Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...
 probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National
 Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...
 Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...
 

Autostrada Comarnic-Brasov va trece pe sub Sinaia si Busteni

- - - - -
  • Please log in to reply
62 replies to this topic

#1
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,657
  • Înscris: 26.11.2001
Autostrada Comarnic-Brasov va trece pe sub Sinaia si Busteni :o

Quote

Autostrada care va porni din DN1 in zona Comarnic si se va termina la localitatea Cristian, judetul Brasov, va avea patru statii de taxare in zonele Comarnic, Sinaia, Predeal si Rasnov, existand optiunea ulterioara a unei a cincea statii de taxare la Busteni. Daca Vinci si Aktor nu vor construi aceasta statie, inseamna ca traficul local, pe distante de pana la 15 kilometri pe Valea Prahovei, adica intre Busteni, pe de o parte, si Sinaia- Predeal, pe de alta parte, nu va fi taxat. Prima pereche de parcari si spatii de servicii va fi la 7 kilometri dupa Comarnic. Acestea se vor mai gasi intre Predeal si Rasnov, la kilometrul 149.

O pereche de spatii de odihna si de operare a autostrazii, cate unul pe fiecare sens al autostrazii, este prevazuta la 4 kilometri inainte de Busteni, cealalta pereche fiind la un kilometru dupa Rasnov. Pentru traversarea localitatilor Sinaia si Busteni sunt prevazute doua tuneluri, a caror lungime este de
peste 3 kilometri fiecare. Acestora li se adauga altele, in zonele Comarnic si Rasnov. In mare parte, autostrada va fi situata la est de DN1, pana dupa Busteni, de unde va traversa Valea Prahovei spre versantul vestic al DN1. Inainte de Predeal, autostrada se va separa de DN1, indreptandu-se spre Rasnov pe un traseu paralel cu DN73A. Constructia autostrazii urmeaza sa inceapa anul viitor. Lucrarile vor dura pana in 2014, in anul urmator acestuia fiind programata deschiderea.  

Firmele Vinci-Aktor, care urmeaza sa construiasca in urmatorii cinci ani cei 58 de kilometri ai autostrazii, au ales un traseu propriu al autostrazii fata de propunerea Ministerului Transporturilor cuprinsa in documentatia de licitatie. Principalele avantaje ale noului traseu, care coincide doar partial cu traseul initial, sunt o lungime mai mica a acestuia, cu 3 kilometri, precum si suprafete care trebuie expropriate, aflate, in principal, in proprietatea statului. In plus, "terenul  de-a lungul sectorului deschis de autostrada este in mare parte impadurit si nelocuit, eliminandu-se astfel impactul poluarii fonice si al aerului asupra locuitorilor", arata o nota a concesionarului catre minister. In prima parte, plecand dinspre Comarnic, traseul autostrazii respecta sugestiile initiale ale Ministerului Transporturilor.

Autostrada se desparte de DN1 indreptandu-se catre versantul de est al Vaii Prahovei. Punctul initial de plecare, respectiv DN1, a fost ales "pentru a evita problemele ulterioare ce ar putea fi cauzate de legatura cu viitorul sector de autostrada Ploiesti-Comarnic", arata concesionarul. Primul nod rutier se gaseste la km 111±500 (500 de metri dupa kilometrul 111) si are rolul de a imbunatati traficul din si spre orasul Comarnic. In zona intersectiei, reteaua drumurilor locale este modificata pentru a deservi traficului local si pentru a permite accesul la toate proprietatile rezidentiale din vecinatate.

Prima statie de taxare – la Comarnic, ultima – la Rasnov
De asemenea, sunt propuse construirea si functionarea unei statii de taxare pe banda principala. Constructorul propune amplasarea la km 117 a doua spatii de servicii si parcare, unul pe fiecare sens. Pe sectorul urmator de autostrada, pana la intrarea in localitatea Sinaia, traseul continua, in afara zonelor locuite, pe partea estica a raului Prahova, a caii ferate si a drumului national existent. Intersectia Sinaia este prevazuta la km 124±570 avand ca scop principal fluidizarea traficului. Aici vor fi amplasate si statii de taxare a traficului care intra sau iese de pe autostrada prin aceasta localitate. Dupa intersectie, pe aproximativ 1,5 km, autostrada trece de-a lungul malului estic al raului Prahova si traverseaza muntele dupa km 125±600 printr-un tunel. In continuare autostrada strabate zona urbana a localitatii Sinaia printr-un tunel lung.

Acesta este urmat de un viaduct, dupa care autostrada trece prin partea estica a statiunii Busteni. In zona km 131±725 se prevede o intersectie. Inca nu este clar daca aici se va gasi un alt punct de taxare a traficului, deoarece costul echipamentelor necesare taxarii poate atinge 10% din cel al nodului rutier si pentru ca destul de aproape, respectiv la 8 km la Sinaia si la 12 km la Predeal, sunt deja amplasate statii de taxare. Autostrada strabate zona urbana a localitatii Busteni printr-un tunel cu o lungime de 3,2 kilometri. Imediat dupa iesirea din tunelul Busteni, autostrada urca pana la Predeal pe partea de vest a raului Prahova. Tot imediat dupa Busteni se vor gasi, la km 132±800, centrul de intretinere a autostrazii, precum si o zona de odihna. Pe sectorul Busteni-Predeal aliniamentul din propunerea consortiului este usor modificat fata de propunerea Ministerului Transporturilor, cu scopul de a asigura o viteza de 120km/h, fata de 80 km/h, cerinta initiala.

Inainte de Predeal, autostrada se desparte de DN1
In partea sudica a statiunii Predeal, la kilometrul 144±691, s-a prevazut o alta intersectie, dotata cu statii de taxare. De aici autostrada se muta in  partea de est a DN73A, spre Rasnov, parasind DN1. Pe traseul autostrazii urmeaza doua parcari si spatii servicii la km 149±900, pe sensul spre Rasnov, si la km 150±100 pe sensul spre Comarnic. Autostrada trece printr-un tunel si apoi, pana la km 152±100, aliniamentul trece prin aceeasi zona precum cea din proiectul initial, adica pe versantul stang al Vaii Rasnoavei. Se prevede o statie de taxare principala la km 156±900. Cinci kilometri mai departe, la km 161±500 se gaseste cel de-al doilea centru de operare a autostrazii, precum si un alt spatiu de odihna. Intersectia Rasnov, ce serveste traficului spre si dinspre Rasnov si Pitesti, este dispusa la km 162±500. In zona km 163±700 autostrada traverseaza calea ferata si drumul national existent.



Dupa km 168±500, la vest de localitatea Cristian (judetul Brasov),  autostrada se termina, traficul spre Brasov fiind preluat de DN73. Aici este prevazut un sens giratoriu pentru a lega DN73 cu DJ 112B (catre comuna Vulcan) si un altul pe DN73 pentru legatura cu DN73B (catre Ghimbav). Se prevede reconstructia sectorului de pe DN73B spre Ghimbav pana la legatura acestuia cu drumul Brasov-Codlea. Potrivit datelor Ministerului Transporturilor, construirea autostrazii va incepe anul viitor, adica dupa definitivarea aranjamentului financiar si realizarea detaliata a proiectului. Construirea va dura patru ani, pana in 2014. Autostrada va avea 30 kilometri de tuneluri, cate 15 km pe sens, si 16 poduri si viaducte, cu o lungime totala de 8 km.

Costul constructiei va fi de 1,2 miliarde euro, bani pe care Vinci-Aktor ii va recupera pe durata a 26 de ani atat din incasarea taxelor de autostrada, cat si prin plati efectuate de stat, daca incasarile Vinci-Aktor nu vor acoperi parametrii specificati in contractul de concesiune. Nivelul taxei pentru primul an de operare, care ar putea fi 2015, va fi de 1,75 euro pe suta de kilometri si osie. Astfel, proprietarul unui autoturism va plati aproximativ 1,9 euro pentru parcurgerea acestui sector.


A3 Comarnic Brasov pe scurt:

    * 55 kilometri va fi lungimea tronsonului de autostrada Comarnic-Brasov.
    * 4 ani va dura construirea acesteia, pana in 2014.
    * 15 kilometri de tuneluri duble sunt prevazuti a fi construiti.
    * 16 kilometri de poduri si viaducte, cu o lungime de 8 kilometri, vor fi realizate pe intreaga autostrada.
    * 1,2 miliarde de euro va costa construirea autostrazii.
    * 26 de ani este perioada pentru care statul a acordat concesiunea autostrazii.
    * 1,9 euro este taxa pe care automobilistii ar putea-o plati in primul an al concesiunii.

Sursa

Attached Files



#2
ady_chesnoiu

ady_chesnoiu

    Supercharged

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,605
  • Înscris: 27.05.2007
Un proiect zic revolutionar pentru Romania.

Eu astept sa scap de DN1, dar am de asteptat.

#3
Startpause

Startpause

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,712
  • Înscris: 05.03.2005
deci per total vom avea 100 de km de autostrada in 10 ani ?...e ok
un proiect absolut revolutionar...

#4
floraur

floraur

    pitic insignifiant

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,266
  • Înscris: 22.07.2005
Intrebarea e cum ajungi la Comarnic, nu cumva tot pe DN1 pentru inca 20 de ani?

#5
ady_chesnoiu

ady_chesnoiu

    Supercharged

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,605
  • Înscris: 27.05.2007

View Postspare-me, on 27th January 2010, 08:55, said:

deci per total vom avea 100 de km de autostrada in 10 ani ?...e ok
un proiect absolut revolutionar...
Autostrada cu 15 km de tunele e foarte ok pentru Romania. Timpul , eh...


View Postfloraur, on 27th January 2010, 08:58, said:

Intrebarea e cum ajungi la Comarnic, nu cumva tot pe DN1 pentru inca 20 de ani?
Pana la Comarnic se circula destul de fluent. De acolo inainte incepe provocarea.

Edited by ady_chesnoiu, 27 January 2010 - 09:01.


#6
Startpause

Startpause

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,712
  • Înscris: 05.03.2005
pai poti sa ajungi si pe autostrada bucuresti - ploiesti, apoi dn1 si apoi comarnic brasov ? :lol:
ady, mentalitatea asta de "ok pentru romania" ne omoara.

pentru NICIUN stat european, in 2010, (european ca locatie si ca ansamblu de standarde indeplinite) e o bataie de joc ordinara.
absorbtii de fonduri execrabila, contributie  de la buget execrabila, termene nerespectate, NU imi spune te rog ca ok pentru Romania.

sper ca in maxim 2 ani sa rezolv niste obligatii profesionale/financiare/familiale si sa-mi rezolv ceva pe undeva...si sa ma mut definitiv din jegul asta de tara
cand spun jeg ma refer la conationali si la cei ce o conduc, de altfel e tara mea si ma simt bine aici...da' pana cand

#7
ady_chesnoiu

ady_chesnoiu

    Supercharged

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,605
  • Înscris: 27.05.2007

View Postspare-me, on 27th January 2010, 09:05, said:

pai poti sa ajungi si pe autostrada bucuresti - ploiesti, apoi dn1 si apoi comarnic brasov ? :lol:
ady, mentalitatea asta de "ok pentru romania" ne omoara.

pentru NICIUN stat european, in 2010, (european ca locatie si ca ansamblu de standarde indeplinite) e o bataie de joc ordinara.
absorbtii de fonduri execrabila, contributie  de la buget execrabila, termene nerespectate, NU imi spune te rog ca ok pentru Romania.

sper ca in maxim 2 ani sa rezolv niste obligatii profesionale/financiare/familiale si sa-mi rezolv ceva pe undeva...si sa ma mut definitiv din jegul asta de tara
cand spun jeg ma refer la conationali si la cei ce o conduc, de altfel e tara mea si ma simt bine aici...da' pana cand
Cel putin nu va mai dura 7 ore (Bucuresti Brasov in decembrie), se mai taie din timp. Romania nu poate fi denumit stat UE, chair daca este membru. Noi avem 2 autostrazi + 42 de km, incomparabil cu alte state. Sincer, incep sa fiu fericit cand se construiesc macar 55 de km in 4 ani, decat nimic. Nu ne putem compara cu celelalte state UE. Pentru RO este ok, deoarece practic nu prea avem autostrazi, sper sa incepem sa construim mai rapid(desi sunt prea optimist). Bine nu va fi in urmatorii 10 ani cu siguranta.

Edited by ady_chesnoiu, 27 January 2010 - 09:14.


#8
Marius995

Marius995

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 542
  • Înscris: 15.11.2009
Daca am fi avut autostrazi nu am mai fi fost in criza , veneau foarte multi straini sa viziteze . Aveam ce le arata , manastiri , munti , mare . Daca daca stau cu orele la coada sa ajunga si dupa ce se intorc baga masina in service , degeaba .

#9
floraur

floraur

    pitic insignifiant

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,266
  • Înscris: 22.07.2005
Ce sa mai vorbim, nimeni nu are niciun fel de responsabilitate in tara asta. Nu mai exista nici respect, nici frica ce sa mai vorbim de bunavointa. Eu cred ca drumurile sunt chiar ok fata de sanatate sau administratie. Acum cateva zile bunica sotiei mele a facut un preinfarct. Au plimbat-o pana cand s-a saturat si nu a reusit sa se interneze. Trebuie neaparat sa suni sa apelezi la pile sa te internezi intr-un amarat de spital infect, unde iadul e la el acasa.

Parerea mea e ca vom avea strazi bune, abia dupa ce vom zbura cu totii pe autostrazi digitale... adica atunci cand nu vom mai avea nevoie de ele.
Mama masii ca m-am saturat, eu nu mai am nicio speranta de la tara asta... vreau si eu un bilet de CA.

#10
undesignus

undesignus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,504
  • Înscris: 28.06.2006
Mda... unii au capetele foarte infierbintate sau din contra vor sa isi mareasca cistigurile din comisioane.
Bucata aia de autostrada de 42 de km pentru care Mircea Badea si-a pus pene in piata Victoriei, parca ai facut-o in 3 ani. Bucata asta in cit timp vor sa o faca?

#11
ady_chesnoiu

ady_chesnoiu

    Supercharged

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,605
  • Înscris: 27.05.2007
4 ani .

#12
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,880
  • Înscris: 14.11.2004

View Postady_chesnoiu, on 27th January 2010, 17:48, said:

4 ani .

Bine ar fi, desi presimt, ca pana va fi gata... vom gasi hidrogen de vanzare la benzinarii, va dura pana o termina, mai ales in perioada aceasta.

#13
SundanceKid

SundanceKid

    Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 978
  • Înscris: 21.04.2009

View Postady_chesnoiu, on 27th January 2010, 17:48, said:

4 ani .
teoretic.

chiar azi ma gandeam... avem in bacau o catedrala la care se construieste de 20 de ani si nici parterul nu'i gata.

#14
polizei

polizei

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,291
  • Înscris: 05.06.2006

View PostSundanceKid, on 27th January 2010, 17:58, said:

teoretic.

chiar azi ma gandeam... avem in bacau o catedrala la care se construieste de 20 de ani si nici parterul nu'i gata.
lipsa de fonduri.....si in bz 2 catedrale se construiesc de 10 ani .1 a fost finalizata iar 1 nu. Problema este ca sub 50% erau finantari de la primarii , o parte de la patriarhie si o parte din donatii.......

Eu sunt optimist (+1 an maxim) deoarece fondurile necesare autostrazii nu mai asteapta de la stat aprobari de buget si etc in fiecare an . Proiectul si finantarea revine constructorului (asta daca nu dau francezii failed in urmatoarele 6 luni)

Edited by cosmin_miu, 27 January 2010 - 18:45.


#15
ady_chesnoiu

ady_chesnoiu

    Supercharged

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,605
  • Înscris: 27.05.2007

View PostSundanceKid, on 27th January 2010, 17:58, said:

teoretic.
chiar azi ma gandeam... avem in bacau o catedrala la care se construieste de 20 de ani si nici parterul nu'i gata.
Practic, doar Dumnezeu stie.


View Postcosmin_miu, on 27th January 2010, 18:39, said:

lipsa de fonduri.....si in bz 2 catedrale se construiesc de 10 ani .1 a fost finalizata iar 1 nu. Problema este ca sub 50% erau finantari de la primarii , o parte de la patriarhie si o parte din donatii.......

Eu sunt optimist (+1 an maxim) deoarece fondurile necesare autostrazii nu mai asteapta de la stat aprobari de buget si etc in fiecare an . Proiectul si finantarea revine constructorului (asta daca nu dau francezii failed in urmatoarele 6 luni)
Si eu incerc sa fiu cat se poate de optmist, dar tot spre pesimism tind. Sa facem un calcul simplu, 42 km 4 ani, adica 55 km aprox 6 ani. + ca la cei 42 de km a fost mai mult camp, aici este o problema, este traseu montan.

#16
floraur

floraur

    pitic insignifiant

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,266
  • Înscris: 22.07.2005
Depinde de cand incep acei patru ani... de acum sau de dupa ce vor fi cumparate terenurile?! Sa ne gandim ca totusi concernul care s-a bagat in aceasta afacere cam stie ce trebuie facut si ei stiu ca timp pierdut inseamna bani. Eu pun pariu ca o sa le iasa exact asa cum spun acum in acest contract, adica exact in patru ani.

#17
rekul05

rekul05

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 305
  • Înscris: 06.08.2008
Cand am aflat de aceasta autostrada eram in trecere prin fata teveului si in prima faza era sa zic ca este pe vreun canal de discovery, ca pe urma sa-mi dau seama ca minunea era la stiri si se petrece la noi in tara.
Totusi, raman in sectiunea de SF, fiindca nu-mi vine a crede intr-o asemenea realizare, pentru ca in ultimii 20 de ani n-am asistat decat la promisiuni desarte, miciuni grosolane si imbogatirea unor moguli pe spinarea poporului roman, iar pana la proba contrarie imi vine sa zic 'hai sictir!'
Daca pana mai acum 10 ani un drum bucuresti-brasov si retur intr-o zi era o placere si nu-mi faceam probleme ca la intoarcere e posibil sa fac ore bune, acuma e un dezastru, drept urmare fac acest drum in cazuri exceptionale, concediu si atat.
Despre acest proiect ce sa zic, este maret si grandios, un balon frumos si bine umflat numai cum Berceanu stie s-o faca!
Momentan spun decat atat, cate o data urasc ca am fost ales sa ma nasc in tara asta plina de oameni care nu fac altceva decat isi urmaresc propriu interes personal si cam atat, restul fiind praf in ochi.

#18
wegviLVGAsdf

wegviLVGAsdf

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 789
  • Înscris: 21.03.2009
Nu stiu daca ar trebui sa ne bucuram, aceasta autostrada va costa 80 milioane euro kilometru, bani din buzunarele noastre. Depasim toate recordurile... :(

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate