Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Aspecte legale https://registratu...

Filtru de apa curata apa de miner...

Unde gasesc borcane mari 5 - litr...

sfat achiziție bicicleta pli...
 NVIDIA Shield Programe Romania IP

Se opreste motorul in mers Golf 5

Probleme cu instalator Casa verde

Linie vinetie mana stanga
 Opriri și reporniri dese

Protectie soare/vizuala in interior

Tratament pt piele..canapea

Buget 19k-masina noua-sfaturi
 Grosime adeziv gresie

TVA doar la valoarea adaugata sau...

Inregistrare ecran

M-am inregistrat in e-factura. Ca...
 

MOTOSAPA

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
5875 replies to this topic

#4213
alre

alre

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 130
  • Înscris: 28.07.2011
Salut. Va solicit ajutorul intr-o problema. Am o motosapa cu motor de honda 5,5 Cp de cativa ani. A mers perfect pana acum. De pornit porneste usor, se tureaza la fel de usor, in sarcina merge foarte bine, are putere, numai ca la relanti motorul nu mai merge rotund, galopeaza. Am desfacut carburatorul si nu are  pic de mizerie, bujia a fost schimbata ca ma gandeam ca e de acolo. Nu stiu ce are de face asa si unde sa mai umblu.
Va multumesc.

#4214
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,551
  • Înscris: 31.01.2010
Sa nu ai ceva arculete de la tijele regulatorului centrifugal sarite.
Sint 2 buc cred pe acolo .
Vezi si de jocurile la supape.
Daca insa a aparut dupa o perioada de stationare lunga (iarna)
eu cred ca tot ceva mizerii sau gome ai in carburator.



Grig

#4215
FaneDuru

FaneDuru

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 825
  • Înscris: 03.08.2010

View Postsudest_om, on 31st March 2012, 14:28, said:

Exact simptomul acesta il avea a mea, cand i-am curatat acel jigleor de care ti-am scris prima oara.Apoi a mers rotund.
In drum spre 'mosie' am oprit si am cumparat o bujie de Dacia. Am incercat sa pornesc cu acesta, fara succes...
Spre seara, am demontat carburatorul si l-am curatat ca in clip ([ https://www.youtube-nocookie.com/embed/V3S_7XpUioE?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]). Am pierdut cam o ora incercand sa scot tubul emulsor care se intepenea in zona de filetare a jiclorului. Am folosit o sarma indoita si am tot impins inainte si inapoi, stropind abundent cu degripant, pana a iesit. Nu am gasit nici un jiclor infundat. Tubul emulsor avea toate gaurile mari neobturate. Dintre cele mai mici, doar doua pareau infundate. Nu cred ca acesta era motivul nepornirii. In fine, am montat carburatorul si tot nu porneste. Am avut de stropit niste pomi, de taiat la vie si m-am apucat tarziu incat montajul a fost terminat pe intuneric (la lumina unui bec).
Am tras la sfoara de mi s-a acrit si n-am 'scos' decat rateuri in carburator atunci cand tineam socul apasat...
Ce e intrigant, este ca desi carburatorul este clar curatat/desfundat, dupa destul de multe incercari de pornire, bujia nu era uda. Asta, ma duce cu gandul la probleme de compresie. Mai exact de 'depresie'... Care da semne sa ma incerce pe mine, cat de curand. Saptamana viitore plec putin din tara si as vi vrut sa fi aranjat pamantul... Acum, cand scriu imi aduc aminte ca am uitat sa bag furtunul dintre filtru si (cred) baia de ulei pentru gazele nearse ce ajung acolo. N-as crede ca acesta e motivul compresiei proaste, dar imi pare rau ca n-am testat 'corespunzator'...
Am tras la sfoara cu si fara bujie si exista oarece diferenta de forta necesara, insa mi se pare ca nu prea mare... Am uns usor garniturile de etansare ale carburatorului, am strans destul de bine bujia, ca sa banuiesc ca am pierderi pe acolo. Nu-mi dau seama ce naiba sa fie. Sa ma gandesc iar la probleme de distributie...? Ziceam ca le lasam la urma pe-astea.
La fel de intrigant este faptul ca in manualul de service se suspicioneaza lipsa compresiei atunci cand BUJIA E UDA SI EXISTA SCANTEIE BUNA...
La mine bujia e uscata. Cum, intre carburator si camera de ardere nu mai e nimic, sunt in pana de idei... Mi se pare destul de evident ca nu se produce suficienta depresie atunci cand se deplaseaza cilindrul in faza de admisie. Daca n-am probleme de distribuite (iar distributia...) si evacuarea e deschisa, de asemenea...
Ce parere aveti?

Edited by FaneDuru, 31 March 2012 - 21:53.


#4216
alre

alre

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 130
  • Înscris: 28.07.2011
Multumesc Grig. Saptamana viitoare o desfac iar.

#4217
Bogdan_AGRi

Bogdan_AGRi

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 201
  • Înscris: 07.10.2011

View PostFaneDuru, on 31st March 2012, 21:32, said:

In drum spre 'mosie' am oprit si am cumparat o bujie de Dacia. Am incercat sa pornesc cu acesta, fara succes...
Spre seara, am demontat carburatorul si l-am curatat ca in clip ([ https://www.youtube-nocookie.com/embed/V3S_7XpUioE?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]). Am pierdut cam o ora incercand sa scot tubul emulsor care se intepenea in zona de filetare a jiclorului. Am folosit o sarma indoita si am tot impins inainte si inapoi, stropind abundent cu degripant, pana a iesit. Nu am gasit nici un jiclor infundat. Tubul emulsor avea toate gaurile mari neobturate. Dintre cele mai mici, doar doua pareau infundate. Nu cred ca acesta era motivul nepornirii. In fine, am montat carburatorul si tot nu porneste. Am avut de stropit niste pomi, de taiat la vie si m-am apucat tarziu incat montajul a fost terminat pe intuneric (la lumina unui bec).
Am tras la sfoara de mi s-a acrit si n-am 'scos' decat rateuri in carburator atunci cand tineam socul apasat...
Ce e intrigant, este ca desi carburatorul este clar curatat/desfundat, dupa destul de multe incercari de pornire, bujia nu era uda. Asta, ma duce cu gandul la probleme de compresie. Mai exact de 'depresie'... Care da semne sa ma incerce pe mine, cat de curand. Saptamana viitore plec putin din tara si as vi vrut sa fi aranjat pamantul... Acum, cand scriu imi aduc aminte ca am uitat sa bag furtunul dintre filtru si (cred) baia de ulei pentru gazele nearse ce ajung acolo. N-as crede ca acesta e motivul compresiei proaste, dar imi pare rau ca n-am testat 'corespunzator'...
Am tras la sfoara cu si fara bujie si exista oarece diferenta de forta necesara, insa mi se pare ca nu prea mare... Am uns usor garniturile de etansare ale carburatorului, am strans destul de bine bujia, ca sa banuiesc ca am pierderi pe acolo. Nu-mi dau seama ce naiba sa fie. Sa ma gandesc iar la probleme de distributie...? Ziceam ca le lasam la urma pe-astea.
Ce parere aveti?

Ia o seringa,pune 2 ml de benzina in ea,scoate filtru de aer si injecteazo in carburator pe la filtru de aer.inchide-i socul si porneste-o.daca tot nu porneste problema nu e din carburator.

#4218
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,551
  • Înscris: 31.01.2010
Compresia "proasta " e efectul decompresorului, altfel ar fi cam greu de
tras la mina de un motor de 200cmc.
Asta e axul cu came si cama decompresorului:


Grig

#4219
Bogdan_AGRi

Bogdan_AGRi

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 201
  • Înscris: 07.10.2011

View PostBogdan_AGRi, on 31st March 2012, 21:43, said:

Ia o seringa,pune 2 ml de benzina in ea,scoate filtru de aer si injecteazo in carburator pe la filtru de aer.inchide-i socul si porneste-o.daca tot nu porneste problema nu e din carburator.Daca era cureaua sarita nu iti pocnea in esapament.Aprindere sau supape


#4220
FaneDuru

FaneDuru

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 825
  • Înscris: 03.08.2010

View PostBogdan_AGRi, on 31st March 2012, 22:43, said:

Ia o seringa,pune 2 ml de benzina in ea,scoate filtru de aer si injecteazo in carburator pe la filtru de aer.inchide-i socul si porneste-o.daca tot nu porneste problema nu e din carburator.
Am bagat cca 1 ml benzina prin orificiul bujiei si n-a pornit... Am sa incerc si cu seringa pe la filtru. Imita mai bine functionarea naturala...

Pare sa pocneasca in CARBURATOR, nu in esapament...
Scotand filtrul, ies flacari pe orificiul de admisie aer.

View PostIon_Bumbu, on 31st March 2012, 22:44, said:

Compresia "proasta " e efectul decompresorului, altfel ar fi cam greu de
tras la mina de un motor de 200cmc.
Asta e axul cu came si cama decompresorului:
Attachment gx_camsh...mpressor.jpg

Grig
Are 160 cmc si nu prea-mi dau seama daca atunci cand pornea depuneam efort mai mare. M-am si 'antrenat' cu ocazia deselor incercari si poate doar pare mai usor...

Esti sigur ca GCV 160 are decompresor? In manualul de service nu se pomeneste nimic despre posibilitatea defectarii astuia atunci cand nu porneste motorul... Am cautat decompresorul in tot pdf-ul si n-am gasit nimic. Dedusesem ca modelul asta n-are decompresor...
In teorie, intelesesem ca decompresia se 'practica' in doua cazuri: La motociclete, atunci cand cobori la vale si deschizi manual (ma rog, cu piciorul...) supapa de decompresie, ori la motoare ce pornesc cu sfoara pentru a oferi posibilitatea de a trage usor, la inceput si dupa ce ai 'prins' un pic de inertie, sa revina la compresie normala. Aceasta din urma situatie, se rezolva cu o chestie centrifugala, care actioneaza supapa de decompresie doar la turatia mica de inceput tragere...
Care zici ca ar fi cama decompresorului? Mi-as fi imaginat-o ca pe ceva ce actioneaza supapa de decompresie doar inainte sa fie 'aruncat' in exterior de forta centrifuga... Nu prea reusesc sa ma prind cum ar functiona decompresia in cazul acesta... Crezi ca poti sa ma luminezi? M-as baga sa vad ce se intampla acolo, dar dupa ce epuizez altele mai simple... Multumesc anticipat!
Apropo, exista pe la magazinele auto kit de masurat compresia? Un manometru cu posibilitate de autoblocare la presiunea maxima inregistrata care sa poata fi conectat in locul bujiei...

View PostFaneDuru, on 1st April 2012, 00:10, said:

Esti sigur ca GCV 160 are decompresor? In manualul de service nu se pomeneste nimic despre posibilitatea defectarii astuia atunci cand nu porneste motorul... Am cautat decompresorul in tot pdf-ul si n-am gasit nimic. Dedusesem ca modelul asta n-are decompresor...
Am gasit decompresorul in manualul de serivice. Nu l-am gasit cu 'Find', pentru ca era in poza... Cama decompresorului pare sa fie cea de langa pinion si e 'prinsa' de ax doar la turatie mica. Exista o 'greutate' care cand este impinsa in exterior de forta centrifuga, pare sa decupleze cama...
M-as baga aici doar dupa ce masor compresia si banuielile noastre se adeveresc.

Edited by FaneDuru, 31 March 2012 - 23:32.


#4221
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,551
  • Înscris: 31.01.2010
Functionarea decompresorului e simpla, linga cama de admisie este un " deget " care e sus in
momentul in care turatia motorului e mica, la tras cu sfoara.
Asta inseamna ca in perioada compresiei se deschide scurt supapa de admisie ,
in felul asta se reduce raportul de compresie dar se poate roti motorul in scopul pornirii.
Cind creste turatia este o greutatea  linga "degetel" ,il trage si astfel
motorul trece in regim normal avind compresia la maxim.
La GCV ai distributia pe curea dintata.
Pe docul atasat maresti axa cu came , e linga cureaua de distributie ,
pina vezi si "degtelul" ala .
Rateurile in carburator sint cauzate cel mai des din
cauza amestecului sarac.
Daca nu pleaca cu benzina injectata direct incearca sa vezi si reglajul la supape.
Fiind cu distributie pe curea sa nu fie sarita de la punct.
Ai in fisierul 160b modul de verificare a distributiei.
http://cssportal.css...ts/MAIN010.aspx
De aici iei docu pt Honda




Grig

#4222
prof_silviu

prof_silviu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 340
  • Înscris: 09.10.2009

View PostFaneDuru, on 31st March 2012, 22:32, said:

In drum spre 'mosie' am oprit si am cumparat o bujie de Dacia. Am incercat sa pornesc cu acesta, fara succes...
Sper ca nu o sa ma injuri dar eu am spus ca merge cu o bujie de dacie pentru scurt timp. La mine a mers. Dar daca ai trecut pe la magazin trebuia sa iei una pentru motosapa. Are filetul mai lung. Mai poti incerca ceva. Sa desfaci capacul de sus si sa cureti putin ventilatorul. Se poate sa fie praf pus si afecteaza magnetoul(cred). Oricum e usor de desfacut si curatat si merita. In rest ma las pagubas :mellow: Nu mai am idei. Succes

#4223
alexisroka

alexisroka

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 6
  • Înscris: 11.08.2009

View Postedilari, on 31st March 2012, 20:08, said:

Pe motor scrie OHV. La fabricatie scrie made EU .Ce sa spun merge destul de bine , am frezat cu ea la 25 cm cam 5 ore si mi-a luat cam 2 l benzina.Ce minus ar avea...trebuie sa ai rabdare si sa stai dupa ea la frezat cam 100mp in cinci ore .Am si bilonat cu rotile de cauciuc,ca din criza de timp nu am reusit sa imi fac unele metalice,si cu o greutate in fata a mers cu motorul aproape la relanti. Cu un litru am  bilonat 2300 mp.Am stat in cumpana: sa iau bsr 500 sau bsr900 care era laudat, dar am ajuns la concluzia ca fonta ar fi mai casanta decat duraluminiul. A fost doar parerea mea de nespecialist in domeniu.
Ms de raspuns. Intre timp mi-am luat Bsr zs500b3, de 7cp de la Eurodinamic din Craiova. La prima vedere pare a fi ok, lasand la o parte faptul ca a venit demontata complet, un bax de piese si doua cutii de suruburi, bolturi si garnituri FARA schita de ansamblare  :cursing: astfel ca dupa trei ore de asezat unele peste altele m-am lasat pagubas si am trimis un mail celor de la Eurodinamic pt o schita. Dupa montaj o sa o pun la lucru si o sa impartasesc celor de pe forum impresia. Dupa cateva zile de cautari am ajuns la concluzia ca motorul pare o copie Honda, iar aceasta motosapa se vinde sub mai multe denumiri, sau ma rog licente de fabricatie: Maquver ZS 500-B 3 in Spania, GArdenia 500, BSR ZS 500, deci fiind o copie o sa vad dupa ce intru la lucru cu ea ce poate. Ca si prim minus producatorul spune ca ar avea 85 kg cu freze si rezervor plin, dar dupa aprecierea mea nu trece de 50-55 kg. Din ce spui, mi se pare mult ca in 5 ore sa frezeze numai 100 mp, acum depinde si de textura solului si de lucrarile premergatoare. Dupa intrarea in lucru revin cu alte detalii.

Attached Files



#4224
alexbjorg

alexbjorg

    Who cares?!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,143
  • Înscris: 10.10.2007
O intrebare care ma framinta de cind am luat Pubert-ul:sinteti foarte multi cu tot felul de motoroto,mai tari,mai slabute,mai usoare,mai grele,diesel,benzen,dar cu exceptia a 2-3 useri,majoritatea aveti motoroto cu ambreiaj la ax,adica se cupleaza axul frezelor sau al rotilor(in functie de nevoie) si nu cu ambreiaj independent la fiecare roata(lucru care faciliteaza mentinerea directiei de inaintare sau usurinta luarii curbei).
De aici inteleg ca TOTI aveti teren drept ca masa de biliard?Nimeni nu lucreaza in panta?
Pentru ca la mine(Rasca,jud,Cluj) am terenul 70% in panta,unde la lucrari motoroto are tendinta de a curge la vale prin gravitatie,panta fiind perpendiculara pe directia de inaintare (sint fasii lungi,paralele,in jur de 6-7 arii una,dar 2 parcele nu sint ale noastre,de aici imposibilitatea de lucra pe directia de curgere a pantei) si imi este destul de greu sa mentin directia dreapta,de cele mai multe ori din marsarierul stil smuls (nu am marsarier la maneta).
Voi nu aveti problema asta?Cum procedati?
Am fost week-end-ul acesta pana acolo cu motoroto cu tot,dar era zapada de o palma si mai ningea (gen Valea Prahovei de la Stiri),deci n-am facut nimic.Pare-se ca ma voi apuca doar dupa Pasti.

@alexisroka Sa ai parte de ea multi ani de acum inainte fara reparatii.Pare o scula buna si puternica.Ca si majoritatea sculelor prezente pe forum,da,este inca o copie,dar nu-i bai cit isi face treaba(si chinezii stiu sa faca lucruri bune:apropos,@scaiba,unde este articolul la "cum se vede totul din prisma chinezului?")
Si ca majoritatea de aici "vrem poze si video".O indicatie din partea mea,daca intr-adevar este asa usurica:incearca sa ii adaptezi pe fata o contra-greutate pentru a putea freza mai cu spor,adica intra mai usor in pamint.
La frezat,in general dar nu neaparat, se fac 3 treceri cu frezele,perpendiculare una pe alta.

Off-topic:esti cumva maghiar?Caci nick-ul tau (alex is roka) inseamna "si alex este vulpe" :D .Nu este batjocura sau altele,este pura curiozitate.

Fiind Floriile la catolici,La multi ani! celor cu nume de floare (imediat ma duc la Liturghie).

Edited by alexbjorg, 01 April 2012 - 08:12.


#4225
ultimo

ultimo

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 549
  • Înscris: 20.01.2007
Am revenit cu problema cu motocultorul. Zilele trecute mi-am luat motocultor de la acelasi magazin de unde l-am luat si pe cel de anul trecut, iar vanzatorul venise iar cu ulei pentru amestec, si atunci i-am zis ca acel ulei imi va distruge motorul. Am ajuns cu el acasa, i-am pus ulei de motor in 4 timpi, i-am pus benzina abia luata de la pompa, bujie noua, nu am vrut sa merg cu acea chinezarie, curata filtrul de aer, si i-am facut rodajul. Mai oameni buni, aceeasi problema ca si la primul. Scoate niste zgomote de zici ca ceva este rupt in motor. Apropo este un Loncin 75. Face in toate felurile. Bun, am terminat de facut rodajul si cum nu am masina am zis sa incep sa ar prin gradina. La prima arare, am schimbat benzina, schimbat uleiul, curatat filtrul de aer si surpriza: a zgomotul devine din ce in ce mai persistent, si a inceput sa piarda si benzina pe la carburator, asta numai cand este pornit. Ce sa-i fac? Acuma stau si ma gandesc daca nu cumva firma de unde-l cumpar face smecherii. Garantia este la cei de la O-mac, dar cum naiba sa-l duc din Gaesti pana in Pitesti? Ma gandesc ca am luat o teapa de toata frumusetea dand si 2000 de lei pe el.

#4226
pufarin

pufarin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,596
  • Înscris: 21.02.2006
Daca ii dai jos curelele zgomotul se mai aude ? Ai pus ulei in transmisie ?

#4227
ultimo

ultimo

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 549
  • Înscris: 20.01.2007
Am pus si ulei in transmisie, am incercat si fara curele, si tot la fel face. Am luat sticla de ulei special pentru transmisie, am zis ca pana la urma sa nu fie carburatorul sau eu stiu, motorul de vina. Inca o intrebare: este normal ca dupa fiecare utilizare, bujia sa fie neagra taciune? Ca am vazut ca numai pornea motorul, si am zis sa verific si bujia, si cand colo era neagra taciune.

Edited by ultimo, 01 April 2012 - 10:03.


#4228
pufarin

pufarin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,596
  • Înscris: 21.02.2006
Nu este normal nici sa ai zgomote la motor, nici bujia sa fie neagra. Suna-i pe cei de la O-mac si vezi ce zic dar de dus la garantie nu scapi.

#4229
crystachy

crystachy

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 133
  • Înscris: 12.01.2010

View Postultimo, on 1st April 2012, 09:39, said:

Am pus si ulei in transmisie, am incercat si fara curele, si tot la fel face. Am luat sticla de ulei special pentru transmisie, am zis ca pana la urma sa nu fie carburatorul sau eu stiu, motorul de vina. Inca o intrebare: este normal ca dupa fiecare utilizare, bujia sa fie neagra taciune? Ca am vazut ca numai pornea motorul, si am zis sa verific si bujia, si cand colo era neagra taciune.
cat tii socul tras cand pornesti? eu il tin 2-3 secunde si-l imping la loc .chiar si cand e cald motorul eu trag socul la pornire.nu vreau sa te jignesc-doamne fereste-dar vezi poate ramane cu socul tras-verifica si in carburator clapeta de soc daca actioneaza .

#4230
ultimo

ultimo

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 549
  • Înscris: 20.01.2007
Nu ramane cu socul tras. Am verificat si acest lucru. Pana la urma cred ca voi apela la garantie, dar sa vad cum reusesc sa ajung pana la ei.

Edited by ultimo, 01 April 2012 - 10:49.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate