Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11

securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...
 

Consum 4x2 Vs. 4X4

- - - - -
  • Please log in to reply
44 replies to this topic

#19
MENTOR_SQUAD

MENTOR_SQUAD

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 432
  • Înscris: 23.04.2008
Domnu' Stie-Tot, incearca sa treci mai departe, nu te mai crampona de toate rahaturile. Nu vezi padurea din cauza crengilor.
Antecedente ? Ma faci sa rad. In curand, nici macar !

Ar fi un bun inceput sa se posteze la obiect, aici nu se discuta despre TIPURI DE 4X4, ci numa despre CONSUM 4X2 VS 4X4.  O mica mare diferenta !

#20
undesignus

undesignus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,505
  • Înscris: 28.06.2006

 Courage, on 28th February 2010, 13:09, said:

Nu pot pentru ca nu au fost facute pentru asta; e o versiune light/cheap.

Nu neaparat. Sint si cazuri in care motivul e absenta diferentialului central (vezi Samurai/Jimny/Patrol Y60/61).
On-topic: conteaza pe 10-15% consum in plus in modul 4x4. Daca faci off-road greu, atunci consumul se calculeaza ca la utilaje in litri pe ora.

#21
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,551
  • Înscris: 15.06.2007
Din relatari, un Mitsubishi Pajero din 1995  4x2  consuma 9-10L/100km  pe sosea la 100km/h, si 15L/100km in regim 4x4 prin padure prin vai si pe dealuri off road 100% la cautari de pietre pentru amenajari de gradini.

Edited by tfmercedez, 23 March 2010 - 13:45.


#22
anakin28

anakin28

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,268
  • Înscris: 23.08.2007

 undesignus, on 9th March 2010, 12:02, said:

Sint si cazuri in care motivul e absenta diferentialului central (vezi Samurai/Jimny/Patrol Y60/61).
Toate masinile enumerate de tine mai sus au diferential central care este chiar blocabil.

#23
undesignus

undesignus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,505
  • Înscris: 28.06.2006
Ce le place unora sa vorbeasca ca sa se afle in treaba. Daca gasesti diferentialul central la vreuna din masinile astea sa ne anunti si pe noi  :console:

#24
ionut_ionut

ionut_ionut

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,780
  • Înscris: 01.12.2007
un patrol 3.0dizal,manual 5+1,la mers 110-120km/h,uneori in depasiri 130-140km/h poate si peste iti papa 11%,normal cuplat doar spatele
tucson 2.0dizal 5+1,4wd,ac stil de mers papa 7.5%
golf V 1,9tdi 6+1 4motion,papa cam 6%,6 si un pic

#25
richelieu

richelieu

    Monsenior Members

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,473
  • Înscris: 04.05.2006
No offence, dar cu afirmatia de mai jos, te-ai descalificat definitiv din pozitia in care poti emite opinii despre masinile 4x4.....Vorba lui undesignus: cand vei gasi diferentialul central la vreuna din ele, sa ne anunti:)

 anakin28, on 23rd March 2010, 15:13, said:

Toate masinile enumerate de tine mai sus au diferential central care este chiar blocabil.


#26
anakin28

anakin28

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,268
  • Înscris: 23.08.2007

 undesignus, on 23rd March 2010, 18:22, said:

Ce le place unora sa vorbeasca ca sa se afle in treaba. Daca gasesti diferentialul central la vreuna din masinile astea sa ne anunti si pe noi  :console:
Scuze, asa este, am confundat lucrurile!

Edited by anakin28, 24 March 2010 - 07:05.


#27
cretuion

cretuion

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 106
  • Înscris: 09.03.2010
Offtopic?
Un Freelander are 2 sau 3 diferentiale?
Stiu doar ca e 4x4 permanent, asta inseamna ca are minim 2.
Incerc sa-mi explic ceva, dar as vrea si confirmarea 4x4-istilor.
Cuplul vine de la motor, si merge catre puntea fata si spate (in raporturi egale CRED). Deci intra in diferentialul fata, care poate roti rotile fata independent (in viraje sau cazuri speciale), si acelasi lucru se petrece si la puntea spate.
Ceea ce vreau eu sa spun in privinta consumului (reamintesc ca este vorba de 4x4 permanent), este faptul ca rotile trebuie sa fie identice, toate cele 4 cauciucuri mai exact, presiune identica, incarcarea automobilului in asa fel incat sa se echilibreze greutatea pe puntea fata cu greutatea pe puntea din spate.
Orice "anomalie", si aici ma refer la diametrele rotilor, poate duce la un consum marit de combustibil. Dece? Pentru ca daca rotile fata sunt mai mari de exemplu, (vorbesc de diferente milimetrice a circumferintelor lor), rotile fata se vor roti de "n" ori intr-un numar oarecare de kilometri (100 km sa zicem), iar rotile spate (care am spus ca sunt un pic mai mici), se vor roti "n+x" in aceiasi kilometri luati ca exemplu. Asta inseamna ca masina va merge un pic franata (franarea rezulta din diferentele diametrale ale rotilor de pe cele 2 punti). Deci vorbesc doar in cazul in care automobilul are doar 2 diferentiale.
In cazul in care masina are 3 diferentiale, diametrul rotilor (fata vs spate) nu mai conteaza.
Nu stiu cat am fost de explicit, dar stiu ca teoria mea este corecta.

Daca teoria mea este 100% corecta, consumul 4x4 versus 4x2 poate fi "corectat" prin alegerea corespunsatoare a cauciucurilor si egalizarea presiunii.

Am mai citit undeva, (tot pe forumul asta cred), ca la o masina 4x4 permanent este suficient demontarea cardanului pentru a scadea consumul de conbustibil cu 1-2 %. Voi ce stiti despre asta?

Edited by cretuion, 04 May 2010 - 12:56.


#28
undesignus

undesignus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,505
  • Înscris: 28.06.2006
Teoria ta e gresita:
- daca masina are 2 diferentiale, atunci musai are cutie de transfer. Considera-l ca pe un diferential blocat. Deci circuitul este: motor -> cutie viteze -> cutie de transfer (cu sau fare reductie, de regula cu) -> diferentiale fata si spate
- daca masina are 3 diferentiale avem asa: motor -> cutie viteze -> diferential central -> diferentiale fata si spate

Daca la o masina 4x4 permanent scoti cardanul catre o punte si diferentialul central nu se blocheaza, sau nu e torsen atunci vei avea o masina care sta, caci tot cuplul se duce acolo unde e mai usor, adica la cardanul scos  :nonobad:

Toate masinile cu 4x4 (permanent sau nu) au roti identice. Incearca sa iti imaginezi o masina cu roti diferite rulind pe asfalt uscat  :naughty:

Edited by undesignus, 04 May 2010 - 13:22.


#29
cretuion

cretuion

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 106
  • Înscris: 09.03.2010

 undesignus, on 4th May 2010, 14:19, said:

Teoria ta e gresita:
- daca masina are 2 diferentiale, atunci musai are cutie de transfer. Considera-l ca pe un diferential blocat. Deci circuitul este: motor -> cutie viteze -> cutie de transfer (cu sau fare reductie, de regula cu) -> diferentiale fata si spate
- daca masina are 3 diferentiale avem asa: motor -> cutie viteze -> diferential central -> diferentiale fata si spate

Daca la o masina 4x4 permanent scoti cardanul catre o punte si diferentialul central nu se blocheaza, sau nu e torsen atunci vei avea o masina care sta, caci tot cuplul se duce acolo unde e mai usor, adica la cardanul scos  :nonobad:

Toate masinile cu 4x4 permanent sau nu au roti identice. Incearca sa iti imaginezi o masina cu roti diferite rulind pe asfalt uscat  :naughty:
Si atunci unde am gresit?
Te cam contrazici. Vezi frazele bolduite.

Cand ai citit, ai omis probabil fraza asta.

Quote

Daca teoria mea este 100% corecta, consumul 4x4 versus 4x2 poate fi "corectat" prin alegerea corespunsatoare a cauciucurilor si egalizarea presiunii.
L.E.
Meseria mea este mecanic auto. Stiu exact ce este un diferential si cum lucreaza. Practic, nu doar teoretic.

Edited by cretuion, 04 May 2010 - 13:26.


#30
undesignus

undesignus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,505
  • Înscris: 28.06.2006

 cretuion, on 4th May 2010, 14:23, said:

Meseria mea este mecanic auto. Stiu exact ce este un diferential si cum lucreaza. Practic, nu doar teoretic.

Daca meseria ta e mecanic auto, atunci ai fi lasat cardanul ala la locul lui  :lol:
Daca pe o masina pui anvelope mai inguste, evident ca se va reduce si consumul, insa in acelasi timp creste distanta de frinare si se va reduce durata de viata a anvelopelor, cu sau fara 4x4.

#31
SuperDuper

SuperDuper

    Crushed

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,295
  • Înscris: 25.04.2006
Eu am Explorer, 5.0L, V8 modelul AWD cu diferential central autoblocant (deci 3 diferentiale). Consumul meu in ciclu combinat (50% urban cu trafic serios/stopuri, 50% autostrada, de acasa la servici) este de 15 L/100km. Un prieten are un model cu un an mai nou, tot V8 dar cu tractiune numai pe spate. El are cam 14 L/100km in conditii asemanatoare. Amandoi folosim A/C-ul.

Anvelopele trebuie sa fie toate identice, inclusiv rezerva - asa zice producatorul in cartea tehnica, asa este omologata masina. Si nici un service nu isi asuma responsabilitatea de a pune alte anvelope pe el decat ce recomanda Ford, pentru ca in caz de accident, ei sunt responsabili legal ca au intervenit in echiparea masinii. Probabil ca in Romania inca mai sunt "meseriasi" care au "merge si asa" inscris in mentalitate, si probabil pana nu ii frige cineva la buzunar (un proces pierdut) nu se invata minte.

Modelele 4x4 - alea cu maneta de selectie 2x4 si 4x4 in cabina, 95% din timp merg in 2x4, ca pe asfalt nu poti sa le folosesti in 4x4 - nici macar pe "4x4 HI" !

Edited by SuperDuper, 04 May 2010 - 13:58.


#32
undesignus

undesignus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,505
  • Înscris: 28.06.2006

 SuperDuper, on 4th May 2010, 14:48, said:

Modelele 4x4 - alea cu maneta de selectie 2x4 si 4x4 in cabina, 95% din timp merg in 2x4, ca pe asfalt nu poti sa le folosesti in 4x4 - nici macar pe "4x4 HI" !

Ba da, dar doar in linie dreapta ;) Eu cind ramin cu Jimny in vreun blocaj de trafic, ca sa nu omor ambreiajul dau pe 4x4-Low si dupa aia decit ridic piciorul de pe ambreiaj  :naughty:  Repet: doar in linie dreapta.

#33
SuperDuper

SuperDuper

    Crushed

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,295
  • Înscris: 25.04.2006
Si numai daca drumul nu are ondulatii :) Adica ajungi cam la cei 95% in 2x4, nu?
Oricum, ideea de a pune alte cauciucuri pe masini (indiferent ce fel de masini) decat cele recomandate de producator nu este numai o perla romaneasca. Si aici sunt mexicani care isi pun "low rider", negri care isi pun "big 22" sau redneck care isi fac lift si pun "swamp tires" :)

Edited by SuperDuper, 04 May 2010 - 14:03.


#34
undesignus

undesignus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,505
  • Înscris: 28.06.2006

 SuperDuper, on 4th May 2010, 14:59, said:

Si numai daca drumul nu are ondulatii :) Adica ajungi cam la cei 95% in 2x4, nu?

Probabil... nu ma pasioneaza calcule de genul asta si cred ca cei care isi pun astfel de probleme, sincer se gindesc la masini care nu sint pentru ei.
Daca am cuplat 4x4 inseamna ca sint deja intr-o situatie nasoala si de regula nu astept sa intru in belea ca sa cuplez 4x4. Prefer sa merg 4x4 si sa nu intru in belea vs mers 4x2 la consum si bagat eventual masina in service, se poate sa ajung la concluzia ca de fapt consumul e ultimul lucru care conteaza.
Asta iarna in Bucuresti am mers numai 4x4 si nu am avut impresia ca a trebuit sa trec mai des pe la pompa.

#35
cretuion

cretuion

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 106
  • Înscris: 09.03.2010

 undesignus, on 4th May 2010, 14:34, said:

Daca meseria ta e mecanic auto, atunci ai fi lasat cardanul ala la locul lui  :lol:
Daca pe o masina pui anvelope mai inguste, evident ca se va reduce si consumul, insa in acelasi timp creste distanta de frinare si se va reduce durata de viata a anvelopelor, cu sau fara 4x4.
Am zis eu ca am dat cardanul jos? Reciteste-mi mesajul in care am vorbit despre cardan.
In ultima fraza sunt perfect de acord cu tine.
Ce-i corect, e corect.
Unde gresesti te corectez, unde nu gresesti, te aprob. Asa sunt eu.

 SuperDuper, on 4th May 2010, 14:48, said:

[...]Anvelopele trebuie sa fie toate identice, inclusiv rezerva - asa zice producatorul in cartea tehnica, asa este omologata masina. Si nici un service nu isi asuma responsabilitatea de a pune alte anvelope pe el decat ce recomanda Ford, pentru ca in caz de accident, ei sunt responsabili legal ca au intervenit in echiparea masinii. Probabil ca in Romania inca mai sunt "meseriasi" care au "merge si asa" inscris in mentalitate, si probabil pana nu ii frige cineva la buzunar (un proces pierdut) nu se invata minte.,[...]
La asta m-am referit si eu. Una este ceea ce recomanda producatorul, si una este mentalitatea romaneasca. "Merge ca uns, da-i bataie"

#36
SuperDuper

SuperDuper

    Crushed

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,295
  • Înscris: 25.04.2006
Diferentialul central autoblocant limited slip este de tip vascos - daca o punte pierde tractiunea complet, se invarte in gol, se incalzeste jeleul ala vascos si se autoblocheaza. Cand se raceste, se decupleaza singur (se face lichid din nou).
Alta alternativa moderna este folosirea sistemului ABS pentru a bloca rotile care se invart in gol. In felul asta se transfera toata puterea pe roata care are inca aderenta.

Edited by SuperDuper, 04 May 2010 - 21:00.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate