Mașini în România în anii '30-'60
Last Updated: Mar 06 2024 16:07, Started by
djl
, Mar 03 2010 10:26
·
3
#37
Posted 15 October 2011 - 19:29
Îndrăznesc să întreb și despre otobele. Știe cineva ce otobele sunt cele din anii '30-'40 care apar în postul 3, poza 4 ("ZIS 155 - Craiova") din următorul link: http://forum.transir...topic.php?t=896
|
#38
Posted 16 October 2011 - 11:58
Am poze mai clare cu asa ceva.
Se pare ca autobuzele sunt din Bucuresti. Probabil au fost modificate dupa razboi, parbrizul din sticla curbata fiind inlocuit samd. Cred ca sunt carosate la atelierele Leonida (sau posibil Peleanu), dar nu stiu pe ce baza - de obicei erau Renault, Berliet sau Henschel. calinkgb, on 15th October 2011, 18:01, said: Oho, nu staim deloc! Mare pacat de ea. Oare o fi fostul 1 BH 101? Attached FilesEdited by blackvolga, 16 October 2011 - 11:56. |
#39
Posted 16 October 2011 - 12:50
Leonida carosa și automobile. Garajul "Leonida" mai există și azi - e al Guvernului. E la începutul Bd. Aviatorilor. Și am mai văzut unul între Kiseleff și Aviatorilor, cam pe Str. Cantacuzino.
|
#40
Posted 16 October 2011 - 14:02
blackvolga, on 16th October 2011, 12:58, said: Oho, nu staim deloc! Mare pacat de ea. Oare o fi fostul 1 BH 101? Cand am ajuns eu, nu mai avea numere de inmatriculare. Din ceea ce am aflat de la om, inainte de a ajunge la el, pe vremea cand masina mai circula avea adaptat un motor de ARO, diesel. Caroseria a fost curatata, vopsita, pusa pe roti, iar momentan, din cate stiu, e in fata unei case de vacanta de la Poiana Marului, ca exponat. |
#42
Posted 22 January 2012 - 17:28
"Leonida & Co." a avut și firmă de transport cu otobele în București. În 1935 însă S.T.B. (Societatea comunală a Tramvaielor București) capătă exclusivitatea transportului cu tramvaie și autobuze în București (troleibuzele au apărut în București în nov. 1949, deci 14 ani mai târziu) din cauza faptului că majoritatea operatorilor privația se comportau ca dubarii din ziua de azi. Pentru mai multe detalii legate de transportul în comun de sufprafață din București intrați pe topicul "Retro R.A.T.B.": http://forum.softped...topic=64666&hl=
Nu știu dacă vreunul din modele automobile din următoarele 2 reclame au circulat vreodată în România, dar pun reclamele, că-s interesante. Sursa reclamelor: revista "Plaisir de France" nr. din 8 iunie 1939 (dacă ar fi știut oamenii ce urmează), coperta 2 și jumătate din pagina XII. Apropos de "Peugeot" 202: http://en.wikipedia....iki/Peugeot_202 Pliasir_de_France_nr._8_iunie_1939_coperta_2_reclama_Reanult.jpg 231.87K 91 downloads Pliasir_de_France_nr._8_iunie_1939_pg._XII_reclama_Peugeot_202.jpg 140.46K 138 downloads Dar mașina care apare aici ce e? O "G.A.Z." M20 <<Pobeda>>? Dar americanca asta care apare în "Locuința Urbană 1959-1961" "Realizări din capitală", Ed. Tehnică, București (1962), bloc de locuințe de pe Cal. Victoriei nr. 142-146 (colț cu Str. Bis. Amzei) ce e? Attached FilesEdited by djl, 22 January 2012 - 17:28. |
#44
Posted 14 March 2012 - 01:31
O imagine din anii '60 (nu prea cred că e de la începutul anilor '70) în care apar 2 camioane "S.R. (Stegaul Roșu)"-101 și 2 automobile "Moskvici". Inițial imaginea era color, dar s-a decolorat diapozitivul (în poză nu sunt rude de-ale mele - acest dia face parte din niște diapozitive de familie cumpărate din talcioc; b.t.w., diapozitivul cred că era un "A.G.F.A.")
Attached Files |
#45
Posted 14 May 2012 - 18:29
Din albumul "Imagini din România" apărut la Ed. "Meridiane" în 1960 o poză de pe la 1957-1959 cu un Magazin "Rom.arta. (cred că cel de la Universitate). Se pot observa 3 motorete/moticiclete est-germane (R.D.G.-iste) "Simpson" (restul de chestii sunt descrise aici).
Mag._Romarta_cca_1957_59.jpg 468.62K 111 downloads Și din aceiași carte, la poza cu locuințe individuale din Petroșani apare motocicelta asta Imagini_din_Romania__1960____locuinta_individuala_Petrosani__1960_.jpg 793.07K 110 downloads |
#46
Posted 15 September 2012 - 11:47
În 1966 (româneşti şi străineze)
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/oalnJt7u_LE?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
|
#49
Posted 17 October 2012 - 12:33
Automobile "E.M.W." au fost pe la noi? http://de.wikipedia....ilwerk_Eisenach
|
#50
Posted 18 October 2012 - 05:49
Inapoi in anii copilariei...
Erau putine masini in anii 60, normal ca baietii se tot uitau (lung) la ele. Imi amintesc totusi ca erau destul de multe marci, nu numai rusesti: "Moskvici" 403, 407, erau destul de mici dar omniprezente ca taxi. "Pobeda", masiva si greoaie era deja "mai de lux", uneori masina oficiala si pentru barosani din partid si armata. Rareori la particulari. "Volga", in mai multe variante de-a lungul timpului era insa aratoasa, o alura dinamica, cam ca masinile americane medii. Chiar semana a masina. Era si ea ptr. sefimea de la partid, generalii, coloneii. Dupa o vreme a inceput sa fie pe taxiuri, multi ani, dupa ce Moskviciurile mici s-au rarit. Apoi prin anii 70 a aparut o varianta mult mai moderna. Existau prin Bucuresti la inceputul anilor 60 si cateva masini "Ceaika", rusesti, matahale "cu 3 ferestre" in genul americanelor de protocol, impozante si urate. Apoi au inceput "Skoda", ptr poporul muncitor (cu merite pe line de partid), "Skoditza" popular, parca varianta "Olimpia", apoi Wartburg cu motor in 2 timpi (din RDG) destul de aratoasa, in acelasi stil cu Volga dar mai mica. De Trabant nu mai vorbesc, desi putini ati vazut primele variante, foarte rotunjite la colturi si lesinate rau. Pe la mijlocul anilor 60 s-au inmultit Fiaturile, 600, 850,1100, 1300, 1800 (ptr cei cu dare de mana). Deja erau multe pe strada, au luat fata rusoaicelor. Apoi a venit Renault, cu R6 Gordini, mica si rotunjita, Renault 10 "Major"- deja masina pe bune. Renault 16 a fost multa vreme o masina de referinta, mai ales prin noutatea "haionului". Era masina de sef! Existau si ceva Mercedes 190 pe motorina, erau destule masini Opel mari ( "Rekord" mai ales, "Kapitan", erau deja ca acele americane). Apoi a aparut Dacia... |
#51
Posted 18 October 2012 - 10:42
Rosebud09, on 18 octombrie 2012 - 05:49, said:
Renault, cu R6 Gordini, mica si rotunjita, PS - R6 a fost alta masina. Edited by adrian_r5, 18 October 2012 - 10:49. |
|
#52
Posted 30 December 2012 - 04:33
În "Lista abonaților la serviciul telefonic (din) București" ediția 1970, la pg. 1053 apare desenat în reclama pentru asiguarea automobilelor la ADAS un automobil. Ce marcă și model e?
Lista abonatilor la serviciul telefonic Bucuresti (1970) pg. 1053 reclama asigurare automobile la ADAS.jpg 1.27MB 86 downloads Edited by djl, 30 December 2012 - 04:33. |
#53
Posted 03 January 2013 - 21:32
Ceva interesant și pe aici: http://focsaniulvech.../album/aspecte/
Recomand și: http://forum.softped...6#entry12469942 Edited by djl, 03 January 2013 - 21:36. |
#54
Posted 04 January 2013 - 00:14
adrian_r5, on 18 octombrie 2012 - 10:42, said:
Esti sigur ca-i zicea "R6 Gordini" ??? - banuiesc ca te referi la Dauphine zis si Gordini pe la noi. Renault 8 Gordini djl, on 30 decembrie 2012 - 04:33, said:
În "Lista abonaţilor la serviciul telefonic (din) Bucureşti" ediţia 1970, la pg. 1053 apare desenat în reclama pentru asiguarea automobilelor la ADAS un automobil. Ce marcă şi model e? Lista abonatilor la serviciul telefonic Bucuresti (1970) pg. 1053 reclama asigurare automobile la ADAS.jpg |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users