Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Consideratii (filosofice sau nu) privind fenomenul audio
#37
Posted 25 January 2010 - 10:46
In anii 80 si inceputul anilor 90 se gaseau boxe sub 2000usd care chiar si azi dau mucul la haudiofilele de 3000 EUR actuale.
De ex, BW p-4 care erau entry level la vremea lor costau 1200 GBP perechea (ieftin chiar si pt anii 90)....boxele astea suna bine cam pe orice conserva de amplificator veche sau actuala iar legate in bi-amping la un receiver de doi lei gen Denon AVR-1906 (da, generatie 2005) canta jazz cum putine boxe am auzit. Pana la urma am scapat de toate boxele din casa si am ramas doar cu ele, putine boxe (noi) sau pe care le aveam deja si pe care le-am ascultat dupa ele m-au facut sa le acord mai mult de 5 secunde de atentie. (poate doar niste Avalon Eidolon dar nu vreti sa stiti cate apartamente tb sa vinzi ca sa ai banii pt ele). Singura lor problema este ca ai nevoie de un aparat de sudura sa le faci sa cante la adevarata lor valoare, au nevoie de ff mult curent desi specificatiile sunt de 80W in 8 ohmi. |
#38
Posted 25 January 2010 - 11:38
anabia, on 24th January 2010, 23:12, said: Nu e chiar asa, adica prin anii 85 un mag Akai nu stiu de care costa 70000 lei pe piata gri. Un VHS player era 30-35000 iar un recorder sarea de 50000(Panasonicul ala cu 3 capete era pe undeva pe la 60000). Exemplele sunt un pic fortate, pt ca astea erau preturile pe piata gri, dar un videorecorder performant in catalogul Neckerman din vremurile alea era pe undeva pe la 2000 usd, deci preturile nu erau chiar mici. Si Boxele alea Unitra de 75w cu potentiometre pe ele erau scumpe, nu mai retin, ca sa nu mai spun ca le luai pe pile :P . Acum cu 2000-3000 euro iti faci un sistem bun, chiar foarte bun(cu preturi "de criza") P.S. Tehnologia a evoluat, dar si materialele si knowhow-ul din scule a evoluat, deci preturile sunt pe masura. Compara caracteristicile tehnice ale unui amplif din anii 80 cu caracteristici ale unui amplif din anii 2000 si ai sa vezi diferenta. Scule middle si high end din vremuri apuse n-am ascultat ca sa fac o comparatie cu cele moderne, dar eu nu cred ca poate sa "le bata" pe cele actuale. Te-ai gandi ca odata cu tehnologia am evolua nu involua;de ce costa un amplificator bun in ziua de azi asa mult(2000eur)? strict din punctul de vedere al pieselor.Eu zic ca se speculeaza enorm idea cum ca: tot ce e bun e scump |
#39
Posted 25 January 2010 - 12:31
După părerea mea, „sculele” anilor ’80 sunt adevărate. Progresul a însemnat punerea accentului pe ceva ușor de manevrat. Un magnetofon AKAI GX 747 este tare oricând, cu toate că lenea ne face să evităm benzile, înregistrarea prea înceată etc. Specificațiile, de pe actualele amplificatoare, sunt „date tehnice”, fără legătură cu hi - fi. Despre boxe nici nu merită să discut.
|
#40
Posted 25 January 2010 - 13:33
Oi fi eu mosneag nostalgic, dar vad ca aici sunt unii si mai mosi decat mine :D Fiecare cu parerea lui.
Oricum de la mp3 vs CD s-a ajuns la teoria chibritului ca "nimeni nu mai face scule ca alea stereo in '80". Ca si cum asta a r fi problema - toata lumea are HDCD/DVD-A/SACD-uri dar nu are pe ce sa le asculte. |
#41
Posted 25 January 2010 - 16:21
Rafinamentul ăsta tehnic a făcut să avem acum muzică și filme de rahat.
|
#42
Posted 27 January 2010 - 01:57
FC72, on 18th January 2010, 19:20, said: Eu stau si ma minunez la generatia mp3 actuala de tineri. Pentru ei boxele se baga in priza, sistemele home cinema au incluse player, amplificator, boxe care se baga in priza...nu concep altfel. Acum 15 ani boxele nu se bagau in priza erau niste cutii cu difuzoare, sursele audio erau niste discuri care trebuiau neaparat cumparate nu se "faceau" acasa si se redau cu un aparat numit CD-Player la care mai trebuia un alt aparat numit amplificator, astfel puteai avea muzica.Existau casete audio din abundenta fiind singurul standard recordable. Nu exista MP3.La fel si calculatoarele erau ciudatenii.USB? memorie Flash-stick? ce sunt alea? Probabil unii vor spune ca tehnica a evoluat dar nu neaparat in performanta, evolutia a fost dictata de cererea de pe piata si s-au impus produse si formate de larga raspandire, ieftine si proaste care au satisfacut pretentiile din ce in ce mai reduse ale consumatorilor.Tendinta se mentine si acum numai rahaturile ieftine (care se baga in priza :naughty: ) se vand. |
#43
Posted 27 February 2010 - 14:53
[ post mutat din topicul acesta: http://forum.softped...howtopic=641925 ]
Ce este un audiofil? Am discutat despre cabluri, despre productie, am vazut argumente pro si contra. Multi dintre cei care vor citi acest topic se vor intreba, oare ce componente fac parte din setul de abilitati necesare, pentru a intelege materia discutata. Inainte de a clarifica notiunea de audiofil, sa ne amintim de faptul, ca o serie de meserii consacrate necesita atestate dupa niste reguli clare, precum si scolarizarile aferente. Nu este un secret faptul, ca in lumea moderna nu se poate autodenumi nimeni medic, fara a absolvi in prealabil o scoala cu materii si examene clar definite. De altfel legislatia reglementeaza fara echivoc aceste aspecte. Ceva mai simplu de definit sint alte calitati, cum ar fi spre exemplu cele sportive. Evident aici legislatia nu impiedica pe nimeni sa se autodeclare spre exemplu fotbalist. Sita de calificari prin care trece insa o asemenea persoana nu greseste, la fel ca si in cazul meseriilor reglementate de lege. Ce este insa un audiofil? Prima sursa la care apelam este dexul limbii romane (www.dexonline.ro). Diversele variante de scriere, precum audiofil, audiophile, audiofile, audifille, samd nu livreaza niciun rezultat. Se pare, ca termenul respectiv nu numai ca nu este reglementat prin lege, dar nici macar nu este cunoscut. Cum insa sursele nu se termina cu dexul limbii romane, apelam la...wikipedia: http://en.wikipedia....wiki/Audiophile Well, fiecare poate sa judece, cit anume din ceea ce explica wiki ii va satisface setea de cunoastere privind calitatile unui audiofil. La toate acestea as adauga vreo citeva aspecte, care reies din discutia prezenta (10 pagini pina aici): 1) Un audiofil nu este interesat de fenomenele fizice, care stau in spatele domeniului audio. Un audiofil aude si intelege fara explicatii suplimentare. Comentariu personal: sa nu uitam, insa ca proiectarea echipamentului audio presupune, dupa cum spuneam, cunostinte in domeniu, fie in urma unui studiu agreeat la nivel legislativ (inginer electronist, fizician, acustician samd), fie calificari inferioare (gen tehnician) impreuna cu experienta acumulata in timp si/sau test. Motivele tin nu numai de cerintele functionale ale produsului final ci si de problemele legate de siguranta. Nu cred, ca exista cineva, care este dispus sa puna mina pe o carcasa de amplificator stiind, ca probabil va fi scuturat urmind sa fie ultima actiune din viata. 2) Un audiofil nu este interesat de calcule simpliste. Fenomenul este extrem de complex si nu poate fi explicat practic deloc Comentariu personal: mai este nevoie de comentariu? 3) Un audiofil dispune de calitati, de care nu se apropie nici muritorul de rind si se pare ca nici muzicienii consacrati Comentariu personal: probabil ca un dirijor, care trebuie sa extraga din amalgamul de instrumente notele false, nu se califica la punctul 3. Marturie stau afirmatiile useruluio FC72 cu o pagina sau doua in urma. Stie el...nu? 4) Argumentul audiofilului este dat de marturia experientei personale Comentariu personal: ce ati spune, daca un medic fara diploma (sic) v-ar promite el, ca va rezolva sub garantia juramintului personal? Fiecare decide 5) Audiofilul nu se expune testelor. Nu oricum si in orice caz, in urma unor conditii imposibil de realizat: echipament propriu, auditii care se intind pe perioade indelungate samd Comentariu personal: Merita oare investitia? Ca sa aflam...chiar ce oare? In incheiere, pentru ca deja intindem pelteaua, sa nu uitam faptul, ca echipamentele audio sint proiectate de catre o anumita grupare de specialisti, ale caror abilitati au de-a face cu notiuni legate de fizica si matematica. Cit de afoni sint sau nu acesti specialisti nu intereseaza pe absolut nimeni din partea respectiva de industrie. Nu credeti? Atunci cercetati ;)
Edited by antinari, 27 February 2010 - 17:23.
|
#44
Posted 27 February 2010 - 15:00
[post mutat din topicul acesta: http://forum.softped...howtopic=641925 ]
Eu as simplifica lucrurile, as imparti lumea in melomani si audiofili,ma refer la pasionatii de muzica.
Edited by antinari, 27 February 2010 - 17:24.
|
#45
Posted 27 February 2010 - 17:49
Salutare. Eu nu inteleg paseismul asta, chiar deloc aka tot ce e vechi e bun, ce e nou e crap.Se face si acum muzica foarte buna, se fac filme foarte bune, arta nu este in declin decat daca te uiti pe mtv si pe acasa tv in exclusivitate. Iar tehnologia a facut progrese enorme, desigur daca nu te uiti numai in hypermarketuri, sunt magazine gen Realacustic, Sono unde gasesti orice iti pofteste inimioara si permite portofelul.
Cand eram mic tot ce se gasea erau casete trase mai mult sau mai putin prost si viniluri pe sub mana,rar benzi de mag, pick upuri tesla si boxe de 2 bani(Care voua vi se par acum dupa 20 de ani nec plus ultra) toate la niste preturi prohibitive pentru un om obisnuit. Acum se gaseste orice: si viniluri si cd-uri originale, poti sa iei ORICE piratat de pe net la exact aceeasi calitate ca un vinil-cd-sacd. Ca unii refuza evidenta, e de inteles, asa sunt oamenii.S-au facut teste, blind si nu exista nici o diferenta intre inregistrari digitale bune si inregistrari analogice la fel de bune. Pe sculele mele, urechea mea (nu sunt inginer audiofilist ce-i drept) nu face diferenta intre un mp3 la 320kbps/flac/wma/cd original. Testat. Doar ca nu sunt genul care sa se minta singur.Si nu, nu ascult muzica pe boxe de plastic. In materie de scule, alte povesti nemuritoare. In functie de cati bani ai, in zilele noastre gasesti absolut orice. Gasesti si amplifuri vintage la cateva sute de euro(cum am eu), gasesti si super scule comparabile cu respectivele vintage-uri in anii lor de glorie dar tre' sa scoti cateva mii de euro din buzunar(exact cum erau si aclamatele vintage la vremea lor, erau orice numai ieftine nu.costau un purcoi de bani). Mai pe scurt, traim vremuri minunate in care oricine se poate bucura de muzica, nu numai o "elita" de snobi si asta mai ales datorita progresului tehnologic si internetului. Cand citesc unele posturi de pe aici am impresia ca Iosif Sava nu a murit ci o arde pe softpedia. :) Edited by Bijaz, 27 February 2010 - 17:52. |
#46
Posted 27 February 2010 - 18:41
Nu sunt fan vintage dar unele produse sunt de exceptie si pot proba asta in ciuda treceri timpului.Binenteles ca sunt execeptii, nu regula.
Tehnica a evoluat, multe din sculele din ani aia reprezinta viziunea producatorilor de atunci si bineneteles cererea cumparatorilor. Atentie mare la impartirea lumii in audiofili si melomani, vezi filmuletul pus chiar de tine, iti par aia oameni care asculta numai sunete sau traiesc muzica ? Totul se reduce la pretentii, cunostinte si educatie. Pentru majoritatea muzica este ceva distractiv de entertaiment dar pentru cine este pasionat, obsedat lucrurile pot ajunge ca la audiofili greci, sunt oameni care traiesc intens asta avand senzatii emotionale profunde. Cine nu intelege asta probabil va rade crezand ca sunt smintiti din moment ce platesc averi pe care nu le au pentru aceste senzatii. |
|
#47
Posted 27 February 2010 - 18:54
Citatul ala nu este complet, mi l-a editat un moderator, era foarte ironic in esenta la adresa audiofililor. Eu cred ca sculele din prezent sunt superioare din orice punct de vedere celor de acum 20 de ani, desigur raportat la aceeasi clasa, adica un varf de serie de acum 20 de ani cu unul din prezent. Daca aveam 1000 de euro pentru amplif nu imi luam unul de 150 second desi se aude foarte bine si asta vechi, imi luam un NADc375BEE, dar nu am avut marafeti. In materie de incinte aceeasi discutie, tehnologia nu sta pe loc. Pe langa consumer products se face si cercetare in acustica si in orice altceva.
|
#48
Posted 27 February 2010 - 21:48
Un interviu grozav cu Harry Pearson care explica cam aceleasi lucruri care le-am observat si eu: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/aNTwL4QOzBk?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] sunt 4 parti.
Omu vorbeste generalitati dar va recomand sa ascultati de mai multe ori ce spune sunt chestii foarte interesante.Cine este atent poate extrage o fraza care exprima esenta evaluari acustice. Pentru cine vrea sa invete ceva despre ce a fost ce este si ce va fi in domeniu audio merita sa pierdeti cateva minute cu el. |
#49
Posted 28 February 2010 - 00:24
Aberatorul sef in plin discurs: "In early days, tranzitorii comutau on-off si ii puteai auzi comutand, pe cand lampile au un debit constant de electroni prin ele si evident se simte"... Mai sa fie, aveau transistoare in clasa D in "early days" dar lampile erau toate in class A...
Alta perla: "tehnologia are nevoie de timp - CD-urile abia acum incep sa se auda bine" - si eu care credeam ca abia acum se fac CD-uri comprimate de nu se mai intelege nimic din muzica. Aia o fi evolutia pe care a vazut-o omu'. Apoi "This is the future" - si arata un iPhone... PS: John Curl il iubeste la fel de mult ca intotdeauna :) Edited by SuperDuper, 28 February 2010 - 00:51. |
#50
Posted 28 February 2010 - 00:56
Macar vad ca accepta ca "multichannel SACD" suna acum cum ar trebui sa sune muzica. Chiar daca tot lauda LP-urile :)
Edited by SuperDuper, 28 February 2010 - 00:58. |
#51
Posted 28 February 2010 - 08:53
vata_pa_batz, on 27th February 2010, 15:53, said: Un audiofil dispune de calitati, de care nu se apropie nici muritorul de rind si se pare ca nici muzicienii consacrati Edited by laserdance, 28 February 2010 - 08:57. |
|
#52
Posted 28 February 2010 - 08:53
Sa inteleg ca asta este tot cei inteles din ce spune omu? atunci nu este nici o mirare ca unii au o asa mica capacitate de a intelege lucrurile.Idei putine si fixe.
Daca ascultai tot discursul vedeai ca omu nu este tehnic si nu il intereseaza detaliile cum lucreaza electronicele a spus cum isi imagineaza el ca stau lucrurile facand o analogie cu ce percepe. Inca o ignoranta este treaba cu CD-urile, atentie ca se refera la reproducerea discurilor nu la producerea lor, abia in ultimi ani tehnologia de redare a acestora a reusit sa extraga maximum din acest format, restul de pana acum au fost diverse incercari cu mai mult sau mai putin succes.In ce consta "revolutia" asta iti las placerea de a te documenta singur, daca vei intelege binenteles. Sa inteleg ca nu esti de acord ca i-Phonu si alte asemenea tehnologii reprezinta viitorul?Mai arunca o privire in industria audio sa observi ce impact au produsele Apple asupra tuturor segmentelor.Cate receivere sunt i-Pod Ready, cate head-unituri car-audio nu au aceasta facilitate? Discursul arata ca omul este un adevarat cunoscator al domeniului cu vreun arici care fabuleaza iar cine are habar poate intelege tot ce spune.Reprezinta o autoritate in domeniu cu o vasta experienta si opinia lui reprezinta ceva important in acest domeniu, parerea altora ilustri anonimi nu reprezinta decat aberatii marunte fara importanta, coerenta si sens.Pentru cine vrea sa invete ceva si sa inteleaga ceva recomand urmarirea acestui discurs, este perfect ontopic. Eu as vrea sa subliniez o idee care m-a surprins si care este absolut adevarata si anume ca femeile aud mai bine decat barbati si cu toate astea nu sunt deloc multe audiofile.Treaba asta o pot confirma unul din cei mai buni arbitri pe partea de calitate sunet este defapt o arbitra! |
#53
Posted 28 February 2010 - 11:23
SuperDuper, on 28th February 2010, 01:24, said: Aberatorul sef in plin discurs: "In early days, tranzitorii comutau on-off si ii puteai auzi comutand, pe cand lampile au un debit constant de electroni prin ele si evident se simte"... Mai sa fie, aveau transistoare in clasa D in "early days" dar lampile erau toate in class A... Alta perla: "tehnologia are nevoie de timp - CD-urile abia acum incep sa se auda bine" - si eu care credeam ca abia acum se fac CD-uri comprimate de nu se mai intelege nimic din muzica. Aia o fi evolutia pe care a vazut-o omu'. Apoi "This is the future" - si arata un iPhone... PS: John Curl il iubeste la fel de mult ca intotdeauna :) Demagogia a prins intotdeauna la cei saraci cu duhul. O generatie intreaga poate sa stea si in cap, ca tranzistorul este net superior lampii. Nu-i de mirare ca s-a impus pe piata, asa cum se intimpla in mod logic in cadrul progresului tehnologic. O buna perioada de timp argumentele audiofililor erau in stare sa-ti ridice parul pe cap. Exemplu: daca ai fi un electron, ce ti-ar placea mai mult, sa zbori liber in vacuum, sau sa te chinui sa strabati straturile de semiconductori? :lol: |
#54
Posted 28 February 2010 - 12:30
vata_pa_batz, on 28th February 2010, 12:23, said: O generatie intreaga poate sa stea si in cap, ca tranzistorul este net superior lampii. Nu-i de mirare ca s-a impus pe piata, asa cum se intimpla in mod logic in cadrul progresului tehnologic. Edited by laserdance, 28 February 2010 - 12:31. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users