Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

Google Sheet - Referire la textul...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 joc idem Half Life gratis

PC game stream catre Nvidia Shiel...

Pompa de apa HEPU ?!

Vreau o masina electrica de tocat...
 

Cosuri de fum

- - - - -
  • Please log in to reply
2456 replies to this topic

#271
vasilemet

vasilemet

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,459
  • Înscris: 05.10.2009

 danju, on 28th August 2008, 17:47, said:

Multumesc mult pentru raspunsuri dar inca astept pareri. Astazi am discutat cu un amic care mi-a propus urmatoare solutie tehnica:

1. zidirea cosului de fum utilizand caramida samotata. Pentru a iesi mai ieftin pot face primii metri cu samota iar urmatorii cu semisamota sau caramida plina.

2. izolarea cosului zidit cu vata bazaltica de foruma dreptunghiulara.

3. Spacluirea vatei bazaltice cu adeziv special pentru vata (eventual rezistent la temperaturi inalte) si utilizarea coltarelor cu plasa.

4. Inglobarea in masa spacluita a plasei de fibra (ca la polistiren)

5. finisarea cosului... dupa care se poate merge cu gresie exterior, var, etc.

Fizic vorbind solutia are logica deoarece se izoleaza f bine cosul.

Pareri? Exista cosuri de fum de cand lumea (scuze). Daca dorim sa adaugam fiecare cate cevala o solutie simpla, solutia devine greoaie. Consider ca este suficient sa construiesti un cos de fum clasic din caramida  sa-l dimensionezi corect in functie de necesitati....si gata cu ingineria


#272
centralistul

centralistul

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 654
  • Înscris: 10.01.2009
Centrala termica (CT) este o sursa de caldura cu "regim special" iar pe tema asta am zeci de obiectii.
CT trebuie sa regleze si sa pastreze o temperatura medie (setata) si de aici apar problemele.
Totul este OK pana sa se ajunga la temperatura setata adica atunci cand se inchide clapa de admisie a aerului. Atunci apare fenomenul de ardere incompeta care in final duce la aparitia condensului (gudronului)
O sa delimitam un pic definitia condensului si a gudronului.
Condensul apare din evaporarea apei continuta in lemn (nu exista lemn uscat 100%), aburi care condenseaza atunci cand intalnesc suprafete reci.
Gudronul este format din vaporii de apa + reziduurile datorate arderii imcomplete a lemnului....adica abur+fum+impuritati+multe.
Exista centrale care sa arda absolut toate gazele, astfel incat pe cos sa iasa doar condens, iar gudron (asa cum am explicat eu ce este gudronul) sa nu scoata deloc????? Nu cred ca exista o astfel de CT.
Cosul de fum pentru astfel de CT care asa cum am spus este cu regim special, trebuie sa aiba o inertie termica cat mai mica. Un cos normal din caramida se incalzeste greu dar isi mentine temperatura in timp. Tocmai atunci apare condensul, adica pe perioada in care acesta se incalzeste. Rezulta ca, din moment ce cosul se incalzeste mai greu, vom avea condens mai mult.
Se spune ca un cos de fum trebuie izolat. Pentru ce?...daca este din caramida sau din materiale refractare dece sa-l izolam?....materialele din care este construit constituie, prin natura materialelor din care este facut, un izolant termic destul de bun. care este logica izolarii suplimentare?

Sa luam si cazul in care cosul este facut din tabla (fier, aluminiu, inox). O sa-l numim in continuare burlan. Se incalzeste imediat, mult mai repede decat cel din caramida si se raceste imediat, adica atunci cand se stinge focul. Pai daca tot se stinge focul, inseamna ca nu mai este fum.
Multi dintre noi am vazut un cos de tabla....sa consideram ca nu toti ne-am nascut in familii de aristocrati si am vazut pe la rude/bunici (pe la tara sa zicem), un godin sau ceva de genul asta.... daca arunci apa pe el (pe burlan) atunci cand arde focul, o sa vezi ca apa sfaraie....deci pe acolo circula gaze la o temperatura destul de mare, chiar foarte mare. Caldura aia oricum se pierde...dece sa-l mai izolez (pe burlan)???
Izolatia (vata minerala sau ce mai folositi), nu face decat sa se imbibe cu condensul care oricum se creeza atunci cand aprinzi focul....fumul cald (si aburii aferenti din lemn), se ating de burlanul rece si se creeaza condensul. Vata minerala absoarbe umiditatea respectiva si o pastreaza o buna perioada de timp.
Deci:
Un burlan neizolat se incalzeste imediat si, timpul in care apare condensul este mai mic.
Un burlan izolat se incalzeste un pic mai greu ( din cauza umezelii pastrata in vata minerala) si timpul in care apare condensul este mai mare....rezulta condens mai mult.
Pai daca un burlan izolat face condens mai mare, atunci dece sa-l mai izolez? Ca sa-mi creasca "productia" de condens?....pai nu asta este scopul meu. Din cauza izolatiei, circulatia aerului (si deci evaporarea condensului) se reduce, si voi scapa mult mai greu de condens.

Concluzii.
Daca de condens scapam prin evaporare, de gudron cum scapam?
De gudron nu prea scapam decat prin curatirea hornului (cosului).
Gudronul se inmoaie la urmatoarea aprindere a focului (atunci cand apare condensul), si incepe sa curga....gravitatia bat-o vina.

Daca ati citit cu atentie, gudronul este direct proportional cu condensul. Pana la urma, gudronul ne deranjeaza mai mult, iar condensul mai putin.

Concluzii finale
Pentru centrale termice trebuie sa folosim cos cu inertie termica foarte mica.
Cosul IDEAL pentru CT este din tabla. Daca este din INOX sau Aluminiu, cu atat mai bine...o sa reziste mai mult.

LE
Gudronul depus la aprinderea focului (incalzirea burlanului), se va usca sub forma unor minusculi fulgi de porumb in momentul in care fumul care iese pe cosul de fum ajunge la temperaturi ridicate. Acesta (gudronul) va pica foarte usor in timp, si, se va strange in cotul CT sub forma de reziduuri uscate. Curatirea cotului CT o data pe an este suficienta.

Rog posesorii de cosuri sa-si dea cu parerea in ceea ce priveste "recolta" de gudron.

Caldura placuta.

Edited by centralistul, 04 February 2010 - 01:07.


#273
incepatorul_bv

incepatorul_bv

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 4
  • Înscris: 03.02.2010
deci ma sfatuiesti sa-i dau izolatia jos,toata sau doar in interior,si de by-pas stii ceva unde trbuie montata pompa?

 atalanta, on 4th February 2010, 01:22, said:

nu are treaba temperatura setata la cazan cu pornirea pompei.m-am gandit ca e bine sa plece pompa la o tem. de 30grade pt ca apa de pe retur sa nu vina din prima la o diferenta prea mare. daca pompa de by-pas nu functioneaza ca lumea  poti sa treci pe direct(eu asa am dintotdeauna si nu am gudron,dar ideeal ar fi sa ai pompa by-pas) .cosul trebuie sa plece de la sol si sa aiba posibilitatea sa se scurga condensul din el(gudronul e foarte coroziv si reduce viata cosului si a cazanului). racorul trebuie sa intepe cosul nu cosul sa plece direct din cazan. daca la tine e a doua varianta e clar rau, nu are unde sa se scurga condensul decat in cazan. ai inteles ce vreau sa zic ?



nu intepa cosul pt ca pe acolo o sa traga aer fals


cosul trebuie sa plece de jos la nivelul solului si acolo la baza se lasa o gaura si o usita de vizitare pentru scurgerea condensului si vizitare interiorului,orice gaura data aiurea mai sus influenteaza ff prost tirajul.
deci sa-i fac o modificare la cos, sa pornesc cu el de jos si cand ajung in dreptul iesirii de la centrala sa-i introduc un cot,ca-ci la mine centrala are iesirea in spate pentru fum

Edited by jagoman, 04 February 2010 - 19:51.
fara quote la mesajul anterior


#274
centralistul

centralistul

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 654
  • Înscris: 10.01.2009

 incepatorul_bv, on 4th February 2010, 01:01, said:

deci ma sfatuiesti sa-i dau izolatia jos,toata sau doar in interior [...]
Eu asa te sfatuiesc dar pana la urma faci ce vrei.

 incepatorul_bv, on 4th February 2010, 01:01, said:

si de by-pas stii ceva unde trbuie montata pompa?
Pompa by-pass trebuie montata intre turul si returul CT.
LE
Daca vrei sa renunti la pompa de by-pass, in locul ei poti monta un electroventil, iar circulatia apei se va face prin termosifonare, fara consum de curent.

 incepatorul_bv, on 4th February 2010, 01:01, said:

deci sa-i fac o modificare la cos, sa pornesc cu el de jos si cand ajung in dreptul iesirii de la centrala sa-i introduc un cot,ca-ci la mine centrala are iesirea in spate pentru fum
Corect.

Cosul perfect trebuie sa arate asa. In partea de jos a cosului se vor depune reziduuri, care se vor putea elimina/curati prin scoaterea "busonului" maro.

Edited by jagoman, 04 February 2010 - 12:29.
Editat la cerere.


#275
incepatorul_bv

incepatorul_bv

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 4
  • Înscris: 03.02.2010

 centralistul, on 4th February 2010, 02:26, said:

Eu asa te sfatuiesc....
cotul care iese din centrala  trebuie facut pana la intrare, atat cat sa intre in burlan, sau trebuie sa intre in burlan si facut o gaura in cot?si referitor la usita de tiraj cand trebuie sa alimentez,ca sa nu mai iasa fum ce trebuie sa fac, s-o deschid sau sa o inchid de tot ca nu am inteles prea bine?

Edited by jagoman, 04 February 2010 - 12:31.
fara citat la mesajul anterior


#276
centralistul

centralistul

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 654
  • Înscris: 10.01.2009

 incepatorul_bv, on 4th February 2010, 10:46, said:

............
Nu am inteles prea bine dar o sa incerc sa-ti spun cate ceva.
La iesirea din CT, in cotul de care zici tu, se aduna cea mai multa mizerie.
Racordul dintre centrala si cos trebuie sa fie demontabil, astfel incat sa poti sa scoti mizeria de acolo.
La mine este fix iar cenusa+reziduurile adunate acolo, le scot cu aspiratorul.
In cazul in care cosul de fum este din tabla, nu o sa se formeze niciodata gudron in stare lichida (ca smoala), iar curatirea este foarte simpla. Tot in cazul cosului din tabla, nu ai nevoie de gaura in cotul de care zici.

De regula CT scoate mult fum atunci cand ajunge la temperatura setata si se inchide clapita de tiraj. Datorita lipsei de oxigen, lemnele incep sa fumege.
Inainte sa alimentezi, deschizi clapa de jos pentru cateva zeci de secunde, astfel incat sa se reaprinda focul. Dupa ce s-a intetit focul, inchizi clapa de jos si o deschizi pe cea de sus. Care este rolul acestei operatii?. Gazele nearse se vor aprinde de la flacara si CT nu va mai scoate fum (mult). Alimentezi si inchizi la loc. Simplu

Edited by jagoman, 04 February 2010 - 12:33.
Nu citati mesajul anterior!!!!!


#277
atalanta

atalanta

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 64
  • Înscris: 28.06.2009

 centralistul, on 4th February 2010, 00:51, said:

Centrala termica (CT) este o sursa de caldura cu "regim special" iar pe tema asta am zeci de obiectii.
CT trebuie sa regleze si sa pastreze o temperatura medie (setata) si de aici apar problemele.
Totul este OK pana sa se ajunga la temperatura setata adica atunci cand se inchide clapa de admisie a aerului. Atunci apare fenomenul de ardere incompeta care in final duce la aparitia condensului (gudronului)
O sa delimitam un pic definitia condensului si a gudronului.
Condensul apare din evaporarea apei continuta in lemn (nu exista lemn uscat 100%), aburi care condenseaza atunci cand intalnesc suprafete reci.
Gudronul este format din vaporii de apa + reziduurile datorate arderii imcomplete a lemnului....adica abur+fum+impuritati+multe.
Exista centrale care sa arda absolut toate gazele, astfel incat pe cos sa iasa doar condens, iar gudron (asa cum am explicat eu ce este gudronul) sa nu scoata deloc????? Nu cred ca exista o astfel de CT.
Cosul de fum pentru astfel de CT care asa cum am spus este cu regim special, trebuie sa aiba o inertie termica cat mai mica. Un cos normal din caramida se incalzeste greu dar isi mentine temperatura in timp. Tocmai atunci apare condensul, adica pe perioada in care acesta se incalzeste. Rezulta ca, din moment ce cosul se incalzeste mai greu, vom avea condens mai mult.
Se spune ca un cos de fum trebuie izolat. Pentru ce?...daca este din caramida sau din materiale refractare dece sa-l izolam?....materialele din care este construit constituie, prin natura materialelor din care este facut, un izolant termic destul de bun. care este logica izolarii suplimentare?

Sa luam si cazul in care cosul este facut din tabla (fier, aluminiu, inox). O sa-l numim in continuare burlan. Se incalzeste imediat, mult mai repede decat cel din caramida si se raceste imediat, adica atunci cand se stinge focul. Pai daca tot se stinge focul, inseamna ca nu mai este fum.
Multi dintre noi am vazut un cos de tabla....sa consideram ca nu toti ne-am nascut in familii de aristocrati si am vazut pe la rude/bunici (pe la tara sa zicem), un godin sau ceva de genul asta.... daca arunci apa pe el (pe burlan) atunci cand arde focul, o sa vezi ca apa sfaraie....deci pe acolo circula gaze la o temperatura destul de mare, chiar foarte mare. Caldura aia oricum se pierde...dece sa-l mai izolez (pe burlan)???
Izolatia (vata minerala sau ce mai folositi), nu face decat sa se imbibe cu condensul care oricum se creeza atunci cand aprinzi focul....fumul cald (si aburii aferenti din lemn), se ating de burlanul rece si se creeaza condensul. Vata minerala absoarbe umiditatea respectiva si o pastreaza o buna perioada de timp.
Deci:
Un burlan neizolat se incalzeste imediat si, timpul in care apare condensul este mai mic.
Un burlan izolat se incalzeste un pic mai greu ( din cauza umezelii pastrata in vata minerala) si timpul in care apare condensul este mai mare....rezulta condens mai mult.
Pai daca un burlan izolat face condens mai mare, atunci dece sa-l mai izolez? Ca sa-mi creasca "productia" de condens?....pai nu asta este scopul meu. Din cauza izolatiei, circulatia aerului (si deci evaporarea condensului) se reduce, si voi scapa mult mai greu de condens.

Concluzii.
Daca de condens scapam prin evaporare, de gudron cum scapam?
De gudron nu prea scapam decat prin curatirea hornului (cosului).
Gudronul se inmoaie la urmatoarea aprindere a focului (atunci cand apare condensul), si incepe sa curga....gravitatia bat-o vina.

Daca ati citit cu atentie, gudronul este direct proportional cu condensul. Pana la urma, gudronul ne deranjeaza mai mult, iar condensul mai putin.

Concluzii finale
Pentru centrale termice trebuie sa folosim cos cu inertie termica foarte mica.
Cosul IDEAL pentru CT este din tabla. Daca este din INOX sau Aluminiu, cu atat mai bine...o sa reziste mai mult.

LE
Gudronul depus la aprinderea focului (incalzirea burlanului), se va usca sub forma unor minusculi fulgi de porumb in momentul in care fumul care iese pe cosul de fum ajunge la temperaturi ridicate. Acesta (gudronul) va pica foarte usor in timp, si, se va strange in cotul CT sub forma de reziduuri uscate. Curatirea cotului CT o data pe an este suficienta.

Rog posesorii de cosuri sa-si dea cu parerea in ceea ce priveste "recolta" de gudron.

Caldura placuta.
pana la un punct inteleg ,logica e buna  dar practica imi zice altceva. za zicem ca am un cos(burlan) din tabla pe dinafara casei care pe deasupra are si un tiraj normal. daca eu aprind cazanul si fumul cald circula pe cosul neizolat iar afara e si o temperatura scazuta cum mai poate cosul sa ramana cald atata timp cat vantul bate in el si mai sunt si minus ceva grade si-n plus si ninge pe cos? aceasta este varianta prapastioasa a cosurilor si a cazanelor. cosul cu cat este mai izolat cu atat gudronul e mai putin. eu am cos din ceramica cu perna de aer,cand aprind focul si clapeta de tiraj inca nu a coborat cosul e foarte cald pe o inaltime de5m,cand tirajul e opturat cosul e caldut cam 3m indiferent de temperatura de afara. cand pun mana pe el ma uimesc ce cald e. daca nu ar fi perna de aer intre peretii cosului  cred ca cosul se distruge datorita diferentei de temperatura si gudronului ce ar aparea. singurul lucru neizolat la mine la asamblu cos e cam 1m de racor ce inteapa cosul. dar si acela e dublu si pe viitor o sa-l izolez. gudron in cazan am total insesizabil pe peretele din fund(vagi urme) de care se face vinovat racordul pe care uneori mai si ninge. un caz din vecini petrecut anul trecut. au centrala viadrus ce este alimentata cu cox si are un cos de catva metri din caramida deasupa casei . asta iarna cosul de caramida a crapat si parea si uzat de ziceai ca e folosit de 100 de ani. rezultatul?pus cos ca al meu(ieftin comparativ cu alte obtiuni,1600 metru) si pedeasupra a mai tras si o izolatie suplimentara ca asa a zis cei de la firma respectiva(niste italieni).

#278
luvio

luvio

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 921
  • Înscris: 19.02.2009

 incepatorul_bv, on 4th February 2010, 01:01, said:

CITAT (incepatorul_bv @ 4th February 2010, 01:01) *
deci ma sfatuiesti sa-i dau izolatia jos,toata sau doar in interior [...]

Eu asa te sfatuiesc dar pana la urma faci ce vrei....
Atentie la sfaturile pe care le dati.
@Centralistul esti sigur ca sfatul pe care-l dai este bun sau asa ti se pare? Si spun asta pt ca sunt sigur ca nu vrei raul nimanui dar daca te inseli? Ce te face sa fii asa de sigur ca ai dreptate? Eu unul nu sunt de specialitate si nu pot sa zic nimic sigur dar am mai vorbit pe ici pe colo si am mai aflat cite ceva. Ai vazut tu cum arata cosurile de la firmele de specialitate(St...el) ca sa nu dau nume. De ce crezi tu ca acele cosuri facute de firme de specialitate au izolatie din vata bazaltica?
Temperatura gazelor arse care ies pe cos nu trebuie sa fie sub o anumita valoare (exact ca la temp. de pe retur la instalatiile de incalzire) dar de valori mult mai mari, de ordinul sutelor de grade, si asta pentru simplul motiv ca in fum exista sulf, care condenseaza sub anumite valori si atunci in combinatie cu vaporii, apare acidul sulfuric care este extrem, extrem de coroziv. Acesta este motivul pentru care temp.gazelor arse din cos nu trebuie sa scada sub o anumita valoare, si nici sa fie cu mult peste aceasta valoare pentru ca atunci o parte din caldura pleaca pe cos aiurea.Cine stapineste perfect aceste valori poate spune ca scoate randamentul maxim de la cazanul sau.

#279
centralistul

centralistul

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 654
  • Înscris: 10.01.2009
@luvio
Sunt foarte sigur luvio. Toate sfaturile pe care le dau sunt din experienta...nu sunt sfaturi preluate de pe net, sau din auzite la o bere.
Citeste te rog postul de AICI si spune-mi motivul pentru care am scris postul respectiv?...ca sa ma fac de rusine ca, eu, centralistul lu' peste, era sa iau foc?...nu cred. Am vrut sa trag un semnal de alarma.

Cosul respectiv a fost cumparat si montat in toamna si in cateva luni "s-a dus".
Anul asta am schimbat cei 5 metri de cos si l-am lasat neizolat. Acum 2-3 zile l-am verificat...este intact. Doar ca s-a schimbat un pic la culoare in mov-violet din cauza temperaturii.

@  atalanta  
In cazul in care cosul de fum este din tabla si este montat in exterior, se "imbraca" cu un cos de diametru mai mare dar din tabla subtire (normala), fara nici o izolatie intre ele. Cosurile trebuie sa fie concentrice. Cosul exterior, pentru ca nu este supus la atacurile chimice ale fumului sau gudronului, nu este necesar sa fie facut din acelasi material din care este facut cosul principal.

Edited by centralistul, 04 February 2010 - 19:53.


#280
FLAVIUS76

FLAVIUS76

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 266
  • Înscris: 25.01.2008
Nu sunt de acord cu ce a spus Centralistul despre izolatia cosului:
   Un cos pentru a functiona bine trebuie sa aibe o temperatura cat mai mare in interior, temperatura mare intretine tirajul bun, deoarece aerul cu cat este mai fierbinte cu atat va urca mai repede in sus pe cos si va trage altul prospat in centrala prin vacuumul creat in urma evacuarii.
   Cosul se incalzeste de la temperatura gazelor ce ies din centrala, dar daca avem cos de tabla nu se va incalzi bine, deoarece il ataca gerul din exterior si il raceste. Cosul rece in contact cu aburul si fumul care trece prin el duce la condensarea vaporilor pe peretele interior, aceste picaturi de apa, in amestec cu fununginea formeaza acel lichid negru care se scurge la baza cosului sau poate ajunge in centrala pe cotul de legatura.
  Concluzia: cosul trebuie izolat bine pe exteriorul burlanului pentru a impiedica frigul sa raceasca cosul, astfel avand un cos cu o temperatura de 80-100 grade la interior, poate si mai mult, aburul nu va mai putea condensa la aceasta temperatura si va fi eliminat ca atare direct in atmosfera, va condensa putin sus, la iesirea din cos, unde este cosul mai rece.
    Daca aveti cosul din tabla facut din mai multe piese imbinate una in alta, e bine sa le lipiti la imbinare cu ceva silicon de temperatura mare, pentru a fi cat mai etans si a nu se scurge eventualul condens pe la imbinari si astfel sa ude izolatia de vata. deasemenea vata trebuie mentinuta in stare uscata, caci altfel isi pierde proprietatile izolatoare, ea trebuie ferita sa ajunga ploaia in ea.
    Daca aveti ferestre pe traseul cosului sau la baza lui, pentru curatirea cosului, acestea trebuie sa fie astupate cat mai etans, caci altfel cosul va trage aer si de acolo si astfel tirajul la centrala scade proportional cu aceasta pierdere, iar daca constatati ca tirajul este prea mare atunci puteti deschide putin o astfel de fereasta de sub nivelul centralei pentru a mai diminua tirajul.

  Pentru a evita condensul in centrala, trebuie urmata aceeasi reteta, adica temperatura peretilor centralei cat mai ridicata, insa pe a centralei nu o putem ridica mai mult decat a apei care circula prin ea si atunci nu avem de facut decat sa ridicam temperatura apei din centrala.  Apa din centrala este racita de apa rece care vine pe retur de la calorifere, pentru a evita acest lucru este foarte important ca apa pe retur sa vina la o temperatura ridicata, peste 60 grade.  Aceasta se poate face prin montarea unei vane termostatice la intrarea returului in centrala, aceasta vana face legatura intre turul centralei si returul care vine de la calorifere si le amesteca in asa fel incat apa care va fi trasa de pompa si impinsa in centrala sa aibe o temperatura de peste 60 grad. O alta metoda este montarea unei pompe de by-pass care, la fel, leaga turul centralei de retur, cat mai aproape de centrala si inaintea celorlalte pompe.

  Referitor la condens, trebuie precizat ca la o temperatura a peretilor centralei sub 100 grade poate sa apara condens in functie de umiditatea gazelor rezultate in urma arderii lemnului, adica daca avem o concentratie a vaporilor de 90% acestia vor condensa pe peretele centralei care are doar 75-80 grade.   Acest lucru se intampla in cazul lemnelor cu umiditate mare, dar si in cazul lemnului uscat cand se inchide usita de tiraj si astfel vaporii nu mai sunt eliminati pe cos si se vor aduna in centrala in concentratie mare.
  Acum depinde de fiecare, unii care vor autonomie mai mare si merg cu focul mai mocnit dupa ce s-a incalzit in casa, vor trebui sa se impace si cu aceasta depunere din centrala.

#281
luvio

luvio

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 921
  • Înscris: 19.02.2009

 centralistul, on 4th February 2010, 19:30, said:

Citeste te rog postul ...

Am citit , si te intreb: te-ai gindit macar o secunda ca poate izolatia pe care ai facut-o nu a fost..... suficienta si ca ...ar fi trebuit mai mare?
Cit estimezi ca te va tine noul cos, mai ales daca e din tabla neagra de 0.8mm?

#282
centralistul

centralistul

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 654
  • Înscris: 10.01.2009
Practica bate teoria.
Multi forumisti, inca mai cred ca apa se evapora doar daca o incalzim la 100 grade.

De exemplu, o camasa si un pantalon puse la uscat, se vor putea usca doar daca temperatura soarelui le va incalzi la 100 grade. Daca soarele o sa le incalzeasca doar la 25 de grade nu se vor mai usca in veci.
Daca punem apa intr-o farfurie, trebuie sa incalzim farfuria la 100 grade. Daca farfuria este lasata la temperatura camerei, vom gasi aceiasi cantitate de apa chiar si dupa 2 saptamani.
Ogoarele patriei se usuca pentru ca soarele le incalzeste la 100 grade. La 40 de grade ele sunt inca umede si fertile.

Eu nu pot sa cred asa ceva

Apa se evapora incepand de la 1 (un) grad si pana la 99 de grade....ca se evapora mai greu la 1 grad, si se evapora mai usor la 90 de grade, asta este alta poveste. Ca apa fierbe la 100 grade e deja povestea povestilor.

Temperatura gazelor la iesirea dintr-o CT este de 300-400 grade, si pana ies gazele pe cos in atmosfera, temperatura lor scade pana la -2 grade. Nici pe asta nu pot s-o cred.

Cine nu ma crede, sa se urce pe casa si sa puna mana pe ultimii 10 centimetri ai cosului, si sa ne spuna daca i-a inghetat mana pe cosul de tabla.
LE
Am dat suficiente argumente chiar daca unele sunt un pic rautacioase. Imi cer scuze.

Edited by centralistul, 04 February 2010 - 21:22.


#283
centralistul

centralistul

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 654
  • Înscris: 10.01.2009

 luvio, on 4th February 2010, 20:50, said:

Am citit , si te intreb: te-ai gindit macar o secunda ca poate izolatia pe care ai facut-o nu a fost..... suficienta si ca ...ar fi trebuit mai mare?
Cit estimezi ca te va tine noul cos, mai ales daca e din tabla neagra de 0.8mm?
Izolatia am facut-o bine. Poti sa ma crezi pe cuvant. Am facut-o pentru mine si mi-am dat tot interesul, nu ca as da "buleala" la altii.
Dupa cum vad eu ca arata (cosul) dupa 3 luni de folosire, ma va tine multi ani. 5-10, nu stiu. Acelasi fel de cos din tabla neagra de 0.8 mm, in luna februarie a anului trecut, deci la 4 luni de la montare, arata ca un copac de 100 de ani plin de "scorburi". Bagai mana prin el din 15 in 15 cm, iar tabla ramasa se sfaramita la cea mai mica atingere. N-am luat foc tocmai pentru ca izolatia nu a permis fumului fierbinte sa ajunga la grinzile casei.

Este cazul sa-i multumesc izolatiei ca nu a permis sa ia foc casa, sau s-o urasc pentru ca mi-a "dezintegrat" cosul in doar 4 luni?

Edited by centralistul, 04 February 2010 - 21:45.


#284
agelu

agelu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 275
  • Înscris: 29.11.2007
printre altele ce zice:

PLEWA

CONVESA

SCHIEDEL


acuma...@centralistu tu zici foarte multe adevaruri dar lucrurile se mai schimba iar fenomenele astea se inteleg din ce in ce mai bine.

#285
centralistul

centralistul

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 654
  • Înscris: 10.01.2009
Diferenta intre mine si cei din linkurile tale, este ca eu nu vand cosuri de fum, si deci nu am nici un interes sa fac reclama unora sau altora. Nici tinichigiu nu sunt. Nici macar instalator. Eu sfatuiesc forumistii fara sa am vre-un beneficiu din asta. Am dat suficiente argumente si in cazul asta ?

Site-urile au si exemple animate care se pare ca au putere de convingere....eu abia am reusit sa fac o poza, dar sper ca este suficient.
Poate cineva sa-mi dea valoarea lui "X" din desenul meu?

Edited by centralistul, 04 February 2010 - 21:59.


#286
agelu

agelu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 275
  • Înscris: 29.11.2007

 centralistul, on 4th February 2010, 21:52, said:

Am dat suficiente argumente si in cazul asta ?


nu ai dat nici un argument pen'ca io nu vand cosuri ci vreau doar sa imi pun unu' la casa si de asta caut solutia cea mai buna dpdv constructiv si mai putin dpdv financiar. Sunt prea sarac sa ma intorc la origini si sa-mi trag o bucata de tabla roluita bucuros ca scotand 100RONi din bucunar am cosul mai bun decat cel de 1000ROni a prostilor de afara care se chinuie sa inteleaga numa' de vreo 50-100(?) de ani cum sta treaba in domeniu.

@centralistu...asa cum am zis, multe adevaruri graiesti dar am tras o concluzie romanu' nu e chiar atat de destept doar se vrea destept ca dupa aia...mai mult alearga.


in rest numa' de bine, am invatat destule si de la tine

spor

PS. vezi ca cele 400-500* sunt cam multe. Citeam undeva pe site-ul ATMOS ca n-ar trebui sa depaseasca 250* pentru ca restu' e pierdere de energie.

Edited by agelu, 04 February 2010 - 22:07.


#287
centralistul

centralistul

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 654
  • Înscris: 10.01.2009
Pune-ti ce cos vrei...la fel ca la televizor unde ai la indemana telecomanda si poti sa dai "pass" programului care nu-ti place, la fel poti sa faci si cu mesajele mele.

Cine ti-a zis sa-ti pui cos de tabla neagra roluita ?...pune-ti de inox daca esti "pa bani"....si poti sa-l si izolezi daca asa vrei ca doar inoxul e inoxidabil (ce pleonasm am putut sa spun).
Cei care se chinuie de 50-100 de ani, nu se chinuie sa te convinga pe tine sa-ti faci un cos simplu. Ei produc cosuri, dar lucrul pe care nu-l vezi tu, este ca vor sa le vanda cat mai scump. Deci ei se chinuie pentru ei, nu pentru tine. Din moment ce te-au convins sa dai mii de Lei (noi) pe cosurile lor, eu cred ca pot sa se declare multumiti.

Pe mine nu ma convinge un site. Pe mine ma poate convinge forumistul xyzdfrsfds, care are cos marca MNNCVHVGCF, si care spune ca este foarte multumit de cosul respectiv.

ATMOS spune ca "n-ar trebui", dar in realitate cele 250 gr "optime" sunt mult mai multe,

Sper ca si din postul asta ai mai invatat ceva.

Edited by centralistul, 04 February 2010 - 22:33.


#288
agelu

agelu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 275
  • Înscris: 29.11.2007
auzi hai incepem sa ardem gazu' degeaba....ne indepartam de la subiect, culmea, invartindu-ne'n loc

dar omule' tu esti exact ca americanu' ala impacientat care zicea ca poate depasi viteza sunetului la sol cu masina lui racheta facuta in garajul propriu luandu-i in deradere pe englezoii aia cu fumuri in cap care s-or chinuit fro' 5 ani sa faca studii aerodinamice si au folosit un pilot de elita al RAF sa le conduca caruta de 10tone pe scumpul nisip al yancheilor practici si descurcareti (asa cum ii sta bine si romanului de rand care stie el mai bine). Asa cum ti-ai dat seama englezoii au depasit lejer viteza sunetului iar americanu a ramas cu "teava" in garaj.

Cam asa si in povestea de fata. Daca cumva nu ai inteles de ce dadeam io linkurili celea e ca mi se parea cumva (daca nu logic macar argumentat tehnico-stiintific si neaparat multilateral dezvoltat) ca izolatia hornului e buna la casa omului. Si ideea e ca nu vroiam sa cumpar shidl, pleava sau vreo contesa spanioloaica ci doar ca e bine sa ne uitam in curtea lor si sa pricepem de ce asa si nu altfel

Cam atat am avut a spune.

Edited by agelu, 04 February 2010 - 22:55.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate