Dacia Nova
Last Updated: May 19 2017 16:41, Started by
rusu
, Jun 23 2005 10:12
·
0
#19
Posted 23 June 2005 - 14:13
La pretul ala ar merge.
Dacia Nova a aparut in '93, dar nu inseamna ca a fost conceputa atunci. Conceptia a inceput in '83. Chiar si eu, facand odata curatenie la sobolani am dat acum cativa ani de desene de repere pentru ea (adica R524) datate 1985. A fost o masina cu solutii scumpe si realizata din saracie, intr-o perioada de bulibaseala. De aceea beneficiaza de solutii nefiabile, SDV-istica depasita si neperformanta. A fost proiectata pe planseta, de aceea nu beneficiaza de solutii optimizate. Nu spun ca nu existau meseriasi pe vremea aceea la Dacia, dar ca sa faci un proiect cu rigla si echerul e una, iar ca sa il faci in CATIA e alta. In plus a fost injghebata din subansamble adunate de la diverse masini, cel mai mult Renault 9 si 11, masini de asemenea proaste. La CESAR exista la acea vreme la parter o sala in care erau desfacute masini vestice, se faceau releveuri la piese si apoi se incerca adaptarea lor la produsele autohtone. Astfel au aparut masinile pe care le-am enumerat eu mai sus (de ex. Dacia 2000 era fix Renault 20, dar cu solutii ieftinite si simplificate la maxim - ce-a iesit stiti si singuri). In acelasi timp, Dacia 1300 e Renault 12 in intregime, masina tare la vremea ei. Ca nu ne-am abtinut noi romanii sa facem tampenii si aici, asta e altceva, dar cel putin sunt chestii de amanunt si nu de fond. De ex. Dacia 1300 dispune pe fata de patrulater deformabil cu brate suprapuse, solutia cea mai performanta dpdv al stabilitatii in curbe. Toate masinile sportive au aceasta conceptie. Singurul minus e ca Dacia are bratul superior simplu in loc de triunghi. Solutia McPherson ( SLZ, Logan ca si mai toate celelalte compacte) este solutia ieftina si nu atat de performanta. Sau alt exemplu ce imi vine acum in cap (mie nu mi-a venit a crede la vremea respectiva) a fost cand am vazut prinderea cablului de pedala de ambreiaj precum si cama de ghidare facute din plastic. Ori stiti cu totii ce forta iti trebuie sa deformezi soarele de la ambreiaj. Din pacate cam asta e tendinta actuala peste tot in vederea scaderii costurilor de productie. Si astfel ajunge Speedo sa ramana fara ambreiaj la 206-le lui . Si asa mai departe. Edited by akeem, 23 June 2005 - 14:17. |
#20
Posted 23 June 2005 - 14:50
Sa inteleg ca nu stie nimeni un service auto mai "decent"?
|
#21
Posted 23 June 2005 - 14:58
akeem, on Jun 23 2005, 12:54, said: Nova (adica nu SupeRNova) e cea mai proasta Dacie, alaturi de fostul CN2 si asa zisa Dacie 2000. Motorul cu carburator dublucorp consuma imens iar daca vrei sa umbli in el mai bine te lipsesti. carburator la nova? exista asa ceva? eu la nova gti ma refeream... aia e pe injectie... eu nu mai stiu... SuperNova nu e cam tot una cu Solenza? (cu motor renault) Dacia berlina este incomprabil mai proasta... cel putin la tinuta de drum e varzaaa! |
#22
Posted 23 June 2005 - 15:05
rusu, on Jun 23 2005, 14:50, said: Am gasit asa: Dacia Nova 1998, 30.000km cu noul motor ( in total masina are 90 000 km, si nu a fost lovita) GPL, alarma, inchidere centralizata fata, radio CD, Pret:2200E Daca nu e pe injectie nici sa nu te gandesti(parerea mea )... am impresia ca incepand din 99 s-au produs cu injectie, dar nu mai stiu... astea sunt fiabile si nu am auzit asta doar de la o persoana... |
#23
Posted 24 June 2005 - 06:21
Nova GT are motor cu carburator dublu corp.
Nova GTI are motor cu injectie monopunct care e si pe berline. SupeRNova are motorul E7J Renault. Solenza are acelasi motor dar mai lenevit un pic din ECU ca sa fie mai fiabil. Solenza mai are niste chestii un pic mai jos decat DSN: ambreiaj mecanic in loc de hidraulic. Suspensie mai moale. In schimb are servodirectie. Si motor diesel de care e bine sa te feresti. Edited by akeem, 24 June 2005 - 06:24. |
#24
Posted 24 June 2005 - 07:46
akeem, on Jun 23 2005, 11:54, said: Motorul cu carburator dublucorp consuma imens iar daca vrei sa umbli in el mai bine te lipsesti. In rest toate alea neincheiate, plasticoase si vai de capul lor. GTI-ul (nu prea e acelasi lucru cu Golf-ul ) are motor bunicel, in rest.... era Injectia monopunct de la bosch , ceea ce a fost totusi un progres... |
#25
Posted 24 June 2005 - 09:17
OK. Deci ideal ar fi o nova GTI....Sper sa gasesc una pana in 2400E
|
#26
Posted 24 June 2005 - 09:30
rusu, on Jun 23 2005, 01:12, said: Ma tot bate gandul sa imi iau masina si am tot cautat intre Tico si Matiz. Acum ma bate gandul sa imi iau o Dacie Nova. Am auzit numai de rele despre NOVA, ca ar fi cea maiproasta dacie facuta vreodata. Astept feedback.... |
#28
Posted 25 June 2005 - 02:17
hai frate...........
Baga o NOVA sau SUPER NOVA !!! ce mama dracuu!!!??!?!? berlina???? |
|
#29
Posted 25 June 2005 - 09:25
Mai bine ia-ti un Oltcit , ca de restul de bani (pe care ii dadeai pe nova) , poti pune benzina cat sa faci ocolul pamantului , iar ca fiabilitate oltcit>>>>>nova , la fel si la caroserie.Eu am gasit unul cu 34 000 de km la bord , si sunt foarte multumit de el.Inainte am avut d®acie , si m-am saturat de banii bagati in tablarie(reparatii capitale din 2 in 2 ani)
Oltcit rulz |
#30
Posted 25 June 2005 - 10:43
He, he... am condus o SuperNova, buna masinuta - n-am ce zice; ambreiajul e parfum, de cutie si motor ce sa mai zic... dar mi se pare cam insipida, nu te indeamna sa o turezi (pe cand Oltcit-ul... )
Rusu, daca de-abia poti strange 2400 de euro nu stiu cat de bine ar fi sa te arunci la Nova. Masina la cheie nu cred ca gasesti, si piesele nu-s chiar ieftine... Oltcit rulz, cu siguranta Ce-i drept e masina mai pretentioasa, trebuie sa ai grija de ea, nu sa o legi cu sarma (consumabile de calitate, reparatii ca la carte - cu mecanici pe masura). Dar si rezultatul este pe masura: eu am fost iremediabil "convertit" in urma unei mici plimbari de ~10 prin Bucuresti - cu un Oltcit de altfel nu extraordinar, dar condus de cine trebuia. |
#31
Posted 25 June 2005 - 11:36
rusu, on Jun 24 2005, 10:17, said: OK. Deci ideal ar fi o nova GTI....Sper sa gasesc una pana in 2400E si pe autovit: http://www.autovit.r...ml/6/232286.php http://www.autovit.r...ml/2/233372.php (presupun ca-s gti din moment ce au 72 cp) Christi, on Jun 25 2005, 10:25, said: Mai bine ia-ti un Oltcit , ca de restul de bani (pe care ii dadeai pe nova) , poti pune benzina cat sa faci ocolul pamantului , iar ca fiabilitate oltcit>>>>>nova , la fel si la caroserie. hai mai, las-o moarta oltcit mai bun decat nova gti (pe injectie)? |
#33
Posted 25 June 2005 - 12:50
akeem, on Jun 24 2005, 06:21, said: SupeRNova are motorul E7J Renault. Solenza are acelasi motor dar mai lenevit un pic din ECU ca sa fie mai fiabil. Edited by Fane, 25 June 2005 - 12:51. |
|
#34
Posted 25 June 2005 - 14:51
OFF:
O masina de 975kg nu e grea pentru un motor de 1.4 75CP. Cine are Logan 1.6 a reusit sa atinga suta in 11.5 cat e scris in cartea tehnica?? Eu unu n-am reusit mai jos de 12.3(asta cu tot cu eroare vitezometrului, adica mie imi arata 100 dar cat o fi............) Edited by MATRIXU, 25 June 2005 - 14:54. |
#35
Posted 25 June 2005 - 15:02
Matrixu, gurile rele spun ca alea 975 kile au facut ceva pui, si ca Loganul sare de-o tona
Si btw nu ma astept sa obtina careva valorile alea SF date de producator (0-100km/h 13sec pentru 1.4, 11.5 pentru 1.6). |
#36
Posted 25 June 2005 - 15:04
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users