Bucurestii de altadata
Last Updated: Apr 23 2024 07:06, Started by
ciureanuc
, Jul 14 2009 09:10
·
50
#7453
Posted 05 July 2022 - 06:50
Lotusisrael, on 04 iulie 2022 - 21:12, said:
Cred că era, practic, gata deja. |
#7454
Posted 06 July 2022 - 00:55
Vedere spre Facultatea de Drept Cotroceni:
Attached Files |
#7456
Posted 06 July 2022 - 06:59
#7457
Posted 06 July 2022 - 08:40
valirex, on 06 iulie 2022 - 00:55, said:
Vedere spre Facultatea de Drept Cotroceni: Este Universitatea de Medicina si Farmacie " Dr. Carol Davila ", asa cum au spus si colegii. Carol Davila.png 2.49MB 17 downloads |
#7458
Posted 06 July 2022 - 10:01
Așa e, am greșit eu, scuze, de medicina era vorba, și da, eram la etajul 13 al spitalului Universitar.
|
#7459
Posted 07 July 2022 - 07:07
Fabrica ''Radio Popular'' - 1958. Sos. Baicului
Attached Files |
#7461
Posted 07 July 2022 - 21:07
#7464
Posted 09 July 2022 - 14:25
Aici cred ca este statia radio deschisa in 1940 pe terenul actual al complexului ANM
|
#7465
Posted 10 July 2022 - 17:22
1a) Probabil da, acolo e antena. Clădirea mai mare ori nu era construită, ori nu se vede în poză;
b ) Radiorceptoarele mici din poza cu "Electronica" (de fapt în 1958 se numea "Radio Popular"; în 1960 a fost denumită "Electronica") sunt 'Romanța'; modelul cred că intrase în producție în acel an (că era 581, iar 58 în veche codificare desemna anul); 2a) La Gara de Nord și în zona adiacentă, în anii '70-'90 erau doar câteva telefoane publice sau erau "fără număr"?; b ) Au demolat clădirile de pe latura opusă Hotelului "Nord" (azi "Ibis"), de la hotelul rămas vis-a-vis (ăla de pe colț cu Polizu) până spre Buzești, că cică urma să treacă metroul pe acolo și nu a mai trecut. Nu știu dacă e adevărat, dar se zice că Ceaușescu s-a supărat pe chestia asta. A mai rămas clădirea înaltă (care cred că a fost un hotel... da Hotel "Oltenia"). Ultimele 2 poze sunt preluate de aici: https://bucurestiulu...rivitei-vi.html Oricum, zona e o rușine pentru București... în centru și așa de dezolant. WhatsApp-Image-2022-04-11-at-5.40.12-PM-2.jpeg 135.98K 12 downloads Calea Griviței (1976).jpg 203.62K 13 downloads Hotelul Oltenia.jpg 130.37K 12 downloads 3) Rușine a fost și demolarea Hotelului "Marna" de pe Str. Buzești. Clădirile de pe partea aia nu prea aveau valoare, cu excepția hotelului. În comunism au putut transla clădiri, dar în capitalismul de carton, nu...; 4a) De centrala telefonică Nord - Banu Manta ce se mai aude? b) chioșcul de lângă ea, singurul model al acelui tip rămas în București a fost "modernizat" cu termopane 5) Poza cu Piața Romană e făcută cel mai devreme prin 1935-1936 (vezi autobuzul); 6a+b ) Blocul ăsta de pe Cal. Griviței/Str. Semicercului cât de vechi o fi și chiar aș fi curios să văd un apartament în el: https://www.google.r...!7i13312!8i6656 în link se vede și un stâlp vechi (iluminat + S.T.B.); am prins tramvaiul pe acolo, dar am mers doar o dată cu tramvaiul pe acolo; c) reclamă nouzecistă rămasă: https://www.google.r...!7i13312!8i6656 7) Ce bine arăta pe vremuri (nu mai am acum la îndemână poză) spațiul din fața "Bucur Obor" fără chioșcurile alea de presă și cărți. Librării în zonă, nu prea mai există. |
#7466
Posted 10 July 2022 - 20:20
Până la urmă hai că pun o carte poştală colaj cu "Bucur-Obor" (sau "Bucur-Robor" cum îi ziceam în anii '80, când m-am mutat în cartier), pentru că oricum, mai menţionez şi altele în post.
Se vede că era mini-"parc" în faţa intrării mari, dinspre Şos. Mihai Bravu. Bucur Obor colaj.jpg 319.13K 14 downloads Zona Obor din fericire mai e zonă comercială, chiar dacă magazinul nu mai e ce era pe vremuri. Acum toată lumea e înnebunită cu mizeriile alea de mall-uri (care au distrus şi atera comercială Unirii - Sf. Gheorghe - Universitate - "Scala" - Romană, una dintre importantele artere comerciale ale Capitalei în trecut) şi anumite reţele de magazine, care din cauză că au spaţiu limitat, nu aduc anumite mărfuri, deci uneori chestiile astea învechite sunt salvarea. Mâine, dacă ajung pe la Biblioteca Muzelui Municipiului Bucureşti (M.M.B.) - eu vreau să ajung, dar să văd dacă au deschis (posibil să fie concediu) vreau să mă uit pe ziare din 1927 să văd dacă găsesc ceva despre prima centrală telefonică automată din Bucureşti - Centrala Dacia I - Bd. Dacia cu Dumbrava Roşie (clădirea mai există, dar nu ca centrală telefonică). Numere cu 2, 12. 1/11/611 (cu cuplajul 51/651) au fost de la a doua Dacia, care avea centrală Rotary 7A2 (prima era cu 7A1). Numere cu 610, 619 (cred că mai există), 210 de la Dacia (clădirea comunistă) au fost... parcă mai există numere cu prefixul ăsta. De ce vreau să aflu mai multe. Că-s curios dacă era de producţie I.T.T. - "Bell" - "Standard" sau era "Ericsson". Pentru că expoziţia din filmare (mulţumesc unuia dintre moderatorii de pe altă subarie pentru că a pus link către filmuleţ). La data realizării filmuleţului-reportaj erau cam 20.000 - 28.000 de abonaţi la electricitate în Bucureşti (în 1920 erau 5.000, în 1930 30.000). Probabil cei din blocul de pe Cal. Griviţei/Str. Semicercului aveau electricitate de la început şi destul de sigur, şi telefon (abonamente foarte scumpe la vremea aia... nici electricitatea nu era ieftină..). Soc. "Energia" era lui Dimitrie Leonida. Aproape de expoziţia din 1928 era şi C.D.E. (Centrala Diesel Electrică) Filaret, care în 1928 era centrală de ore de vârf. Dacă găsesc deschis la bibliotecă, mă uit şi pe ceva legat de electricitate. [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/gg1OvJaoEhk?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by djl, 10 July 2022 - 20:29. |
#7467
Posted 11 July 2022 - 06:55
|
#7469
Posted 11 July 2022 - 18:41
Cred că cea mai veche biserică Catolică din București.
În "Uzinele Electrice București 1908-1933 25 de ani de funcționare" scoasă de Soc. Gen. de Gaz și de Electrictate București la pg. 46 găsim ceva despre tramvaie (consumul de curent), iar la pg. 52 o poză cu un tramvai de pe linia 22 (Sf. Ghoerghe - Ștrand/Hipodromul Băneasa). Am mai găsit ceva despre tramvaie, dar am uitat să pozez. Uzinele Electrice Bucuresti 1908-1933 25 de ani de functionare pg. 46-47.jpg 342.99K 2 downloads Uzinele Electrice Bucuresti 1908-1933 25 de ani de functionare pg. 52-53.jpg 298.32K 9 downloads Iar din Karl Gyr - "Bukarest" (1933 sau 1934) o hartă a traseelor de tramvaie din București. Interesant traseu avea 2... Și unele depouri sunt mai vechi decât credeam. Karl Gyr - Bukarest (1933 sau 1934) harta trasee tramvaie.jpg 220.49K 14 downloads Iar din "Electricitatea pentru toți - Revista aplicațiunilor electricității" (scoasă de Serviciul de propagandă! a Soc. Gen. de Gaz și de Electricitate) anul I nr. 4 (număr dedicat frigidierelor - dacă mă uitam la timp pe siteul unui anticariat, o aveam și eu...) reclame. Frigiderele erau scumpe rău de tot și electricitatea și ea scumpă... ca să ai frigider în banii de azi ar trebui să câștigi cel puțin 5.000 - 6.000 Lei pe lună. P.S. Dacă nu mai întrebam ceva legat de Soc. de Gaz și Electricitatea, nu o primeam. P.S. 2 Pe locul depozitului de la Brezoianu nr. 51, unde se vindeau ventilatoarele, s-a făcut un bloc interbelic. La nr. 53 e un bloc postbelic antecomunist. Până la "creșterea nivelului de trai" și nebunia cu tarifele prea mari, mai găseai frigidere vechi în uz. Nu așa de vechi, dar vechi. Au dispărut tramvaie vechi, au dispărut frigidere vechi... Electricitatea pentru toti Anul I nr. 4 reclama la Frigero-Thomson.jpg 154.16K 9 downloads Electricitatea pentru toti Anul I nr. 4 reclama la Frigidarie si ventilatoare.jpg 137.06K 3 downloads Mai era ceva de zis. În 1931-1932 tramvaiul 22 avea traseu comun cu tramvaiul 19. Ulterior au avut traseu comun, dar în altă zonă. Dar iată că în 1936 a circulat un 35 în Vitan... deci nu 35 comunist a fost primul 35 din Vitan. malmoth, tu ziceai că 5 a ajuns în interbelic în Ghencea (Lupeasca)? Edited by djl, 11 July 2022 - 18:42. |
#7470
Posted 12 July 2022 - 01:01
In 1930 tramvaiul 22 circula intre Hipodrom si Sf. Gheorghe - era primul traseu cu care s-a deschis in 1929 linia de pe bd. Marasti catre Hipodrom. Si da, 5 a circulat pana in Lupeasca (Ghencea) in 1939 (cand s-a inaugurat linia pe bd Ghencea sau sos. Lupeasca cum se numea atunci), insa fiind prea lung si bariera problematica de la Dealu Spirii, de la inceputul anului urmator a fost spart in doua - 4 si 5 cu cap comun la Sf. Gheorghe.
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users