Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Diesel pe ulei vegetal
Last Updated: Oct 22 2009 12:45, Started by
dioda_de_lemn
, Oct 20 2009 06:56
·
0
#1
Posted 20 October 2009 - 06:56
Nu-s chiar sigur daca se incadreaza la "nius" dar prin Romania nu sint. Ar putea sa se incadreze la "verde", asa ca sa mute moderatorul dupa cum crede de cuviinta.
Marea majoritate a masinilor diesel se pot alimenta si cu simplu ulei vegetal uzat. Nu toate. Am vazut ca unii romani stiu cite ceva despre asta, dar cunostintele lor sint sumare. Aproape toti amesteca uleiul cu motorina, ceea ce e gresit. Inca nu am vazut pe cineva cu o instalatie "profesionala" de genul asta: http://www.diesel-th...ble-oil-kit.htm Sper sa nu se considere reclama. Vad ca merge la multe modele. E buna, nu e? |
#2
Posted 20 October 2009 - 07:34
de ce e gresit ca amesteca uleiul cu motorina?
oricum, dieselurile actuale sunt aproape toate cu turbina si cu common-rail. si sunt destul de pretentioase, daca bagi combustibil prost in asa ceva te poti trezi ca ai de schimbat injectoare si o gramada de alte chestii, toate cam scumpe. trebuie sa te uiti in manualul masinii si vei vedea acolo ce parere are producatorul despre biodiesel. majoritatea spun clar ca nu trebuie sa folosesti amestecuri motorina+biodiesel continand mai mult de 20-25% biodiesel |
#3
Posted 20 October 2009 - 08:35
_Smiley_, on 20th October 2009, 07:34, said: de ce e gresit ca amesteca uleiul cu motorina? oricum, dieselurile actuale sunt aproape toate cu turbina si cu common-rail. si sunt destul de pretentioase, daca bagi combustibil prost in asa ceva te poti trezi ca ai de schimbat injectoare si o gramada de alte chestii, toate cam scumpe. trebuie sa te uiti in manualul masinii si vei vedea acolo ce parere are producatorul despre biodiesel. majoritatea spun clar ca nu trebuie sa folosesti amestecuri motorina+biodiesel continand mai mult de 20-25% biodiesel deci care e explicatia stiintifica? ca scrie in manual?... ca asa zice vecinul? ca asa e parerea producatorului? (ce gluma buna si cu producatorii astia). Pai astia iti vor spune numai ce vor ei sa vinda. Plus ca biodiesel nu e ulei vegetal. Edited by dioda_de_lemn, 20 October 2009 - 08:42. |
#4
Posted 20 October 2009 - 08:44
La mine in zona erau mai demult niste masini cu stickere pe care scria ca circula cu ulei vegetal. S-au si facut plantatii de rapita destul de serioase pe aici.
|
#5
Posted 20 October 2009 - 08:49
#6
Posted 20 October 2009 - 09:14
la motoarele ultramoderne ramine de vazut cum vor putea fi lamurite sa functioneze fiabil cu ulei vegetal, la cele antice nu este o problema deosebita...
|
#7
Posted 20 October 2009 - 09:49
Pentru ce credeți că Diesel a inventat motorul care îi poartă numele ? Să meargă cu o varietate de combustibili , iar primul motor diesel mergea cu ulei de alune .
|
#8
Posted 20 October 2009 - 09:55
H725, on 20th October 2009, 10:14, said: la motoarele ultramoderne ramine de vazut cum vor putea fi lamurite sa functioneze fiabil cu ulei vegetal, la cele antice nu este o problema deosebita... @dioda_de_lemn: HD. Edit: am gasit link-ul: http://www.valmetproduction.ro [ http://www.valmetproduction.ro/galerie-foto/Sprinter_lateral_.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#9
Posted 20 October 2009 - 10:14
dioda_de_lemn, on 20th October 2009, 09:35, said: deci care e explicatia stiintifica? ca scrie in manual?... ca asa zice vecinul? ca asa e parerea producatorului? (ce gluma buna si cu producatorii astia). Pai astia iti vor spune numai ce vor ei sa vinda. Plus ca biodiesel nu e ulei vegetal. cat despre conspiratia de care amintesti tu, adu-ti aminte ca producatorii de autoturisme nu prea vand combustibil. ady_chesnoiu, on 20th October 2009, 10:49, said: Pentru ce credeți că Diesel a inventat motorul care îi poartă numele ? Să meargă cu o varietate de combustibili , iar primul motor diesel mergea cu ulei de alune . folosirea uleiului vegetal e posibila, dar nu stiu cat de practica e. -in primul rand, trebuie filtrat si curatat bine de impuritati -in al doilea rand, trebuie montat pe masina un sistem de incalzire al uleiului, pentru ca e mult mai vascos (comparativ cu motorina) si nu poate fi pompat prin conducte -in al treilea rand, daca nu ai o sursa serioasa de ulei sau daca nu consumi combustibil foarte mult, modificarea nu e rentabila. in plus, nu trebuie uitata poluarea. un motor diesel alimentat cu ulei vegetal (mai ales daca acesta e si uzat) are toate sansele sa nu mai respecte normele de poluare stabilite de producator. si daca pici la ITP, la ce-ti mai foloseste ca ai economisit cativa lei? |
#10
Posted 20 October 2009 - 12:19
Tin sa te anunt ca uleiul e mult mai "ecologic" decat motorina.
|
|
#11
Posted 20 October 2009 - 16:27
Este mai ecologic la ardere (oricum, faza cu ecologia e o MARE vrajeala) dar este nepractic! Cate planete iti trebuie sa cultivi rapita (are cel mai bun randament) ca sa alimentezi toti consumatorii de pe Terra?
Acum 3 ani prin Pitesti am vazut un camion destul de nou care mergea pe ulei! Scotea un fum alb si cu miros cu un usor iz de gogosi! Edited by dan84, 20 October 2009 - 16:28. |
#12
Posted 20 October 2009 - 17:33
Material video AICI.
In principiu, din cate-mi aduc aminte (nu stiu exact unde am auzit), treaba asta functioneaza doar pentru modelele mai vechi. Astea de la PD incoace--ca sa nu mai vorbim de commonrail--cica se duc |
#13
Posted 20 October 2009 - 17:37
vazut, testat, mirosit motorina bio facuta din ulei alimentar uzat, pe un Fiat panda
mergea ceas, fara probleme acum vad primul post deci nu ulei uzat simplu, el trebuie trecut prin niste procedee chimice pentru a rezulta motorina eco asa doar ulei uzat, clar se duce drq motorul Edited by Cutzu, 20 October 2009 - 17:39. |
#14
Posted 20 October 2009 - 18:11
Doar principiul se pastreaza, si anume aprinderea prin presiune.
In schimb, valoarea presiunii necesare depinde mult de combustibilul respectiv. Teoretic poti aprinde si pacura prin metoda asta, dar practic ti-ar trebui niste injectoare capabile de o presiune uriasa. |
#15
Posted 20 October 2009 - 20:12
Cutzu, on 20th October 2009, 18:37, said: deci nu ulei uzat simplu, el trebuie trecut prin niste procedee chimice pentru a rezulta motorina eco asa doar ulei uzat, clar se duce drq motorul Si nu rezulta "motorina eco" ci rezulta hidrocarbura identica cu motorina, numai ca mai are in compozitie in plus o molecula de oxigen! |
|
#16
Posted 20 October 2009 - 21:40
Deci, e buna sau nu instalatia aia?
E pentru ulei vegetal uzat si filtrat (motorina aia "bio" e o vrajeala de stors banii boborului platitor de taxe verzi). Ma intereseaza solutia cu doua rezervoare, pornirea se face pe motorina si dupa atingerea temperaturii de regim se trece pe ulei incalzit de instalatia respectiva. La final, se trece inapoi pe motorina si se spala motorul citeva minute, de uleiul uzat. Intradevar, nu merge pe common rail. Si nici TDi. Nici nu e eficienta pentru curse scurte. Ma gindeam la tractoare in campania agricola, ori autobuze. Aia din HD folosesc tehnologia Elsbett, care nu-mi place, ca e cu un singur rezervor si modifica injectoarele. Eu vreau ceva care numai sa fie adaugat pe masina si sa fie dat jos usor. Iar surse de ulei sint destule. Uite un articol cu ceva numere: http://www.adevarul....-la-export.html "Lunar, predau circa opt tone de ulei vegetal, pe care îl preiau de la agenții economici". Pai il cumpar eu, decit sa-l dea la unguri... Ba mai bine il si colectez pe bani, ca uite ce smecheri sintem: "În momentul de față, colectarea de la agenții economici se face gratuit.". |
#17
Posted 21 October 2009 - 08:01
eu am mers cu un Volvo 244 cu motor d6 (motor cu 6 cil in linie, diesel cu injectie indirecta, pompa rotativa) cu un amestec, un litru ulei la 4 litri motorina. motorul era mai silentios si mergea fara probleme. gazele miroseau a gogosi! pe vremea cand foloseam amestecul asta uleiul era 2.2 ron/l si motorina era 3.8 ron/l. era rentabil si dpdv economic . cumparam uleiul cu baxul de la kaufland....sa vezi ce moaca facea lumea cand ma vedea ca bag ulei in rezervor, in parcare la supermarket!
daca vrei sa mergi numai cu ulei trebuie sa SCHIMBI sistemul de alimentare pentru a face fata vascozitatii uleiului. biodieselul e altceva, nu mai este ulei! uleiul uzat contine multe impuritati, trebuie filtrat in prealabil, eventual tratat! |
#18
Posted 21 October 2009 - 08:20
Bwwlan, on 20th October 2009, 18:33, said: ............................Astea de la PD incoace--ca sa nu mai vorbim de commonrail--cica se duc |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users