Despicator lemne tip surub
#19
Posted 17 February 2010 - 06:07
f1086, on 16th February 2010, 21:28, said: In primul rand mesi pt compliment se pare ca tragi repede concluziile. Eu zic ca te pripesti si risti sa aduci ofense fara rost, nu ma oftic pt ca nu imi pasa de concluziile astea trase pe genunchi. si sa-ti spun dc consider ca e pe genunchi: Poate m-am exprimat gresit; consum o remorca de aia intr-un an dar nu am chef sa sparg cateva saptamani pe ea cu securea. Permite-mi sa consider si eu ca ai idei preconcepute, esti de parere ca nu se poate face cu 7 mil ceva mai bun mai rapid si trainic ba chiar mai safe decat un hitch ce e in practiker? Imi pare rau ca nu au postat toti pe topic si unii au ales sa-mi transmita tot felul de pareri si mesaje pe privat, si culmea ironiei pe privat am mesaje ontopic, in schimb aici tu ne incanti cu offtopic cat cuprinde. Te rog daca se poate si nu-ti cer prea mult sa te rezumi la subiectul acestui topic daca nu poti te inteleg caci asa pe genunchi mi-am facut si eu o parere personala despre tine si imi pari a fi GicaContra, nu am chef sa sap printre toate posturile tale sa-ti demonstrez ca asa e si nici nu are rost sa creez sau mai bine zis ca adancesc o polemica total neconstructiva cu tine. Cu tot respectul te rog sa nu mai fii offtopic ......dar totusi nu cred ca te vei abtine sa nu ai tu ultimul cuvant. Salutari . Pe mine ma intereseaza ce vrei sa faci ... te-am urmarit si ideea cu surubul conic e buna ... Daca ai motorul si esti un pic handyman nu cred ca are ce sa te coste 700 RON cat e spargatorul/despicatorul ala hidraulic. Ca sa nu mai cauti atata niste dimensiuni optime pentru conul ala ... fa o adaptare la axul motorului sa poti schimba conul foarte repede si functie de ce ai de despicat. La butuci mai mari pui un con mai mare si invers. Oricum e o jucarie extrem de ingenioasa si practica. O sa-mi fac si eu una. |
#20
Posted 17 February 2010 - 07:16
Sa-ti mai dau o idee; ca sa nu ai probleme cu rotirea, slulgerea, etc. a lemnului poti antrena doua suruburi puse in plan vertical la o distanta intre ele de vreo 15 cm antrenate prin curea din acelasi motor, asa se despica si mai repede lemnul si nu mai are posibilitate sa se invarta si sa-ti provoace rani.
|
#21
Posted 17 February 2010 - 07:50
masterd6ib6, on 17th February 2010, 06:07, said: Pe mine ma intereseaza ce vrei sa faci ... te-am urmarit si ideea cu surubul conic e buna ... Daca ai motorul si esti un pic handyman nu cred ca are ce sa te coste 700 RON cat e spargatorul/despicatorul ala hidraulic. Ca sa nu mai cauti atata niste dimensiuni optime pentru conul ala ... fa o adaptare la axul motorului sa poti schimba conul foarte repede si functie de ce ai de despicat. La butuci mai mari pui un con mai mare si invers. Oricum e o jucarie extrem de ingenioasa si practica. O sa-mi fac si eu una. In 700 de lei te incadrezi sa cumperi motor si sa platesti si pentru realizarea conului. |
#22
Posted 17 February 2010 - 19:59
f1086, on 17th February 2010, 07:50, said: Motorul il am iar conul nu ma costa aprope nimic dau o palinca de prune proprietarului firmei de confectii metalice ca eu mai colaborez cu el pe alt plan si se rezolva, mi-am mai facut o multime de mici proiecte in atelier chiar mai complexe decat asta si nu se pune problema de costuri de milioane cum ziceam eu ca sa-i dau un raspuns pe masura colegului nostru de forum. In 700 de lei te incadrezi sa cumperi motor si sa platesti si pentru realizarea conului. Din filmuletele vazute, mie mi-a placut ala in care conul era montat direct pe axul motorului. Iar in ce priveste rotirea lemnului de catre con, nu este posibila pentru ca bucata de lemn este asezata pe suprafata de lucru. Este super jucaria asta. Daca faci un filet interior conului la partea de fixare pe axul motorului atunci poti schimba conurile functie de tipul de lemne pe care le tai. Conuri mai mari in diametru si mai lungi pentru lemne mari si conuri mai mici si mai scurte pentru o serie de butuci mai mici in diametru.Si daca faci putina practica cu el ... cred ca merge de rupe. Fa masa de lucru simpla si ingusta dar foarte ferma/grea, cum a facut-o cel din film ... eventual cu picioarele intr-un bloc de beton pentru stabilitate maxima. Cu cat mai simpla si mai mica cu atat mai putine sanse de accident. Succes ! |
#23
Posted 20 February 2010 - 08:46
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/N1HZztie5ac?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
|
#24
Posted 20 February 2010 - 09:11
pimi, on 20th February 2010, 08:46, said: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/N1HZztie5ac?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#25
Posted 20 February 2010 - 10:40
deja vad cum ar arata asa ceva pe dacie super ingenios dar tot mai mult imi place ideea cu motorul... |
#26
Posted 20 February 2010 - 10:48
katilinus, on 20th February 2010, 10:40, said: deja vad cum ar arata asa ceva pe dacie super ingenios dar tot mai mult imi place ideea cu motorul... Da ingenios dar nu prea bine gandit din ce am auzit. se pare ca se duce diferentialul cu sistemul asta. Si ar mai fi un incovenient daca ai esp ce te faci =)) ) Edited by f1086, 20 February 2010 - 10:48. |
#27
Posted 20 February 2010 - 11:36
offtopic:
tare-as rade sa vad asa ceva pe un WV, sau Audi... |
#28
Posted 20 February 2010 - 20:42
katilinus, on 20th February 2010, 11:36, said: offtopic: tare-as rade sa vad asa ceva pe un WV, sau Audi... Ala era un truck american ... masina saracului la ei ... bun la toate si probabil ca avea si diferential blocabil ca de-aia isi permitea sa puna surubul acolo. Da ati observat ce buturuga despica nenea ala ? E SUPER sistemul asta cu surubul conic ... ma intreb daca e nou sau s-a mai folosit si in alte timpuri ca strunguri si strungari de pe la 1900 si ceva tot sunt prin lume ... de ce nu s-o fi generalizat ca scula ieftina de pus prin toate gospodariile. f1086, on 20th February 2010, 10:48, said: Da ingenios dar nu prea bine gandit din ce am auzit. se pare ca se duce diferentialul cu sistemul asta. Si ar mai fi un incovenient daca ai esp ce te faci =)) ) Daca despici o caruta doua de lemne nu se intampla nimic ... fortele la care este supus un diferential in mers sunt MULT mai mari decat cu surubul ala conic atasat. Iar ESP-ul nu are nici o legatura cu aplicatia asta ... doar ca la un auto cu diferential fara sateliti blocabili nu este posibil, roata se va invarti doar in gol ... in mom cand pui mana pe ea se opreste. |
|
#29
Posted 21 February 2010 - 00:33
masterd6ib6, on 20th February 2010, 20:42, said: Ala era un truck american ... masina saracului la ei ... bun la toate si probabil ca avea si diferential blocabil ca de-aia isi permitea sa puna surubul acolo. Da ati observat ce buturuga despica nenea ala ? E SUPER sistemul asta cu surubul conic ... ma intreb daca e nou sau s-a mai folosit si in alte timpuri ca strunguri si strungari de pe la 1900 si ceva tot sunt prin lume ... de ce nu s-o fi generalizat ca scula ieftina de pus prin toate gospodariile. Daca despici o caruta doua de lemne nu se intampla nimic ... fortele la care este supus un diferential in mers sunt MULT mai mari decat cu surubul ala conic atasat. Iar ESP-ul nu are nici o legatura cu aplicatia asta ... doar ca la un auto cu diferential fara sateliti blocabili nu este posibil, roata se va invarti doar in gol ... in mom cand pui mana pe ea se opreste. Nu bag mana in foc cand e vb de mecanica dar am o intrebare ca zici ca nu are treaba esp-ul. De exemplu la mine la masina daca o roata imi este suspendata nu se invarte in gol sa raman blocat ci se transmite o parte din putere la cealalta roata motoare. astfel mi-ar fi imposibil sa o salt pe cric si sa-i dau drumul ca ar cadea imediat . PS: nu pot dezactiva esp-ul de pe masina iar senzatia cand intra in functiune esp-ul (pe zapada de exemplu) e aceiasi cu cea in care o roata mi-e suspendata. |
#30
Posted 21 February 2010 - 08:50
f1086, on 21st February 2010, 00:33, said: Nu bag mana in foc cand e vb de mecanica dar am o intrebare ca zici ca nu are treaba esp-ul. De exemplu la mine la masina daca o roata imi este suspendata nu se invarte in gol sa raman blocat ci se transmite o parte din putere la cealalta roata motoare. astfel mi-ar fi imposibil sa o salt pe cric si sa-i dau drumul ca ar cadea imediat . PS: nu pot dezactiva esp-ul de pe masina iar senzatia cand intra in functiune esp-ul (pe zapada de exemplu) e aceiasi cu cea in care o roata mi-e suspendata. Pai nu se salta doar o roata se suspenda puntea ... fata sau spate functie de unde ai tractiunea principala astfel tot momentul se transmite la roata care are sarcina pe ea ... pt aplicatia noastra. Pe zapada nu se foloseste esp-ul ... acolo intra alte device-uri ... repartitoare de moment ... in principal esp este utilizat la rulaj pe curbe atunci cand corecteaza subvirarea sau supravirarea actionand usor frana pe una din roti ... de regula in diagonala si numai pe sosea sau teren neaccidentat ... esp contribuie la corectarea tinutei de drum ... este un Electronic Stability Program care are mai multe functii destul de subtile si transparente pentru sofer ... daca nu merge ABS-ul de exemplu ... nu merge nici ESP. |
#31
Posted 22 February 2010 - 13:57
Salutare!
Un motor de 4 kw si vreo 2300 r/min o fi prea puternic pentru masinaria aceia? M-ar tenta cel in care motorul e asezat direct pe banc, cu piesa con direct pe axul motorului. El functioneaza la 380 V. Va functiona oare si la 220 V? Multumesc si toate bune! |
#32
Posted 24 February 2010 - 16:23
f1086, on 17th February 2010, 07:50, said: Motorul il am iar conul nu ma costa aprope nimic dau o palinca de prune proprietarului firmei de confectii metalice ca eu mai colaborez cu el pe alt plan si se rezolva, mi-am mai facut o multime de mici proiecte in atelier chiar mai complexe decat asta si nu se pune problema de costuri de milioane cum ziceam eu ca sa-i dau un raspuns pe masura colegului nostru de forum. In 700 de lei te incadrezi sa cumperi motor si sa platesti si pentru realizarea conului. |
#33
Posted 24 February 2010 - 23:24
cvi, on 22nd February 2010, 13:57, said: Salutare! Un motor de 4 kw si vreo 2300 r/min o fi prea puternic pentru masinaria aceia? M-ar tenta cel in care motorul e asezat direct pe banc, cu piesa con direct pe axul motorului. El functioneaza la 380 V. Va functiona oare si la 220 V? Multumesc si toate bune! motorul amintit mai sus ar trebui sa fie ok ca si putere in schimb turatia e cam mare, eu as pune si un reductor in ansamblul asta.(ceea ce am scris sunt presupuneri asa cum vad eu problema nu pot sa sustin ca e 100% sigur pana ce nu voi reusi sa testez primul con) SSFANTU, on 24th February 2010, 16:23, said: cand i-l faci vreau si eu niste poze sau o schita pe email.stima Asta e scopul acestui topic sa va tin la curent si sa impartasim informatii, consider ca e mai bine sa vorbim in topic direct si nu pe email sau privat. |
|
#34
Posted 26 February 2010 - 12:29
Am mai gasit un model care are si o oarecare protectie [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/fjSOYArUu6w?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Edited by danutlupu, 26 February 2010 - 12:45. |
#36
Posted 09 March 2010 - 22:24
Si eu vreau sa-mi fac o jucarie d-asta, dar nu stiu cat ar trebui sa fie inaltimea conului si diametrul bazei. am vazut filmuletele si mi-au picat ochii la chestia aia adaptata la tractor si bate gandul sa fac unul asa
.Insa ma deranjeaza zgomotul. anul trecut am avut vreo 7 mc de pin la 60 cm in diametru. Jale.....nimeni nu voia sa le sparga, fiindca erau la 60 cm lungime. am bagat vreo 3 oameni care au rupt 4 topoare si doua cozi de baros. Nu mergeau fara pene. Eu as vrea sa fac un con pt masa de circular.Are un motor de 3 kv si 3000 de ture. Oare ce rulmenti ar trebui sa pun? Acum am rulmenti oscilanti (cu doua randuri de bile)cu interior de 30 mm dar nu mai stiu seria. Ar trebui rulmenti conici? Montati cum? .Ma gandesc ca daca nu duce motorul, ii fac o adaptare la ax si ii pun un cardan de la priza de putere a tractorului.Marea mea dilema este daca tin rulmentii si cum fac prinderea conului pe ax. Vreau sa scot blatul mesei si sa montez conul acolo unde se monteaza panza de circular, insa.... daca fac prinderea prin infiletare, exista mari sanse sa nu mai pot demonta conul ulterior.Daca fac prindre cu canal de pana s-ar putea sa "joace pe filetul axului si sa-mi disruga filetul. Ar merge facut din fier simplu sau ar trebui calit? Nu se deformeaza cotele prin calire? E pb cu calitul ca sunt din Targoviste si n-am unde decat la fierar. Edited by sacos, 09 March 2010 - 22:25. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users