Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Recomandare bicicleta copil 5 ani.

Recomandare kit automat acces usa

[email][nvidia] Your GeForce NOW ...

Site nesigur
 Baghetele ornamentale intre foile...

O recomandare pentru o camera ful...

Pareri magazin online quickmobile?

Unde gasesc banane albastre?
 Despre compania de aministrare Sq...

Durere taietura deget dupa 2 luni

Dalți gravare lemn

Didgeridoo
 Motorola Edge 50 Ultra

Gaura perete apartament cu evitar...

Orientare antena prime focus

Problema conectare mail yahoo
 

Montajul statiilor si antenelor pe autoturisme

- - - - -
  • Please log in to reply
3740 replies to this topic

#37
buzasparta

buzasparta

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 738
  • Înscris: 11.07.2007
La MultiAni si distractie placuta!

#38
negociator

negociator

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 646
  • Înscris: 05.05.2008
Mi-am cumparat o statie Alan 220, cu antena ML 145, si caut un electrician auto care sa-mi monteze statia pe autoturism. Daca stiti pe cineva din Bucuresti, dati-mi si mie datele de contact. Multumesc.

Edited by Iuliutz, 16 January 2010 - 23:00.


#39
negociator

negociator

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 646
  • Înscris: 05.05.2008
Intrucat n-am gasit electrician auto, incerc sa-mi montez singur statia radio. Masina mea este un Opel Corsa. De la statie pleaca doua fire - unul cu izolatie rosie, celalalt cu izolatie neagra. Firul rosu se termina cu o scurta portiune neizolata. Firul negru se termina cu un papuc in forma de potcoava. Pe firul rosu e montata si o siguranta. Unde leg cele doua fire - rosu si negru ?

#40
bozzo1

bozzo1

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 68
  • Înscris: 03.11.2009
Tu glumesti, cand ne intrebi unde legi firul rosu si firul negru?
Daca nu, firul negru il legi la masa, adica undeva pe caroseria masinii, gasesti tu un surub care sa faca contact cu caroseria masinii, iar firul rosu il legi la un +.
Ca sa gasesti un + usor iti faci si tu o lampa de control (un bec cu 2 fire), pui un fir pe caroserie si cu celalalt cauti un plus, cand se aprinde becul inseamna ca ai gasit plusul.
Sau mai simplu, cumperi o mufa de bricheta, si legi firul rosu la motul ala care intra in mufa de bricheta si firul negru la marginea mufei care atinge de marginea soclului brichetei.
Ar fi fost bine sa citesti si tu manualul de utilizare al statiei, acolo iti explica cum legi si unde. Ai grija sa nu folosesti statia fara sa nu fie conectata la o antena.
Daca vrei ti-o montez eu intr-o seara 0747.53.11.77. Ar fi bine sa o pui la bricheta, ca altfel daca ramane pe masina risti sa ti-o fure cineva. Asa o scoti de la bricheta si o iei in casa.

#41
bozzo1

bozzo1

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 68
  • Înscris: 03.11.2009
Gresala mea, acum am observat ca statia ta are 15W si nu e recomandat sa o montezi la bricheta.
Daca vrei sa o iei de pe masina trb o mufa care sa reziste la amperaj putin mai mare si sa faca un contact bun. Putem pune si 2 conectori (gen papuci auto) doar ca o sa arate putin aiurea, o mufa ar fi mai ok ceva gen superseal.
Tu vrei sa dai gauri ca sa prinzi statia, pentru ca eu tocmai ce mi-am stricat mandrina la bormasina. Te pot ajuta cu trasul firelor si pus conectori, insa nu am cu ce sa mai dau gauri pt prins sina care tine statia.

Attached Files



#42
negociator

negociator

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 646
  • Înscris: 05.05.2008
Merci pentru sfaturi, credeam ca nu ma baga nimeni in seama... :(
Deci: eu am vorbit la telefon cu un tip care imi poate face calibrarea statiei (recomandat de magazinul de unde am cumparat statia) dar tipul asta mi-a zis ca el nu face calibrarea decat dupa ce montez statia pe masina, si ca montajul statiei trebuie sa mi-l fac singur.
Singurele sfaturi primite, prin telefon, de la tipul asta au fost sa leg firul de minus al statiei la un surub de pe caroserie si firul de plus (rosu) direct la borna plus de la baterie (nu la un alt fir de prin masina). In schimb, altii mi-au zis ca pot lega firul de plus de orice fir de plus al masinii... si acum nu mai stiu ce sa cred. As lega un fir de la statie la baterie, direct de borna bateriei, doar ca bateria e in coltul din dreapta fata al masinii, iar statia as vrea s-o montez langa portiera din stanga fata. Deci ar trebui sa trag un fir pe sub tot motorul... nu stiu daca e cea mai buna solutie.
Iar din punctul de vedere al montajului mecanic, statia asta Alan 22o are un fel de sina in care culiseaza. Incerc sa montez sina undeva intre volan si portiera soferului, sub bord, astfel incat sa pot scoate statia (cand plec din masina) si sa ramana doar sina.

O mufa de-asta care sa reziste la amperaj mare, de unde sa cumpar? de la un magazin auto sau de la praktiker - bricostore ?


 Tetelu1980, on 17th December 2009, 17:43, said:

Eu mi-am montat statia sub bord in partea stanga... probabil pe unii aceasta pozitie i-ar deranja la genunchi/picior stang in timpul condusului, dar pentru pozitia mea de condus este ok. De la statie pleaca semnalul la un amplificator de 35 W pozitionat jos in stanga scaunului soferului iar de acolo pleaca coaxialul la antena Midland ML145 pe la cheder usa stanga spate. Antena mea este fixata prin montura magnetica de 160 mm pe mijlocul plafonului (pentru o propagare cat mai aporape de omnidirectional). Alimentarea pentru amplificator si respectiv pentru statie este separata, cu cablu de alimentare tras direct de la baterie, cu sigurante fuzibile deasemenea separate.


Consideratiune si respect!  :)

Tetelu1980

zi-mi si mie te rog, cum ai reusit sa tragi cablu direct de la baterie? (te referi la borna plus a bateriei, presupun)

#43
bozzo1

bozzo1

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 68
  • Înscris: 03.11.2009
Tipul de la care ai luat statia avea cat de cat dreptate. Pentru ca statia este de putere mai mare e recomandat sa o legi direct de la baterie. Ca sa faci asta ai nevoie de un conector gen saiba de 6 sau 8 depinde ce surub ai tu la borna de plus pe care sa o pui pe borna de plus astfel incat sa ai un contact cat mai bun (sa nu te gandesti sa legi un fir aiurea de borna)
Firul il poti trage din compartimentul motor in masina destul de usor (teoretic) cu o sarma sau un fir monofilar pe unde iti intra si instalatia lectrica a masinii.
Poti merge pe Str Maica Domnului si acolo gasesti mai multe magazine de electronice in care poti intreba de mufa aceea. Sau poti sa ii explic vanzatorului ca iti trb o mufa care sa reziste la un 30A, ca e pt statie etc.
Pt mai multe detalii da-mi un telefon si-ti explic mai pe larg.
Ai grija daca pleci pe la austrieci cu statia asta ca ti-o gauresc, legal puterea in CB e de 4W

 bozzo1, on 18th January 2010, 18:09, said:

Tipul de la care ai luat statia avea cat de cat dreptate. Pentru ca statia este de putere mai mare e recomandat sa o legi direct de la baterie. Ca sa faci asta ai nevoie de un conector gen saiba de 6 sau 8 depinde ce surub ai tu la borna de plus pe care sa o pui pe borna de plus astfel incat sa ai un contact cat mai bun (sa nu te gandesti sa legi un fir aiurea de borna)
Firul il poti trage din compartimentul motor in masina destul de usor (teoretic) cu o sarma sau un fir monofilar pe unde iti intra si instalatia lectrica a masinii.
Poti merge pe Str Maica Domnului si acolo gasesti mai multe magazine de electronice in care poti intreba de mufa aceea. Sau poti sa ii explic vanzatorului ca iti trb o mufa care sa reziste la un 30A, ca e pt statie etc.
Pt mai multe detalii da-mi un telefon si-ti explic mai pe larg.
Ai grija daca pleci pe la austrieci cu statia asta ca ti-o gauresc, legal puterea in CB e de 4W


#44
negociator

negociator

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 646
  • Înscris: 05.05.2008

 bozzo1, on 18th January 2010, 18:10, said:

Tipul de la care ai luat statia avea cat de cat dreptate. Pentru ca statia este de putere mai mare e recomandat sa o legi direct de la baterie. Ca sa faci asta ai nevoie de un conector gen saiba de 6 sau 8 depinde ce surub ai tu la borna de plus pe care sa o pui pe borna de plus astfel incat sa ai un contact cat mai bun (sa nu te gandesti sa legi un fir aiurea de borna)
Firul il poti trage din compartimentul motor in masina destul de usor (teoretic) cu o sarma sau un fir monofilar pe unde iti intra si instalatia lectrica a masinii.
Poti merge pe Str Maica Domnului si acolo gasesti mai multe magazine de electronice in care poti intreba de mufa aceea. Sau poti sa ii explic vanzatorului ca iti trb o mufa care sa reziste la un 30A, ca e pt statie etc.
Pt mai multe detalii da-mi un telefon si-ti explic mai pe larg.
Ai grija daca pleci pe la austrieci cu statia asta ca ti-o gauresc, legal puterea in CB e de 4W

Nu cred ca am sa ies din Romania cu statia asta, eu circul doar prin Romania ;)
Lungimea cablului de la baterie la statie poate fi oricat de mare, sau trebuie sa fie precum cablul de antena, un multiplu al lungimii de unda? (scuza-ma daca pun intrebari puerile).
Si inca un detaliu... ma gandeam ca intre baterie si statie sa pun cablu multifilar (ala format din multe fire subtiri de cupru), dar nu stiu ce grosime sa aiba !

#45
Iuliutz

Iuliutz

    Hairmaster

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,405
  • Înscris: 27.01.2005
Lungimea poate fi oricat de mare. Pentru cablu recomand un Conductor Multifilar MYF - 4mm, pentru eventualitatea in care o sa pui un amplificator de 100w.

#46
bozzo1

bozzo1

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 68
  • Înscris: 03.11.2009
E foarte bine ca sa ii pui cablu multifilar. Lungimea, dupa cum spunea si Iuliutz nu conteaza. Ar fi bine sa pui de 4mm ca sa nu mai tragi alte fire pe viitor, in cazul in care o sa-i pui si un amplificator.
Eu ziceam sa folosesti un cablu monofilar pentru a trage firul din compartimentul motor in habitaclul masinii  ^_^ , cablul monofilar e mult mai dur si poti impinge cu el fara sa se deformeze. Dupa ce ai patruns cu el, legi la capatul ramas afara cablul multifilar pentru a-l trage in interior. e usor, o sa-ti dai tu seama la fata locului cum se face.
Nu uita sa-ti cumperi un conector care sa vina pe borna de plus a bateriei si sa-ti faca contact perfect. E de preferat sa cositoresti conectorul cu firul daca nu reusesti sa-l sertizezi bine.
Daca mai alte nelamuriri nu ezita sa postezi. Scuze de intarzierea raspunsurilor dar nu mai intrasem pe forum.

Edited by Iuliutz, 19 January 2010 - 23:12.
corectare


#47
cricri51

cricri51

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 645
  • Înscris: 30.07.2008

 negociator, on 18th January 2010, 18:20, said:

Nu cred ca am sa ies din Romania cu statia asta, eu circul doar prin Romania ;)
Lungimea cablului de la baterie la statie poate fi oricat de mare, sau trebuie sa fie precum cablul de antena, un multiplu al lungimii de unda? (scuza-ma daca pun intrebari puerile).
Si inca un detaliu... ma gandeam ca intre baterie si statie sa pun cablu multifilar (ala format din multe fire subtiri de cupru), dar nu stiu ce grosime sa aiba !
Nu stiu daca nu e prea tarziu, poate ti-ai rezolvat deja problema.
Daca nu, si mai ales daca vrei sa folosesti totusi statia, poti proceda asa:
Pe cablul statiei, montezi o fisa care sa intre in priza de bricheta. O gasesti ca atare sau poti lua orice consumator la bricheta din aproape orice benzinarie (lanterna, fierbator-termoplonjor de cafea, etc), care sa fie mai ieftin (oricum folosesti doar fisa!) si nu neaparatr cu siguranta incorporata (ai siguranta pe cablul rosu!).
Legi (cositoresti preferabil sau daca iei consumator poti folosi 5-10 cm din cablul deja cositorit! - grija cum izolezi innaditurile!) firul rosu la centrul mufei de bricheta si firul negru la piesa elastica de pe laterala mufei si gata!. Poti folosi statia, in regim demontabil.
Ai siguranta pe cablu (probabil 5A) si pentru cei 15W ai statiei este mai mult decat suficienta mufa de bricheta.
Din comoditate - recunosc! - eu am folosit o vreme o priza multipla de bricheta, cu 4 iesiri, la care am conectat pe intrare o fisa, pusa la bricheta, cu 40 cm de fir 2,5 mmp. In cele 4 iesiri aveam detector radar, GPS (pana aici consum neglijabil!), statie 4W si amplificator 100W!
Si a mers fara probleme la mufa de bricheta a unui turism! Totusi NU faceti ca mine!
LE: Acum s-a rezolvat, legatura direct la baterie prin siguranta de 20A la borna +, apoi conector-sir de cleme la care se leaga nedemontabil statie, amplificatorul si un cablu catre o fisa tripla pentru detector, GPS si eventual incarcatorul de telefon. Fiecare consumator are siguranta lui, bineinteles calibrata.

#48
negociator

negociator

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 646
  • Înscris: 05.05.2008

 cricri51, on 19th January 2010, 18:56, said:

Nu stiu daca nu e prea tarziu, poate ti-ai rezolvat deja problema.
Daca nu, si mai ales daca vrei sa folosesti totusi statia, poti proceda asa:
Pe cablul statiei, montezi o fisa care sa intre in priza de bricheta. O gasesti ca atare sau poti lua orice consumator la bricheta din aproape orice benzinarie (lanterna, fierbator-termoplonjor de cafea, etc), care sa fie mai ieftin (oricum folosesti doar fisa!) si nu neaparatr cu siguranta incorporata (ai siguranta pe cablul rosu!).
Legi (cositoresti preferabil sau daca iei consumator poti folosi 5-10 cm din cablul deja cositorit! - grija cum izolezi innaditurile!) firul rosu la centrul mufei de bricheta si firul negru la piesa elastica de pe laterala mufei si gata!. Poti folosi statia, in regim demontabil.
Ai siguranta pe cablu (probabil 5A) si pentru cei 15W ai statiei este mai mult decat suficienta mufa de bricheta.
Din comoditate - recunosc! - eu am folosit o vreme o priza multipla de bricheta, cu 4 iesiri, la care am conectat pe intrare o fisa, pusa la bricheta, cu 40 cm de fir 2,5 mmp. In cele 4 iesiri aveam detector radar, GPS (pana aici consum neglijabil!), statie 4W si amplificator 100W!
Si a mers fara probleme la mufa de bricheta a unui turism! Totusi NU faceti ca mine!
LE: Acum s-a rezolvat, legatura direct la baterie prin siguranta de 20A la borna +, apoi conector-sir de cleme la care se leaga nedemontabil statie, amplificatorul si un cablu catre o fisa tripla pentru detector, GPS si eventual incarcatorul de telefon. Fiecare consumator are siguranta lui, bineinteles calibrata.

Pai daca si tu recomanzi varianta alimentarii direct de la baterie, de ce sa mai fac improvizatia cu mufa de bricheta? Incerc sa leg direct la baterie... !

#49
Alungatu

Alungatu

    #antiPSD

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,276
  • Înscris: 29.01.2009
Ce ziceti .. un sirio megawatt 4000 de 2035 mm cu talpa magnetica de 140 mm tine bine pe un ford transit mk6 (din 2002) ?

#50
Marius3k

Marius3k

    Rechin de stepă, "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,677
  • Înscris: 14.03.2006
Te tine bre, stai linistit!

#51
cricri51

cricri51

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 645
  • Înscris: 30.07.2008

 negociator, on 21st January 2010, 18:02, said:

Pai daca si tu recomanzi varianta alimentarii direct de la baterie, de ce sa mai fac improvizatia cu mufa de bricheta? Incerc sa leg direct la baterie... !
Mufa la bricheta nu este o improvizatie... In conditiile date (15W) este mai mult deca ok... Pana "incerci" legatura la bateie, puteai folosi statia de acum cateva zile...

#52
negociator

negociator

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 646
  • Înscris: 05.05.2008

 cricri51, on 21st January 2010, 20:37, said:

Mufa la bricheta nu este o improvizatie... In conditiile date (15W) este mai mult deca ok... Pana "incerci" legatura la bateie, puteai folosi statia de acum cateva zile...

Daca am asteptat pana acum, pot sa mai stau o zi - doua. Tot incerc sa-mi fac timp sa merg sa-mi cumpar un pistol de lipit si alte mici accesorii de care o sa am nevoie la montaj. Probabil o sa-mi fac singur conexiunile electrice, apoi voi cauta un specialist pentru calibrare. Va tin la curent !

#53
Marius3k

Marius3k

    Rechin de stepă, "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,677
  • Înscris: 14.03.2006
Planuri de viitor(ul apropiat):

Attached Files



#54
Iuliutz

Iuliutz

    Hairmaster

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,405
  • Înscris: 27.01.2005
Poate ne zici si noua ce fel de kit folosesti acolo. Ce este pe schimbatorul de viteze? ce face butonul din scrumiera?
PS. Mi-am luat Sirio GPE 27.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate