Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum reactivez Google Maps?

Conectare tableta X220la Tv

Femeile tinere nu mai vor sa munc...

La mulți ani @un_dac!
 La multi ani de Sfantul Gheorghe&...

Job - Facultate sau certificare

Deadpool & Wolverine (2023)

sistem hibrid eoliana + panouri +...
 Outlook e muta pe Android

Constructie Mun. Iasi. Casa P+1.

Cum mai rezolvati cu chiriasii ra...

Tastatura si mouse cu baterie int...
 AC Gree duce la palpait de becuri

Sfat / recomandare construire aco...

Cablu analog vs digital

Ce valoare stabiliti la RSSI la u...
 

Bucurestii de altadata

* * * * - 11 votes
  • Please log in to reply
8261 replies to this topic

#7453
Kokoshmare

Kokoshmare

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,071
  • Înscris: 20.12.2007

View PostLotusisrael, on 04 iulie 2022 - 21:12, said:

Cred că era, practic, gata deja.
Nu era nimic gata, era aceeasi carcasa ca si astazi minus corpul central care a fost demolat in 2009 cand se apucasera sa faca Dambovita Center. Ferestrele respective au fost ceva temporar pentru ca in primavara lui 90 cand impreuna cu prietenii mei am fost la explorat nu mai erau. Inca mai era paza acolo dar nici macar tevi de cornete nu am gasit

#7454
valirex

valirex

    Muzeul Lampilor

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,746
  • Înscris: 30.07.2006
Vedere spre Facultatea de Drept Cotroceni:

Attached Files



#7455
Kokoshmare

Kokoshmare

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,071
  • Înscris: 20.12.2007
Medicina

Edited by Kokoshmare, 06 July 2022 - 05:37.


#7456
Bogotta

Bogotta

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,439
  • Înscris: 24.02.2017

View Postvalirex, on 06 iulie 2022 - 00:55, said:

Vedere spre Facultatea de Drept Cotroceni:


Erai la etajul 10 al Spitalului Universitar ?  :)   E facultatea de Medicina, cum a spus colegul .

#7457
cristiany

cristiany

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,866
  • Înscris: 16.04.2007

View Postvalirex, on 06 iulie 2022 - 00:55, said:

Vedere spre Facultatea de Drept Cotroceni:

Este Universitatea de Medicina si Farmacie " Dr. Carol Davila ", asa cum au spus si colegii.

Attached File  Carol Davila.png   2.49MB   17 downloads

#7458
valirex

valirex

    Muzeul Lampilor

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,746
  • Înscris: 30.07.2006
Așa e, am greșit eu, scuze, de medicina era vorba, și da, eram la etajul 13 al spitalului Universitar.

#7459
Bogotta

Bogotta

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,439
  • Înscris: 24.02.2017
Fabrica ''Radio Popular'' - 1958. Sos. Baicului

Attached Files



#7460
Sidorin

Sidorin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,489
  • Înscris: 12.07.2010
Balada...

#7461
valirex

valirex

    Muzeul Lampilor

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,746
  • Înscris: 30.07.2006

View PostBogotta, on 07 iulie 2022 - 07:07, said:

Fabrica ''Radio Popular'' - 1958. Sos. Baicului

Poza asta mergea la topicul cu industria.

#7462
Adrexx

Adrexx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,220
  • Înscris: 22.12.2015
Piata  Romana in anii  '30....

Attached Files



#7463
Bogotta

Bogotta

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,439
  • Înscris: 24.02.2017
Baneasa  :)

Attached Files



#7464
Kokoshmare

Kokoshmare

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,071
  • Înscris: 20.12.2007
Aici cred ca este statia radio deschisa in 1940 pe terenul actual al complexului ANM

#7465
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,534
  • Înscris: 13.06.2004
1a) Probabil da, acolo e antena. Clădirea mai mare ori nu era construită, ori nu se vede în poză;
b ) Radiorceptoarele mici din poza cu "Electronica" (de fapt în 1958 se numea "Radio Popular"; în 1960 a fost denumită "Electronica") sunt 'Romanța'; modelul cred că intrase în producție în acel an (că era 581, iar 58 în veche codificare desemna anul);
2a) La Gara de Nord și în zona adiacentă, în anii '70-'90 erau doar câteva telefoane publice sau erau "fără număr"?;
b ) Au demolat clădirile de pe latura opusă Hotelului "Nord" (azi "Ibis"), de la hotelul rămas vis-a-vis (ăla de pe colț cu Polizu) până spre Buzești, că cică urma să treacă metroul pe acolo și nu a mai trecut. Nu știu dacă e adevărat, dar se zice că Ceaușescu s-a supărat pe chestia asta. A mai rămas clădirea înaltă (care cred că a fost un hotel... da Hotel "Oltenia").
Ultimele 2 poze sunt preluate de aici: https://bucurestiulu...rivitei-vi.html
Oricum, zona e o rușine pentru București... în centru și așa de dezolant.

Attached File  WhatsApp-Image-2022-04-11-at-5.40.12-PM-2.jpeg   135.98K   12 downloadsAttached File  Calea Griviței (1976).jpg   203.62K   13 downloadsAttached File  Hotelul Oltenia.jpg   130.37K   12 downloads

3) Rușine a fost și demolarea Hotelului "Marna" de pe Str. Buzești. Clădirile de pe partea aia nu prea aveau valoare, cu excepția hotelului. În comunism au putut transla clădiri, dar în capitalismul de carton, nu...;
4a) De centrala telefonică Nord - Banu Manta ce se mai aude?   :huh:  
b) chioșcul de lângă ea, singurul model al acelui tip rămas în București a fost "modernizat" cu termopane    :disgust:
5) Poza cu Piața Romană e făcută cel mai devreme prin 1935-1936 (vezi autobuzul);
6a+b ) Blocul ăsta de pe Cal. Griviței/Str. Semicercului cât de vechi o fi
și chiar aș fi curios să văd un apartament în el: https://www.google.r...!7i13312!8i6656
în link se vede și un stâlp vechi (iluminat + S.T.B.); am prins tramvaiul pe acolo, dar am mers doar o dată cu tramvaiul pe acolo;
c) reclamă nouzecistă rămasă: https://www.google.r...!7i13312!8i6656
7) Ce bine arăta pe vremuri (nu mai am acum la îndemână poză) spațiul din fața "Bucur Obor" fără chioșcurile alea de presă și cărți. Librării în zonă, nu prea mai există.   :(

#7466
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,534
  • Înscris: 13.06.2004
Până la urmă hai că pun o carte poştală colaj cu "Bucur-Obor" (sau "Bucur-Robor" cum îi ziceam în anii '80, când m-am mutat în cartier), pentru că oricum, mai menţionez şi altele în post.
Se vede că era mini-"parc" în faţa intrării mari, dinspre Şos. Mihai Bravu.

Attached File  Bucur Obor colaj.jpg   319.13K   14 downloads

Zona Obor din fericire mai e zonă comercială, chiar dacă magazinul nu mai e ce era pe vremuri. Acum toată lumea e înnebunită cu mizeriile alea de mall-uri      Posted Image     (care au distrus şi atera comercială Unirii - Sf. Gheorghe - Universitate - "Scala" - Romană, una dintre importantele artere comerciale ale Capitalei în trecut) şi anumite reţele de magazine, care din cauză că au spaţiu limitat, nu aduc anumite mărfuri, deci uneori chestiile astea învechite sunt salvarea.

Mâine, dacă ajung pe la Biblioteca Muzelui Municipiului Bucureşti (M.M.B.) - eu vreau să ajung, dar să văd dacă au deschis (posibil să fie concediu) vreau să mă uit pe ziare din 1927 să văd dacă găsesc ceva despre prima centrală telefonică automată din Bucureşti - Centrala Dacia I - Bd. Dacia cu Dumbrava Roşie (clădirea mai există, dar nu ca centrală telefonică). Numere cu 2, 12. 1/11/611 (cu cuplajul 51/651) au fost de la a doua Dacia, care avea centrală Rotary 7A2 (prima era cu 7A1). Numere cu 610, 619 (cred că mai există), 210 de la Dacia (clădirea comunistă) au fost... parcă mai există numere cu prefixul ăsta.
De ce vreau să aflu mai multe. Că-s curios dacă era de producţie I.T.T. - "Bell" - "Standard" sau era "Ericsson". Pentru că expoziţia din filmare (mulţumesc unuia dintre moderatorii de pe altă subarie pentru că a pus link către filmuleţ). La data realizării filmuleţului-reportaj erau cam 20.000 - 28.000 de abonaţi la electricitate în Bucureşti (în 1920 erau 5.000, în 1930 30.000). Probabil cei din blocul de pe Cal. Griviţei/Str. Semicercului aveau electricitate de la început şi destul de sigur, şi telefon (abonamente foarte scumpe la vremea aia... nici electricitatea nu era ieftină..). Soc. "Energia" era lui Dimitrie Leonida. Aproape de expoziţia din 1928 era şi C.D.E. (Centrala Diesel Electrică) Filaret, care în 1928 era centrală de ore de vârf. Dacă găsesc deschis la bibliotecă, mă uit şi pe ceva legat de electricitate.   Posted Image

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/gg1OvJaoEhk?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by djl, 10 July 2022 - 20:29.


#7467
Bogotta

Bogotta

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,439
  • Înscris: 24.02.2017

View Postdjl, on 10 iulie 2022 - 20:20, said:

prima centrală telefonică automată din Bucureşti - Centrala Dacia I - Bd. Dacia cu Dumbrava Roşie (clădirea mai există, dar nu ca centrală telefonică).


E club de stand-up comedy. Localizarea este intr-adevar de exceptie

#7468
Bogotta

Bogotta

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,439
  • Înscris: 24.02.2017
București  -    Bărăția - Martie 1967

Attached Files



#7469
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,534
  • Înscris: 13.06.2004
Cred că cea mai veche biserică Catolică din București.
În "Uzinele Electrice București 1908-1933  25 de ani de funcționare" scoasă de Soc. Gen. de Gaz și de Electrictate București la pg. 46 găsim ceva despre tramvaie (consumul de curent), iar la pg. 52 o poză cu un tramvai de pe linia 22 (Sf. Ghoerghe - Ștrand/Hipodromul Băneasa). Am mai găsit ceva despre tramvaie, dar am uitat să pozez.

Attached File  Uzinele Electrice Bucuresti 1908-1933 25 de ani de functionare pg. 46-47.jpg   342.99K   2 downloadsAttached File  Uzinele Electrice Bucuresti 1908-1933 25 de ani de functionare pg. 52-53.jpg   298.32K   9 downloads

Iar din Karl Gyr - "Bukarest" (1933 sau 1934) o hartă a traseelor de tramvaie din București. Interesant traseu avea 2... Și unele depouri sunt mai vechi decât credeam.

Attached File  Karl Gyr - Bukarest (1933 sau 1934) harta trasee tramvaie.jpg   220.49K   14 downloads

Iar din "Electricitatea pentru toți - Revista aplicațiunilor electricității" (scoasă de Serviciul de propagandă! a Soc. Gen. de Gaz și de Electricitate) anul I nr. 4 (număr dedicat frigidierelor - dacă mă uitam la timp pe siteul unui anticariat, o aveam și eu...) reclame. Frigiderele erau scumpe rău de tot și electricitatea și ea scumpă... ca să ai frigider în banii de azi ar trebui să câștigi cel puțin 5.000 - 6.000 Lei pe lună.
P.S. Dacă nu mai întrebam ceva legat de Soc. de Gaz și Electricitatea, nu o primeam.
P.S. 2 Pe locul depozitului de la Brezoianu nr. 51, unde se vindeau ventilatoarele, s-a făcut un bloc interbelic. La nr. 53 e un bloc postbelic antecomunist.
Până la "creșterea nivelului de trai" și nebunia cu tarifele prea mari, mai găseai frigidere vechi în uz. Nu așa de vechi, dar vechi. Au dispărut tramvaie vechi, au dispărut frigidere vechi...  Posted Image

Attached File  Electricitatea pentru toti Anul I nr. 4 reclama la Frigero-Thomson.jpg   154.16K   9 downloadsAttached File  Electricitatea pentru toti Anul I nr. 4 reclama la Frigidarie si ventilatoare.jpg   137.06K   3 downloads



Mai era ceva de zis. În 1931-1932 tramvaiul 22 avea traseu comun cu tramvaiul 19. Ulterior au avut traseu comun, dar în altă zonă. Dar iată că în 1936 a circulat un 35 în Vitan... deci nu 35 comunist a fost primul 35 din Vitan. malmoth, tu ziceai că 5 a ajuns în interbelic în Ghencea (Lupeasca)?   Posted Image

Posted Image

Edited by djl, 11 July 2022 - 18:42.


#7470
malmoth

malmoth

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,849
  • Înscris: 11.10.2006
In 1930 tramvaiul 22 circula intre Hipodrom si Sf. Gheorghe - era primul traseu cu care s-a deschis in 1929 linia de pe bd. Marasti catre Hipodrom. Si da, 5 a circulat pana in Lupeasca (Ghencea) in 1939 (cand s-a inaugurat linia pe bd Ghencea sau sos. Lupeasca cum se numea atunci), insa fiind prea lung si bariera problematica de la Dealu Spirii, de la inceputul anului urmator a fost spart in doua - 4 si 5 cu cap comun la Sf. Gheorghe.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate