Originea românilor - partea II
#847
Posted 24 November 2009 - 23:40
Raport de offtopic. Ce-ați pățit, ați epuizat cunoștințele?
|
#848
Posted 24 November 2009 - 23:43
#849
Posted 24 November 2009 - 23:44
Iorest, on 24th November 2009, 23:40, said: Raport de offtopic. Ce-ați pățit, ați epuizat cunoștințele? cu indivizi ca tine istoria, politica, economia, bunastarea in Rom^nia se va instaura. Caci tu, care esti incapabil sa porti o discutie in contradictoriu, te epuizezi la primele argumente care-ti dau peste cap dogmele, ai o singura cale: turnatoria. |
#850
Posted 24 November 2009 - 23:54
Ce ziceți, e posibil ca rutenii să aibă urme de neam celtic printre ei? Mie nici acum nu mi-e clar dacă lemkienii și huțulii îs tot ruteni sau nu. Ca să schimbăm subiectul.
P.S. Pentru coconul care a postat anterior: dacă eram securist îți spălam creierul, apoi te învățam că ești neam de somalez. De offtopic am fost acuzat aseară când nu făceam decât să recomand bibliografie. La mine a fost o formă de a vă atrage atenția că ne-am săturat de citit baliverne. Sunt de acord că poți specula 1000 de ani de acum înainte pe tema ta preferată, așa că nici nu țin să-mi mai folosesc argumentele de pomană. Dacă erai deștept te prindeai de chestia asta. Dar nu pentru asta am intrat pe net acum, ci ca să văd dacă se mai discută ceva inteligent. Chiar nu mai ai nimic nou de oferit lumii? Sunt dezamăgit. Edited by Iorest, 24 November 2009 - 23:50. |
#851
Posted 25 November 2009 - 00:09
zmedeu, on 24th November 2009, 22:11, said: tu ai vorbit de Sinca Veche, de templul ursitelor, nu Densusianu. Viziunile neurotice sunt ale tale. eu locuiesc pe Eminescu, baiete Fane, sincer, ori esti prost, ori incercand sa eviti ceea ce nu iti convine pari asa. Eu unul inclin spre ambele variante, cu accentul pe prima (apropo, nu ma mir ca stai acolo, trebuie sa te tina sub observatie banuiesc, sa-ti iei medicamentele la timp, sa nu faci spume). "Templul" ala de lut sapat intru-un delusor l-am dat ca un ex. despre legendele pelasgilor, desigur ca nu e un monument megalitic, "megalitica" e doar aiureala din capul tau. Densusianu vorbeste de structurile megalitice din muntii Carpati, daca stii ce inseamna megalitic. zmedeu, on 24th November 2009, 22:28, said: mai strungarule. Una este ce spunea Densusianu despre daci, pelasgi si romani, alta este ce spunea Densusianu despre rom^ni. Tu intelegi diferenta? Densusianu este printre altele autorul urmatoarei lucrari: L'element latin en orient. Les Roumains de Sud, Macedoine, Thessalie, Epire, Thrace, Albanie Intelegi strungarule? Densusianu in istoriografia rom^neasca imbratiseaza teoria originii suddunarene a rom^nilor. , imbratiseaza pe dreacu. Pentru el, rom^nii sunt urmasii dacilor (si romanilor), care sunt de fapt vechii pelasgi, iar astia erau peste tot, si la nord si la sud de Dunare, nu exista diferente, ci doar o continuitate. Faptul ca afirma ca sunt rom^ni si la sud nu numai la nord de Dunare inseamna doar in mintea ta "megalitica" (adica esti un mare bolovan) ca Densusianu iti confirma fantasmele roesleriene. |
#852
Posted 25 November 2009 - 00:10
zmedeu, on 24th November 2009, 23:24, said: De aceea noi discutam aici despre celt-ilirii romanizati, despre vestul Balcanilor. Dar ce facem atunci cu Dârstorul lui Flavius Aetius? Un istoric român amintește de atestarea unui cuvânt românesc (chiar cuvânt) folosit de locuitorii Dârstorului pe vremea lui Sviatoslav. Chiar și toponimul în sine pare a avea o evlouție românească ceea ce indică o continuitate și chiar o majoritate românească până la sf. sec. trecut. Aici mdionis ne poate ajuta. |
#853
Posted 25 November 2009 - 00:11
................................................................................
..................................... 1. Am auzit o teorie: oltenii sunt atât de aprigi, atât de vorbăreți, atât de extravertiți...și puțin ciocolatii la față (să avem pardon, sunt cuvintele teoriei) pentru că acolo ar fi fost campate legiunile romane hispanice. E veridic? 2. Al. Niculescu neagă, fără s-o spună direct, unele elemente ale romanizării. Din partea legiunilor romane nu ne puteam aștepta la romanizare (ex. V Macedonica nu putea să facă așa ceva). Creștinismul a intrat prima dată în cetățile grecești de la Pont, deci inițial creștinismul a fost pe filieră grecească. Atunci cine a făcut romanizarea? 3. Cât de mult au vrut romanii să cucerescă Dacia? Am văzut pe Șureanu castrele de marș, la peste 2000 metri altitudine. Mai există în istoria românilor neam străin care să se urce la o asemenea altitudine? |
#854
Posted 25 November 2009 - 00:22
C988, on 25th November 2009, 00:10, said: Dar ce facem atunci cu Dârstorul lui Flavius Aetius? Un istoric român amintește de atestarea unui cuvânt românesc (chiar cuvânt) folosit de locuitorii Dârstorului pe vremea lui Sviatoslav. Chiar și toponimul în sine pare a avea o evlouție românească ceea ce indică o continuitate și chiar o majoritate românească până la sf. sec. trecut. Aici mdionis ne poate ajuta. "dârsta" e o piua pentru postav actionata de forta apei. Probabil ca intre Dârste din Brasov si dârsta (piua) e o legatura. Poate si cu Dârstorul? |
#855
Posted 25 November 2009 - 00:32
Se pare că am descoperit enigma „lerului” din colinzi și alte cântece. Este anticul laur greco-roman, devenit aproape necunoscut ca plantă pe meleagurile dacice. Cel puțin așa se înțelege din această colindă:
http://www.trilulilu.../4363d9c41017ac [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/7DRnGbIUlWQ?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e8/Laurier.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]. Edited by Diogene, 25 November 2009 - 00:32. |
#856
Posted 25 November 2009 - 00:55
Iorest, on 25th November 2009, 00:11, said: oltenii sunt atât de aprigi, atât de vorbăreți, atât de extravertiți...și puțin ciocolatii la față pentru că acolo ar fi fost campate legiunile romane hispanice. E veridic? tu ai auzit de mauro-vlahi (moro-vlahi)? Astia sunt oltenii. Iorest, on 25th November 2009, 00:11, said: Creștinismul a intrat prima dată în cetățile grecești de la Pont, deci inițial creștinismul a fost pe filieră grecească. Oriunde crestinismul s-a raspandit in imperiu in coloniile evreiesti, care erau grecofone. Exact cum in sec. 20 comunismul s-a raspandit tot prin coloniile evreiesti. Iorest, on 25th November 2009, 00:11, said: Atunci cine a făcut romanizarea? din moment ce crestinismul a fost grecofon, iar crestinismul la rom^ni este evident a fi latin, e clar ca originea rom^nilor trebuie cautata in zona unde crestinismul a fost latinofon. Adica salut Pepi cu sfantul Andrei, sfantul ocrotitor al BOR-ului (ca sa fim in ton cu rusii si ucrainienii). Iorest, on 25th November 2009, 00:11, said: 3. Cât de mult au vrut romanii să cucerescă Dacia? Iorest, on 25th November 2009, 00:11, said: Am văzut pe Șureanu castrele de marș, la peste 2000 metri altitudine. Iorest, on 25th November 2009, 00:11, said: Mai există în istoria românilor neam străin care să se urce la o asemenea altitudine? boierneacsu, on 25th November 2009, 00:22, said: Exista localitatea Dârste in jud. Brasov. "dârsta" e o piua pentru postav actionata de forta apei. Probabil ca intre Dârste din Brasov si dârsta (piua) e o legatura. Poate si cu Dârstorul? Cum am spus-o, in judetul Brasov este plin de toponomii pecenege/cumane si bulgaresti iar Scheiul este epitomul acestor influente suddunarene. Tampa inseamna stanca, Warthe vine de la Vardar, iar traditia saseasca si ungureasca ii denumeste pe scheieni bulgari, iar scheienii se considera macedonieni. In plus mocanii din zona (Sacele fiind mocaneasca prin excelenta, precum Darste de altfel) se considera originari din Pind. Totul trimite spre originea suddunareana a rom^nilor. C988, on 25th November 2009, 00:10, said: Dar ce facem atunci cu Dârstorul lui Flavius Aetius? C988, on 25th November 2009, 00:10, said: Un istoric român amintește de atestarea unui cuvânt românesc (chiar cuvânt) folosit de locuitorii Dârstorului pe vremea lui Sviatoslav. C988, on 25th November 2009, 00:10, said: Chiar și toponimul în sine pare a avea o evlouție românească ceea ce indică o continuitate și chiar o majoritate românească până la sf. sec. trecut. Edited by zmedeu, 25 November 2009 - 00:58. |
|
#857
Posted 25 November 2009 - 04:19
Iorest, on 23rd November 2009, 15:16, said: Io la 24 nu am kiert vremea, nu speculez, ci fac cercetare autentică, nenicule! Matale să mai pui mâna pe o carte bună dacă vrei să ieși în public. Să avem pardon pentru ton, dar nu-mi retrag cuvintele! Iorest, on 24th November 2009, 02:08, said: Am și eu o întrebare sunt credibile următoarele dovezi asupra continuității? Pai daca tot spui ca sunt "dovezi", atunci de unde pana unde intrebarea asta tampita "sunt credibile"? Daca tot pomenesti de "continuitate", exista vreo "teorie a discontinuitatii" ascunsa pe undeva? Iorest, on 24th November 2009, 02:08, said: - oiconimul Râmeț<lat. eremitus și toată pleiada de toponime din aceeași sferă semantică, care demonstrează continuiteatea vieții monahale în spațiul carpato-danubiano-pontic; Iorest, on 24th November 2009, 02:08, said: - bisericile rupestre, cu urme de pictură (s-ar zică că sunt și inscripții; eu nu cunosc detalii); Iorest, on 24th November 2009, 02:08, said: - urmele de vase liturgice, care demonstrează că viața religioasă funcționa potrivit canoanelor; și de aici derivatele: dacă exista viață religioasă, exista preot; dacă exista preot, exista episcop care să-l hirotonească; Vin cu opiniile unor istorici/arheologi romani: Vasile Pârvan a demonstrat cu multa vreme în urma ca românii n-au fost crestinati de Sf. Andrei si ca societatea nord-dunareana a fost preponderent pagâna cât timp a functionat autoritatea imperiala la nord de Dunarea de Jos. A.A. Rusu scrie ca a existat un gol de câteva secole în care societatea nord-dunareana nu a avut o viata crestina. Nelu Zugravu scrie ca nu exista surse pentru o mare parte din presupusa istorie a crestinismului românesc, ca în loc de dovezi, istoricii sunt fortati sa opereze cu intuitii si presupuneri. Florin Curta a aratat ca nu se poate demonstra când a fost crestinat poporul român. Toti acestia (ma refer la cei scoliti in "afara") sanctioneaza pacatele istoriografiei nationale in legatura cu acest subiect: interpretarea arheologica, orice bete incrucisate sunt insusite drept cruci, orice mormânt saracacios cu orientare est-vest a fost considerat crestin. Ti-am dat doar autori romani. Daca vrei vin si cu parerile unor straini... Iorest, on 24th November 2009, 02:08, said: - ultima atestare a unui episcop din acest spațiu e pe la anul 700, când participă la un sinod. Iorest, on 24th November 2009, 02:08, said: Sunt acestea suficiente pentru a confirma existența cultului creștin organizat la noi? Iorest, on 24th November 2009, 02:08, said: dacă au plecat din aceste zone locuitorii, cum de ni s-au transmis numele antice de locuri și de râuri? Edited by Fabris, 25 November 2009 - 04:19. |
#858
Posted 25 November 2009 - 05:02
++CONT++
Iorest, on 24th November 2009, 02:08, said: Și cum de unele zone etnografice au o asemănare izbitoare cu reprezentările de pe Columnă? Etnografia (ca si ceramica) purtatoare de simboluri etnice este o inventie a istoriografiilor nationaliste care în lipsa izvoarelor scrise au avut nevoie de dovezi. Iar "dacicul" itarilor si caciulior alora de pe columna (le mai gasesti si pe la altii) sunt dictate mai mult de ratiuni pragmatice (de pilda ca sa le tina cald) sau de capacitatea femeii de-al produce intr-un timp util prin casa. Traditiile, folclorul, limbile vorbite la nord de Dunare, in acea perioada, nu are nicio continuitate cu românii medievali sau moderni. Orice barbos cu fustita si caciulita, cioplit pe vreun bolovan, gata, este si etichetat ca fiind "de-al nostru", de catre toti retardatii, fie ei lingvisti in devenire sau amatori... Iorest, on 24th November 2009, 03:39, said: [...] Însă, zice Iorgu Iordan, principiul în denominarea unui loc e același, chiar dacă se schimbă populația. Deci unde e Cerna trebuie în mod sigur să bănuim un hidronim anterior de forma Neagra. Eu nu sunt surprins, doar istoricii si nu politrucii au scos la bataie "2050 de ani de la statul dac centralizat si independent", iar arheologii au cautat sa depaseasca planul de daci la hectar. Iorest, on 24th November 2009, 03:39, said: În Polonia avem râurile Rzepedz, Negrylow, Izwor, dar fără ca polonezii să înțeleagă ceva din asta. La noi există râuri și pârâuri cu nume stranii, dar care sunt totuși utilizate. Deci nu e obligatoriu ca hidronimia minoră să fie neapărat românescă. Iorest, on 24th November 2009, 03:39, said: creștin < chrĭstĭanus, -a, -um creștinătate < chrĭstianitas, -atem cruce < crux, crucem preot < prĕbĭter, -terum părinte < parens, -entem [...] Toate acestea, presărate în diferite zone ale țării, demonstrează specificitatea creștinismului românesc, faptul că nu s-au plimbat de Râm la Crâm și invers, ci s-au dezvoltat în acest spațiu, căpătând nuanțe de la o zonă la alta. Iorest, on 24th November 2009, 03:58, said: Dierna era Orșova, iar Cerna e un râu denumit după caracteristicile zonei. Din punctul dumitale de vedere d și è îi totuna. d nu evoluează la è în acest context fonetic, ci la dz, z. O asurdizare la è era imposibilă, inițiala consonantică fiind o poziție forte. Iorest, on 24th November 2009, 05:23, said: Diogene, îmi pare rău că mi-a trebuit atât de mult ca să înțeleg că nu am cu cine discuta. Edited by Fabris, 25 November 2009 - 05:27. |
#859
Posted 25 November 2009 - 06:32
zmedeu, on 25th November 2009, 00:55, said: de fapt Durostorum, toponim de origine celtica. Pronuntia actuala rom^neasca Dârstor provine de la bulgari, iar Silistra de la turci. |
#860
Posted 25 November 2009 - 08:24
#861
Posted 25 November 2009 - 08:53
Zmedeu, Fabris
Am citit cu răbdare mesajele voastre. M-am convins de lăutărismul pe care îl practicați. Îmi făcusem iluzii că ați putea înțelege ceva dintr-o discuție care nu avea nimic peiorativ în ea. Dar nu ne putem aștepta la nimic bun de la cei care-i "desființează" pe "ăia" (Iorgu Iordan, G. Ivănescu et. co). Punctum. "Mai intai ar trebui sa pornesti cu inceputul: acestea sunt exceptii la polonezi (cu exceptia teritoriilor ex-germane), le numeri pe degete, pe cand la noi e taman pe dos. Uite, iti mai dau eu doua: Magura, Katun care, candva, semnificatia lor era inteleasa printre gorali. Izwor e de origine slava." Trebuie să fac câteva precizări legate de această afirmație (sunt convins că așa ceva nu-i poate duce în eroare pe oamenii serioși, dar îmi fac datoria pentru că era un răspuns la un post de-al meu). Izwor are, în Polonia, fonetism românesc, deci atestă prezența românilor în zonă. Polska Goralszczyzna e plină de asemenea toponime, deci nu "pot fi numărate pe degete". Legat de afirmația ironică a aceluiași personaj, care făcea bășcălie mai sus de lexicul religios de origine latină, arătând că și aborigenii au "cross, christian etc.", e de-a dreptul ridicol să răspund. Știm, doar, că evoluția lui Christianus e o veritabilă hartă istorică, iar legile fonetice ajută la plasarea în timp a unui fenomen. În legătură cu castrele de marș ale romanilor, există o salbă de asemenea fortificații în zona capitalei dacice (pe Șureanu sunt cele de la Comărnicel și de pe Vârful lui Pătru), istoricii știu mai bine. Nu cunosc, dar mă întreb: mai există castre de marș la o asemenea altitudine în Imperiul Roman? |
|
#862
Posted 25 November 2009 - 09:39
Iorest, on 25th November 2009, 08:53, said: Zmedeu, Fabris Am citit cu răbdare mesajele voastre. M-am convins de lăutărismul pe care îl practicați. Îmi făcusem iluzii că ați putea înțelege ceva dintr-o discuție care nu avea nimic peiorativ în ea. Dar nu ne putem aștepta la nimic bun de la cei care-i "desființează" pe "ăia" (Iorgu Iordan, G. Ivănescu et. co). Punctum. Deruta este mare și din considerente de prejudecăți ortodoxiste greco-slavone și din cauze de băltire în neo-național-comunism izolaționist (precum profesorii tăi). Există rețineri și din regionalisme extrapolate la nivelul întregului popor român. Unii într-adevăr nu se trag din celtiliri romanizați, aceștia din urmă, cu o aproximare extrem de dificilă, nu cred că sunt mai mult de 20 % dintre români. Sunt câteva insule în România, pe care mai că aș încerc să ți le desenz, cu riscul evident de a greși. Astfel spus, au dreptate și cei care ne spun că ne tragem din băștinași (dacoslavi, turci), că cei veniți din Illyria au fost doar niște „misionari”, totuși mai mulți decât sugerează termenul. Însă trebuie să admitem, că la un moment dat numai acei romani din Illyria erau strămoși noștri, ceilalți urmau să devină după românizare. Numai pe romanii din Illyria îi mai moștenim spiritual. Edited by Diogene, 25 November 2009 - 09:40. |
#863
Posted 25 November 2009 - 10:23
De fapt întrebările pe care le-am pus în ultimele posturi nu erau pentru cel care s-a grăbit să răspundă cu atâta "onestitate" din punct de vedere științific. Așteptam răspunsuri serioase, nu node discordante. În ceea ce privește problema misionarismului Sf. Andrei, tradiția populară a moștenit elemente care nu pot fi contestate. În plus, rom. Îndrea, Undrea, nu poate fi explicat altfel.
Cu toată bunăvoința vă răspund că mă interesează mult romanitatea sud-dunăreană, vreau să o studiez, vreau să aprofundez ceea ce se cunoaște despre dalmată, dar ceea ce susțineți neagă faptele de limbă pe care le avem la îndemână. |
#864
Posted 25 November 2009 - 10:33
E destul de simplu, dacii s-au intins din Balcani pana in Polonia, si din Slovacia pana spre Crimeea. In timp si gradual, din cauza a tot felul de migratii si invazii si-au restrans area de locuire spre ceea ce avem azi. Desigur a existat si o influenta romana incontestabila, atat prin influxul de colonisti romani (atat cetateni veniti direct din Italia, dar si multi daci si traci deja romanizati din Moesia, Panonia, Tracia, Iliria) cat si prin impunerea ca si "lingua franca" a latinei vulgare (probabil deja cu destule elemente dacice) vorbita in zona si care a dus la formarea proto-rom^nei si a rom^nei. Sorin Olteanu daca nu ma insel, spunea ca este foarte posibil ca ponderea cuvintelor din substrat/dacice sa fie de fapt mult mai mare, si are desigur dreptate cand vedem exemplele dea dreptul hilare, cu cuvinte date la noi ca fiind de origine bulgara sau maghiara, iar la ei ca fiind de origine rom^na. Apropo, stie cineva ponderea cuvintelor celtice si ilire din limba rom^na?
In acelasi timp o dovada foarte clara este mitologia si folclorul, (intarite si de dovezi arheologice), poate cele mai vechi dovezi ale originii unei natii, si care sunt clar dacice. Cat despre iliri, aia erau un trib amarat de pe coastele Adriaticii, si care nu avea posibilitatea nici numerica, nici culturala in a forma cine stie ce putere capabila apoi sa reziste de-a lungul veacurilor pentru a-i forma pe rom^ani. Cat despre celtii de prin partile noastre, era la un moment dat competitie intre daci si romani, care e mai "celtocton", iar ramasitele lor s-au amestecat cu cine au putut, fiind in cele din urma romanizati si disparand din istorie, iarasi fara sa lase urme si desigur (ca si in cazul ilirilor) fara sa fie capabili in nici un caz sa nasca cel mai numeros popor din sud estul Europei. Nu exista nicio urma in mitologia si folclorul nostru care sa vina de la ei. La fel, psihologia aia de doi lei, cu dacii=slavi, care vezi Doamne ar trebui sa ii faca pe unii rom^ni sa renunte la ideea ca s-ar trage din daci (caci e de rau sa fii legat de slavi, nu-i asa), deci sa renunte la o parte din istoria si radacinile lor pentru a li se impune cretinatatea aia de struto-camila a celtiilirilor dalmatieni, iarasi nu are nicio baza serioasa, fapt pentru care e crezuta fie doar de amatori ametiti fie de mosuleti senili gen Alinei, fie promovata de alde Voronin si gasca lui ex KGB prin Basarabia, ca motiv anti rom^nesc si pro rus. Dpdv arheologic, lingvistic, etnologic, nu exista asa ceva. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users