Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

Perseidele

Samsung doreste ca pana in 2025 n...

Despre "Drugtest 5000"
 La multi ani @pufonel!

lichid racire Tico Daewoo

Laptop Asus nou cu ssd 980gb scri...

Multimedia, Office - AV1, x265 De...
 Platformele online schimba ordine...

Impas succesiune

Share imagini iPhone HEIC?

xiaomi se blocheaza
 Carbonaut, not great, not terribl...

Amplificare semnal GSM

Oneplus 10T

Va doriți revenirea tramvaielor p...
 

ajutor sapa

- - - - -
  • Please log in to reply
55 replies to this topic

#1
bidis

bidis

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 16
  • Înscris: 04.02.2009
Salut am si eu o rugaminte parinti mei si-au construit o casa momentan la rosu,au tras tevile pentru incalzire pe jos(cupru cu izolatie de burete)cat de groasa trebuie sa fie sapa si daca se poate care sunt pasi care trebuie urmati la turnarea sapei

#2
copjob2000

copjob2000

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,813
  • Înscris: 26.11.2006

 bidis, on 6th January 2010, 00:17, said:

Salut am si eu o rugaminte parinti mei si-au construit o casa momentan la rosu,au tras tevile pentru incalzire pe jos(cupru cu izolatie de burete)cat de groasa trebuie sa fie sapa si daca se poate care sunt pasi care trebuie urmati la turnarea sapei






Casa este construită fără un proiect elabortat de un arhitect?
Dacă este așa, situația este gravă, asta ca să nu spun foarte gravă, pentru că se pot produce nenorociri.... :confuzzled:

#3
bidis

bidis

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 16
  • Înscris: 04.02.2009
Eu nu am spus ca nu are proiect, dar a fost fara instalatii

#4
Dic1

Dic1

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 525
  • Înscris: 13.01.2007
Iata o reteta de sapa uscata fara aramatura metalica, in grosime de 5-8cm.
Nota: asa au facut muncitorii la mine si dupa 4-5 luni nu a crapat nimic la sapa. Nu stiu daca este bine sau rau, dar s-a dovedit a fi de bine la mine. Spor la citit!

Scule necesare: galeti goale, indreptar, sfoara, bucati de lemn, furtun de nivel, lopeti, cancioc, mistrie si un fortun cu stropitoare.
Materiale: saci de ciment, nisip, apa.
Oameni: cel putin 2 care sa invarta materialul si sa il aduca in galeti la turnare si un meserias care sa stie sa toarne sapa.

Modul de lucru:
Se da nivelul cu furtunul cu apa pe tot etajul ca sa afli grosimea sapei. Incerci sa faci o mediere a grosimei (sapa sa aibe minim 5cm grosime si maxim 10cm). Marchezi pe fiecare perete, in cateva locuri, nivelul sapei.

Pregatirea suprafetei: se sparg eventualele ciocuri in placa de beton, se curata bine suprafata de orice murdarie si de praf, apoi se amorseaza cu lapte de ciment (apa cu ciment ca un lapte gri).

Reteta material sapa: se pun doua lopeti de nisip la una de ciment, formandu-se o gramada (daca le pui pe rand ai deja cat de cat un amestec). Apoi din gramada asta, iei materialul uscat (ciment+nisip) si il treci in alta gramada, avand grija ca dupa fiecare lopata sa stropesti cu putina apa cat sa fie materialul umed (apa o stropesti peste material, nu torni). Amesteci cu lopata sa se mai omogenizeze ingredientele. Mai treci materialul din gramada asta in alta gramada, fara sa mai stropesti cu apam dar amestecand bine cu lopata sa se omogenizeze ingredientele.

Dai nivelul sapei cu furtunul cu apa pentru a afla grosimea sapei (marchezi in cateva locuri pe pereti), apoi pregatesti suprafata peste care torni sapa. Faci cateva gramajoare de material langa perete, in dreptul  semnelor si pui niste bucati de lemn (suprafata de sus a lemnului sa fie la nivelul de pe perete, lemnul va fi ingropat la ras in gramajoara - adica sa fie igropat cu totul, mai putin latura de sus). Uite asa ai obtinut niste marcaje de nivel a sapei.
Ca sa faci marcajele de la mijlocul camerei (in ideea in care nu ai indreptar de 4m), unesti cu sfoara 2 marcaje de la pereti si faci inca una sau doua marcaje pe la mijlocul camerei. Fiecare marcaj va fi format dintr-o gramda de material si placa de lemn, aliniata cu sfoara la nivelul marcajelor de la perete. Cam asa dai nivelul sapei in mijlocul camerei. Adaugi material intre marcaje si il intizi cu indreptarul (te folosesti de bucatile de lemn pentru a sprijini indreptarul). Ai grija sa pui material cat sa unesti ghidajele. Elimini surplusul de material cu o mistrie si le faci drepte pe laturile laterale, folosindu-te de intreptar faci fata dreapta la nivelul ghidajelor.
Vor rezulta niste "stalpi de ghidaj" lati de 30-40cm, lungi cat un perete si inalti cat este sapa (5-8cm in functie de inaltimea marcajelor si cum ai dat ghidajul). Astepti cateva ore (cel putin 2-3h) sa se mai intareasca, apoi umpli spatiul dintre acesti stalpi cu material si il intizi cu indreptarul.

Dupa turnare se lasa sa se usuce. Se poate calca dupa 24h si se pot depozita lucruri grele abia dupa 72h. Va fi complet uscata (sa poti pune parchet pe ea) dupa cateva saptamani, in functie de temperatura. Dar cel mai bine ar fi sa lasi macar o luna pana sa pui parchetul. Daca se lucreaza cu atentie, nu va mai fi nevoie de sapa autonivelanta.

Mult succes!

Vei remarca faptul ca cel mai mult timp iti ia sa intorci gramezile de material de cate 2 ori. Este de migala si e bine sa nu gresesti cand dai nivelul si cand faci marcajele. Cu staplii se merge relativ repede, iar cand ai acei stalpi de ghidaj uscati, poti turna sapa intr-o camera in cateva zeci de minute (daca ai material).

Edited by Dic1, 07 January 2010 - 14:45.


#5
bidis

bidis

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 16
  • Înscris: 04.02.2009
Multumesc pentru raspuns, pe unde trec tevile de la instalatia sanitara cum trebuie procedat trebuie sa puna armatura, cat de groasa se toarna sapa peste tevi

Edited by bidis, 07 January 2010 - 19:50.


#6
hippyotu

hippyotu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 117
  • Înscris: 24.03.2009
Daca pot sa-mi dau si eu cu parerea...as turna o sapa nearmata care sa acopere cam 1-2cm deasupra tevilor, nu mai mult. Sapa sa fie elastica, a se folosi aditivi. Dupa turnare se mai stropeste cu apa putin sa ramana umeda pentru urmatoarele 48 de ore minim. Solutia asta se prezinta la un curs de incalzire prin pardoseala.

Deasemeni, inainte de a turna sapa se recomanda punerea in functiune a instalatiei astfel incat dilatarea furtunului sa fie libera. In felul acesta in momentul in care se intareste sapa si furtunul se retrage raman spatii milimetrice pentru viitoarele dilatari.

Am totusi o intrebare daca se pricepe cineva, de ce sapa de 5 - 10 cm si nu 1 - 2 cm ? Eu cunosc persoane care regreta ca au turnat o sapa asa de groasa, pana la urma actioneaza si ca un izloant sau un fel de bariera la temperatura. Stiu ca are o inertie termica mai mare o sapa mai groasa dar merita?

Repet, asta as face eu, nu dau cu paru'

#7
Dic1

Dic1

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 525
  • Înscris: 13.01.2007

 bidis, on 7th January 2010, 19:49, said:

Multumesc pentru raspuns, pe unde trec tevile de la instalatia sanitara cum trebuie procedat trebuie sa puna armatura, cat de groasa se toarna sapa peste tevi

 hippyotu, on 7th January 2010, 21:56, said:

Daca pot sa-mi dau si eu cu parerea...as turna o sapa nearmata care sa acopere cam 1-2cm deasupra tevilor, nu mai mult. Sapa sa fie elastica, a se folosi aditivi. Dupa turnare se mai stropeste cu apa putin sa ramana umeda pentru urmatoarele 48 de ore minim. Solutia asta se prezinta la un curs de incalzire prin pardoseala.

Deasemeni, inainte de a turna sapa se recomanda punerea in functiune a instalatiei astfel incat dilatarea furtunului sa fie libera. In felul acesta in momentul in care se intareste sapa si furtunul se retrage raman spatii milimetrice pentru viitoarele dilatari.
Tevile sunt lasata pe placa (sunt prinse cu niste urechi din loc in loc), apoi s-a turnat sapa. La 5-6cm peste placa, peste tevi sapa are 2-4cm. La mine tevile de caldura sunt de uponor (parca asa se numesc) si trec printr-un copex, deci au loc de dilatare. Oricum, sa nu apara probleme, am avut apa in presiune imediat dupa montarea tevilor si pana cand s-a turnat si uscat sapa (in caz ca se intepa/spargea una sa se vada pe unde curge apa, dar nu a fost cazul :) ).
Am turnat sapa nearmata si nu s-a crapat (am inteles ca daca nu crapa devreme, in 1-2 luni, nu mai crapa). Nu am incalzire prin pardoseala.

 hippyotu, on 7th January 2010, 21:56, said:

Am totusi o intrebare daca se pricepe cineva, de ce sapa de 5 - 10 cm si nu 1 - 2 cm ? Eu cunosc persoane care regreta ca au turnat o sapa asa de groasa, pana la urma actioneaza si ca un izloant sau un fel de bariera la temperatura. Stiu ca are o inertie termica mai mare o sapa mai groasa dar merita?
In proiect am avut sapa nearmata de 5cm (sa aibe loc instalatiile). La turnarea placii de la cota 0, mai era nevoie de putin beton (ramasese un colt mic de 1-2mp de umplut). Din ratiuni de economie (nu avea sens sa mai chem o cifa pentru mai putin de jumatate de mc de beton) am mai intins din restul de beton cat sa acopere toata armatura si sa termin placa. Uite asa la sapa, am plecat cu 5cm intr-un capat al casei si am ajuns la maxim 9-10cm in coltul unde s-a intins betonul de placa.

Edited by Dic1, 08 January 2010 - 09:38.


#8
hippyotu

hippyotu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 117
  • Înscris: 24.03.2009
Suna bine  :peacefingers:  

O sa tin minte topic-ul cand o sa pun si eu asa

#9
aali_chris

aali_chris

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 36
  • Înscris: 04.04.2008
Buna seara
Am si eu o intrebare ,daca poate cineva sa imi raspunda.
Am un meserias care a turnat o sapa de cca 7 cm (bine-eu cred ca e mai mult placa).
In fine..a lasat-o la uscat cca 10 zile dupa care a pus un strat de adeziv ,extrudat de 2 cm ,folie si apoi parchetul de 12 mm.
Este corect ca el deja sa se apuce de parchet dupa numai atat de putin timp?S-a folosit ciment normal.
Imi e teama sa nu mucegaiasca in timp.El spune ca daca pune extrudat peste sapa "unsa "cu un strat de adeziv nu se intampla nik.Dati-mi va rog un raspuns cat mai urgent.

Edited by aali_chris, 23 March 2010 - 23:32.


#10
matzu_2003

matzu_2003

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 872
  • Înscris: 19.02.2008
sapa trebuie lasata 30 zile sa se usuce si sa se aseze si dupa aceea se poate trece la urmatoarele operatii....mai ales parchet

#11
bricolator

bricolator

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 732
  • Înscris: 09.10.2009

 aali_chris, on 23rd March 2010, 23:31, said:

Buna seara
Am si eu o intrebare ,daca poate cineva sa imi raspunda.
Am un meserias care a turnat o sapa de cca 7 cm (bine-eu cred ca e mai mult placa).
In fine..a lasat-o la uscat cca 10 zile dupa care a pus un strat de adeziv ,extrudat de 2 cm ,folie si apoi parchetul de 12 mm.
Este corect ca el deja sa se apuce de parchet dupa numai atat de putin timp?S-a folosit ciment normal.
Imi e teama sa nu mucegaiasca in timp.El spune ca daca pune extrudat peste sapa "unsa "cu un strat de adeziv nu se intampla nik.Dati-mi va rog un raspuns cat mai urgent.
Trebuie oprit meseriasul si daca nu vrea atunci impuscat,dar nu inainte sa-l intrebi unde crede el ca se va duce apa din sapa,ca sa mai ramana invataturi si pentru posteritate..

#12
Mondeo

Mondeo

    Nihil sine Mondeo

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,283
  • Înscris: 15.11.2005
Am si eu o intrebare, se poate pune polistiren de 2cm sub sapa? Crede-ti ca e necesar?
Meseriasul meu a zic ca la etaj sa punem un polistiren de 2 cm peste care o sa toarne sapa  de egalizare, cica ar ajuta la confortul termic si sonic.

Edited by Mondeo, 14 December 2010 - 11:05.


#13
motanul13

motanul13

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,340
  • Înscris: 03.08.2006

 Mondeo, on 14th December 2010, 11:04, said:

Am si eu o intrebare, se poate pune polistiren de 2cm sub sapa? Crede-ti ca e necesar?
Meseriasul meu a zic ca la etaj sa punem un polistiren de 2 cm peste care o sa toarne sapa  de egalizare, cica ar ajuta la confortul termic si sonic.

Nu prea il vad necesar . Doar daca la parter ai spatii neincalzite , atunci se justifica .

#14
Mondeo

Mondeo

    Nihil sine Mondeo

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,283
  • Înscris: 15.11.2005

 motanul13, on 14th December 2010, 15:45, said:

Nu prea il vad necesar . Doar daca la parter ai spatii neincalzite , atunci se justifica .

Am inteles.
Multumesc mult

#15
cameliavig

cameliavig

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 395
  • Înscris: 02.01.2011
Aceasta sapa semiumeda ,am impresia ca S 100 se numeste nu poate fi facuta si la betoniera? trebuie neaparat amestecata manual?

#16
septimiu80

septimiu80

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,315
  • Înscris: 27.01.2008
sapa semiumeda este cam vascoasa si nu se amesteca prea bine intr-o betoniera. poti merge pe sapa fluida si stunci o poti amesteca cu betoniera.

#17
cameliavig

cameliavig

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 395
  • Înscris: 02.01.2011
deci trebuie neaparat amestecata manual? asa cu lopetile?

#18
fasttaff

fasttaff

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 68
  • Înscris: 15.09.2005

 cameliavig, on 26th January 2011, 21:41, said:

deci trebuie neaparat amestecata manual? asa cu lopetile?

recomandare personala:
sapa mecanizata elicopterizata - cu rosturi de dilatatie,banda perimetrala,etc
calitate excelenta, executie fff rapida...repet este parerea mea.

bafta

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate