Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Consideratii (filosofice sau nu) privind fenomenul audio
#415
Posted 03 October 2016 - 14:03
edigee, on 03 octombrie 2016 - 10:26, said: Noi astia cu sunetul tocmai pentru utilizatorul acela casnic facem produsele muzicale sa sune bine(din pacate nu toti fac asta in ultima vreme) si sonorizarile sa iasa decent. Esenta ideei de masterizare a unui produs audio esta ca acesta sa sune bine pe sisteme "casnice" mai ales si pe orice sitem in general. Lucru ce nu e deloc usor precum pare. Din acest motiv raportarea in orice fel la echipamente audio de studio sau scena ,in uzul "casnic" este gresita. |
#416
Posted 03 October 2016 - 14:44
Contrazicere de-a dragul contrazicerii. Un fel de troll-eala fina.
Asta e definitia masteringului ,nu se face pt. diferite tipuri de echipamente audio. E foarte logic ,cine nu intelege are o problema cu logica ,nu neaparat cu audio. Tre' sa sune bine si in masina si la ala cu hi end pe acasa. Punct. Ca idee ,odata cu scaderea destul de evidenta a calitatii echipamentelor audio din ultimii ani ,lucru datorat indeosebi introducerii trendurilor life style si a tehnologiilor (mai ales de conectica) de ultima generatie ,calitatea materialelor audio de pe piata ascazut ,predominand inregistrari la care se simte la greu compresie dinamica cu varf si indesat . Acest material sonor multumeste pe deplin utilizatorul de car audio si a diverselor device-uri moderne trendy ,dar e in defavoarea unei calitati audio elementare necesara sistemelor audio adevarate ,nu jucarii din astea noi. |
#417
Posted 03 October 2016 - 15:48
edigee, on 03 octombrie 2016 - 14:44, said: Contrazicere de-a dragul contrazicerii. Un fel de troll-eala fina. Quote Asta e definitia masteringului ,nu se face pt. diferite tipuri de echipamente audio. Edited by donjoe, 03 October 2016 - 15:49. |
#418
Posted 03 October 2016 - 18:53
Nu am zis absolut nicaieri ca nu suna bine. Nici macar nu citesti cu atentie .Arata unde am zis asa ceva.
Am zis doar ca acest sunet e obositor pentru ascultat muzica. |
#419
Posted 03 October 2016 - 21:01
Again: "raportarea in orice fel la echipamente audio de studio sau scena ,in uzul "casnic" este gresita".
Nu ştiu cum pot "citi mai cu atenţie" asta ca să n-o mai pot interpreta ca afirmaţie că monitoarele de studio n-ar suna bine folosite într-o locuinţă. |
#420
Posted 03 October 2016 - 21:05
Ca si cum te-ai duce cu un camion sau tractor la cumparaturi la magazinul din colt. E greu de inteles ,nu?
|
#421
Posted 03 October 2016 - 21:14
Ca o paranteza, compresia de dinamica nu este Satana. Conteaza mult cum si cand este folosita.
De exemplu, un material audio cu plaja larga dinamica ( numai bun pentru sistemul din pod ) este greu de suportat la volan - pun diverse chestii si stau mereu cu mana pe butonul de volum ca sa dau cand mai tare ( ca nu se aude Deryck Cooke ), cand mai incet ( ca ma omoara Valkiriile ) Edited by bibiaudiofil, 03 October 2016 - 21:14. |
#422
Posted 03 October 2016 - 21:36
Da' inchipuie-ti compresie dinamica mare pusa la muzica clasica ,ar suna super
|
#423
Posted 03 October 2016 - 23:09
edigee, on 03 octombrie 2016 - 21:05, said: Ca si cum te-ai duce cu un camion sau tractor la cumparaturi la magazinul din colt. E greu de inteles ,nu? Metafora cu tractorul sugerează vag că n-ar exista niciun beneficiu ci numai dezavantaje. N-are cum să fie adevărat aşa ceva când e vorba de reproducerea unor înregistrări cu un sistem mai fidel decât multe altele, pentru că e mai bun fix la activitatea care era de desfăşurat. Deci de fapt nu era tractor ci era dronă zburătoare automată care-ţi livrează cumpărăturile de la magazinul din colţ direct acasă. |
#424
Posted 18 November 2016 - 17:43
edigee, on 16 noiembrie 2016 - 20:06, said: De altfel ,in 99% dintre cazuri ,basul este inregistrat mono(deci asa se si reda) ,undele de frecventa joasa fiind percepute omnidirectional deci orice stereofonie e cam inutila. Ce să mai vorbim la sisteme N.1 ieftine, cu sateliţi de toată jalea, la care crossover-ul e peste 80-100 Hz, deci intră clar în zona de frecvenţe cu directivitate suficientă ca să le auzi de unde vin (stânga vs. dreapta), şi practic ajungi să auzi o grămadă din partea de jos a spectrului scenei sonore strivită într-un singur loc (unde ţi-ai plasat sub-ul, probabil nu pe centru dacă ai urmat ceva sfaturi de specialitate). |
|
#425
Posted 18 November 2016 - 20:36
Nu repeta nimeni nimic la nivel de poveste. E fapt dovedit stiintific si masurat. Iarasi vrei s-o dai la nivrel de Gica contra ,de asta data pe plaja ,la soare.
E un lucru foarte logic si elementar ca intr-o camera e total diferit fata de plaja. Pe plaja auzi clar directie din care vine sunetul din cauza ca sursa e la o distanta suficient de mare . Cat au ca lungime undele de frecventa joasa? Daca ai stii ,ai obesrva de unde provine diferenta. Ai in camera 10 m fata de sursa? Ma indoiesc. Stiind ca [e la 20Hz cam 17-18 m are unda ,ca lungime. |
#426
Posted 18 November 2016 - 22:27
edigee, on 18 noiembrie 2016 - 20:36, said: E fapt dovedit stiintific si masurat. Uite-aici: "Bass localization is particularly noticeable when the subwoofer is located close to the listening position and crossed over above 60Hz from our experience. We have run blindfolded listening tests in our own sound labs and found that the pressure waves of bass are localizable to the human ear as far down as 60Hz if the subwoofer is placed in close proximity to the listening position. Because of this, crossing over a subwoofer at 80-90Hz may lead to overemphasis of those frequencies, resulting in unnatural, colored and localized bass." http://www.audioholi...-tower-speakers Quote Iarasi vrei s-o dai la nivrel de Gica contra ,de asta data pe plaja ,la soare. Quote Cat au ca lungime undele de frecventa joasa? Daca ai stii ,ai obesrva de unde provine diferenta. Ai in camera 10 m fata de sursa? Quote Stiind ca pe la 20Hz cam 17-18 m are unda ,ca lungime. Edited by donjoe, 18 November 2016 - 22:31. |
#427
Posted 19 November 2016 - 11:16
Aşa, deci revenind...
edigee, on 16 august 2016 - 22:59, said: 90% dintre inregistrari au basul mono. Din pacate. Mai ales in mainstream si cu toate subgenurile lui. Pe la jazz ,inregistrari facute cu simt de raspundere pe la casele de discuri scandinave ,la muzici clasice(orga ,contrabas alte "suflatoare" cu bas mult) gasesti si bas bun ,detaliat ,stereo. P.S.: Da, aia de la Celt Islam chiar aşa iese - am refăcut-o şi a doua oară să fiu sigur. Attached FilesEdited by donjoe, 19 November 2016 - 11:19. |
#428
Posted 19 November 2016 - 13:40
donjoe, on 18 noiembrie 2016 - 17:43, said:
Încă mă întreb ce vor să zică cei care tot repetă povestea asta cu "basul e omnidirecţional". Dacă eşti pe plajă şi ai un subwoofer dat tare undeva în stânga ta la 50 de metri crezi că o să se audă la fel de tare basul şi din stânga, şi din dreapta, şi că n-o să poţi arăta cu degetul încotro e subwoofer-ul? Ce e diferit într-o cameră? Că există reflexii imediate pe pereţi? Păi dau volumul mai încet şi se duce naibii contribuţia reflexiilor. Voila: aud tot basul concentrat într-un singur loc în timp ce restul sunetului e dispersat pe o scenă sonoră stereo. Treabă-i asta? Ce să mai vorbim la sisteme N.1 ieftine, cu sateliţi de toată jalea, la care crossover-ul e peste 80-100 Hz, deci intră clar în zona de frecvenţe cu directivitate suficientă ca să le auzi de unde vin (stânga vs. dreapta), şi practic ajungi să auzi o grămadă din partea de jos a spectrului scenei sonore strivită într-un singur loc (unde ţi-ai plasat sub-ul, probabil nu pe centru dacă ai urmat ceva sfaturi de specialitate). Edited by Jean-Luc_Picard, 19 November 2016 - 13:42. |
#429
Posted 19 November 2016 - 14:32
Jean-Luc_Picard, on 19 noiembrie 2016 - 13:40, said: Pune și tu mâna pe o carte de acustică sau, mai bine, chiar psihoacustică Quote Informațiile de direcționalitate la frecvențe foarte joase (de fundamentală) se iau din armonice, adică din ceea ce se redă prin sateliți, nu prin sub. Quote Există două fenomene care ne pot da o indicație de direcție, diferența de fază și diferența de timp de propagare până la fiecare dintre urechi. Quote la o diferență prea mică nu mai putem să indicăm direcția, pare să fie peste tot (sau să fie totul în față) Ceea ce mă lasă cu problema cu sub-urile stereo tot complicată: dacă sunt atâtea probleme şi indicii care îţi pot da de gol poziţia sub-ului, parcă tot de două sub-uri e nevoie ca să poţi fi sigur-sigur. Practic singura variantă ca să n-am nevoie de boxe principale monstruoase - care să-mi permită un crossover extrem de jos şi să elimine măcar problema cu armonicile - ar fi un crossover de super-calitate, care să taie brusc, şi de măsurarea frecvenţei-limită sub care eu personal, în camera cutare, nu mai pot să aud basul ca fiind direcţional. Altfel merg pe sub-uri stereo şi atunci pot să am şi crossover mediocru, şi schimbări de presiune, şi să stau unde am chef faţă de boxe, şi tot stereo va fi totul. Plus că am câştiguri la uniformitatea basului în încăpere (mai uşor de evitat excitarea modurilor rezonante) faţă de situaţia cu un singur sub. Edited by donjoe, 19 November 2016 - 14:44. |
|
#430
Posted 19 November 2016 - 16:17
Hai sa o luam invers, daca poti auzi de unde vine sub-basul ceva nu este in regula la sistem, ori nu este bine setat ori calitatea este proasta.
Nu este doar chestie de crossover, in unele cazuri armonicele sunt generate de ansamblu amplif-difuzor asa ca degeaba visezi taieri profunde inainte. Unele subwofere au constructie speciala ca sa reduca distorsiunile armonice percepute, cutie cu membrane passive, montarea difuzorului down-fire, cutie band-pass, etc.Chiar daca apar armonici nu mai ajung direct la ureche, efectul fiind ca subul suna curat si nu poate fi localizat. |
#431
Posted 19 November 2016 - 17:17
FC72, on 19 noiembrie 2016 - 16:17, said: daca poti auzi de unde vine sub-basul ceva nu este in regula la sistem, ori nu este bine setat ori calitatea este proasta |
#432
Posted 20 November 2016 - 09:54
donjoe, on 19 noiembrie 2016 - 14:32, said:
Prea greoi. Mai uşor aflu din forumuri şi articole pe teme punctuale, unde oamenii au selectat deja afirmaţiile relevante. donjoe, on 19 noiembrie 2016 - 14:32, said:
Diferenţa de fază şi diferenţa de volum/nivel cred că voiai să zici, amândouă reflectând diferenţa de drum în feluri diferite. „The azimuth of a sound is signaled by the difference in arrival times between the ears, by the relative amplitude of high-frequency sounds (the shadow effect), and by the asymmetrical spectral reflections from various parts of our bodies, including torso, shoulders, and pinnae.” și „Lower frequencies, with longer wavelengths, diffract the sound around the head forcing the brain to focus only on the phasing cues from the source.” |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users