin 1958.

Poza din 53 arata o Pobeda, numar interesant, 9998-B. In acelasi album se gaseste un Fiat 1100 antebelic si un superb ZIS-110.

#48
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,540
  • Înscris: 13.06.2004
http://www.dailybusi...-in-2010-30679/

#49
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,540
  • Înscris: 13.06.2004
Automobile "E.M.W." au fost pe la noi? http://de.wikipedia....ilwerk_Eisenach

#50
Rosebud09

Rosebud09

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,619
  • Înscris: 02.10.2009
Inapoi in anii copilariei...
Erau putine masini in anii 60, normal ca baietii se tot uitau (lung) la ele.
Imi amintesc totusi ca erau destul de multe marci, nu numai rusesti:
"Moskvici" 403, 407, erau destul de mici dar omniprezente ca taxi.
"Pobeda", masiva si greoaie era deja "mai de lux", uneori masina oficiala si pentru barosani din partid si armata. Rareori la particulari.
"Volga", in mai multe variante de-a lungul timpului  era insa aratoasa, o alura dinamica, cam ca masinile americane medii. Chiar semana a masina. Era si ea ptr. sefimea de la partid, generalii,  coloneii. Dupa o vreme a inceput sa fie pe taxiuri, multi ani, dupa ce Moskviciurile mici s-au rarit. Apoi prin anii 70 a aparut o varianta mult mai moderna.
Existau prin Bucuresti la inceputul anilor 60 si cateva masini "Ceaika", rusesti, matahale "cu 3 ferestre" in genul americanelor de protocol, impozante si urate.
Apoi au inceput "Skoda", ptr poporul muncitor (cu merite pe line de partid), "Skoditza" popular, parca varianta "Olimpia", apoi Wartburg  cu motor in 2 timpi (din RDG) destul de aratoasa, in acelasi stil cu Volga dar mai mica. De Trabant nu mai vorbesc, desi putini ati vazut primele variante, foarte rotunjite la colturi si lesinate rau.
Pe la mijlocul anilor 60 s-au inmultit Fiaturile, 600, 850,1100, 1300, 1800 (ptr cei cu dare de mana). Deja erau multe pe strada, au luat fata rusoaicelor. Apoi a venit Renault, cu R6 Gordini, mica si rotunjita, Renault 10 "Major"- deja masina pe bune. Renault 16 a fost multa vreme o masina de referinta, mai ales prin noutatea "haionului". Era masina de sef!
Existau si ceva Mercedes 190 pe motorina, erau destule masini Opel mari ( "Rekord" mai ales, "Kapitan", erau deja ca acele americane).
Apoi a aparut Dacia...Posted Image

#51
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,696
  • Înscris: 23.04.2007

 Rosebud09, on 18 octombrie 2012 - 05:49, said:

Renault, cu R6 Gordini, mica si rotunjita,
Esti sigur ca-i zicea "R6 Gordini" ??? - banuiesc ca te referi la Dauphine zis si Gordini pe la noi.

PS - R6 a fost alta masina.

Edited by adrian_r5, 18 October 2012 - 10:49.


#52
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,540
  • Înscris: 13.06.2004
În "Lista abonaților la serviciul telefonic (din) București" ediția 1970, la pg. 1053 apare desenat în reclama pentru asiguarea automobilelor la ADAS un automobil. Ce marcă și model e? Posted Image

Attached File  Lista abonatilor la serviciul telefonic Bucuresti (1970) pg. 1053 reclama asigurare automobile la ADAS.jpg   1.27MB   86 downloads

Edited by djl, 30 December 2012 - 04:33.


#53
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,540
  • Înscris: 13.06.2004
Ceva interesant și pe aici: http://focsaniulvech.../album/aspecte/

Recomand și: http://forum.softped...6#entry12469942

Edited by djl, 03 January 2013 - 21:36.


#54
hunor66

hunor66

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 15,413
  • Înscris: 23.11.2006

 adrian_r5, on 18 octombrie 2012 - 10:42, said:

Esti sigur ca-i zicea "R6 Gordini" ??? - banuiesc ca te referi la Dauphine zis si Gordini pe la noi.

Renault 8 Gordini

 djl, on 30 decembrie 2012 - 04:33, said:

În "Lista abonaţilor la serviciul telefonic (din) Bucureşti" ediţia 1970, la pg. 1053 apare desenat în reclama pentru asiguarea automobilelor la ADAS un automobil. Ce marcă şi model e? Posted Image

Lista abonatilor la serviciul telefonic Bucuresti (1970) pg. 1053 reclama asigurare automobile la ADAS.jpg
Cred ca e un Fiat 850, dar seamana un pic si cu un fost model de Simca, care insa nu a fost importat la noi in tara. Pana la urma, cred ca-i un Fiat 850 un pic stilizat.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate