Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Impozit PFA cu norma de venit
Last Updated: May 15 2011 01:27, Started by
gabicen
, Feb 12 2010 21:53
·
0
#1
Posted 12 February 2010 - 21:53
Aici in Bucuresti, sector 4, de cand m-am inregistrat ca PFA impozitata dupa "norma de venit", norma de venit a crescut in fiecare an ...si impozitele la fel. Zic "impozitele" fiindca in functie de norma de venit se calculeaza si contributia la "sanatate" de ex.
Cresterea normei de venit si a impozitului aferent platit de mine a fost de 8.3% in 2008 fata de 2007, 13.8% in 2009 fata de 2008. Acum, in 2010 am o norma de venit cu 5.4% mai mare decat in 2009 si trebuie sa platesc impozit mai mare. Cine stabilestele normele de venit si mai important...pe ce criterii? Nu se tine cont de "criza" prin care trec SI contribuabili cand este vorba e cresterea impozitelor ? |
#2
Posted 13 February 2010 - 11:38
Ai oricand posibilitatea sa treci la impozitare reala daca norma ti se pare prea mare. La real se tine cont de criza, platesti 16% la profitul realizat. Dar de obicei (si cred ca e si cazul tau) lumea alege impozitarea la norma pentru valoarea mult mai mica a normei fata de veniturile reale. Norma se stabileste la nivelul finantelor locale si se tine cont printre altele parca si de rangul localitatii in care esti inregistrat (norma pentru aceeasi profesie este mai mica intr-o comuna decat in municipiu). Eu zic sa fim multumiti ca avem (inca) posibilitatea sa lucram la norma.
|
#3
Posted 04 August 2010 - 13:46
Sunt PFA din 2005 și sunt pe normă de venit. Acum un domn inspector mă consideră evazionist pt că am depășit norma, și nu am declarat venitul suplimentar. Vă rog să-mi spuneți dacă la norma de venit , venitul brut depășește plafonul calculat de ei chiar este evaziune, din ce momnent niciodată nu au cerut declarație de impunere.
Vă rog mult să mă ajutați cu un sfat bun... |
#4
Posted 04 August 2010 - 16:31
Cum adica ai "depășit norma" ?! Poti realiza orice venit. Cand e sub norma ghinionul tau ca platesti mai mult iar cand e peste, ghinionul statului. Asa e principiul normei.
Ai decizia de impunere de la inceput de an care atesta ca esti "la norma" ? Poate nu ai si te-au trecut la real... |
#5
Posted 04 August 2010 - 20:19
Sunt la norma fixă!!!!!!!!!!!! Si am avut lucrări la dif. instituții, unde am dat factură, și valoarea acestor lucrări, cu materialale folosite au depășit suma aferentă venitului pt. normă fixă. Acum dl Inspector spune că tot ce depășește suma de 8000 ron trebuiau declarate ca venit chiar dacă o bună parte erau cheltuieli, și vor fi impozitate cu 16 sută, și pt evaziune fiscală amendă de cca 4000 ron. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (negociabil)
Vă rog să mă lămuriți |
#6
Posted 04 August 2010 - 21:04
#7
Posted 05 August 2010 - 23:25
Pana la urma s-a schimbat ceva pentru PFA la norma, in privinta platii impozitelor si contributiilor? Ma intereseaza in mod special PFA dependent.
|
#8
Posted 07 August 2010 - 20:28
Zeus_XP, on 6th August 2010, 00:25, said: Pana la urma s-a schimbat ceva pentru PFA la norma, in privinta platii impozitelor si contributiilor? Ma intereseaza in mod special PFA dependent. Deci salariat 100%. Daca poti modifica contractul sa nu fii considerat dependent, platesti doar partea angajat, angajatorul iese din poveste. In lege se zice: Art. 6. — (1) Baza de calcul al contribuțiilor individuale, prevăzută la art. III alin. (3) din ordonanța de urgență, pentru asigurările sociale și pentru asigurările pentru șomaj o constituie: a ) venitul net lunar realizat, dar nu mai mult de echivalentul a 5 salarii medii brute pe economie, pentru veniturile de natură profesională cu caracter repetitiv — lunar, trimestrial sau semestrial — realizate în condițiile prevăzute la art. 3 alin. (1) sau (2); b ) venitul net anual realizat, dar nu mai mult de echivalentul a 5 salarii medii brute pe economie, pentru veniturile de natură profesională realizate în mod ocazional, în condițiile prevăzute la art. 3 alin. (1). ( 2 ) Baza lunară de calcul al contribuției pentru asigurările sociale de sănătate prevăzută la art. III alin. (3) din ordonanța de urgență o constituie cuantumul net al veniturilor de natură profesională realizate lunar, determinat ca diferență între venitul brut și cheltuielile deductibile aferente realizării venitului, care este limitat la echivalentul a 5 salarii medii brute pe economie și nu poate fi mai mic decât un salariu de bază minim brut pe țară, dacă acest venit este singurul asupra căruia se calculează contribuția. ( 3 ) Pentru veniturile de natură profesională, contribuția de asigurări sociale de sănătate se plătește de persoana care le realizează la termenele stabilite în Legea nr. 95/2006, cu modificările și completările ulterioare. Acolo se vorbeste de venitul lunar. Dar eu, la norma, nu pot preciza clar cat e venitul lunar fiindca nu am obligativitatea tinerii evidentei contabile in partida simpla. Chiar daca eu stiu in realitate cat e suma, legal nu o pot preciza. Mai ales ca eu am o norma pe an. Cum se vor calcula contributiile individuale lunare ? Din textul de mai sus nu ma lamuresc... As zice norma / 12... Desigur, se poate lua maximul (5 x 1836) dar asta e extrema ! Plus ca legile de la sanatate si pensii sunt in vigoare si se bat in cap cu ce a aparut acum in codul fiscal, adica alte modalitati de calcul. Edited by neagu_laurentiu, 07 August 2010 - 20:56. |
#9
Posted 08 August 2010 - 18:03
Va salut!
Se da un PFA cu norma, CAEN 6209, fara dependenta, neplatitor de TVA. La ce suma se platesc impozitele / contributiile? La norma (teoretic asta este venitul), sau la venitul real (nu esti obligat sa tii contabilitate)? Mersi. |
#10
Posted 08 August 2010 - 22:07
Din ce scrie in lege resiese ca pentru contributii sociale nu prea conteaza norma ci realul (venit - cheltuieli deductibile)...
|
|
#11
Posted 24 August 2010 - 14:02
Am un PFA si as vrea sa stiu daca intru in categoria asta a platitorilor de drepturi de autor,unii spun ca da altii ca nu.Merg lunar sa depun o declaratie,este tip,nu e tip,ce anume trebuie mai exact?
|
#12
Posted 24 August 2010 - 18:07
danghetau, on 24th August 2010, 15:02, said: Am un PFA si as vrea sa stiu daca intru in categoria asta a platitorilor de drepturi de autor Quote 2.1. Orice activitate poate fi reconsiderată ca activitate dependentă dacă îndeplinește cel puțin unul dintre următoarele criterii: a) beneficiarul de venit se află într-o relație de subordonare față de plătitorul de venit, respectiv organele de conducere ale plătitorului de venit, și respectă condițiile de muncă impuse de acesta, cum ar fi: atribuțiile ce îi revin și modul de îndeplinire a acestora, locul desfășurării activității, programul de lucru; b ) în prestarea activității, beneficiarul de venit folosește baza corespunzătoare, echipament special de lucru sau de protecție, unelte de muncă și altele asemenea; c) beneficiarul de venit contribuie numai cu prestația fizică sau cu capacitatea intelectuală, nu și cu capitalul propriu; d) plătitorul de venit suportă în interesul desfășurării activității cheltuielile de deplasare ale beneficiarului de venit, cum ar fi indemnizația de delegare-detașare în țară și în străinătate, precum și alte cheltuieli de această natură; e) plătitorul de venit suportă indemnizația de concediu de odihnă și indemnizația pentru incapacitate temporară de muncă, în contul beneficiarului de venit; f) orice alte elemente care reflectă natura dependentă a activității. Quote Anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 791/2010 N O R M E M E TO D O L O G I C E de aplicare a prevederilor art. III din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 58/2010 pentru modificarea și completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal și alte măsuri financiar-fiscale Art. 1. — (1) Prin sintagma venituri de natură profesională, altele decât cele salariale, denumite în continuare venituri de natură profesională, prevăzută la art. III alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 58/2010 pentru modificarea și completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal și alte măsuri financiar-fiscale, denumită în continuare ordonanță de urgență, se înțelege veniturile realizate de o persoană fizică din orice alte activități decât activitățile definite ca dependente potrivit art. 7 alin. (1) pct. 2 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, activități desfășurate de această persoană în afara unei relații de angajare. (2) Nu constituie venituri de natură profesională în interesul alin. (1) următoarele: a) veniturile din cedarea folosinței bunurilor; b ) veniturile din investiții; c) veniturile din pensii; d) veniturile din activități agricole; e) veniturile din premii și din jocuri de noroc; f) veniturile din transferul proprietăților imobiliare; g) veniturile din alte surse, definite conform art. 78 alin. (1) lit. a)—d) și alin. (2) din Legea nr. 571/2003, cu modificările și completările ulterioare, precum și veniturile realizate primite de persoanele fizice din vânzarea bunurilor în regim de consignație. Art. 2. — Persoanelor asigurate în alte sisteme, neintegrate sistemului public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale, precum și persoanelor care au calitatea de pensionari ai sistemului public de pensii nu le sunt aplicabile prevederile art. III din ordonanța de urgență. Art. 3. — (1) Persoanele care realizează exclusiv venituri de natură profesională cu caracter repetitiv — lunar, trimestrial sau semestrial — sau ocazional datorează contribuțiile individuale de asigurări sociale, de asigurări pentru șomaj și de asigurări sociale pentru sănătate, prevăzute la art. III alin. (2) din ordonanța de urgență, denumite în continuare contribuții individuale. (2) Persoanele care, pe lângă veniturile de natură salarială, realizează și venituri de natură profesională cu caracter repetitiv — lunar, trimestrial sau semestrial — datorează contribuțiile individuale și pentru aceste venituri de natură profesională. (3) Persoanele care, pe lângă veniturile de natură salarială, realizează și venituri de natură profesională în mod ocazional nu datorează contribuțiile individuale și pentru aceste venituri de natură profesională. Art. 4. — Contribuțiile individuale se datorează și în situația în care veniturile de natură profesională sunt realizate de persoane pentru care la data intrării în vigoare a prezentelor norme metodologice se prevede, potrivit legii, că asigurarea în sistemul asigurărilor pentru șomaj este facultativă. Art. 5. — (1) Persoanele fizice care realizează venituri de natură profesională, pentru care se datorează contribuțiile individuale prevăzute la art. III alin. (2) din ordonanța de urgență, sunt considerate asigurate obligatoriu, prin efectul legii, în sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale, în sistemul asigurărilor pentru șomaj, precum și în sistemul de asigurări sociale de sănătate și beneficiază de prestațiile prevăzute de Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările și completările ulterioare, de indemnizație de șomaj în condițiile Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă, cu modificările și completările ulterioare, precum și de asigurare socială de sănătate în condițiile Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, cu modificările și completările ulterioare. (2) Cotele contribuțiilor individuale prevăzute la alin. (1) sunt cele prevăzute de lege pentru contribuția individuală de asigurări sociale, pentru contribuția individuală de asigurări pentru șomaj, precum și pentru contribuția de asigurări sociale de sănătate. Art. 6. — (1) Baza de calcul al contribuțiilor individuale, prevăzută la art. III alin. (3) din ordonanța de urgență, pentru asigurările sociale și pentru asigurările pentru șomaj o constituie: a) venitul net lunar realizat, dar nu mai mult de echivalentul a 5 salarii medii brute pe economie, pentru veniturile de natură profesională cu caracter repetitiv — lunar, trimestrial sau semestrial — realizate în condițiile prevăzute la art. 3 alin. (1) sau (2); b ) venitul net anual realizat, dar nu mai mult de echivalentul a 5 salarii medii brute pe economie, pentru veniturile de natură profesională realizate în mod ocazional, în condițiile prevăzute la art. 3 alin. (1). (2) Baza lunară de calcul al contribuției pentru asigurările sociale de sănătate prevăzută la art. III alin. (3) din ordonanța de urgență o constituie cuantumul net al veniturilor de natură profesională realizate lunar, determinat ca diferență între venitul brut și cheltuielile deductibile aferente realizării venitului, care este limitat la echivalentul a 5 salarii medii brute pe economie și nu poate fi mai mic decât un salariu de bază minim brut pe țară, dacă acest venit este singurul asupra căruia se calculează contribuția. (3) Pentru veniturile de natură profesională, contribuția de asigurări sociale de sănătate se plătește de persoana care le realizează la termenele stabilite în Legea nr. 95/2006, cu modificările și completările ulterioare. (4) Modalitatea de declarare și plată a contribuției de asigurări sociale de sănătate pentru veniturile de natură profesională este reglementată prin Legea nr. 95/2006 și prin Normele metodologice privind stabilirea documentelor justificative pentru dobândirea calității de asigurat, respectiv asigurat fără plata contribuției, precum și pentru aplicarea măsurilor de executare silită pentru încasarea sumelor datorate la Fondul național unic de asigurări sociale de sănătate, aprobate prin ordin al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate. (5) Salariul mediu brut pe economie prevăzut la alin. (1) și (2) este salariul mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat și aprobat prin legea bugetului asigurărilor sociale de stat. Art. 7. — Persoanele prevăzute la art. 5 alin. (1) au obligația de a depune câte o declarație privind asigurarea în sistemul public de pensii, în sistemul asigurărilor pentru șomaj, respectiv de a încheia contracte de asigurare în sistemul de asigurări sociale de sănătate. Art. 8. — (1) Declarațiile de asigurare prevăzute la art. 7 se depun, o singură dată, până la data de 25 a lunii pentru luna anterioară în care s-au realizat venituri de natură profesională, la casa teritorială de pensii și, după caz, la agenția pentru ocuparea forței de muncă județeană sau a municipiului București din raza de domiciliu sau de reședință a persoanelor asigurate. (2) Persoanele aflate în situațiile prevăzute la art. 3 alin. (1) și (2) au obligația de a actualiza declarațiile de asigurare în termen de 14 zile lucrătoare de la data modificării cuantumuluiveniturilor de natură profesională, prin depunerea unei noi declarații, care să ateste cuantumul veniturilor de natură profesională realizate pe fiecare sursă de venit. (3) În lunile în care nu realizează venituri de natură profesională, persoanele aflate în situațiile prevăzute la art. 3 alin. (1) și (2) au obligația de a notifica acest fapt casei teritoriale de pensii, precum și agenției pentru ocuparea forței de muncă județene sau a municipiului București din raza de domiciliu sau de reședință a acestora. (4) Persoanele care realizează, în condițiile prevăzute la art. 3 alin. (1), venituri de natură profesională în mod ocazional depun declarațiile de asigurare prevăzute la art. 7 ori de câte ori realizează venituri de natură profesională, până la data de 25 a lunii pentru luna anterioară în care au realizat aceste venituri. (5) Declarațiile prevăzute la alin. (1), (2) și (4) constituie titluri de creanță și devin titluri executorii la data la care creanțele bugetare sunt scadente conform legii. Art. 9. — (1) Termenele de declarare prevăzute la art. 8 alin. (1) și (4) constituie și termene de plată a contribuțiilor individuale. (2) Persoanele care realizează, în condițiile prevăzute la art. 3 alin. (1), venituri de natură profesională în mod ocazional datorează contribuțiile individuale până la data la care cuantumul veniturilor de natură profesională realizate în cursul anului calendaristic atinge plafonul de 5 salarii medii brute pe economie. (3) Pentru neachitarea contribuțiilor individuale la termenele de scadență prevăzute la alin. (1) se datorează dobânzi și penalități de întârziere, în condițiile legii. Art. 10. — Plata contribuțiilor individuale se efectuează în contul bugetului asigurărilor sociale de stat, în contul bugetului asigurărilor pentru șomaj, precum și în contul bugetului Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate. Edited by neagu_laurentiu, 24 August 2010 - 18:09. |
#13
Posted 26 August 2010 - 08:24
pt un PFA cu norma de venit pt croitorie trebuie platite noile taxe la somaj, pensii, etc. ? ca eu nu mai inteleg nimic din toata isteria asta
(pana acum plateam doar la finante,16% si la sanatate |
#14
Posted 27 August 2010 - 08:39
Deci din cate am inteles ii stabilit tot. Ce stie ce si cum.
Cei cu norma de venit vor avea de platit 32% din norma de venit. Deci eu daca castig 8*norma de venit, eu voi plati doar 32% din norma de venit Am dreptate ? Din cate am inteles se aplica la toate domeniile. |
#15
Posted 27 August 2010 - 09:08
Legea 571/2003 coroborată cu HG 44/2004 privind Codul fiscal cu normele metodologice de aplicare conform cu HG 791 din 3 august 2010
ART. 48 - Reguli generale de stabilire a venitului net anual din activități independente, determinat pe baza contabilității în partidă simplă (1) Venitul net din activități independente se determină ca diferență între venitul brut și cheltuielile efectuate în scopul realizării de venituri, deductibile, pe baza datelor din contabilitatea în partidă simplă, cu excepția prevederilor art. 49 și 50. ART. 49 - Stabilirea venitului net anual din activități independente pe baza normelor de venit (1) Venitul net dintr-o activitate independentă, care este desemnată conform alin. (2) și care este desfășurată de către contribuabil, individual, fără salariați, se determină pe baza normelor de venit. (2) - chestii neimportante (8) Contribuabilii care desfășoară activități pentru care venitul net se determină pe bază de norme de venit nu au obligația să organizeze și să conducă contabilitate în partidă simplă pentru activitatea respectivă. Deci venitul unui PFA cu norma este norma, chiar daca el castiga de 500 de ori norma aia. Venitul il vezi in decizia de impunere pe care o primesti de la Fisc, si ala este final pentru orice taxe si impozite. Ce castigi peste norma... sanatate! Nici contabilitate nu trebuie sa ai, nici facturile sa le pastrezi nu trebuie. Statul se bazeaza ca iti ia banii luna de luna la norma aia. Daca o depasesti, diferenta (plus ce mai ramane dupa taxe si impozite) este a ta, daca nu o atingi, dai din buzunar. Edited by Africanul, 27 August 2010 - 09:27. |
|
#16
Posted 31 August 2010 - 19:55
andrei_iulian, on 26th August 2010, 09:24, said: pt un PFA cu norma de venit pt croitorie trebuie platite noile taxe la somaj, pensii, etc. ? ca eu nu mai inteleg nimic din toata isteria asta (pana acum plateam doar la finante,16% si la sanatate Si eu sunt cu norma de venit si sunt bulversat dar m-am dus la "somaj" si la "pensii" in Bucuresti. Comun celor doua "institutii": desi sunt impozitat cu "norma de venit" conform deciziei de impunere emisa de Admin. Financiara la inceputul anului 2010, deci am venit constant impozitabil pana la 31 dec. 2010 nici una din cele doua institutii (prin reperzentantii lor) nu au stiut sa-mi raspunda la intrebarea simpla" trebuie sa depun si in urmatoarele luni "declaratie"' ? Ziceau ca nu stiu ...ca inca nu s-a hotarat...sa revin peste o luna. O sa revin peste o luna sa dau probabil alta declaratie ca altfel ma paste o amenda mare. Oricum nu sunt senator PNL ca actorul Mircea Diaconu care afirma ca el nu se umileste sa stea la cozi si renunta la actorie in favoarea invatamantului...nu renunta si la calitatea, salariul si beneficile de senator? El vorbeste in numele actorilor?...pai nu toti actorii sunt senatori... Edited by gabicen, 31 August 2010 - 19:58. |
#17
Posted 31 August 2010 - 20:29
#18
Posted 13 May 2011 - 22:46
Salutare,
O mare nebuloasa cu impozitarea PFA-urilor in regim dependent. Ma refer la completarea declarației 200 pe 2010. Pana in iulie 2010 am desfășurat activitate independenta conform legii. Din august 2010, conform modificarilor de atunci am desfasurat activitate dependenta, in urma caruia impozitele sau retinut de la sursa, adica de catre platitiorul de venit, CAS, somaj, pensii si impozitul de 16%.(impozitarea asemenea unui salariat dar fara carte de munca) Intrebarea este, in declarația 200 pe 2010 se completează numai veniturile pana in iulie 2010 sau veniturile pe tot anul 2010? Corect ar fi completarea numai pana in iulie 2010, pentru ca acelea au ramas neimpozitate. Insa cei de la finante Galati sunt de parere ca trebuie trecute toate veniturile pe 2010 indiferent de activitate independenta/dependenta. Ca sa fiu scutit de inca o impozitare la venitul realizat din august pana in decembrie e nevoie de declaratia 205 care trebuia depusa de platitorul de venit, desi acesta a depus fisele fiscale la inceputul anului.... Deasemenea, am observat si pe alte forumuri ca impozitarea unui PFA dependent in legislatie este foarte ambigua iar in practica activitatea unui PFA nu sa reconsiderat a fi dependenta. Daca are cienva idee despre activitatea dependenta a PFA-urilor rog sa vina cu cateva indicatii.... |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users