Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Poti receptiona semnal de la mai ...

Cabluri HDMI 2.1 de 4m-5m care sa...

zoom comparat cu Google Meet

Monitor/Display wireless?
 Chestie ciudata

De la un proiect scris in python ...

Audi A4 B9 quattro 190 CP!

Tepari la pariuri pe TikTok
 Banca imi cere justificativ fondu...

schema pcb ELECTRA CIM150 PAS

Probleme stomac

Sfat achizitie bicicleta oras
 Canalele Sky Showtime 1 și S...

Recomandare anvelope lexus rx

Extindere rețea wireless int...

Configuratie PC
 

Mașini în România în anii '30-'60

- - - - -
  • Please log in to reply
246 replies to this topic

#217
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,447
  • Înscris: 13.06.2004
Benzinăria de la Lido începu de anii '30 (Hotelul "Lido" a fost terminat în 1930, iar Hotelul "Ambasador" nu exista, acesta fiind gata în 1937... dar nu văd vreo maşină mai aerodinamică, deci cu sigurnaţă e mai veche de 1934-1935)
versus undeva circa 1956-1958 (încă exista Muzeul "Simu", demolat în 1958 - în stânga imaginii apare o casă de lângă muzeu - acolo e Blocul O.N.T. acuma - oops, nici nu mai există Organizaţia Naţională de Turism  Posted Image  ). Maşina ce alimentează este o "G.A.Z." 12 "Z.I.M."
Benzinăria a fost închisă după cutremurul din 1977 - acum nici nu ai mai avea loc acolo de benzinărie  Posted Image

Attached File  Benzinaria de la Lido inceput de anii '30 19424047_1465931680136603_6390477223731616617_n.jpg   82.43K   38 downloadsAttached File  Benzinaria LIDO circa 1956-1958 19429855_2342911192599676_9094185952127151933_n.jpg   99.16K   50 downloads


Puţin mai jos şi mai recent, zona Sala Palatului. În prim plan, blocul turn de 15 etaje ce avea o cofetărie la parter. Foto: Gheorghe Dumitru. Se pot observa un Trabi P60 break şi un "Ford" Englad (una din asta am văzut acum cel puţin 15 ani). Apropos de <<Trabant>> P60, mai există cel de pe Dacia, zona intersecţiei cu Eminescu şi Dorobanţi, în speţă curtea Lic. Ec. "Virgil Madgearu".
Trabi mai are fani, dar prima rotunjită din dreapta, <<Wartburg>> nu prea are. 311-urile erau încă răspândite în anii '90  :(   Dar maşina de după <<Wartburg>> ce o fi?   :huh:

Attached File  Cofetaria de la blocul Turn de la Sala Palatului (foto Gh. Dumitru) 18581701_2318494315041364_8252019247134825109_n.jpg   85.7K   52 downloads

Edited by djl, 23 October 2017 - 21:13.


#218
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,447
  • Înscris: 13.06.2004
De aruncat o privire şi pe aici: https://forum.softpe...2#entry22108090
În postul de sub poză am dat eu ceva explicaţii.

#219
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,447
  • Înscris: 13.06.2004
Pozate de cineva acum 2 săptămâni + o imagine de epocă.

Attached File  Pompa benzina in curtea fosteu SNRT (Soc. Nat. a Tutunului) IMG_20160303_1722331.jpg   115.18K   54 downloads Attached File  Pompa benzina in curtea fosteu SNRT (Soc. Nat. a Tutunului) IMG_20160303_1722451.jpg   197.52K   52 downloadsAttached File  Pompa benzina in curtea fosteu SNRT (Soc. Nat. a Tutunului) IMG_20160303_1723401.jpg   127.69K   45 downloadsAttached File  Pompa benzina in curtea fosteu SNRT (Soc. Nat. a Tutunului)IMG_20160303_1724171.jpg   176.2K   53 downloadsAttached File  Screenshot_20180311-033510.jpg   64.86K   54 downloads

#220
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,447
  • Înscris: 13.06.2004
https://www.4tuning....oza-431996.html
https://furcuta.blog...omania.html?m=1

#221
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,447
  • Înscris: 13.06.2004
Dar când au început să apară primele automobile ("maşini mici") Diesel în România?   :huh:

#222
dan78rom

dan78rom

    in omnia paratus

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,070
  • Înscris: 28.02.2008
Pai cred ca in afara de aro 244 si variantele lui, nu prea erau masini mici diesel in ro inainte de revolutie. Mai gaseai cite un Mercedes "bot de cal", si cam atit.
Dupa revolutie au inceput sa apara, motorina se fura de peste tot, a fost o treaba interesanta citiva ani buni.

#223
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,447
  • Înscris: 13.06.2004
Dar 'Ponton' (W120/180) sau "coadă de rândunică" (W110) nu erau?  :huh:  Că în anii '90 mai vedeam W110-uri Diesel sau alea erau aduse după 1989?   :huh:

#224
dan78rom

dan78rom

    in omnia paratus

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,070
  • Înscris: 28.02.2008
Or fi fost citeva, dar oricum extrem de putine. Erau efectiv raritati, te uitai la ele "ca la masini straine".
Dieselul pe masini mici a inceput sa apara pe scara larga dupa '90, motorina luai pe mai nimic de oriunde, era un fel de vestul salbatic.


#225
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,447
  • Înscris: 13.06.2004
De citit: https://nomadcars.wo...-car-one-story/

#226
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,447
  • Înscris: 13.06.2004
În Stațiuni PECO  Trasee principale (1962) * între pg. 42 și 43 apare benzinăria de la Băneasa (cea dintre pasajul C.F.R. și Pod... mai exista una la aeroport). Ce mașină este cea din prim plan?   Posted Image

Attached File  Statiuni PECO Trasee princopale(1962) intre pg. 42 si 43 statia Baneasa. In fundal vechiul pod feroviar si Casa Scinteii (Presei Libere).jpg   268.42K   41 downloads

*
Lucrarea a fost întocmită de Minisiterul Petrolului și Chimiei – Direcția generală de Aprovizonare și Desfacere, și executată de Fondul Plastic – Agenția de publicitate „Artis”.

#227
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,447
  • Înscris: 13.06.2004
Ce mașină e cea care apare prima în stânga?

Attached File  Bd. Magheru, intre P-ta Romana si Str. G. Enescu (1940) 49343236_2027210287355938_4302015178418946048_n.jpg   39.93K   48 downloads

#228
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,447
  • Înscris: 13.06.2004
Se pare că e o "Aero".
În filmul de mai jos se vede pe la 32 şi ceva un camion atutoturn.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/mKbbcmKe_lk?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]


Pe la 1:37:34 autobuz interbelic într-o uşă. Nu-mi dau seama ce marcă e.
Dar ce maşină o fi cea de la 2:18:26?   :huh:

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/XS3XS3iEuzs?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]


Pe la 9:53 autocar "Chausson".
Pe la 24:00 autobuz "barcă". Le ştiam vopsite cu roşu, nu am ştiut că au existat şi cu albastru. Se observă şi un "F.I.A.T." 1800, dar maşinuţa de lângă el ce?   :huh:

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/ivOp2tCCoXQ?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#229
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,447
  • Înscris: 13.06.2004
București, 6 sau 7 Nov. 1949. Troleibuzul e primul sau printre primele 3-4 din București. Poza e făcută ori de inagurarea liniei de troleibuze (6 Nov.) * sau la crosul de 7 Nov. Se poate observa în una din poze Muzeul Țăranului Român (pe atunci muzeul avea tematică comunistă).

Attached File  Bucuresti, Sos. Kiseleff (langa Muz. Taranului), probabil 6 sau 7 Nov. 1949 56702300_2306097146303701_4185903705393987584_n.jpg   87.46K   24 downloadsAttached File  Bucuresti, Sos. Kiseleff (langa Muz. Taranului), probabil 6 sau 7 Nov. 1949 56280042_1815506841884594_7173100030092378112_n.jpg   100.58K   27 downloadsAttached File  Bucuresti, Sos. Kiseleff (langa Muz. Taranului), probabil 6 sau 7 Nov. 1949 56232224_2306100379636711_4039890704414015488_n.jpg   96.3K   27 downloads

* cu călători a început să circule de la 10 Nov. Ah, era P-ța Victoriei - Hipdoromul Băneasa (care se afla pe locul ROMEXPO), dar se vede fir simplu de ciruclație pentru că întoarcerea se făcea Șos. Kiseleff, P-ța Victoriei, Bd. 1 Mai (azi Ion Mihalache), Str. Monetăriei. Linia era 81, singura care a circulat vreodată pe porțiunea din Kieseleff unde e făcută poza. A fost închisă în 1986 pe motiv de planurile lui Alo-alo.

#230
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,447
  • Înscris: 13.06.2004
călinkgb , ştiu că tu eşti din Timişora. Am văzut că există o carte pe tema automobilelor din Timişoara în perioada interbelică.
Sunt curios dacă a văzut cineva maşini care să aibă semnalizarea cu braţ de semnalizare. Adică semaphore trafficator cum ar zice Englezii: http://www.da7c.co.u...aintenance.html
http://www.oldclassi...opic.php?t=2359
Eu nu am apucat aşa ceva. Maşinile de producţie anii '60 pe care le-am prins în anii '90 şi la început de '000 erau toate cu semnalizare modernă, luminoasă.
Mai demult întrebase un coleg dacă există pe undeva vreo arhivă cu maşinile ce au fost înmatriculate în interbelic. Şi eu sunt curios, pentru că vreau să aflu dacă au ajuns anumite modele Britanice.
Am să caut să cumpăr şi ceva cărţi de automobile (funcţionare, depanare) din interbelic. Am găsit ceva titluri. Una se poate descărca de aici: https://www.scribd.c...l-de-Automobile

Edited by djl, 25 August 2019 - 17:16.


#231
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,447
  • Înscris: 13.06.2004
Dacă nu e "film artistic", la 0:32 apare una dintre primele femei-vatman din Bucureşti

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/8Cz6OVOgM2s?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Şi 1967

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/c9GpvJZXS0w?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#232
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,447
  • Înscris: 13.06.2004
Întreba colegul terratec dacă există vreo listă cu maşinile care existau la noi în perioada interbelică. Pe un grup de pe facebook am avut parte de o mare supriză: cineva a pus câteva poze după o publicaţie în care erau trecuţii proprietarii privaţi de maşini din perioada interbelică. Nu ştiu ce publicaţie e... sper să primesc răspuns de la cel care o are. Oricum, nici nu ştiam că a existat vreodată aşa ceva! Ştiam de liste de abonaţi telefonici şi telex (cărţi de telefon şi de telex), dar asta a fost chiar o surpriză!

Probabil unele dintre interbelice se văd şi în filmul ăsta

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/71BkxQK71KM?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#233
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,447
  • Înscris: 13.06.2004
Ceva interesant: https://www.realitat...06af85273d60df3

#234
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,447
  • Înscris: 13.06.2004
1963. Decapotabila ce se învârte cu restul la P-ţa Romană era fie un "Aero" 30 (Cehoslovacia), fie "Wanderer" 25K (K de la Kompressor).



La I.D.M.S. în 1967 plin de maşinuţe drăguţe      Posted Image      , din păcate multe dintre ele tăiate de oameni fără sufelt      Posted Image
Poză via Caledoiscop (facebook).

Attached File  I.D.M.S. (1967) cu F.I.A.T.-uri 600.jpg   317K   23 downloads

Iar în anii '30 maşină pe... şine.


Edited by djl, 21 November 2020 - 16:10.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate