Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Vand Proiect AI cu ChatGPT 4(Gene...

E-Mail in serie prin Excel si Out...

Modul alimentare rulou/jaluzea ex...

Recuperare fișiere dupa form...
 Aplicatii stress test RAM

Asigurare auto hibrid

Asus B550M - PC-ul nu porneste di...

Tzanca Uraganu - Inconjurat de Fe...
 explicatie montaj breadboard

3 Doors Down - Kryptonite

Semnalizati cand virati pe un dru...

Succesiune - mostenire apartament...
 Donez Siofor de 1000mg ( diabet t...

Izolatie intre parter si etaj

Hranirea pasarilor din orase -pro...

[unde] goarna tramvai
 

Consum 4x2 Vs. 4X4

- - - - -
  • Please log in to reply
44 replies to this topic

#1
strabun

strabun

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 851
  • Înscris: 02.12.2009
Banuiesc ca, pentru o masina la care se poate selecta tractiunea 4x2 sau 4x4, consumul de combustibil variaza, dar doar putin, in functie de felul tractiunii. Cineva ma contrazice si zice ca variaza destul de mult. Ca sa vedem cat este acel "putin" sau acel "mult", rog posesorii de astfel de masini sa ne dea cateva exemple (model masina, motorizare, traseu, diferenta intre 4x2 si 4x4).

Multumesc!

#2
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,657
  • Înscris: 26.11.2001
Pe o distanta mare, probabil ca diferenta este de 1-2l/100 Km.

Din pacate nu prea poti compara pt ca:
- masinile 4x4 permanent pot merge cu orice viteza
- masinile 4x4 neperment (fie ca sunt automat 4x4 sau optional), nu pot merge pe orice plaja de viteza cu 4x4.

Un model la care poti cumpara masina 4x2 sau 4x4 este Hyundai Tucson, iar cifrele oficiale sunt indentice.

#3
strabun

strabun

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 851
  • Înscris: 02.12.2009
Multumesc pentru raspuns.

Dar nu am inteles:

 Courage, on 28th February 2010, 12:59, said:

- masinile 4x4 neperment (fie ca sunt automat 4x4 sau optional), nu pot merge pe orice plaja de viteza cu 4x4.
De ce nu pot merge la orice viteza cu 4x4?

#4
Golfus

Golfus

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 86
  • Înscris: 29.12.2009

 strabun, on 28th February 2010, 13:03, said:

Multumesc pentru raspuns.

Dar nu am inteles:

De ce nu pot merge la orice viteza cu 4x4?
De exemplu Dacia pick-up poate merge cu 4x4 pana la viteza de 40km/h si doar pe noroi, zapada... . Pe asfalt uscat nu ai voie .

Edited by Golfus, 28 February 2010 - 13:07.


#5
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,657
  • Înscris: 26.11.2001
Nu pot pentru ca nu au fost facute pentru asta; e o versiune light/cheap.
In general modulul 4x4 e proiectat in aceste cazuri pentru a te scoate din necazuri (noroi, gheata, zapada etc), nu pentru functionare permanenta.
Adsesea modul 4x4 se deconecteaza automat peste o anumita viteza.

Nu este un 4x4 AWD, ci cel mai adesea este o blocare a diferentialului central.

#6
strabun

strabun

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 851
  • Înscris: 02.12.2009

 Golfus, on 28th February 2010, 13:07, said:

De exemplu Dacia pick-up poate merge cu 4x4 pana la viteza de 40km/h si doar pe noroi, zapada... . Pe asfalt uscat nu ai voie .
Am inteles, merci. Voiam acum sa intreb si de ce, dar a raspuns colegul de mai jos. :)

 Courage, on 28th February 2010, 13:09, said:

Nu pot pentru ca nu au fost facute pentru asta; e o versiune light/cheap.
In general modulul 4x4 e proiectat in aceste cazuri pentru a te scoate din necazuri (noroi, gheata, zapada etc), nu pentru functionare permanenta.
Adsesea modul 4x4 se deconecteaza automat peste o anumita viteza.
OK, thx, got it.
Asadar, am pus problema intr-un mod gresit...

 Courage, on 28th February 2010, 13:09, said:

Nu este un 4x4 AWD, ci cel mai adesea este o blocare a diferentialului central.
Eu intrebasem de 4x4. La blocarea diferentialului stiu ca trebuie evitat rularea indelungata si cu viteza mare, pentru ca rotile stanga-drepata tind sa se roteasca cu aceeasi viteza, ceea ce nu corespunde cu un comportament firesc la viteze mari, in curbe.

#7
cristian_sen

cristian_sen

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,155
  • Înscris: 21.08.2003
Nu are nici o treaba rotile stanga-dreapta ci rotile fata-spate si numai acelea care au greutatea cea mai mica de invins.Deci la 4x4 iti vor trage doar 2 roti ,una de pa fata una de pe spate  si nu neaparat de pe aceeasi parte.Daca vrei sa-ti traga ambele roti de pe o axa iti trbuie un blocant care se foloseste numai pentru distante de ordinul metrilor.
On topic: L200 2006 cu SuperSelect: 4x4 vs 4x2 diferenta de minimum 2litri la suta.

#8
daalos

daalos

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,058
  • Înscris: 20.04.2007
La mine se poate cupla 4x4 normal (se circula cu orice viteza) si 4x4 redus, unde se recomanda sa nu se depaseasca 60 km/h.
Tractiunea este normal spate si consumul este cam 9 l/100km - drum normal cu cauciucuri de vara.
Cat am folosit cuplat 4x4 normal, am consumat 10 - 11 l/100km - in conditii de iarna si cu cauciucuri de iarna.
Ambele consumuri sunt pentru exterior.

Edited by daalos, 01 March 2010 - 00:30.


#9
maverick_24

maverick_24

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 36
  • Înscris: 11.07.2006
Mitsubishi Outlander 2.2 HDI in 4x4 auto consuma cu 0.8l - 1l la suta de km mai mult decat in modul 4x2..si asta in traficul din Bucuresti.Eu prefer sa merg 4x4 auto all the time  :peacefingers:

#10
richelieu

richelieu

    Monsenior Members

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,317
  • Înscris: 04.05.2006
Nu am facut diferenta asta.... toata vara am mers atat eu cat si sotia pe 4x2 si toata iarna pe auto....dar nu cred ca-i diferenta mai mare de 1litru. Cand e uscat pe jos insa, prefer sa merg pe 4x2 pentru ca mi se pare mai agila masina...

Edited by richelieu, 01 March 2010 - 10:33.


#11
strabun

strabun

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 851
  • Înscris: 02.12.2009

 cristian_sen, on 28th February 2010, 22:48, said:

Nu are nici o treaba rotile stanga-dreapta ci rotile fata-spate si numai acelea care au greutatea cea mai mica de invins.Deci la 4x4 iti vor trage doar 2 roti ,una de pa fata una de pe spate  si nu neaparat de pe aceeasi parte.
Cand ziceam de rotile stanga-dreapta, ma refeream la dezavantajul de a merge cu difentialul blocat, in sensul ca rotile stanga-dreapta se invart la fel in curbe, desi nu e firesc. Nu vorbeam de 4x4 acolo...

-------------

Asadar, ultimii 2-3 repondenti merg cu viteze mari, selectand varianta de tractiune 4x4. Deci se poate merge ok si nelimitat cu 4x4 chiar si la masinile 4x4 nepermanant, contrar celor spuse de primii 2 repondenti...

------------

Merci pt raspunsuri... deci e destul de variabila diferenta aia... de la <1 litru la >2 litri...

Edited by strabun, 01 March 2010 - 20:22.


#12
richelieu

richelieu

    Monsenior Members

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,317
  • Înscris: 04.05.2006
Depinde de masina si de tipul tractiunii. La unele merge, la altele nu. Ca sa mearga, trebuie sa fie echipata cu un diferential central care sa permita transferul cuplului diferentiat intre punti, in functie de conditii. Alea la care nu se poate, au diferential mecanic, care transmite raport fix fiecarei punti.

#13
cristian_sen

cristian_sen

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,155
  • Înscris: 21.08.2003
Real permanent nu merge nici una pe sosea,ci doar o singura roata de pe o singura punte,fata sau spatele in functie de masina.In caz ca pierde aderenta puterea se transmite la cealalta punte unde va trage iarasi doar o singura roata, nu neaparat de pe aceesi parte.
Treaba asta o face un diferential central Torsen la masinile mai scumpe iar la restul doar un viscocuplu. Unele din cele din urma au in plus si un diferential central mecanic care este folosit numai pe teren alunecos. Iar unele dintre cele din urma mai au in plus si un reductor pentru conditii grele sau greutate. Si doar unele dintre acestea mai au apoi si blocabile pe aceesi punte ,electrice de obicei dar si pe aer (profesionalele ARB) sau chiar mecanice (niva parca). Nu mai zic nimic de LSD sau de blocarea selectiva a franelor pentru ca alea nu-s blocabile 100%.

 strabun, on 1st March 2010, 20:21, said:

...ma refeream la dezavantajul de a merge cu difentialul blocat, in sensul ca rotile stanga-dreapta se invart la fel in curbe, desi nu e firesc. Nu vorbeam de 4x4 acolo...
-------------
Sa-mi fie cu iertare dar eu nu am inteles nimic...discutia era despre 4x4. NU se ia nici o curba cu diferentialul spate blocat,de altfel masina va merge pe acceasi directie indiferent de pozitia volanului. In manulalele de utilizare a masinilor scrie mare si ingrosat treaba asta.Eu cred ca  trebuie sa incepi cu baza mecanicii si apoi o sa-ti dai seama ce si cum.
------------

#14
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,657
  • Înscris: 26.11.2001
ATENTIE!
4x4 AUTO, NU insemna 4x4 permanent, in cele mai multe cazuri ;)

Sistemele 4x4 permanent sunt din gama X-drive, Quattro, AWD, 4Matic etc. (cele ce permit viteza cu ambele punti cuplate).

Cel mai folosit compromis ramane tractiune fata si optional/la nevoie se transfera pana la 50% pe puntea spate.

#15
MENTOR_SQUAD

MENTOR_SQUAD

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 432
  • Înscris: 23.04.2008
Octavia 4x4 : se poate intrerupe functionarea "permanenta" (in fapt 95-5/90-10 fata/spate by default) asadar la 4x2 consumul scade cu maxim 1l fata de varianta 4x4.

Edited by MENTOR_SQUAD, 04 March 2010 - 14:14.


#16
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
prin transmisia 4x4 (cu diferential adevarat, nu cuplaje vascoase sau mai stiu eu ce minuni) se pierd cam 10% din puterea motorului. asta pe langa celelalte pierderi normale din transmisie. adaugand si greutatea mai mare(in cazul in care se compara 2 versiuni de masini, una 4x2 si una 4x4) zic ca vb de un consum mai mare cu aprox 15%.


ne-ai inebunit cu acel 4motion. daca tot ti-e drag vagul zi-ne de quattro nu de jucaria de 4 motion.

#17
MENTOR_SQUAD

MENTOR_SQUAD

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 432
  • Înscris: 23.04.2008
Este vorba de a posta impresii despre masini conduse pt a avea ceva experienta, scrie inca de la inceputul topicului.
Tu cred ca suferi de tendinta bagatului in seama.  :lol:

#18
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
mda, intr-adevar. vad ca confunzi a fi pe langa cu a fi deasupra. au mai fost si altii...
eu iti ziceam de ce iti consuma mai mult si chiar si cu cat daca scoti din ecuatie factorul uman.
la "antecedentele" tale (vezi diferential electronic), as lasa-o mai moale cu atitudinea asta si as mai si baga la cap ce mai zice unul sau altul.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate