Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Amenintat cu moartea de un numar ...

La multi ani @AndReW99!

Alegere masina £15000 uk

TVR vrea sa lanseze o platforma d...
 Strategie investie pe termen lung...

Modulator FM ptr auto alimentat p...

orange cablu f.o. - internet fara...

Robinet care comuta traseul
 A fost lansata Fedora 40

Samsung S24 plus

Imi iau un Dell? (Vostro vs others)

Abonati Qobuz?
 transport -tren

Platforma electronica de eviden&#...

Cot cu talpa montat stramb in per...

Sfat achizitie sistem audio pentr...
 

Service auto

- - - - -
  • Please log in to reply
21 replies to this topic

#1
pgvomerta

pgvomerta

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 8
  • Înscris: 19.09.2009
Salut !
As vrea sa infintez un service auto in bucuresti, mai spre periferie, ma intereseaza sa cumpar terenul si sa ridic eu service-ul pe el , nu sa inchiriez. Cam care ar fii distanta maxima pe care crede-ti ca ar strabate-o un client, cam ce suprafata ar fi potrivita ? La cat crede-ti ca se ridica investitia totala ?
Ce doresc sa fac : - sa fie bazat pe tot concernul Vw(audi,vw, seat, skoda)
- sa intre 3 masini odata
- sa aiba curent, apa si canalizare terenul
- axat pe mecanica, nu tinichigerie  (care crede-ti ca e mai rentabila intre cele doua) ?

De fiecare data cand am ceva de facut la masina ma programeaza in minim 3 zile, acesta este si motivul pentru care ma gandesc ca merge. Eu am un A6, un schimb de ulei la porsche romania costa 22 mil si stau o saptamana pana ma programeaza.

Va multumesc !

#2
AlinE

AlinE

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,634
  • Înscris: 31.07.2009

 pgvomerta, on 19th September 2009, 18:45, said:

Salut !
As vrea sa infintez un service auto in bucuresti, mai spre periferie, ma intereseaza sa cumpar terenul si sa ridic eu service-ul pe el , nu sa inchiriez. Cam care ar fii distanta maxima pe care crede-ti ca ar strabate-o un client, cam ce suprafata ar fi potrivita ? La cat crede-ti ca se ridica investitia totala ?
Ce doresc sa fac : - sa fie bazat pe tot concernul Vw(audi,vw, seat, skoda)
- sa intre 3 masini odata
- sa aiba curent, apa si canalizare terenul
- axat pe mecanica, nu tinichigerie  (care crede-ti ca e mai rentabila intre cele doua) ?

De fiecare data cand am ceva de facut la masina ma programeaza in minim 3 zile, acesta este si motivul pentru care ma gandesc ca merge. Eu am un A6, un schimb de ulei la porsche romania costa 22 mil si stau o saptamana pana ma programeaza.

Va multumesc !

suprafata ar fi ceva de genul: 10 m latime pe 17 - 18 m lungine pentru hala cu 3 locuri (presupunand ca vrei sa ai 3 elevatoare - un elevator are cam 3,5m deschiderea + 0,5 m intre elevatoare + 0,5 m elevatoare si pereti + 4-5 m pentru corpul de birouri si magazie). ti-ar trebui si curte in caz ca ai mai mult de 3 masini simultam. eu cred ca un 20/20 ar fi okay (400 - 450 mp). toata investitia ar duce undeva la 250.000 - 300.000 Euro cu aparatura necesara. in cazul in care zona unde este terenul nu are apa, canalizare si curent, mai adaugi un 300.000 lei pentru utilitati.
eu zic sa mergi si pe mecanica si pe tinichigerie, cea mai rentabila este tinichigeria (dar din pacate pentru asta iti trebuie si un cuptor - o alta investitie, sa iasa treaba bine, vezi si tu bine cum se circula prin bucuresti, uita-te pe strada, in trafic, cate masini sunt botite.

#3
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,025
  • Înscris: 24.02.2006
cuptorul trebuie pt vopsitorie (spun asta pentru ca sunt si service-uri care fac tinichigerie, dar nu au cuptor si pentru vopsit apeleaza la altii)

cel mai rentabil e sa devii service autorizat, sa poti face revizii in garantie.

#4
pgvomerta

pgvomerta

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 8
  • Înscris: 19.09.2009
pai ca sa devii service autorizat trebuie sa le faci o anumita vanzare de piese. Iar daca esti service autorizat , dupa opinia mea trebuie sa urci preturile si ajungi la acelasi nivel cu reprezentantele. Eu zic ca romanul nu isi permite sa dea 22 de milioane pentru schimbul de ulei. Pretul de 300.000 mi se pare mare, tinand cont ca  aproximativ 50.000 eur iti utilizezi complet service-ul. Mai este terenul, care ridica o mare problema.

#5
ecologistul

ecologistul

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 605
  • Înscris: 15.02.2009
Pretul de pornire la un service, respectiv un elevator, cuptor si o echipa de mecanici (eventual de la concurenta) nu e mare iar daca esti un pic abil merge si in rate.
Chiria este undeva la 10-12 euro /mp.
Mai trebuie ceva autorizari (RAR si mediu) sunt mai importante.

#6
pgvomerta

pgvomerta

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 8
  • Înscris: 19.09.2009
Ma gandesc ca mai bine e sa cumpar terenul, decat sa pltesc chirie. Ma gandesc la un teren pe langa Bucuresti, in zona Domnesti....

#7
kos_funny

kos_funny

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,185
  • Înscris: 11.07.2007
Iti spun sigur ca daca faci investitia asta si vrei sa o amortizezi din mecanica risti sa o dai rau de tot in bara. De fapt mai mult ca sigur nu reusesti.
Cu tinichigeria si vopsitoria e altceva, daca ai relatii la firmele de asigurari si la cateva parcuri auto investitia e foarte rentabila. Din cate vad eu nu cred ca dispui de aceste atuuri iar sfatul meu ar fi sa gasesti alt loc in care sa bagi banii, cu riscuri mai mici sa ramai cu ei ingropati. Daca tot te pasioneaza domeniul si ai bani de aruncat incearca sa oferi piese sh din dezmembrari la care sa asiguri si montajul. Nu ma refer la parc de dezmembrari ci la piese din dezmembrari. Dar cam atat deocamdata, restul ramane in sarcina ta!

#8
ecologistul

ecologistul

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 605
  • Înscris: 15.02.2009
kos esti cam acid,cu o pila la asigurari obti masini, dar eu ii dau doua sfaturi, verificate de mine in practica:
-pe piata e loc pentru toata lumea.
-vaca buna se da din grajd.
deci nu renunta, dar nu e imposibil.

#9
kos_funny

kos_funny

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,185
  • Înscris: 11.07.2007
Nu am vrut sa fiu acid , am vrut sa ii explic omului realitatea! Si gresit, pe piata nu e asa mult loc incat sa tii in picioare un service fara sa ai anumite conexiuni.
Si inca ceva, de la cineva care intamplator lucreaza in domeniul daunelor auto. Nu te lipesti asa usor de inspectorii de dauna. Asta deoarece cartile sunt deja facute. Inspectorii au deja cu cine lucra si acum nu e un moment prielnic sa faca incercari.
La varianta cu piese sh ar avea succes pt ca :
-este criza economica (si va mai fi) iar multi apeleaza la varianta sh. Multi au renuntat si la asigurarile Casco , acestea nemaifiind asa accesibile.
-firmele de asigurari urmaresc sa ofere clientilor o plata rapida a daunelor daca aleg varianta de regie proprie. Si atunci nu o sa alerge multi ca sa isi repare masina cu piese sh. Au posibilitatea sa ramana chiar si cu ceva bani in buzunar.
Asa ca , daca initiatorul topicului intelege ce e de inteles cred ca se va orienta si fara ajutorul unor "avocati".

PS. Daca tot esti dispus sa cumperi teren langa oras, mai bine ai investi intr-o sera ! Crede-ma ca in momentul actual ar produce mult mai bine decat un service!

#10
ecologistul

ecologistul

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 605
  • Înscris: 15.02.2009
si ce sa puna in sera ?

socri mei chiar au o sera (nu solar) dar nu mai e folosita, cu incalzire tot tacimul de 150 mp.

#11
pgvomerta

pgvomerta

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 8
  • Înscris: 19.09.2009
Stiu ca sunt cartile deja facute la asigurari, dar ramane intrebarea de ce esti mereu in asteptare la orice service te duci ? Daca tot nu au clienti, ar trebuii sa te programeze imediat. Cu criza e cu dus-intors, pentru ca nu se stie cat dureaza. Am gasit acum si cum sa rezolv cu fonduri europene, adica imi dau baietii jumate din bani. Doar terenul ramane o problema, nu costul, cat locatia. Fondurile europene merg doar daca esti in afara orasului.

#12
Jo_Klaus

Jo_Klaus

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 33
  • Înscris: 09.09.2009

 pgvomerta, on 25th October 2009, 11:50, said:

Stiu ca sunt cartile deja facute la asigurari, dar ramane intrebarea de ce esti mereu in asteptare la orice service te duci ? Daca tot nu au clienti, ar trebuii sa te programeze imediat. Cu criza e cu dus-intors, pentru ca nu se stie cat dureaza. Am gasit acum si cum sa rezolv cu fonduri europene, adica imi dau baietii jumate din bani. Doar terenul ramane o problema, nu costul, cat locatia. Fondurile europene merg doar daca esti in afara orasului.
Daca esti sigur ca te descurci cu toate sistemele calcuatorizate de diagnoza la masinile moderne si asta fara sa fii un .. "oferitor de servicii autorizat" al marcilor de care vorbesti, ca sa poti primi de la ei toate softurile de diagnoza si ce este cel mai important, toate "update-urile" de ultima ora pe care producatorii le pun in primul rand la dispozitia propriilor distribuitori si dealeri, incearca sa gasesti teren spre trei dintre cele mai circulate drumuri de catre navetistii autoutilati, spre comunele voluntari, pantelimon sau giurgiu, inafara orasului. Nu stiu cat o mai fi metrul patrat de teren insa de canalizare sau de apa te poti rezolva cu fosa septica(pt. 10 pers aprox. 9.000 Euro - nu cred ca vei avea mai mult de 4-5 angajati cand ajuni la capacitate maxima), iar pt. apele reziduale trebuie oricum sa ai o fosa speciala separata de cea normala(te costa mai mult sa scapi de uleiuri si alte substante chimice care se vor scurge in canalizarea atelierului), insa am impresia ca a devenit obligatoriu.
In ceea ce priveste necesarul de apa potabila sau pentru intretinere, se rezolva cu o fantana de 40-60 m adancime - 60 -80 Euro /ml = aprox 3.600 - 4.800 Euro.

Iar pentru accesarea de fonduri este foarte bine sa ai terenul tau pentru a ridica procentual contributia proprie si a primi mai multa subventie.
In alta ordine de idei, nu stiu de ce fonduri dispui tu de pornire, insa daca ai intr-adevar posibilitatea sa faci si tinichigerie(cred ca utilarea este mai putin importanta decat sa gasesti un tinichigiu foarte bun care sa doreasca sa si lucreze .. "la patron" si care nu lucreaza deja privatizat pana acuma, fa-ti neaparat si o tinichigerie. Nu cred ca este mai rentabila decat macanica in sine, deoarece dureaza mult mai mult si daca este sa ceri banii, nu poti sa-i ceri decat pe orele de munca efectiv lucrate iar daca depasesti o anumita suma care este trecuta in tabelele de reparatii deja va deveni o problema, deci desi incasezi mai mult, reparatiile dureaza  mai mult si ai nevoie si de consumabile mai multe si mai scumpe. In concluzie iesi cam tot acolo ca si cu mecanica. Insa, daca oferi "toate serviciile"( si mecanica si tinichigerie), desi din punct de vedere managerial si logistic va fi mai greu pentru tine, va fi totusi mult mai simplu sa-ti gasesti si sa-ti pastrezi clientii. Cine va veni la tine pentru una, va scoate din buzunar mai usor sa o rezolve si pe cealalta daca se "rezolva in acelasi timp" ... iar tu castigi atunci din amandoua!

Bafta!

Edited by Jo_Klaus, 25 October 2009 - 12:56.


#13
stircu

stircu

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 13
  • Înscris: 25.04.2008
ai deschis serviceul?

#14
Freakonomic

Freakonomic

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 6
  • Înscris: 16.05.2010
Salut !
As vrea sa infintez un service auto in bucuresti, mai spre periferie, ma intereseaza sa cumpar terenul si sa ridic eu service-ul pe el , nu sa inchiriez. Cam care ar fii distanta maxima pe care crede-ti ca ar strabate-o un client, cam ce suprafata ar fi potrivita ? La cat crede-ti ca se ridica investitia totala ?
Ce doresc sa fac : - sa fie bazat pe tot concernul Vw(audi,vw, seat, skoda)
- sa intre 3 masini odata
- sa aiba curent, apa si canalizare terenul
- axat pe mecanica, nu tinichigerie (care crede-ti ca e mai rentabila intre cele doua) ?

De fiecare data cand am ceva de facut la masina ma programeaza in minim 3 zile, acesta este si motivul pentru care ma gandesc ca merge. Eu am un A6, un schimb de ulei la porsche romania costa 22 mil si stau o saptamana pana ma programeaza.

Va multumesc !

Am si eu cateva sfaturi pentru tine sper sa te ajute, am lucrat in domeniu o vreme buna!
In primul rand daca nu ai nici o tangenta cu serviciul te sfatuiesc sa te duci la Bosch si sa iti iei un Bosch Point, e un fel de franciza dar ai foarte multe avantaje decat sa te apuci asa de capul tau.

Daca stii bine despre ce vorbesti, atunci ori ai tu timp ori iti angajezi un manger bun sa iti faca toata ziua statistici sa se uite  ce masini vin sa se ocupe de stocuri, cel mai important la un service e faptul ca omul sa vina sa poata bea o cafea si sa iasa cu masina repede deci trebuie sa ai multe pe stoc, aici nu pre aconteaza pretul din experienta stiu ca omul nu se uita ca dincolo e mai ieftin si se duce daca tu ii faci masina pe loc.
Daca esti mai inghesuit cu banii iao mai usor nu investi foarte mult si gandestete la un quick service adica numai placute de frana, amortizoare, ceva bucse, filtre si ulei bineinteles, presiune pneuri cauciucuri ca se gcastiga bine doar daca le iei de pe net, nici un distribuitor nu mi-a dat un pret mai mic decat am gasit eu pe net, nu am idee de ce plus ca ma obligau sa iau cantitati mari pentru preturi bune, si am luat si asa si tot nu am iesit bine deci de pe net e sfant.
Cauta contracte cu taximetristi firme care inchiriaza masina flote in general pot sa precizez ca nu te verifica de licenta si altele atat timp cat tu iti faci treaba si esti serios. Astora din urma e bine sa le vinzi piesele si consumabilele fara adaos sau ma rog pui si tu 0.1 ron la bucata ca sa nu se ia fiscul de tine si sa iei mica manopera din cauza ca astia vb cu multa lume si iti trimit o gramada de privati.
Altceva mai conteaza imaginea imbracati oamenii in salopete sa fie curati ii pui sa vina in fiecare zi curati chiar daca pana seara se murdaresc sa aiba 2-3 perechi de salopete si sa se spele intruna oamenilor le place cand merg la service sa vada curatenia.

E lunga povestea rau dar sfaturi sunt muklte de dat la service, daca  vrei mai mutle detalii trimite un pm si mai vb pe messenger

succes

#15
Vorbaretzu

Vorbaretzu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 235
  • Înscris: 22.09.2007
Avand in vedere ca e vorba de Bucuresti, un service auto axat pe tinichigerie ar fi probabil mai putin riscant decat unul axat pe mecanica. Orasul fiind mare, masini foarte multe, service-uri cat cuprinde. Insa, pe partea de tinichigerie, pentru a-ti forma de la inceput un avantaj major trebuie sa fii cu un pas in fata celorlalti, ceea ce inseamna viteza mare de lucru si calitate ireprosabila. Exista service-uri unde mecanicii fac treaba buna dar iti tin masina blocata mult timp pentru cine stie ce defectiune minora. La fel si cu tinichigeria, multi evita service-urile mari pentru ca din start stiu ca vor trebui sa aiba o programare si aia peste nu stiu cat timp. De-ndata ce service-ul e mic, trebuie sa se lucreze intens. Cei cu probleme mecanice se cam impart in doua tabere. Cei care apeleaza la service-urile mari specifice marcii pe care o detin si cei care se duc pe la cate un prieten care "mai stie cate ceva" si il rezolva. Mai ales ca reparatiile la partea mecanica au nevoie de timp mai mare de lucru, sunt de regula mai complicate si la final au si o nota de plata pe care nu multi o simpatizeaza. La tinichigerie se vede daca ai facut treaba buna sau nu si asa ai sanse mai mare sa iti formezi mai repede o clientela. Bineinteles, nu trebuie neglijate relatiile cu firmele de asigurari, cu firmele detinatoare de flote auto, etc.
Inca ceva, daca tot faci o treaba, macar sa fie buna. Mare atentie la detalii, la modul cum sunt primiti clientii, cum arata service-ul, cum se poarta mecanicii , asta fara sa neglijezi scopul principal: reparatia masinii.
Sustin ideea unui service axat pe tinichigerie.

#16
SBLITZ

SBLITZ

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 2
  • Înscris: 23.01.2011

 pgvomerta, on 19th September 2009, 17:45, said:

Salut !
As vrea sa infintez un service auto in bucuresti, mai spre periferie, ma intereseaza sa cumpar terenul si sa ridic eu service-ul pe el , nu sa inchiriez. Cam care ar fii distanta maxima pe care crede-ti ca ar strabate-o un client, cam ce suprafata ar fi potrivita ? La cat crede-ti ca se ridica investitia totala ?
Ce doresc sa fac : - sa fie bazat pe tot concernul Vw(audi,vw, seat, skoda)
- sa intre 3 masini odata
- sa aiba curent, apa si canalizare terenul
- axat pe mecanica, nu tinichigerie  (care crede-ti ca e mai rentabila intre cele doua) ?

De fiecare data cand am ceva de facut la masina ma programeaza in minim 3 zile, acesta este si motivul pentru care ma gandesc ca merge. Eu am un A6, un schimb de ulei la porsche romania costa 22 mil si stau o saptamana pana ma programeaza.

Va multumesc !
Salut,

Ai deschis service-ul, daca nu l-ai deschis mai esti interesat, iti pot da cateva raspunsuri la intrebarile pe care le ai

#17
loc_jeca

loc_jeca

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 162
  • Înscris: 31.03.2009

 SBLITZ, on 23 ianuarie 2011 - 13:27, said:

Salut,

Ai deschis service-ul, daca nu l-ai deschis mai esti interesat, iti pot da cateva raspunsuri la intrebarile pe care le ai

Asteptam raspunsurile!
Ma bate si pe mine gandul la un service auto. Doresc sa aflu mai multe, pareri, costuri, etc

#18
loc_jeca

loc_jeca

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 162
  • Înscris: 31.03.2009
din cate am citit pe rarom.ro, conducatorul atelerului auto trebuie sa aiba o diploma liceu, universitate sau cursuri de mecanica/electrica auto cu experienta de minim 3 ani pentru a putea deschide un service auto.
Poate avem prin forum persoane care lucreaza prin service auto sa ne spuna cate ceva.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate