Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
TAXA Poluare
#847
Posted 07 March 2013 - 13:57
Multumesc frumos, bossake.
Inteleg ca ai citat din "NORME METODOLOGICE de aplicare a Legii nr. 9/2012 privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, Art 1. (2) |
#848
Posted 07 March 2013 - 14:48
bossake, on 07 martie 2013 - 13:43, said:
E simplu, in lege scrie foarte clar ca masinile care au fost scutite la data inmatricularii vor ramane scutite mereu (din 2007 si pana azi au existat diferite categorii scutite ,mereu s-au schimbat, prin 2008 cele noi si euro4 erau scutite, de prin 2009 au fost scutite cele euro5 noi etc). Unde scrie clar ca "masinile care au fost scutite la data inmatricularii vor ramane scutite mereu" ? In citatul tau din Normele Metodologice nu vad nicaieri "clar" ca nu se plateste taxa pentru categoria respectiva ci scrie ca se plateste taxa pentru alte categorii. Neexcluzand "clar" de la plata taxei. Nu vad deloc termenul "scutit" la acea categorie. Oricum Art.1 alin.2 chiar nu isi avea rostul dar a fost pus ca un "+". Sa sublinieze ca taxa se plateste si daca, cumperi o masina dupa 2007, cand era in vigoare veche forma. La fel cum au pus parantezele la formulele de calcul pentru taxa. Parerea mea Edited by XBitza, 07 March 2013 - 14:50. |
#849
Posted 07 March 2013 - 15:51
(2) Pentru autovehiculele inmatriculate dupa 1 ianuarie 2007, pentru care se solicita prima transcriere a dreptului de proprietate in Romania, taxa se achita si in cazul in care nu a fost achitata taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule, conform Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, sau taxa pe poluare pentru autovehicule si care nu fac parte din categoria autovehiculelor exceptate ori scutite de la plata acestor taxe, potrivit reglementarilor legale in vigoare la momentul inmatricularii.
Ca sa ma fac inteles sa nu se chinuie rlutia66 pe la avocati: Sunt timpuri diferite ale verbelor. "care nu fac parte din categoria autovehiculelor exceptate ori scutite de la plata acestor taxe, potrivit reglementarilor legale in vigoare la momentul inmatricularii." Mai pe romaneste: Autovehicule "care ACUM nu fac parte din categoria autovehiculelor exceptate ori scutite de la plata acestor taxe, potrivit reglementarilor legale in vigoare la momentul inmatricularii." Doar nu era sa scrie "ATUNCI (in trecut) nu fac parte". Doar daca a facut-o Vanghelie. Iar ACUM-ul ala inseamna si ca "momentul inmatricularii este tot acum. Daca se facea referire la vehiculele care ATUNCI (momentul inmatricularii anterior legii 9/2012) textul era:"si care nu au facut parte" bla bla bla. lit. B nu-si avea rostul dar a fost un destept care sa o treaca. Sa dea bine la aranjarea in pagina. La fel ca si cu parantezele. Nici legea 9/2012 nici OUG 9/2013 nu-si au rostul in tara asta. Edited by XBitza, 07 March 2013 - 15:53. |
#850
Posted 07 March 2013 - 16:09
Inmatricularea unei masini este continua de la data cand se ia prima data numere negre definitive pe Romania. Schimbarea de proprietar nu este o inmatriculare! Cand tu imi vinzi mie masina eu o TRANSCRIU.
Chiar si in articolul de mai sus se pomeneste ca taxa se plateste la prima transcriere. Adica prima data cand se vinde/cumpara. In contextul citatului pus de mine expresia "la momentul inmatricularii" se refera la momentul cand a fost ea inmatriculata in Romania. Mai pe romaneste inmatricularea masinii este "prima inmatriculare". Dupa aia cand se vinde masina doar se transcrie nu se inmatriculeaza. |
#851
Posted 07 March 2013 - 17:20
Ai dreptate aici.
Dar, oricum tot se plateste taxa pentru ele. Doar daca nu fac parte din categoria EXCEPTATE. potrivit Legii 9/2012 art.3 alin 1 lit a-d, + cele pentru care s-a platit taxa si nu s-a recuperat (ca este o taxa pusa peste alta taxa si ar fi fost chiar cretini sa mai aiba procese si pe tema asta) + cele care se inmatriculeaza prin sentinta definitiva fara plata taxei. Nu scrie nicaieri in L9 sau norme ca aceste vehicule sunt exceptate sau scutite. |
#852
Posted 07 March 2013 - 19:37
daca masina nu a avut taxa la timpul ei, cand a fost luata noua, nu are nici acum.
Attached Files |
#853
Posted 07 March 2013 - 20:22
Uite asta e problema cu legile romanesti - le poate interpreta care cum i se pare ca e corect - "cate ghisee atatea obicee"
Quote
(2) Pentru autovehiculele inmatriculate dupa 1 ianuarie 2007, pentru care se solicita prima transcriere a dreptului de proprietate in Romania, taxa se achita si in cazul in care nu a fost achitata taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule, conform Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, sau taxa pe poluare pentru autovehicule si care nu fac parte din categoria autovehiculelor exceptate ori scutite de la plata acestor taxe, potrivit reglementarilor legale in vigoare la momentul inmatricularii. 1. Pai la Porsche a fost cu numerele lor negre, cu POR, puratata de un director de la ei, - nu ma pricep dar sa zicem ca aia nu a fost transcriere. 2. Cand am facut leasingul prin srl-ul de care ziceam,am luat alte numere, negre si ele - Nu stiu cum e cu leasingul, dar aia nu se pune ca a fost prima transcriere? Fie ca vorbim de decembrie 2009, fie de decembrie 2012 (Factura finala de la leasing e din 7 decembrie 2012) 3. Acum pentru ca domiciliul meu din acte e la Ploiesti,au trebuit sa imi dea alte numere. A treia inmatriculare in Romania ajunge acum sa fie prima transcriere? - aici mi se imbarliga un pic logica Mai departe o sa scot textul cu taxa speciala si cu cele exceptate, pentru ca nu e cazul, si ramane deci: Quote taxa se achita si in cazul in care nu a fost achitata [...] taxa pe poluare pentru autovehicule si care nu fac parte din categoria autovehiculelor [...] scutite de la plata acestor taxe, potrivit reglementarilor legale in vigoare la momentul inmatricularii. Legea e parsiva pentru ca ne lasa sa intelegem noi ce vrem despre care inmatriculare este vorba , iar in cazul meu vorbim dupa cum spuneam de a treia inmatriculare Ce imi scapa? @ splai - am vazut ca ai atasat un tabel cu exceptiile - poti sa imi spui unde gasesc intr-un act oficial acel tabel? Edited by rlutia66, 07 March 2013 - 20:27. |
#854
Posted 07 March 2013 - 20:40
rlutia66, on 07 martie 2013 - 20:22, said:
Uite asta e problema cu legile romanesti - le poate interpreta care cum i se pare ca e corect - "cate ghisee atatea obicee" Cam asa este. De exemplu din acel tabel inteleg ca pentru masina Euro5 (pe care am inmatriculat-o fara taxa in 07.2010) se plateste taxa . Intre timp au aparut efectele taxei la transcriere. Dacii inmatriculate pe Bulgaria . Attached FilesEdited by polizei, 07 March 2013 - 20:55. |
#855
Posted 08 March 2013 - 07:10
rlutia66, on 07 martie 2013 - 20:22, said:
Mai departe o sa scot textul cu taxa speciala si cu cele exceptate, pentru ca nu e cazul, si ramane deci: Ce imi scapa? Pe scurt daca scoatem cele exceptate "clar" de l9 ramane: Art.1 Taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule ...se aplică autovehiculelor din categoriile M1, M2, M3 si N1, N2, N3... Art. 2, cum am mai spus, chiar nu-si avea rostul. La fel ca si cu parantezele drepte la formule. O lege daca nu este citita de la cap la coada poti selecta doar ce te intereseaza. Caz in care apar discutiile aste aiurea. Problema care ar trebui sa ne intereseze nu este "ce zice legea" ci "de ce m... m... lor a trebuit sa dea legea asta" ca sa platim noi si ce putem face noi, ca popor nu ca indivizi, ca sa scapam de taxa asta in plus. Edited by XBitza, 08 March 2013 - 07:13. |
#856
Posted 08 March 2013 - 09:30
Acum jegosii inventeaza alte taxe: taxele de drum. Da, pe drumurile construite si intretinute deja din bani publici, accesul va fi limitat si taxat.
Quote "Este un pas foarte mic, dar un pas foarte urias pentru Romania, pentru ca altfel, doar din resurse bugetare, noi nu o sa reusim sa dezvoltam infrastructura si vorbesc de autostrazi, daca doar stam din bugetul de stat", a declarat premierul Victor Ponta. |
|
#857
Posted 08 March 2013 - 09:58
Friskey, on 08 martie 2013 - 09:30, said:
Acum jegosii inventeaza alte taxe: taxele de drum. Da, pe drumurile construite si intretinute deja din bani publici, accesul va fi limitat si taxat. http://stirileprotv....ui-pe-luna.html Mai ramane sa mai puna o taxa platibila de noi iar cu banii nostrii sa plateasca salariile personalului de curatenie din Guvern. Gasesc ei un motiv si la o astfel de taxa. |
#858
Posted 08 March 2013 - 13:15
Eu am realizat perfect care e treaba cu TAXA auto . Importatorii de auto si cu cei doi producatori autohtoni au facut presiuni pe langa guvernanti sa se introduca aceasta taxa ca mijloc de descurajare a achizitiilor de vehicule SH.Afara de asta statul roman e bagat pana in gat in datorii externe ( cred ca fiecare roman are de platit 5000 de euro partea lui ) deci acest impozit are ratiuni pur financiare si nicidecum de mediu.Discutiile de tipul : de ce dieselul e taxat mai mult ( mai ales ca are si filtru ) etc etc nu-si au rostul , totul conduce la bani , bani cat mai multi colectati la buget . Comenta cineva ca in alte tari nu este o asa mare bataie de joc la adresa cetateanului cu taxa auto dar se uita ca alte tari , gen Italia , Germania samd nu au problemele financiare ale Romaniei , ele inca au o economie si nu supravietuiesc din bani imprumutati. Faptul ca vehiculele din clasa Euro 3 si 4 sunt cele mai taxate nu este intamplator ptr ca ele sunt cumparate de oameni cu ceva bani, nu chiar de niste parliti cum sunt cei ce cumpara rable de prin 1995 - deci acestia , logic , ar avea de unde sa mai scoata vreo 1500 de euro taxa - asta daca vor masina ,- si ei cam vor ptr ca e o necesitate. Juristii din comisiile speciale au intocmit astfel Timbrul de mediu ca sa numai fie atacat in instanta , deci pana la urma iese chiar mai bine ( ptr ei ) cu noul Timbru de mediu decat cu vechea taxa ptr ca in final trebuie sa o plateasca si toate masinile inmatriculate daca vor fi vandute - si sa nu-mi spuneti ca iti pastrezi masina veche 30 de ani ptr ca o masina dupa un anumit timp si grad de uzura devine o povara financiara extrema - deci ori o arunci la fier vechi si iti cumperi alta ori o repari mereu si platesti cat ratele la o masina noua.Sau o vinzi cat mai are inca ceva vlaga in ea si cumparatorul plateste timbrul de mediu .Oricum ai da-o TOT EI CASTIGA . Masina o sa devina iar un lux ( si cred ca este excelent ) la fel ca pe timpul lui Ceausescu si nu datorita doar acestei taxe auto ci prin toate parghiile economice incepand cu carburantul ce se scumpeste galopant, cu impozitele si RCA ul ( am auzit ca se dubleaza aproape ), vignieta , amenzile ocazionale , cu pretul pieselor de schimb si al manoperei , cu lipsa locurilor de parcare etc. Nu va mai plangeti ca babele , daca nu-ti permiti masina ( cu toate cheltuielile aferente inclusiv taxa auto ) atunci mergi pe jos sau cu maxitaxi , autobuz, tren , bicicleta etc. Sunt sigur ca 70 % dintre turisme nu sunt neaparat necesare , eu am destui vecini care si-au luat masina doar ca sa mearga 2 km pana la serviciu si la supermarket duminica ( iar in restul timpului se umfla in pene copiii lor in fata gagicilor ) ori in aceste cazuri ( majoritare din pacate ) masina e doar un moft , o fita , ca n-au ei chef sa mearga pe jos 25 de minute pana la serviciu .Din cauza lor aerul este irespirabil si traficul este supra aglomerat.
|
#859
Posted 08 March 2013 - 14:00
rlutia66, on 07 martie 2013 - 20:22, said:
Pana la faza cu scutitul, am vazut ca se specifica "pentru care se solicita prima transcriere a dreptului de prorietate in Romania" - 1. Pai la Porsche a fost cu numerele lor negre, cu POR, puratata de un director de la ei, - nu ma pricep dar sa zicem ca aia nu a fost transcriere. 2. Cand am facut leasingul prin srl-ul de care ziceam,am luat alte numere, negre si ele - Nu stiu cum e cu leasingul, dar aia nu se pune ca a fost prima transcriere? Fie ca vorbim de decembrie 2009, fie de decembrie 2012 (Factura finala de la leasing e din 7 decembrie 2012) 3. Acum pentru ca domiciliul meu din acte e la Ploiesti,au trebuit sa imi dea alte numere. A treia inmatriculare in Romania ajunge acum sa fie prima transcriere? - aici mi se imbarliga un pic logica (2) Pentru autovehiculele inmatriculate dupa 1 ianuarie 2007, pentru care se solicita prima transcriere a dreptului de proprietate in Romania, taxa se achita si in cazul in care nu a fost achitata taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule, conform Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, sau taxa pe poluare pentru autovehicule si care nu fac parte din categoria autovehiculelor exceptate ori scutite de la plata acestor taxe, potrivit reglementarilor legale in vigoare la momentul inmatricularii. Aici avem linkul cu legea de prin 2008: http://www.dreptonli...le_218_2008.php Art. III (1) Autovehiculele M1 cu norma de poluare Euro 4 a caror capacitate cilindrica nu depaseste 2.000 cmc, precum si toate autovehiculele N1 cu norma de poluare Euro 4, care se inmatriculeaza pentru prima data in Romania sau in alte state membre ale Uniunii Europene in perioada 15 decembrie 2008-31 decembrie 2009 inclusiv, se excepteaza de la obligatia de plata a taxei pe poluare pentru autovehicule stabilita potrivit prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 50/2008. Asadar toate masinile intre 15 decembrie 2008 si 31 decembrie 2009 euro4, cu motoare sub 2000cmc au fost exceptate de plata taxei la momentul inmatricularii in baza legii de la vremea aia. Acum nu gasesc legea si pt cele euro5 ca si astea au avut o perioada cand au fost exceptate. Dar nici nu prea e usor sa o gasesti pt ca s-a tot schimbat de X ori pe an legea, modificari, completari toate nebuniile. |
#860
Posted 08 March 2013 - 14:00
@anthar
De ce sa fiu eu dator 5.000, cine s-a imprumutat si a mancat banii aia sa-i plateasca. De ce sa platesc eu taxe cretine doar ca avem niste hoti intotdeauna in fruntea tarii? Doar ca nenorocitii trag toate parghiile ca sa nu-ti mai permiti nu inseamna ca devine un moft. Sa faca drumuri ca sa incapa toate ca bani stiu sa ia mai mult decat alte tari care au drumuri. Nu masinile fac aerul irespirabil, daca vrei aer curat muta-te la tara. Mai foloseste si tu enter, incepe propozitiile de la capat. Edited by bogdan_popescu, 08 March 2013 - 14:02. |
#861
Posted 08 March 2013 - 14:08
XBitza, on 08 martie 2013 - 09:58, said:
Mai ramane sa mai puna o taxa platibila de noi iar cu banii nostrii sa plateasca salariile personalului de curatenie din Guvern. Gasesc ei un motiv si la o astfel de taxa. Taxa auto cred ca o platesc si cei care nu au masina ! In luna ianuarie s-au incasat 15 milioane si s-au platit catre cei care recupereaza taxa 19 milioane = diferenta de 4 milioane. N-as avea nimic impotriva unor taxe marite daca as vedea ca se face ceva cu banii aia. Dar nu suport sa vad cum capuse ca Vanghelie care aterizeaza la nunti cu elicopterul sau ca Zgonea care se duce cu elicopterul SRI la Dorohoi pentru sarbatorirea zilelor orasului ..........pe `banii mei`. Lui Valeriu Zgonea nu i se pare anormal să folosească elicopterul plătit din bani publici pentru a participa la o festivitate orăşenească. "Pentru cetăţeni nimic nu este prea scump”, a afirmat Valeriu Zgonea, care a solicitat totodată oamenilor să se obişnuiască de acum înainte cu un asemenea preşedinte de Cameră foarte activ. Attached FilesEdited by polizei, 08 March 2013 - 14:17. |
|
#862
Posted 08 March 2013 - 14:15
Friskey, on 08 martie 2013 - 09:30, said:
Acum jegosii inventeaza alte taxe: taxele de drum. Da, pe drumurile construite si intretinute deja din bani publici, accesul va fi limitat si taxat. http://stirileprotv....ui-pe-luna.html |
#863
Posted 08 March 2013 - 14:31
polizei, on 08 martie 2013 - 14:08, said:
Lui Valeriu Zgonea nu i se pare anormal să folosească elicopterul plătit din bani publici pentru a participa la o festivitate orăşenească. "Pentru cetăţeni nimic nu este prea scump”, a afirmat Valeriu Zgonea, care a solicitat totodată oamenilor să se obişnuiască de acum înainte cu un asemenea preşedinte de Cameră foarte activ. Problema e ca s-au obisnuit ei cu oameni prosti care tac si nu zic nimic. Cred ca e timpul ca Romania sa se mai si destepte... si nu sunt departe acele vremuri. |
#864
Posted 08 March 2013 - 22:21
bogdan_popescu, on 08 martie 2013 - 14:00, said:
@anthar De ce sa fiu eu dator 5.000, cine s-a imprumutat si a mancat banii aia sa-i plateasca. De ce sa platesc eu taxe cretine doar ca avem niste hoti intotdeauna in fruntea tarii? Doar ca nenorocitii trag toate parghiile ca sa nu-ti mai permiti nu inseamna ca devine un moft. Sa faca drumuri ca sa incapa toate ca bani stiu sa ia mai mult decat alte tari care au drumuri. Nu masinile fac aerul irespirabil, daca vrei aer curat muta-te la tara. Mai foloseste si tu enter, incepe propozitiile de la capat. Da' crezi ca te intreaba cineva daca vrei sa-i platesti ? Pur si simplu platesti intr-un fel sau altul , exemplu cel mai elocvent este inflatia , muncesti si pierzi prin inflatie ca ei au hartie de tiparit destula. Si masinile fac aerul viciat chiar si numai prin monoxidul si dioxidul de carbon emanat.Plus ca traficul agita si vehiculeaza masele de aer si creste astfel enorm concentratia de microbi si praf pe metru cub de aer. La salariul din Romania masina este un moft daca n-ai o utilitate certa ptr ea . |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users