Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Totul despre BlueAir
Last Updated: Oct 03 2023 15:31, Started by
funf
, May 30 2005 11:16
·
65
#37
Posted 07 October 2005 - 10:09
sunt stupide chestiile cu "abia zbura", "era sa cada" etc si nu lamuresc pe nimeni. Cel mult, astea sunt exagerari produse de teama de a zbura, si de necunoasterea unor minime informatii despre functionarea unui avion. nici eu nu cunosc mai mult ca voi, tot ce pot sa spun este ca dupa cum zicea si bogwol, e un lucru perfect normal sa "falfaie" aripile in zbor, si ele sunt special concepute pentru asa ceva! Nu aveti idee ce curenti sunt acolo.. whatever. inainte sa zbor pe 6 si 13 sept cu blueair am tot urmarit forumuri pentru ca eram si eu cumva nelinistit de faza cu "low cost". Am citit tot felul de povesti de groaza, pana si taximetristul care m-a dus la aeroport (care cica fusese pilot, probabil intr-o viata anterioara) mi-a zis ca blueair nici nu au stewaredese, doar un steward (?!). In sfarsit. Nu mai zburasem deloc inainte, era normal sa-mi fac griji. Dupa zborurile acestea cu bluair (buc-maastricht), s-a intamplat sa trebuiasca sa merg in germania si slovenia, si am mai zburat pe 18 si 23 parca cu lufthansa (2 zboruri) si adria airways (slovenian air company, 2 zboruri). Poate ar fi util sa fac aici o comparatie, si poate ajuta pe cineva. Voi incerca sa ma limitez la doar ceea ce mi s-a intamplat, nu garantez ca ceva mai rau nu vi se va intampla si voua. E destul sa spun pt moment ca am fost incantat de blue air. Sa incepem deci:
1. Pretul la blueair mi-am luat bilete pe 1 iulie (2 luni inainte). 2 persoane buc-maastricht dus-intors 350E (including taxes), nu e super pretul promotional, dar nu asta cautam. In plus pretul e destul de imbatabil. (btw: nu se pot lua bilete doar dus). am biletele pdf (asa le primesti si le printezi undeva) deci vi le pot trimite anytime. pt zborul slovenia, cu schimb la munchen (adica buc-munch lufthansa si munch-ljubljana cu adria), 1 persoana dus intors, 6xx euro (nu mai stiu exact cat sunt xx). Aceleasi conditii, chiar putin mai naspa veti vedea, si doar un sanvdis si un suculet de 250ml in plus aici. util de spus ca am avut loc stabilit (numerotat) la blue air, si ca nu sunt locurile asa, primul venit, primul servit, cum auzisem. auzisem si de posiblitatea sa nu ai loc, dar dupa cum v-am zis, nu cred ca se pune problema. ba chiar, inainte sa plec in prima calatorie, m-am gandit sa-mi iau masuri daca e sa pierd avionul sau sa nu pot sa plec (probleme pasapoarte), si am sunat sa intreb daca mai sunt locuri la urmatorul zbor. Mai erau doua locuri, ceea ce inseamna ca locurile se contorizeaza si ca nu se pune problema de "veniti mai repede si poate nimeriti un loc". 2. avioane am zburat cu ambele avioane boeing 747-300 (parca) ale blueair. de fapt stiam ca au 2, si am vazut ca difereau culorile inauntru intre zboruri deci am zburat cu ambele. Ambele sunt foarte ok, cel putin la fel de ok ca boeingul lufthansei, si chiar mai ok decat niste jet-uri ale adria. Unde ok = ca noi (desi dupa cum poate nu toti stiu, multe avioane au ceva ani la bord, dar sunt bine intretinute oricum - putini isi permit sa le cumpere de noi, si nu cred ca isi permit companiile low cost). Nu exista rugina sau prostii din astea, totul e foarte curat si dragut. la nici un avion (nici luft sau adria) nu am beneficiat de tv-muzica-sau altceva . 3. piloti la blue air am mers si la dus si la intors cu capitanul hurmuzachi (mi-a placut numele si l-am retinut). Este roman, si a zburat super bine. Daca in lufthansa pilotul a mai facut niste intoarceri ceva mai stranse, blue air a fost perfect. (din ce am mai discutat apoi cu un specialist, e vorba de intoarcere de 3 grade si intoarcere de 1.5, cea de 1.5 fiind mai ok pt oamenii dinnauntru, dar unii piloti prefera sa termine manevra mai repede decat sa se simta oamenii bine - hope i'm right). Aterizarea a fost extraordinara cu blue air. Nu mi-a venit sa cred ca la ambele aterizari NU AM SIMTIT CAND A PUS TRENUL PE PISTA ! De fapt, daca nu ma uitam pe geam afara si vedem ca nu mai avem unde sa mergem in jos, poate nu as fi stiut ca a aterizat. A fost extraordinar. Ultimul zbor lufthansa la aterizare efectiv ne-a saltat de vreo 2 ori de pe scaun, si nici celelalte nu au fost mai bune. 4. aeroport mi-a placut foarte mult faptul ca se folosesc aeropoarte mici la blue air. De exemplu la baneasa a fost super ok, nici o aglomeratie, nici o coada mai mare de 2-3 min, si am avut noroc ca aeroportul din olanda e chiar langa maastricht unde voiam sa ajung. Pana la urma e chestie si de noroc si de unde ai nevoie a ajungi, dar aeropoartele mici au ca avantaj taxe mai mici de aeroport, cozi mai mici eventual, in general mult mai putina agitatie. 5. stewardese la blue air am avut 3 stewaredese foarte tinere si dragute, una chiar ff. frumoasa. De asemenea foarte grijulii, nicidecum nu-ti lasa impresia ca e low cost firma. La lufthansa erau super inalte (monstrii if you know what i mean) si nu prea dragute. una avea si o voce super pitigaiata si foarte intensa, cand incepea sa zica ceva (de bine) in microfon toata lumea sarea in sus crezand ca s-a intamplat ceva rau. La adria nu mai spun, una cred ca avea peste 40-45 ani, si nici aia cea mai tanara (30-35) nu era mai simpatica. Am uitat sa specific ca la blue air nu mi-au dat impresia de mai mult de 25-27 ani. 6. conditii la blue air, evident, doar apa e gratuita (apa plata, sticlute de 333 parca, nu am cerut inca una, dar cred ca poti cere oricate in limita stocului). Restul costa (ei zic ca e tarif de duty free, posibil, nu am experienta). era 1 euro o cola/fanta la cutie, 2 euro un sandvis, deci nu cine stie ce afaceri daca e sa ne gandim la preturile de la noi, dar oricum, e bine ca exista posibilitatea asta. la lufthansa si adria, am avut, atentie, doar un sanvis (mai mic ca cel de 2 euro de la blue air dar parca mai bun) si la alegere un pahar (200 ml cred ca era prea mic) de suc, sau cafea, ma rog, unii bere, eu nu am servit. Poti cere in plus, dar cata cola poti sa bei anyway ? Oricum, sigur nu de sutele de euro diferenta intre bilete. (nu am precizat am mers la clasa economy). in rest, la luft se purtau ok cu pasagerii, la adria veneau cam rar la cereri. dupa cum am spus, este posibil ca pe alte linii blueair sa fie alte avioane(nu cred), alti oameni, etc. dar cu ce am mers eu a fost extraordinar si as merge din nou oricand cu placere. experientele de mai sus se bazeaza doar pe (mica) mea experienta de 6 zboruri pe care vi le-am povestit. sper sa va ajute relatarile, si m-am chinuit sa scriu atat tocmai pentru ca impresia lasata de blue air a fost foarte buna. ce sa zic, zboruri frumoase cu orice ati merge |
#38
Posted 07 October 2005 - 10:10
one more thing. zborurile blue air au intarziat max 10 minute. la fel si adria. lufthansa a intarziat la ultimul zbor 1.5 ore.
|
#39
Posted 13 October 2005 - 14:32
SURSA - MEDIAFAX
Un avion Boeing 737 al Blue Air este retinut de mai multe ore pe aeroportul francez Beauvais, dupa ce autoritatile din domeniul sigurantei aviatiei au cerut remedierea unor probleme cum ar fi un arc rupt la scaunul unei stewardese si sistemul inadecvat de prindere a extinctoarelor. Aparatul efectua cursa inaugurala a operatorului aerian catre Paris, avind ca destinatie aeroportul Beauvais, din apropierea capitalei franceze. Pasagerii sunt angajati ai Blue Air si reprezentanti ai mass media din Romania. Specialistii Directiei Generale a Aviatiei Civile din Franta au inceput verificarea avionului, aratind ca legislatia franceza prevede inspectarea noilor curse. Pe de alta parte, reprezentantii Blue Air au afirmat ca oficialii francezi au dat dovada de exces de zel, pentru ca aparatul de zbor fusese controlat deja in Romania, iar problemele descoperite de inspectorii francezi sunt minore. |
#40
Posted 14 October 2005 - 08:28
Arlechin, on Oct 13 2005, 15:32, said: SURSA - MEDIAFAX Un avion Boeing 737 al Blue Air este retinut de mai multe ore pe aeroportul francez Beauvais, dupa ce autoritatile din domeniul sigurantei aviatiei au cerut remedierea unor probleme cum ar fi un arc rupt la scaunul unei stewardese si sistemul inadecvat de prindere a extinctoarelor. Aparatul efectua cursa inaugurala a operatorului aerian catre Paris, avind ca destinatie aeroportul Beauvais, din apropierea capitalei franceze. Pasagerii sunt angajati ai Blue Air si reprezentanti ai mass media din Romania. Specialistii Directiei Generale a Aviatiei Civile din Franta au inceput verificarea avionului, aratind ca legislatia franceza prevede inspectarea noilor curse. Pe de alta parte, reprezentantii Blue Air au afirmat ca oficialii francezi au dat dovada de exces de zel, pentru ca aparatul de zbor fusese controlat deja in Romania, iar problemele descoperite de inspectorii francezi sunt minore. de cand este stirea ? |
#41
Posted 14 October 2005 - 11:51
#42
Posted 14 October 2005 - 12:56
am mers in sfarsti la barcelona cu blue air. la intors, intarziere de 2 ore. m-am simtit ca intr-un personal, in principiu din cauza serviciilor.
e drept ca 99% din pasageri erau oameni mersi la munca acolo, dar n-ar tb sa conteze.. pe viitor, as prefera sa evit sa merg cu ei, avand in vedere diferenta de cateva zeci de euro fata de o linie normala. BTW, CSA rulz (avioane, servire , papitza buna, etc), Malev si Austrian airlines suck. |
#43
Posted 14 October 2005 - 13:00
blue air are cumva si plecari dinpre cluj spre milano?
|
#44
Posted 14 October 2005 - 17:56
CRG, on Oct 14 2005, 13:56, said: am mers in sfarsti la barcelona cu blue air. la intors, intarziere de 2 ore. m-am simtit ca intr-un personal, in principiu din cauza serviciilor. e drept ca 99% din pasageri erau oameni mersi la munca acolo, dar n-ar tb sa conteze.. Edited by Astor, 14 October 2005 - 17:57. |
#45
Posted 14 October 2005 - 18:31
Astor, on Oct 14 2005, 18:56, said: Exact ca-n chartere. Sa vezi acolo transpirati galagiosi.. Acolo primesti un Twix, o Cola la 0.33l si un sandwich vechi de cateva zile. Oricum, voi vreti ieftin dar cu meniu complet de mancare a la Marriott, calatori toti in Armani si Rolex-uri iar stewardese es-Miss World. Nu chiar. Vrem conditii decente, ca la EasyJet, de exemplu, unde nu sunt transpirati galagiosi. Iar atmosfera este chiar decenta. |
#46
Posted 14 October 2005 - 19:47
No offence dar visezi. Astia-s romanii nostri, orice companie care are plecari din tara va plina de ei. Cu cat preturile sunt mai mici cu atat vor fi mai nespalati si mai galagiosi pentru ca nu compania aeriana ii spala si ii educa. Imagineaza-ti o cantina si un restaurant: in cantina oricat de buna e mancarea daca au preturi mici (singurele lucruri ce tin de administratie) se va aduna tot cartierul si in scurt timp doar nespalatii galagiosi vor mai veni acolo. Pe cand intr-un restaurant select unde doar o apa minerala costa cat o zi de munca a unui salariat cu salariul mediu pe economie, nespalatii galagiosi nu o sa fie niciodata majoritari. Poate mai dau pe acolo "sa se sparga in figuri" dar nu devin clienti fideli. Dar exista intr-adevar riscul sa dai de parveniti galagiosi in Armani si Rolex-uri, dar de astia nu ai cum sa scapi orice ai face.
Deci .. preturi mici = nespalati galagiosi, cam in orice afacere. Restaurante, cinematografe, baruri, terase, spitale, banci, magazine, etc. |
|
#47
Posted 15 October 2005 - 13:34
Spunea cineva ca Blue Air nu risca viata pasagerilor pt nu stiu ce aripa ruginita.
Ar trebui ca toti cei de aici care folositi avioane pt calatoriile personale sau de afaceri cu companii private, sa fiti la curent cu politica oficiala a companiilor de zbor vis-a vis de aceasta problema. A fost chiar si un documentar pe Discovery Channel cu ceva timp in urma, unde chiar un fost angajat al unei companii a dezvaluit clar ce inseamna clientii pt toate companiile care detin multe aparate de zbor: niste CIFRE. Omul a zis clar, o companie ar iesi mult mai ieftin daca ar plati despagubiri familiilor in cazul unui accident ( care va avea loc mai devreme sau mai tarziu) decat sa plateasca pentru diverse modernizari ale tuturor aeronavelor din parcul propriu. E un risc calculat. Stiu, e cutremurator dar asta e realitatea. Ca e Blue Air ca e Alitalia sau alta companie de zbor, toate au facut aceste calcule. Recentul incident cu o aeronava a companiei Blue Air credeti ca a determinat schimbarea tuturor parbrizelor la cabinele de pilotaj? In nici un caz. Ar fi costat prea mult. Tot incidentul cu pricina a fost repede dat uitarii. E cu atat mai grav cu cat parbrizul fisurat a fost6 in cabina de pilotaj. Dar va intreb ce s-ar fi intamplat oare daca respectivul geam s-ar fi fisurat dupa ce aeronava ar fi decolat? Raspunsul e simplu, depresurizare in cabina pilotilor, conditie in care avionul s-ar fi prabusit in mod sigur. Cu cat o companie e mai ieftina (implicit cu venituri mai mici) cu atat riscurile sunt mai mari pt ca se investesc si mai putini bani in intretinerea aeronavelor (uneori aproape deloc). Cineva spunea ca e normal sa se intample astfel de lucruri. Nimic mai fals. E ca si cum ai spune ca e normal ca in orice clipa sa poti muri in cosciugul (zburator) in care ti-ai platit cu mana ta moartea ( ce-i drept la un low cost si mandru ca ai economisit niste banuti). Inca exista acel tip de mentalitate ("mie nu mi se poate intampla") care ii mana pe unii sa ignore cele mai evidente semnale de alrma. |
#48
Posted 17 October 2005 - 11:53
Airwaves, on Oct 15 2005, 12:34, said: A fost chiar si un documentar pe Discovery Channel cu ceva timp in urma, unde chiar un fost angajat al unei companii a dezvaluit clar ce inseamna clientii pt toate companiile care detin multe aparate de zbor: niste CIFRE. Omul a zis clar, o companie ar iesi mult mai ieftin daca ar plati despagubiri familiilor in cazul unui accident ( care va avea loc mai devreme sau mai tarziu) decat sa plateasca pentru diverse modernizari ale tuturor aeronavelor din parcul propriu. E un risc calculat. Toate astea te duc la mai multe pierderi decat estima initiala. Quote Recentul incident cu o aeronava a companiei Blue Air credeti ca a determinat schimbarea tuturor parbrizelor la cabinele de pilotaj? In nici un caz. Ar fi costat prea mult. Ca atatea au. |
#49
Posted 19 October 2005 - 07:05
romaximusro, on Oct 14 2005, 14:00, said: blue air are cumva si plecari dinpre cluj spre milano? Astor, draga, am dat 295 EUR pentru Buc-Barcelona si retur, in conditiile in care Alitalia avea aceeasi cursa (dar cu escala 1,5 ore la Milano, parca), cu 316 EUR. Deci care-i diferenta aia mare de pret? Mai era CSA-ul cu vreo 340 EUR si KLM la 380 , dar cu escala in cel mai scump aeroport din Europa, Amsterdam. Iar la CSA mancam boiereste, am mai mers cu ei. Problema a fost cu escalele, nu voiam sa stau ca bou' prin aeroporturi. In concluzie, unde-i marele avantaj? Nu mai spun ca aeroportul Reus e la vreo 2 ore de Barcelona, deci pana la urma mi-a luat tot acelasi timp.. Sorry, concluzia mea: Blue Air <> low cost. |
#50
Posted 19 October 2005 - 11:23
greenlab, on Sep 15 2005, 02:40, said: EASYJET sucks....Ryanair Rulez ! Baze fixe in 12 tari... Tocmai au mai cumparat 120 de avioane. www.ryanair.com Ai mare dreptate. Am zburat si eu cu Ryanair si a fost super misto ! Mi-am luat bilet cu 12 zile inainte si m-a costat doar 33 de euro (Charleroi, Belgia - Glasgow, Scoția, dus-intors). Au numai Boeinguri 737, piloti f. buni si ajung mereu cu 10 minute inainte. Oricum se pare ca sint compania nr. 1 in Europa in ceea ce priveste calitatea zborurilor, nr. de pasageri etc. Oare cind vin si la noi ???? |
#51
Posted 19 October 2005 - 11:54
Eu va recomand compania WizzAir , www.wizzair.com , cu plecari din Budapesta , cel putin pe mine , ca si calator din Cluj , nu m-a interesat ca pleaca din Bucuresti sau Budapesta , era acelasi lucru , din moment ce microbuzul m-a lasat in fata aeroportului Ferihegy .
In varf de sezon (25 iulie-5August) Budapesta -Paris si retur a costat 130 de euro (toate taxele incluse) (microbuzul Cluj-Budapesta-Cluj 600.000+600.000 lei , 7 ore cu tot cu vama) , calatoria a fost super confortabila si lejera , avion de 180 de locuri , vreo 20 de romani , intre cei 180 de pasageri ... Singurul "dezavantaj" sa zic asa este ca se zboara pe aeroportul Beauvais Tille (ca si Blue Air) , aeroport aflat la 90 de km de Paris . Exista autocare care te transporta la Paris , biletul fiind de 13 euro/drum . Exista posibilitatea de a te intoarce la aeroport cu acelasi autocar , luat din acelasi loc din care te lasa in Paris . Pentru cei din Vestul tarii e mai avantajoasa Budapesta decat Bucurestiul . P.S. Pentru cei din sud este si plecare din Sofia , insa nu stiu daca exista microbuze spre aeroportul din Sofia si cat costa .... Edited by kingblana, 19 October 2005 - 11:58. |
|
#52
Posted 20 October 2005 - 09:07
kingblana, on Oct 19 2005, 11:54, said: P.S. Pentru cei din sud este si plecare din Sofia , insa nu stiu daca exista microbuze spre aeroportul din Sofia si cat costa .... am fost acolo si stiu ce spun: aeroportul Sofia la sf anului 2003 arata cum arata Otopeniul prin anii '80. Mic, inghesuit, binenteles fara terminal, n-am prea vazut avioane mari pe pista (de fapt nu prea am vazut prea multe avioane pe piste). In plus ca vamesii bulgari sunt jegosi rau. |
#53
Posted 20 October 2005 - 11:27
bogwol, on Oct 20 2005, 09:07, said: Crde ca nu stii ce vorbesti cand recomanzi Sofia am fost acolo si stiu ce spun: aeroportul Sofia la sf anului 2003 arata cum arata Otopeniul prin anii '80. Mic, inghesuit, binenteles fara terminal, n-am prea vazut avioane mari pe pista (de fapt nu prea am vazut prea multe avioane pe piste). In plus ca vamesii bulgari sunt jegosi rau. am fost in urma cu 2 luni ......arata la fel si vamesii sunt identici!....nu s-a schimbat nimic! |
#54
Posted 20 October 2005 - 12:41
Ma rog , vamesii unguri n-au nici o treaba , puteam sa am bomba atomica in bagaj .. au pus doar stampila si la revedere . Am stat maxim 5 minute in vama ungureasca . Doar vamesii romani erau foarte suspiciosi , controlau invitatiile , numarau banii pana la ultimul cent , cred ca trageau de timp vazand ca noi nu ii "stimulam" cu nimic ..
+ De asta ca aeroportul Ferihegy este la toate standardele . |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users