Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Termostat frigider - verificare

Mai au PC-urile vreun viitor?

Centrala termica immergas

Amenda in Lipsa ?
 Acoperire gol extrior intre termo...

Intreprindere individuala fara ac...

Marci Biciclete - recomandari

Lipsa Tensiune pe o Faza, bransam...
 Recomandare bicicleta copil 5 ani.

Recomandare kit automat acces usa

[email][nvidia] Your GeForce NOW ...

Site nesigur
 Baghetele ornamentale intre foile...

O recomandare pentru o camera ful...

Pareri magazin online quickmobile?

Unde gasesc banane albastre?
 

Sicilia

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
861 replies to this topic

#73
Iuliux

Iuliux

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 657
  • Înscris: 13.03.2005

View Postromanitzaa, on 11th April 2010, 22:09, said:

E o preferinta normala, atata timp cat conditiile sunt similare.

Tocmai din cauza conditiilor mi se pare ciudata preferinta. Trenul e mare, voluminos si aerisit (nu ma refer la aer conditionat, ambele au). Eu am 1.90 si trenul e mult mai confortabil.

#74
romanitzaa

romanitzaa

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 40
  • Înscris: 14.05.2009

View PostIuliux, on 12th April 2010, 11:29, said:

Tocmai din cauza conditiilor mi se pare ciudata preferinta. Trenul e mare, voluminos si aerisit (nu ma refer la aer conditionat, ambele au). Eu am 1.90 si trenul e mult mai confortabil.


Nu-mi doresc sa intru in polemica cu tine si nici sa-ti analizez preferintele. Avem pareri diferite si in rest nu cred ca mai este ceva de comentat.

#75
iced_earth

iced_earth

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 96
  • Înscris: 21.07.2009
Salut
Plec peste 2 saptamani pentru 10 zile in Sicilia.
Initial am vrut sa inchiriez masina (eram 4 persoane). Am ramas doar 2 si nu stiu daca renteaza (ma duce pe la 450 de eur cu toate asigurarile si benzina).
Tura este facubila cu masina (catania 2 zile, taormina 2, cefalu 2, palermo 1, agrigento 1, siracusa 2).
Pentru cei cu experienta siciliana credeti ca e facubila si cu mijloace de transport in comun sau ar trebui sa mai tai cate ceva?
Ca bani sigur ies mai ieftin desi nu mai am libertatea care o aveam cu masina.
A facut cineva o tura asemanatoare?
Mersi

#76
christinne

christinne

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 31
  • Înscris: 02.08.2007
Buna, mi-am refacut si eu traseul de vacanta, mai am 2 saptamani pana voi fi acolo :). A fost cineva la Scala dei Turchi, langa Realmonte (Agrigento)? Daca da, imi puteti spune cum se ajunge?

Merci

#77
iced_earth

iced_earth

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 96
  • Înscris: 21.07.2009
Salut
Ieri m-am intors din Sicilia dupa 10 zile de bantuit pe acolo.
Excursia a fost backpacking. Cheltuielile s-au ridicat la 1.500 EUR/2 persoane (cazare, masa, suveniruri, transport intern).
Mentionez ca, cazarile au fost la Hostel-uri si B&B. Hostelurile au fost la preturi medii. Cazarea medie pe noapte 25 EUR/persoana. Am dormit si cu 20. Pentru cei interesati ..PM.
Programul a fost asa:
2 zile Catania - vazut Domul, castel, Teatrul Bellini, piata de peste, "miliarde" de biserici, stradute etc. Pentru umplut stomacul am o recomandare pentru o pizzerie foarte faina. Pot sa zic ca am mancat cea mai buna pizza ever acolo. la fel Pm ca din cate stiu nu pot sa postez nume pe aici.
Am facut si un tur de Catania cu un open bus. L-am luat ca nu aveam ce face in dimineata aia si pentru ca a fost destul de moca 3 sau 5 eur parca.

2 zile planificate in Taormina care s-au transformat in 3 (1 la Etna). In cazul in care vedeti si Etna s-ar recomanda inca o zi pentru Alcantara Gorge (noi nu am fost aici).
In Taormina, de fapt in Giardini Naxos am stat la un Hostel bestial. In Taormina nu exista Hosteluri iar Hotelurile si B&B urile nu corespundeau bugetului nostru. Giardini e la 20 de minute cu bus-ul de Taormina dar nu ne-a deranjat.
In T. , pe langa zecile de stradute si piatete am vazut Amfiteatrul, Isola Bela, Castelmola (un orasel/sat deasupra Taorminei), gradinile publice.
Taormina este mai scumpa decat restul oraselor pe care le-am vazut. Ne-a luat ceva timp pana am gasit ceva mai in bugetul nostru. Se mananca bine si decent ca pret si la terasele din Giardini Naxos.
La Etna am plecat cu o excursie organizata cu ghid. Excursia a fost 75 eur / persoana si a inclus transport, ghid, furnicular, 4X4 pana la 3000 de m.
Am ales excursia pentru caa fost cu mai putina bataie de cap (logistic vorbind) decat pe cont propriu.
Mai usor de ajuns pe cont propriu la Etna este din Catania cu bus pana la primul refugiu la 2000 m si de acolo cu furnicular si 4X4 pana sus.
Pentru noi ar fi fost mai complicat pentru ca trebuia sa ne intoarcem in Catania si la bani am fi ajuns la fel.
Anyway...
Excursia la Etna este obligatorie daca ajungi in Catania sau Taormina. Este spectaculoasa. Nu intru in detalii dar google it dupa poze si va faceti o impresie. Merita sa ajungeti macar pana la 2000 m. De aici pana la 3000 va costa inca aprox 55 eur (furnicular+4X4) dar merita fiecare cent.
La fel Castelmola , un sat deasupra Taorminei (20 de min cu bus) merita efortul. Si aici va pot recomanda un bar/"muzeu erotic" foarte interesant. Orasul iti ofera o panorama super faina cu Etna, Taormina etc.
Dupa Taormina a urmat Cefalu pentru 2 nopti. Cazare 20 EUR/persoana/noapte. Foarte misto oraselul, stradute tipice pentru Sicily, Domul traditional, rufe la uscat, la Rocca - o stanca de cam 300 de m, cu o cetate in varf. Dureaza cam 30 de minute sa te cateri (exista drum accesibil nu va speriati) pana pe la mijloc dar merita efortul. Panorama e breathtaking.
In Cefalu s-a filmat Nuovo Cinema Paradisio pentru cinefili. Merita sa-i dedicati o zi.
Din Cefalu am facut a day trip la Palermo. Din punctul meu de vedere cel mai urat si mizerabil oras pe care l-am vazut. Dar merita o zi macar pentru ..ei bine da Dom, la fel miliardele de biserici, oratorii, capela Palatina si catacombele Capucinilor. Ultimele doua nu trebuie ratate. Gasiti o gramada de info despre ele pe net.
O zi a fost dedicata Agrigento-ului. Am vazut Valea Templelor (patrimoniu Unesco). Fain loc daca nu prinzi o caldura nasoala care suge orice chef de viata din tine. Se pot "viziona" o gramada de temple, pietre, pietricele pana la nisip de pe vremea grecilor. Nu o spun cu desconsideratie. Chiar e un loc misto.
Orasul nu e impresionant dar e dragut. Aici am mancat cel mai bun peste spada. Cateva biserici interesante incluzand ..Domul bineinteles.
Ultimele 2 zile au fost in Siracusa unde in afara de Ortigya si Parcul Arheologic nu prea aveti ce vedea.
Parcul Arheologic are si asta un Teatro Greco unde inca se desfasoara un festival de teatru grec, Amfiteatrul Roman si Urechea lui Dionisos (google it).
Ortigya este o insula care e legata de orasul nou Siracusa. Foarte faina, iar stradute, iar Dom, iar biserici. Promenada pe malul marii e spectaculoasa.

Ca si cazari am platit asa (preturi/pers/noapte):
Catania 20 EUR; Taormina 27,5; Cefalu 20 EUR; Agrigento 25 EUR; Siracusa 30 EUR.
Mancarea (o masa principala) ne-a ajuns pe la 25-30 EUR/ 2 persoane asta insemnand pizza, paste sau peste plus o bere sau vin la carafa.
Daca sunteti mai pretentiosi pregatiti un buget de vreo 50.
Pe langa astea tonele de inghetata (cea mai buna din lume), granita, patiserie, prajituri.
Transportul l-am facut cu trenul in mare parte pentru ca e un pic mai ieftin decat autobuzul. Oricare din ele sunt solutii bune pentru deplasarea intre orashe.
La trenuri in schimb trebuie sa va luati o marja de eroare pentru ca intarzie majoritatea.
Puteti folosi cu incredere Lonely Planet-ul editia 2008.
Sicilia e o experienta care trebuie incercata. Este o altfel de Italie mai spicy, mai aromata, mai autentica..
Daca vreti experienta backpacking recomand traseul facut de noi desi e un pic mai obositor. Daca aveti curajul sa inchiriati masina evitati orashele mari pentru ca s-ar putea sa folositi asiguarea. Traficul este haotic.
Pentru informatii mai detaliate despre cazari, mancari etc bagati PM.
Spor la vizitat.

Edited by iced_earth, 12 May 2010 - 09:35.


#78
christinne

christinne

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 31
  • Înscris: 02.08.2007
Iced_earth, foarte folositor rezumatul tau :). Vremea cum a fost? eu plec vinerea viitoare, si, in mare, voi avea cam acelasi traseu :), doar ca prefer sa sar peste Palermo. Ati avut masina inchiriata pe undeva? Spui ca exista transport din Giardini Naxos pana in Taormina? Pana in Cefalu cum ati ajuns? eu gasisem varianta Catania- Messina-Cefalu cu trenul sau catania-messina cu autobuz si messina cefalu cu trenul

Merci mult!

#79
iced_earth

iced_earth

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 96
  • Înscris: 21.07.2009

View Postchristinne, on 12th May 2010, 08:45, said:

Iced_earth, foarte folositor rezumatul tau :). Vremea cum a fost? eu plec vinerea viitoare, si, in mare, voi avea cam acelasi traseu :), doar ca prefer sa sar peste Palermo. Ati avut masina inchiriata pe undeva? Spui ca exista transport din Giardini Naxos pana in Taormina? Pana in Cefalu cum ati ajuns? eu gasisem varianta Catania- Messina-Cefalu cu trenul sau catania-messina cu autobuz si messina cefalu cu trenul

Merci mult!

Vremea a fost foarte buna. Ne-a plouat 2 ore in Palermo si am avut o zi un pic innorata in Cefalu. E cald in perioada asta nu-ti fa probleme. Mai arunca un ochi pe accuweather.
Da se poate sari peste Palermo. Sunt lucruri faine de vazut dar nu e o pierdere.
Am vrut sa inchiriem masina dar am constatat ca pentru doi ne scotea pe la 450 EUR (cu CDW -Collision damage Waiver, benzina incluse). Cu masina ai libertate mai mare dar te stresezi mai mult (parcari, benzina e mai scumpa ca la noi 1,35 parca, trafic de doi lei). Daca ai vreo dauna scoti bani din buzunar.
Transportul in comun e ok (bus sau tren). Trenul Regionale este ieftin. Intre Catania si Taormina 3,75 eur de persoana.
Din Giardini in Taormina sunt bus-uri in fiecare ora (1,7 EUR/drum) Daca iei Andate/Ritorno e mai ieftin (parca 3 EUR) . In week-end un pic mai rare. Gasesti orar pe net.
In Cefalu am mers cu tren pana in Messina si de acolo tren din nou. Dupa Cefalu inspre Palermo se lucreaza la calea ferata si trenurile au intarzieri de 10-60 minute.
Oricum trenurile in general pleaca cu 5-10 minute intarziere chiar daca pleaca de la cap de linie. Cred ca au in sange chestia asta.
Mie autobuzele mi s-au parut mai scumpe un pic comparativ cu Regionalele (tren). Nu e diferenta mare (2-3 eur) dar adunat ..mai mananci cateva inghetate.
Cu trenul mi s-a parut mai comod. Noi am folosi bus numai intre Agrigento si Siracusa (via Catania) pentru ca era mai complicat altfel.
Pe transport am dat 2 persoane cam 140-150 EUR (trenuri si autobuze in orase). Singurul loc unde am folosit bus mai intens a fost Giardini -Taormina, in rest la picior.
Daca te mai pot ajuta...

Edited by iced_earth, 12 May 2010 - 10:54.


#80
bogdanety

bogdanety

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 15
  • Înscris: 27.03.2009
Salut.

Ne-am intors din Sicilia. O gasca de 4 am fost 5 zile de pe 20 iunie pe 25 si am zis sa scriu cate ceva.
Am vanat de acum 6 luni oferte de zbor la Blue Air si pe aici ti-e drumul. Preturile la rent a car si hoteluri au in timp prea mici variatii iar ce cheltui la fata locului depinde de greutatea portofelului.
Asadar, pdentru cei interesati doar de costuri va pot spune ca in 5 zile am cheltuit pentru doua persoane asa: 90 de euro avionul, 215 euro hotelul, 100 de euro masina si 305 de euro restu' (mancare, muzee, autostrada, motorina, etc). Total: 710 EURO.

S-o luam cu inceputul. Am zburat cu Blue Air aproape doua ore si pe la pranz am aterizat la Catania. Am luat masina de la rent a car, un Fiat panda diesel si ne-am indreptat spre Palermo. Spre deosebire de Portugalia, unde am inchiriat masina cu 15 euro pe zi, in Italia nu am gasit nimic sub 40. Masina am rezervat-o ca de obicei prin Autoeurope cu doua saptamani inainte de vacanta si am avut doar neplacuta surpriza ca nu mi-au acceptat cardul meu de debit. A trebuit sa trecem pentru 14 euro un al doilea sofer si sa puna la bataie cardul lui de credit.

Inainte de plecare am primit un blocator de volan care se presupunea ca ne-ar fi ferit de orice neplaceri. Am constatat pe urma ca masinile care aveau blocate volanele erau clar ele ale turistilor si am renunta sa-l mai punem. Fiatul Panda disel a fost una din marile surprize ale vacantei. Cu 4 oameni si bagaje se misca in orase excelent iar pe autostrada ritmul de 130 de km/h l-a sustinut fara efort. In toata vacanta din Sicilia am vazut maxim 10 Jeepuri si cel mult 50 de masini mai mari de clasa mica. Pur si simplu nu ai nevoie de mai mult. Toata lumea se misca cu asemenea buburuze ca sa nu mai spun de scuteristi. Cel putin in Palermo am avut senzatia ca daca esti locuitor al Siciliei si n-ai scuter esti prostul galaxiei. In primul rand ca te strecori infinit mai repede decat cu masina iar locurile de parcare par o problema si pentru masinutele gen Fiat Panda. Iar in ceea ce priveste traficul cu scuteristi, nu cred ca ar putea fi reglementat printr-o lege si implementat intr-o alta tara. Adica: spre deosebire de Romania soferii automobilelor nu-si fac griji de scuteristii care ii invaluie pe stanga si pe dreapta, apoi scuteristii au grija pur si simplu de viata lor (nu se aventureaza prosteste, nu forteaza oportunitatile etc), cei de pe contrasens se dau mai sprea partea lor dreapta facandu-le loc scuteristilor si ... nimeni nu se enerveaza. Un calm fratie la sicilieni de te scoate din minti uneori.

Asadar, de la aeroport ne-am indreptat spre Palermo. Am stat la Holiday Inn, fara mic dejun inclus si cu parcare asigurata. Curat, dragut si cam atat.
In prima zi am vizitat catedrala din Monreale. Drumul este sinuos si urca pe munte iar privelistea din Monreale este mai mult decat spectaculoasa. Intrarea este gratuita iar plimbarea prin oras este relaxanta. Ne-am intors apoi in Palermo si am facut o prima recunoastere fara nici un obiectiv anume. Duminica totul e inchis. Restaurantele sunt deschise dovada ca am si mancat la Palazzo Trabuco cu 31 de euro: bere, paste bolognese, paste cu fructe de mare si inghetata. Indestulator si bun. Chelneritele erau doua fete simpatice din Targu Neamt (am descoperit pe la jumatatea mesei). Taverna era un pic mai la strada deci mai turistica. Nu ceva excesiv dar s-a simtit la pret dupa cum veti vedea.

A doua zi am inceput de dimineata cu Convento de Cappucini. 6 euro intrarea de persoana ca sa vezi 6-800 de metri de galerii cu cadavre. Am continuat cu Pallazo dei Normani, 10 euro intrarea iar parcarea ne-a luat ceva timp. In general cam toate obiectivele sunt in centrul vechi iar daca ai parcat masina te poti deplasa pe jos si catre Catedrala, biserica Giovanni Egremitti, Capela Pallatina si biserica del Gesu. Harta cu toate aceste obiective amluat-o de la hotel dar cateva dintre obiective ni le fixaseram din Rough Guide. Masina am parcat-o pe o straduta laterala si nu ne-am mai facut griji cu plata parcarii. Am mancat la Taverna del Vicoleto cu 24 de euro (taverna e pe o straduta plina cu taverne, nu chiar la strada principala: bere, paste cu sardine, pizza 4 fromaggio. Pe strada sunt si alte oferte tentante si mai ieftine: shaormerii, rulote ambulante cu chestii rapide. Un lucru e cert: in Sicilia nu mori de foame si ai si de unde alege. Ca si in Portugalia si Spania am preferat sa manacam unde am vazut localnici. Nu prea dai gres cu reteta asta. Dupa masa am fost la Mondello unde am gasit una din cele mai superbe plaje din cate am vazut. Un golf larg, strajuit de munti, plaja cu nisip, 200 de metri de apa pana la genunchi si inca o suta de apa pana la gat. Iar apa ... incantatoare. Unde mai pui ca inca nu incepuse sezonul. Mondello e la 9 km de Palermo iar intoarcerea in oras e pe o strada cu sens unic. Te duci pe autostrada si te intorci pe sensul unic. Pacat ca am descoperit plaja tarziu.

A treia zi am plecat catre Catania. Am factut o escala la castelul Caccamo. Nu e forte promovat, e forte bine conservat dar nu sunt prea multe de vazut la el. Ca fortareata insa e superba. De la Caccamo am mers pe soseaua superba de pe malul marii pana la Cefalu. Am mancat la Cappricios Cafe. Un sicilian incantator ne-a ospatat la taverna lui cu 10 feluri de bruschete. Am cumparat de la el si diferite combinatii de legume uscate si condimente pentru paste pe care le pregatea si ambala personal. In Catania ne-am cazat la hotel Catania Ognivia. Se rebrenduise de vreo doi ani dar toata lumea il stia ca hotel Jolly. Mult mai bun ca Holiday Innul din Palermo, cu mic dejun inclus si parcare asigurata.  Dupa ce ne-am instatlat am facut o plimbare in oras. Veti avea un soc ca soferi. Dupa ce trec pietonii, catenezii pleaca pe culoarea rosie. In fond, de ce sa arzi benzina cand nu mai e nimeni pwe trecere? E socant la inceput, pe urma te obisnuiesti, si, desigur trebuie sa fii ca ei :). Dupa ora opt seara parcarea e gratuita. In timpul zile e 0.80 euro pe ora.

A patra zi am urcat pe Etna. Am ajuns la parcarea auto si cam atat. De la 1000 si ceva de metri e doar un munte gol fara vegetatie. Oricum adesea e ceata pe el si nici nu vezi prea multe. E interesant ca pleci de la 27 de grade si urci pana la 10 grade. Aveti nevoie de ceva mai gros de incaltat si imbracat. Apoi am mersa la Taormina. Un orasel intortocheat si cocotat pe munte. Cu chiu cu vai am gasit parcare si am vizitat Teatrul grec: 8 euro. O plimbare scurta pe stradutele extrem de intortocheate din Taormina si apoi la plaja. Cam cu valuri marea dar in vacanta conteaza mai putin detaliile.

In ultima zi am fost la plaja in Giardini Naxos. Am remarcat inca o data neinceperea sezonului si faptul ca toate automatele de parcare erau stricate. Dupa plaja ne-am intors in Catania unde am vizitat pana seara orasul. A doua zi, Blue Air si acasa. Cu siguranta voi reveni pentru zona de sud. Drum bun calatorilor si vacanta placuta.

#81
babyblu

babyblu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 237
  • Înscris: 11.01.2006
Buna, tocmai m-am intors din Sicilia dupa 7 zile si jumatate absolute minunate.
Am zburat cu Alitalia (Otopeni – Roma- Catania),  biletele le-am luat cu 10 zile in avans si au fost 197 euro/ pers.  Din aeroportul Fontanarossa am inchiriat o masina de la Europcar (Lancia Musa) pentru intreaga perioada si am platit 350 euro + motorina 130 euro (1700 km).

Cumparasem de acasa un GPS special pentru Sicilia si ne-am descurcat bine, insa traficul …  este ca la nebuni. Ca in toata Italia se umbla foarte mult cu scuterele iar acestea apar din toate directiile, taie fata masinilor si par fara teama. “Masinile” nu tin cont de regulile de circulatie, se trece pe rosu la greu, semnele Cedeaza si Stop parca nu exista. Masinile marea majoritate sunt mici, pline de zgarieturi si lovituri insa nu pare a conta.  Viteza de 130 km pe autostrada este mai mult simbolica, tasnesc masinutele de nu iti vine sa crezi.

In orase este mai dificil sa gasesti  locuri de parcare, te invarti dupa ele de iti vine acru, dar odata ce ai parcat te eliberezi de aceasta grija si incepe “descoperirea” orasului.
Ei au un sistem foarte destept de identificare a locurilor de parcare, in sensul ca marcajele de pe jos au culori diferite. Cele galbene sunt destinate rezidentilor, cele albastre sunt cu plata si pot fi ocupate de oricine iar cele albe sunt gratuite si la fel pot fi ocupate de oricine. Tichetele de parcare se pot cumpara de la Tabacherii, magazine sau chiar de la oamenii  din parcare (acolo unde sunt) si costa 0.75 euro/ora. Recomand cumpararea acestor tichete deoarece am vazut politia lasand in parbriz procese-verbale de amenda.

Hotelul la care am stat se numea Ognina si am dat 58 euro / noapte cu mic dejun inclus. Camera a fost curata, prosoapele au fost schimbate zilnic – deci Ok, micul dejun a fost din belsug si destul de variat. Un minus major a fost cabina de dus care era absolut minuscula, avea  70x70 cm si te loveai de fiecare data cand te sapuneai  (de spalat pe cap nu mai spun- era cumplit).  Ma rog, trecand peste asta totul a fost foarte bine  iar personalul hotelului extraordinar de amabil si serviabil.

Oamenii in general sunt foarte draguti, amabili si relaxati, gata oricand sa te ajute si serveasca, nu ma asteptam la asta pentru ca auzisem tot felul de povesti- nimic adevarat. Mergand pe strada mai consultam harta din cand in cand sa vedem unde suntem iar un localnic ne-a oprit sa ne intrebe daca totul este in ordine si daca poate sa ne ajute.  

Mancarea este formata din pizza, paste, peste, fructe de mare si foarte, foarta putine feluri care sa contina o friptura de carne.
Pizza este buna cam peste tot unde o mananci, la fel si preparatele pe baza de peste si fructe de mare. Eeei, povestea se schimba cand vine vorba despre carne de porc sau vita, in sensul ca sunt atat de uscate, atoase si tari de iti vine sa plangi. Pastele sunt bune insa si ele majoriatea sunt cu fructe de mare si putine cele fara.
Ma asteptam sa beau numai suc din portocale proaspat stoarse insa am ramas cu pofta. In general storc o portocala si sucul il amesteca fie cu apa fie cu suc de la cutie. Singurul loc in care am baut un suc adevarat a fost in Siracusa langa muzeul arheologic unde storceau portocalele in fata ta iar gustul  era minunat.

Acum mai jos am facut un mic jurnal de calatorie pe zile pentru o impresie generala:

In prima zi ne-am plimbat prin Catania, am vazut Domul, Piata Domului cu fantana elefant, Biserica Sf. Agata, Poarta Uzeda, Teatrul Roman, Piata Universitatii, Piata Stesicoro, Amfiteatrul Roman, Biserica Agata al Carcere, Odeon, Teatrul Bellini.
Orasul este foarte dragut, culorile dominante sunt alb si negru, ca o reamintire a catastrofelor petrecute in secolul al 17-lea. In 1669 o eruptie catastrofica a Etnei a avut loc, rauri de lava scurgandu-se in oras, iar in 1693 un cutremur devastator a ras orasul din temelii (Wikipedia info).  

A doua zi am urcat pe Etna, am fost cu masina pana la refugiul Sapienza (1923 m) iar de acolo am luat bilete pana la 2900 m. Biletul combinat costa 52 euro . Mai intai se urca cu telecabina , apoi cu un mic autobuz 4x4 iar in varf te asteapta un ghid sa iti prezinte situatia.
Este foarte interesanta experienta si sentimentul ce te incearca cand te gandesti ca sub tine este o camera plina cu lava care ar putea erupe oricand. Se vad cratere, unele moarte dar care inca fumega si refugii acoperite de lava. Tarana vulcanica in urma eruptiei din 2002 este inca fierbinte, ghidul te invita sa iei un pumn si sa simti caldura.
Neaparat sa aveti o haina mai groasa, deoarece la 2900 m sunt in jur de 10 grade, pe care le simti din plin cand te dai jos din autobuzul 4x4 iar vantul bate  destul de tare sa te ciufulesca.
Totul este foarte bine pus la punct, in varf gasesti un mic complex cu: un restaurant, toalete, un magazine de suveniruri si  o cabina de unde poti inchiria bocanci si geci.
Dupa ce am coborat de pe Etna am mers pana la Taormina si ne-am plimbat prin centrul vechi. Am vazut Teatrul Grec (8 euro), Oden-ul, Domul si Piata Domului, Porta Messina, Biserica Catherine a Alexandriei, Palazzo Corvaja, Piata IX Aprilie si Turnul cu Ceas.

A treia zi am fost la Agrigento unde am prins o caldura infioratoare si am vazut Valea Templelor (inclusa in patrimoniul Unesco). Am stat aici cam 2-3 ore, drumul de la primul templu pana la ultimul este destul de lung iar daca mai pui si caldura care te moleseste ingrozitor si trebuie sa faci o mica pauza sub un maslin sau un cais atunci timpul iese la minut.
Aici, in afara de Templul Concordiei, Templul lui Hera si cateva coloane din templul lui Castor si Pollux  nu ai mare lucru de vazut – restul sunt doar niste pietre fara forma. Biletul de intrare costa 10 euro.
In a doua parte a zilei am fost la Enna, un orasel cocotat pe un mic muntisor paralel cu un alt oras Calascibetta. Peisajul in jur este foarte frumos iar orasul are un aspect medieval, stradutele sunt mici si umbroase, cladirile sunt galbui ca puful de gaina si sunt scaldate in soare de dimineata pana seara.

A patra zi am fost la Siracusa si am vizitat Parcul Arheologic  cu Teatrul Grec, Altarul lui Hieron II, Amfiteatrul Roman si Urechea lui Dionysus. Biletul de intrare costa 9 euro.
Pe insula Ortygia am vazut Templul lui Apollo, Piata lui Archimede,  Fantana Arethusa, Domul si Piata Domului. Seara am facut o plimbare cu barca pana la grote care a costat 10 euro/ pers.  

A cincea zi am fost la Noto, si aici am prins o caldura infioratoare de peste 40 de grade. Aici am vazut Catedrala S. Nicolo, Palatul Ducezio, Biserica Immacolata, Teatrul V. Emanuele, Biserica Dominicana, Porta Nazionale.
In a doua parte a zilei am plecat spre Marzamemi, un orasel cu o plaja de iti taie rasuflarea. Apa era calduta si avea o “culoare “ ce pornea de la turcoaz deschis,  turcoaz inchis si pana la bleumarin iar nisipul era fin de parca era dat prin sita. Absolut minunat.

A sasea zi era duminica si am plecat spre Palermo unde am gasit un oras murdar si gol. Numai turistii ce mai colindau strazile cu rucsacele in spate si cei cu trasurile trase de cai ce te imbiau sa iti faca un tur de oras. Mai vedeai  cate o masina de carabinieri ce patrula pe strazi in sus si jos, in rest parca era parasit orasul. In afara de obiectivele principale care erau intradevar frumoase orasul este gri si neingrijit cu gunoaie pe strazi, case parasite, magazine in paragina ….
Nu mi-a placut desi nu sunt pretentioasa si nu caut sa gasesc partea proasta a lucrurilor.
Ei,  in schimb peisajul pana in Palermo este absolute minunat, pe stanga ai munti si pe dreapta ai mare in nuante de  verde si albastru. La plecarea din Palermo ne-am oprit la Termini Imerese pentru o baie, insa apa era atat de agitata si cu valuri atat de mari incat nu aveai nici o sansa. Am  facut un mic tur al falezei si am plecat inspre Catania.

A saptea zi am plecat chititi spre Taormina dimineata pentru niste shoppind si dupa masa pentru plaja. Dimineata a fost frumoasa si fructuoasa iar dupa ora 14 am coborat cu telecabina pe plaja pentru o baie de soare. Apucam noi sa platim sezlongurile 10 euro/ pers.  si la nici 10 minute incepe o rupere de nori de am incremenit. Am stat cred ca vreo 20 min sub umbrelute in speranta ca o sa treaca si apare soarele dar nici chip de asa ceva. Dupa vreo ora  ploaia s-a oprit insa soarele nu s-a aratat la fata, asa ca ne-am indreptat spre masina si am plecat spre Catania.

Ei cam asta a fost saptamana  in Sicila, minunata si cu multe lucruri si locuri frumoase de vazut.

Cateva poze din fiecare oras.

Pozele 1-6 Agrigento

Pozele 7-11 Catania

Poza 12 Enna Castelul Lombardia

Pozele 13-19 Etna

Poza 20 harta Valea Templelor (agrigento)

Poza 21 Marzamemi

Pozele 22-26 Noto

Pozele 27-37 Palermo

Pozele 38-45 Siracusa

Pozele 46-59 Taormina

Pozele 60-64 Termini Imerese

Attached Files


Edited by babyblu, 30 July 2010 - 12:25.


#82
Kiddo

Kiddo

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 215
  • Înscris: 13.04.2006
Multumesc, Babyblue! Povestea ta vine la fix deoarece saptamana viitoare plec spre Sicilia. Voi sta mai mult, 13 nopti, din care 4 in Catania si restul impartite intr-un tur al Cataniei.
M-ar interesa daca pentru Etna ati facut rezervare dinainte, sau ati ajuns la Sapienza si v-ati descurcat pe loc? Ce incaltaminte imi recomanzi? Tenisii sunt suficienti sau trebuie sa-mi car niste adidasi nmai zdraveni (bocanci oricum n-am de gand sa car). Un pulover si o scurta de fas subtire (foaie de ceapa) e sufucient? Din Catania am inchiriat masina si plecam cu bagajele dupa noi si n-as vrea sa caram prea multe.
Foarte frumoase fotografiile, de abia astept sa plec.

#83
babyblu

babyblu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 237
  • Înscris: 11.01.2006

View PostKiddo, on 1st August 2010, 16:41, said:

Multumesc, Babyblue! Povestea ta vine la fix deoarece saptamana viitoare plec spre Sicilia. Voi sta mai mult, 13 nopti, din care 4 in Catania si restul impartite intr-un tur al Cataniei.
M-ar interesa daca pentru Etna ati facut rezervare dinainte, sau ati ajuns la Sapienza si v-ati descurcat pe loc? Ce incaltaminte imi recomanzi? Tenisii sunt suficienti sau trebuie sa-mi car niste adidasi nmai zdraveni (bocanci oricum n-am de gand sa car). Un pulover si o scurta de fas subtire (foaie de ceapa) e sufucient? Din Catania am inchiriat masina si plecam cu bagajele dupa noi si n-as vrea sa caram prea multe.
Foarte frumoase fotografiile, de abia astept sa plec.

Nu trebuie sa faci nici o rezervare ca sa urci pe Etna. Trebuie doar sa ajungi la Sapienza si de acolo te indrepti spre casa de bilete de unde iti iei tichet combinat sau nu pentru funivia, land rover 4x4 si ghid. Poti merge doar cu funivia si de acolo pe jos, insa este mult de urcat prin praf.  
Nu scrie nicaieri cat de usor se pot realiza excursiile pe Etna, practic este la fel de usor ca intrarea la orice obiectiv turistic.

Cred ca niste adidasi ar fi mai potriviti, puloverul si scurta de fas sunt mai mult decat ok.

Ti-am atasat doua poze: una de la Sapienza si una ca sa vezi cum erau ceilalti imbracati.

Vacanta placuta!

Attached Files


Edited by babyblu, 02 August 2010 - 09:54.


#84
Kiddo

Kiddo

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 215
  • Înscris: 13.04.2006
Multumesc mult pentru raspuns. Mai am o indoiala, in ceea ce priveste masina inchiriata. In oferta e inclusa doar asigurarea de accidente (gen RCA). Crezi ca e necesar sa platim in plus si o asigurare impotriva furturilor, sau ceva gen CASCO + antifurt? N-as vrea sa dam banii aiurea, dar nici nu-mi vine sa risc. Voi cum ati procedat?

#85
babyblu

babyblu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 237
  • Înscris: 11.01.2006

View PostKiddo, on 2nd August 2010, 18:10, said:

Multumesc mult pentru raspuns. Mai am o indoiala, in ceea ce priveste masina inchiriata. In oferta e inclusa doar asigurarea de accidente (gen RCA). Crezi ca e necesar sa platim in plus si o asigurare impotriva furturilor, sau ceva gen CASCO + antifurt? N-as vrea sa dam banii aiurea, dar nici nu-mi vine sa risc. Voi cum ati procedat?

Uite chiar nu stiu ce sa-ti raspund la aceasta intrebare. Noi am facut toate rezervarile printr-o agentie de turism (bilete de avion, hotel, inchiriat masina), sotul meu a fost cel care s-a ocupat de acestea.
Daca pot sa te ajut si cu alte raspunsuri, sunt aici.

#86
Kiddo

Kiddo

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 215
  • Înscris: 13.04.2006
OK, dar imi poti spune daca, in general, ai senzatia de safe? Ne-am obisnuit cu Grecia, unde nu ti-e frica sa-ti lasi lucrurile pe plaja, poti uita masina deschisa (e adevarat, la Paralia nu am fost, numai in insule si Peloponez). E neplacut sa stai mereu stresat cu ochii pe lucruri, bani, aparat foto etc.

#87
lforro

lforro

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1
  • Înscris: 04.09.2007
Traiesc in Sicilia din 2007 si sunt indragostita de aceasta insula. In Italia sunt din 1999 si am vazut foarte multe locuri fumoase. Mi-ar face placere sa-i ajut cu sfaturi pe cei care doresc sa descopere aceasta parte a Italiei in special.
Astept intrebarile voastre!

Attached Files


Edited by Greuceanu, 03 August 2010 - 14:26.


#88
babyblu

babyblu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 237
  • Înscris: 11.01.2006

View PostKiddo, on 3rd August 2010, 12:09, said:

OK, dar imi poti spune daca, in general, ai senzatia de safe? Ne-am obisnuit cu Grecia, unde nu ti-e frica sa-ti lasi lucrurile pe plaja, poti uita masina deschisa (e adevarat, la Paralia nu am fost, numai in insule si Peloponez). E neplacut sa stai mereu stresat cu ochii pe lucruri, bani, aparat foto etc.

Eu nu am avut senzatia de nesiguranta nicaieri in Sicilia (fizic sau material), insa trebuie sa-ti incui masina, nu cred ca este nici chiar atat de sigur.

Ah...., in legatura cu intrebarea anterioara, noi am avut full casco la masina.

#89
danielaionela

danielaionela

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 423
  • Înscris: 12.07.2008

View PostKiddo, on 3rd August 2010, 12:09, said:

OK, dar imi poti spune daca, in general, ai senzatia de safe? Ne-am obisnuit cu Grecia, unde nu ti-e frica sa-ti lasi lucrurile pe plaja, poti uita masina deschisa (e adevarat, la Paralia nu am fost, numai in insule si Peloponez). E neplacut sa stai mereu stresat cu ochii pe lucruri, bani, aparat foto etc.
Te rog, daca poti sa faci odescriere pe forumul de peloponez cum a fost si ce a-ti vizitat, as ramane datoare, anul acesta doream peloponezul dar am ajuns in pelion pana la urma

#90
Kiddo

Kiddo

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 215
  • Înscris: 13.04.2006

View Postdanielaionela, on 4th August 2010, 09:11, said:

Te rog, daca poti sa faci odescriere pe forumul de peloponez cum a fost si ce a-ti vizitat, as ramane datoare, anul acesta doream peloponezul dar am ajuns in pelion pana la urma

Descriu si Peloponezul, dar dupa ce ma intorc din Sicilia. Acum ma zoresc sa termin la serviciu, sa pot pleca acasa la bagaje. Maine dimineata la 6,20 zbooooooooor!!!!

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate