Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Avocatul Poporului vs European Om...

Recomandari firme pentru draperii...

Receptie Eutelsat 5 West. Este po...

Poti receptiona semnal de la mai ...
 Cabluri HDMI 2.1 de 4m-5m care sa...

Zoom comparat cu Google Meet

Monitor/Display wireless?

Pornire greoaie dupa cateva zile ...
 De la un proiect scris in python ...

Audi A4 B9 quattro 190 CP!

Tepari la pariuri pe TikTok

Banca imi cere justificativ fondu...
 schema pcb ELECTRA CIM150 PAS

Probleme stomac

Sfat achizitie bicicleta oras

Canalele Sky Showtime 1 și S...
 

Motor de C.A. cu colector

- - - - -
  • Please log in to reply
5 replies to this topic

#1
ovy_pas

ovy_pas

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 181
  • Înscris: 07.01.2009
Am desfacut un flex si avea motor cu colector asa cum au motoarele de curent continuu, prima data am crezut ca in interior exista o punte redresoare care transforma ca in cc si alimenteaza un motor in cc.

Am masurat tensiunea la bornele motorului si era tensiune altenativa 230V (deci si curent alternativ)

S-a creeat urmatoarea intrebare:

Cum functioneaza motoarele de la fex, masina de gaurit, aspirator sau alte electrocasnice? au colector la fel ca motoarele de cc...

Am intrebat niste electricieni nu mi-au dat nici un raspuns clar.....

Stie cineva ...?

#2
mister_rf

mister_rf

    freelancer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,889
  • Înscris: 22.10.2002

Quote

Motorul de curent continuu are pe stator polii magnetici și bobinele polare concentrate care creează câmpul magnetic de excitație. Pe axul motorului este situat un colector ce schimbă sensul curentului prin înfășurarea rotorică astfel încât câmpul magnetic de excitație să exercite în permanență o forță față de rotor.
...............

Schimbarea sensului de rotație se face fie prin schimbarea polarității tensiunii de alimentare, fie prin schimbarea sensului câmpului magnetic de excitație. La motorul serie, prin schimbarea polarității tensiunii de alimentare se realizează schimbarea sensului ambelor mărimi și sensul de rotație rămâne neschimbat. Așadar, motorul serie poate fi folosit și la tensiune alternativă, unde polaritatea tensiunii se inversează o dată în decursul unei perioade. Un astfel de motor se numește motor universal și se folosește în aplicații casnice de puteri mici și viteze mari de rotație (aspirator, mixer).

http://wapedia.mobi/ro/Motor_electric

#3
GeorgeGeo

GeorgeGeo

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,066
  • Înscris: 01.05.2007

ovy_pas, on 15th December 2009, 10:43, said:

S-a creeat urmatoarea intrebare:

Cum functioneaza motoarele de la fex,

Sunt multe de povestit despre motoare.Daca-l intrebai pe gogu i-ti spunea :
http://ro.wikipedia..../Motor_electric

#4
mister_rf

mister_rf

    freelancer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,889
  • Înscris: 22.10.2002
Un material  cu mai multe detalii de exemplu aici
http://www.afahc.ro/...tro/masini1.pdf

#5
ovy_pas

ovy_pas

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 181
  • Înscris: 07.01.2009
Acum inteleg ... si explicatia mea ar fi... nu conteaza tipul excitatiei daca e serie sau paralel,
Daca excitatia are cu bobina rotorului aceiasi polaritate a tensiunii alternative atunci motorul va avea acelasi sens si pe alternanta pozitiva si pe cea negativa,


Adica   alternanta pozitiva  
+excitatie-     => sens A
+rotor -

Pe alternanta negativa    
-excitatie+      => sens A
-rotor +

E la fel ca in curent continuu ...

daca vrem sa schimbam sensul schimbam polaritatea ori la excitatie ori la rotor si avem:


alternanta pozitiva  
-excitatie+     => sens B
+rotor -


alternanta negativa    
+excitatie-      => sens B
-rotor +

Cam asa percep ca aceast motor lucreaza in alternativ el de fapt functioneaza si in cc si in ca
mersi pentru postari astept si alte comentarii daca mai sunt

Edited by ovy_pas, 16 December 2009 - 02:13.


#6
SuperDuper

SuperDuper

    Crushed

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,295
  • Înscris: 25.04.2006
De fapt, la un motor de CC daca ii inversezi alimentarea la ambele bobine (de pe stator si de pe rotor), sensul de rotatie se pastreaza. Daca inversezi curentul simultan in ambele bobine de 60 de ori pe secunda (AC in USA) sau de 50 ori pe secunda (AC in Romania), sau niciodata (cazul CC), sensul de rotatie va ramane acelasi. Motorul se cheama din cauza asta "universal".

Edited by SuperDuper, 16 December 2009 - 02:51.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate