Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...

Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...
 Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...

joc idem Half Life gratis

PC game stream catre Nvidia Shiel...
 Pompa de apa HEPU ?!

Vreau o masina electrica de tocat...

Cum ajunge remorca de tir inapoi ...

Alt "Utilizator nou" pe T...
 ULBS INFORMATICA

Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata

Am nevoie de poze cu un curcubeu
 

Ascensoare (lifturi)

* - - - - 1 votes
  • Please log in to reply
66 replies to this topic

#1
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,502
  • Înscris: 13.06.2004
Cred că ar trebui să existe și un topic deaspre așa ceva. Eu am deja ceva întrebări.
Care este principiul de funcționare al lifturilor clasice - cum se realizează comenzile (au un fel de selectoare sau contactoare)
În ce an an fost înființată I.F.M.A. (Întreprindera de Fabricație și Montaj Ascensoare)?
În perioada comunistă, până să apară I.F.M.A. de unde importam ascensoare.
E adevărat că lifturile model anii '70-80, adică alea cu ușile care se deschid ca la autobuz și au cele 2 săgeți sunt copiate după "Schindler"?
Unde în București se află acel lift elvețian produs pe la 1905?
Nu înțeleg de ce la unele clădiri s-a adoptat acel sistem tâmpit american - acel sitem la care atunci trebuie să apeși un buton dacă cobori și un alt buton dacă urci.

#2
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,898
  • Înscris: 14.11.2004

 djl, on 29th December 2009, 22:30, said:

Nu înțeleg de ce la unele clădiri s-a adoptat acel sistem tâmpit american - acel sitem la care atunci trebuie să apeși un buton dacă cobori și un alt buton dacă urci.

Este bun la lifturile automate, de ex:

Eu ma aflu la etajul 4 din 8, cobor, decat sa stau degeaba si sa astept liftul sa coboare si sa il "chem" numai pentru mine, in acest fel el opreste si in "statie" la mine, sa ma duca la parter.

Sistemul este implementat de asemenea, sa evite situatia urmatoare (scara vecina de langa mine are lift automat cu memorie la etaj, opreste in fiecare "statie" daca apesi butonul), dar pentru a evita incurcaturile de genul unu apasa la etajul 5 pe buton, dar el vrea sa urce, dar liftul coboara, liftul primind comanda exact, el stie ca nu trebuie sa opreasca in acea statie si la urmatoarea tura va opri, cand va urca .

Daca nu am fost explicit te invit sa iti arat live, prima oara la acea scara de bloc si pe urma la mall, unde au lifturi cu comanda separata pentru urcare/coborare.

#3
Lipsum

Lipsum

    Moderator extrem de rău

  • Grup: Moderators
  • Posts: 4,722
  • Înscris: 29.01.2008
Daca cineva stie, poate sa ne zica si despre asa numitul "Turn de testat ascensoare" din Bucuresti. Cel putin asa am auzit ca ii zice.

#4
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,898
  • Înscris: 14.11.2004

 GlobalMods, on 29th December 2009, 23:00, said:

Daca cineva stie, poate sa ne zica si despre asa numitul "Turn de testat ascensoare" din Bucuresti. Cel putin asa am auzit ca ii zice.

O sa pun niste intrebari, la tatal meu, el lucreaza cu cei de la IFMA, poate la anul, in ianuarie, am noroc sa il vad si sa fac niste poze.

#5
nelutzu57

nelutzu57

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 591
  • Înscris: 03.12.2006

 GlobalMods, on 29th December 2009, 23:00, said:

Daca cineva stie, poate sa ne zica si despre asa numitul "Turn de testat ascensoare" din Bucuresti. Cel putin asa am auzit ca ii zice.
Ia încearcă aici :     http://ro.wikipedia....stat_ascensoare

Și cu tata Google am găsit posibile  răspunsuri și la majoritatea întrebărilor de mai sus...( cu toate că nu mă interesau ) ...așa de curiozitate să văd dacă mai era necesar....dar lasă ...pe altă dată ! .... :nonobad:

Edited by nelutzu57, 29 December 2009 - 23:55.


#6
doru3160

doru3160

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 80
  • Înscris: 30.01.2009
Pana prin 70 ascensoarele din blocurile de toate zilele(nu vorbim de hoteluri,spitale,etc)erau cu selector,adica in putul liftului era un lant gal(ca cel de bicicleta)prins de cabina,o roata de ghidaj in partea de jos a putului(dintata),si o roata de ghidaj(dintata)sus in camera masinii,(cum i se mai spune),pe acea roata de sus erau fixate niste came,care actionau microcontacte,in acest fel sus se stia unde se afla liftul in orice moment,si in rest erau releele si contactoarele,care stabileau prin contactele de usi,podea,etc,ordinea si sensul de pornire,nu cred ca e cazul sa discutam schema in detaliu(de altfel,nici nu cred ca mai retin f multe,dar cred ca si asta e ca mersul pe bicicleta),cert e ca acele modele,cu selector aveau o singura viteza,dupa care a inceput inlocuirea lor cu ascensoare cu traductori-in ce constau acesti traductori?intr-o montura de plastic in forma de U erau fixati magneti si o fiola reed(mai tarziu au fost cate 2 ),prin acest traductor trecea shuntul de pe cabina(constituit dintr-o tabla de fier),aceste tipuri de ascensoare au avut 2 viteze,una de mers si una de intrare in statie indiferent de sens.Binenteles ca si panoul de comanda era mai evoluat decat la precedentele,dar in principiu cam aceleasi functii acopereau.Dupa acest tip au fost introduse selectiv-colective pe sens,tot cu traductori,dar cu memorare a comenzilor pe sens de mers jos,adica la urcare,urca pusca unde avea comanda,apoi daca inregistra 3 comenzi simultane,urca la cea mai de sus,si apoi culegea tot ce gasea cu comanda pana jos.Panourile erau tot pline de relee,chiar multe la acest tip fata de celelalte,panoul de comanda era din cate tin minte cam de 1,5X1,8msper sa nu gresesc,dar asta nu e relevant,ce e important de retinut,e ca aceste masinarii,sa le zicem asa,daca sunt exploatate corect,si nu sunt facute modificari mecanice sau electrice,sunt cele mai sigure cu putiinta,toate accidentele care au fost prezentate de-a lungul timpului,invariabil au avut la origine interventii necalificate, rau voitoare,sau au fost prost intretinute.Am lucrat vreo 4 ani in domeniu,prin anii 80,de atunci sunt sigur ca au mai evoluat,nu cunosc ultimile noutati in domeniu,nu m-a mai interesat subiectul,dar cat am stat la ei,am prins perioada de tranzitie de la selector la traductori,si aparitia selectiv-colectivelor,dupa care am plecat,asimilasem tot ce se putea asimila,eram tanar,si a fost un job care mi-a permis sa si invat in paralel cu munca.Poate cei mai tineri sa stie ce s-a mai facut in domeniu,as fi si eu curios de evolutie,ceea ce am spus e doar o mica parte din ce-mi aduc aminte,sunt multe amanunte,in functie de intrebari,daca stiu o sa mai lamuresc din necunoscute...

Edited by doru3160, 30 December 2009 - 13:38.


#7
ravvy

ravvy

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 283
  • Înscris: 22.06.2009
interesant ! as fi curios daca ati avea careva schema la partea digitala aliftului adik aia cu ecranu care indica ttaju la care este sau niste leduri care sa imi arate si sa am 10 butoare si 10 leduri si sa apas pe buton si sa vina incet ed pe un led pe altu mana unde am apasat ! stiti vreo schema ? sau cu un ecran !

#8
pelikanu

pelikanu

    tread carefully

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,089
  • Înscris: 19.08.2005
Schemele nu sunt de obicei facute publice.
Daca vrei o simpla comanda cu display si 10 butoane, se poate facu cu un PIC16F876 si un PIC16F84.

876 - va face partea de comanda iar 84 partea de display.

Edited by pelikanu, 30 December 2009 - 13:56.


#9
mihai!

mihai!

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,800
  • Înscris: 15.04.2006

 GlobalMods, on 29th December 2009, 23:00, said:

Daca cineva stie, poate sa ne zica si despre asa numitul "Turn de testat ascensoare" din Bucuresti. Cel putin asa am auzit ca ii zice.

 

Quote

Liftul spre cer al lui Ceausescu


„Țărușul de beton“ a fost gândit să fie cu 37 de metri mai înalt decât turnul de testat lifturi al nemților de la Schneider (77 metri), liderul european în producția de ascensoare.

România deține cel mai înalt turn pentru testat ascensoare din Europa, record inutil, fiindcă n-a fost niciodată folosit. Astăzi, turnul înalt de 114 metri, considerat cea mai sigură clădire la seisme din țară, e în proprietatea lui Ion Țiriac, care-l folosește ca suport pentru bannerele de reclamă ale reprezentanțelor sale auto. Năstrușnica idee a construirii unui megaturn pentru testat ascensoare i s-a năzărit tovarășului Nicolae Ceaușescu în timpul unei vizite la fabrica de ascensoare IFMA, când, aflând cum sunt testate lifturile în România, s-a speriat că el sau consoarta ar putea rămâne blocați în vreunul din lifturile de la Casa Poporului.

Nicolae Lupu, directorul de proiectare al IFMA, își amintește cum a demarat proiectul: „Palatul Parlamentului era aproape de finalizare, când Ceaușescu a venit aici în fabrică. Credea că ascensorul se face complet așa cum este și se mută acolo. El se aștepta să vadă un tub lung ca un tren”. Unul dintre ingineri i-a explicat dictatorului că în fabrică nu-s prea multe de văzut, fiindcă ascensorul e făcut din bucăți: ușile de pe fiecare palier, cabina, troliul etc. și că doar după montarea în clădirea de destinație se naște ascensorul. Perspicace, șeful statului a percutat: „Da’ cum, tovarăși, să-l puneți direct în Casa Poporului? Dacă nu merge bine? Trebuie probat mai întâi. Unde-l probați?”. I s-a explicat că verificarea lifturilor se face doar în cazul prototipurilor într-un turn pentru testat ascensoare. Înnegurat, Ceaușescu a conchis: „Nu, tovarăși. Înainte să le puneți în Casă trebuie să le verificați pe toate în turn”.

Inginerii au pus pe masă un argument zdrobitor, cu care sperau să-l înmoaie pe dictator: „I-am explicat că turnul nostru de testare avea doar 37 de metri, iar lifturile de la Casa Poporului urmau să circule prin niște puțuri adânci de vreo șaptezeci și ceva de metri, fiindcă era vorba de lifturi care merg mult în pământ, în adăpostul antiatomic”. Panicat de-a dreptul, liderul comunist a ordonat să se ridice un turn special destinat testării celor 55 de lifturi ce urmau să fie montate în Casa Poporului: „În stilul lui, a zis: «Dacă tot îl facem, să-l facem pe cel mai mare». Arhitecții și constructorii au preluat problema și s-au interesat care sunt cele mai înalte turnuri din Europa. La momentul ăla, cel mai înalt era în Germania, avea 77 de metri și aparținea companiei Schneider, cel mai tare producător european de lifturi”.

Construit printr-o metodă revoluționară

Proiect de pionierat în ingineria de construcții românească, turnul de 114 metri a fost ridicat utilizând metoda de turnare continuă a betoanelor, tehnologie utilizată doar la ridicarea barajelor pentru lacurile de acumulare: „Timp de trei luni, zi și noapte s-a turnat încontinuu, până au terminat de ridicat cochilia turnului. S-au folosit cofraje culisante. Cifele stăteau la coadă în șir ca furnicile ca să descarce și macaralele aveau montate pe ele reflectoare care în lunile alea pe o rază de câteva sute de metri au făcut din noapte zi. Dacă turnarea betonului s-ar fi oprit dintr-un motiv oarecare și betonul turnat ar fi apucat să se întărească, noua șarjă nu s-ar mai fi legat și ar fi trebuit să dea turnul jos și să-l facă de la început.

După trei luni, când zidurile exterioare au fost gata, s-a trecut la interior, unde s-a lucrat doi ani, din ’86 până-n ’88”, își amintește inginerul Proca, de la IFMA. Despre turnul de ascensoare se spune că, în ciuda înălțimii, e clădirea cea mai sigură la cutremure din România: „Ea are 100 de metri deasupra pământului și 22 de metri în pământ. E înfiptă așa ca un par, ca un țăruș. Clădirea, fiind o bucată compactă de beton, dacă se răstoarnă se răstoarnă ca un întreg, dar nu se poate, fiind aproape pe un sfert băgată în pământ”, explică directorul Lupu. Clădirea e împărțită în 23 de nivele betonate, iar peste 100 de metri sunt ridicate încă trei etaje tehnice pe structură metalică. În interiorul turnului se află 8 puțuri adânci cât hăul, în care ar fi trebuit să se testeze diverse modele de ascensoare.

Liftul restaurant

Turnul n-a apucat să fie folosit niciodată pentru testarea lifturilor, deoarece pentru validarea prototipurilor turnulețul de 34 de metri e arhisuficient. Românii au încercat să închirieze turnul unor producători de ascensoare de talie mondială, care produc lifturi de mare viteză pentru zgârie-nori, însă nici măcar aceștia n-au fost interesați: „Acum vreo 5-6 ani am dat sfoară în țară celor de la Otis, liderul mondial, și lui Schneider, liderul european, că putem să le oferim turn de 100 de metri unde pot testa ascensoare de mare viteză, de peste 6 metri pe secundă”. Reprezentanți ai ambelor companii au venit în România și au fost urcați în turn cu liftul restaurant: „Clădirea are două ascensoare. Unul de marfă de 8 tone și unul de oameni, cu o capacitate de șase persoane. Ăla de persoane nu merge, că a plouat în camera de mașini și ne-a rămas doar cel de marfă, care însă are o viteză de înaintare de 0,3 metri pe secundă, încât îți trebuie vreo 10 minute să ajungi până sus.

Ca să nu se plictisească delegațiile venite în vizită din afară, le-am pus acolo o masă cu pahare și sticle de băuturi, ca până făceam plimbarea să povestim la un pahar”. Ospitalitatea românească n-a biruit pragmatismul occidental: „N-au reacționat, deoarece pentru Schneider turnul de 77 metri e suficient, deși al nostru e mult mai impresionant decât al lor, iar americanilor le-ar fi un pic peste mână să traverseze ascensoarele pe ocean cu vaporul pentru teste, plus că ei au clădiri și mai înalte decât a noastră. Nu prea i-a interesat nici partea de producție, ci atât pe Schindler, cât și pe Otis, cel mai mult i-a interesat partea de service pentru că în România, fiind montate 50.000 de lifturi, probabil că se poate câștiga bine din treaba asta”.

Ascensiunea imobiliarelor

La sfârșitul anilor Ž90 IFMA a fost cumpărată de la stat de Ion Țiriac, producând și în momentul de față mai mult de jumătate din ascensoarele comercializate în România. În curând fabrica de la piciorul podului Grant va fi relocată în cartierul Militari, pe amplasamentul ei urmând să fie dezvoltat un proiect imobiliar. Despre turn s-a zvonit că, date fiind înălțimea și rezistența sa la cutremure, în sfârșit și-ar putea găsi utilitatea: „S-a propus ridicarea unui ansamblu rezidențial care să îmbrace turnul de jur împrejur, iar puțurile pentru testat ascensoare să fie folosite pentru instalarea unor lifturi pentru locatari. Însă proiectul costă multe zeci de milioane de euro și deocamdată s-a renunțat la el”. Până una-alta, turnul pentru ascensoare e folosit de Țiriac ca suport pentru bannerele de reclamă ale reprezentanțelor sale auto și sus în vârf are montate antene de transmisiuni radio-tv-internet și GSM. Singurii locatari ai turnului părăsit sunt porumbeii, al căror fâlfâit de aripi se aude cu ecou în puțurile de beton unde Ceaușescu visa să-și testeze liftul „sigur” spre buncărul subteran. Sursa: Daniel Befu – Gandul


  Pentru poze aici

#10
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,502
  • Înscris: 13.06.2004
Cel mai vechi lift din Timișoara are 81 de ani (doar cabina mai e originală): http://www.tion.ro/s...090820-11052775

#11
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,502
  • Înscris: 13.06.2004

 djl, on 29th December 2009, 22:30, said:

Unde în București se află acel lift elvețian produs pe la 1905?

Încă îl caut :)

#12
Neaceasca85

Neaceasca85

    Muzeul Lampilor

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 88,719
  • Înscris: 14.10.2008
Liftul de la bloc mi-a dat destul de multe amintiri, parte din viata mea intre 1992 si 2000, intr-un bloc construit in 1985. Bag de seama ca toate sunt la fel, cu fluieratul specific al motorului cand acesta incetineste. Stateam la etajul 5 si usa de la acest nivel avea si ea un scartait specific, stiam cand ajungeau parintii acasa la auzul acelei usi si astfel puteam sa ma opresc din vreo activitate mai putin permisa, sa nu fiu prins.  :D Dar de destul de multe ori liftul nu functiona si urcam pe scari, in fiecare primavara la topirea zapezii ploua in el si il opreau pana cand apa nu mai curgea, ba nu mergea becul din el si trebuia sa bajbai butoanele, plus fel de fel de defectiuni.

Am auzit cum ca un vecin a cazut cu cabina dupa ce cablurile au cedat si a reusit sa o pozitioneze in dreptul unui nivel ca sa iasa. Mie cel mai frica imi era sa raman blocat la mezanin, un nivel la care treceai printr-un tunel de beton si apoi urma parterul, respectiv etajul 1. Penele de curent din anii '80 au surprins-o pe maica-mea in el, din ce imi povesteste, insa pe mine m-a prins doar o pana de curent scurta de 2 minute undeva prin 1997 si culmea tocmai atunci era ars becul din cabina asa ca nu stiam care era baiul dar m-a informat tata strigand la mine.  :lol:

In 1998 am iesit pentru prima oara pe terasa blocului si am bagat capul pe o fereastra de la casa liftului. Am vazut/auzit ceva similar cu acest video, fluieratul motorului il auzeam si prin coloana de canalizare cand luam apa din WC cu un burete: :P

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/pq4P8P9j-4Q?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Mai tarziu am incercat sa vad si motorul liftului de la blocul in care aveam meditatie la mate, apoi in 2005 si de la blocul din Bucuresti/Berceni unde stateam ca student, numai ca acolo nu exista iesire pe terasa, era incuiata si pe usa de la casa liftului scria "Camera troliu; intrarea interzisa".

Edited by Neaceasca85, 11 March 2011 - 02:51.


#13
silvc

silvc

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 193
  • Înscris: 18.08.2010

 djl, on 29th December 2009, 23:30, said:

Unde în București se află acel lift elvețian produs pe la 1905?
Intr-un comentariu pe wikimapia scrie ca pe strada Academiei nr 2 (zona centrul vechi - BNR) se afla cladirea cu primul lift instalat in Bucuresti insa nu specifica anul.

#14
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,502
  • Înscris: 13.06.2004
Când trec pe acolo o să intru în clădirea cu pricina și am să văd cât de vechi e.

#15
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,502
  • Înscris: 13.06.2004
Am fost azi pe acolo. Liftul nu mai era în funcțiune și nu era la parter și nici nu am urcat până unde era oprit (aveam de urcat 2 sau 3 etaje și nu am avut chef). Oricum, ușa exterioară și butoanele de comandă nu mai erau cele original. Judecând după înălțimea clădirii, acesata nu ar trebui să aibă lif, dar ideea cretină de a nu pune lift la clădirile de locuințe care au mai puțin de 5 etaje a apărut pe vremea comunismului, din motive de ieconiomie.

#16
bbbgeorgebbb

bbbgeorgebbb

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 109
  • Înscris: 26.02.2013
Stimati domni moderatori de topic dar si vizitatori care au cunostinte in domeniu,

Reprezint o Asociatie de Proprietari la o scara de bloc P+9 avand un lift P+8 (la etajul 9 este camera troliu). Liftul are varsta de 27 ani. In acest interval s-au facut
o revizie capitala (schimbare cablu tractiune, schimbare cupla principala troliu, strunjire roata ghidaj cablu etc) si reviziile/autorizarile periodice la doi ani.
Avem probleme cu liftul, in ultima vreme f. dese si grave.
In principal, problemele se datoreaza inchiderii/deschiderii usilor de acces din/in statie (usile trebuie ajutate cu mana , cu mare dificultate).
Intrepr. de intretinere/revizie a spus ca trebuie schimbata intreaga instalatie electrica si ne-a prezentat o oferta in acest sens, in valoare de 24.317 RON (inclusiv TVA)!!.
In devizul anexat, nu rezulta ca se va schimba partea de actionare usi statii, nici contactele de sesizare inchidere/deschidere completa a usilor (ceeace am observat noi ca genereaza problemele) desi am sesizat aceasta celor ce au facut constatarea/devizul. Posibil sa fie "ascunse/incluse" in cadrul pozitiilor din deviz, desi noi am solicitat sa se schimbe/inlocuiasca numai acestea, insa am fost refuzati pe motiv ca....  nu se mai fabrica ! De asemenea, turnichetii de trecere a cabinei prin statie se pare ca functioneaza bine, neexistand decalaje intre pozitia fizica a cabinei si cea semnalizata. Avem senzatia ca vom schimba totul, mai putin partea generatoare de defectiuni, aceasta la un pret destul de necontrolabil si mare! Mai mult, apelul din statie si din cabina se face cu butoane TOUCH, pe care vor sa o schimbe cu butoane cu contact care...am vazut ce probleme fac pe la altii!

Solicitarea noastra de ajutor ar fi, daca regulamentul forumului permite, sa postam pe forum, spre analiza dvs. , o scanare a devizului , incercand pe cat posibil sa ascundem denumirea firmei pentru a nu ii face nici reclama, nici contrareclama, iar dvs. sa ne dati cateva indicatii, bazate pe experienta, pentru a ne putea rezolva problema cat .... mai in cunostinta de cauza, mai ieftin si eficient.
Asteptam si intrebari in cazul in care nu am dat suficiente detalii.  
Cu multumiri anticipate,
B. George

#17
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,502
  • Înscris: 13.06.2004
Dar nu aţi întrebat dacă se pot oune alte modele?  :huh:

#18
geo123

geo123

    Power User

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,926
  • Înscris: 10.05.2006
Este posibil aprope orice; inclusiv schimbat cabina si usile din staii cu altele moderne.
Sfatul meu este sa luati legatura si cu alte firme care se ocupa cu mentenanta si modernizarea de ascensoare si sa puneti problema exact ca aici si sa vedeti ce oferte de pret va fac.Pana la urma dumneavoastra de cati bani dispuneti pentru a repara/moderniza liftul ala.
Daca avet ceva banuti e indicat sa mergeti pe modernizare si sa negociati un pret cat mai bun.
Erau faorte utile niste detalii cu modelul ascensorului si cel mai important poze cu cabina,partea de comanda din cabina precum si poze detaliate din camera troliului cu motorul,tipul de troliu, automatizarile si protectiile de acolo precum si cupla de la cabina unde vine cablul,contactele din staii etc....
Pentru a vedea ce nu functioneaza corect trebuie ca cineva sa se suie pe cabina si sa urmareasca cum lucreaza mecanismele la trecerea prin statii.Dac nu aveti fobie de astfel de spatii puteti incerca ajutat de niste locatari sa faceti o inspectie ca sa identificati ce nu lucreza bine.

Edited by geo123, 16 February 2016 - 13:19.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate