Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...

Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11
 securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...

De unde cumparati suspensii / gar...

[UNDE] Reconditionare obiecte lemn
 Infiltratii casa noua

sugestie usa interior

ANAF si plata la selfpay

Imprimanta ciss rezista perioade ...
 Garmin fēnix 7 / PRO / Saphi...

Care sunt cele mai mari regrete a...

Alfa Romeo Stelvio 2.2 jtd

Intrebari srl nou
 

Cielo - probleme motor

- - - - -
  • Please log in to reply
24 replies to this topic

#1
jinxy_c

jinxy_c

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 862
  • Înscris: 27.01.2009
Salut!

Am un Cielo Executive si de vreo saptamana intampin urmatoarea problema : cand motorul mi se incalzeste, incepe un tzacanit sa mi se auda din motor. Am ridicat capota si tind sa cred ca din zona culbutorului se aude. Ca un tzacanit de tachet care nu-i bine reglat, daca intelegeti :) Am scos joja ca sa ma uit de nivelului uleiului si am avut o surpriza. Prin acel canal motorul scuipa foarte fin ulei. Si deci n-am avut cum sa-mi dau seama de nivelul uleiului din cauza ca mi se improsca toata joja cu ulei. Abia maine cand voi avea motorul rece, inainte de a porni masina ma voi uita la nivelul uleiului.

Cateva observatii :

1)atunci cand pornesc masina (dar nu tot timpul) mi se aprinde si mi se stinge din cand in cand beculetul pentru ulei
2)numai cand mi se incalzeste motorul mi se aude zgomotul. Daca opresc motorul si astept un pic, din cauza ca-i frig in perioada asta, dupa ce-l repornesc nu mi se mai aude zgomotul. Revine dupa ce se incalzeste la loc. La fel mi se intampla si la drum intins, daca merg cu viteza mai mare intr-o treapta superioara, din cauza aerului rece nu mi se mai aude zgomotul.

Intrebarea bineinteles, ce poate sa aiba? :) Va multumesc!

#2
Evergreen

Evergreen

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,913
  • Înscris: 09.12.2004
eu as zice ca ai un ulei ce devine apa cind se incalzeste si de aci probabil lipsa de presiune semnalata de senzor

sistemul de recirculare a gazelor functioneaza??? altfel as mai zice si altele dar nu stiu uzura motorului, nr de km parcursi :)

#3
bonygy

bonygy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,799
  • Înscris: 08.02.2007
cred ca e o problema care e universala la cielo
si eu am avut... era... surpriza - axul cu came
este prost conceput din fabricatie si cedeaza
acum depinde cat de veche e masina si cat a fost de forjata, dar nu e un criteriu de baza
la mine tot asa a inceput, dar cum sunt roman am zis: "las' ca inca merge", pana am ramas in drum
s-a rupt complet si mi-a distrus mai mult decat ar fi fost daca il schimbam la timp
nu spun ca la tine ar fi aceeasi problema, pana nu intra nea mecanicul in motor sa vada
nu cred ca e timp de pierdut... o diagnoza la motor iti poate da o parere
sa ne tii la curent

#4
madcox

madcox

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 341
  • Înscris: 05.03.2009
uleiul se verifica cu motorul oprit...dupa cca 10 minute de la oprire, sau cand este rece.

#5
jinxy_c

jinxy_c

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 862
  • Înscris: 27.01.2009
Revin cu detalii.

Acum cand am iesit de la lucru, inainte de a porni masina am verificat nivelul uleiului. Era de 1mm pe varful jojei. Am mers si am completat cu ulei, intai cu 1L si nivelul a ajuns la MIN, apoi cu inca 1L si nivelul este acum la jumatatea dintre MIN si MAX (acolo unde scrie 1.0 L ). Tot uitandu-ma pe la motor, am observat dedesubtul lui picuri de ulei. Mi s-a parut a fi chiar din dreptul baii de ulei, din ce-am vazut eu aplecandu-ma sa ma uit sub motor. Sambata abia ajung cu ea la un service. Pana atunci mi-am mai luat inca o sticla de 1L de ulei, in caz ca voi vedea ca nivelul scade intr-un ritm accentuat.

Masina are 128.000 de km, n-am carat greutati cu ea, mai rar am circulat cu inca 4 pasageri, n-am dus-o la turatii extreme ( niciodata mai sus de 4000 RPM, iar asta rar, la vreo depasire poate ).

Partea mai ciudata este ca nu inteleg pe unde motorul mi se improasca cu ulei. Primul lucru pe care gasesc urme de ulei este acel tub destul de larg, de plastic, care este transversal pe masina si vine de la filtrul de aer (cred) si pe marginea botului (imediat in spatele clapetei de eliberare a capotei). Dar exista si ulei pe motor, mai jos de capacul culbutorilor. Nu curge pe la garnitura fiindca in jurul ei este uscat, mai jos apare uleiul.


PS : nu stiu cum sa verific ca sistemul de circulare a gazelor functioneaza :P
Probabil cand voi ajunge in service ma voi lamuri, sperand totusi sa nu fie ceva grav.

Edited by jinxy_c, 02 February 2010 - 17:03.


#6
Alice

Alice

    Big Boobs

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,144
  • Înscris: 05.12.2002
Ooofff cum isi bat unii joc de masini bune... si mai au si pretentia ca le ingrjiesc.
1. In momentul in care ti se aprinde martorul de ulei in orice alt moment decat atunci cand pui contactul, tragi pe dreapta imediat, lasi motorul sa se raceasca nitel, si verifici uleiul. Daca ai ajuns sa ai ulei 1mm pe joja, e f. rau. In mod normal, nu trebuia sa astepti atata sa te uiti la ulei. BTW, asta se mai verifica din cand in cand chiar daca totul e OK.
2. Stii cat de bine se simte motorul la 5000 de ture? Nu turatiile omoara un motor, ci uleiul prost si/sau neschimbat la timp. Cuplul maxim e dat, in manual, intre 3400 si 4600 de ture, cu puterea maxima la 4800 de ture. Mergi cu ea mai turat si o sa consume mai putin, o sa ai motorul curat, o sa simti ca ai un motor sub capota. Schimba vitezele la 2000 de ture si o sa-ti consume ca porcul, o sa se depuna calamina peste tot, o sa ai bujiile innegrite, o sa zici ca-i puturoasa, etc.
3. Tubul ala transversal este admisia de aer, nu are ce sa caute ulei acolo
4. Ulei poate sa curga prin multe locuri.

Las-o si n-o mai chinui, du-o sambata la service, dar nu te mai plimba pana atunci cu ea.

Edited by Alice, 02 February 2010 - 17:46.


#7
jinxy_c

jinxy_c

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 862
  • Înscris: 27.01.2009

View PostAlice, on 2nd February 2010, 17:45, said:

Ooofff cum isi bat unii joc de masini bune... si mai au si pretentia ca le ingrjiesc.
1. In momentul in care ti se aprinde martorul de ulei in orice alt moment decat atunci cand pui contactul, tragi pe dreapta imediat, lasi motorul sa se raceasca nitel, si verifici uleiul. Daca ai ajuns sa ai ulei 1mm pe joja, e f. rau. In mod normal, nu trebuia sa astepti atata sa te uiti la ulei. BTW, asta se mai verifica din cand in cand chiar daca totul e OK.
2. Stii cat de bine se simte motorul la 5000 de ture? Nu turatiile omoara un motor, ci uleiul prost si/sau neschimbat la timp. Cuplul maxim e dat, in manual, intre 3400 si 4600 de ture, cu puterea maxima la 4800 de ture. Mergi cu ea mai turat si o sa consume mai putin, o sa ai motorul curat, o sa simti ca ai un motor sub capota. Schimba vitezele la 2000 de ture si o sa-ti consume ca porcul, o sa se depuna calamina peste tot, o sa ai bujiile innegrite, o sa zici ca-i puturoasa, etc.
3. Tubul ala transversal este admisia de aer, nu are ce sa caute ulei acolo
4. Ulei poate sa curga prin multe locuri.

Las-o si n-o mai chinui, du-o sambata la service, dar nu te mai plimba pana atunci cu ea.

Raspuns la intrebarile tale care vor sa arate cat de tampit sunt eu :

1. O singura data mi s-a aprins martorul de ulei, imediat dupa ce am pornit masina intr-o seara, apoi s-a stins si aprins succesiv de vreo 3-4 ori. Dupa care a ramas stins. Erau -10 grade afara, poate trebuia sa opresc masina sa o las un pic sa se raceasca, ce spui? Conduc masina asta de 6 ani si NICIODATA nu i-a coborat nivelul la ulei. Am facut schimbul de ulei in toamna, scuza-ma ca in decursul a 3-4 luni nu mi-a venit minunata idee de a verifica nivelul, avand in vedere ca nu am vazut nici o problema la ea vreodata.

2. Uleiul l-am schimbat tot timpul cu 1000 de km inainte de termen si crede-ma ca nu cumpar ulei ieftin. Vitezele le schimb adesea la 2500, iar la drum intins cel mai des la 3000. Iar puturoasa nu-i.

3. Pe tubul acela, adica pe admisia de aer, am stropi de ulei. Ii sterg, cobor capota, circul cu masina cativa km, ridic capota si stropii sunt din nou acolo. Iar cu capota deschisa si cu motorul pornit nu vad nici un strop de ulei care sa sara dinspre motor. N-au ce cauta stropi de ulei acolo, STIU asta, dar totusi n-am inteles cum de apar.

La 4. n-am ce sa-ti raspund, mi-as dori si eu sa stiu pe unde scapa uleiul.


PS : nu trebuie sa arati nimanui cat esti de destept/desteapta in legatura cu masinile, poate in loc de a insista sa-mi arati asta, ar fi fost mai bine sa te concentrezi cand vine vorba de politete. Specializarea mea nu-s masinile, ma folosesc de ea fiindca sunt obligat sa o fac si atata timp cat totul merge impecabil la ea, nu-mi rezerv si timpul de a sta s-o controlez. Paza buna trece primejdia rea, cu totii stim, insa daca ne-am apuca sa verificam toate lucrurile fiindca s-ar putea sa fie ceva in neregula cu ele si asta fara sa ne fi dat seama, n-am mai dormi nici noaptea.

#8
Alice

Alice

    Big Boobs

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,144
  • Înscris: 05.12.2002

Quote

1)atunci cand pornesc masina (dar nu tot timpul) mi se aprinde si mi se stinge din cand in cand beculetul pentru ulei
Din asta intelegi ca s-a intamplat o singura data?
Da, daca ti s-a aprins beculetul, opresti masina, o lasi nitel sa se raceasca (si sa se adune uleiul in baie) si te uiti.

Quote

Uleiul l-am schimbat tot timpul cu 1000 de km inainte de termen si crede-ma ca nu cumpar ulei ieftin. Vitezele le schimb adesea la 2500, iar la drum intins cel mai des la 3000. Iar puturoasa nu-i.
Adica mergi cu ea subturata. Sub 2000 de ture nu ai ce sa cauti, sub nici o forma.
Ai schimbat uleiul cu 1000 km inainte de termen? Termenul este de 6 luni sau 10.000 km, respectiv 3 luni sau 5000 km daca circuli preponderent in oras (drumuri scurte, mers mult timp la relanti, etc).

Pe tubul de admisie teoretic poti avea ulei doar daca scapa pe la bujii, sau pe la simeringuri si este aruncat de curele. Tureaz-o cu capota ridicata si vezi pe unde sare.

Toate lichidele se verifica, din cand in cand, la orice masina. Scrie in manual, si este si de bun simt. Iar in momentul in care motorul face zgomot, este primul lucru pe care mi se pare normal sa-l faci.
Bine, in manual scrie sa te uiti sub masina sa vezi daca ti-a curs ceva si sa verifici toate jojele inainte de fiecare plecare, dar asta stiu ca nu o face nimeni.

Acum, nu stiu unde am fost nepoliticos, eu ti-am spus ce si unde ai gresit in ideea ca nu mai repeti, si sperand ca inteleg si altii ca o masina necesita atentie, si ca mersul batranesc cu ea nu-i face bine. TOT ce ti-am spus (in afara de faptul ca la 5000 de ture motorul se simte f. bine) scrie in manual, sau este de bun simt.

#9
jinxy_c

jinxy_c

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 862
  • Înscris: 27.01.2009

View PostAlice, on 2nd February 2010, 19:01, said:

Din asta intelegi ca s-a intamplat o singura data?
Da, daca ti s-a aprins beculetul, opresti masina, o lasi nitel sa se raceasca (si sa se adune uleiul in baie) si te uiti.

Adica mergi cu ea subturata. Sub 2000 de ture nu ai ce sa cauti, sub nici o forma.
Ai schimbat uleiul cu 1000 km inainte de termen? Termenul este de 6 luni sau 10.000 km, respectiv 3 luni sau 5000 km daca circuli preponderent in oras (drumuri scurte, mers mult timp la relanti, etc).

Pe tubul de admisie teoretic poti avea ulei doar daca scapa pe la bujii, sau pe la simeringuri si este aruncat de curele. Tureaz-o cu capota ridicata si vezi pe unde sare.

Toate lichidele se verifica, din cand in cand, la orice masina. Scrie in manual, si este si de bun simt. Iar in momentul in care motorul face zgomot, este primul lucru pe care mi se pare normal sa-l faci.
Bine, in manual scrie sa te uiti sub masina sa vezi daca ti-a curs ceva si sa verifici toate jojele inainte de fiecare plecare, dar asta stiu ca nu o face nimeni.

Acum, nu stiu unde am fost nepoliticos, eu ti-am spus ce si unde ai gresit in ideea ca nu mai repeti, si sperand ca inteleg si altii ca o masina necesita atentie, si ca mersul batranesc cu ea nu-i face bine. TOT ce ti-am spus (in afara de faptul ca la 5000 de ture motorul se simte f. bine) scrie in manual, sau este de bun simt.

Da, daca zic ca pornesc masina si ca nu de fiecare data mi se aprinde martorul de ulei, se poate sa se fi intamplat 1 data, de 2, de n ori. Dar si 1 data este ca varianta :) Ma rog, ca sa fie clar, numai o data s-a intamplat. Si ca sa fiu pe deplin inteles, am fost aseara in vizita la cineva iar pe la ora 23 am plecat de acolo. Intuneric bezna, am pornit masina, mi s-a aprins martorul de ulei si apoi s-a stins. Ce era sa fac, sa sting motorul sa se raceasca? Pai era oricum rece ca doar ce-l pornisem :P Intuneric era, cum puteam sa vad eu uleiul de pe joja la ce nivel este? In drum spre casa am sesizat faptul ca acul de la temperatura mi s-a ridicat mai repede decat stiam eu ca se ridica. Atunci am facut corelatia cu faptul ca observasem ca motorul imi tzacanea, nu la modul grosolan, oricum. Iar planul meu era oricum sa merg cu ea la service in weekend din cauza acelui zgomot, insa nu stiam pana in acel moment ca din cauza lipsei uleiului se auzea. Am ajuns acasa si am zis c-o las pentru azi cand ma intorc de la lucru. Si azi dupa-masa, pe lumina, am vazut nivelul uleiului.

Schimb uleiul cam la 9000 de km, asta intamplandu-se cam din 5 in 5 luni. Iar majoritatea km sunt facuti pe drumuri din afara localitatilor. Cred ca n-am gresit cu nimic schimb uleiul la modul acesta.

Cum am zis, schimb vitezele la 2500 in oras, iar in afara la 3000-3500. Nu mi se pare ca merg cu motorul subturat. Ma gandesc totusi si la consumul de benzina, nu-mi spune ca el consuma mai putin cand este in sarcina si dus peste 4000, ca nu pot crede :P Da, sunt de acord ca motorul poate la turatiile acelea se simte mai bine, dar cred ca exista si o cale de mijloc in care si buzunarul meu se simte mai bine un pic :)

Cand am auzit-o prima oara ca tzacane, imediat am scos joja cu motorul pornit fiind ( ca faceam un drum lung in ziua aceea si am oprit intr-o parcare, lasand motorul pornit ) si ea era plina de ulei, iar prin canal sarea ulei afara. Dar necunoscator cum sunt, nu m-am gandit ca poate e din cauza lipsei de ulei, mai ales stiind ca n-am avut niciodata probleme cu ea din punctul asta de vedere. M-am gandit ca nivelul trebuie sa fie bun, dar ca ceva s-a intamplat in motor din cauza ca-mi umplea joja in sus de ulei. Atat. Si asteptam ziua de sambata, insa pe parcurs a aparut si martorul acela de ulei care s-a aprins un pic aseara.

La nivelul lichidelor, mai putin cel de ulei, chiar ma uit din cand in cand, cu ocazia reumplerii rezervorului pentru lichidul de parbriz sau a rezervorului pentru lichidul de racire . Nu m-am uitat niciodata la ulei, fiindca n-au fost probleme niciodata in legatura cu asta.

Edited by jinxy_c, 02 February 2010 - 19:33.


#10
madcox

madcox

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 341
  • Înscris: 05.03.2009
pe tubul de admisie este posibil sa ai ulei caci din capacul de chiulasa ai un furtun ce recupereaza gazele nearse si le baga in galeria de admisie. Ehh, odata cu gazele alea, de obicei mai baga si ulei, asta in functie de cat de obosit este motorul, cat de bune sunt semeringurile la supape, samd...
Trebuie scos furtunul ala ce iese din capacul de chiulasa, si curatat. La fel si traseul admisiei, si regulatrul de aer. Adica tot ce este pe acel traseu trebuie curatat. Dupa asta, verifici in cat timp iti mai arunca ulei.

Pe la joja de ulei iti arunca ulei? Este posibil ca sa ai o scapare de compresie pe la vreo supapa(dereglata sau uzata) si din aceasta cauza sa iti arunce si mai mult ulei in admisie decat este normal, caci se face presiune in motor.

Asteptam verdictul.

#11
jinxy_c

jinxy_c

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 862
  • Înscris: 27.01.2009
Verdictul il voi avea cand voi duce masina in service, pana atunci nu ma pot pronunta. Atata pot spune, ca azi de dimineata am controlat daca am ulei sub motor si era o pata pe o suprafata cam de o palma ( dar nu balta, doar umezit asfaltul ).

#12
Amenofis

Amenofis

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 600
  • Înscris: 23.03.2007

View Postjinxy_c, on 3rd February 2010, 16:27, said:

Verdictul il voi avea cand voi duce masina in service, pana atunci nu ma pot pronunta. Atata pot spune, ca azi de dimineata am controlat daca am ulei sub motor si era o pata pe o suprafata cam de o palma ( dar nu balta, doar umezit asfaltul ).
Pana la urma ce au spus cei din service?

#13
Amenofis

Amenofis

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 600
  • Înscris: 23.03.2007

View PostAmenofis, on 11th February 2010, 22:18, said:

Pana la urma ce au spus cei din service?
UP!

#14
jinxy_c

jinxy_c

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 862
  • Înscris: 27.01.2009

View PostAmenofis, on 12th February 2010, 11:43, said:

UP!


Gata, azi am aflat ca mi-a iesit masina din service. Ce problema avea? Se pare ca pompa de apa mi s-a defectat cine stie cand. Temperatura niciodata nu mi-a aratat-o in bord mai mare decat cea normala. Astfel motorul a inceput sa se supraincalzeasca si incet-incet garnitura de la baia de ulei s-a ars. Si atunci am inceput sa pierd ulei.

#15
Alice

Alice

    Big Boobs

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,144
  • Înscris: 05.12.2002
Mie mi s-a decalibrat termostatul - deschidea mult mai tarziu decat trebuia. O singura data mi-a ajuns temperatura pe rosu.
Am schimbat termostatul, totul OK, motorul a mers fara probleme, dar asta vreo 6 luni, dupa care a crapat garnitura de chiuloasa.
M-as mira sa se fi impuscat doar garnitura de la baia de ulei.

Verifica cat poti de des, in urmatoarele luni, nivelul si 'consistenta' de la lichidul de racire si ulei.

#16
dan210

dan210

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,253
  • Înscris: 24.06.2006

View Postjinxy_c, on 12th February 2010, 20:58, said:

Astfel motorul a inceput sa se supraincalzeasca si incet-incet garnitura de la baia de ulei s-a ars.
nu-mi vine sa cred ca s-a ars garnitura de la baia de ulei prin incalzirea excesiva a motorului, esti sigur ca cu garnitura de chiulasa?

#17
scuter40

scuter40

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 26
  • Înscris: 04.08.2007
Sa-mi dau si eu cu parerea.
Ai folosit ulei de motor Mobil1.
(cel mai prost ulei din cate mi-a fost dat sa vad)
La fel am patit si eu la o Nubira1. Am pus Mobil1 la recomandarea unui "prieten".
In primii 20-30km de la schimbarea uleiului, s-a auzit acelasi tacanit.
La primul service am schimbat uleiul si am scapat de zgomotul suspect.

#18
jinxy_c

jinxy_c

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 862
  • Înscris: 27.01.2009
Bun, haide ca revin din nou cu probleme. Pierd ulei din nou :death: . Dupa ce problemele credeam ca au fost remediate, am remarcat ca am picuri de ulei sub masina dupa cateva ore de stat pe loc. Nivelul a inceput sa-mi scada un pic din cate am vazut pe joja. M-am tot holbat in motor sa vad pe unde se pierde, mie mi se pare ca de undeva din lateral dreapta fiindca toata partea aceea s-a umezit. Dar tarziu mi-am dat seama de altceva : am crezut ca doar motorul imi emana caldura cand ridicam capota. De fapt radiatorul arde ca naibii. M-am mai uitat pe forum-uri, am vazut ca ar putea fi termostatul. In bord tot timpul acul de la temperatura sta tzeapan, se ridica pe masura ce motorul se incalzeste si ramana undeva aproape de jumatate.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate