Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
TAXA Poluare
Last Updated: Nov 08 2020 14:05, Started by
paulvm
, Aug 26 2009 09:47
·
0
#19
Posted 27 September 2009 - 20:08
Pai statul calculeaza taxa de exemplu pentru 100 Euro la cursul de anul trecut in Octombrie daca nu ma insel, si atunci era de exemplu 3.8 RON cred ca atat era exact. Deci ai de plata 380 RON, acum Euro fiind 4.2 lei (deprecierea leului) nu mai platesti 100 Euro, ci ~90 Euro, cam asta era faza cu deprecierea, deci tu ar trebuii sa gasesti taxa mai mare in Euro pe net. Daca ai fi castigat Euro erai in avantaj, dar probabil castigi lei, iar vanzatorul incearca sa-si vand masina, pentru ca tu practic platatesti aceeasi taxa.
|
#20
Posted 27 September 2009 - 20:41
Aici am facut calculul,cred ca este cel mai corect calculator :
Eu am inteles ca daca ai ABS,airbag,etc...platesti mai mult,si daca declari ca circuli mai mult,platesti mai putin.Asta nu depinde daca ai pile la RAR?Adica sa nu iti treaca dotarile in hartii?Ziceam ca asta inseamna depreciere... Attached Files |
#21
Posted 27 September 2009 - 21:17
Ce ai auzit tu sunt maxim niste glume proaste.
Nu conteaza ce dotari are masina (cate airbaguri are, de care servo, geamuri electrice, CD player sau mp3 LOL!) decat daca are filtru de particule. Acest filtru reduce taxa cu 25%, insa e doar pe masinile cu motor diesel ceva mai noi (cu siguranta nu din '96!). Nici cati kilometri faci cu ea nu conteaza pentru taxa. PUNCT. Conteaza: normale de poluare, capacitatea cilindrica a motorului, vechimea masinii de la prima inmatriculare si emisiile de CO2, dar numai pentru E3 si E4. Vechimea o afli foarte usor. Daca masina a fost inmatriculata pentru prima oara inainte de sept. 1996 atunci are 13-14 ani. Daca masina a fost inmatriculata dupa sept 1996 atunci are 12-13 ani > in acest caz iti recomand sa scoti numere rosii si sa o lungesti pana cand masina implineste cei 13 ani si atunci taxa de prima inmatriculare va fi ceva mai mica. Daca stii alb pe negru ce norma de poluare are masina ta (f probabil E2) pe site-ul Ministerului de Finante poti afla cati lei noi trebuie sa platesti la Finainte. In principiu vei avea de platit 3400 RON daca masina are 13-14 ani vechime sau 5000 RON daca are 12-13 ani (*ti-am explicat mai sus ce sa faci pentru a evita diferenta aceasta mare) |
#22
Posted 27 September 2009 - 22:48
EL-GABRY, on 27th September 2009, 20:19, said: Ce ar fi sa nu te mai dai atotcunoscator?Imi sta pe buze o aroganta,dar sunt pe forum...Nu mai jigni lumea,da raspunsuri detaliate,nu evazive...daca tot vrei sa le dai. Nelamurirea mea este ce inseamna acel termen de depreciere.Ca vanzatorul zicea de acei 600 euro ca ar fi taxa si nu imi iese nicaieri din calculatorul online. Modul de calcul a taxei este X euro (in functie de norma de poluare) * cilindree * deprecierea masiniii (cu cat este mai veche cu atat deprecierea este mai mare) = taxa de mediu. Nu vad nici un motiv pentru care sa te intereseze cu cat % se depreciaza masina (in sistemul acestei taxe) pentru ca si asa nu ai ce face in aceasta privinta. Tot ce ai nevoie sa stii este exact data inmatricularii ca sa stii la ce perioada te incadrezi din cele enumerate de tine, norma de poluare si cilindreea. Daca citesti cu atentie ce am scris ai sa vezi ca tot ai primit suficiente informatii despre cat ai avea de platit la taxa de inmatriculare. Ce poti sa mai faci este sa il obligi pe vanzator sa iti arate hartia de la rar. Pentru calculul taxei se merge cu masina la rar si cei de acolo iti dau o hartie unde ei scriu toate informatiile dupa care cei de la finante iti vor face calculele pentru cat ai avea de platit (acelasi lucru poti sa il faci si pe situl celor de la finante). Este destul de important sa vezi acel act oficial pentru ca stiu cazuri de Golf3 1.8 din 96 care au fost declarate non-euro de catre cei de la rar. |
#23
Posted 28 September 2009 - 11:39
ssergiu, on 27th September 2009, 22:17, said: Daca stii alb pe negru ce norma de poluare are masina ta (f probabil E2) pe site-ul Ministerului de Finante poti afla cati lei noi trebuie sa platesti la Finainte. Atentiune, nu mai folositi prescurtarea E2, E3, E4 - la noi in romania ele inseamna Euro2, Euro3, Euro4, insa daca pe brieful nemtesc apare E2, E3 etc. nu inseamna nici pe departe ca va corespunde in romania la Euro2, Euro3 etc., pot sa fie si non-euro. Pe brieful nemtesc trebuie sa scrie in clar EURO 2, EURO 3 etc. Daca briefurile sunt mai vechi si norma de poluare nu apare scrisa sub forma asta, informati-va dupa serie sasiu, motor etc. inainte de a cumpara. |
#24
Posted 28 September 2009 - 19:09
Acum sunt mult mai luminat.Va multumesc.
Declaratiile astea de pe site-ul ministerului de finante ce sunt? http://www.mfinante....otereducere.pdf http://www.mfinante....araspundere.pdf Luate de aici : http://www.mfinante...._taxe/index.htm Nu au legatura cu reducerea taxei auto? |
#25
Posted 03 October 2009 - 10:39
Aceste grile sau declaratii, se aplicau pana la 4 decembrie 2008. Acum au modificat legea dar au uitat sa mai scoata de pe site aceste documente.
|
#26
Posted 03 October 2009 - 10:59
Am vorbit cu cumnatul meu care are un Euro 2 de 1600 mai vechi de 14 ani.Conform calculatorului de taxe,valoarea sa de plata este de 832 euro.Tipul a fost la RAR,i-a calculat nu stiu ce (in care a specificat ca nu are dotari de genul AC,ABS si mai stiu eu ce),si taxa a rezultat de 4 sute si ceva de euro.Omul de la RAR i-a facut gratis calculul asta,se cunosc,dar a zis ca operatiunea costa cam 200 de lei.
Ce concluzie trag de aici?S-a mai schimbat ceva? |
#27
Posted 03 October 2009 - 11:17
Daca mai existau si altfel de calcule in afara de cele de pe site in mod sigur erau publice. Nu vine nea caisa de la rar ca te cunoaste si stie el niste calcule sa iesi mai ieftin.
Cand a inmatriculat masina ? Daca a fost in perioada iulie 2008-decembrie 2008 parca, atat era taxa: exact jumatate din cat este acum. |
#28
Posted 04 October 2009 - 13:49
Nu a inmatriculat-o inca.A fost joi (1.10.09) la RAR sa ii calculeze taxa exact,iar acum cauta bani.Nea Caisa nu era chiar un gushter acolo la RAR,ma gandesc ca stie ce spune,iar tipul cu masina fiind cumnat,nu ma minte,ca doar nu vrea sa imi bage masina pe gat.
Pun toate intrebarile astea sa stiu daca s-a mai schimbat ceva si astia nu au actualizat informatiile pe site.Ar fi foarte utila interventia unui user care si-a inmatriculat masina recent... |
|
#29
Posted 14 October 2009 - 17:31
http://www.finantene...7_2009_v11.html
Aici poti calcula si deprecierea. Intrebarea mea e daca a reusit cineva sa optina reducerea taxei si cum (concret). |
#30
Posted 18 October 2009 - 12:58
Salutare, am si eu cateva nelamuriri poate stie cineva sa ma lamureasca. Cea mai mare din ele, ce se mai aude cu acest nou impozit pe poluare din i Ian 2010 ? se va aplica ? Vreau sa merg in Germania sa cumpar o masina si la banii mei am gasit catave modele care imi plac insa sunt Euro 3. In momemntul de fata inmatricularea ma costa undeva la 3000 Euro. Tinand cont ca pe masina dau 8000 mi se pare o tampenie sa dau aproape jumate pt a o inmatricula in Romania, de aceea ma intereseaza sa stiu cum sta treaba, daca se inlocuieste taxa de poluare cu impozitul stie cineva ceva sigur, se ieftineste macar taxa de poluare sau ceva se intampla ? si inca o chestie daca cumpar masina acum la anu cand o voi inmatricula ( merg 3 luni cu nr rosii ) dupa ce se va tine cont la inmatriculare ? de momentul cand o inmatriculez sau de data cumpararii ? sa zicem ca taxa s-ar scoate insa eu am cumparat masina in perioada cand inca era taxa, niste explicatii sa inteleg si eu mai bine cum stau lucrurile ar fi de mare folos. Va multumesc
|
#31
Posted 18 October 2009 - 13:07
Nu scot astia nici o taxa, stai calm. Ori ii dai in judecata, ori o inscrii la bulgari. Simple as that.
Edit: sau te orientezi spre altceva, euro4. Edited by Marius3k, 18 October 2009 - 13:15. |
#32
Posted 18 October 2009 - 13:16
Marius3k, on 18th October 2009, 14:07, said: Nu scot astia nici o taxa, stai calm. Ori ii dai in judecata, ori o inscrii la bulgari. Simple as that. Pai au anuntat pe toate posturile ca de la anu va fi impozit pe poluare, macar sa o reduca la cum era nu se stie nimic despre asta ? daca ii dau in judecata pe ce baza ? trebuie sa platesc avocat sa ma lungesc cine stie cat cu procesul timp in care nu pot merge cu masina si nu se stie daca voi ajunge undeva, bani cheltuiti + timp. La bulgari iarasi nu e solutia ca nu am resedinta acolo si nu vreau sa o inmatriculez ilegal. LE: Da euro 4 ar fi mai avantajos sa zicem undeva la 1100 Euro, insa in banii mei nu gasesc Euro 4 am incercat si asa, daca ar reduce macar la cum era tot ar fi bine. Se pare ca singura solutie este sa-l votez pe Vadim. Edited by Tetsuzan, 18 October 2009 - 13:18. |
#33
Posted 18 October 2009 - 13:59
|
#34
Posted 18 October 2009 - 22:15
buna vreau sa stiu daca se scoate taxa auto si de cand , lucrez in strainatate si vreu sa revin in tara dac ma poate informa cineva ceva concret ,,, va multumesc,,,
|
#35
Posted 18 October 2009 - 22:43
Nu se stie nimic. Sunt sanse spre 0 sa se scoata in urmatoarele 6 luni-1 an.
|
#36
Posted 18 October 2009 - 22:47
La un buget de 8000 de euro cred ca ar trebui sa te indrepti catre o masina cel putin 2005, si la banii astia cam 70% din ele sunt euro4.
Cat despre impozit nu e nimic sigur. Desi "s-a anuntat pe toate posturile", nu s-a votat nimic, nu e nimic clar in legatura cu formula dupa care se va calcula impozitul. Asadar nu se scoate nicio taxa inca 6 luni cel putin de acum inainte. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users