Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
casa verde 2024

Intrerupator cu N - doza doar cu ...

Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata
 Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...
 teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN
 Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.
 

Protectia la vapori si termoizolarea unei case moderne

- - - - -
  • Please log in to reply
469 replies to this topic

#451
fastcojo

fastcojo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,390
  • Înscris: 12.05.2006

 mihaixtc, on 13th February 2012, 17:39, said:

Spuma poliuretanica nu inlocuieste alt material de izolare...este o alternativa mai eficienta de izolare

mai eficienta la ce?

Ca la "respiratie" nu este deloc eficienta!

Si cum in Romania nu s-a auzit de ventilatie centralizata, poti uita de spuma.

...

Edited by euribiontuL, 14 February 2012 - 12:01.


#452
fastcojo

fastcojo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,390
  • Înscris: 12.05.2006

 maestrul10, on 13th February 2012, 15:35, said:

Salut de ce mu incerci cu izolatie cu fibre de celuloza (hartie tocata) si echivalentul de 50cm de vata minerala este egal cu 20mm de izolatie cu fibre de celuloza.Eu asa am izolat la mansarda si sunt foarte multumit.


Sefu', parca mai aveai un mesaj imediat dupa acesta, dar cu un alt nume!

Insa tot din Brasov esti!

Pai de la 500 mm la 20 mm, sa nu-mi spui ca celuloza ( pe care eu personal o apreciez foarte mult!) e mai tare ca izolatia de la naveta spatiala! :thumbdown:

#453
woe

woe

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 473
  • Înscris: 16.11.2005
Salutare,

Planseul meu de izolat are deja instalate grinzi + profile + rigips & spoturi in rigips si instalatie electrica aferenta de mantuiala ( + acoperis tabla+vata sticla+folie). Avand in vedere ca nu pot sa ii mai pun planseului o folie anticondens eficienta, m-am gandit sa iau vata bazaltica isover 40kg/mp (ca alte marci nu gasesc decat foarte greu) de 5 cu/fara? aluminiu + inca doua straturi de 5 grosime(sau unul de 10), pe care sa le pun unele peste celelalte printre si pe sub grinzi, eventual in cruce, daca o sa ma pricep/se poata. Avand in vedere ca pretul la cea cu AL e dublu si n-o sa reusesc vreo bariera de vapori cu caserarea aia(poate doar pe lungimea dintre grinzi), are rost sa iau primul strat vata caserata sau sa iau doar baxuri de vata necaserata, cu grosime de 5, si le pun in trei straturi? nu transpira vaporii mai bine pe toata suprafata, decat doar pe la crapaturi? Sa iau o vopea pt. piscine, cum gandea un coleg acum cateva posturi si sa-i trag o vacsuiala la rigips(desupra - super praf - sau dedesubt?)? Sub planseu sunt doua dormitoare care au aer conditionat si casa scarii.

Attached Files



#454
msn2

msn2

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,835
  • Înscris: 25.04.2008
mai bine incerci sa asezi peste grinzi o folie bariera de vapori, cu putin chin cred ca reusesti sa o pozezi acceptabil, si o lipesti una de alta pe masura ce pui si vata deasupra.
si ideea cu vopseaua e destul de buna, poti sa iei in calcul si o decorativa acrilica care e etansa si nu permite transfer de vapori.
alta solutie: se iau placi de rigips si se dubleaza plafonul existent. si se suplimenteaza si profilele prin pod ca merge sa adaugi si sa le prinzi de grinzile de lemn.

#455
woe

woe

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 473
  • Înscris: 16.11.2005
Mersi, m-am gandit sa asez folie peste grinzi si ulterior sa asez bazaltica, dar in acest caz se face condens in grinzi si profile pe care le mucegaieste/rugineste. Sa asez folia pe sub grinzi si sa fie si etansa e cam misiune iimposibila. Plus ca eu stau si cu frica de scantei de la instalatia electrica artizanala.
Dublarea cu placi de rigips ar fi o solutie, dar dubleaza costurile si tripleaza manopera/deranjul si timpul de realizare. Casa e cu finisajele gata de cativa ani.
O sa am in vedere si o decorativa, eu nu stiam decat de cea cu scoarta de copac, nu cred ca merge tras asa pe tavane cam 60 mp. Am vazut de vanzare vopsea germana pt. piscine Vechro 7,5 kg+ diluant pe la 400 ron, dau o mana pe tavane, izolez spoturile in pod cu ceva pungi din aluminiu lipite de rigips si pun vata bazaltica de 15 la 40kg/mc deasupra, cam asta ar fi socoteala la care astept recomandari pt. imbunatatiri.

#456
msn2

msn2

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,835
  • Înscris: 25.04.2008
mare atentie: inainte sa iei orice vopsea var tencuiala vorbeste cu cei de la firma producatioare sa iti garanteze ca nu respira, adica are sd ul mare, peste 100.
ca multe sunt facute ca sa respire,inclusiv unele pentru piscine, chiar si hidroizolatiile sunt permisive la vapori dar etanse.

#457
constantin_d

constantin_d

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 98
  • Înscris: 28.01.2013
Sunt profund recunoscator pentru cei ce pun la dispozitie timpul si know-how-ul (fie ca provine din experienta, din dorinta de auto-perfectionare sau pur si simplu sunteti autodidacti). Am pornit casa (Demisol + Parter) si am vreo 2 luni de cand citesc topice pe SP, acesta e unul din ele. L-am citit pe indelete, dar acoperisul meu e putin diferit de tot ce s-a discutat aici, motiv pentru care indraznesc sa va cer ajutorul.

Casa are:
a ) demisol  (200mp) - cam 50% din lungime e ingropat in pamant, cam 35% din lungime e ingropat pe jumatate in pamant si restul e "la vedere". Pana acum am ajuns la concluzia ca voi merge cu extrudat de 10-12 (cel mai probabil voi combina cu vata bazaltica pentru zonele care nu sunt in pamant - dar trebuie sa ma interesez daca mixajul asta nu face probleme). Demisolul este mai mult cu rol de depozitare/entertainment si garaj, sa zicem semi-locuit.
b ) parter (200mp) - vata bazaltica de 160mm, Ytong de 30 (discutie lunga de ce Ytong si nu caramida, dar pe scurt: bca-ul il pot gauri cum vreau eu ptr fire de la automatizare, senzori, distribuitor de la IPAT samd)
Zone vitrate mari, dar voi avea o tamplarie cu 6 camere si 3 foi (Reh** sau Vek*).

Voi pune IPAT pe ambele nivele, instalez un PDC sol-apa si un sistem de ventilatie/recirculare cu recuperare de caldura si ventiloconvectoare pentru racire (fara chiller in primul an, doar cu ce poate raci PDC-ul). Stiu ca unii dintre dvs inclina catre ne-automatizari, sunt insa IT-ist si daca nu pot controla din calculator ceva care sa imi ridice gradul de confort consider ca e prea "so '90s".

Atasez 3 simulari in 3dsmax si 3 schite din PTH cu partea de acoperis. Cerinta mea, transmisa arhitectului, a fost ca acoperisul sa intregeasca arhitectura, sa nu fie inalt. Podul nu va fi folosit pentru depozitare dar nici pentru alte "activitati" (night watch, moon screaming, etc).

Si acum, "punctele calzi":
- podul va avea in cel mai inalt punct 1.1m, dar in mare parte va fi 0.8m
- prin pod vreau sa trec conductele de aer (ventiloconvectoare si recirculare) dar si manunchiuri de fire (curent, retea, automatizarea KNX)
- podul va fi acoperit cu tabla faltuita (unghiul e de 8% - si mi-a restrans optiunile de acoperire)
- casa o ridic la rosu (cu acoperis) anul asta, o finisez si ma mut in 2014 in ea

Iar intrebarile sunt 3 (1 mica, 2 mari) ... tobe ... viori ... si tambal:
- e clar ca trebuie sa fac totul in pod inainte de a bate tabla si de a arunca batista pe tambal: pozat copex in toate pozitiile si combinatiile posibile, tras conducte aer, termosistem, (altceva?)
- cum izolez podul astfel incat sa nu mai fie nevoie sa intru in el urmatorii 40 de ani? Posted Image Presupun ca media de inaltime in nici un stat nu va cobora brusc sub 70cm, deci nici meseriasi care sa intre in pod sa "rezolve" bubite nu voi gasi. Se va putea interveni doar prin inlaturarea tablei faltuite, extrem de anevoios.
- cum izolez podul astfel incat sa am un termosistem foarte bun (pe cat posibil, rog sa ignorati aspectul "financiar" - nu negociez cu mine insumi parametrii confortului meu) sub aspect: performanta izolare, eco, sanatate (am 2 copii mici, in nici un caz nu vreau sa aud de acid cianhidric sau polistiren in pod). Pana acum am in vedere: vata minerala (sticla, bazaltica) si fibre de celuloza (hartie tocata) fara a avea un "castigator".

Solutia de a supra-inalta podul (inca 30-50cm), desi simpla, as vrea sa o folosesc ca ultim resort.

Va multumesc anticipat si sper sa ma ajutati cu sfaturi sau sa imi aratati directia . Ma voi declara multumit chiar daca imi trimiteti un RTFM Posted Image

Attached Files


Edited by constantin_d, 15 March 2013 - 01:09.


#458
msn2

msn2

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,835
  • Înscris: 25.04.2008
in primul rand: ai o solutie de la arhitect?, care e aia?

doi: tabla faltuita se aseaza direct pe astereala, din cate stiu eu, deci trebuie sa ai pod ventilat dedesuptul ei altfel se incinge de mama focului.
trei: toata apa/zapada se va strange deasupra centrului casei, lucru nu prea de dorit, de preferat aruncarea ei catre extremitati.
patru: daca bordurezi acoperisul cu un mic atic atunci poti sa renunti la tabla si treci la o solutie de terasa necirculabila, cu izolatie inversa(adica termoizolatia - extrudatul se pune deasupra hidroizolatiei) si ai scapat de problema aia cu mini podul ala.

din poze casa aia o sa coste ceva asa ca mai bine apuca de planuri si du-te pe l a2-3-4 arhitecti poate gasesti unul bun sa vina cu o solutie potrivita.
noroc

#459
constantin_d

constantin_d

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 98
  • Înscris: 28.01.2013
Arhitectul imi va da sigur o solutie, sunt convins ca este un profesionist. Nu am discutat cu el aceasta tema, prefer tot timpul sa stiu ceva despre tema discutata inainte de a o aborda. Acesta e motivul ptr care intai citesc, apoi pun intrebari (dar trebuie sa stiu ce sa intreb) si la final decid cu ei solutia ce se va implementa. Biroul de arhitectura are 3 arhitecti si toti au cate ceva de spus.

Pana acum 2 saptamani, legat de acest subiect, stiam doar cuvintele: pod, streasina si popi. Nu pot discuta despre variante cu cineva cand nu stiu termenii aruncati in convorbire. In plus, daca arhitectul nu stia ca spuma poliuretanica are acid cianhidric as fi acceptat solutia doar din prisma a 2-3 indicatori (rezistenta, izolare, usurinta in punerea in practica) - fara sa stiu despre chestiile gri. Aici pe forum se spun si albele si negrele si cele gri, pentru ca sunt N creieri si N*2 ochi care citesc si notele de subsol dintr-o eticheta unde scrie despre acizi, borax si alte substante.

Daca de pe forum aflu despre o anumita tehnica sau un anumit sistem (inovator sau unul dovedit bun in timp) doresc sa discut aspectul cu arhitectii, daca nu vor recunoaste tema sigur isi vor face mai temeinic cercetarile - dar, repet, important este sa am de ales (clar ca ultimul cuvant este al specialistului) nu sa ma aplec asupra unei singure solutii si sa sper ca e cea mai buna.

#2 - faltuita -> pod ventilat = multumesc tare mult pentru solutie. Acesta e genul de informatie valoroasa pentru mine. Presupunand ca arhitectul imi va spune ca nu tb ventilat, il voi intreba de ce.
#3 - voi solicita o solutie de degivrare ca sa rezolv problema zapezii (niste cabluri de degivrare bine pozitionate pornite automat sau manual).
#4 - exclud terasarea (chiar daca e necirculabila) casei. nu am motive solide, doar niste "pitici pe creier".

#460
msn2

msn2

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,835
  • Înscris: 25.04.2008
referitor la tabla faltuita: eu cand am dat jos vechiul acoperis, la mine la casa, astereala era arsa de soare pe exterior si se dezintegra bucata de lemnla atingere, se facea ca un fel de praf.

degivrarea presupune o instalatie care complica manppera de instalare trebuie reparata etc. cu cat mai simplu cu atat mai sanatos in special in locuri unde se ajunge greu.
daca nu e gandita ff bine instalatia de degivrare poate genera dopuri de gheata pe zona de evacuare a apei rezultatte din topirea zapezii si pot apare fisuri in hidroizolatie/burlane/uluce si infiltratii inauntru.

vad ca nu vreti terasa deloc. Posted Image o solutie ar fi:

de jos in sus:
folie bariera de vapori
astereala
vata rockwool airrockhd 2 staturi; 20cm total
alt strat de astereala
folie anticondens
tabla faltuita

e mai scump dar merita.

acum daca ramaneti la tabla faltuita intrati pe site la producatori si cautati ce solutii de acoperis au ei prevazute pentru produsul lor.

ps: aici sunt detalii pt tabla faltuita cum se monteaza, eu as alege varianta care asigura ventilarea pe la coama : http://www.lindab.co...a7-ebc4bd0a6332

Edited by msn2, 15 March 2013 - 15:39.


#461
fastcojo

fastcojo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,390
  • Înscris: 12.05.2006

 constantin_d, on 15 martie 2013 - 01:08, said:

Iar intrebarile sunt 3 (1 mica, 2 mari) ... tobe ... viori ... si tambal:
- e clar ca trebuie sa fac totul in pod inainte de a bate tabla si de a arunca batista pe tambal: pozat copex in toate pozitiile si combinatiile posibile, tras conducte aer, termosistem, (altceva?)
- cum izolez podul astfel incat sa nu mai fie nevoie sa intru in el urmatorii 40 de ani? Posted Image Presupun ca media de inaltime in nici un stat nu va cobora brusc sub 70cm, deci nici meseriasi care sa intre in pod sa "rezolve" bubite nu voi gasi. Se va putea interveni doar prin inlaturarea tablei faltuite, extrem de anevoios.
- cum izolez podul astfel incat sa am un termosistem foarte bun (pe cat posibil, rog sa ignorati aspectul "financiar" - nu negociez cu mine insumi parametrii confortului meu) sub aspect: performanta izolare, eco, sanatate (am 2 copii mici, in nici un caz nu vreau sa aud de acid cianhidric sau polistiren in pod). Pana acum am in vedere: vata minerala (sticla, bazaltica) si fibre de celuloza (hartie tocata) fara a avea un "castigator".

Solutia de a supra-inalta podul (inca 30-50cm), desi simpla, as vrea sa o folosesc ca ultim resort.

Va multumesc anticipat si sper sa ma ajutati cu sfaturi sau sa imi aratati directia . Ma voi declara multumit chiar daca imi trimiteti un RTFM Posted Image

Intai de toate imi place proiectul tau!
Iar arhitectul fie este intr-adevar un artist ( caz in care nu te astepta sa fie si practic!), fie un naiv picat de pe Luna intre constructorii "cu fata umana" statorniciti de la Manole incoace pe aceste plaiuri "mioritice"

Dar pe bune ca imi place cum arata proiectul!

Acoperisul poate fi si de membrana bituminoasa ( atentie, nu sindrila!!!!).
Eu am panta de 15% ( tot cam 8 grade), pe casa din lemn, la deal, zapada 0.5 m grosime, al doilea an consecutiv si am folosit membrana bituminoasa.

Ca termoizolatie  eco fara preget spun celuloza ( am folosit la mine), doar ca nu as izola termic acoperisul, "podul" l-as lasa ventilat, as izola doar placa de la etaj ( la mine asa am facut)

Cu riscul de a strica un pic proportiile, nici nu te gindi ca intr-un pod atit de utilat tehnic, sa nu poata intra cineva fie si taras pina in cele mai indepartate cotloane cu instalatii, deci inalta-l la un macar 0.9 in partea minima si un 1.5/1.6 in zona intrarii.

Nu numai ca nu exista echipamente sau instalatii fara moarte, dar sigur mai vrei o modificare/imbunatatire dupa.

Iar bomboana pe coliva ar fi, ca de obicei, Doreii care ar umbla cu bocancii mari sa-ti monteze acoperisul peste oarece instalatii.
Sa fim o tira serioasi!!!!!

Eu de urat as mai ura, dar cum pe topicul acesta, indiferent cit de mult m-am straduit in decursul timpului sa discut doar solutii tehnice de principiu, invariabil se ajunge la discutii de genul cutare marca e mai buna decit alta, ma opresc a mai da sfaturi.
Te astept insa la Cafepedia, iar daca ce vei vedea acolo ( la poze ma refer, dar nu numai) te intereseaza, voi relua inca o data si aici discutia despre cum se face o termoizolatie moderna si corecta.

#462
constantin_d

constantin_d

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 98
  • Înscris: 28.01.2013

 fastcojo, on 15 martie 2013 - 21:04, said:

Iar arhitectul fie este intr-adevar un artist ( caz in care nu te astepta sa fie si practic!), fie un naiv picat de pe Luna intre constructorii "cu fata umana" statorniciti de la Manole incoace pe aceste plaiuri "mioritice"
Dar pe bune ca imi place cum arata proiectul!
Multumesc. Eu cred ca il cunosc destul de bine pe arhitect, e si naiv si practic. Artist, e atat cat ii permit limitele impuse de mine la partea practica.

 fastcojo, on 15 martie 2013 - 21:04, said:

Acoperisul poate fi si de membrana bituminoasa ( atentie, nu sindrila!!!!).
Eu am panta de 15% ( tot cam 8 grade), pe casa din lemn, la deal, zapada 0.5 m grosime, al doilea an consecutiv si am folosit membrana bituminoasa.

Notat - membrana bituminoasa.

 fastcojo, on 15 martie 2013 - 21:04, said:

Ca termoizolatie  eco fara preget spun celuloza ( am folosit la mine), doar ca nu as izola termic acoperisul, "podul" l-as lasa ventilat, as izola doar placa de la etaj ( la mine asa am facut)
Fara absolut nici un suport tehnic in spate, asa as fi mers si eu: izolez placa foarte bine si las podul (astereala, tabla) fara alte izolatii (asta inseamna pod ventilat?)

 fastcojo, on 15 martie 2013 - 21:04, said:

Cu riscul de a strica un pic proportiile, nici nu te gindi ca intr-un pod atit de utilat tehnic, sa nu poata intra cineva fie si taras pina in cele mai indepartate cotloane cu instalatii, deci inalta-l la un macar 0.9 in partea minima si un 1.5/1.6 in zona intrarii.
Nu numai ca nu exista echipamente sau instalatii fara moarte, dar sigur mai vrei o modificare/imbunatatire dupa.
Incep sa inclin catre asta, sa vad ce zice arhitectul printre sugituri si lacrimi.

 fastcojo, on 15 martie 2013 - 21:04, said:

invariabil se ajunge la discutii de genul cutare marca e mai buna decit alta, ma opresc a mai da sfaturi.
Da, e greu :) - ce e bun ptr mine, e scump pentru altul, e prost pentru altul, contravine solutiei arhitecturale altuia sau e bun si pentru inca 2-3 altii.

 msn2, on 15 martie 2013 - 15:30, said:

referitor la tabla faltuita: eu cand am dat jos vechiul acoperis, la mine la casa, astereala era arsa de soare pe exterior si se dezintegra bucata de lemnla atingere, se facea ca un fel de praf.
Dupa cati ani?

 msn2, on 15 martie 2013 - 15:30, said:

de jos in sus:
folie bariera de vapori
astereala
vata rockwool airrockhd 2 staturi; 20cm total
alt strat de astereala
folie anticondens
tabla faltuita

Multumesc pentru indicatii. Asta e acoperisul ne-ventilat, da? Daca izolez podul, se mai izoleaza si placa? Mi se pare normal ca daca izolez intrarea, dupa aia sa fie "cald" - dar decat sa "platesc" mai tarziu, mai bine ma fac de ras si intreb acum :)


 msn2, on 15 martie 2013 - 15:30, said:

ps: aici sunt detalii pt tabla faltuita cum se monteaza, eu as alege varianta care asigura ventilarea pe la coama : http://www.lindab.co...a7-ebc4bd0a6332
Ii voi vizita (sau invita la birou) pe cei de la Lindab. Mi-e "frica" de vanzatori pentru ca vor spune orice ca sa vanda, trebuie sa fiu pregatit sa ii intreb ce ii deranjeaza.

#463
molbro

molbro

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,922
  • Înscris: 22.03.2012

 constantin_d, on 16 martie 2013 - 20:24, said:

Daca izolez podul, se mai izoleaza si placa? Mi se pare normal ca daca izolez intrarea, dupa aia sa fie "cald" - dar decat sa "platesc" mai tarziu, mai bine ma fac de ras si intreb acum Posted Image

daca vei alege sa faci pod ventilat, atunci obligatoriu trebuie sa izolezi placa. un pod ventilat presupune flux masiv de aer de afara, exact la temperatura mediului ambiant. cu alte cuvinte, izolarea termica intre capriori este egala cu zero.
nu m-am prins de ce msn2 zice ca tabla faltuita s-ar monta direct pe astereala... eu tocmai mi-am pus tabla faltuita, iar montajul nu a fost direct pe astereala. adica s-au montat riglele acelea pt asigurarea spatiului de ventilare...si pe doua randuri chiar: unul longitudinal, altul transversal, a.i. volumul de aer pt ventilare sa fie mai mare. poate ca si asta e o abordare: un spatiu de ventilare mai generos previne problema lui msn...nu stiu...zic si eu...

#464
msn2

msn2

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,835
  • Înscris: 25.04.2008
ca sa ne lamurim cu totii: http://www.ruukki.ro...structions.ashx

se monteaza cu sipca si contrasipca la fel ca la tigla metalica gen lindab.

problema mare la tabla faltuita e pretul mai mare decat la tigla met.

si mie imi place casa si acoperisul iti da o senzatie de optimism cu cozorocul ala in sus, diferit de ce vedem peste tot pe la noi. :)
dar spatiul tehnic trebuie sa poata fi vizitat pt reparatii destul de des.

#465
fastcojo

fastcojo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,390
  • Înscris: 12.05.2006

 constantin_d, on 16 martie 2013 - 20:24, said:



Fara absolut nici un suport tehnic in spate, asa as fi mers si eu: izolez placa foarte bine si las podul (astereala, tabla) fara alte izolatii (asta inseamna pod ventilat?)




da, asta este podul ventilat: cind nu ai nevoie de o mansarda, sau nu ai unde sa pui mansarda, nu are sens sa incalzesti si podul, iar atunci termoizolatia se pune la placa de la etaj.
Oricum, prin acea termoizolatie, oricit de buna si groasa ar fi ea, tot se face un mic transfer termic, deci nu exista riscul de a ingheta ceva pe acolo. Plus ca il mai bate si Soarele.

De ce nu as folosi tabla faltuita in cazul tau?
Daca la un acoperis "normal", cu panta pozitiva, apa se scurge spre streasina, la tine apa ( dar si zapada, etc) se va stringe pe mijloc, si oricite silicoane si garnituri s-ar folosi, dupa citiva ani tot vei avea probleme.
Iar daca mai vorbim si de dilatarile proportinale cu lungimile tablei, s-ar putea sa constatam ca chiar nu avem nici o sansa la tabla in cazul pantei inverse. Punct!

Deci numai straturi continue, gen membrana bituminoasa, membrana EPDM, spume, etc pot avea succes pe termen lung.
Si cum la noi in tara abia s-au lamurit cum sa monteze bitumul, celelalte solutii sint navete spatiale!



#466
gabi_gr

gabi_gr

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1
  • Înscris: 03.11.2008
Salut, situația de fapt: rigips, profile, vata bazaltica isover de 5cm, planșeu pod de beton armat de 13 cm(pod nelocuibil), urmează 15-20cm de vata bazaltică aplicată direct pe planșeul  de beton+osb. După cum se poate observa lipsește bariera de vapori.
  Întrebare: pot sa ma lipsesc de această barieră? Pot s-o înlocuiesc cu ceva lichid, în caz afirmativ aș vrea să văd măcar un exemplu concret....(de genul vopsea lavabilă, grund, etc.)

#467
fastcojo

fastcojo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,390
  • Înscris: 12.05.2006

 gabi_gr, on 11 august 2013 - 16:32, said:

Salut, situația de fapt: rigips, profile, vata bazaltica isover de 5cm, planșeu pod de beton armat de 13 cm(pod nelocuibil), urmează 15-20cm de vata bazaltică aplicată direct pe planșeul  de beton+osb. După cum se poate observa lipsește bariera de vapori.
  Întrebare: pot sa ma lipsesc de această barieră? Pot s-o înlocuiesc cu ceva lichid, în caz afirmativ aș vrea să văd măcar un exemplu concret....(de genul vopsea lavabilă, grund, etc.)
Pai bariera de vapori este indipensabila la structuri dfin lemn, in cazul tau, daca renunti la acel strat de 5 cm dintre placa si gips carton, chiar nu ai nevoie de ea.
Termoizolatia inversa, adica deasupra placii de beton, este o chestie destul de isteata, dar fiind intr-un pod, chiar si necirculabil, parca totusi as pune ceva rigid, pe care sa pot totusi calca ocazional.
In plus, sub acel OSB, daca se cuibaresc sobolani sau dihori, ai "pus-o de mamaliga".

Deci, bariera ar trebui doar la interior, intre vata si gips carton, dar nu l;ipita de gips, ci la 2-3 cm distanta.

Bafta.

#468
fastcojo

fastcojo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,390
  • Înscris: 12.05.2006
In sfirsit, s-au trezit si producatorii sa faca o educatie in acest sens.

http://www.bariera-de-vapori.ro/

De studiat, in spiritul a tot ceea ce s-a spus aici in anii anteriori.
si aici

http://www.isover.ro...-perete-23.html

pacat ca este vorba de un producator, si automat se va spune "pai da, vor sa-si vinda marfa".

Dar principiul este perfect valabil, iar voi, cei care stati in case din sipci de lemn, vata si osb, veti putea depune marturie pentru cei care isi fac acum case pe acelasi tipic!

Edited by fastcojo, 19 December 2013 - 18:56.


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate